Telefony

8% rynku gier w 2010 dla iOS i Androida

przeczytasz w 2 min.

Rosnąca popularność smartfonów pozwoliła na wypracowanie udziału równego 8% całego rynku gier video w Stanach Zjednoczonych. Na rynku produktów przenośnych sytuacja wygląda jeszcze lepiej dla produktów z Androidem i iOSem.

Popularność mobilnych systemów Apple i Google przekłada się na zwiększony ruch w App Store i Android Market. Coraz więcej ludzi kupuje gry na smartfony lub tablety tym samym napędzając rynek gier wideo. Firma Flurry przedstawiła dane dotyczące rynku gier w Stanach Zjednoczonych.

Warto przeczytać:
Czy smartfony wyprą przenośne konsole do gier?

W 2009 roku gry na iPhone'a stanowiły 5% ogółu tamtejszego rynku, gry na konsole przenośne to 24% natomiast konsole stacjonarne zgarnęły aż 71%. Rok 2010 przyniósł zmiany. Produkcje na iOSa i Androida w ubiegłym roku stanowiły już 8% wszystkich gier wideo. Ucierpiała na tym pozycja podręcznych konsol, udziały tego segmentu skurczyły się do 16%. Zyskały również konsole stacjonarne, które umocniły się na pozycji lidera z wynikiem 76%.

Dochód z gier na iOS i Androida wynosił w 2009 roku 500 mln dolarów, w ubiegłym roku było to już 800 mln dolarów. Jednak ogólne statystyki dotyczące gier wideo nie oddają naprawdę dynamicznego rozwoju gier na smartfony. Dlatego też Flurry przygotowało również wykres kołowy przedstawiający udział procentowy w rynku PSP, Nintendo DS oraz gier na iOS i Androida. Jak widać na poniższym wykresie na popularności smartfonów najbardziej straciło Nintendo. Z 70% rynku pozostało 57%, natomiast gry z App Store i Android Marketu z 19% w 2009 roku wypracowały już 34% w ubiegłym.

Cena i dostępność do sklepu z grami w każdym momencie sprawiają że smartfony tak szybko zyskują popularność kosztem konsol przenośnych. Patrząc jak szybko rozwija się ten rynek, w bieżącym roku można przewidywać ponownego wzrostu udziałów Androida i iOSa.
 

Źródło: TechSpot

Polecamy artykuły:  
Obudowy komputerowe - poradnik jak wybrać
Connectify - stwórz sieć bez routera
TOP-10 Monitory

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    A gdzie... PC? :o
    • avatar
      Dawid Mączka
      0
      Kto normalny gra dziś na PC ? ;)
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Hmm, mnie jakoś nie ciągnie do grania na telefonie. Jeśli już to jakieś bardziej logiczne, czy typu kulki :P
        Od lepszych gier to będę miał NGP :]
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Bo gry na telefony to nie to co kiedyś czyli parę zlepionych tekstur i animacja w 10 klatkach...

          Teraz gry pokroju Cut The Rope czy Angry Birds, bawią i rozśmieszają. Przy tym są bardzo grywalne.


          A tytuły jak Real Racing, Fifa, Rage, Infinite Blade, Dead Space, Battlefield Bad Company śmiało mogą oderwać od komputera czy stacjonarnej konsoli.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            gry na telefony bylby o wiele lepsze gdyby nie podejscie producentow ktorzy wypuszczaja 100tys tytulow gier na minute zamiast spiac poslady nad jednym a dobrym tytulem. Gameloft to jest chyba synonim masowki. A szkoda bo jakby przeznaczyli budzet taki jak na tytuly xbox'owe to wtedy bysmy zobaczyli do czego sa zdolne telefony :)