Jakub Kralka | 2010-10-19

Call of Duty: Black Ops - wymagania sprzętowe

Zobacz więcej w kategorii: gry

Producenci: Activision

 

Wymagania dla jednej z najbardziej oczekiwanych premier tego roku okazują się bardzo racjonalne. Powinny ucieszyć nawet osoby posiadające kilkuletnie komputery.

  Warto przeczytać:
 

Minimalna konfiguracja, która pozwoli nam zagrać w Call of Duty: Black Ops prezentuje się następująco:

  • Procesor: Core 2 Duo E6600 / Phenom X3 8750
  • RAM: 2 GB
  • Karta graficzna: 256 MB, DirectX 9.0c i Shader 3.0 (GeForce 8600GT / Radeon X1950Pro )
  • System operacyjny: Windows XP / Vista / 7

Do tych informacji dotarliśmy dzięki serwisowi Direct2Drive, który powoli przygotowuje graczy na jedną z największych premier tego roku. Przypomnijmy - pikanetrii dodaje fakt, że mniej więcej w tym samym czasie ukażą się trzy znakomite gry o tematyce wojennej: Medal of Honor, Call of Duty i Battlefield. Najwięksi wydawcy stają na głowie, by pozyskać potencjalnych klientów.

Źródło: D2D

Polecamy artykuły:    
PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony
Test 16 coolerów - który schłodzi najlepiej?
Premiera: więcej rdzeni i megaherców od AMD

 

odsłon: 54720

Komentarze

(55)

d i l

0 + - 2010-10-19 23:09

Dobra optymalizacja lub/i cienka grafika - teraz komputer starczy na dłużej.

szyszunia

0 + - 2010-10-19 23:47

to drugie: cienka grafika. wszystkie gry sa teraz robione pod konsole i oprawa graficzna jest tak projektowna, zeby chodzila na nich plynnie.

pecety dzisiaj oferuja znacznie wieksza wydajnosc niz konsole, ale nie maja gdzie jej wykorzystac. ale mozna na szczescie wlaczyc sobie AA 16x AF 16x i 1920x1080 o czym konsolowcy moga sobie pomarzyc :]

hideo

0 + - 2010-10-19 23:49

spokojnie nie panikujcie, jeszcze jakieś 2-3lata i znów poprzeczka na pc pójdzie ostro w górę wraz z wydaniem nowych konsol

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:34

Mam taką nadzieję. Pojawią się nowe konsole , nowe wypasione grafiki i... każdy PCt za 1500zł sobie wówczas z tym poradzi. Konsole stoją w miejscu od kilku lat a pCTy się rozwijają.

Za powiedzmy 3 lata gdy wyjdzie jakaś nowa konsola to biorąc pod uwagę rozwój PCtów i kart graficznych będziemy mieli "mega kombajny"

3 lata temu najszybszy był 8800 Ultra a teraz? Ile razy szybszy jest GTX480? Ile razy będzie szybsza karta za 3 lata? Aż strach pomyśleć.

nursiak

0 + - 2010-10-20 15:45

Kolejna generacja konsol dopiero za 5 lat. Potwierdzili to oficjalnie zarowno sony jak i microsoft.

Szymon331

0 + - 2010-10-20 22:13

Skoro konsole już teraz powoli nie wyrabiają to będziemy mieli za około rok/dwa sytuację gdzie na konsole nie będzie się opłacało robić nowych gier.

Skoro maksimum konsoli to takie badziewia jak nowy MoH albo ciekawe ale nie zaskakujące GOW to nikt nie będzie się pakował w robienie gier które nie będą sobą prezentowały nic ponad to co prezentowały kilka lat wcześniej (graficznie)

Może cały przemysł przerzuci się na PCty i odkryją wreszcie jaki to potencjał sprzętowy czaił się pod biurkami userów przez ten caaaały czas, czas ciemności.

d i l

0 + - 2010-10-20 23:16

Tyle, że jakość grafiki - jej poprawa jest coraz mniej widoczna, bo dotyczy coraz mniejszych szczegółów.
Popatrz wstecz, choćby na pes i fifę, które wychodziły cyklicznie - z czasem się zaciera ta jakość.

hideo

0 + - 2010-10-19 23:51

o Red Dead Redemption, Vanquish, Gran Turismo 5 czy HALO: Reach pecetowcy moga tylko pomarzyć póki co ;) pc i konsole mają swoje mocne strony, trzeba mieć to i to :)

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:35

Jeśli jest się prawdziwym graczem. Jeśli się jest niedzielnym takim jak ja wystarczy komputer.

cysi3k

0 + - 2010-10-20 11:27

Nie do końca - jestem "niedzielnym" graczem i zamieniłem PC na konsole (w temacie grania) bo nie muszę w nią ładować kasy a jak chce zagrać to wszystko chodzi ;-)

Szymon331

0 + - 2010-10-20 12:33

Nie musisz w nią ładować kasy ale musiałeś ją kupić. Ja kupiłem komputer do pracy/ nauki a że gry na nim chodzą to efekt "uboczny" ;)

Atak_Snajpera

0 + - 2010-10-20 19:44

Otóż to! R4850 można już dostać za około 400zł. Karta wymiata do dziś!

Atak_Snajpera

0 + - 2010-10-20 19:43

Zato przepłacasz za gry. Pecetowe odpowieniki są wyraźnie tańsze!

docnadir

0 + - 2010-10-20 09:07

no niezupelnie szyszunia, jesli chodzi o tytuly multi platformowe to na pc nie dosc ze masz wiecej efektow, wyzsza rozdzielczosc, AA, to jeszcze chodzi o wiele plynniej. ostatnie przyklady jakie mi przychodza do glowy: mafia 2, medal of honor

z drugiej strony masz exclusivy ktore zabijaja kazda produkcje na pc pod wzgledem finezji wykonania, ale tez i pod wzgledem grafiki, np god of war 3

w sumie to nie wiem czego my sie spodziewamy, tzn jakiego postepu w kwestii wyswietlania grafiki? fotorealizmu?

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:36

Czego byśmy się nie spodziewali to po Crysisie każda gra (powtarzam KAŻDA) była graficznie gorsza i mniej zaawansowana.

Woland

0 + - 2010-10-20 11:10

Nieprawda. Crysis to tylko shadery (woda!). Tekstury czy też szeroko pojęta prezentacja nie robią już na mnie wrażenia, są przeciętne. Gry z lepsza grafika pojawiają się nawet na konsole np. Uncharted2, GOW3 albo Castlevania. Na PC np. Stalker z modem Complete 2009 (ktory m.in. dodaje nowe shadery do gry) oferuje lepsza grafike niż Crysis.

Szymon331

0 + - 2010-10-20 12:38

Spodziewałem się że pierwszy komentarz na mój własny będzie w stylu "nieprawda jest jeszcze Metro 2033" Jestem mile zaskoczony.

Crysis miażdży graficznie (jeżeli ktoś ma możliwość odpalić go w DX10 ze wszystkim na max i z modami)

Chodzi o to że cały świat tam cieniowany jest w czasie rzeczywistym, że obiekty pomimo że są oklejone teksturami to są ruchome i maja grubość. Efekty atmosferyczne wyglądają bardzo realistycznie i są elementem który dopełnia obraz fotorealizmu.

To wszystko (i wiele więcej) dzieje się na szerokim, otwartym terenie gdzie wzrokiem można sięgnąć kilometry w dal. W metro co najwyżej kilkadziesiąt metrów. W CoDach nie można się nawet ruszyć za budynek który stoi po lewej lub po prawej.

Pokrakk

0 + - 2010-10-20 15:05

Jakie znowu kilometry? Bawiąc się dalmierzem w lornetce z trudem było widac zarysy wzgórz oddalonych o niecałe tysiąc metrów.

Jak kilometry - to tylko Arma 2 - spokojnie mozna ustawić sobie nawet z dziesięć (jesli się ma Core i7 oczywiście :-)

Pokrakk

0 + - 2010-10-20 15:05

Jakie znowu kilometry? Bawiąc się dalmierzem w lornetce z trudem było widac zarysy wzgórz oddalonych o niecałe tysiąc metrów.

Jak kilometry - to tylko Arma 2 - spokojnie mozna ustawić sobie nawet z dziesięć (jesli się ma Core i7 oczywiście :-)

Pisschrist

0 + - 2010-10-20 12:34

True, true ;]

pershing6

0 + - 2010-10-20 10:42

raytracingu

Woland

0 + - 2010-10-20 11:02

większej ilości polygonów, zaawansowajej fizyki i oświetlenia

Lightning

0 + - 2010-10-19 23:12

Nie ma to jak elastyczna grafika :)

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:37

Tsa... działa 100FPS i więcej tylko że ma wygląda 1 CoDa MW

Arved

0 + - 2010-10-19 23:15

Kiedy pojawi się nowy Battlefield?

Atak_Snajpera

0 + - 2010-10-20 19:46

Nie wcześniej ja za rok.

Zen...

0 + - 2010-10-19 23:31

ahh to śmieszne medale i honory mogą się schować bo chyba ostatnim tytułem wykopali sobie grób. Co do Bf to czekam czekam bo tam jest chociaż odrobina fizyki

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:42

Ta fizyka w BF to jest kierunek jakim powinni iść twórcy gier.

MoH splamił się brakiem takiej fizyki Oby CoD nie popełnił tego błędu. Tylko jakie są szanse że nie popełni? Co jak co ale po CoDzie spodziewam się jeszcze mniej niż po MoH.

CoD to łażenie po sznurku bez kszty fizyki przy uproszczonej grafice z potężnej rozdzielczości teksturami próbującymi te uproszczenia zamaskować. O dziwo wielu się nabiera.

Stork

0 + - 2010-10-19 23:40

"Minimalne wymagania powinny obudzić nadzieję nawet wśród graczy posiadających nawet kilkuletnie komputery.."
Wypraszam sobie!
Mi nie poleci :P

Igloczek

0 + - 2010-10-19 23:53

Kartę graficzna na połówkę wymieniłeś czy co ?

cyferluu

0 + - 2010-10-19 23:49

jeżeli to ten sam silnik co w cod MW1 to lol... sie wbije w cfg i na gf6800 AGP poleci :D w 800x600 :D

czego chcecie więcej od grafiki? nic poza bardziej szczegółowymi teksturami juz nie wymysla... no chyba ze z tą teselacją pokombinują :D

hideo

0 + - 2010-10-19 23:57

dokładnie, potrzeba nam nowocześniejszych metod obróbki postrzegania obrazu i oddawania go przez grafy, bo dodawanie kolejnych polygonów czy nawet coraz ostrzejszych tekstur niewiele da bez nowych realistyczniejszych metod rozumienia tego jak postrzegamy rzeczywistość i jak to przenieść na grafikę komputerową, sama rozdzielczość tu nic nie da, stąd coraz nowsze metody cieniowania itd ale to wciąż za mało, fakt teselacja jak dobrze wykorzystana potrafi sporo zdziałać co widać na demkach nvidii (szczególnie ta woda...)

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:55

Hę? Człowieku, piszesz to na przykładzie CoDa?

Ostatnie CoDy to najpaskudniej dla mnie wyglądające (nowoczesne) gry. Dlaczego? Bo umiem patrzeć.

Ktoś pamięta pierwszego coda 4 "MW"?
Tam nie było nawet dynamicznego oświetlenia. Większość cieni była narysowana na teksturach na stałe.

W którejś misji wbijamy do studia nagrań na szczycie jakiegoś budynku gdzie na tło rzucane jest oświetlenie i jakieś cienie. Gdzieżby tam się cień pojawił (nawet jak się staję naprzeciwko źródła światła)

Grałem w CoDa6. Kanciaste toto, niebo to tekstura często w ogóle nie ruszająca się z miejsca. Co z tego że tekstury są napompowane do granic możliwości skoro są płaskie i nie oświetlone zbyt realistycznie?

Zero fizyki. Co z tego że mamy płotek albo ścianę skoro nawet z bazooki nie ruszymy tej teksturki. Takie rzeczy to były nawet w CoDzie 2 sprzed jakiś 6 lat.

Sztuczna inteligencja to kolejne zero. Przeciwnicy są głupi jak buty. Ostrzeliwują się w jakiś tam sposób ale przechodząc kilka razy w to samo nie ma różnicy w ich zachowaniu. Skrypty, skrypty i jeszcze raz krypty.

W grafice komputerowej można jeszcze baaaaaaardzo dużo poprawić. Szczególnie na przykładzie CoDów.

Po pierwsze trzeba sprawić by obiekty (wszystkie) były nie tylko trwałą siatką obleczoną w tekstury ale siatką którą można deformować, niszczyć, przesuwać. Początek temu procesowi dał Crysis. Mniej więcej tyle samo jest w BF BC2. Ilość takich obiektów można by stopniowo zwiększać.

Woland

0 + - 2010-10-20 11:17

Zgadza się. Ale zawsze Treyarch wykorzystywało silnik gry lepiej niż IW, dodawali chociażby efekty HDR. Mam nadzieję ze w końcu poprawią animację postaci w multi.

Marked

0 + - 2010-10-20 01:13

To teraz szykuje na się natłok strzelanek w realiach wojny afgańskiej/irak....taka nowa moda,pomysły związane z 2 wojną światową już im się skończyły :) Pewnie bedzie cos w stylu nowego moh..efektowne,łatwe i przyjemne i do bólu liniowe niestety ;/

xargon

0 + - 2010-10-20 07:41

Dlatego, że 90% potencjału tego tyłu leży w trybie Multiplayer (dlatego mam zamiar go zakupić). Medal of Honor nie zakupiłem, ponieważ wydawanie stu-kilku (nastu) złotych na 4 godziny singla to jakieś nieporozumienie - a multiplayer w MoH niestety okazał się niewypałem (developerzy nie zdecydowali się w którą stronę mają iść czy BF:BC2 czy MW2). Pozdrawiam.

xargon

0 + - 2010-10-20 07:41

*tytułu oczywiście - przepraszam za literówkę.

ReiseReise

0 + - 2010-10-20 11:45

Nie zgodzę się, gra się całkiem przyjemnie. No i ta oprawa dźwiękowa -aach ;)

Poza tym, klucz do MoH na allegro jest za 56zł.

Bartek Żak

0 + - 2010-10-20 08:50

Black Ops zdobyło mnie jako klienta informacją o dedykowanych serwerach oraz (najprawdopodobniej) konsoli. Niech tylko silnik pozostanie tak dobrze zoptymalizowany, jak miało to miejsce w MW i MW2.

Bartek Żak

0 + - 2010-10-20 08:55

P.S. O jakim Battlefieldzie mowa w tekście? Bo wpisałem "new battlefield" w google i nic nowszego poza Bad Company 2 się nie pojawiło...

betonowy

0 + - 2010-10-20 09:20

chodzi oczywiscie o Battlefield Bad Company 2: Vietnam. Jest to dodatek do BC2.

http://www.youtube.com/watch?v=qBeSvgjea34

Szymon331

0 + - 2010-10-20 10:57

W grach które wymieniłeś nie optymalizacja jest dobra tylko grafika jest słaba. Tobie wydawało się inaczej bo widziałeś potężne tektury i CI to wystarczyło.

Bartek Żak

0 + - 2010-10-20 20:58

Grałem na LOW, ale gadaj zdrów. A na High grafika wygląda ładnie, nie muszę mieć lepszej. Byleby MP miał swoje miejsce w CB...

Szymon331

0 + - 2010-10-21 00:05

Spoko, masz inne wymagania niż ja. Ja chcę w nowych grach widzieć "nową" grafikę. Multiplayer często mnie nie interesuje.

Grzesiek1010

0 + - 2010-10-20 10:38

"...ukażą się trzy znakomite gry o tematyce wojennej: Medal of Honor, Call of Duty i Battlefield."

nie nie nie poprawka !!!!

Powinno być tak "ukażą się dwie znakomite gry Call of Duty, Battlefield."

constantine86

0 + - 2010-10-20 15:10

Miejmy nadzieję, że goście z treyarch nie zrobią tandety na miarę world at war. Szkoda marki.

Patrick.

0 + - 2010-10-20 17:59

Czyli wiele nie wymaga, jak prawie wszystkie gry...

polishPCfan

0 + - 2010-10-20 18:04

Małe te wymagania, ale muszą jeszcze dać cynk o zalecanych
hmmm...
Quad 2.0GHz
GT 9500/HD 3700
2GB RAM
A zastanawia mnie jedno: jeśli Black Ops obsługuje 3D, to ciekawe jak z tym będzie na PCcie? Czy obojętnie jaki zestaw, czy może Nvidia będzie "maczać" palce i BO otrzyma certyfikat NVidia 3D Vision i
TWIMTBP???

VMAX OC

0 + - 2010-10-20 18:19

I to jest absurd....

9500GT słabsza od x1950pro...

Jest to 8600GT tak naprawdę :/

Kto układa te wymagania?

KamiKAzeDBC

0 + - 2010-10-21 11:44

Wiesz COD4 rusza na ATI 9600XT, a nie powinien...

To tak dla jaj piszą, aby wypełnić wolne miejsce :)

.B.W.

0 + - 2010-10-22 11:06

Zobaczymy, czy recenzenci będą jechać po grafice nowego CoD-a, tak jak po Medalu... Zarzucają słabą jakość MoH-owi, a tymczasem warstwa wizualna CoD-a była przestarzała w pierwszym Modern Warfare (choć to jeszcze w miarę wyglądało w porównaniu z praktycznie nic niezmienionym MW2). Pewnie znowu będą zachwyty nie wiadomo nad czym, bo to CoD. Nudne już to się robi. Żeby tak chociaż interakcja z otoczeniem była większa... A tu ciągle, ciągle bez zmian.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Podgląd newsa