Mateusz Tomczak | 2011-11-08

Call of Duty: Modern Warfare 3: gra wysoko oceniana

Zobacz więcej w kategorii: gry | FPS (strzelanki)

producenci: Activision

 

Większość z was zdążyła już pewnie bardzo dokładnie zapoznać się z grą Battlefield 3. Gro osób czekało jednak na jej głównego konkurenta, który właśnie co trafił do sprzedaży. Czy Call of Duty: Modern Warfare 3 ma szansę na zachowanie dla swojej serii tytułu króla gier FPS?

Według pierwszych recenzji pojawiających sie w zagranicznych serwisach jest to całkiem możliwe. Większość ocen nie schodzi poniżej przyzwoitego poziomu. Przedstawiamy wam te z najbardziej znanych serwisów.

  • Eurogamer – 8/10
  • IGN – 9/10
  • GiantBomb – 4/5
  • Edge – 9/10
  • Videogamer – 9/10
  • Joystiq – 4.5/5
  • CVG – 9/10
  • Game Informer – 9/10
  • Digital Spy – 4/5
  • Guardian – 100/100
  • Telegraph – 100/100

Choć oceny pokroju 100/100 wydają się być trochę nierealne i należy traktować je zapewne z przymrużeniem oka, to i tak nie jest źle. Na uwagę zasługują wysokie noty Eurogamera i Game Informera. Teraz musimy skonfrontować je z własnymi odczuciami.

 gra Call of Duty: Modern Warfare 3 logo

Niedługo pojawi się nasza recenzja. Oczywiście czekamy na Wasze oceny gry - nadsyłajcie własne teksty, które chętnie przedstawimy szerszej publiczności.
 

Więcej o grze Call of Duty: Modern Warfare 3:

Źródło: metacritic

odsłon: 15312

Komentarze

(126)

iron_butterfly

10 + - 2011-11-08 21:14

Mile widziane byłoby porównanie BF 3 i MW 2 np w podsumowaniu recenzji.

iron_butterfly

4 + - 2011-11-08 21:15

*MW 3

JoHnNy08PL

4 + - 2011-11-08 22:44

To było specjalnie? :D

eryk1310

7 + - 2011-11-09 06:50

mw,mw 2,mw3 przeciez to jest to samo ;P haaaaa

xfire25

-12 + - 2011-11-08 21:36

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Slammer88

1 + - 2011-11-08 22:00

To że dla ciebie COD nie istnieje nie znaczy że jest tak dla wszystkich.Każdy ma swój gust i prawo do swojego zdania.

Ja osobiście grając w multi BF BC2 totalnie się do tej serii zniechęciłem i wole coda.Bo jakoś nie bawi mnie bieganie przez pól godziny po wielkiej mapie w poszukiwaniu wroga po czym ginę i muszę znowu hektar biegać żeby wrócić w to miejsce.Do tego pojazdy do których dostęp ma każdy noob byle ino szybciej dobiegł.Podczas gdy w cod musisz sobie an takie zasłużyć.Przykładowo żeby móc być strzelcem śmigłowcowa musisz zabić 11 wrogów pod rząd nie ginąc.Gra jest szybka i dynamiczna utrzymywana w ciągłej akcji.małe mapy i szybka rozgrywka lepiej się sprawdza.Popatrz np. na counter strike.

mICh@eL

7 + - 2011-11-08 22:27

> "Przykładowo żeby móc być strzelcem śmigłowcowa musisz zabić 11 wrogów pod rząd nie ginąc."
I w ten sposób masz na mapie perdyliard kamperów, bo tak łatwiej jest nabić kille i nie zginąć.

Czyli biegniesz sobie po klaustrofobicznej mapce 5m... i ciach, head od kampera :]

projectdarkstar

0 + - 2011-11-09 08:33

Szkoda tylko, że w BF3 jest dokładnie tak samo.
Miałem nadzieję, że będę mógł się przerzucić z CODa na BF ale jak dla mnie BF jest prawie niegrywalny.

Szymon331

4 + - 2011-11-08 23:41

Ciągle ten sam argument przeciwko serii Battlefield. Gzie tam się biegnie pół godziny po mapie szukając wroga? Tam wróg Cię znajdzie 10 sekund od respawnu. Od Twojego sprytu, taktyki i współpracy w drużynie zależy to czego dokonasz.

Nie tak jak w CoDzie, byle więcej wrogów ubić nim samemu się zejdzie.

Jak się w grę nie umiał grać i denerwował ciągłe umieranie to trzeba było ćwiczyć a nie zniechęcać się i pisać że gra jest beznadziejna.

przemyslaw105

0 + - 2011-11-09 07:27

Pozwól, że zacytuje-
"Gra jest szybka i dynamiczna utrzymywana w ciągłej akcji.małe mapy i szybka rozgrywka lepiej się sprawdza.Popatrz np. na counter strike."
Tylko co do wielkości map się zgodzę. Szybka rozgrywka zależy od teamu. Jak wszyscy zraszują bs`a to runda potrwa 50 sek, ew półtorej minuty, ale jak ci team campi, boi się wyjść albo mają awp to 2 ostatnie osoby żywe mogą się strzelać 10 minut. W cs niestety nie ma zawsze szybkiej akcji. Aczkolwiek, jeśli chodzi o deathmatch(czy jak to tam) to można częściowo porównać do cod. Tylko że w cod`dzie nie traci się czasu na celowanie, bo po co? Walić serie na oślep i tak dostanie. Po długim graniu w cs miałem wrażenie, że mają źle ustawiony interp. Walniesz pół metra od kogoś i że niby trafiłeś. Śmiech na sali.

radcki

-1 + - 2011-11-09 13:47

Odniesienie się do counter strike jest wydaje mi się nietrafione... Co z tego że mapy też są raczej ciasne i zamknięte, kiedy jak widzę totalny brak rozrzutu pocisków w mw i prędkość przeładowania broni chce mi się śmiać. Grając w cs tak jak w mw byś nie grał właściwie w ogóle - pierwsze spotkanie z wrogiem po 15 sekundach i potem czekanie kilka minut na koniec rundy. To wymusza dużą ostrożność, technikę strzelania i współpracę, więc dynamika gry jest zupełnie inna

kopczenko

0 + - 2011-11-08 21:15

Gra jest ok. single na 4h i tyle ale non stop cos sie dzieje wielka rzeź..
jeszcze musze podlukac czy w multi cos pozmieniali i pewnie trzeba bedzie kupic key i do steama wrzucic.. - wybralem mw3

dikamilo

6 + - 2011-11-08 21:46

Też można przejść misje bez strzelania ? :)

adivxv5

7 + - 2011-11-09 00:10

ja ci ją przejdę na kierownicy

Gasek

0 + - 2011-11-08 21:16

http://images.wikia.com/meme/images/1/19/Llama_beta.gif
?

pawluto

2 + - 2011-11-08 21:21

Dziś kupiona za 99 zeta w MM
Gra na dwóch dvd , zero problemów z instalacją.
Szybko i sprawnie i mozna grać.
Dynamika i świetne wstawki filmowe.
A w multi rewelka , jeszcze szybciej działa niż MW 2.

Lightning

-8 + - 2011-11-08 21:24

Na jakim sprzęcie grasz? Jakie dałeś ustawienia i ile kl./s. pokazuje fraps?

JoHnNy08PL

15 + - 2011-11-08 22:45

Co za różnica, to na wszystkim chodzi...

Szymon331

0 + - 2011-11-08 23:42

Ha ha, +1 :)

Saper666

0 + - 2011-11-09 06:38

+1 :D

Lightning

1 + - 2011-11-09 16:20

No cóż - poziom benchmarku idze w dół. Nie można sie nawet grzecznie czegoś zapytać - najlepiej zgnoić żeby dostać plusiki.

Szymon331

-1 + - 2011-11-09 19:06

My się nie śmiejemy z tego że Johny Ciebie skomentował tylko z tego0 że trafną uwagę na temat gry przytoczył ;)

barbq

2 + - 2011-11-09 09:50

Ja gram na Phenomie X4 (ta pierwsza skopana wersja) i Radku 4850. W singla jeszcze nie gralem, ale w multi komfortowo mogę grać w rozdziałce 1920x1080. Byłem mile zaskoczony, bo MW2 gram w 1400x900 (czy jakos tak).

barbq

1 + - 2011-11-09 09:52

dodam też że mapy są większe niż w MW2 (bardziej przypominają rozmiarami te z Black-Ops)

projectdarkstar

1 + - 2011-11-10 09:07

Mi się wydaje, że są większe niż w Black Ops.

Faflucy

1 + - 2011-11-11 20:36

Trudno zrobić mniejszą mape niż NUKETOWN

Puszek_SE

0 + - 2011-11-13 11:11

Nie grałem, chociaż zastanawiam się, czy kojarzycie Shipment z CoD4 - TO dopiero była miniaturowa mapa - kwadrat jakieś 15x15m, w dodatku w prawie 1/3 zapchany kontenerami.

CzesioBF2

-1 + - 2011-11-09 00:06

co szybciej ci działa po gościu szybciej nogami zasuwa ??
nie no nieźle
grafa ta sama silnik ten sam
a niby działa szybciej ...

adamusik83

-3 + - 2011-11-09 13:37

A grales W battlefield 3 ? calkiem inna niz te poprzednie gnioty..
COD to gra dla dzieci.. wyglada przy BF3 jak gra z przed 2 lat.. nawet scian nie mozna rozwalic .

w cod same Kampy w bf3 przynajmniej mozna rozwalic budynki i pojazdy za ktorymi kamperzy sie chowaja..

Kupilem 2 i CODa odsprzedalem kumplowi.

Patrick.

-3 + - 2011-11-09 17:10

Co ? Jak gra sprzed dwóch lat ? Moim zdaniem wygląda jak gra sprzed 4 lat (CoD 4).

moho_pl

2 + - 2011-11-09 21:16

A BF3 to kurcze jego mać gra dla prawdziwych maczo? Trzeba MNIENŚNIA napiąć na klawiaturze i myszce?

Fr3aKy

-2 + - 2011-11-10 01:18

nie, trzeba czasem ruszyć mózgownicą...

moho_pl

2 + - 2011-11-10 13:25

Mózgownicą to się ruszało w Another World, Broken Sword, Quake, Duke Nukem 3D i Doom.

RomanTyczka

-1 + - 2011-11-11 18:20

A żeś zajebał xD

Lightning

1 + - 2011-11-08 21:23

Już dzisiaj chciałem kupić tą grę (w nowym sklepie) - koleś zaproponował 150 zł. :(

Jutro wstąpię do Vobis - tam stoi tylko za 99 zł.

Szymon331

1 + - 2011-11-08 23:42

No nie? Ludzie to paskudy. 50zł chcieli na Tobie zarobić ;)

CzesioBF2

8 + - 2011-11-09 00:07

piratbay i pobierasz grasz i usuwasz
CODa się nie kupuje tylko ściąga z sieci

creative357

2 + - 2011-11-09 15:13

uuuuu buuuu CBA już się tobą interesuje :D

Patrick.

5 + - 2011-11-08 21:33

Oglądałem Gameplaya z MP i powiem, że jest on taki sam jak w MW2, tyle że są inne mapy.. Lubię serię CoD, ale tej części chyba nie kupię, bo już w to po prostu grałem, przy okazji poprzednich części.

Slayer

0 + - 2011-11-08 21:37

Boże jak można tak wysoko oceniać mod do MW2 ? Dziwi mnie trochę choć połowa serwisów to amerykańskie więc tutaj nie ma się co dziwić.

barbq

1 + - 2011-11-10 14:43

Skoro jest tak samo dobry jak MW2 to co maja zrobić, dać niższe oceny?
Ja oczekiwałem ewolucji - nowych broni, map i paru usprawnień. I to właśnie dostałem. Czy mod czy nie, to już tylko kwestia nazewnictwa.
Grunt że nie spaprali grywalności tak jak to było w BlackOps.

Rioco

0 + - 2011-11-12 20:17

dokładnie ;p

Maxver

2 + - 2011-11-08 21:41

http://i.imgur.com/5FJjk.png Tutaj macie najlepsza recenzje CODMW3

przemyslaw105

13 + - 2011-11-08 21:43

Czytam sobie oceny :
Eurogamer – 8/10
IGN – 9/10
GiantBomb – 4
Już myślę, że GiantBomb nie brało łapówki, a tu:
GiantBomb – 4/5

Bez jaj, jak się gracze godzą na te odgrzewane kotlety. Mam bardzo głęboko wasze minusy, ale te gry wychodzą praktycznie co roku takie same. Znak rozpoznawczy coda to krótki single, który na całą nockę nawet nie starcza. Nie zdążysz ziewnąć nawet, a tu napisy końcowe. Grałem w modera 2 i multi jest do dupy. Raz, że nie dopracowali i można wbić na niedorobione servery i cała radość z bicia poszła się ghe. ghe. (gracze wiedza o co chodzi), a dwa, że po 10 h grania miałem już 27 poziom na 70, a ja z byt dobry w fps`y nie jestem. Do tego długie łączenie i wyszukiwanie graczy, ale główna wadą moim zdaniem jest to, że nawet jak nie trafisz to często zalicza, mimo że wywaliłeś serię metr lub dwa od celu. Porażka. Jeśli 3 jest tak niedorobione jak 2 to ja nie wiem kto to kupi. Jeszcze te wysokie oceny, toż to szok, że tak wysokie dali, kieszenie wypchane przynajmniej mają i o suchym pysku nie siedzą "testerzy".

gagex123

5 + - 2011-11-08 21:47

Nie chcę się czepiać, bo dla multi nie gram, ale kolega który gra w BF3 twierdzi, że serwery mają jak domki z kart. I uwielbiam te ich kotlety, tak samo jak 4 książkę z serii i kolejną część Bonda. Stary, nie każdy żyje on-line. Kiedyś, kiedyś w czasach modemów grało się dla fabuły...

przemyslaw105

0 + - 2011-11-08 21:59

Ja się do BF`a nie czepiam, bo nie grałem, ale kolega chwalił, że dobre i że nie żałuje pre, aczkolwiek gry na oczy nie widziałem, aż gameplay zobaczę.

gagex123

4 + - 2011-11-08 22:25

Tak i mój kolega mówi, że multi jest super i roznosi CoD'a, ale nad stabilnością muszą popracować. Po prostu ludzie tak się rzucili, że serwery nie wyrabiają;p A wszystkim życzę miłego grania i w MW i BF:) (bez noobów;))

Znawca

5 + - 2011-11-08 21:48

Popieram przedmówcę.COD skończył się przy części czwartej.Zresztą znowu dostajemy to samo tyle że innymi mapami.Ta sama mechanika gry i przedpotopowa grafika :D Ten cały MW3 to powinno być DLC do Black Ops i tyle.Znowu chcą się nachapać.BF3 zmiażdzy tego CODA raz na zawsze...

JoHnNy08PL

4 + - 2011-11-08 22:48

To jest 9DLC do CoD4

caparz0

0 + - 2011-11-09 00:15

To jeszcze nas będzie czekać co najmniej jedno. W końcu zawsze są "typowe" dodatki do podtytułów.

Patrick.

0 + - 2011-11-08 21:49

Miałeś ten 70 lvl, ale tam jest o ile pamiętam 10 prestiżów, więc musisz takich 10 razy po 70 leveli wbić, żeby osiągnąć najwyższy : P

przemyslaw105

-1 + - 2011-11-08 21:56

Wbiłem 10 p., zajęło mi to mniej więcej jeden miesiąc wakacji. Kasa wyrzucona w błoto. Do dziś się w brodę pluję, że kupiłem. Bym sprzedał, ale za dużo gier tam mam, tych naprawdę fajnych.

Szymon331

0 + - 2011-11-08 23:46

O kurcze, nie szkoda Ci było wakacji? ;)

przemyslaw105

0 + - 2011-11-09 07:16

Nie, bardziej złamanej nogi było mi szkoda =/.

Szymon331

0 + - 2011-11-09 12:37

Ah kurcze, to się nie czepiam.

Szybkiego powrotu do pełnej sprawności życzę :)

przemyslaw105

0 + - 2011-11-08 22:02

I tak zapytam, kto uważa, że moder powinien być sprzedawany jak windows(chodzi mi o upgrade)?

hofmonek

1 + - 2011-11-08 22:27

Wystarczy luknąć na oceny użytkowników na metacritic i wszytko jasne xD (1,4-2,8/10 w zależności od wersji). Po przejściu singla moja ocena to 7 :D. Gra niczym szczególnym nie zaskoczyła.

gagex123

3 + - 2011-11-08 21:43

A ja i tak chcę kampanię! Tą z BC 2 skończyłem... ale to nie to. Nie gram multi bo na to brak czasu, a tą z MW 1 i 2... Może i 3-4h, ale chce się do niej wracać. Właśnie sobie robię MW 2 na weteranie, chociaż kilka dni temu na hard skończyłem. Nie rozumiem tego, ale dziś seria CoD (głównie MW) jest jak wiele lat temu heroes 3. No może nie aż tak, ale po prostu IW zrobiło takie postacie, z którymi chce się przebywać. I dynamika. Tak, jestem tym sławnym 'graczem niedzielnym' - i za to cenię CoD'y. I mam nadzieję, że kampania (fabuła, dynamika) wciągnie jak do tej pory w 2 poprzednich częściach. I nie mam nic do BF3. Nawet leży, tuż obok pudełko z tą grą. Jednak liczę na MW...:)

JoHnNy08PL

0 + - 2011-11-08 22:52

Dobre porównanie, niektórzy twierdzą że Hirołsi skończyli się na 3 a dalej to klepanie tylko bo jest nazwa, i tak samo jest z CoDem i jego 4 częścią ;)

GunarDAN

0 + - 2011-11-08 21:48

Mam i gram. Singiel bajka, jak w najlepszych filmach akcji. Krótko, ale mega treściwie. Multi to podkręcony i podrasowany MW2. Gra się fajnie, dużo bajerów, dodatków, rzeczy do odblokowania. Masakrycznie szybko się leveluje. Godzinka grania i 11 poziom, jak nie lepiej. Grafika spoko, nie odrzuca i nie powala. Przynajmniej chodzi na słabszych kompach, co uznaję za plus. Łącząc w całość - daję 8/10. Gdyby zmiksować to z BF3 - wyszłaby gra strzelanka idealna:)

ivanos

4 + - 2011-11-08 21:57

Grałem we wszystkie części COD na Black Ops kończąc jednak gdy tylko zakupiłem Battlefield 3 to już jestem w 100% pewny że Modern Warfare 3 nie kupię.BF3 to zupełnie inna liga do której nie dojdzie nawet Modern Warfare 8.COD zawsze nastawiony był na jedno ( kasę ) To co najbardziej razi to non-stop ten sam silnik graficzny na którym ostanie 4 części CODA wyglądają niemal identycznie :( Zero innowacji,zero postępu wciąż serwowany jest nam ten sam odgrzewany kotlet :D

Varox

2 + - 2011-11-09 18:48

Wiecie w sumie to w serii "call of duty" od drugiej części do aktualnej (mw3) używany był cały czas ten sam silnik. Tylko tyle że w części czwartej został on nieco podrasowany. A potem już cały czas to samo z minimalnymi poprawkami, więc nie ma co się dziwić że odstaje od Frostbite'a , bo to jest kod sprzed sześciu lat!!! Jestem za serią MW ze względu na niezła fabułę i postacie. Nie mam nic do BF3, ale to nie w moim typie. Porównywanie tych gier zwyczajnie nie ma sensu. To całkiem co innego.

Pozdro

[PROTOTYPE]

0 + - 2011-11-08 22:00

Ja przeszedlem gre w 5h; gra taka sobie, no taki mini-gniocik. Rewelki niema. Jakies 2 misje byly fajne a reszta to duplicat swego poprzednika (MW2). Przynakmiej Makarova zabilem a raczej powiesilem :) Wiec gra slaba ale tak to jest jak sie wypuszcza gre co roku zamiast isc w slady EA DICE. Multika nie ogarnolem gdyz jest to pirat zecz jasna :)

Szymon331

0 + - 2011-11-08 23:48

No chyba nie opisałeś właśnie końcówki singla?!

RomanTyczka

0 + - 2011-11-09 03:38

Opisał xD

Szymon331

0 + - 2011-11-09 19:07

Grrrr

albi37

0 + - 2011-11-08 22:03

Call of Duty Modern Warfare 3 to niewypał roku - wszyscy myśleli, że to będzie hit i wszyscy będą łupać w MP, ale poza ciekawszą i dłuższą kampanią (przy okazji jak zwykle nudną) gra nie ma nic nowego - a po przesiadce z BF3 - COD wygląda jak gra z poprzedniej dekady - różnica graficzna jest ogromna, poza tym BF ma o wiele lepszy multiplayer i jest raczej tańszy.

raffal81

1 + - 2011-11-08 22:18

Pogralem troche w singla i doszedlem do wniosku ze AI przeciwnikow to jest jakis smiech na sali ;/ stoje obok goscia jakies 50 cm on mnie nie widzi maaasakra.

Graficznie no coz odstaje na pewno od BF3, no nic stary dobry COD z przed lat, liczylem na jakies wieksze zmiany a tutaj niestety nic ciekawego, a co do singla i kampani, to czasami lekka przesada z ta akcja, nawalili tego tyle ze ma sie wrazenie jakby sie bralo udzial w filmie interaktywnym, tych wstawek filmowych itp stanowczo za duzo jak dla mnie.

Ogolnie w porownaniu z BLACK OPS ktory w ogole nie przypadl mi do gustu, tutaj jest troche inaczej.

snugge

-9 + - 2011-11-08 22:36

Najlepszy fps ever, ktorym bez watpienia jest counter-strike nie mial single i co ? Jakos nie przeszkadzalo mu to triumfowac przez lata. Ostatnio kupilem BF3, dla mnie single w takich grach nie istnieje, odrazu wbijam na multi, tylko po to te gry sie kupuje :) Jak mozna grac tylko single w tych czasach ? Nie mam pojecia

LelleQ

3 + - 2011-11-08 23:36

Co ciebie to obchodzi gdzie kto gra?

MrAndy

1 + - 2011-11-08 23:43

CS mial singla - nazywało się to "Condition Zero". Poza tym to jednak nie był najlepszy fps mimo, że bardzo go lubię. W ogóle stwierdzenie, że jakiś fps jest/był najlepszy jest pozbawione sensu bo to tylko subiektywna ocena.

SS_Maciek

3 + - 2011-11-09 02:11

CS był modem do Half-Life...

LelleQ

1 + - 2011-11-09 18:48

Który paradoksalnie zdobył większą popularność niż owy Half-Life :)

iron_butterfly

0 + - 2011-11-08 23:04

Gameplay z multi

http://www.youtube.com/watch?v=995kDu_ZO3s

Szymon331

2 + - 2011-11-08 23:57

Można by popykać ale nie ma takiej frajdy z ubicia wroga, za wielu się ich tu kładzie, wszyscy latają po całej planszy więc nie ma jakiejś konkretnej linii frontu. Takie to mdłe trochę.

Zdecydowanie wolę Pole Bitwy 3 ;)

pershing6

3 + - 2011-11-08 23:39

No ich chyba wszystkich posralo :P
Dlatego mi te recenzje wszelkie kolo... lataja.

CzesioBF2

-1 + - 2011-11-08 23:56

bo to nie są recenzje
opłacane info że gra wyszła ...
kto na coda czekał to jest frajerem
i tyle w temacie
pzdr

rasiaknorris

1 + - 2011-11-09 07:30

sam jesteś frajer. obrażasz innych jakbyś miał jakiś autorytet. jesteś guru gier? zrobiłeś mega hit? czy tylko gadać umiesz?

LelleQ

0 + - 2011-11-09 18:50

To na co ktoś czeka nie powinno Cię interesować. Z kolei obrażanie kogoś za to, że lubi inną grę niż ty jest właśnie frajerskie.

caparz0

0 + - 2011-11-09 00:07

A czy to nie jest tak, że sławne tytuły rzadko kiedy zejdą poniżej 8/10 mimo, że mogą być totalną chałturą. Wątpię by się tak stało, to jest dla nich dodatkowa reklama wiec ja nie wierze w takie ocenianie, okaże się jeśli będą statystyki ilu graczy gra w dana grę,

caparz0

0 + - 2011-11-09 00:10

btw. dla mnie COD skończyło się na MW to był szał bo było coś nowego. A teraz, ciągle to samo, tylko zmienione mapy. I tak zapewne pozostanie, niech w końcu zrobią znowu te małe przełamanie i wypuszczą coś o 1/2 wojnie albo i nawet w innym kierunku. Bo za dużo tych uber soldier.

kosq83

0 + - 2011-11-09 22:41

Red Orchestra Heroes oferta Stalingrad proszę bardzo,polecam!

kosq83

0 + - 2011-11-09 22:54

kurde tak to jest pisać z telefonu:(

Heroes of Stalingrad ofc...

a swoją drogą to czuć tam większe emocje, i smród śmierci bardziej niż w BF3 którego sam jestem fanem - ups, wydało się :)

Marked

0 + - 2011-11-09 00:43

A ja tam sobie cenie dobrego singla,nie mam czasu na multi.

Touldie

0 + - 2011-11-09 02:08

A ja się zastanawiam, jak można grać w multi, skoro tam nie ma fabuły, tylko bezmyślne strzelanie, oparte o instynkt samozachowawczy (stąd ta popularność zapewne).

rasiaknorris

0 + - 2011-11-09 07:28

bf3 pewnie ma taką fabułę jak moh... nuda. w mw3 jest taki hmmm klimat ala tom clancy:D

BILI82

0 + - 2011-11-09 07:36

cchyba troche cie ponioslo z tomim :P

PhobosX

2 + - 2011-11-09 07:50

@Toudie - To pytanie zadaje sobie nie jeden no-skill :P

Albo się ma tą zaciętość i się ginie nasty raz ,ale gra dalej ćwicząc umiejętności, albo się gra w singla... Powiedzmy sobie szczerze dzisiejsze gry FPS dzielą się na 2 typy singleplayer (gdzie nie ma zadnego multika - np. Metro 2033) i reszte (nastawioną na multi). Przy czym w tej 2 grupie zwykle jest jakistam singlepalyer bo autorzy chcą się nachapać na niedzielnych graczach, którzy kupują wszystkie głośne tytuły byle zobaczyć.

Jesli chodzi o fabułę to jest ona w grach fabularnych, a nie w FPS. FPS - sama nazwa gatunku Ci mówi na czym gra polega i co jest jej istota - "bezmyslne strzelanie" jak to nazwales.
Chociaż z 2 strony jeśli uważasz, że do grania w multi nie trzeba myśleć, to się grubo mylisz... W takim BF3 multi na RAMBO wiele nie zdziałasz, to nie single gdzie kladziesz horde mobów idąc sobie tak jak ja rano do sklepu. Drugi gracz to nie bezmyslny AI.

Zresztą jak można kupić gre dla singla, żeby pograć sobie 5 godzin i skonczyć zabawe? wychodzi ok 20 zł za godzine - kosztowna rozrywka już wole iść na kręgielnie:P

rasiaknorris

-1 + - 2011-11-09 09:35

a burdel dużo droższy a ludzie chodzą... bez sensu nie? przecież to się normalnie ma za friko:D i lepsze

irondick

0 + - 2011-11-09 09:35

Tjaaa kolejny polonista Szymon331 "Jak się w grę nie umiał grać i denerwował ciągłe umieranie"
Takie wpisy "na poziomie" odstraszają od dalszego czytania.

Szymon331

0 + - 2011-11-09 09:42

Zjadło mi dwa razy "o" a że nie ma edycji to trudno, tak zostać musiał(O)

kosq83

0 + - 2011-11-09 22:57

Też mam babola, na szczęście będziesz spać spokojnie bo zauważyłem przed Tobą :P

Sopel86

2 + - 2011-11-09 10:31

Jak zwykle POŁOWA BUDŻETU poszła na "RECKI" :).

JoHnNy08PL

0 + - 2011-11-09 19:08

Także dużo poszło, bo za copy-paste garstka ludzi z IW dużo pieniędzy nie wzięła :D

rrodie

0 + - 2011-11-09 10:59

Z reguły to Battlefield był lepszy... niewiele gorszych rzeczy w życiu widziałem niż kampania z poprzedniego Coda - MW2. Jeżeli zrobili wreszcie coś porządnego, to dobrze. Ja nie zagram, bo już mnie skutecznie komercyjnym podejściem obrzydzili, ale niech inni się cieszą.

impulse_101

1 + - 2011-11-09 11:29

Ciekawe czy SP bedzie tak samo beznadziejny jak w B3.

Grzesiek1010

-2 + - 2011-11-09 11:58

FIFA = COD co roku to samo

Hans Olo

0 + - 2011-11-09 12:00

Świat, w którym kolejny CoD dostaje oceny co najmniej tak dobre jak DX HR, jest do bani.

pentaggon

1 + - 2011-11-09 14:42

Chciałbym aby Infinity Ward stworzyło shootera z nową marką. Firma ta ma duże umiejętności w tworzeniu dobrych FPS-ów. Moim zdaniem tworzenie nowych COD-ów to zbyt mało ambitne zadanie dla takich weteranów. I co, za dwa lata będzie kolejne MW, za cztery kolejne i tak w kółko ?

Oto mój ranking gier z ostatnich lat które mnie się najbardziej spodobały według roczników:

2004 - Doom 3, Kroniki Riddicka EFBB
2005 - F.E.A.R., Splinter Cell Chaos Theory, Quake 4
2006 - Rainbow Six Vegas, Dark Messiah, Call of Juarez
2007 - Stalker Shadow of Charnobyl , Gears of War
2008 - Mirror's Edge, Cryostasis Sleep of Reason
2009 - Wolfenstein, Batman Arkham Asylum
2010 - Metro 2033 , Just Cause 2 , Singularity, T.War of Cybertron
2011 - Rage, Battlefield 3

pentaggon

0 + - 2011-11-09 14:46

Niedługo będe testować Deus Ex HR, to może ten ranking się zmieni.

pentaggon

0 + - 2011-11-09 14:57

Było tych gier, Far Cry, Prey, Dead Space..........
Nie o to chodzi, żeby wymieniać kolejną listę świetnych
i niezapomnianych tytułów, po prostu w tej stawce nie znajdziecie
w czołówce żadnego Calla of duty. Przyjemnie się gra w każdą następna częśc, lecz po prostu nie są to gry niezapomniane, które się wyróżniają. Chciałbym żeby marka Call of duty się teraz zakończyła raz na zawsze i Infinity Ward pomyślało o jakiejś innej marce, zmieniło silnik graficzny i wreszcie zrobiło "kosę" żeby po odpaleniu graczom "odpadły" szczęki z wrażenia.

LelleQ

1 + - 2011-11-09 18:53

A Enemy Territory? To też świetna gra, świetny FPS i śmiało mogę stwierdzić, że taki CoD 2 (ten sam okres) nie dorasta mu do pięt ;)

kosq83

0 + - 2011-11-09 22:59

Chyba najlepszą z wymienionych gier był Riddick - o tym to się myślało po nocach jak już trzeba było skończyć grać :)

lukas1910

1 + - 2011-11-09 14:48

Gram obecnie w BC2 wcześniej w MW i MW2.Jak dla mnie obie gry są od siebie inne i mają swoje wady i zalety chętnie gram w oba tytuły.Minus dla CODA za brak dedykowanych serwerów w 50 osób COD4 na serwie to jest zabawa.

welll1

2 + - 2011-11-09 20:38

Grafika nie powala, będąc szczerym jest przestarzała. Ma to swój jeden bardzo duży plus. Mianowicie posiadacze starszego sprzętu spokojnie sobie tę grę odpalą i pograją. Na najwyższych detalach gra nie wygląda źle ale furory jak BF3 nie robi. Tylko trzeba zauważyć, że zalecane wymagania do MW3 są praktycznie mniejsze niż minimalne w BF3.
W BF-a jeszcze nie grałem, ale jeśli o COD-a chodzi. Single jak zwykle wciąga, jest szybki dynamiczny i wygląda jak film interaktywny i o to chodziło twórcom którzy sami wypowiadali się niejednokrotnie w tej kwestii. Dla mnie COD biorąc pod uwagę multi skończył się na czwartej odsłonie. Była rewolucyjna, powalała grafiką, wciągała na długie miesiące (przynajmniej mnie), były dedyki, sporo modów, gracze mogli sobie skonfigurować serwer do własnych potrzeb (treningi na rzucanie granatów itp). To jest to czego nie zapomnę. COD 4 i imprezy e-sportowe. Nowsze części podłapały sukces MW i stały się kasowymi hitami pojawiającymi się co roku. Dla mnie takie gry są tylko i wyłącznie na multi. Lubię grać na poziomie z najlepszymi... Tyle, że oni dalej grają w czwartą część ;)

Patrick.

0 + - 2011-11-09 20:52

Najchętniej powracam właśnie do Multiplayera z 4. odsłony Call of Duty. Black Ops najmniej mnie jakoś pociąga, choć w MW2 też czasem lubię pograć. Najbardziej w tym najnowszym CoD interesuje mnie tylko Single Player. Zawsze ta fabuła w CoD, począwszy od MW mnie wciągała. I to chyba jedyny powód, dlaczego nie zagrać w tą grę.

gagex123

1 + - 2011-11-09 22:22

Właśnie przechodzę (czyt. męczę) kampanię BF 3. Szczerze? Kiedyś skończę - taki mam zamiar. Jutro kolega udostępni mi CoD'a, bo dziś zakupił i wciągnę się na te kilka chwil w dobrą fabułę i rozgrywkę. To co dali w BF-ie nie trzyma żadnych standardów. Na filmikach sprzed miesiąca - o k*&%#!! Ale jazda! A teraz wyłączyłem bo i po co to męczyć. Multi? Brak czasu. Dlatego CoD. Pozostałym życzę zarywania nocek w sieci;)

sebastianf11

2 + - 2011-11-09 20:47

Raczej oceny to za fabułę bo w kwestii grafiki to nie ma czym się zachwycać...Stary silnik graficzny który cały czas jest eksploatowany nie robi już szału...

putty

0 + - 2011-11-10 07:48

Grałem godzinę w multi. Jestem wiernym fanem serii ale tym razem niemiłe zaskoczenie. Jest to praktycznie MW2 po lekkim liftingu. Grafika przeciętna (co się dziwić). Jedyny plus, że na maksymalnych ustawieniach działa płynnie na moim nienowym już laptopie. Jeżeli single jest równie słaby, to producent gry będzie musiał sporo zainwestować w następny tytuł aby ugłaskać rozczarowanych fanów.

gicior

0 + - 2011-11-10 12:51

nawet nawet ta gra tylko dlaczego chodzi w 45fps? na mojej maszynce?:)

hideo

-1 + - 2011-11-10 17:14

grafa stara i przeciętna ale co z tego, ta gra ma taką akcję że to najlepszy fps roku! BF3 to powolna nuda i flaki z olejem w dobrej grafice, MW3 to akcja przy średniej grafie! ja tam wolę akcję i za to cenię Activision i COD :)

Patrick.

-1 + - 2011-11-10 22:58

Ale oczywiście mówisz o singlu, że jest powolony u nudny jak flaki z olejem ? : P

Patrick.

0 + - 2011-11-10 23:03

Oczywiście miałem na myśli Battlefielda.

powolny *i nudny

Faflucy

-2 + - 2011-11-11 10:31

Kupiłem ta grę i mogę śmiało powiedzieć nie kupujcie tego, bo to straszne badziewie już żałuje wydanych pieniędzy.

R3isk

2 + - 2011-11-11 14:50

Ja osobiście względem Singla wolę CoDa MW3, Battlefield 3 przy nim to porażka. Tyle co ja napotkałem błędów w BF3 to koszmar, musiałem 100 razy restartować misję, by można ją było przejść (niewidzialne postacie w misjach: Comrades, Rock and a Hard Place), w misji Kaffarov w momencie, gdy masz strzelić do swojego generała nie można tego zrobić, można napierdalać w myszkę ile tylko sił - bez efektu. Wiele więcej innych błędów tego typu jeszcze napotkałem, nie będę się rozpisywać na ten temat).
Grając w CoD:MW3 nie trzymałem nerwów na wodzy, jak z BF3.
Pod względem Multiplayer obie gry są świetne, każda w swoim aspekcie:
BF pod względem teamplay - o którego ciężko nie będąc w żadnym klanie i dostępności pojazdów bojowych. Zaś CoD pod względem wykazania się jako RAMBO :D oczywiście nie mam na myśli cziterów :P

R3isk

0 + - 2011-11-11 14:52

Zapomniałem dodać, że obie gry oryginalne.

sylwp

-1 + - 2011-11-11 18:25

Grałem i gram w BF3 i grałem w MW3. Osobiście uwarzam że są to gry nieporównywalne. MW3 nic nie wnosi nowego - tzn rozgrywka to samo co wszyctkie COD, grafika tez. Osobiscie nie widze ŻĄŃEGO usprawiedliwienia na wydanie takiej sumy na COD-a. Mając możliwość porównania obydwu tytułów widzi się straszliwą przepaść jaka dzieli gry - model zniszczeń, grafika, rozgrywka w multi. Fabuła z singla porównywalna - w obu nic specjalnego , ale nie o singla w tych grach chodzi. Tak naprawdę to COD może być dobrym zakupem dla kogoś ze starym kompem lub konsolą. Podsumowując COD-a w jednym słowie - szmelc.

R3isk

0 + - 2011-11-11 21:18

W końcu każdy ma swoje zdanie na temat gier. Dla Ciebie CoD to szmelc dla innych epicka gra,a BF3 to szmelc. Jakbym miał wybrać, BF'a czy CoD'a - wybrałbym CoDa, chociaż jest grywalny, nie to co pobugowany BF3 w singlu. Niestety tak wyszło, że nabyłem obie. Z zakupu MW3 nie żałuje, a BF3 żałuje. Mogłem poczekać, aż cena się zmniejszy i w końcu wydają grę w pełni grywalną poprzez wydanie łatek.

Tak czytałem komentarze stąd i widzę, że prawie cały Benchmark to fani BF'a. Nie dziwi mnie to wcale. Zauważyłem również, że byście chcieli wszystko idealne - głównie grafikę. IW chociaż myśli o graczach z komputerami "low end", gdy EA ma ich gdzieś wydając BF'a pod Win 7, gdy połowa userów do dziś korzysta z XP'ka. Może właśnie to będzie ich kluczem do sukcesu w porównaniu statystyk sprzedaży: BF3 vs MW3?
Gdyby IW zmieniło silnik na lepszy, zmienilibyście zdanie o nim? szczerze wątpię. W tym momencie po prostu używacie tego jako wymówki, że grafa słaba i tyle, dlatego nie może równać się z Bf3. W takim razie, dlaczego CoD do tej pory był lepszy od BF'a? a nie na odwrót? - osobiście sądzę, że CoD ma lepszą fabułę od BF'a, ale to tylko moje zdanie.

R3isk

0 + - 2011-11-11 21:55

Cofam zdanie o porównaniu statystyk sprzedaży BF3 vs MW3. MW3 pobiło BF3 na głowę. Link: http://polygamia.pl/blogi/bez-pardonu/2011/11/na_kolana_chamy_spiewa_lucjan_pavarotti_mw3_znowu_pobilo_rekord

sylwp

0 + - 2011-11-12 00:36

Nie myliłem się jednak - lwią część zamówień na COD-a stanowią Konsole :-). Tak naprawdę to co kto lubi. Jeden chce mieć świadomość że przy produkcie za który zapłacił ktoś porządnie się napracował, a komuś innemu np nie przeszkadza ze kupuje odgrzewanego kotleta na technologią z przed 4-5 lat. Kwestia gustu. Co człowiek to opinia.

sylwp

0 + - 2011-11-12 00:35

Nie myliłem się jednak - lwią część zamówień na COD-a stanowią Konsole :-). Tak naprawdę to co kto lubi. Jeden chce mieć świadomość że przy produkcie za który zapłacił ktoś porządnie się napracował, a komuś innemu np nie przeszkadza ze kupuje odgrzewanego kotleta na technologią z przed 4-5 lat. Kwestia gustu. Co człowiek to opinia.

pat1ryk

0 + - 2011-11-12 11:49

Widziałem filmik z multi i niestety nadal jest to samo. Kupisz jedną część CoDa a znasz już wszystkie. Grę chyba ściągnę jak będę mieć czas żeby pograć w single, multi już mam więc po co mi dwa?

cassandra

1 + - 2011-11-13 00:21

Wysokie oceny COD = marketing. OK. Wysokie oceny COD to popularność i grywalność. Tak myślę. Nie grałem i nie gram w dużo gier (mało czasu bo praca i rodzina). Kiedyś z ciekawości zainstalowałem demo COD (bagno z czołgiem). Uruchomiłem i...za chwilę zginąłem hehehehe...ale grywalność, emocje, frajda ogromna. Kupiłem więc pełną grę COD MW. Zabawa super choć dla multi nie miałem czasu. Potem kupiłem też MW2 jak by nie było kontynuacja fabuły znośna. Teraz dla odpoczynku przechodzę sobie oba single. FPS ma być dynamiczny i rozrywkowy. COD taki jest. Czy potrzebny jest lepszy silnik grafiki? - w nowej grze powinien być. Czy MW3 kupię? - tak bo ciekawi mnie dalsza część singla. "Zawodowi gracze" mogą sobie krzyczeć ,że postępu brak ale dla kogoś kto lubi zabawę a nie chce wywalać kasy na nowy sprzęt dla uciągnięcia gry to COD jest bardzo OK :-)

Cross

0 + - 2011-11-13 13:48

Jestem bardzo ciekawy recenzji na benchmarku oraz porównania do siebie rozgrywki w mw3 i bf3 zwłaszcza pod kątem gry sieciowej. Mam nadzieję że również podejdziecie do recenzji pod kątem wymagań sprzętowych i wygodnej gry na starszych kartach graficznych, tak jak miało to miejsce w przypadku bf3 :)
Przymierzam się do kupna nowej sieciowej strzelanki która dostarczy mi wiele godzin rozrywki tak jak to zrobiły CS:S, DOD:S, COD2, COD:MW i BF:BC2. A teraz mam spory dylemat co kupić: BF3 czy MW3 :) (Boję się że MW3 będzie jak MW2 gdzie była atomówka co niszczyło całą przyjemność z multiplayera, bo każdy kampił i czekał na tę "cudowną" broń)
Pozdrawiam

dkx1992

0 + - 2011-11-15 19:08

Dobrze, że ostatnia część (niestety) pokazał klasę... a nie to co Black Ops ;(

lukionix

0 + - 2011-11-15 20:33

Zgadzam się z Tobą. Mi też Black Ops kompletnie nie przypadł do gustu. Wielka szkoda, że w przyszłym roku Call of Duty będzie studia Treyarch:(

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie