• benchmark.pl
  • Gry
  • Battlefield 3: kolejne 5 map trybu multiplayer - Grand bazaar, Caspian border, Seine crossing, Noshahr canals, Kharg island
Gry

Battlefield 3: kolejne 5 map trybu multiplayer - Grand bazaar, Caspian border, Seine crossing, Noshahr canals, Kharg island

przeczytasz w 4 min.

Niedawno na łamach serwisu benchmark mogliście przeczytać news dotyczący czterech map w trybie multiplayer, jakie pojawią się w grze Battlefield 3, które opisane zostały na blogu dotyczącym tej gry. Tymczasem szwedzkie studio DICE przedstawiło kolejne pięć map na jakich będziemy się zmierzyć z innymi graczami w finalnym produkcie. Mapy prezentują się następująco.

Grand bazaar - Wielki bazar

Gra Battlefield 3 - wąskie, miejskie uliczki na mapie Grand bazaar
Mapę Grand bazaar cechować będą walki w wąskich, miejskich uliczkach

Gra Battlefield 3 - artwork mapy Grand bazaar
Artwork mapy Grand bazaar

Tryby: Wszystkie możliwe tryby.

Opis mapy: Upływa już drugi tydzień od rozpoczęcia walk o centrum miasta Teheranu. Mimo przewidywań, iż walka zakończy się w ciągu kilku dni, amerykańskie i rosyjskie wojska toczą ze sobą bój o kontrolę nad tym starożytnym miastem.

Twórcy o mapie: "Bardzo chcieliśmy stworzyć poziom, którego akcja toczyłaby się na mocno zurbanizowanych terenach w centrum Teheranu. Akcja toczy się, gdy wkraczasz w drugim tygodniu walk do miasta, a więc zastajesz je w mocno zniszczonym stanie. Jest to mapa, która ma wiele symetrycznych ścieżek do celu dla obu drużyn. Bliskie starcia zdarzać się będą często. Dlatego też shotguny będą jedną z wiodących broni na tej mapie."

 
Caspian border - Granica kaspijska

Gra Battlefield 3 - Las na mapie Caspian border
Niewielki las i polana na mapie Caspian border

Gra Battlefield 3 - artwork z mapy Caspian border
Artwork mapy Caspian border

Tryby: Wszystkie możliwe tryby.

Opis mapy: Jest to druga z map, którą gracze mogli przetestować podczas beta testów. Przy granicy z Iranem, od strony Turkmenistanu, rosyjskie siły rozbiły swój obóz. Wojska te próbują przejąć kontrolę nad mocno zabudowanym przejściem granicznym.

Twórcy o mapie: "Granica kaspijska ma być podsumowaniem tego, co w serii Battlefield najlepsze - klasyczną walką z użyciem wszystkich rodzajów pojazdów. Ponadto chcemy, aby ten bogaty w zieleń (roślinność) poziom, był kontrastem dla innych, zurbanizowanych map. Granica kaspijska to idealny wybór dla tych, którzy doświadczyli jazdy pojazdami w grze, ponieważ na tym poziomie dystans pomiędzy punktami, w których mają miejsce starcia dwóch stron konfliktu jest zbyt duży, aby można było prowadzić przy użyciu samej piechoty."
 

Seine crossing - Przejście nad Sekwaną

Gra Battlefield 3 - mapa Seine crossing
Wąskie uliczki na mapie Seine crossing

 Gra Battlefield 3 - artwork mapy Seine crossing
Artwork mapy Seine crossing 

Tryby: Wszystkie możliwe tryby.

Opis mapy: Walka piechoty z dodatkowym użyciem pojazdów w dolnej części Paryża. Inwazja Amerykanów na kontrolowany przez Rosjan Paryż trwa w najlepsze. Walka toczy się w ekskluzywnej, siódmej dzielnicy tego miasta.

Twórcy o mapie: "Mapa ta podzielona jest na dwie sekcje Paryża przecinające się nad rzeką Sekwana (przyp. red. Seine to inaczej Sekwana po polsku - nazwa Seine jest z francuskiego). Poziom ten zawiera większe drogi. Oprócz tego znajdują się tu również wąskie uliczki, przez które piechota może się po cichu przedrzeć. Alternatywną opcją dla piechoty jest wejście po schodkach na wyższe poziomy budynków, o ile nie zostaną te schody wcześniej zniszczone przez piechotę wroga lub ich pojazdy. W trybie Rush (Gorączka) ostatnia stacja MCOM umiejscowiona została wewnątrz banku, który jest największym pomieszczeniem, do którego można wejść na całej mapie. Wymaga to od drużyny atakującej całkowitej zmiany taktyki.

Noshahr canals - Kanały w Noshahr

Gra Battlefield 3 - mapa Noshahr canals
Pętla dla pociągów na mapie Noshahr canals

Gra Battlefield 3 - artwork mapy Noshahr canals
Artwork mapy Noshahr canals

Tryby: Wszystkie możliwe tryby.

Opis mapy: Zróżnicowana walka umiejscowiona na obszarze przemysłowym. Amerykańskie siły przeprowadzają szturm na główny port nieopodal kanałów Noshahr na północnym wybrzeżu Iranu. Przejęcie kontroli nad tym niezwykle istotnym terenem umożliwiłoby amerykańskim wojskom na uzupełnienie zapasów drogą morską.

Twórcy o mapie: "Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad tym poziomem chcieliśmy skontrastować mapy gdzie akcja toczy się na obszarach miejskich i wiejskich z terenem bardziej uprzemysłowionym, więc postanowiliśmy stworzyć tą mapę jako uprzemysłowiony port cechującą się walką piechoty oraz różnych pojazdów. W trybie Rush (Gorączka) atakujący zaczynają grę na statku transportowym. Aby przedostać się do następnego przyczółka mogą skorzystać z helikoptera, użyć pojazdów ziemno-wodnych (zapewne chodzi o pojazd znany z mapy Operation Metro podczas Alpha testów, patrz galeria - przyp. red.) lub użyć łodzi. Wszystkie bazy na tym poziomie są w motywie uprzemysłowionym. Nie mniej jednak można tutaj różne style gry, ponieważ znajdują się tutaj takie miejsca jak lotnisko, dworzec kolejowy oraz suchy dok. W porównaniu do większych map gdzie walka toczy się z użyciem pojazdów, ta mapa daje możliwość walki przy użyciu piechoty."
 

Kharg island - Wyspa Kharg

Gra Battlefield 3 - mapa Kharg island
Tak wygląda część mapy Kharg island

Gra Battlefield 3 - artwork mapy Kharg island
Artwork mapy Kharg island

Tryby: Wszystkie możliwe tryby.

Opis mapy: Na wyspie Kharg znajduje się największy w Iranie terminal eksportowy ropy. Jeżeli siły amerykańskie przejmą kontrolę nad tym terminalem, wówczas pozbawią oni Rosjan istotnych rezerw ropy.

Twórcy o mapie: "Kharg island to nasza druga mapa gdzie używane są łodzie. Tematycznie dotyczy ona szturmu na wyspie Kharg znajdującą się w Zatoce Perskiej niedaleko wybrzeży Iranu. Walka skupia się bardziej na walce pojazdami, na dłuższych dystansach niż np. ma to miejsce na mapie Noshahr canals. W trybie Rush (Gorączka) szturm plaży rozpoczyna się na wybrzeżu wyspy. Plaża jest na tyle dobrze ufortyfikowana, że aby przedrzeć się na szerszy i bardziej otwarty teren, trzeba będzie ustanowić przyczółek na brzegu wyspy" - czyżby deweloperzy byli inspirowani plażą Omaha?

Dodatkowo pracownicy szwedzkiego studia poinformowali na swoim blogu jak tworzone są mapy:

"Tworzenie poziomów w naszym studiu odbywa się w sposób demokratyczny. [...] W początkowej fazie projektowania artyści i projektanci poziomów przedstawiają swoją koncepcję na mapę. Ta koncepcja zawiera takie elementy jak styl rozgrywki, historię i oprawę wizualną. Następnie wszystkie osoby pracujące nad Battlefieldem 3 zachęcani są do głosowania na najlepsze według nich mapy. Ponadto mogą dodać jakieś sugestie/pomysły od siebie. Po wybraniu najlepszych poziomów, pomysłów, prototypy tych map przydzielane są dwuosobowym zespołom składającym się z artysty i projektanta poziomów, aby można było przetestować, które mapy zapowiadają się obiecująco, czy też nie. Potem, ukończone mapy są przeciwko sobie zestawiane, aby móc dostarczyć wraz z grą najbardziej różnorodne i atrakcyjne poziomy. Ostatecznie stworzyliśmy w wersji finalnej 9 takich map. Są to mapy najlepsze z najlepszych. Według nas powinny spodobać się zarówno weteranom serii Battlefield jak i graczom zupełnie nowym."

Dodatkowo jeszcze ciekawostka, którą podzielili się z graczami deweloperzy nowego Battlefielda. Czy widzieliście, że w Battlefield 3 będzie można znaleźć tzw. easter egga? Będzie nim (podobnie jak w niektórych poprzednich odsłonach serii) zamek z piasku.

Na koniec drodzy czytelnicy możecie obejrzeć sobie kolejny filmik z rozgrywki na przedstawionej mapie Firestorm, która została zaprezentowana podczas imprezy Geforce LAN.


 

Więcej o Battlefield 3:

Źródło: BF3 Blog, DICE Blog

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Terrorek
    0
    Kharg island mi sie podoba a te art worki sa beznadziejnie ; S
    • avatar
      Konto usunięte
      -2
      Nie wiem, kto tłumaczy te teksty, ale wymieńcie go, bo to przypomina bardziej tekst z google translate :/ Na kharg island - atakujący rozpoczynają nie z transportowca, ale LOTNISKOWCA, co ma ogromną różnicę (np. taką, że mogą być samoloty). Wyraz taki sam - carrier - ale sens zdania jest inny i to trzeba wywnioskować. W każdym akapicie można po kilka baboli wyciągnąć :/
      • avatar
        Konto usunięte
        -9
        łał
        niech nie tracą kasy na takie bajery tylko karty graficzne wreszcie porządne zrobią ;p
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Ludzie ciekawy sprzęt przynieśli ;P
          • avatar
            Nieznośny
            0
            Tak, to prawda. Te artworki pozostawiają trochę do życzenia. Widzę, że w tekście jest kilka literówek. Mam nadzieję, że wybaczycie mi drobne błędy. Część tekstu była pisana bardzo późno w nocy. Chciałem żeby news pojawił się dzisiaj rano z racji tego, że w pracy/szkole ludzie dużo lubią czytać hehe. :)
            • avatar
              Rostom
              0
              Mnie też artworki się nie podobają. Ciągle wykorzystują ten sam efekt rozmycia światła i niewiele na nich przez to widać. Efekt artystyczny? Nie bardzo raczej minimalistyczny.
              • avatar
                BILI82
                0
                Modlmy sie zeby servery wytrzymaly bo co z tego ze fajna gra ja do goscia trzeba bedzie strzelac z wyprzedzeniem i zastanawaiac sie czy nie zmienil kierunku biegu w czasie miedzy jednym lagiem a drugim... zycze najlepszego bo lubie te gierke ale obawe po becie mam mega...
                • avatar
                  BILI82
                  0
                  No to dzieki za info. niestety nie ma tak wiele czasu na sledzenie forow i dlatego milo jest uslyszec tak pozytywna informacje :)

                  trzymam kciuki bo gra ma wielki potencjal na numer 1 tego roku :)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Strasznie slaby ten gameplay, na takiej pokazówce powinni się bardziej postarać bo amatorzy z bety na YT lepsze filmy wrzucają. A ta widownia się bardziej podnieca niż nie jeden gimnazjalista, chyba ze celowo wynajęli ludzi co pokrzykują w tłumie ;) Co do grafiki to im bliżej premiery tym coraz mniejsze wrażenie to na mnie robi, spodziewałem się większej "nextgenowosci" ..ale w sumie i tak jest dużo lepiej na tle konkurencji.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Mam nadzieje a dobrą teslację bo jest mało gier potrafiących ten wynalazek wykorzystać.