Czarny Iwan | 2011-11-13

Call of Duty: Modern Warfare 3: sprzedano 6,5 mln gier

Zobacz więcej w kategorii: gry | FPS (strzelanki)

producenci: Activision

 

Activision ujawniło ostatnio, że Call of Duty: Modern Warfare 3, wojenna strzelanina wydana na początku zeszłego tygodnia, sprzedała się w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii w ilości ponad 6,5 mln sztuk, natomiast całościowo, ponad 9 mln.

Wynik ten osiągnięto po zaledwie 24 godzinach od rozpoczęcia sprzedaży. Przypomnijmy, że nowy Battlefield 3 sprzedał się w 10 mln kopii, ale przebój EA Dice osiągnął ten pułap dopiero kilkunastu dniach od premiery. Na dodatek, mówimy o dystrybucji na całym świecie.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Paryż
Modern Warfare 3 niszczy. Czy ktoś jest zdziwiony?

Wynik MW 3 to również nielicha sumka liczona w zielonych papierkach - 400 mln dolarów - oczywiście wyłącznie dla powyższych, dwóch regionów. Jednocześnie "trójka" osiągnęła najlepszy wynik z całej, dotychczas wydanej serii Call of Duty. Przypomnijmy, że zeszłoroczne Black Ops sprzedało się w analogicznym okresie za 360 mln dolarów (5,6 mln sztuk) natomiast Modern Warfare 2 zarobiło 310 mln dolarów (4,7 mln sprzedanych kopii).

Bobby Kotick, prezes Activisiion Blizzard stwierdził w wypowiedzi dla mediów: "Inne serie, w porównaniu do Call of Duty, nigdy nie osiągnęły podobnego rekordu. Trzy kolejne tytuły CoD miały najwyższą sprzedaż."

Czy ktoś się dziwi, że facet się puszy?

Call of Duty: Modern Warfare 3 - walka
Modern Warfare cały czas sprzedaje się jak świeże magazynki.

W ciągu ostatnich tygodni wielu analityków próbuje określić wysokość sprzedaży Modern Warfare, którą gra może osiągnąć przed końcem bieżącego roku. Michale Pachter, analityk branżowy z agencji Wedbush Morgan, szacuje że do końca 2011 roku nabywców znajdzie aż 16 mln sztuk gry. Z kolei Colin Sebastian z Baird Equity Research uważa, że ostateczny wynik może być jeszcze lepszy, aż 19 mln egzemplarzy MW 3, które trafią w ręce napalonych graczy. 

Niezależnie od spekulacji nad ostatecznym wynikiem sprzedaży, aktualnie MW 3 zdecydowanie wygrało konkurencję z Balttefield 3. Przynajmniej, jeśli chodzi o wybory nabywców, których MW 3 ma kilka milionów więcej. Spodziewaliśmy się, że obie gry nawiążą równorzędną walkę o dusze graczy i ich portfele. Stało się inaczej.


Więcej o Modern Warfare 3:

Źródło: gamasutra

odsłon: 10136

Komentarze

(185)

hideo

2 + - 2011-11-13 11:26

konkurencja podaje, że doliczając resztę krajów poszło 9.4M

mlodyb13

-1 + - 2011-11-13 16:25

to prawie tyle co BF3 przez 2 tygodnie

no nieźle po dupie dice dostało

hideo

9 + - 2011-11-13 16:52

z czego 96% sprzedanych MW3 to wersje konsolowe (ps3/360)

tomx1989

-8 + - 2011-11-13 20:30

Wiadomo że tylko konsole napędzają rynek gier. Pc nie jest do grania tylko do benchmarków.

Anavrin990

2 + - 2011-11-13 21:46

konsole napędzają rynek gier??Chyba raczej je hamują.Skąd te mądrości wy trzasłeś co?!

Finear

0 + - 2011-11-13 22:21

bo na pc się nic nie sprzedaje ? a na konsolach gry ida w milionach sztuk?

BILI82

-3 + - 2011-11-14 08:35

bo koles co ma konsole nie wie nawet jak windowsa uruchomic i dlatego gra na konsoli :P

projectdarkstar

0 + - 2011-11-14 08:54

Jakoś statystyk na Steam sugerują co innego.

Pokrakk

1 + - 2011-11-14 11:58

Bo statystyki na Steam liczą ilość kont - a wiele osób stosuje zasadę: jedna gra- jedno konto by móc je potem sprzedać/wymienić się. Ile w rzeczywistości jest użytkowników Steama - nie wie nikt.

chrisu1982

4 + - 2011-11-13 23:17

bo konsole w pewnym sensie blokuja rozwoj, ale jesli chodzi o sprzedaz i zarobek dla producenta to lider bez dwoch zdan, akruat tutaj nie ma co dyskutowac bo to sa fakty
przykre ale prawdziwe, rynek pecetowy zjedzony jest przez piraty, wystarczy popatrzec na bardzo mala ilosc grajacych online, oczywiscie sa to duze liczby i ktos powie, ze serwery pekaja,ale niestety to jest kropla w morzu, ogromn leci na piratach

suntzu

-1 + - 2011-11-14 06:46

Z drugiej strony by być konkurencyjnym trzeba intensywniej optymalizować gry....

Silnik musi być pisany na PPC/x86 vs OpenGL w PS3/DX9 Xbox/DX11 PC. Zamiast skupiać się na grywalności producenci na maxa muszą skupiać się na grafice.

Szymon331

4 + - 2011-11-14 00:19

Nie do benchmarków tylko do zarabiania pieniędzy :)

impulse_101

4 + - 2011-11-13 21:08

Problem polega na tym ze w tej wojnie B3 vs MW3 nikt nie wyszedł zwycięsko bo obie gry są słabe :(

Anavrin990

1 + - 2011-11-13 21:49

B3 jest genialna na tym silniku graficznym to daje coś więcej niż Cod MW3,którego z tego powodu nie kupie bo to kolejna sztrzelaniną nie ma w niej nic innowacyjnego więc po co ją kupować co innego z B3.

impulse_101

0 + - 2011-11-13 22:12

to pisz ze frostbite 2 jest genialny a nie B3 bo to roznica.

Szymon331

5 + - 2011-11-14 00:20

Ja napiszę że Frostbite 2 jest świetny i sam battlefield 3 tak samo.

Jedyne co trochę przeszkadza to przymus posiadania 4-rdzeniowego procesora. No ale cóż, przemęczę się jeszcze 3 miesiące...

projectdarkstar

1 + - 2011-11-14 09:04

Powtarzanie, że BF3 jest świetny nie sprawi, że tak będzie naprawdę.
Graficznie i dźwiękowo jest naprawdę dopracowany ale reszta niestety już taka nie jest.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 10:00

Co do reszty to kwestia gustu.

Niektórym podoba się CoD a on nawet dźwiękowo i graficznie nie jest dopracowany.

projectdarkstar

0 + - 2011-11-14 13:59

Ano prawda. Dźwięk poprawili ale graficznie to jest dalej MW2, nawet modele te same.
Tylko, że grywalność lepsza

rafcik_er

0 + - 2011-11-15 18:02

I prawidłowo. Choć może COD nie jest doskonalą grą, grafika nie zachwyca to jest za to bardzo fajna frajda z gry. BF3 wywalił tak reklamę że dosłownie wszędzie można było zobaczyć że ta gra wychodzi a coda jakoś tak nie było widać więc cicha woda brzegi rwie.

Pan_i_Wladca

9 + - 2011-11-13 11:27

CoD stał się marką, tak jak Apple - musisz to mieć, także nie dziwi mnie sprzedaż.
Być może też jest dobrą grą, nie wiem, nie interesowała mnie ta seria.

ivanos

5 + - 2011-11-13 11:37

Dla mnie osobiście najnowsza odsłona MW3 niczym nowym nie zachwyca wciąż dostajemy tego samego odgrzewanego kotleta już od 4 części.Wyraźnie widać że twórcy gry to lenie dla których liczy się tylko kasa i jak najwięcej sprzedanych kopii ! O grafice już nie wspomnę bo ta stoi w miejscu od dawna powiem więcej po najnowszych screenach widać że nawet zrobiono krok w tył jeśli chodzi o tę kwestię :( Bida z nędzą MW 3 na pewno nie kupię

http://obrazki24.pl/?v=mw302t.jpg MW3


http://obrazki24.pl/?v=mw202t.jpg MW2

Nic dodać nic ująć...

ivanos

-4 + - 2011-11-13 11:39

Edit :

http://zapodaj.net/dd0f73503334.jpg.html MW3

http://zapodaj.net/c8222a0f08a7.jpg.html MW2

ivanos

-2 + - 2011-11-13 11:40

http://www.techspot.com/review/464-modern-warfare-3-performance/page2.html

Lightning

-19 + - 2011-11-13 12:28

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Wulfen

3 + - 2011-11-13 13:19

przygadał kocioł garnkowi.

Lightning

-15 + - 2011-11-13 13:33

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

CzesioBF2

9 + - 2011-11-13 14:12

no masz racje ta gra nie ma detali
pierwsze wyjście z pojazdu
drzwi Hamera wyglądają jak zwykły kawałem ściany z otworem no i jest napis
a gościu nawet klamki nie potrzebuje do otwarcia drzwi bo jej po prostu nie ma ...

Lightning

-10 + - 2011-11-13 18:19

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Szymon331

1 + - 2011-11-14 00:24

Lightning. Przyznaj, gra jest na dzisiejsze standardy graficznie słaba. Screeny to potwierdzają. Nie piszę o samej grze ale tylko o samej grafice.

Kupiłeś, możesz ocenić.

projectdarkstar

2 + - 2011-11-14 09:06

Graficznie jest słaba i widać że użyli wiele tekstur i modeli z MW2 (naprawdę się to rzuca w oczy). Tyle, że gra się dobrze i w multi i w spec ops.
A ja osobiście wolę grywalność od grafiki, jeżeli już mam wybierać.

Szymon331

-3 + - 2011-11-14 10:02

Może Ci się to wyda dziwne ale ja wolę grafikę od grywalności.
Każdy ma inne gusta i potrzeby.

Lightning

0 + - 2011-11-14 18:40

Wiesz - graficznie najlepsze są Crysisy, ale fabularnie nie zachwycają. Owszem - fajnie jest zobaczyć co potrafi twoje GPU, ale fabuła jest najważniejsza.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 22:19

No właśnie. Gdybym na pierwszym miejscu stawiał fabułę to nigdy bym nie kupił Crysisa. A przecież kupiłem.

DDR2424

0 + - 2011-11-15 22:00

Fakt fabuła w Crysisie nie powalała, ale w tej grze było kilka innych przyciągających rzeczy.
Przede wszystkim częściowo otwarty świat, w którym można było naprawdę nieźle poszaleć. Tutaj rzuca się również w oczy fakt, że praktycznie każda misja dzięki kombinezonowi pozwalała na różne typy rozgrywki np. załatwianie wszystkich po cichu, albo zrobienie rzeźni. Dlatego zastanawiało mnie czasem dlaczego ludzie tak strasznie wieszali na niej psy. Zapewne dlatego że stwierdzili że poza grafiką nie ma nic do zaoferowania.

Crysis 2 niestety nie pokazał tego co tak lubiłem w części pierwszej czyli zajścia przeciwników "od tyłu" i wykoszenia ich. Sprawiło to, że tą część przeszedłem głównie dla poznania fabuły, która niestety nie była zbyt dobra. W części 2 nie znalazłem nic ciekawego poza nawet ładną grafiką po wgraniu textur i patcha na DX11. Dżungla z części pierwszej wypadła pod względem wizualnym moim zdaniem wiele lepiej.

CzesioBF2

2 + - 2011-11-13 13:20

ja mam grę i już ją oceniłem
jak gówno które śmierdzi

Lightning

-9 + - 2011-11-13 13:34

Sam przyznałeś, że ją ściągnąłeś kilka dni temu. Gdybyś ją kupił i pograł trochę w tryb multi inaczej być o niej powiedział.

CzesioBF2

-2 + - 2011-11-13 13:50

mam oryginał ośle
a do multi się wejść nie da bo iwnet zanim połączy do zdążyłbym obiad i kolację zjeść

Lightning

-3 + - 2011-11-13 13:57

No to chyba rozumiesz coś innego pod pojęciem oryginał niż ja :)

"piratbay i pobierasz grasz i usuwasz
CODa się nie kupuje tylko ściąga z sieci"
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Call_of_Duty_Modern_Warfare_3_gra_wysoko_oceniana-37538.html
Oczywiście z the piratebay ściąga się legalnie, a jak?! LOL

Teraz sobie troszkę postrzelałem i na grę czekałem jakieś 30 sekund :)

CzesioBF2

0 + - 2011-11-13 14:09

niezły z cb fanboy
30 sekund powiadasz
nagram na steamie jak długo czeka się by dołączyć do gry
o ile się doczekam jutrzejszego dnia

Fourth Illusion

-3 + - 2011-11-13 15:45

10 sekund i gra znaleziona o cztym ty piszesz caly czas mw3 ma lepsa grafe i optymalizacje od bo, a ty piszesz juz takie smenty ze sie tego czytac nie da, idz pisz takei bzdury tam gdzie gry sciagasz na torrenty org do piaskownicy, a swoja droga chetnie zobacze filmik gdzie ci wlazi pol godizny do gry (moze na neo 512 faktycznie tyle sie czeka)

PIOTER123

-2 + - 2011-11-13 16:05

aj tak sobie patrze na twoją konfiguracje i nie wiem jak ty włożyłeś Monitor lg W2453V-PF do swojego komputera, to samo ze słuchawkami, urządzeniem wielofunkcyjnym i z myszką. Sam robiłeś obudowę? ;D

Fourth Illusion

-4 + - 2011-11-13 17:24

a co chcesz kupic takie akwarium ? czy tylko pozazdroscisz ze wszystko wlazlo :>

mlodyb13

-3 + - 2011-11-13 16:38

ta gra potrzebuje stałe połączenie internetowe a nie modemeow z tpsa

człowieku ty chyba w tą gre nie grałeś

IWnet działa poprostu świetnie 10-15 sekund i już jesteś w grze

zdarza sie oczywiście że trzeba boczekać ale nie ma mowy o czekaniu dłuższym niż 30 sekund

poprostu Fanboy battleżenada 3 i multi w przeglądarce

Lightning

-2 + - 2011-11-13 18:18

To John Steppard - ten fanboy AMD :)

miedzianek

-4 + - 2011-11-13 16:28

I kolego wtopa-bo w MW3 zrezygnowano z IWNET na rzecz dedykow:)

CzesioBF2

-3 + - 2011-11-13 17:52

lol

CzesioBF2

-2 + - 2011-11-13 17:53

widac ze nie grales

projectdarkstar

0 + - 2011-11-14 09:11

W MW2 to się zgadza. W MW3 10-15 sekund i gram, problemów nie ma.

Bakak

-3 + - 2011-11-13 13:54

a ja sobie poczekam az ta gra wyjdzie w EA Clasics :)

adivxv5

-4 + - 2011-11-13 13:47

prawda w oczy kole, ośle

Lightning

-9 + - 2011-11-13 13:51

Jaka niby prawda? Batterfield 3 też wcale nie ma jakiejś rewolucyjnej grafiki.

CzesioBF2

-5 + - 2011-11-13 13:53

no u cb na pewno nie na tym GTXIE 460 z 780 mb Vram
nic dziwnego że nie ciągnie ci tej gry ,,,

Lightning

-5 + - 2011-11-13 13:59

Grałem w wersję beta i świetnie sie grało w 1920x1080 ze średnimi detalami (choć podkręciłem).

http://www.guru3d.com/article/battlefield-3-vga-and-cpu-performance-benchmark-test/6
Po OC mam taką wydajność jak referencyjny GTX 470.

banner1

-6 + - 2011-11-13 14:36

średnimi :D OSEŁ!!

Lightning

0 + - 2011-11-13 18:09

A co jest złego w graniu na średnich detalach?

renholder1987

2 + - 2011-11-13 19:42

O ile dobrze pamiętam w becie nie dało się zmieniać jakości detali ;) Były low albo mid a gra wyglądała i tal lepiej niż wszystkie calle razem wzięte :)

Szymon331

1 + - 2011-11-14 00:28

Co jest złego?
Nic.

Ale oceniasz grafikę jej nie widząc.
Gdybyś mógł pograć w wersję sklepową (nie w betę) z ustawieniami na ultra to by Ci szczęka opadła. Ta gra wygląda oszałamiająco. Chociaż by zachować ultra detale muszę grać w 1366x768

Lightning

0 + - 2011-11-14 18:41

No widzisz? Co to za rozdzielczość 1366x768? Zdecydowanie lepiej grać w 1920x1080 na średnich detalach niż w tak niskiej rozdzielczości na ulta / extra high (1680x1050 można jeszcze przełknąć).

Szymon331

0 + - 2011-11-14 22:21

Z AAx4 i AFx16 ta gra w 1366x768 prawie się nie różni w jakości obrazu od tej 1920x1080. Pierwsza gra w którą gram gdzie zmniejszenie rozdzielczości o 2 stopnie praktycznie nie zmienia obrazu.

A kupić najładniejszą graficznie grę na świecie i zmniejszyć detale do medium? Niewyobrażalne dla mnie. To tak jak kupić ferrari i jeździć na pierwszym biegu.

Faflucy

1 + - 2011-11-13 15:08

BF3 ma lepsza grafike na najniższych ustawieniech niz MW3 na najwyrzszych. A na BF3 nazekaja ludzie co mają kiepski sprzet i im nie działa płynnie

Lightning

-2 + - 2011-11-13 18:12

Jakoś wersja beta BF3 działała mi rewelacyjnie i sam przyznam, że grafika w BF3 jest zdecydowanie lepsza od tej w MW3 (tyle, że nie wiem jak jest z trybem multi w nowym Batterfildzie, bo właśnie w Becie były straszne lagi gdy się 'pokonało' wroga - nie wiem, może już naprawili).

Faflucy

0 + - 2011-11-13 18:21

BF3 boryka się jeszcze z pewnymi problemami, ale i tak gra się super i mówi to teraz już były fan coda:), dlaczego były, bo po tym, co pokazali w MW3 to już nie kupie kolejnej wersji chyba ze będą radykalne zmiany.

Lightning

-2 + - 2011-11-13 18:24

Powiedz szczerze - czy od wersji beta coś sie zmieniło (na tej mapie) w trybie multi?
W MW3 o dziwo nie ma żadnych lagów.

renholder1987

0 + - 2011-11-13 19:43

Bo nikt w to nie gra i serwery sa słabo obciążone :)

Lightning

1 + - 2011-11-13 22:00

A ten news jest o sprzedaży buraków ćwikłowych :)

Szymon331

0 + - 2011-11-14 00:29

Ha ha, padłem. +1 za tekst ;)

Faflucy

0 + - 2011-11-13 23:11

Sporo się zmieniło a czy lagi są czy nie to zależy od serwera. A co do MW3 to ja widzę ze serwery są puste czasami się jakiś trafi ze ktoś gra

Lightning

0 + - 2011-11-14 18:42

Teraz sobie pograłem i zapewniam Cie, że nie miałem problemów z dostępem grając w różne misje.

Terrorek

-7 + - 2011-11-13 14:58

noo to sie nazywa miec glowe przedac to samo pare razy muhahah toz to oni pobili microsof ( vista - 7 )

PIOTER123

3 + - 2011-11-13 16:07

akurat windows 7 różni się i to znacznie od visty

korki45

0 + - 2011-11-13 21:23

W czym??? Wyglądzie :D

PIOTER123

0 + - 2011-11-15 07:33

nie tym że M$ sprzedaje dziurawy system (Vista)

PIOTER123

0 + - 2011-11-15 07:33

nie >>>> wyglądem

korki45

0 + - 2011-11-24 19:02

Każdy system jest dziurawy

Szymon331

0 + - 2011-11-14 00:31

Ha ha ha. Czym się różni? Używam obu systemów i jedyna różnica między nimi to pasek star oraz lekko mniejsze zużycie zasobów przez siódemkę.

Kolejny dał się nabrać marketingowcom.

PhobosX

0 + - 2011-11-14 07:32

Tym że od chwili jak mam 7 nie widzialem zadnego bsoda na oczy, a vista cóż sypala nimi jak chciała... no i duzo zmniejszone wymagania. Jesli dla Ciebie to nic to używaj windowsa me xD

Szymon331

1 + - 2011-11-14 10:05

Że co?
Vista Ci się sypała? Może miałeś pirata.

4 lata używam Visty i w ogóle mi się nie sypie. Jest naprawdę stabilna i bezproblemowa. W porównaniu do XP to jest wręcz przełomowa.

Mnie także Windows 7 się nie sypnął ani razu ale ten na rynku jest mniej niż połowę tego czasu co Vista.

Faflucy

3 + - 2011-11-13 15:05

Ja ta grę niestety kupiłem i tez stwierdzam ze grafika jest od MW2. W MW3 ta grafika jakaś taka rozmyta. A co najlepsze to na serwerach prawie nikt nie gra

CzesioBF2

-2 + - 2011-11-13 17:48

tyle to sam zauważyłem

Lightning

-1 + - 2011-11-13 18:22

Wiesz - mam teraz zainstalowane MW2 i MW3 i muszę stwierdzić, że woda jest bardziej realistyczna w MW3, ale kamienie (chodniki) znacznie lepiej wyglądają w MW2 - mam nadzieję, że zostanie to poprawione.

smith300

0 + - 2011-11-13 20:59

Modern warfare zrobiło z siebie markę dlatego że ludzie chcą pograć w grę akcji, szybkiej dynamicznej, z jakąś konkretną fabułą (w serii MW jest dość zakręcona ale jak się człowiek wgłębi to na swój sposób jesteś ciekawy co będzie dalej) gdzie jesteś w samym środku akcji.


kurde ale mnie to kręci;D

mastah84

0 + - 2011-11-13 11:30

Mają powody do dumy - pewnie sami nie byli do końca przekonani o przyszłym sukcesie MW3 widząc co do zaoferowania ma BF3. Ale z drugiej strony chyba nie ma się czemu dziwić - żeby w pełni móc grać w BF trzeba mieć mocny konfig, a do MW3 spokojnie wystarczy kilkuletni blaszak z WinXP na pokładzie.

Znawca

0 + - 2011-11-13 11:42

Wiesz do BF3 też wystarczy tańszy konfig bo gra w ustawieniach Medium i tak wygląda o niebo lepiej niż COD MW3 na maxa :) Taka prawda

http://www.bit-tech.net/hardware/2011/11/10/battlefield-3-technical-analysis/3

Spokojnie da się pograć na słabszych kompach

mastah84

0 + - 2011-11-13 11:52

Tutaj jednak bym polemizował.

Mój poprzedni komp to C2D@3GHz, 2GB RAMu i mocno kręcony 8800GT 512, czyli taki typowy komp patrząc na statystyki użytkowników Steama. Na takim sprzęcie, pomimo obniżonej rozdziałki i niskich detali nie dało się grać na mapach powyżej 32 graczy...

Szymon331

0 + - 2011-11-14 00:34

Mam lepszą kartę ale nadal powolny procesor i nie narzekam. Czuję ścięcia spowodowane brakiem mocy CPU ale tragedii nie ma.

suntzu

0 + - 2011-11-14 06:55

Niestety, ale tak to jest jak amatorzy biorą się za recenzje. Tryb multi to trochę co innego. Mapy są większe/inne, przy 32 graczach masz więcej draw calls, więcej fizyki itp...

Nie wiem jakiego trybu używacie, ale DX11 może być tutaj dopalaczem małym, bo grafika liczona jest wielowątkowo.

Po prostu często w recenzjach dają scenę gdzie limitem jest GPU i zapas mocy CPU jest dajmny na to 50%.... W tym momencie różnica pomiędzy Core2Duo/Nehalemem/SB będzie się sprowadzała do 2-3FPSów....

Gdy na ekranie będzie 32 graczy i każdy będzie rozwalał coś to siłą rzeczy narzut na CPU wzrośnie... I tak nie będzie tu już limitem CPU, a GPU....

Scena będzie liczona wielowątkowo i 4 rdzeniowy CPU nagle okaże się wydajniejszy od dwurdzeniowego. Nagle z różnicy pomiędzy C2D/4xNehalem/4xSB różnicy rzędu 3FPSów wzrośnie do 20FPSów...

Szymon331

0 + - 2011-11-14 10:09

Sądzę że masz racje. Ja przeważnie gram na serwerach z ilością graczy 40+. Gra jest płynna (na ultra) ale gdy robi się naprawdę młyn to FPS potrafi spaść do tych 20 klatek.

20 klatek od czasu do czasu to nie jest tragedia, przeważnie jest ich więcej. Jak kupię 2500K to mam nadzieję że spadki FPS znikną a średnia ich ilość wzrośnie przynajmniej o 1/3

He he, no i nareszcie będę mógł normalnie montować materiał full HD bo na razie render 5 minut trwa 2 godziny...

Faflucy

2 + - 2011-11-13 11:32

Kupiłem ta grę i śmiało mogę powiedzieć ze to szmelc jakich mało.
Wyrzucone pieniądze do śmieci.

1wilq

1 + - 2011-11-13 12:56

to idź zareklamuj :|

Terrorek

1 + - 2011-11-13 15:04

To nie kupuja kolejnej czesci ;)

jacepaw

-6 + - 2011-11-13 11:32

Dokładnie tak jak napisałeś ... MW3 to taki nowy counter strike.

bananowy.song

0 + - 2011-11-13 13:18

to tak jak porównywać jabłko do gruszki...

CzesioBF2

-1 + - 2011-11-13 13:54

MW3 to CS w lepszej oprawie dźwiękowej ale gorszej graficznie ;p

Terrorek

-1 + - 2011-11-13 15:00

Popieram. w cs tez sie liczyla grywalnosc a nie jakos tekstur ;) cod to jego nastepca ;d

regist88

2 + - 2011-11-13 11:48

Lubię podpisy pod screenami (i nie tylko) w newsach Czarnego Iwana ;D

Znawca

-7 + - 2011-11-13 11:51

A ja nie lubię jak znowu spamujesz

savater

1 + - 2011-11-13 11:57

Dziwię się ludziom którzy to kupują. Przecież to samo mają od pierwszego MW.

Lightning

-5 + - 2011-11-13 12:27

No to ja się dziwię jak osoba która nie grała w tą grę (co najwyżej ściągnęła z internetu) może sie wypowiadać na ten temat.
To że silnik graficzny ma już swoje lata oznacza, że cała gra jest stara?

Cybul2

0 + - 2011-11-13 13:59

Chłopie a czy ty grałeś w tą grę i poprzednie części? Fabuła singla ok, dobrze ze się to jakoś skończyło, multi to dokładnie to samo co MW2 i czuję się oszukany. A grafika wygląda po prostu brzydko, a tłumaczenie że przynajmniej działa na słabszych konfiguracjach to totalna bzdura, jest dużo gier które wyglądają o niebo lepiej i też działają na słabszym sprzęcie. W niektórych miejscach ta gra wygląda po prostu niechlujnie. I jeśli następna część będzie na tym samym silniku to nie kupię, jak żałuję że zdradziłem BFa :(

Lightning

-1 + - 2011-11-13 18:15

Tylko sie nie rozpłacz ;)

barbq

1 + - 2011-11-14 09:24

Multi to prawie to samo co w MW2 ale ze wskazaniem na plus ze względu na większe mapy (albo inaczej: niekoniecznie większe, ale z większą ilością przejść, skrytek itd). I każdy wie, że jest to świetny multi.

A BF3 co oprócz lepszej grafiki??? Wielu fanów BF narzeka że jest gorzej...

1wilq

5 + - 2011-11-13 12:12

Ja się nie dziwie.. nie jestem ani funboyem ani coda ani battlefield'a ale moim zdaniem mimo ładnej oprawy graficznej tego drugiego ten pierwszy zmiażdżył go akcją i jakoś lepiej mi się grało w coda.. co do multi nie będę się wypowiadał bo nie gram w multi a żeby jeszcze nie było tak kolorowo to oba single w obu grach były za krótkie.. :/ takie moje zdanie..

mastah84

0 + - 2011-11-13 14:17

Myślę, że analizując obie te gry nacisk trzeba położyć właśnie na multiplayer. W przeciwnym wypadku wygląda to tak, jakbyś obie gry porównywał po samych pudełkach. W przypadku MW3 single jest krótkim, ale pełnoprawnym produktem. Single w BF3 to tak naprawdę tylko trochę większy tutorial do multi.

A w multi są właśnie największe różnice. Multi w MW3 wydaje się bardziej arcade`owy, jest nastawiony na szybką akcję i ostre strzelaniny. BF3 natomiast zawiera zdecydowanie więcej aspektów taktycznych, przez co bliżej mu do symulacji (choć nią oczywiście nie jest).

Pomimo, że w obu FPSach biegasz z gnatem i strzelasz do przeciwników, nie wkładałbym ich do tego samego worka.

banner1

1 + - 2011-11-13 12:17

W grze cały czas coś się dzieje, nie jak w nudnym BF 3, i taka jest prawda.

Lightning

-12 + - 2011-11-13 12:25

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Rioco

1 + - 2011-11-13 12:39

kolejny raz się sprawdza ze grafika to nie wszystko :)
dynamika i szybkość akcji znacznie przewyższa tą z BF3

Konuz

2 + - 2011-11-13 14:10

Jeśli dynamika to dla Ciebie "biegniesz 5m-kill, kolejne 5-kill, kolejne death-respawn i od początku" to masz rację...tylko co w tym fascynującego powiedz mi? Recoil w tej grze nie istnieje, rzucając granat na ślepo masz duże szanse na fraga, i tak któryś już rok z rzędu...ile można? Ani to widowiskowe, myślenia też nie wymaga, przez cały czas tylko schemat podany wyżej. Niestety jak widać wielu to kupuje...więc będą kupować przez kolejne lata kopie poprzednich crapów, a ci co cenią swoje pieniądze i chcą poczuć się jak na wojnie będą się delektować BF3 lub ArmA 3 (jak wyjdzie :).

Patrio.94

0 + - 2011-11-13 12:37

Grałem w obie produkcje u znajomych i mogę powiedzieć że call bije battlefielda pod każdym względem. W bf3 jest pełno bugów, brak klimatu, nudna kampania, tragiczna optymalizacja gry. MW3 odpalamy z przyjemnością.

Cybul2

-5 + - 2011-11-13 14:01

LOL z taką kartą grafiki to się nie odzywaj nt optymalizacji :)

Patrio.94

2 + - 2011-11-13 14:38

"Grałem w obie produkcje u znajomych..."

CzesioBF2

-1 + - 2011-11-13 17:54

oo dziwne bo ze skawiny był ten cep co uważał że ma 980X i GTX 590 lol

Xaarkes2

1 + - 2011-11-13 12:38

Gówno prawda. Właśnie ukończyłem obie gry CoD MW3 i BF3. Cod ma trochę lepszego singla, a za to multi jest do dupy! Nie zgodzę się że single player w BF# jest monotonny. Cały czas się coś dzieje. Dotej pory byłem fanem Coda, ale odkąd kupiłem BF3 zmieniłem zdanie i basta ;D

dareq1988

2 + - 2011-11-13 12:39

Kupiłem mw3 i nie żałuję fajna gierka , grafika fajna jak na takie wymagania.

Ezio7

-2 + - 2011-11-13 12:41

Ja tam czekam na Black OPS 2 gdzie prawdopodobnie będę tak samo zadowolony jak z Black OPS, po patchach gra chodzi naprawdę dobrze.

adam22291

-1 + - 2011-11-13 12:43

Hmmm.. wiadomo czemu więcej się sprzedało MW3 bo BF3 ma bardzo duże wymagania i dużej ilości graczy nie zagra a i też nie będzie zmieniało komputera dla jednej gry. A modern warfare jedzie cały czas na tym samym silniku graficznym i ma ciągle te same wymagania więc będzie chodzić na kompach które nie nadają się do grania lub tnie się BF3. Może troche nie zrozumiale to napisałem ale chyba wiadomo o co chodzi :P

Marcin Jaskólski

3 + - 2011-11-13 13:05

W BF3 grałem na na 5770 oraz 550Ti w rozdziałce 1680 x 1050, ustawieniach prawie na maksa i karty dawały radę, więc opowieści o kosmicznych wymaganiach BF3 można włożyć między bajki.

TheBlur

0 + - 2011-11-13 13:36

Bzdurne opowieści o kosmicznych wymaganiach ma wiele gier. I na palcach u jednej ręki policzyć można te które rzeczywiście takie mają. BF 3 - nie.

TheBlur

0 + - 2011-11-13 13:36

Bzdurne opowieści o kosmicznych wymaganiach ma wiele gier. I na palcach u jednej ręki policzyć można te które rzeczywiście takie mają. BF 3 - nie.

adam22291

0 + - 2011-11-13 15:26

Ale mi nie chodzi o np nie wiem gtx 460 x 4 rdzeniowym procesorem tylko chodzi mi o nap athlona 2 rdzeniowego z grafiką hmmm nie wiem 9500GT na przykład. A wy zaraz siejecie defetyzm

KamiKAzeDBC

0 + - 2011-11-13 12:52

CoD-a można nie lubić za brak widocznych zmian. Lecz sukcesu nie można im odmówić. W ogóle to zmiany są, niestety tylko w multi.

noel24

0 + - 2011-11-13 13:09

A ja chciałem pogratulować świetnych wyników finansowych obydwu gier (COD i BF3). 400 milionów w jeden dzień? To im zaostrzy apetyt. Rośnie nam tu kolejna bańka spekulacyjna. Akcje koncernów rozrywkowych są jak akcje każdej innej firmy na giełdzie: inwestorzy oczekują zysków. Niedługo (za kilka lat) będziecie płacić 60$ za jedną misję w takiej grze, a MAFIAA będzie odcinać całe kontynenty od internetu walcząc z piractwem. No i originy, steamy i inne platformy będą zarabiać handlowaniem zawartością waszych twardzieli.

Rostom

-2 + - 2011-11-13 13:29

Ja się już nie dam nabrać!

renholder1987

2 + - 2011-11-13 13:38

Gratulujemy 9mln ludzi które dały się nabić w butelke xD

CzesioBF2

3 + - 2011-11-13 13:54

9mln ludzi hamburgerów

renholder1987

0 + - 2011-11-13 15:45

Zaprawde powiadam Ci Czesio że hamburgery to nie ludzie;) Banda nastolatków zza oceanu która trzyma za jaja wszystkich wydawców gier i czy nam sie to podoba czy nie gry sa robione pod nich a dokładniej pod portfele ich rodziców...

Slayer

5 + - 2011-11-13 13:40

http://www.youtube.com/watch?v=n0C-8ZnCtXg&feature=player_embedded

Polecam obejrzeć

noel24

0 + - 2011-11-13 14:35

Gra za 5mln$, promocja za 100mln, obietnica reklamy następnego tytułu EA/Activision na cała stronę vortalu w zamian za oceny 88-99/100 i hicior murowany, z kolejnym rekordem sprzedaży w pierwszym dniu.

NightSlash

-8 + - 2011-11-13 13:44

Gra niesamowita taki BF 3 się chowa. Grałem w oba.

CzesioBF2

-4 + - 2011-11-13 13:55

ty się chowasz ale w kiblu razem z codem

NightSlash

-13 + - 2011-11-13 14:14

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

banner1

0 + - 2011-11-13 14:38

widać czego nauczyciele uczą gimbusie :)

NightSlash

-1 + - 2011-11-13 17:45

twój stary jest gimbus ja kończyłem kiedy jeszcze nie było płazie

banner1

1 + - 2011-11-13 23:25

widzę właśnie jak skończyłeś zjebie. Wracaj do nauki lepiej, a zapomniałem, na głupotę nie ma leku.

marcinvd

0 + - 2011-11-13 14:01

BF3 nie powinien mieć singla gra nudna jak flaki z olejem. Niech zostaną przy multi, single jest żenujący w porównaniu z MW3. MW3 ma zajebiste zwroty akcji, świetne mapy, postaci i jest świetny special ops. Seria Modern Warfare jest jedną z odsłon do których wracam co jakiś czas czego nie można powiedzieć o BF . Multi mnie nie interesuje bo nie mam czasu więc też nie mam zdania, który lepszy.

Cybul2

4 + - 2011-11-13 14:04

Tylko że bf się nie kupuje dla fabuły, a na piracie nie zagrasz a nie że czasu nie masz...

dzumms

-2 + - 2011-11-13 14:05

i znowu to kupują. Brawa dla debili za wydanie ponad 100zł za nic.

raffal81

0 + - 2011-11-13 14:06

Szczerze kupilem 2 gry, ale tylko w BF3 gram, cod to jakas za przeproszeniem pomylka, zaluje ze kupilem te gre i oddalem mojemu mlodszemu kuzynowi, Bf3 to calkiem inna klasa i faktycznie taka sprzedaz to chyba zasluga wyrobionej marki, a szkoda bo COD od dluzszego czasu nie idzie do przodu tylko wrecz sie cofa.

mICh@eL

13 + - 2011-11-13 14:15

Nie liczba sprzedanych egzemplarzy świadczy o jakości gry... co najwyżej o ciemnocie klienteli, która dostaje orgazmu na trzy literki "COD"... niedługo będzie można kupić papier toaletowy z logo COD - co dziesiąty listek z Kapitanem Pricem, jedna rolka na 100 zawiera kod odblokowujący celownik do losowej broni lub tapetę na pulpit z twarzą Koticka xD :P

arkycom

1 + - 2011-11-13 15:32

Nie ważne ile egzemplarzy sprzedano, COD MW3 po 10minutach wyłączyłem (PS3). Troche żałuje że dema nie zapuściłem bo 190zł leży teraz na szafce. Wg mnie nie ma porównania z BF3, battlefield spokojnie miażdży CoD. (COD wg mnie jest jak CS takie typowe nabijanie fragów bez wodotrysków - a to co w reklamach i w gameplayach widac bylo.. w rzeczywistosci nie wyglada tak pięknie).

palusik

0 + - 2011-11-13 15:39

Czytam i czytam wasze komentarze..
Jak posiadać Oryginalnych kopii MW3 i BF3 mogę coś dorzucić w tym temacie. MW3 to pierwsza część COD jaką kupiłem, trochę pod wpływem reklamy muszę powiedzieć.
Co do mulit, mi działa prawie dobrze. Czasem dodaje do pełnego serwera i odrazu wyrzuca, takie dziwne rzeczy
CO do plusów MW3, to spoko gra w multi, płynna bo stara grafika :)
Minusy, MAŁE mapy, generalnie mało map, trochę głupi system gry, kamperski i kupę dzieci drących się w lobby do mikrofonu. Opcja wycisz gracza się przydaje. Singiel do bani, jak tani film klasy B w stylu rambo..
BF3 ma tez marny singiel, 3h... Graficznie lepszy, multi narazie mało grałem. Powiem szczerze za tą cenę MW3 ze sklepu nie polecam, BF3 mogę polecić na nudne wieczory.

Dragonik

-1 + - 2011-11-13 16:09

GRałem w modern warfare 2 w singla bo multi mnie nie interesuje i czułem się jakbym odpalił jakiś pokaz slajdów a nie gę w którą można pograć. Gra się sama przechodziła.

tad111

0 + - 2011-11-13 17:58

MW3 można kupić na Steam a BF3 trzeba kupić z durnym sklepie EA Origin. Myślę, że sposób dystrybucji też miał znaczenie.
Osobiście nie kupiłem żadnej z nich bo mi się aż tak nie spieszy.
Mam BC2 i mi starcza, a ostatnio i tak interesuje się innym gatunkiem gier.

Cross

0 + - 2011-11-13 18:13

Jestem bardzo ciekawy recenzji na benchmarku oraz porównania do siebie rozgrywki w mw3 i bf3 zwłaszcza pod kątem gry sieciowej. Mam nadzieję że również podejdziecie do recenzji pod kątem wymagań sprzętowych i wygodnej gry na starszych kartach graficznych, tak jak miało to miejsce w przypadku bf3 :)
Przymierzam się do kupna nowej sieciowej strzelanki która dostarczy mi wiele godzin rozrywki tak jak to zrobiły CS:S, DOD:S, COD2, COD:MW i BF:BC2. A teraz mam spory dylemat co kupić: BF3 czy MW3 :) (Boję się że MW3 będzie jak MW2 gdzie była atomówka co niszczyło całą przyjemność z multiplayera, bo każdy kampił i czekał na tę "cudowną" broń)
Pozdrawiam

Saper666

0 + - 2011-11-13 18:18

Może nie tyle sie śmieje z CoDa co z ludzi, bo to kupują. Sam bardzo lubie tą serie za dynamike ale w życiu nie wydałbym na kolejne części więcej niż 30 zł. Żenada hah, kupiłem BF3 i naprawdę szczena mi opadła. Patrząc na to od strony finasnowej: za BFa zapłaciłem 110zł za Coda liczą coś koło 120zł. Za 110zł dostałem grę z super grafiką, super multi. Za 120zł dostaniecie to samo co rok temu. Haha naprawde mi sie z Was chce śmiać :D

Saper666

0 + - 2011-11-13 18:20

Oczywiście nie mówie że w CoD jest zły multi ;d

Gi-zas

0 + - 2011-11-13 18:39

Awww ahhaaahhaha czyli mamy wysoki kryzys w USA - bieda szyby nie maja na ulepszenie kompa i grają w kotleta...to aż dziwne...Nie po to kładę pieniądze na komputer żeby grać w gry których grafika była "średnia" już 4 lata temu...Do tego optymalizacja z dupy gdyż albowiem ponieważ w BF3 na ultra mam 50-60 fps stałe a tutaj w przepięknym,wiekowym CoD`dzie 30-40 - dziwne - a zmian w grafice nie zauważyłem jako takich...Zresztą mapy na multi to prawie same kill-house...Biegniesz jak typowy amerykańskie mięso armatnie - na pałę i może coś się uda zabić...No prośba.Single też do dupy bo idziesz jak po polu minowym wraz ze stadem słoni...Jedynie tylko że cie nic zabić nie może bo ty jesteś główny bohater i nawet veteran nic nie pomoże...Dobrze że znalazłem ciecia na tą grę i załyczył za 100...ale jak by nie było jestem 8-pak żywca w plecy-.-

pawluto

-2 + - 2011-11-13 19:46

A gdzie się podziali obrońcy BF 3 ??? hehehehe
MW 3 zmasakrował sprzedaż BF 3 !
BF 3 może się schować !
Królem nadal bezapelacyjnie CoD !

Gi-zas

2 + - 2011-11-13 20:12

Królem sedesu,patelni,odgrzewanych kotletów i dzieci tobie podobnych ^^ ta gra nie ma nic nowego do zaoferowania - i tyle.

Davidoff69

1 + - 2011-11-13 21:30

Naprawdę masz 40 lat? Rany Boskie, gdzie hodują takie warzywa? ;>

pawluto

0 + - 2011-11-14 18:48

Mam 39 , spokojnie ogram cię w pingla , w gałę też nieżle sobie radzę , w CoD spokojnie choć z pewną niepewnośćią bo nie wiem jak grasz powalczę :)
Grałem w BBC 2 i BF 3 oraz jestem fanem całej serii Cod (wszystkie orginały).
We wszystkie części CoD gram głownie w multi , w sigle grałem tylko w dwie pierwsze części , w pozostałe ani razu nie odpaliłem single , tylko multi.
Zdecydowanie lepiej gra mi się w CoD niż w podróbki typu BF choć przyznaję że to dwie odmienne gry o podobnej tematyce.
CoD to dynamika i samotne akcje a BF to wspólpraca i taktyka.

chibi90

0 + - 2011-11-13 19:49

kupilem bf3 nie podobalo mi sie. jakos malo dynamiczne. kupilem mw3 i grafika z przed 5 lat;/ wiesza mi sie na high gdzie bf3 na high calkiem ladnie dziala. nie wiem gdzie lezy przyczyna. ogolnie mnie nie powalily obydwa tytuly

smith300

0 + - 2011-11-13 20:55

W takim razie skoro tyle zarabiają:
My gracze z całego świata żądamy najwyższej jakości gier!!:)



ps 4 miliony kopi pobrane nielegalnie czyli jakieś 190 mln $ w plecy!:)

Szymon331

0 + - 2011-11-14 00:40

Ciekawe czy ilość sprzedanych sztuk będzie miało wpływ na ocen gry.

Jeżeli BF 3 nie wygra z CoDem w rankingu (FPS roku) to będzie szok.

BILI82

0 + - 2011-11-14 08:36

WYGRA :)

hilti88

0 + - 2011-11-14 01:25

Już nie mówmy o grafice...tylko o multi, zostawmy z boku singla, bo w tych czasach dobrego to singla możemy mieć tylko w rpg-ach. I jaki jest wynik...Battlefield wygrywa....mapy, pojazdy, ilość broni + jej wariacje, system punktacji, hitboksy i balans który jakoś mi pasuje, bo jak tu trafić typa, który celuje ci z latarą prosto w oczy...:D Zapraszam do wspólnej gry w Batka, może jakiś serwer dla fanów benchmark.pl ? :p

Szymon331

0 + - 2011-11-14 10:11

Z tym serwerem to niegłupi pomysł. Polskie pingi nie byłyby duże a...


A chętnie bym sobie zagrał z kuligiem, Wulfenrm, Yoshi i... katolikiem ;)

sculi

0 + - 2011-11-14 07:51

Grałem w obie gry, ale zdecydowałem się na BF3 w którym jest fenomenalny tryb multi, a na mapach z 64 graczami w niektórych momentach jatka nieziemska :) Co do singla i w MW3 i BF3 grałem może z 5 min nudy. Brakuje ciekawej historii rodem z Half-Life ;/

PhobosX

2 + - 2011-11-14 08:20

Jak zobaczyłem MW3 to powiedziałem basta. Do BO było kilka dlc to samo do MW2 - kilka dlc dodajacych po kilka map - smiech na sali... Ale to co robią teraz to przekracza granice - każą mi płacić za dodatek do mw2 (tak to co dostajemy w mw3 to niezależny dodatek do mw2) jak za normalna pełnoprawną grę. I co śmieszne ludzie to łykaja jak młode pelikany z uśmiechem na ustach i zajebistoscią w swoim mniemaniu. 1 mapa w BF3 ma taka powierzchnie jak wszystkie razem wzięte w CoD... Lepsza grafika, genialna oprawa muzyczna, single jest tylko dla piratów którzy gówno wiedzą o obu grach - więc tego nawet nie oceniam. Lubiłem i lubie mw2 to była dobra gra i dobre multi, ale 3 to juz tylko odgrzewany kotlet po sytym objedzie z BF3...

BILI82

0 + - 2011-11-14 08:38

+10

projectdarkstar

-1 + - 2011-11-14 09:15

Widać, że ludziom obrzydł COD jeżeli rzucają się na BF3.

Nie wiem, po co ci ta powierzchnia, chyba tylko po to żeby przez 20 minut przeciwnika szukać.

PhobosX

0 + - 2011-11-14 09:54

Jeśli tak mówisz oznacza to ze nie grałeś... Po mapie poruszasz się błyskawicznie (pojazdy, spawny na drużynę, spawny na punkty),a przytoczyłem powierzchnie bo to argument pt. która firma stworzyła lepsza gre i jaki nakład pracy w to włożyła. Dla tych którzy nie wiedzą to ogromne mapy sa tylko w trybie conquest, w TDM i RUSH są mniejsze i akcji jest tyle samo co w CoD. W TDM gra jest tak samo dynamiczna jak w CoD. Nudna rozgrywkę możesz mieć jedynie na własne życzenie - siedząc i kampiąc w bazie.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 10:20

Zgadza się. Często od śmierci do kolejnego nawiązania walki nie mija więcej niż 30 sekund. Gdzie tu 10 minut szukana wroga? BF3 jest mega dynamiczny. A walka na ziemi, na wodzie, w powietrzu, w budynkach etc. jednocześnie, sprawia wrażenie prawdziwego pola bitwy. I za to się uwielbia BF.

BILI82

-1 + - 2011-11-14 11:27

i ja to samo ta gra naprawde odzwierciedla to co tam sie dzieje a nie to co cod i jakis napalony 15 latek z aimbotem i wallhackeim na 2xG18 zabija wszystko co se rusza i nie rusza i wogole zal.....

projectdarkstar

1 + - 2011-11-14 14:03

A w BF niby nie ma Aimbotów i wallhacków?
Zresztą to jest kwestia ludzi nie gry i jeżeli BF byłby nr1 a nie COD to miałbyś to samo.

projectdarkstar

0 + - 2011-11-14 14:01

Ano właśnie grałem. Po prostu argument pt. mała mapa jest bez sensu, bo w MW3 nie ma pojazdów więc wszędzie poruszasz się na nogach plus zespoły są mniejsze. Mapy w MW3 są wystarczającej wielkości.

PhobosX

0 + - 2011-11-14 17:28

Może i są dobre małe - 3 na krzyż małe mapy nic tylko skakac z radości... które nudzą się po tygodniu grania.. no ale w koncu bedzie dlc który doda kolejne 2 nowe mapy.. jupi! ;/

projectdarkstar

0 + - 2011-11-15 09:26

Właśnie widać kto tu nie grał a zgrywa cwaniaka.
BF3 ma bodajże 13 map.
MW3 ma 16 map.

Mało?

mglisty

0 + - 2011-11-14 10:33

Dlaczego Benchmark powiela non stop błędne dane??? Jak podało same EA z dn. 30.11.2011:
"Electronic Arts informowało nas o tym, że wysłało do sklepów 10 milionów egzemplarzy Battlefielda 3. Jak się okazuje, sprzedaż też jest niczego sobie - w ciągu pierwszych 7 dni od premiery rozeszło się aż 5 mln kopii, przez co najnowsza gra DICE ustanowiła nowy rekord w historii EA.".
BF3 nie sprzedał się w 10mln tylko w 5 mln a 10mln egz to EA rozesłał do sklepów!!! Nie powielajcie błędnych informacji - więcej rzetelniości - ogarnijcie sie panowie redaktorzy.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 12:00

Ale później w newsie było o tym że na półkach brakuje egzemplarzy gier i trzeba uzupełniać zapasy bo nadal jest popyt.

To raz.

Po drugie BF3 rozszedł się też w pre orderach i w postaci elektronicznej. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

mglisty

0 + - 2011-11-14 12:48

http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=12610 to moje źródło
podaj swoje i sam nie wprowadzaj więcej ludzi w błąd.
PS
5 mln kopii sprzedanych w tydzień o jakich informuje EA nie rozdziela na postać dystrybucyjna więc dotyczy wszystkich postaci a nie tylko pudełek ze sklepu.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 13:17

"BF3 nie sprzedał się w 10mln tylko w 5 mln a 10mln egz to EA rozesłał do sklepów!!!"

To jak w końcu? Do sklepów czy elektronicznie? Jeżeli rozesłał do sklepów to nie możemy uwzględniać sprzedaży elektronicznej. Sam się w tym motasz.

mglisty

1 + - 2011-11-14 14:51

człowieku - jeszcze raz - kogo obchodzi ile EA rozesłało do sklepów??? mogli i 500 mln sztuk i co z tego jak wszystkiego co było w pudełkach czy w elektronice sprzedali tylko 5 mln w sumie! rozumiesz? wszystkiego sprzedali 5 mln a nie 10 jak podaje ten news.

Pokrakk

1 + - 2011-11-14 12:30

Mam już dość tego szczeniacko-lewackiego pierdzenia o złych wydawcach-kapitalistach dymających uciśnione masy biednych graczy z resztek uciułanych pieniędzy za które przecież mogliby kupić chleb dla swych rodzin...

Gry, filmy, książki i spektakle teatralne robi się DLA PIENIĘDZY!

Zawsze tak było. Michał Anioł robił swoje freski w kaplicy Sykstyńskiej za kasę Juliusza II a nie z potrzeby serca. Leonardo da Vinci był sponsorowany przez Ludwika Sforzę. Francisco Goya zaś przez Karola IV - i tak dalej i tym podobne - można by wymieniać długo.

"Sztuka" dla plebsu się nie zachowała - bo i po co - stąd mylne wrażenie, że dawniej każdy wieśniak miał w chałupie reprodukcje Matejki i umiał wygrać na fujarce Poloneza Chopina a potem przyszła zła telewizja i ogłupiła wszystkich.

Nie moi młodzi ignoranci - gry są robione dla pieniędzy - zwłaszcza produkcje, których budżet idzie w dziesiątki milionów dolarów. Ktoś te kasę inwestuje - ktoś chcę ją pomnożyć. Dzięki temu kręci się nasz Świat i kwękanie, jakie to nieładne jest oznaką skrajnego infantylizmu - dodam - typowego dla sporej części graczy komputerowych.

Są produkcje ambitne, robione przez entuzjastów z potrzeby serca własnie, nie zarabiające grosza, darmowe i wcale nie mniej satysfakcjonujące niż duet nadętych kobył MW3 i BF3 - ale czy ktoś je zna? Słyszał ktoś o Urban Terror, Nexuiz czy True Combat: Elite?

Nie?

No właśnie.

Więc proszę - bez tekstów typu "gry są robione tylko dla kasy", ok?

PhobosX

0 + - 2011-11-14 13:12

Zadajesz pytanie a potem sobie sam na nie odpowiadasz. Ja grałem dużo w urban terror - dziekuje dobranoc... Wiadomo że gry są robione dla kasy z punktu widzenia sprzedawcy, natomiast my jestesmy użytkownikami i nasz punkt widzenia jest inny. Mnie jako użytkownika interesuje cena/jakości (tej rzeczywistej, a nie tej z reklam) zarówno w produkcjach darmowych i płatnych.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 13:23

Ameryki nie odkryłeś. Chcą zarobić, nie chcą nas zadowolić genialnym produktem.

Ale jeżeli wprowadzają szajs na rynek to długo tak nie pociągną. To klient warunkuje przyszłe przychody developera. Jeżeli developer przesadzi z chęcią pozyskania pieniędzy na ciągle tym samym to przestanie w końcu zarabiać.

Tak samo da Vinci nie zarobiłby grosza gdyby ciągle sprzedawał ten sam obraz a Michał Anioł fresk czy rzeźbę.

Trzeba się liczyć z tym który kupuje.

projectdarkstar

0 + - 2011-11-14 14:06

Można robić gry dla kasy ale robić to sensownie i nie żądać majątku za każdy malutki dodatek zwany DLC - ot Valve. Ile rzeczy dostaliśmy za darmo do Left 4 Dead 1 i 2? Albo do Portala 2?
Jak widać się da.
Seria Unreal Tournament to topowa produkcja komercyjna a mappaki były za darmo - tak jak i zresztą edytor.

Mnie wk**wia cięcie gry na kawałki, żeby sprzedać DLC. Ja rozumiem, jak DLC wychodzi jako dodatek kilka miesięcy po gry ale jak w momencie premiery już są DLC dostępne to sorry ale to jest totalne chamstwo i zdzierstwo.

Szymon331

0 + - 2011-11-14 22:24

To prawda. DLC sprzedawane w dniu premiery jest częścią gry która mogła (a nie jest) być sprzeda jako podstawka.

Mogli Skyrima sprzedać bez ostatnich 2 misji. By ukończyć fabułę trzeba kupić DLC. Tak to wygląda.

Treyzrazer

1 + - 2011-11-14 16:25

Patrząc na tytuł artykułu, a następnie czytając jego treść przychodzi na myśl tekst piosenki Agnieszki Osieckiej,
a właściwie jego parafraza: "Dziś prawdziwych redaktorów już nie ma."
:(

BILI82

-1 + - 2011-11-15 10:21

A co to za prowokacyjny obrazek MW3 WIN... zal.pl-

Genesis

0 + - 2011-11-15 17:57

A po premierze sprzedaż zmalała o 75%...

LiSu320

0 + - 2011-11-15 19:08

Trzeba przyznać że gra jest wporzo :D

pawluto

0 + - 2011-11-15 19:45

Świetna giera.
Nie dziwne że masakruje badziewne i pełne błędów BF 3.
CoD nadal jest niedopobicia !

lukionix

0 + - 2011-11-15 20:29

Kupiłem tą gierkę głównie dla multi, ale single też jest bardzo dobry, mimo tego że dosyć krótki. Nie żałuję tych wydanych pieniędzy i polecam gierkę.

zuru999

0 + - 2011-11-15 21:23

Gra naprawdę dobra, fakt faktem, ale mogli chociaż bardziej ją graficznie dopracować, oraz poprawić interfejs (wciąż ten sam od czasu mw2). Gra się oczywiście wyśmienicie. BF3 lost..

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie