Marcin Jaskólski | 2012-01-26

AMD Llano: duży przegląd procesorów już wkrótce

Zobacz więcej w kategorii: procesory

producenci: AMD

 

Pierwsze 32-nanometrowe APU AMD czyli Llano (mobilna platforma Sabine, oraz desktopowa Lynx) zostały ciepło przyjęta przez użytkowników. Połączenie procesora ze średniej półki z wydajnym zintegrowanym układem graficznym okazało się znakomitym pomysłem.

Na naszych łamach mieliśmy już okazję testować desktopowe modele A8-3850 oraz A6-3650. Do naszej redakcji trafiły kolejne Llano, a mianowicie dwurdzeniowy A4-3400 oraz trzyrdzeniowy A6-3500. Znalazła się też gratka dla entuzjastów, czyli czterordzeniowy model A8-3870 z odblokowanym mnożnikiem.

Aktualnie APU są testowane na wszelkie możliwe sposoby i już wkrótce spodziewajcie się przeglądu na naszych łamach. Sprawdzimy jak sprawują się układy AMD Llano nie tylko w benchmarkach, ale i różnych codziennych zastosowaniach.

Przypomnijmy, że decydując się na zakup platformy korzystającej z Llano otrzymujemy jeden z najtańszych obecnie zestawów o bardzo przyzwoitych możliwościach. Większość użytkowników do codziennych zastosowań nie potrzebuje potężnych i drogich procesorów oraz kart graficznych.

Na co tak naprawdę stać APU AMD i ile kosztować będzie nas komputer oparty na tym rozwiązaniu? Przekonamy się o tym już niebawem.
 

Inne wiadomości o APU AMD:

Źródło: informacja własna

odsłon: 5974

Komentarze

(50)

onegumas

2 + - 2012-01-26 11:37

Mam Llano w postaci athlona x4 631, brakuje mu co prawda grafiki, ale jest to udany procesor. Tylko nie wiem czemu ten procesor jest pomijany w benchmarkach(.pl)

Bandyto3xx

-1 + - 2012-01-26 13:39

Dokładnie, ja również składałem komputer na tym Athlonie. Chciałem APU, lecz były niedostępny :/

ptahii

-1 + - 2012-01-26 14:58

Zgadza sie,
widzialem gdzies recenzje x4 631 ale nie moge sie jej dokopac. Poza tym pojawily sie juz w ofercie szybsze wersje x4 651 dostepne w Polsce. Z racji tego ze to tez APU tylko z zablokowana grafika moze by tak redakcja pokusila sie o testy? Jak kompilacja to kompilacja.

Duet X4 631/651 plus jakas plyta z chipsetem 55/75 to tansza alternatywa dla buldogow 4100/6100 a wcale niekoniecznie slabsza wydajnosciowo

onegumas

-1 + - 2012-01-26 16:16

Mam konfiga x4 631 100W (wg cpuz 111 W)(na stocku choć spokojnie dałem go na 3,2GHz na freezerze 64), w biosie pokazuje mi do 40st, płytkę gigabyte ga a75 d3h, 4 GB hyperX blue 1600MHz, i ocz RevoDrive 80gb, asusa VT 6770, BeQuiet 600W i wszystko ładnie śmiga. Myślę, że dla osób, które i tak nie będą używać APU jest to bardzo dobre rozwiązanie ten procek

geforce_tm

-1 + - 2012-01-26 22:27

hmm... nie wiem czy takie dobre... to ekonomiczne CPU zależy od wymagań mu stawianych...

PS: Twój konfig dość dziwny jest bardzo ekonomiczny procek + revo drive + 600W psu? hmm dziwne zamieszanie komponentow z roznych polek

onegumas

-1 + - 2012-01-27 06:40

To fakt, procek jest dosyć ekonomiczny, ale do moich zastosowań (czasami konwersja muzyki, w zasadzie gram w Skyrima, mam monitor benq gl940 19'' etc) nie potrzebuje nic silniejszego. Zasilacz bo wymieniłem highlandera 450W na tego bequiet, który jest cichszy, sprawniejszy itd, i przydaje się w dużej budzie chiefteca, gdzie krótsze kable "noname"ow nie dałyby rady. Revo bo lubie ciszę i brak kabli, a kupiłem go za ok 440 zł więc taniej niż podobny ssd (nie ma kabli, zajmuje drugie PCIe grafiki). Płyta główna - bo ma sata3 i usb 3. W zasadzie płytę odkupiłem wraz z prockiem i freezerem pro. Kingston 1600mhz, bo czemu nie, skoro o 10 zł droższe od 1333MHz. Radeon 6770 (od dzisiaj chyba 6850) bo chce czasami w coś zagrać. Składałem go "na raty", chyba przez 4 mies więc wydaje się być niespójny :) Mam nadzieje że jednak ma trochę przyszłości przed sobą.

d14b3l

-1 + - 2012-01-26 12:15

W końcu :D
Czekam na test A4 i porównanie go z athlonami II i phenomami II najlepiej w wersjach x2 oraz x4. Mam nadzieję że się nie zawiodę. Przydałaby się również konfrontacja z Celeronem G530 (wiem że grafika badziewna ale moc procesora chciałbym porównać) bo niewiem co kupić do neta dla rodziców.

mlodyb13

-1 + - 2012-01-26 13:16

też już zacieram ręce i cierpliwe czekam na ten test

force

-1 + - 2012-01-26 12:26

"Większość użytkowników do codziennych zastosowań nie potrzebuje potężnych i drogich procesorów oraz kart graficznych." Najważniejsze stwierdzenie w dziedzinie elektroniki jakim powinni się kierować kupujący komputery.

Morgi

-16 + - 2012-01-26 12:38

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

5 + - 2012-01-26 13:14

morgi to daj wszystkim po 6tyś. pln to wszyscy bedą mieli i7 i gtx580 barani łbie

Morgi

-6 + - 2012-01-26 13:26

Taa, od tego jest podzial segmentow rynku zeby wybrac sobie cos wolniejszego, ale przynajmniej efektywniejszego, takie i3, Pentium przeciez to nie jest drogie, a jakie szybkie i chlodne. Tu sie zgodze, ze jak chce miec piecyk to lepiej zainwestowac w wydajnosc wiecej pieniedzy, przynajmniej energia nie idzie w gwizdek.

mlodyb13

6 + - 2012-01-26 13:45

tak tylko i3 + 5570 jest dużo droższe niż a8-3850 półmóżgu no i a8 mniej prądu bedzie pobierać a wydajność podobna + możliwość OC

i3 moze lizać podeszwy LLANO

Morgi

-15 + - 2012-01-26 18:08

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

7 + - 2012-01-26 19:54

ale ty śmieszny jesteś

i3 + gt430 to ponad 250 pln wiecej niż za a8-3850 przy czym na stocku w grach a8 jest tak samo wydajny

z czym do ludzi

ogarnij sie

ile ci płacą moze mnie też do siebie przekonają

HemaN

3 + - 2012-01-26 12:33

Bardzo dobrze. Ale mam parę uwag/próśb. Otóż proszę, żebyście przetestowali procesory także po podkręceniu procesora, grafiki i pamięci RAM jednocześnie. Do tej pory zawsze testy OC kończyły się testach z podkręconym CPU lub GPU. RAMu prawie nikt nie podkręcał, a to duży błąd przy zintegrowanej karcie graficznej. Pamięci są tanie jak barszcz. Z chęcią zobaczyłbym jak sobie radzi podkręcone CPU i jednocześnie GPU w grach z pamięcią pracującą na 2133 MHz. Druga prośba to umieszczenie w teście procesorów Llano bez grafiki, czyli Athlonów X4 631X (najlepiej w wersji 65W), 641X i 651X oraz X2 221X i Semprona 198X. Krążą plotki, że taki Athlon X4 podkręca się do ponad 4 GHz i wtedy bez problemu pokonuje Core i3. I trzecia prośba to umieszczenie w testach dla porównania kilku różnych procesorów Core i3. Czekam z niecierpliwością :) .

nizios

-1 + - 2012-01-26 12:38

Były testy na innych portalach, z których jasno wynikało, że szybsza pamięć sporo daje. Dotyczy to oczywiście Llano.

HemaN

1 + - 2012-01-26 12:40

Tak, ale podkręcanie pamięci kończyło się najczęściej na 1600 MHz, do tego tylko przy podkręconej grafice. A ja chciałbym zobaczyć jak sobie radzi Llano, gdy podkręcimy wszystko co się da jednocześnie.

Chiny_X

-1 + - 2012-01-26 12:40

Podpinam się pod kolegę, bardzo dobry pomysł.
Oby nie były to testy na odwal się...

Marcin Jaskólski

0 + - 2012-01-26 12:45

Niestety na razie nie mamy procesorów pod FM1 bez zintegrowanej grafiki. Oczywiście nie oznacza to, że taki test nie pojawi się w najbliższej przyszłości.

HemaN

0 + - 2012-01-26 12:46

Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy. Gdybyście testowali Dual Graphics proszę o testy przy podkręconym procesorze, podkręconej grafice zintegrowanej i zewnętrznej oraz pamięciach jednocześnie.

mlodyb13

0 + - 2012-01-26 13:21

i bardzo mile było by zobaczyć test a8 +hd6450 w wersji ddr3 i ddr5 by zobacczyć jak wpływa pamięć karty na DG

Morgi

-13 + - 2012-01-26 13:30

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

1 + - 2012-01-26 14:49

no napewno nic nie da oc i3 bo nie można podkrecić tego badziewnego klocka

Morgi

-8 + - 2012-01-26 18:10

Nie ma sensu podkrecac budzetowego sprzetu, nie ma potrzeby Sandy, ktore jest bardzo szybkie i bardzo energooszczedne. Do OC wypada kupic cos nowoczesnego do gier, czyli quad z serii K, pobiera mniej niz smieszne apu i go rozgramia bez OC.

mlodyb13

3 + - 2012-01-26 19:57

nie ma sensu?? bo co?? bo intel na to nie pozwala?!

bo dajesz sie tak dym.ć niebieskich

i5-2500k kosztuje 3x tyle co a8-3870k do tego dochodzi jeszcze mocne gpu za minimum 700pln

trollu co ty porównujesz sprzęt budżetowy do sprzetu dla entuzjastów

Morgi

-9 + - 2012-01-26 20:08

Tani sprzet adresowany jest do takich grup, ktore nie maja na celu podkrecanie, a uzytkowanie i pelna stabilnosc. Niska cena idzie na oszczednosci w kosztach, obciete sa nie tylko chipy ale i sekcje zasilania na plytach, wiec zylujac tani sprzet licz sie z duzo wyzsza mozliwoscia padu, bo nie jest tam wdrozona mysl przedluzonej zywotnosci i odpornosci na skrajne warunki, a energooszczednosci i masowosci.

mlodyb13

3 + - 2012-01-26 20:18

no chyba nie bardzo

duzo osób kupuje tańszy sprzet bo nie stac ich na bardzo wydajnego kompa

nie każdy ma pieniądze od intela czy NV na reklame i jeszcze do tego sprzęt za darmo

piszesz takie dyrdymały że sie ich czytać nie chce

Morgi

-12 + - 2012-01-26 20:32

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

2 + - 2012-01-26 22:31

dyrdymały bo porównałeś wcześniej APU do i7 a teraz odwracasz kota ogonem

apu ciągnie (max)ok 130W
i3 - ok 100w
tylko alby takie i3-2100 dorównało A8-3850 trzeba dodać dedykowaną karte graficzną

odpowiednikiem jest hd5570 wiec dodaj do i3 jakies 40w

Morgi

-5 + - 2012-01-27 12:18

A jakze apu jest porownywalne do i7, w laptopach przeciez nie maja nic innego, w desktopach da sie porownac tylko przy uzyciu tdp, przeciez apu zre prad i grzeje sie, do tego bardzo licho z OC, symboliczne bo niewiele daje jak sie wisi na przepascia.
i3 ciagnie przez pol to co i7, czyli jak to drugie w grze ma 67W na wtyczce dla CPU przy TDP 95W to mamy nie przekraczalne 65W. W przypadku apu to sa wieksze wielkosci, samo tdp jest wyzsze, a wydajnosc nie wieksza niz przecietnego i3.

frozen

-1 + - 2012-01-26 15:23

A ja bym chciał zobaczyć jaki wzrost wydajności wynika z zastosowania dual channel na platformie z Llano. Posiadam A8-3850 1x4GB 1600MHz i moje wyniki sporo odbiegają od identycznych konstrukcji z tym, że w testach jest przeważnie 2x2GB... Na żadnym portalu nie znalazłem recenzji z zastosowaniem single channel a wiele osób właśnie taką pamięć kupuje do nowych zestawów. Chyba warto rzucić na to okiem.

hazoc

0 + - 2012-01-30 13:59

kto ci sprzedał 1x4GB ram :P. takie testy były jakieś 5 lat temu jak pierwsze procki wchodziły z obsługą dual chanel

mutissj

-10 + - 2012-01-26 15:26

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

6 + - 2012-01-26 15:34

no to chyba musisz zmienić dilera albo brać połowe

Morgi

-9 + - 2012-01-26 20:11

Zgadza sie w skapowatkowych aplikacjach kazdy proc Intela z biezacej architektury wywala w kosmos cokolwiek od biedozer i apuku.

kombajn

0 + - 2012-01-26 22:12

A ja bym prosił o porównanie gpu do starszych kart, dla przykładu czy kupując np A6-3500 to opłaca się pozostać przy radku 4670 czy nie.

bison616

-1 + - 2012-01-28 15:11

ten radek jest wydajniejszy niz GPU w APU 3600

szeryf_88

-1 + - 2012-01-27 16:38

jestemprzeciwacta.pl - wspierajmy obywatelską inicjatywę. Link już został zablokowany na facebooku. Tym bardziej powinniśmy złożyć swój podpis.

gtxxor

-1 + - 2012-01-27 17:56

Żenująca dyskusja. Idąc waszym tokiem rozumowania... GTX 560 Ti to kiepska karta, co z tego że za rozsądne pieniądze pozwala pograć w każdą grę, skoro Radeon 7970 ją rozkłada jak chce.

jaro777

-1 + - 2012-01-27 18:43

Moja następna platforma to będzie już APU, zatem art pomoże w wyborze.
p.s. Piękna Białogłowa na tym obrazku :-P ;-)

babylock

-1 + - 2012-01-27 21:13

A ja właśnie rozglądam się za jakąś alternatywą na AM3 w stosunku do mojego leciwego phenoma II X2 550BE. I w zasadzie nie mam pomysłu co kupić. A może zmienię platformę na intela.

Morgi

-2 + - 2012-01-28 13:36

Lepiej przejsc na Sandy, dojrzala platforma z mozliwoscia upgrade do Ivy, w grach miazdzy i nie zawodzi.

Pider

-1 + - 2012-01-28 15:05

bierz i5 2500k :)

jaro777

0 + - 2012-01-28 18:36

Tak, tak bierz intela słyszałem że sprzedawcy mają wtedy wyższą prowizję ;-) Morgiemu aż zmiażdżyło głowę bo z jego postów widać ze chyba go zawodzi ;-)

Pider

1 + - 2012-01-28 22:00

Niech bierze co chce. Ja mu zasugerowałem i5 2500k, bo moim zdaniem to jedyny procesor intela który jest idealny jeżeli chodzi o wydajność/cena.

jaro777

0 + - 2012-01-30 08:39

babylock - skoro nie ma za dużo kasy (i dobrze ze się do tego przyznajesz czyli jesteś realistą), to może wystarczy jednak wymienić PII x2 na PII x4 (czy x6 jeśli starczy kasy) jeśli płyta obsłuży (stary cpu puścić na allegro), dodać/wymienić ram na szybszy i większy i mocy powinno i tak starczyć w nadmiarze. Przecież i tak w zasadzie będziesz miał 2x wydajniejszy komp. Owszem nie będziesz miał najnowszych 'wodotrysków' na płycie głównej, ale czy faktycznie to co konieczne nie ma też aktualna płyta?

babylock

0 + - 2012-01-30 17:02

To co byś jaro777 zaproponował z tych AMD mam płytę Gigabyte MA 790XT UD4P na AM3, tak do 600zł.

Aeonek

0 + - 2012-01-29 19:13

Wiadomo może czy procesory Trinity będą w podobnej cenie co Liano ?

babylock

0 + - 2012-01-30 08:08

Trochę posiedziałem, popatrzyłem i poczytałem oczywiście wziołem pod uwagę Wasze propozycje. I widok niestety nie jest ciekawy dla konsumenta. Cóż gdybym miał dużo kasy to pewnie nie było by to problem, niestety jak większość z "nas" tej kasy w nadmiarze nie mam. Faktycznie taki I5 2500 to fajny procesorek ale niestety cena dla mnie zaporowa. Mogę wydać max 600zł. Może bym poczekał i dozbierał ale dochodzi fakt dokupienia płyty to pewnie coś ok. 300-400zł razem 1200-1300zł. Po sprzedaży mojego zestawu w dobrym układzie wezmę 500zł i nadal dupsko blade. Bo potrzeba będzie z 200zł.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie