Damian Szymański | 2011-10-24

Call of Duty Modern Warfare 3: minimalne wymagania i nowe informacje

Zobacz więcej w kategorii: gry | FPS (strzelanki) | sieciowe

producenci: Activision

 

Mimo, iż obecnie wszystkie oczy graczy skierowane są na nadchodzącą wielkimi krokami grę Battlefield 3, to nie należy zapominać o największym konkurencie jakim jest seria Call of Duty.

Chociaż seria ostatnimi czasy nie cieszy się taka sympatią jak kiedyś i towarzyszy jej negatywna prasa połączona z niezbyt przychylnymi opiniami zapalonych graczy, to warto odnotować kilka faktów które za pomocą oficjalnego bloga gry przekazują sami twórcy. Gra Call of Duty Modern Warfare 3, studia Infinity Ward jak już pisaliśmy swoją premierę będzie miała 8 listopada.

Call of duty modern warfare 3 warrior

Wracając jednak do głównego tematu, według informacji które przekazują twórcy - nowa odsłona CoD umożliwi grę na dedykowanych serwerach, jednak wówczas nie będzie możliwe rozgrywanie starć rankingowych. Posiadacze pecetów otrzymają zaawansowane opcje modyfikacji wyświetlanej grafiki od SSAO, poprzez rozdzielczość tekstur, a kończąc na zaawansowanych efektach graficznych. 

Na dzień dzisiejszy w rozgrywce wieloosobowej będzie mogło wziąć udział maksymalnie 18 graczy - choć twórcy nie przeczą, iż mogą powstać jeszcze specjalne mapy na których będzie możliwa rozgrywka w większej grupie osób. Co ciekawe przed oszustwami w grze w sieci będzie bronił system VAC, na co dzień stosowany w platformie Steam oraz autorski system opracowany przez studio Infinity Ward.


Na oficjalnym blogu gry znaleźliśmy również oficjalne, minimalne wymagania sprzętowe gry. Jeżeli zatem wasz komputer mieści się w podanym poniżej zakresie, wówczas możecie być prawie pewni uruchomienia gry.

Minimalne wymagania sprzętowe gry:

  • System operacyjny: Windows XP / Windows Vista / Windows 7
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 lub AMD Phenom™ X3 8750 lub lepszy
  • Pamięć: 16 GB wolnej przestrzeni dyskowej
  • Pamięć operacyjna: 2GB RAM
  • Karta graficzna: obsługująca Shader 3.0 lub nowszy / NVIDIA GeForce 8600GT / ATI Radeon X1950 lub lepsza z minimum 256 MB pamięci
  • Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c lub nowszym.
     

Więcej o grze Call of Duty Modern Warfare 3:

Źródło: community.callofduty

odsłon: 28428

Komentarze

(103)

NightSlash

3 + - 2011-10-24 09:43

Zagram oczywiście :)

DustEater

6 + - 2011-10-24 10:24

pewnie rekomendowane niczym się nie różnią od minimalnych

razowiec

10 + - 2011-10-24 09:56

omg 18 graczy? - kpina. Pewnie znowu będą klaustrofobiczne mapy jak w mw2 czy black ops. Battlefielda 3 kupię dla multi. MW3 chyba zaciągnę z ciekawości z torrenta bo dla samego singla szkoda kasy.

adivxv5

3 + - 2011-10-24 11:48

Producent celuje w graczy casualowych, konsolowych, a później aby nieco pozdzierać kaski z graczy wyda parę DLC. Nie muszą robić dobrej produkcji, kotlet wystarczy. Dobra kampania promocyjna i sprzeda się w wielomilionowych nakładzie. Normana strategia amerykanów.

racedriver

2 + - 2011-10-24 09:57

widac, ze wymagania okrojone do granic mozliwosci, zeby tylko jednoczesnie gra na przestarzalych konsolach ruszyla.

w dzisiejszych czasach obecne komputery integry pokroju 8600gt maja montowane w procesorach.

Szymon331

0 + - 2011-10-24 10:16

Nie okrojone. Ot po prostu skopiowane z pierwszego MW kiedy królowały Radeonki 3870 oraz Intele E6600 E6700.

Tylko RAM się nie zgadza, powinno być 512MB ;)

pat1ryk

0 + - 2011-10-24 18:33

Mnie MW2 śmigał na Athlonie 3000+ i 512MB ramu, więc myślę że wymagania trochę przesadzone.
PS: Na filmiku wszystko wygląda dokładnie tak samo jak w MW2

impulse_101

1 + - 2011-10-24 21:56

czlowieku wygadujesz glupoty bo gra jest zrobiona w tej samej technologi co poprzednie wiec jej nie okrajali bo nawet nie ma z czego.

BILI82

-2 + - 2011-10-24 09:58

"X38750" Kurde to grafa jakijs nowej genracji wiec sobie nie pogram na moich 2x 6970 :( :P

mariot86

0 + - 2011-10-24 10:14

To nie grafa tylko jakiś unikalny proc;)

Damian Szymański

3 + - 2011-10-24 10:28

To jest trzy rdzeniowy AMD Phenom pierwszej generacji.

CzesioBF2

0 + - 2011-10-24 14:31

Bili nie chwal się też mam dwie HD 6970 ;p

BILI82

0 + - 2011-10-24 09:59

aaa to procek :D

mariot86

0 + - 2011-10-24 10:15

widać że czytam komentarze po kolei:D

BILI82

0 + - 2011-10-24 10:36

Moderator troche naprzestawial wiec spoko :P wybaczamy literowke oczywiscie :)

Damian Szymański

0 + - 2011-10-24 10:55

Wymagania pochodzą z oficjalnego bloga MW3, na którym to wymagania było podane w takiej formie (spacja było zjedzona między X3 a modelem) co oczywiście już skorygowałem.

mlodyb13

-1 + - 2011-10-24 10:37

właśnie dzięki takim wymaganiom Cod nie zmusza do kupowania nowego sprzętu a wymagania sa takie same jak w black ops-ie

poza tym nie ma co porównywać CoDMW3 do BF3 bo to dwa zupełnie inne podejścia do tematu

a jak ktoś już widział ten filmik http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QlWbvYwDtiE to może sie zorientować że BF3 znowu kopiuje pomysły jakie wykorzystał już panowie od CoD

tzn: przesłuchanie oraz rozgrywkę w formie wspomnień już gdzies widziałem w zeszłym roku

chyba w Black ops-ie hehe

Szymon331

-1 + - 2011-10-24 10:44

"właśnie dzięki takim wymaganiom Cod nie zmusza do kupowania nowego sprzętu a wymagania sa takie same jak w black ops-ie
"

Szkoda że razem z tym "komfortem" w parze idzie brak postępu w graficy, brak fizyki oraz jakiejkolwiek sztucznej inteligencji.

Za 5 lat nadal będziesz się cieszył że d nowego CoDa nie potrzeba nowego komputera? Wątpię by zadowolił Cię nowy scenariusz gry która będzie nadal wyglądać jak przeróbka z game-boya (bo tak będziemy pewnie za 5 lat patrzyć na tą grafikę)

CougarV6

0 + - 2011-10-24 11:01

Spoko. Nowe konsole "już" w 2013. więc nie ma strachu. jeszcze "tylko" rok z grafiką z przed dekady.

DustEater

0 + - 2011-10-24 11:02

w tym przypadku "mlody" i tak zostanie przy epoce konsol z tej generacji bo przecież nie trzeba się rozwijać :)

CougarV6

1 + - 2011-10-24 11:02

A potem rok frustracji, że pecety nie wyrabiają przy GTA VI, rok radości, że wszystko działa i pięknie wygląda i kolejne 7 lat stagnacji :D

BILI82

2 + - 2011-10-24 11:01

Grafika w CoD nie jest az taka straszna no nie przesadzajmy ludzie.... przypomnij sobie chocby delta force... CoD wyglada naprawde dobrze i jak dla mnie nei potrzeba w tej grze zadnych wodotryskow wiecej bo ta gra ma inny cel, ma byc grywalna i tyle ja to przyjme grafike z MW1 byle bym dostal dobrego anty cheata wypuszczanego najlepiej innego co miesiac tak zeby 15 latki przestaly wreszczie hakowac.... bo to jest dopiero irytujace.

DustEater

1 + - 2011-10-24 11:17

Ale tu nie chodzi w głównej mierze o grafikę bo i przy gorszej da się grać. Tylko o to, że gracze są oszukiwani i robieni w balona. Każda nowa część to jest zwykłe DLC, które zamiast kosztować 30-40zł to kosztuje 100-150zł. A nie dostajemy praktycznie niczego nowego prócz kampanii, nawet broni za bardzo nie chce im się zmieniać.

BILI82

0 + - 2011-10-24 11:18

No w tym sensie masz racje. Tez mysle ze to powinno byc DLC i tyle.

mlodyb13

1 + - 2011-10-24 13:17

zobaczcie mario z pegasusa (hehe) grafika marna a ile daje frajdy

tą samoą droga idzie CoD

BF3 może ładnie wygląda ale grając w bete nie przypadła mi do gustu pod względem grywalości

może mapy są duże ale ile osób ma komputer żeby to wszystko obsłużyć dlatego też CoD sie tak dobrze sprzedaje

a zerżniecie dobrego pomysłu z black ops-a to odgrzewane kluchy

Cubex2

0 + - 2011-10-25 10:47

Pograj w pełną wersję, może będziesz mile zaskoczony?

wstrzasmen

0 + - 2011-10-24 11:14

gdzieś kiedyś czytałem wywiad z facetem który szefuje zespołowi tworzącemu unreal engine - ów facet mówił że od grafiki fotorealistycznej w grach dzili nas około 10-15 lat rozwoju

ale ja to czytałem dawno a on to mówił pewnie gdzieś koło 2005 roku? jeszcze nie wiedział biedny jaki zastój w postępie zrobią konsole

wg. niego więc pesymistycznie ("za 15 lat" odkąd to mówił) około 2020 roku powinniśmy się zbliżać do "fotorealizmu"

fotorealizm to nie jest jednak rozdzielczość - w rozdzielczości FHD można grać w Tertrisa który nie ma nic wspólnego z foto realizmem

do osiągnięcia foto realizmu trzeba zwiększyć ilość polygonów targanych jednocześnie przez GPU o jakieś 3 rzędy wielkości
oczywiście za tym pójdą już rzeczy wtórne typu więcej i większych tekstur, oświetlenie itp.

obecnie szans nie ma na żaden fotorealizm w 2020 roku - będzie to okres w którym dalej królować będzie PS4 i jakiś X720 którym sony i MS zaplanują żywot 10 letni a więc gdzieś do 2025

żeby płynnie ruszyć 100k poligonów x 10 x 10 x 10 (jak mówił ten facet o 3 rzędy wielkości) to trzeba sprzętu jakiego nie będzie w PS4 a być może nawet w PS5

więc nie ma sznas z konsolami na fotorealizm przed 2040 rokiem

Szymon331

0 + - 2011-10-24 11:53

Coś się tak do tych polygonów doczepił. To nie one świadczą o jakości grafiki. Wystarczy zwiększyć ich ilość cztero-krotnie i wielu graczy nie będzie widzieć braków w ich ilości.

Nie chodzi też (tak jak piszesz o rozdzielczość) Fotorealizm da się osiągnąć i w 1366x768.

Chodzi o grę świateł i cieni, o prawdziwe oświetlenie z zachowaniem zjawisk fizycznych jakim podlega promień świetlny (przenikanie, pochłanianie, odbicie, rozpraszanie etc...)

Żadna grafika nie będzie fotorealistyczna jak postacie będą się nienaturalnie poruszać. Chodzi o miliony animacji ciała i przede wszystkim twarzy które realistycznie będą odzwierciedlać ruch w danej sytuacji.

Nikt nie odbierze grafiki za fotorealistyczną jeśli postacie będą się zachowywać nierealistycznie. Chodzi o sztuczną inteligencję na tyle rozwiniętą by przechodzień na ulicy nas zainteresował byśmy przestali zwracać uwagę na oteksturowanie jego kurtki,a zaczęli jego osobowością.

Żadne, nawet najbardziej realistyczne miasto nie będzie sprawiać takiego wrażenia jakie powinno jeśli będzie sztywne jak miasto z CoD2. Chodzi o to by wszystko podlegało zjawiskom fizycznym. Każdy dom ma stać na fundamentach, podlegać sile grawitacji, ściany przenosić obciążenie pięter. Tak by w razie potrzeby uszkodzenia którejś z podstaw dało się nawet ogromny wieżowiec sprowadzić do ziemi.

Można by tak wymieniać. Polygony to tylko tak naprawdę niewiele znaczący szczegół całości. Zwiększenie ich ilości nawet 1000 krotnie niewiele zmieni.

wstrzasmen

-1 + - 2011-10-24 12:08

te twoje cienie to raytracing - nie jest wcale potrzebny

nie stosuje się go wszędzie, nawet w profesjonalnych animacjach cgi np w durnym filmie z ładnymi animacjami avatar - sceny były robione w max'sie, jednak żeby nie renderowały się za długo stosowano gdzie się da shadow mapping zwykły

dobrze zrobiony shadow mapping wystarczy w zupełności

animacja postaci - niech najpierw zrobią fotorealizm bez postaci a potem się biorą za następne etapy

liczba polygonów jest kluczowa - w każdym obrazku z nowoczesnej gry co najpierw razi (łącznie z obrazkiem żołnierza na górze tej strony) to tragiczna liczba poligonów - wygląda to jak żołnierz wycięty z kawałków tektury

wszystkie sztuczki żeby to ukryć, np tesselacja to jak pudrowanie starej brzydkiej baby

Michałek

0 + - 2011-10-24 17:14

http://www.sadistic.pl/battlefield-4-vt90935.htm +16 a taka ciekawostka

Szymon331

0 + - 2011-10-24 18:05

Trafiłeś widzę na kanał freeddiew? Co tydzień jest u niego co oglądać. Dwa tygodnie temu zrobili genialną parodię Splinter Cella ;)

http://www.youtube.com/user/freddiew?feature=grec_index#p/c/627F181E0CB37E19/4/lPMx86wXaKY

Wulfen

0 + - 2011-10-25 00:17

wstrząśnięty jak zwykle głupoty wygaduje.

Wulfen

0 + - 2011-10-25 00:22

"jednak żeby nie renderowały się za długo stosowano gdzie się da shadow mapping zwykły"

watpie by w avatarze ktory byl renderowany z ucieciem dziesiatek tysiecy procow szli na takie kompromisy jak shadow mapy.
no ale gdyby nie konsole to pewnie avatar juz lecialby w real timie na procesorze za 50zl.

Wulfen

0 + - 2011-10-25 00:31

Co do poligonow i oswietlenia to prawda lezy posrodku:P wazne sa i poligony i ralistyczne oswietlenie.
scenka moze byc uboga w poligony ale jesli wyrenderujesz z uzyciem dobrych shaderow i global illumination to masz fotorealizm. wystarczy spojrzec na wizualizacje wykonane np w vrayu. Wiele z nich sklada sie z prostych obiektow ale dzieki oswietleniu i shaderom wygladaja fotorealistycznie.

wstrzasmen

1 + - 2011-10-25 01:38

--scenka moze byc uboga w poligony ale jesli wyrenderujesz z
--uzyciem dobrych shaderow i global illumination to masz
--fotorealizm.

1. zle przepisales cos z wikipedii albo nie zrozumiales co to jest shader

2. nie naleze do osob podniecajacych sie "nazwami" - "global illumination" bylo osiagalne juz w epoce 3D Studio 3.0 jak jeszcze byles w kolysce, przed epoka windows 95 jak jeszcze pisal to Yost - wtedy sie to nazywalo ray-tracingiem i byly "wtyczki" do studia do RT

3. mozna zrobic fotorealistyczna scene bez uzycia duzej ilosci poligonow

np. scene w ktorej szklana kula stoi przed lustrem, dac jakas sphere + lustro i podloge, zrobic dobra teksture np polerowanego srebra ustawic jakies bzdety typu odbicia materialu na 85% zeby odbijala sie podloga, dac jakies swiatlo skierowane + punktowe i zapuscic rendering na jakims rendererze z zaawansowanym RT

tylko co zrobisz z tym "fotorealizmem" w grze albo animacji jak bedziesz nie mial do wyrenderowania szklanej czy srebrenj kuli odbijajacej plaska podloge tylko np. zolnierza stojacego przodem do kamery 2 metry od niej w pelnym ekwiponku bojowym o 12 w poludnie w bagdadzie w pelnym sloncu?

jak wtedy bedziesz te swoje swiatla ustawial jesli ci powiem ze zolnierz moze miec maks 5 tys poligonow?

zrob taka scene i przeslij mi plik w dowolnym formacie wraz z teksturami - jak to sie uda zrobic to tu publicznie napisze ze jestes moim guru od grafiki

Wulfen

0 + - 2011-10-25 15:22

"zolnierza stojacego przodem do kamery 2 metry od niej w pelnym ekwiponku bojowym o 12 w poludnie w bagdadzie w pelnym sloncu?"
dlatego napisalem ze wazne jest i jedno i drugie w zamknietych pomieszczeniach zazwycznaj nie ma potrzeby ladowania ogromnej ilosci poligonowow i tam wazniejsze jest lepsze oswietlenie natomiast w np lesie raczej wazniejsza jest wieksza ilosc poligonow.

"1. zle przepisales cos z wikipedii albo nie zrozumiales co to jest shader"
no czego niby nie zrozumialem? wszystkie efety jak odbicia swiatel i otoczenia, rozmycie odbic, model cieniowania, przepuszczanie i rozpraszanie swiatla(translucency,sss), bump mapping, parallax mapping itd to wszysto sa shadery i to ty chyba masz problem ze zrozumieniem slowa shadery.

"bylo osiagalne juz w epoce 3D Studio 3.0 jak jeszcze byles w kolysce, przed epoka windows 95 jak jeszcze pisal to Yost - wtedy sie to nazywalo ray-tracingiem i byly "wtyczki" do studia do RT"

nie wiem co to ma wspolnego z tematem ale gi z przed 20 lat nie mozna porownywac do tego z dzisiejszych rendererow. do dzisiaj jest to efekt ktory dodaje najwiecej realizmu i jest tez jednym z bardziej wymagajacych, zadna dzisiejsza gra nie obsluguje porzadnego gi(jedynie battlefield 3-radiosity i crysis2 ale jakosc pozostawia wiele do zyczenia)

Wulfen

0 + - 2011-10-25 15:26

ogromna ilosc poligonow to nie wszystko. doskonale pokazuje to filmik z unlimited detail.

http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4&feature=player_embedded

wstrzasmen

-1 + - 2011-10-26 14:31

bełkot - przykładem na co jest ten film? co on ma wspólnego z ilością poligonów?

Wulfen

0 + - 2011-10-27 20:57

Modele w tym filmie są perfekcyjne. Gdyby były robione przy użyciu poligonów to scena miałaby ich miliardy ale mimo to całość prezentuje się średnio. Dlaczego?

elmo3d

2 + - 2011-10-26 10:01

wstrzasmen - z tego co naskrobałeś dałeś do zrozumienia że coś tam niby zasłyszałeś o 3d, trochę pograłeś, gdzieś widziałeś soft do modelowania ale to chyba tyle. Piszesz jakieś bzdury o trylionach poligonów i o fotorealiźmie. Zjechałeś wulfena za to że ci wspomniał o oświetleniu i shaderach. Stary wybacz ale strasznie mnie rozbawiłeś tymi pierdołami, napinasz się jak jakiś guru a wg mnie gówno się na tym znasz, być może jesteś małym szczylem i niewiele życia widziałeś. Ale pokolej...

wbrew temu co napisałeś model w grze może wyglądać fotorealistycznie mimo ograniczenia tylko do 5K poly (dla przykładu http://game.watch.impress.co.jp/docs/20050314/epic05.htm) a składa się na to możliwość stosowania normalmap, bumpmap i displacementmap - nie wiem czy o nich słyszałes wogóle, ale nevermind, wygooglaj sobie - naturalnie w połączeniu z kanałami diffuse, reflection itp to czego możemy użyć dyktuje nam silnik. Najważniejsze jednak jest oświetlenie a GI gra tu rolę kluczową gdyż odpowiada za odbijanie się światła po scenie. Co z tego że będziesz miał model z 10K polys na modelu jeśli nie będziesz go w stanie odpowiednio oświetlić? bez właściwego oświetlenia twój super wyrzeźbiony model będzie wyglądał plastikowo, bez shaderów jeszcze gorzej. Samo poly ci tu nie pomoże. Poza tym wydaje mi się że mieszasz troche gamedev z jakimś modelingiem do cinematików. Zaczynasz przygodę z zbrushem czy jak?

rada na przyszłość - nie napinaj się tak tylko się doinformuj

wstrzasmen

-2 + - 2011-10-26 14:30

bełkot - powtarzam, "doinformujcie" się obaj co to jest shader, potem mogę wrócić do dyskusji

saddam

3 + - 2011-10-27 01:17

Displacement akurat wymaga tesselacji wiec duzej ilosci poly, a wszelkie sztuczki z normal maps mają wielką wadę w postaci dużej zależności od warunków oświetleniowych na scenie.
Dlatego np. Doom3 świetnie wyglądał w pomieszczeniach, a na zewnątrz było już bardzo kiepsko. Wiem, że do dość stary przykład ale bardzo jaskrawy i od tamtego czasu(SM 3.0) i tak zbyt wiele się nie zmieniło w grafice czasu rzeczywistego. W każdym razie nie ma to jak czyste high-poly.

Moim zdaniem GI w grach aż tak potrzebne nie jest jak zrobi się bardzo dobry bake z postprocessingiem na jakims renderze bazującym na fizycznym modelu światła lub nawet vRay'u. Bake z UDK i CryEngine jest po prostu brzydki i sztuczny.
Do tego dobre shadery, modele high-poly i do realizmu dużo nie brakuje. Przynajmniej od strony estetycznej, bo pełny realizm od strony technicznej jest jak horyzont. Nawet studia filmowe z milionowymi budżetami na r&d i wielkimi możliwościami mają z tym duże problemy.

DustEater

0 + - 2011-10-24 11:01

bardzo dziwne, ale filmiki z BF3 są już od pół roku a MW3 dopiero się pojawiają.

BF3 stosuje filmiki ze swojego pomysłu

MW3 skopiował z BO, który skopiował z MW2, który skopiował z MW. Tyle

Arek13022

0 + - 2011-10-24 11:11

jak widzę to w porównaniu do BFa3 Call ma o wiele niższe wymogi. i bardzo dobrze :D

Tomek Bytom

0 + - 2011-10-24 11:25

Hehe to nie konsole hamują rozwój tylko IW jest leniwe i woli używać sprawdzonego enginu z MW 1 ;-) Cóż tak bywa, w tym roku gołym okiem widać kto wygra batalie, oczywiście DICE i BF3. Pojazdy ftw !!

mlodyb13

0 + - 2011-10-24 13:26

batalie wygra ten kto więcej sprzeda gier i tu cie zmartwie bo wiele osób utożsamia sie z bohaterami z gier a w BF nie ma z kim

i tu góra jest CoD bo bardzo dużo osób czeka na dalsze przygody Soup-a i cpt. Price więc nie rysował bym tak kolorowej przyszłości EA, DICE, i BF3

zozur

2 + - 2011-10-24 11:59

komu się chce grać w ten sam oskryptowany bubel. Trailer wygląda jak MW2 i na dodatek z całej gry singla wybrano i wyreżyserowane te momenty by wyglądało jak najbardziej intereująco.... , a wygląda strasznie jak modern warfare kolejne ehh ten sam silnik te same bronie te same postacie zero fizyki, pojazdów jednym słowem dno.

Snake73

0 + - 2011-10-24 18:48

Zobaczymy singla w BF3. Jestem pewien że też będzie oskryptowany do bólu.

lwses

1 + - 2011-10-24 12:11

Mimo, iż obecnie wszystkie oczy graczy skierowane są na nadchodzącą wielkimi krokami grę Battlefield 3, to nie należy zapominać o największym konkurencie jakim jest seria Call of Duty.


Jaką konkurencje ???? BF3 nie ma konkurenta! słychać także,że i w muzyce chcą sie upodobnić do BF3 :)

mlodyb13

2 + - 2011-10-24 13:31

tak naprawdę CoD i BF nie konkurują ze sobą

to że obie opowiadają o fikcyjnym konflikcie jeszcze o tym nie świadczy
szczególnie że BF do serii CoD dużo jeszcze brakuje sprzedanych kopii.

po za tym wystarczy spojrzeć ile osób siedzi na w multi BFBC2 a ile jeszcze gra w MW2 multi bo o black ops-ie nie wspomnę

Lightning

0 + - 2011-10-24 15:55

Ja gram teraz w Modern Warfare 2 :) Warto było wrócić.

mlodyb13

0 + - 2011-10-24 21:24

no własnie jutro odbieram proca i wracam najpierw do CoD MW potem MW2 no i premiera:) MW3

ana BF3 poczekam na opinie i oceny po premierze wtedy sie zastanowie

MEW

0 + - 2011-10-24 12:21

Nie ma konkurenta, nie ma normalnych dedyków. Nic nie ma:P

PuszekOkruszek

0 + - 2011-10-24 12:32

Zapewne Kononowicz jest głównym akcjonariuszem :D

wstrzasmen

0 + - 2011-10-24 12:29

a ja się chciałem zapytać, piszę to bez ironii, o co chodzi z tymi pudełkami z tym batelfild 3?

ostatnio stoję w empiku - patrzę na "nerdów" fanbojów tych gier jak przychodzą z mamami i tatami (czasem całymi rodzinami), średnia wieku 10-12 lat - i kłócą się z rodzicami żeby koniecznie im kupić takie czarne pudełko z napisem battel field 3

pytam jakiegoś sprzedawcę o co z tym chodzi jak gry nie ma to co jest w pudełku co to za biznes?

a on mówi że nie wie dokładnie ale coś słyszał od swojego 10 letniego syna fanboja tych gier o żołnierzach że to jakaś forma przedsprzedaży

coś jak za komuny talon na fiata

kto może wyjaśnić o co chodzi z tymi pudełkami bez gry?

kbrbabzbtb

0 + - 2011-10-24 12:51

Z tego co wyczytałem to w środku są jakieś kody na dodatki do aktywowania po premierze. Kosztuje to chyba jakieś 30pln. Poza tym za okazaniem paragonu w dniu premiery zakupisz już finalną grę o te 30pln niżej. Nie pytaj mnie o głębszy sens tego, to chyba jakaś forma zarobienia już na pierwszej fali wariactwa, może zanim recenzje wyjdą? Piraty? ;)

wstrzasmen

1 + - 2011-10-24 12:59

nie, ja tak pytam bo myślałem żeby samemu coś zarobić - z tym BF3 już za późno ale jak będzie znowu coś dla dzieci wychodziło co spowoduje "szał zakupów" i będzie ta przedsprzedaż "talonów na fiata" to

sam zamówię w drukarni identyczne pudełka tekturowe, w środku będzie trochę papieru toaletowego i będą to sprzedawał przez jakieś allegro czy coś - jak EA za 30 PLN to ja np za 20 PLN

a dzieci będą się cieszyły z tańszego zakupu

do dnia premiery

kbrbabzbtb

0 + - 2011-10-24 13:04

Nie ładujesz papieru toaletowego to drukujesz do środka też kody w podobnym systemie. Tym sposobem do dnia premiery nikt się nie zorientuje. Zwijasz interes i cieszysz się nowym życiem. A uczucie z wrobienia dzisiejszych zepsutych bachorów? Bezcenne!

wstrzasmen

0 + - 2011-10-25 02:28

tak jeszcze lepiej a uczucie rzeczywiście bezcenne :-)

Ironclad

1 + - 2011-10-24 12:31

Myślę, że nie będzie tak źle i MW3 nie będzie gorsze od B3...

mateXone

0 + - 2011-10-24 14:50

czy pójdzie na nvidia quadro NVS295 256 MB?

mateXone

0 + - 2011-10-24 14:51

grafę będę zmieniał jak wyjdą nowe HD7000 a do tego czasu bym rozkminił jakąś kampanię :)

mlodyb13

-1 + - 2011-10-24 15:14

quadro to akcelerator grafiki do obliczeń a nie klasyczne GPU do wyświetlania zaawansowanych tekstura więc może być ciężko

saddam

0 + - 2011-10-25 09:31

Ciężko to masz z głową. Na Quadro gra się we wszystko zupełnie bezproblemowo. Zarówno na desktopowych Quadro jak i mobilnych. NVS to takie najbiedniejsze Quadro ze wszystkich i zadnej wyszukanej akceleracji nie ma. To po prostu biznesowa grafika z rozszerzoną obsługą systemów wielomonitorowych. Na tym nawet performance drivers nie zainstalujesz wiec do 3ds, czy autoCAD w ogóle się nie nadaje.

Chiny_X

0 + - 2011-10-24 18:52

Powinno w 1024x768 na full detalach

mateXone

0 + - 2011-10-25 13:06

do zdjęć nie jest wymagana niewiadomo jaka karta, filmy blu-ray też chodzą bez problemu. Taką dostałem z komputerem jako "starter" nie jest to nic wyszukanego. Tak jak kolega pisał jest to typowa karta biznesowa. Ale za nim wyjdzie HD 7000 to chętnie zobaczę czy CoD odpali :)

saddam

0 + - 2011-10-27 00:55

Wiem dobrze co to za karta. Mam takie w kilku dwuprocesorych stacjach HP i nic na nich nie da się robić poza zdalnym renderowaniem lub otworzeniem gotowego projektu.

JoHnNy08PL

2 + - 2011-10-24 15:20

Grafika się nie zmienia a wymagania rosną o.O
W CoD4 można normalnie grać na starym Athlonie XP i Radku 9800, a teraz jakieś X3 i 8600GT się porobiło.

CzesioBF2

0 + - 2011-10-24 15:54

teraz też tak będzie można ...

Lightning

0 + - 2011-10-24 15:53

Jak na takie wymagania to grafika jest bardzo ładna (chociaż przydałoby się gdyby w końcu zmienili / poprawili silnik graficzny).

18 graczy to trochę mało jak na jedną mapę ;/

kulig75

-1 + - 2011-10-24 17:19

Hej blaszani zapomnieliście o Uncharted3 a wy o grafice gadacie kolejny serwis przyznał wysoką ocenę ale teraz maksymalną jaka może być 10/10 :)

"Serwis BeingNerdy przyznał Uncharted 3 maksymalną notę 10/10
Uncharted 3: Drake's Deception jest prawdopodobnie najlepszą grą naszej generacji. Po prostu nie ma na rynku drugiej gry, która mogłaby zbliżyć się do tego dzieła. To doświadczenie z gatunku "jeden raz na całe życie", którego żaden gracz nie powinien przegapić"

Blaszani jeszcze z tydzień i wszystko wyjdzie w praniu :)

adivxv5

2 + - 2011-10-24 18:56

przy następnej wizycie poproś lekarza o nieco większą dawkę leku, może ci pomoże

Sanches

0 + - 2011-10-24 20:41

U3 Dostało 10/10? no popatrz, czyli tyle co ja dostałem w skali Apgar. ty z tego co widzę to biedne 4 musiałem mieć

hideo

0 + - 2011-10-24 21:24

widząc dychę w recenzji Uncharted 3 na ign, które dych po prostu nie daje to jestem w szoku! U3 rządzi! ale prócz Uncharted 3 ten rok ma full megahitów: Batman Arkham City, Crysis 2, Battlefield 3, Modern Warfare 3, Forza 4, Deus Ex HR, Portal 2, LA Noire, Resistance 3, Mortal Kombat a prócz tego jeszcze trochę innych bardzo dobrych i dobrych gier :) niesamowicie :D

Wulfen

0 + - 2011-10-25 00:34

in famous2, lbp2, killzone 3:)

impulse_101

0 + - 2011-10-24 22:01

kilka tyg. po premierze pewnie zrobią porta na telefon to sobie zagram ale dzięki za info.

pawluto

0 + - 2011-10-24 18:20

Ci przynajmniej nie robią ludzi w konia że mają nowy hiper szybki i genialny silnik gry który nie uruchomi się na XP jak to mamy w BF 3 ...po zagraniu w beta i próbie rozwalenia pomnika granatem już wiem że kupię MW 3 .

Wulfen

0 + - 2011-10-25 00:36

gra wychodzi na pc to musieli dostosowac ja do mozliwosci blaszakow. gdyby wyszla tylko na konsole to wygladalaby jak uncharted albo killzone :D

saddam

2 + - 2011-10-25 09:43

Z pewnością i tak wyglądałaby jak kupa, bo marne studio zajmuje się produkcją tej gry. Możliwe, że nie są aż tak beznadziejni ale po prostu obrali politykę minimalonego wysiłku i kosztów.

Cubex2

0 + - 2011-10-25 10:31

Już widzę te reklamy w telewizji zachęcające do kupna MW3. Człowiek kupi i będzie w szoku że to jednak zrobił. W tym roku się nie dam, nie kupię.

adam91

0 + - 2011-10-25 12:36

Ja też zagram. Lecz nie takim nastawianiem jak na BF3 i raczej MW3 nie zakupie, chyba że za jakieś ponad pół roku/rok gdy cena spadnie do 50 zł

peacemaker

0 + - 2011-10-25 12:47

mw3 kupie dla gry nie na pubach ale dla gry klanowej ze znajomymi clanbase/esl bf3 przejdę na pewno bo gra wygląda epicko tylko jest 1 sek multi jest dobre ale tylko na pubach gry klanowe prawie wcale nie istnieją a szkoda...

Err0r

0 + - 2011-10-25 15:30

zna ktoś zalecane/optymalne wymagania? Czy na moim pójdzie? Komputer w profilu

Fugens

0 + - 2011-10-25 16:08

No czyli dobrze, że nie zmieniałem sprzętu od 4 lat :D 8800gt nadal górą. :D

dziarsky

0 + - 2011-10-25 17:51

Mój Lapek z i3 M380 i GF310M da sobie radę co nie? :)

darekry

0 + - 2011-10-25 20:47

Sony, MS, błagam was - nie wydawajcie nowych konsol.
Dzięki temu będę mógł grać w najnowsze tytuły na laptopie przez kilka kolejnych lat.

Ciechan

0 + - 2011-10-25 21:13

MW3 :| Kupa łajna :| Pzdr :)

kraszer

0 + - 2011-10-25 21:40

Wydaje mi sie ze COD robione jest dla wszystkich graczy.W BF3 można zagrać na max przy sprzęcie za min 2500zl.Ja mam kase i ma sprzet ale inni?Bardzo fajne dzielo od cod3.Czekam na starcie bf3.mw3. Wydaje mi sie ze bf3 bedzie lepszy ale cod bedzie mial lepsza grywalnosc przez niskie wymagania.

Marked

-1 + - 2011-10-25 23:31

COD juz podziekuje,ta gra się skończyła na COD2 :)

AreoPL

0 + - 2011-10-26 07:59

Marked

Zgodzę się z tym.Cod był dobry tylko wtedy jak były części od 1 do 3 i nawet,nawet 5.Ale i tak Mw/Mw2/Mw3 to pokolenie shitów.Bf3 ma takie wymagania bo idzie na przód ze swoją technologią.Cod od Mw stoi w miejscu.Kiedy oni się ruszą? DlC kur*a za 90 dych!?1 mapa się powtarza a reszta to jakieś krótkie placki.Gdyby coś z tym zrobili,gdyby oni wzięli się i nie byli tak kaso żerni.

Lukez

0 + - 2011-10-27 20:39

Battlefield 3 - rozczarowanie roku:
1. Grafika wcale nie jest taka ładna
2. Optymalizacja mogłaby być lepsza
3. Walka wręcz to najlepszy sposób na popsucie klawy

Lukez

0 + - 2011-10-27 20:44

4. Ilość (płatnych) recenzji w sieci jest zastraszająca

baja666

0 + - 2011-10-28 07:12

@AeroPL G... prawda MW czyli COD 4 był najbardziej przełomowym CODem i do tego grywalność na zajebistym poziomie. Z BF3 zmagam się od pół godziny i mimo tego że mogę sobie pozwolić na grę w HD i full wypasie to ta gra mnie wku niesamowicie i mam już jej dosyć! Pełno niedoróbek, inteligencja botów na poziomie Maciusia z klanu i zero przyzwolenia na kreatywność gracza (wiem COD też taki jest ale nadrabia grywalnością), znikające i pojawiające się bronie, save co 2 godziny, brak menu i kupa innych. Ta gra powinna wyjść w nowym roku, bo dla mnie to nadal jest beta. Za to Bad Company 2 jest rewelacyjne i super grywalne.

Lukez

0 + - 2011-10-28 16:33

Wszystko się zgadza aczkolwiek warto pochwalić BF3 za multi

AreoPL

0 + - 2011-10-28 23:48

@Baja66

Cod stoi w miejscu z swoim Chu**wym silnikiem.Bf3 poszedł na przód z grafiką.Nowa generacja?Bo w codzie Mw3 nie widziałem tego...Może masz za słaby komp?Menu jest takie żeby każdy widział.Nie chce się kłócić ale nie wiem po co ta wojna?Przecież i tak ani firma Dice ani MW nie czyta tego więc po co to?Każdy ma swoje zdanie ale niech się Hamuje bo nie ma co.Grajcie w to co lubicie i nie róbcie tragedii.Bo on ma taką grafe,a cod taką.A ch** kogo to obchodzi?Cieszcie się ze wogóle takie gry robią,bo mogą kiedyś przestać...

Lukez

0 + - 2011-10-31 14:19

W Bf 3 jest bardzo fajny multiplayer, natomiast w singlu są ze 2 albo 3 misje, które mi się podobają i na których widać potencjał silnika Frostbite 2.
A tych nocnych misji jest zwyczajnie za dużo

Lukez

0 + - 2011-10-31 14:21

Więcej gier na silniku Bf 3 poproszę:)

Lukez

0 + - 2011-10-31 14:22

...i żeby się działy w dzień:)

patryk0123

0 + - 2011-11-04 14:06

wejdzie mi na

Radeneon HD 4000 5000 Series
ADM 6000+
2GB RAM???

lukionix

0 + - 2011-11-15 20:30

Możesz sprawdzić na stronie srtest.com , ale to nie musi w pełni odzwierciedlać rzeczywistości.

PhobosX

0 + - 2011-11-16 07:48

Wczoraj zaorałem singla CoD mw3 . Moja jedyna mysl przez 3/4 gry była następująca: "kiedy to sie wreszcie skończy". Gra nudna i wtórna jak flaki z olejem i w dodatku brzydka jak moja sąsiadka... 500 razy już maja makarova a ten ucieka... Fabuła na poziomie tej z transformersów3 czyli gdybym powiedział że jest na poziomie trawy to bym jej zrobił przysługę - na poziom trawy trzeba sobie też zasłużyć, a MW3 nie zasługuje. Gra jest zwyczajnie cienka jak dupa węża... Multi identyczne jak w mw2 - na ten temat sie wypowiadalem juz nie raz i nie bede się powtarzał więcej. Enjoy :P

raffal81

2 + - 2011-11-16 23:58

Nie wiem czy widzieliscie dzisiaj trafilem ;]

Call of Duty MW3

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-modern-warfare-3/user-reviews

Battlefield 3

http://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-3

;]]]

cwaniak

0 + - 2012-04-23 18:42

Czesc mam pytanie czy zagram na karcie graficznej ati x1300 512 mb i procku 2 x 1.8 ???

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie