Projektory

5760x3600 pikseli, maksymalne detale oraz fizyka. Taki jest symulator F-16 dla armi USA

opublikowano przez Warrk w dniu 2009-06-12

Chyba każdy gracz marzy o graniu w rozdzielczości 5760 * 3600 przy maksymalnych ustawieniach graficznych, z efektami fizyki i polu widzenia 180 stopni - oczywiście bez poszarpanych klatek ;)

Jeżeli chcecie aby to marzenie się spełniło... to wystarczy zacząć szkolenie pilota samolotów F-16  w siłach powietrznych Stanów Zjednoczonych - USAF.

A tak poważnie, firma Link Simulation and Training z Arlington w hrabstwie Virginia  produkująca niezwykle zaawansowane symulatory lotu, opracowała nowy model bazujący na sprzęcie dostępnym dla wszystkich - podzespołach komputerów osobistych dostępnych w sklepach na całym świecie. 

Symulator F-16 SimuSphereHD do przetwarzania danych wykorzystuje klaster składający się z 120 komputerów wyposażonych w procesory dwurdzeniowe firmy Intel oraz karty graficzne w cenie 400 USD - nie ma tu zbyt dużego wyboru. Dodatkowo system wykonuje obliczenia fizyki zachowania obiektów - oczywiście w czasie rzeczywistym. Całość zamontowana jest w przemysłowych obudowach i wyświetla obraz za pomocą dziewięciu rzutników o rozdzielczości FullHD (dokładniej 1920x1200) na specjalnie opracowanej powierzchni imitującej pole widzenia pilota.

Jakość wyświetlanego obrazu nie jest może najlepiej widoczna na załączonych zdjęciach, ale według konstruktorów niezwykle bliskie jest uzyskanie efektów nie do odróżnienia z rzeczywistymi wrażeniami wzrokowymi.

Piloci testujący symulator oczarowani zupełnie nowa jakością obrazu wracali po 4-5 razy aby zasiąść ponownie za sterami symulatora.

 

System jest niezwykle przyjazny programistom i w niedługim czasie powinny być dostępne wersje symulatora dla innych maszyn - np. F-22, F/A-18 jak również i śmigłowców.

Taki system pewnie chciałby mieć każdy gracz - i do tego małą elektrownie słoneczna zapewniającą zasilanie.

Źródło: Military

P.S. Cena urządzenia nie została podana i pewnie nie jest dla nas zbyt interesująca... ;)

marketplace

Komentarze

10
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawe ile prądu pali taka "konsola" to gier :P.
  • avatar
    Juz zrobili wersje zlozona 18 projektorow HD i dajaca pole widzenia 360 stopni, odleglosc ekranow od pilota to 1m w kazdym kierunku:
    http://www.link.com/pdfs/SimuSphere_HD_data_sheet_08.pdf

    Wiecej szczegolow i material wideo:
    http://www.military.com/news/article/flight-training-to-get-hd-treatment.html?col=1186032320397&wh=news
    Zaloguj się
  • avatar
    Biorąc pod uwagę tak "rozległy" ekran, rozdzielczość 5760 * 3600 nie robi już takego wrażenia.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie napisali czy obraz renderowany jest za pomoca jakis Global Illumination (RayTracing, Radiocity), czy zwyklego jak w grach Direct Illumination z shader model 3.0

    Ciekawe mnie jakby odpalic to na jednym monitorze w 1920x1200 to ile fps by moj PC wyciagnol.
    Zaloguj się
  • avatar
    WIEM CZEGO BRAKUJE. Ekrany powinny byc zaokraglone.

    A co do grafiki to chyba jednak Global Illumination bo po co by bylo te 120 komputerow.

    No chyba ze fizyka takie wymagania ma. Liczyc cisnienie powietrza z automatow komorkowych.
    Zaloguj się
  • avatar
    nie "dla armii" ?