Marcin Jaskólski | 2012-02-06

AMD Llano vs TES V: Skyrim i Wiedźmin 2

Zobacz więcej w kategorii: procesory

producenci: AMD

 

Nasza recenzja dotycząca AMD Llano wzbudziła pytania, jak APU AMD poradziłoby sobie w starciu z najpopularniejszymi grami na rynku.

Na początku sprawdziliśmy gry Call of Duty: Modern Warfare 3 oraz Battlefield 3. Następnie sięgnęliśmy po dwie gry, ktore budzą potężne emocje wśród miłośników cRPG, czyli The Elder Scrolls V: Skyrim oraz Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Sprawdziliśmy ich działanie na topowym modelu AMD A8-3870K.

Konfiguracja sprzętowa przedstawiała się następująco:

  • APU: A8-3870K (4 rdzenie, 3GHz, Radeon HD 6550D)
  • Płyta główna: ASRock A75M-HVS
  • RAM: Patriot Viper Extreme 2 x 2GB 1866 MHz

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

TES V: Skyrim (v1.4) – 1680 x 1050
[śr. kl./s.] AAx 0

Ustawienia niskie 39
32
Ustawienia średnie 30
23
Ustawienia wysokie 23
18

Dotychczas niemal każda z części The Elder Scrolls była rewolucją graficzną. Skyrim niestety przerwał tą chwalebną tradycję. Silnik prezentuje się bardzo ładnie, ale wydajne karty graficzne po prostu się przy nim nudzą. Daje to ogromne pole do popisu słabszym akceleratorom, takim jak choćby zintegrowany z Llano Radeon HD 6550D.
 

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wiedźmin 2 zabójcy królów

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (v2.1) – 1280 x 720
[śr. kl./s.]

Ustawienia niskie 31
21
Ustawienia średnie 25
16
Ustawienia wysokie 18
11

Silnik Wiedźmina 2 nie jest może przesadnie wymagający (nie licząc ustawień Ultra z włączonym uberpróbkowaniem), ale ma swoje wymagania. Niestety przy rozdzielczości 1680 x 1050 i ustawieniach niskich, średnia prędkość działania gry wynosiła zaledwie 20 klatek na sekundę. Byliśmy więc zmuszeni obniżyć rozdzielczość do 1280 x 720. W testach wykorzystaliśmy tą samą lokację co w artykule Wiedźmin 2: optymalne karty graficzne.

Przy odrobinie samozaparcia możliwa jest gra w oba tytuły, jednak szkoda obniżać jakość grafiki w produkcjach, które dają graczom niezapomniane wrażenia wizualne. Tym niemniej: da się.
 

Więcej wiadomości dotyczących APU AMD:

Źródło: inf. własna

odsłon: 8854

Komentarze

(41)

Czajson

-28 + - 2012-02-06 16:03

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

LelleQ

12 + - 2012-02-06 16:12

Straszne, nie popłacz się. Nie każdy wymaga żeby gra działała w maksymalnej rozdzielczości i full detalami. Jak to się mówi, grafika to nie wszystko.

Czajson

-20 + - 2012-02-06 16:16

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Lockwood

4 + - 2012-02-06 16:22

Prawdopodobnie w Diablo 2 nie grasz bo tam tylko 800 x 600 i paski po bokach?

Haters gonna hate :D

Czajson

-25 + - 2012-02-06 17:34

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Chiny_X

5 + - 2012-02-06 21:09

Ja mam monitor z natywną fullhd i jakoś diablo śmiga mi bez pasków po bokach :)
Nie wyobrażam sobie jak mógł bym w to nie grać :)

d14b3l

4 + - 2012-02-06 17:08

znam ludzi którzy grają w natywnej rozdziałce i jest to 1280x1024

albi37

-7 + - 2012-02-06 17:34

mając przyzwoity sprzęt sprzed 2. lat i monitor fullHD nie we wszystkie gry nowe gry pograsz przy max detalach przy tej rozdzielczości

Czajson

-13 + - 2012-02-06 17:37

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

3 + - 2012-02-06 20:02

to twoj problem

Chiny_X

2 + - 2012-02-06 21:07

Da się przyzwyczaić :)

walker15130

2 + - 2012-02-06 22:15

W pełni popieram ;)

Gakudini

0 + - 2012-02-07 11:15

Trzeba było kupić monitor z lepszym skalowaniem rozdzielczości :)

Wulfen

-1 + - 2012-02-07 12:29

tez nie lubie skalowania dlatego jesli juz musze zejsc z rozdzielczosci zazwyczaj wylaczam tryb pelnoekranowy.

Max209

14 + - 2012-02-06 16:37

wow.... zdajecie sobie sprawę, że to są testy ZINTEGROWANEGO systemu (CPU+GPU)

benchmark, czy możecie dodać testy integry Intela?

:D

bananowy.song

21 + - 2012-02-06 16:50

musieli by chyba korbką kręcić, żeby ruszył Wiedźmin ;)

saddam

8 + - 2012-02-06 17:02

Relatywizowanie nie zmieni faktów.

APU są słabe do gier i do tego celu trzeba się zaopatrzyć w dedykowane GPU. W takim wypadku lepiej kupić mocnejszego procka.

Asghan

-2 + - 2012-02-06 17:51

Pewnie zmienisz zdanie jak wyjdzie trinity. Ponadto, nawet gdyby jednak nie było szału(a będzie) to jeszcze jest ratunek w postaci Crossfire. Także tak czy siak, będzie się opłacało kupić.

Czajson

-4 + - 2012-02-06 17:53

Czyt to jest test trinity? Dyskusja jest o obecnej generacji a nie o przyszłości.

Czajson

-6 + - 2012-02-06 17:59

A co do szału, to przy okazji bulldożerów też miał być. A wzięły się spychacze same zakopały. Szał to będzie jak będzie można zagrać w rozdziałce 1680x1050 z średnią klatek 30-40 i wysokimi detalami we wszystkie tytuły. Póki co szału nima, do laptopów jak znalazł, do PC-tów raczej biurowych, multimedialnych i zwolenników starszych tytułów.

karer

1 + - 2012-02-06 23:21

League of legends nie jest starym tytulem a graja ludzie na jeszcze slabszych grafikach w ta gre. Tak wiec istnieja NOWE gry ktore maja dziesiatki milionow graczy a llano spokojnie je ciagnie.

saddam

4 + - 2012-02-06 18:36

Trinity Test odbył się w 1945 na poligonie w Nevada test site.

karer

1 + - 2012-02-06 23:19

Dobra masz racje ale dyskusja jest o grach a nie o "wymagajacych graficznie grach". To ze w wiedzmina slabo by sie gralo oznacza tyle ze w wiedzmina slabo by sie gralo. Nie oznacza natomiast ze ten uklad nie moze odpalic naszej ulubionej gry poniewaz kazdy ma swoja ulubiona gre. Ja dla przykladu gram w malo wymagajaca gierke i llano w fullHD na max by pociagnal ja bez problemu.

Mariousz1

2 + - 2012-02-06 18:25

Buldożer też miał być demonem wydajności, a wyszło jak wyszło. Teraz AMD wycofało się z zapewnień, że ich procesory będą konkurencyjne do Intela. Mimo to, znajdują się "wizjonerzy" którzy wiedzą lepiej od AMD i twierdzą że "Trinity" będzie szał ciał i orzeszki w kwestii wydajności.
Też chciał bym w to wierzyć, bo konkurencja zawsze lepsza nić monopol.

mlodyb13

1 + - 2012-02-06 20:27

obecnie jak wiesz cpu nie porównuje sie do intela (co innego igp ale to inna bajka) a do poprzedników

jeśli cpu faktycznie bedzie chociaż o 15% wydajniesze to bedzie bardzo dobrze

fakt buldek nie jest demonem predkościa ale taki zły nie jest

zresztą najlepiej portównac sobie procesory w testach rzeczywistych bo w tedy procki intela nie wypadaja juz tak różowo jak w syntetykach

widzi że narodził sie nam nowy troll zwany czajson

Czajson

-3 + - 2012-02-06 17:36

Zdaję sobie sprawę i raczej oczekiwałbym testów gier typu kolekcja klasyki, żeby wiedzieć w co się da pograć naprawdę komfortowo, najlepiej w zestawie HTPC + TV.

Ladros

1 + - 2012-02-06 16:18

A miały być kiedyś testy fx-6100 :]

trybcio86

11 + - 2012-02-06 17:00

Kur.......!!!!!!!!! zaczynam miec coraz wieksze rozkminy czy spowrotem nie powrocic do prockow od Amd zwlaszcza tych z GPU bo gdyby mi (odpukac w nie malowane ) grafika padla to w nowe tytuly bym na min detalach pogral do czasu zakupu nowej gtafy:D Rewelacja prawdziwa bomba:)

bison616

3 + - 2012-02-06 18:50

dokładnie mam taki sam dylemat, ale warto dopacic dosłownie PARE zł i miec wydajnosc grafiki pokroju HD 3850 i jak grafa dedykowana padnie to mozna pograc w nizszych delach ale najwazniejsze ze mozna !!! Wtedy kupic HD 6670 i w crossfire daja razem swietne rezultaty















lukasz271zaq

-1 + - 2012-02-06 21:27

No to z tym CF to pojechałeś po calosci :) Widzę ze nie miałeś z tym styczności. CF z Llano działa bardzo słabo. Gorzej nawet niż samo HD6670.... Choć w starszych grach grafika Llano sprawdza się świetnie.

bison616

0 + - 2012-02-06 18:52

wtf skad ta przerwa/ tak na marginesie szkoda ze nie mozna edytowac posta!!!

Morgi

-9 + - 2012-02-06 17:24

Ludzie do gier to tylko Intel, jesli kogos nie stac na quada to juz lepiej wziasc dualcore nawet starszej generacji Nehalem nie bedzie ograniczal, grafika wedle uznania. apu jest dobre tylko do niskich detali, malych ekranow laptopowych i w ogole gier starych, typowa integra i tyle.

Szogun.

1 + - 2012-02-06 18:10

Pewnie jakbyś miał czarno na białym napisane, że procesor i karta graficzna od AMD biją na głowę połączenie Intel i Nvidia, to i tak byś polecał Intela/Nvidię bo... hm, bo dają fajniejsze naklejki na obudowę.

kombajn

1 + - 2012-02-07 01:40

Do gier tylko Intel? Przecież oni mają jeszcze słabsze integry to oczym ty człowieku mowisz? Chyba że nie zauważyłeś że dyskusja dotyczy Liano (bez dodadkowej karty graficznej), ale w takim razie to powinszowac czytania ze zrozumieniem...

zbychter

6 + - 2012-02-06 17:38

znowu ten fajfus. Morgi, jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to sie zamknij. to juz drugi portal na którym cię widze i juz mam dość. twoje motto to intel + nvidia = najlepsze mozliwe połączenie. i potwierdzasz to swoim słowem, bo z testami u ciebie ciężko.

budziq18

0 + - 2012-02-06 18:21

"karty graficzne po prostu się przy nim nudzą" mój 5870 się nie nudzi... może nie jest już na tyle wydajny

wolak

0 + - 2012-02-06 18:24

bardzo dobre porównanie było by z układami mobilnymi z laptopów na z mobile 6470

Andari

0 + - 2012-02-06 19:20

strasznie nie czytelne wykresy, z kąd mam wiedzieć który to który są niby kolorami zaznaczone ale legendy to nie ma :> łapka w górę za chęci testowania i całkiem dobra recke

mat9v

0 + - 2012-02-07 08:22

Zainteresowanych informuję, że Llano w tej wersji bezproblemowo radzi sobie z emulatorem PCSX2 (PS2) odpalając wszystkie gierki w AA8 AF16 w pełnych detalach (GS ustawiony na DX10/DX11) w rozdziałce FullHD. Oczywiście trzeba zapewnić odpowiednio szybki proced do emulacji, polecam podkręcenie procka do conamniej 3,5Ghz :)

eryk1310

0 + - 2012-02-07 14:19

ja na gt220 1 rdzeniu na max detalch w weiska przy tej roz co w tescie miałem 8 fps :) na srednich 10-12 ale gre przeszłem :)

frozen

1 + - 2012-02-07 14:39

To GRZECH nie zrobić dodatkowych testów po OC skoro testowaliście układ z odblokowanym mnożnikiem...
W recenzji udało wam się uzyskać stabilne:
CPU: 3,53 GHz (104 x 34) (standardowo 3 GHz)
GPU: 832 MHz (standardowo 600 MHz)
RAM: 1940 MHz
Przecież to aż się prosi o porównanie ze stock'iem, zwłaszcza przy bardziej wymagających tytułach!

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie