• zaloguj

rejestracja w 10s

Szukaj w serwisie:

Jakub Kralka | 2010-03-10

AMD: "Nvidia płaci twórcom gier!"

Zobacz więcej w kategorii: gry | karty graficzne | oprogramowanie

producenci: Ageia | AMD | nVidia

Ależ gorąco zrobiło się na linii AMD-Nvidia! A wszystko za sprawą wywiadu udzielonego przez Richarda Huddy'ego dla serwisu THINQ.

Senior menedżer działu koordynacji producentów w AMD ostro krytykuje  w nim uznanego producenta kart grafiki, twierdząc, iż firma opłaca twórców gier, by ci decydowali się na wykorzystywanie w swoich dziełach technologii PhysX! Huddy jest przekonany, że racjonalni producenci w normalnych warunkach na tego typu rozwiązania nigdy by się nie zdecydowali.

Tego typu działania w twardym i konkurencyjnym rynku nie są w zasadzie niczym negatywnym - z czym zgadzają się również redaktorzy THINQ - niemniej jednak pracownik AMD w dalszej części swojej wypowiedzi zarzucał Nvidii między innymi nieefektywność technologii PhysX, brak perspektywiczności oraz to, że już niebawem dołączy do technologii GLide oraz A3D w panteonie technologicznych nowinek.

Jako realną alternatywę - niespodzianka - przedstawił ideę podobnych rozwiązań przyspieszonej fizyki wprost ze stajni AMD. Nie do końca wiadomo co Huddy miał na myśli -  jak do tej pory firma podczas zeszłorocznego Games Developers Conference przedstawiła jedynie nieznacznie ulepszony system Havok. Być może do małej rewolucji dojdzie w tym roku, a najlepszą okazją do swoistego "uzewnętrznienia" będzie dbywające się w dniach 9-13 marca GDC 2010.

Należący od 2008 roku do Nvidii PhysX nie stanowi może przykładu silnikowego arcydzieła, jest technologią wykorzystywaną bardziej z braku realnej alternatywy, niż jej imponującej doskonalości. Tymbardziej zagadkowe wydają się być bardzo ostre słowa pracownika AMD. A może atak w konkurencję został doskonale zaplanowany i firma ma w zanadrzu coś naprawdę mocnego?

Źródło: THINQ

odsłon: 8179

Komentarze

(94)

koliber2408

2010-03-10 06:35

no cóż taka jest prawda

Igoruss

2010-03-10 15:08

Moim zdaniem AMD chce pogrążyć Nvidie bo sami nie mają takiej technologi jak PhysX więc muszą w ten sposób atakować konkurencję.
Widać że również AMD zadaje ciosy poniżej pasa (oczywiście nie twierdzę że Intel i Nvidia tak nie robią)

WR4ITH

2010-03-10 16:22

Ale co w tym złego ze płacą ??
Powinno się to chwalić że próbują wdrożyć nowe technologie.

kubbak

2010-03-10 18:25

Dokładnie, zamiast marudzić, że inni wspomagają twórców gier niech sami wezmę swoje palce do pisania implementacji na GPU obiecywanego od dobrych 2 lat Havoka - tak się zastanawiam czy PRowcy ATI nie pochodzą z Polski i potrafią tylko narzekać i narzekać.

Niech rzucą w końcu trochę grosza dla developerów i programistów.

adamusik83

2010-03-13 19:40

dokładnie..Nvidia przynajmniej wspiera tym rozwój gier..

Jak pierwszy raz odpaliłem batmana z physx byłem w szoku..poprostu rewelacja bawiło mnie same rozwalanie na kawałki wszystkiego do okoła za kązdym razem inaczej(obliczenia fizyki 1 klasa).

A AMD zamiast narzekać na Nvidię która idzie dobrym tropem.. niech rozwija tego swojego havoka i niech pokaze na co ją staća nie blokowac rozwój techn. Nvidii

suntzu

2010-03-10 07:03

Za wszystko zapłacą nabici w butelkę klienci NV.... Fakt faktem, że przez ostanie 2 lata nv oszukiwało, dawało zawyżone ceny.....

Za wszystko my płąciliśmy. Łącznie z marketingiem nv, który miał zmniejszenie sprzedaży 5xxx. Nie kupujcie radeonów, fermi za miesiąc, NIe kupujcie radeonów fermi zaraz po świętach, nie kupujcie radeonów fermi już tuż tuż....


-> Rozumiem, że silnik powstanie na OpenCL. AMD nie grzeszy wydajnością w openCL jak mnie pamięć nie myli więc nie jest super.

-> Stream jest szybsze od CUDA, jeżeli AMD wprowadzi swój silnik na Stream to zrobi tak jak NV>

Fanie, że jest jakaś alternatywa, a AMD wciąż nad tym pracuje. Karty NV po włączeniu physyx mają spadek FPSów o 50%. AMD będzie mieć procesor Fusion z zintegrowany GPU... Jeżeli ten procesor będzie zoptymalizowany do OpenCL, może być ciekawie:)

Michael_91

2010-03-10 07:56

Dawało zawyżone ceny? Dawało takie ceny na swoje produkty, jakie uznali za odpowiednie, maja do tego prawo.

suntzu

2010-03-10 12:31

Mają prawo do każdej ceny... mają bo mają. Jednak nie moralne prawo. Nie mogą rzucać cen z kosmosu, to szkodzi rynkowi i zmniejsza zyski. Odpowiednia cena to taka by była największa sprzedaż przy maksymalnie wysokiej cenie....

... W przypadku NV cena jest spowodowana wyłącznie marką i logiem. Chodzi mi konkretnie o premierę 260 i 280. Otrzymaliśmy co prawda wydajne karty, drogie, głośne, gorące o dużym poborze energii.

AMD natomiast wydało 4870 kartę chłodniejszą, rywalizującą z 260, a nawet bijącą go. Dużo tańszą. Na rynku była panika, bo karty taniały z dnia na dzień... tak nie powinno być. Topowe marki widząc problem zwracały pieniądze (EVGA i jeszcze jakaś).

-----------------------------------
Każdy ma wybór. Jeżeli chcecie wspierać marketing NV to wasza sprawa. Fakt faktem aktualnie na rynku mają nie wiele opłacalnych kart (260/275).... Jednak obojętnie jaka karta to w desktopie jest ona zacofana technologicznie.

sevae

2010-03-10 16:34

Chociaż jestem zwolennikiem ATi to GTX260 i cenowo i wydajnościowo był ok.

suntzu

2010-03-10 19:58

Był??

4870 kosztowało niespełna 800zł vs 260 niespełna 1100zł. Różnica pomiędzy kartami to było koło 1-2FPS raz 4870 byl szybszy raz 260.

Przypomne, że 260 był produkowany nie 55nm, a 65nm oraz był mniej wydajny od dzisiejszych 260 216core.

suntzu

2010-03-10 19:59

pomyłka w dniu premiery 260tki kosztowały 1400zł vs radeony 800zł.

KamiKAzeDBC

2010-03-10 08:23

Ja tam spadków nie mam jak włączę PhysX, na jednej i drugiej maszynie. Na radzie by były...

A co do stream lepszy od CUDA. Nie wiem bo nie korzystam i raczej nie będę.

Rekuto

2010-03-10 10:29

od kiedy radki mają psyhx :)))

Rekuto

2010-03-10 10:37

"Physx" bo zaraz mnie poprawią

suntzu

2010-03-10 12:33

... Chłopak gada od rzeczy. Ale chyba physyx może działać na CPU też?

danieloslaw1

2010-03-10 07:28

AMD nie chce wydawać kasy na takie coś a potem płącze. Hahahaa

R2rrO

2010-03-10 08:23

Racja... Za to ty nie płaczesz i z uśmiechem na twarzy, wydajesz kasę gdy kupujesz drogiego GF i grę, która również kosztuje swoje dzięki napisowi "The Way It's Meant To Be Played" i logo PhysX :)

Amd po prostu nie chce płacić charczy, tak jak ty to uczyniłeś :] Oni wola bawić się nad swoja technologią, a kto wie może zaprezentują coś ciekawszego ;)
A NV wydaję się, że dopłaca do interesu odbijając to sobie na potencjalnych nabywcach wszystkiego, co jest sygnowane ich logiem... Bo któż rzuciłby się na PhysX'a i tworzenie (optymalizację) gier pod ich produkty ?
Całe szczęście, że nie gram i nie dokładam się do tego zielonego interesu :] LOL

danieloslaw1

2010-03-10 17:41

Przynajmniej mam Anty Analizing i przez ubranie nie przechodzą np ręce!! Giń radku!

R2rrO

2010-03-10 19:10

Podziwiam ten skrajny debilizm :D W Twoim wieku tez taki byłem... Ja z tego wyrosłem, módl się żeby i tobie się udało.

Ps: Zamiast dziękować NV, dziękuj rodzica ze masz "Anty Analizing" i nie wywołuj wilka z lasu, bo później z własnej kieszeni będziesz musiał wyłożyć kasę na sprzęt lool

CougarV6

2010-03-11 00:01

Umarłem ! ahahha... Danielosław powinien dostawać jakieś gadżety od Benchmarka za darmowy kabaret :)

Ja tam nie mam "anty analizingu" i nie "płącze" :D:D

Wprawdzie do PClaba daleko, ale i tu się znajdzie parę talentów :)

rupiec

2010-03-10 07:48

Najbardziej płakać mi się chciało że Mirror's Edge zostało skażone tym syfem.

Ciekawe jak długo będą ciągnąć ten cyrk, nie mogą przecież dopłacać do swojego produktu w nieskończoność w sytuacji gdy Havok ma się coraz lepiej.

KuliG

2010-03-10 07:55

Każdy o tym wie, że NV płaci twórcą gier? Wkońcu to jest ta ich pomoc i to logo "It's mean to be played"(czy jakoś tak ^^).



Co do mirror's edge to z PhysX widziałem tam tylko zawijające się od kul lub potrząśnięć, te reklamy z dachów(czy jak to nazwać, dywany? xD).







mrcs64

2010-03-10 10:48

twórcom do ch**a...

macte

2010-03-14 17:31

własnie.
chyba ktoś tu bez rozumu używa słownika

franko

2010-03-10 08:05

PhysiX (i dodatkowe karty) mial sens kiedy nie bylo 4 rdzeniowych procesorow, pryszloscia jest przerzucenie na procesor takich obliczen jak fizyka, w koncu moze w koncu przydadza sie te dodatkowe rdzenie...

saddam

2010-03-10 10:22

Takie obliczenia najlepiej odbywaja sie na GPU, ktore jednoczesnie moze przetwarzac kilkaset prostych watkow symulacji jednoczesnie. Na CPU masz tylko jeden na rdzen albo ht. Nawet prosty GPU, z 32 shaderami, jest szybszy od najnowszych quadow.

Duath

2010-03-10 10:34

franko, przecież od długiego czasu dąży się do tego, żeby maxymaknie odciążyć CPU a Ty tu mówisz o zrzuceniu obliczania fizyki na CPU :D Daj spokój ^^

Ripper

2010-03-10 14:29

Ma trochę racji... Aktualne trendy w w rozwoju CPU to zwiększanie ilości rdzeni, bo z taktowaniem się już dużo naprzód pójść nie da. AMD już teraz pyta co być zrobił z 24 rdzeniami ;-)

A cala fizyka powinna być przeliczona w trakcie renderowania jednej klatki, i nie ma tu wiele do rzeczy czy 100 wolniejszych rdzeni czy 20 szybszych równocześnie przetworzy dane.

KamiKAzeDBC

2010-03-10 08:14

Po prostu ATI dało DUPY, a teraz płacze bo oni nie mają... żałośni są ci klienci. Zgadzam się z danieloslaw1-em. No dali dupy...po prostu...

P.S. Mirror's Edge to i tak był syf. Więc nie ma co płakać.
P.SS. Pewnie ATI przerabia teraz nVidia 9600 puki są do kupienia, montuje i będzie sprzedawać jako moduły PhysX dla posiadaczy Radów... HA HA HA HA HA

franko

2010-03-10 08:23

Heh bo pshyix tak sie przyjal ze jest w kazdej grze... Jakos Bad Company 2 bez dodatkowych kart i Physixa sobie dobrze radzi.
A jest jakas sensowna gra z Physixem ?
BC2 i Red Faction, gry ze swietnymi zniszczeniami obeszly sie bez nvidi, wiec to nvidia ma problem a nie amd

arco2006

2010-03-10 09:22

nikt nie płacze, tylko ATi pokazuje że to PhysX można o kant stoły rozbić, gier jest tyle że na palcach u ręki policzy, PhysX to tylko jakieś tam tło - jak śmieci, liście, papiery, dym.

adivxv5

2010-03-10 09:28

a ty dałeś się nabić na Marketing, jak małe dziecko oglądające reklamy, sądząc po twym głupim uśmiechu

Gakudini

2010-03-10 09:47

Tak, 9600GT to jedyny ratunek dla ATI, ach zaraz... przecież Nvidia zablokowała taką możliwość w sterownikach, oczywiście dla dobra swoich klientów... wiec bez obawy sprzedaż 9600 nie wzrośnie.

Duath

2010-03-10 10:37

hydra Panie Kolego ;P Rozwiązanie AMD :P

19arek93

2010-03-10 14:42

MSI

CougarV6

2010-03-11 00:03

Wiesz co :) Taka ciekawostka na wielu forach bywałem i 90% userów mających coś z "kamikaze" w ksywce to delikatnie mówiąc mało inteligentni ludzie. Zastanawia mnie ten fenomen. Serio to jakiś wspólny mianownik.

dragon79

2010-03-10 08:28

Huddy zapewne mówił o inicjatywie otwartej fizyki, o której oświadczenie AMD wydało 8 marca 2010r. Źródło: http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-ecosystem-2010mar8.aspx
Razem z partnerami, Pixelux Entertainment i Bullet Physics, AMD chce stworzyć środowisko, które przy użyciu OpenCL i DirectCompute zaoferuje bardzo realistyczne efekty w grach.

Maksym Słomski

2010-03-10 09:04

Dodałem o tym niusa... 3 dni temu - do dziś nie zaakceptowany ;)

Maksym Słomski

2010-03-10 09:05

*2 dni ;)

Co do samego tematu: jedni płacą, drudzy płacą...

Maxver

2010-03-10 09:56

no nie dorzeczne! szczerze mówiąc, lubie czytać nowinki ze świata technologii i mnie denerwują komentarze że od kilku dni jest na jakimś tam innym serwisie, jak dalej tak pojdzie to bedziecie mieli odwiedzających o jednego mniej :D

Maxver

2010-03-10 10:00

moze powinni zrobić coś takiego jak Poczekkalnia na demotywatorach :P

Maksym Słomski

2010-03-10 10:15

Nie ma co się złościć - redakcja pewnie inne niusy opracowuje ;) Jakby chcieć pisać o wszystkim to by ludzie z czytaniem nie nadążali :P

sevae

2010-03-10 16:40

Tylko że to raczej ważne info...

Malcolm Feth

2010-03-10 09:11

...sami specjalisci, jak zawsze ;)
Wiedza wszystko o fizyce w grach i jak to wszystko dziala ;)

Darxis

2010-03-10 11:24

Niedługo będzie nVidia Chemix

force

2010-03-10 09:37

Uważam, że od dzisiaj dobrze by było wyraźnie zaznaczać czy kra jest sponsorowana i ma znaczek NV...będę wiedział czego NIE kupować

Maksym Słomski

2010-03-10 09:38

Nie mów, że aż tak Ci to przeszkadza.

sevae

2010-03-10 16:41

Ale gry mają takie znaczki... na odwrocie pudełek :)

Nawet ATi się trafia ;)

lwses

2010-03-10 09:47

wszyscy płaczą i wszyscy płacą za wysokie ceny nvidi i za problemy ati.

pogudzcie sie z tym a odnosnie physix to fakt są to fajne efekty w czasie rzeczywistym ale i havok wygląda super,nie ma co krytykować zielonych i czerwonych kazdy h.j na swój strój:)

jonny2003

2010-03-10 10:31

Co by nie mówili, to z Physixa od Nvidii jest dużo więcej pożytku niż z DX 11 którym chwali się ATI. Liczba gier nieporównywalna, a i efekty w sumie bardziej zauważalne. Nie mówiąc już o tym, że nie trzeba inwestować w nowy sprzęt bo gry są optymalizowane pod starsze karty, za sprawą większego wsparcia producentów i do Physixa wystarczy stary Geforce 8800

arco2006

2010-03-10 10:47

no i 10-25 fps/s :), jak po włączeniu PhysX jest -50% fps. To jest dobre ale na kartach takich jak GTX275, 285, 295 bo mają dużą moc a taki 8800 to tylko 2 jeden do gry a drugi do liczenia PhysXa.

wszerad

2010-03-10 13:06

Ale dowalił no ile masz gier z PhysX? Całą masę nie? Poczekaj ten rok i zobaczysz ile będzie gier z Dx11. Ciekawe dlaczego ATI nie modyfikuje też Havoka tylko pod swoje karty? Ostatnio sporo znanych gier śmiga na tej fizyce i w cale nie wymaga się specjalnej grafiki ze wsparciem. PhysX to syf i za każdym razem kiedy widzę jakiś art z tymi efektami to płakać się chce.

CO do dawania w łapę to jest to bardzo prawdopodobne bo z tego co widzę to programistą po pierwsze zależy żeby ich produkt chodził na jak największej liczbie sprzętów a to jest wbrew tej zasadzie.

Ripper

2010-03-10 14:33


Ciekawe dlaczego ATI nie modyfikuje też Havoka tylko pod swoje karty?


Bo Havok należy do Intela? ;-)

jonny2003

2010-03-11 08:55

Lista gier physix
http://developer.nvidia.com/object/physx_good_company.html
http://www.nvidia.pl/object/entertainment_pl.html
Ty podaj listę gier Dx 11, które prędzej czy później i tak będą obsługiwane przez układy Nvidii, gry z Physixem przez ATI - nigdy

GreQonE

2010-03-10 10:56

Czytam tutaj komentarze niektorych i nie wiem czy smiac sie czy plakac.
NV nie sponsoruje zadnych gier, jedynie w celach optymalizacji przekazuje swoje najnowsze karty oraz oferuje pomoc przy w.w. optymalizacji.

Moim zdaniem Havok sie nawet nie umywa do PhysX, no ale to juz ocena subiektywna, niektorzy wola kupic malucha a niektorzy Lamborghini.



A tak ogolnie, zapomnialbym napisac, NVIDIA + INTEL = PANY i ATI smierdzi.

lewas

2010-03-10 11:21

sam śmierdzisz następny popier. . . fanboy sie znalazł żal mi takich jak ty

baran

2010-03-10 11:51

Dude, chyba nie zrozumiałeś dowcipu... przeczytaj posta jeszcze raz.

Malcolm Feth

2010-03-10 13:21

hehehehehe :)
no to go dotknelo :P

GreQonE

2010-03-10 14:54

Ide sie zamknac do pokoju bez klamek, ratujcie :(

Gulczkwas1

2010-03-10 11:41

fizix jest dostępny także dla xp, czego ati z DX11 pochwalić się nie może

wszerad

2010-03-10 13:07

lol to jest koment roku! ATI i jego Dx11 :D

sevae

2010-03-10 16:44

No to jest argument żeby nie kupować Fermi z DX11 od nVidii :D bo też nie będzie tego na XP...

Grzesiek1010

2010-03-10 12:14

NVIDIA...odgrzewamy na maxa...tyle

najbardziej mnie denerwuje " It's Meant To Be Played " to tak samo jak na siłę wciskanie dzieciom katechezy ...

KamiKAzeDBC

2010-03-10 12:54

Tych co nie stać na dobrą kartę, kupują ATI i wmawiają sobie i nam, że za 300zł mniej kupili kartę lepszą, a to gówno prawda. Mówią tak sobie dla lepszego samopoczucia. A i łepki to wy ulegacie reklamie, bo wam mówią, że tańsza karta lepsza, a wy wierzycie. Z tego się śmieje. Dla mnie osobiście i HAVOK i PhysX to gówno. Poza tym nie widzę różnicy pomiędzy nimi w grach.... Następnie kto z was widział dokładnie choć jeden z tych efektów albo lepiej, komu to zmieniło cokolwiek w rozgrywce... Moim zdaniem bicie piany. I tak na koniec to wyjebane mam na waszą kłótnię...

wszerad

2010-03-10 13:14

Stary a wiesz co to marketing? Wciskanie produktów po wygórowanej cenie tylko dzięki marce. Buty Nike nie kosztowały by nawet połowy swojej ceny gdyby nie marka a to dlatego ze sklejają je Chińczycy a utarg idzie na reklamę. Doskonałym przykładem jest też Intel ze swoimi procesorami i nie mów że tańsze rzeczy nie mogą być lepsze bo to bzdura! Może nie za 300zl ale za 100zl mniej już coś lepszego możesz kupić.

KamiKAzeDBC

2010-03-10 13:40

No z Intelem wiem o co chodzi i się zgadzam. Sam mam trzy kompy na intel-u i nie było warto (konkurencja lepsza). Po prostu ATI się nie stara...

sevae

2010-03-10 16:49

Ja pierdziu... ale pojechałeś... są tak zwane półki cenowe...

Jka ktoś ma do wydania 300zł to ma do wyboru ATi albo nV do 300zł i tyle... a ty mu powiesz że mógł nV za 350zł kupić? Mógł też nV kupić za 1300zł... ale nie stać kogoś takiego na wydanie 1300zł i tyle, kupuje co jest najwydajniejsze w jego przedziale!

A Twój argument powtarzany tak przez fanów nV od serii 8800 (bo wcześniej ATi było droższe), się już skńczył... bo jak kogoś stać to sobie kupuje HD5970 a nie jakąś tanią nVidię...

Malcolm Feth

2010-03-10 13:26

ATI sie tak skupilo na robieniu klatek, ze zapomnieli o doddaniu do kart czegos wiecej niz mocy ;)
fizyka - sa z tylu
obliczenia rownolegle - sa z tylu
3d - sa z tylu

Maja eyefinity i szczerze mowiac jest rzecz na ktorej mi najbardziej zalezy ;) ale NV z nowymi kartami tez bedzie miec.

Czekamy co nowego wymysla strony tej wojny ;)

Vithren

2010-03-10 13:55

Mam straszną nadzieje, że wprowadzą moderację w komentarzach. Robicie tutaj głupie pyskówki i piszecie bzdury. Nie tak powinien wyglądać serwis mniej lub bardziej społecznościowy.

19arek93

2010-03-10 14:46

Poczekaj pół roku i będziesz sprawdzał czy przypadkiem nie dostałeś się na onet.pl.

Next_Gen_1987

2010-03-10 15:05

To, że DX11 nie jest na XP, to już wina tylko i wyłącznie Micro$oftu, a po drugie od dawna wiadomo, że NVidia daję w łapę... Do tego teraz mamy sterowniki palące karty:P Sam mam grafę od NVidii, ale to co oni wyprawiają od ponad roku, jest żałosne, ach i jeszcze te kotlety:D

KamiKAzeDBC

2010-03-10 15:39

Brak DX11 w XP to faktycznie przymus kupna Visty lub 7. A jak dają w łapę... jak ich stać to niech dają. I tak każdy kupi to co będzie chciał, co nie? A kotlety pominę bo jak na razie nowych nie wydali, a jak se przypomną... Nie nagłaśniać kotletów :) !!!!

scoobydoo19911

2010-03-10 15:56

akurat ati się napina bo nie mają własnej technologii liczenia fizyki na gpu a jak już będzie to jeszcze muszą być gry i programy zdolne z niej korzystać, havok jest fajny ale nie ma wsparcia gpu, ati ma jeszcze jeden brak w stosunku do nv brak patentu podobnego do 3d vision

KamiKAzeDBC

2010-03-10 16:01

Ale jak na razie 3D Vision to ciekawostka... Tak samo jak Eyfinity

scoobydoo19911

2010-03-10 16:04

ciekawostka do czasu wejścia filmów blu-ray 3d

wizdar

2010-03-10 16:26

Klienta nie obchodzi czy nVidia płaci twórcom gier czy nie płaci. Prawdę mówiąc ma to głęboko w 4 literach.

Jeśli nVidia opracowała Physx to ma prawo go promować, jeśli dodatkowo jej budżet obciąża kasa dawana twórcom i nadal jest w stanie sprzedawać karty w podobnych cenach jak AMD to tylko im brawo bić.

AMD mimo, że nie płaci twórcom, nie ma Physx, ceny ma podobne więc albo są słabi, albo ta kasa dawana twórcom nieznacznie tylko podnosi cenę karty nVidii.

G-36_Rebel

2010-03-10 17:57

dla mnie to przypomina odwieczny pojedynek formatow, juz wiele razy bylo tak ze lepszy format przegrywal z gorszym bo jest nachalnie promowany i oplacany jak lekarze wyjadzami na "3 tygodniowe konsultacje" w Egipcie... nie wiem jak tam havok, wiem ze z physx mozna by wycisnac z 10 razy wiecej, a tak ja red faction w ogole zyc bez niego i zrobic dobra gre. crysis ma swietna fiyke (nie wiem czy do jej obliczenia potrzebny jest physx, ale chyba nie wiec po co w to inwestowac. tak samo jest z formatami 16:9 i 16:10, sprzedawcy promuja i wciskaja ten pierwszy bo cyt. "podczs ogladania fillmow nie ma na dole i na gorze pasow" ok. jak na tym przegladac strony www, albo pisac w wordzie skoro widze znacznie mniej linii. format 16:10 uwazam za idealny i nie lubie jak mi sie wciska kit ze czarne pasy sa gorsze od braku kilkudziesieciu linii w photoshopie czy wordzie. tak samo jest z promowaniem "wiernosc obrazu z kinowym" kur... ale dlaczego 24 fps? przeciez tego sie nie da ogladac, wole mniejsza rodzielczosc ale wyzszy fps (nie da sie zrobic 60?) ktory nie katuje oka. WNIOSEK: sila i pieniadze jednych moze spowodowac ze technologia drugich umrze w kapciach. dlatego uwazam ze zagrania nvidi sa rodzajem braku etyki w biznesie, przekroczeniem pewnej granicy za ktora jest juz wolna amerykanka. niestety chore amerykanskie prawo zezwala na ciosy ponizej pasa, ze szkoda dla jakosci i klienta.

peacemaker

2010-03-10 20:21

mi to nie przeszkadza ze nv płaci twórcom gier ;) nie jestem zadnym tam fanem GF czy ATI kupuje to co jest wydajne i w umiarkowanej cenie ;) oby fermi były :P bo jak nie to przynajmniej ceny radkow pójdą w dół ;P

Nemo59

2010-03-10 20:31

O.K. niech płaci.
Nie widzę w tym nic złego, ale..
Muszą sobie zdawać sprawę, że podcinają gałąź, na której siedzą.
Dla czego?
Stosując zastrzeżone technologie powodują, że gier nie będą kupować ci, którzy tych technologii nie mają.
Ja, jako posiadacz karty, ATI na „dzień dobry „ skreślam produkcje z logiem NViDI, bo nie widzę powodu płacić za „PhysX”, której to technologii nie wspiera moja karta. I tak odpadają produkcje być może dobre jak np. „Batman”, jeszcze nie dostępne ‘Metro2033” i wiele innych.
Dokąd to prowadzi?

bembus2

2010-03-10 23:37

ATI może wprowadzić obsługę PhysX, tak jak obsługuje każdy inny standard (OpenGL, DX). Ale raczej nigdy tego nie zrobi, bo: NVIDIA dla nich to zło absolutne, a ATI nigdy nie było otwarte na współpracę z innymi; dopiero seria HD5000 może obsługiwać PhysX - starsze układy są zbyt zacofane i nawet seria HD4000 nie wspiera nadal oficjalnie OpenCL (choć to może być tylko nabijanie użytkowników w butelkę, aby kupili nowsze produkty, ale fakt pozostaje faktem, że tylko seria HD5000 dobrze wspiera obliczenia); oprócz tego ATI zawsze idzie w popularne rozwiązania - aktywnie wspiera DX i Windowsa, ale z OpenGL i Linuxem jest marnie, a co dopiero gdyby mieli jeszcze wprowadzić obsługę PhysX... przy ich tempie zajęłoby to parę lat, a i tak działałoby koszmarnie. Ale brawa dla nich, że po kilku latach się obudzili i zaczęli wspierać Bulleta... Chociaż na razie mamy tylko zapowiedź fizyki, to może za kilka lat nawet w rzeczywistości zaczną ją obsługiwać poprzez swoje GPU (ahh... rozmarzyłem się).

pajownik

2010-03-11 01:39

1. ATI nie wprowadzi obsługi PhysX w swoich kartach bo to zamknięty standard kontrolowany przez ich największego konkurenta. Musieli by się chyba na łby pozamieniać. :)
2. Karty ATI zawsze były szybsze w obliczeniach. W "double precision" deklasowały konkurencję, ale Stream nie był tak promowany jak CUDA i podobno trudniejszy w programowaniu.
3. Karty serii HD4xxx mają problemy w OpenCl tylko z bezpośrednimi portami z CUDA, a to wiele tłumaczy.
4. Z OpenGL były przejściowe problemy w którejś wersji sterowników, ale legenda wiecznie żywa. ;)
5. Jeśli chodzi o wsparcie dla Linux-a to chyba nie jesteś na czasie.

Dlaczego

2010-03-11 04:37

NIGDY nie kupię sobie NVIDI. Dlaczego? A dlatego że miałem Physx i sobie pięknie chodził z ATI. 100% wspomagania, wszystko płynnie, miód.

DO CZASU jak wspaniałomyślna NVIDIA wprowadziła NOWE sterowniki do PhysX które zrobiły z tej kary grzejnik w obudowie. Po prostu nowe sterowniki wyłączyły wspomaganie fizyki ze strony tej kary i wszystko robi CPU (mój Q9550 pewnie by pociągnął, ale PhysX obciąża TYLKO jeden z rdzeni!).

Moim zdaniem jest to działanie nie do pomyślenia. Na co sobie zasłużyłem, żeby mi producent... zablokował kartę którą kupiłem?!?! Szkoda gadać. Wszystko tylko na kasę nastawione. NVIDI podziękowałem, żeby nie wiem co wypuścili na rynek, będę używał ATI.

franko

2010-03-11 07:34

Havoc ma ta przewage nad PhysiXem ze dziala na wszystkich kompach, zaden producent nie robi gry tylko na PhysiXa z tego powodu ze podcial by galaz na ktorej siedzi.
I stad Red Faction i BC2 gdzie fizyka zniszczen odgrywa naprawde znaczaca role w rozgrywce sa na Havocu.
Nvidia sama wykopala sobie dol uniemoliwiajac dzialanie PhysiXa na ATI, zreszta ATI=AMD wiec bardziej bedzie im zalezalo na przeniesieniu fizyki na te dodatkowe rdzenie w prockach (6-8 rdzeni komus ? ) niz na GPU.
A fanboie NVIDI niech nie pieprza bzdur. Dotychczas uzywalem kart nvidi, teraz kupilem ATI i z obu jestem tak samo zadowolony.

LOKOs

2010-03-11 08:09

:D
Physx nic nie wnosi ciekawego. Ageia opracowala ta technologie kilka lat temu i do dzisiaj nie widzialem jakichś przelomowych efektów. Jakaś dziurawa szmata powiewa najwyżej...
HAVOK za free nie jest gorszy od physx. Do tego przykład Crysisa gdzie nie ma ani Havoca ani Physixa a drzewa i budynki można rozwalać.

Nvidia płaci twórcom gier za implementowanie physx gdyż ponieważ twórcy nigdy by tego gówna sami nie użyli i nvidia nie miała by gier ze swoim ukochanym physxem a to by oznaczało że wywalili kupe kasy w błoto. Muszą więc pompować następne $$$ w martwą technologię. Od kart 8800 nvidia nie stworzyła nic nowego a mimo to ich nazewnictwo kart poszło do przodu o jakieś 6 generacji! jedna generacja = 6 generacji wg nvidii... ATI kiedyś goniło nvidię ale od kart HD4850 to buraki z nividii zastanawiają się jak dogonić ATI. Fermi pokazuje że nadal są za ATI i zanim nvidia wróci na podium minie jeszcze kilka latek.

Pozdro Nvidia !

KamiKAzeDBC

2010-03-11 11:16

Chyba nie jest tak kolorowo jak piszesz... 4850 to przeciwnik dla GTX260 ponoć... Ponoć bo jest na równi z 9800GT ze starej generacji. Może i nVidia nie stworzyła nic nowego (na pewno GTX-y mają tak jak 8800 128 Shader-ów, a nie 240...), ale Radki też nic nowego nie pokazały. Poza tym po co zmieniać coś co dobrze działa? 8800GTX jest już w trzecim wydaniu (8800GTX > 9800GTX > GTS250) i dalej daje radę. A Radki problemy mają to ciągle majstrują w myśl jeszcze trochę wydajności... Kto na podium nie napisze bo nie ma lidera. Fermi nie musi wychodzić w pośpiechu bo nVidia jest na pewnej pozycji...

LOKOs

2010-03-11 12:56

Mały szczegół pominąłeś. GTX260 kosztuje dwa razy więcej od hd4850 a hd4870 kosztuje tyle co gtx260 i ją bierze z palcem w d...

LOKOs

2010-03-11 12:58

ble 2x4850 mialem na mysli. 2x 350złhd4850 vs 700zł gtx260

KamiKAzeDBC

2010-03-11 13:57

Jeśli nie można konkurować wydajnością, trzeba ceną... Motto ATI...

CougarV6

2010-03-15 10:42

LOL Człowieku....błagam nie załamuj mnie.

KamiKAzeDBC

2010-03-11 14:00

I znów jesteś nie doinformowany... ATI 4850 450-550zł, a GTX260 650-750zł...

scoobydoo19911

2010-03-14 19:46

gtx 260 jest mniej więcej na tym samym poziomie co hd4870 zresztą wiele recenzji w sieci to potwierdza

Pixel

2010-03-14 12:01

PhysX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Troszkę mnie irytuje to że wydałem sobie na kartę Graficzną kiedyś 800zł (HD4870 1Gb) a w grze Sacred 2 po włączeniu PhysX osiągam (6-9FPS), bez PhysX 30-40FPS, mowa o ustawieniach nie High a Elitarnych i rozdzielczości 1680x1050, Szkoda że nvidia nie ma w podobnej cenie odpowiednika mocy tej karty, a najlepiej w tej samej Cenie to wolał bym Nvidie.

Boban79

2010-03-14 16:33

Prawda jest taka,że jakby PhysX był dobry i wartościowy to NV nie musiałaby płacić twórcom za jego wykorzystanie. Wystarczyłby program wsparcia twórców "The Way It's Meant To Be Played".

tobcio12310

2010-03-17 21:45

No ale i tak Nvidia jest Dobra a AMD nie ma nic do tego może żecziwiście tak jest jak tam opisane jest ale AMD nie powinien pchać nosa w nie swoje sprawy

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Napisz własnego newsa

Napisz własnego newsa

W dziale aktualności każdy z użytkowników serwisu może przygotować własną wiadomość,która po akceptacji redaktorów pojawi się na stronie.

  • Za nadsyłane newsy przyznajemy punkty, które wymienisz na atrakcyjne gadżety
  • Inni czytelnicy będą oceniać Twojego newsa izamieszczać pod nim komentarze.
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!

Canon PIXMA MP490

Biurowe urządzenia wielofunkcyjne Canon PIXMA MP490 to wszechstronne i łatwe ...

249,-
 z VAT

Epson Stylus SX115

Biurowe urządzenia wielofunkcyjne Podstawowe funkcje urządzenia: Drukarka, ...

169,-
 z VAT

HP DeskJet F4580 WiFi

Biurowe urządzenia wielofunkcyjne Podstawowe funkcje urządzenia: Drukarka, ...

219,-
 z VAT

24" iiyama ProLite B2409HDS czarny

24" czas reakcji 2 ms kontrast 20 000:1 (ACR) jasność 300 cd rozdzielczość ...

1089,-
 z VAT

NavRoad NR460 + AutoMapa Polska + SD 2GB

NavRoad NR460 jest wyposażony w znacznie wydajniejszą jednostkę centralną ...

579,-
 z VAT

TomTom XXL IQ Routes Europe 27 krajów

Zobacz więcej, podnieś komfort jazdy dzięki niezwykle szerokiemu, 5 calowemu ...

549,-
 z VAT

Kingston DataTraveler Capless 16GB Black

pojemność 16 GB, transfer odczytu na poziomie 10 MB/s zapis 10 ...

139,-
 z VAT

PenDrive SanDisk Cruzer ULTRA Backup 32GB Ready Boost

pojemność 32 GB, transfer odczytu na poziomie 24 MB/s zapis 12 ...

389,-
 z VAT

PenDrive SanDisk Cruzer Blade 8GB

pojemność 8 GB, transfer odczytu na poziomie 17 MB/s zapis 7 ...

69,-
 z VAT

Aktualności:

benchmark.pl TV bezpieczeństwo foto-wideo gaming informacje prasowe internet mobile nowe technologie opinie kupujących peryferia pliki, sterowniki podsumowanie miesiąca podzespoły pc recenzje z polskiej sieci Wakacyjny konkurs foto wiadomości wydarzenia w serwisie

Producenci:

3COM 3dfx 3R Systems 4World A-DATA A4Tech Abit Acer ACER Polska ActiveJet Activision Adobe Aeneon AeroCool AG Neovo Ageia Aiptek Akasa AKG Albatron Alienware ALSTOR Altec Lansing AMD Antec anysee AOC AOpen APC Aplus Apollo Apple Arctic Arctic Cooling Aristo Asmax Aspyr Media AsRock Assmann Asus ATARI Aten ATi Autodesk Aver AVG Be-quiet Becker Belinea Belkin BenQ Bethesda Softworks Beyerdynamic BFG Biostar BioWare BitDefender BlackBerry Blaupunkt Blender Foundation Blizzard Blow BlueFish Bose Brother BTC Buffalo California Access Canon Canonical Capcom Casio CD Projekt CDP Red Chaintech Chicony Chieftec Cisco Club 3D Codemasters Commodore Compro Cooler Master Corel Corsair Cowon Creative CryTek CyberPower D-link Dell DFI Dicota Digital Extremes Easy Touch ECS Edimax Eidos Eizo Elecom Electronic Arts Elpida ELSA Emtec Enermax Epic Games Epox Epson ESET EVER EVGA Facebook Foxconn Freecom Fuji Fujitsu Fujitsu-Siemens Funai Fusion-io G DATA G.Skill Gadu-Gadu Gainward Galaxy Garmin Gateway GeIL General Electric Genius Gigabyte Gigacube GlacialTech Glofiish GoodRam Google Green House GSC Game World Hama Hannspree Harman Harman/Kardon Hauppauge Hercules Heyah Hiper HiS Hitachi HP HTC Huntkey Hynix Hyperion Hyundai i-mate I-O Data IBM iBox Icemat Icon7 ICY id Software iiyama InFocus Inno3D inny Intel iRiver Jabra JBL Jointech JVC Kanguru Kaspersky Kensington Kingmax Kingston Kiss Kodak Komputronik Konami Konsorcjum FEN Koolance Koss Labtec LaCie Lavalys Leadtek Leica Lenovo Lexar Lexmark LG Lian Li LifeView Linksys Lionhead Studios LiteOn Loewe Logic Logitec Logitech Lognetmedia Lucasarts Manta Matrox Maxdata Maxtor McAfee Media-Tech Medion microlab Microsoft Microstar Minolta Mio Miro Modecom Monolith Productions Motorola Mozilla MPio MSI Multimedia Vision Mushkin Mustek Navigon Navix Navteq NCsoft NEC Nero Netgear Netia NewerTech Nexus Nikon Nintendo Noctua Nokia Novell nVidia NZXT OCZ OKI Olympus OnLive Opera Software Optimus Optoma Packard Bell Palit Palm Panasonic Panda Patriot Pentagram Pentax Philips PhotoFast Pinnacle Pioneer Piranha Bytes Planet Plantronics Play Mobile Plextor PNY Point Of View Polaroid Power Color PQI Pretec Q-Line Qimonda Qnap Qoltec Qualcomm Raidsonic Razer Realtek Relic Entertainment Revoltec Ricoh Ridata RIM Roccat Rockstar Games S3 Sagem Saitek Samsung SanDisk SANYO Sapphire Scratch Scythe Seagate Seasonic SEGA Sennheiser Sharkoon Sharp Shinoda Shuttle Sierra Sigma Silicon Power SilverStone SiS Skype Smartparts Sony SonyEricsson Sparkle Speedlink Spire Square Enix Stardock SteelSeries Sun Sunbeam SunWave Super Talent SUPoX Sweex Swiftech Symantec Synology Tacens Tagan TDK Team group Techland Technics Telekomunikacja Polska The Farm 51 Thermalright Thermaltake ThermoLab THQ TomTom Tonsil Toshiba TP-Link Tracer Trak Transcend Trend Micro Trust TwinTech Ubisoft UMAX Polska UPC USRobotics Utimaco Safeware Valve Vanguard Vedia Verbatim VIA ViewSonic VisionTek Vobis Wacom Western Digital Wine WinFast XFX Xigmatek Yahoo! Yamaha Yesico Zalman ZBoard Zotac ZyXEL

Testy i Recenzje:

fotogaleria gaming poradnik recenzja technika test TOP-10

Kategorie sprzętu:

Akcesoria aparaty cyfrowe: lustrzanki bezpieczeństwo chłodzenie czytniki e-booków drukarki, skanery dyski twarde, pamięci: dyski HDD, dyski SSD głośniki gry: filmy, darmowe on-line, RPG, FPS (strzelanki), strategie, inne, MMO, wyścigi, sportowe, akcja, sieciowe, symulacje, przygodówka inna internet kamery karty graficzne karty muzyczne klawiatury komputery konsole do gier kontrolery gier monitory, TV MP3, audio myszki: myszki dla graczy napędy optyczne nawigacja, GPS notebooki: netbooki obudowy odtwarzacze Blu-ray/DVD/Divx oprogramowanie: biuro, grafika, multimedia, narzędzia, benchmarki, system operacyjny, dodatki do przeglądarek WWW płyty główne: mini-ITX pamięci: RAM, flash PDA procesory projektory Różne słuchawki serwery sieć, Wi-Fi, NAS tablety PC telefony, smartphony tunery TV zasilacze: zasilanie awaryjne, zasilacze do obudów, zasilacze zewnętrzne

Rankingi i Benchmarki:

3DMark 06 PCMark Vantage 3DMark Vantage Crysis PCMark05 (XP) SANDRA 2009 (CPU) SANDRA 2009 (HDD) SANDRA 2009 (MEM) Super PI Crysis Warhead CINEBENCH R10 FARCRY 2 CINEBENCH R10 64-bit Peacekeeper STALKER Zew Prypeci CrystalDiskMark HD Tune Street Fighter IV Unigine Stone Giant

Poradnik / Problemy ze sprzętem:

Błędy i komunikaty Brak kompatybilności Przegrzewanie się Zawieszanie się Co kupić? Optymalizacja wydajności inny problem Dziwne zjawiska Gwarancja i serwis Sterowniki Instalacja Nie działa Konfiguracja