regist88 | 2011-12-23

Club3D Radeon HD 7970: pierwsza karta z nowym układem AMD

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: Club 3D

 

Club3D jest pierwszym producentem, który zademonstrował kartę graficzną Radeon HD 7970.

Pomimo faktu, iż premiera karty graficznej AMD Radeon HD 7970 odbyła się 22 grudnia, to model ten trafi do sprzedaży dopiero 9 stycznia przyszłego roku. Oczywiście na początku będziemy mieli do czynienia z wersjami referencyjnymi, a dopiero za jakiś czas powinny pojawić się konstrukcje autorskie, niemniej jednak niektórych to nie zniechęci do zakupu najwydajniejszego akceleratora graficznego na rynku. Już teraz wiemy co przygotowała dla nas firma Club3D.

AMD Radeon HD 7970 w wersji referencyjnej
Karta graficzna AMD Radeon HD 7970 w wersji referencyjnej

Club3D Radeon HD 7970 to karta referencyjna, a od modelu AMD różni ją jedynie kolor laminatu oraz naklejka na wentylatorze. Taktowania wynoszą standardowe 925 MHz dla rdzenia i 5500 MHz dla pamięci. Na płytce drukowanej umieszczono 28 nm procesor graficzny Tahiti XT z 2048 procesorami strumieniowymi oraz 3 GB pamięci GDDR5 o 384-bitowej magistrali.

karta graficzna Club3D Radeon HD 7970
Karta graficzna Club3D Radeon HD 7970 - niewiele różniąca się od "referenta"

Za chłodzenie karty odpowiada standardowy cooler, który wykorzystuje spory radiator z komorą parową, a całość przewiewa wentylator. Na śledziu zamontowano jedno wyjście DVI, dwa mini DisplayPort oraz jedno HDMI.

Na uwagę zasługuje także fakt, iż przy śledziu znalazły się dwa złącza CrossFire i przełącznik do przywracania domyślnych ustawień BIOSu.
 

Więcej o kartach graficznych AMD Radeon HD 7000:

Źródło: TechPowerUp.com

produkt roku 2011/12

odsłon: 8241

Komentarze

(57)

CzesioBF2

-23 + - 2011-12-23 16:43

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

makajev

15 + - 2011-12-23 18:08

chyba mamusia kupi dzieciaczku i nie chwal się, bo naprawdę nie ma czym.

PrEzi

5 + - 2011-12-23 18:08

Ad1 :
Fakt.

Ad2 :
A ktory model tego aktualnie NIE umozliwia ?
We wszystkich recenzjach rdzen kreci sie na 1.1+ GHz bez podbijania napiecia.
Jak dla mnie jest to MEGA karta do podkrecania.

Terrorek

1 + - 2011-12-25 13:00

ad1. noo porobalo ich z cenami

ad2. nie piepsz ze nie wiesz ze jak np taki palit przebuduje sekcie zasilania i chlodzenia to wyciagniesz duzo wiecej od referenta !?

Wales21

-2 + - 2011-12-23 17:18

Jak spadnie do 1800zł to bedzie moja i z nikim sie nią nie podzielę :P

mutissj

-3 + - 2011-12-23 17:46

Nic ciekawego, lepszy był by news ze zdjęciami tej konstrukcji bez systemu chłodzącego...

Modok

-7 + - 2011-12-23 17:54

To 3GB pamięci to raczej zbędne jest.

Szymon331

9 + - 2011-12-23 18:16

Ale jak ktoś kupuje kartę raz na 2-3 lata to te 3GB się nie zmarnują.

Lightning

-5 + - 2011-12-23 18:21

Ja jednak jestem przekonany, że wersja 1,5 GB do gier w rozdzielczości 1200p zupełności wystarczy. Dobrze by było gdyby z czasem pojawił się model z mniejszą ilością pamięci (byłby tańszy no i mógłby stać się konkurencyjny do kart GTX 580).

ICE1979

1 + - 2011-12-23 19:06

skoro wyceniana ma byc na 550$ ( w usa) to juz jest konkurencyjna bo tutaj ceny gtx580 zaczynaja sie od 499$ a konstrukcje z autorskim chlodzeniem czy 3gb , dobre pod oc kosztuja wlasnie ok 550$

poprostujakub

-1 + - 2011-12-24 02:02

Tylko pytanie kto kupuje takiego potwora za taką kasę do tak niskiej rozdzielczości?

krolik_beny

-1 + - 2011-12-24 19:36

1. Niski/wysoki to słowo względne, bo dla mnie np 1920x1200 to wysoka bardzo rozdzielczość :)

2. Pewnie po to aby mieć wysoki framerate. Lepiej/przyjemniej się wtedy gra mając 60+ fps niż np. mając 30fps i super wysoką rozdzielczość.

krolik_beny

-1 + - 2011-12-24 20:05

A czy te 768p to chodzi o 1024x768 (4:3) czy 1366x768 (16:9) czy 1228x768 (16:10) czy 960x768 (5:4) to tylko ja wiem, bo cała reszta to czytających dostała informację, ze pogram w jakiejś rozdzielczości o wysokości 768 pixeli w pionie :)

krolik_beny

-1 + - 2011-12-24 20:08

Nie ma co pisać komentów. Co 10 przeładowanie mi wychodzi poprawnie... miało byc do mojego posta poniżej... ehhh.

poprostujakub

0 + - 2011-12-27 20:52

Mi starczy 40+. Większości ludzi wystarczy. A to można mieć na dużo tańszej karcie. Ale jak ktoś widzi prąd w gniazdku, to i 50 klatek może być mu za mało ;)

mielcu3

2 + - 2011-12-24 08:11

znowu gdzieś przeczytałeś jakieś brednie i je powtarzasz tutaj. Nie ma czegoś takiego jak rozdzielczość 1200p.

Szymon331

1 + - 2011-12-24 11:53

Dokładnie. Nie ma też czegoś takiego jak 1080p w grach.

krolik_beny

-1 + - 2011-12-24 19:33

1200p... ??

1200p to wysokość w pikselach w pionie. Można to odnieść do 1920x1200 ale tez do 1x1200 oraz 1468214632x1200 oraz wielu, wielu, wielu innych z 1200 pikselami w pionie... jest to stwierdzenie bardzo niekonkretne...

Idąc tym tropem popykam sobie w 768p w Skyrima potem :)

Prawidłowo powinno się napisać w 1920x1200 lub WUXGA.

Szymon331

0 + - 2011-12-27 18:24

A już na pewno nie z dopiskiem "p" na końcu.

raffal81

10 + - 2011-12-23 18:24

Nie do konca, np Battlefield 3 do naprawde dobrego dzialania wymaga 1,5 GB na karcie pamieci.

Oczywiscie na karcie z 1 giga pogramy sobie spokojnie, ale na maxymalnych ustawieniach, fullhd itp jednak lepiej dziala na 1,5 wiec widac ze zapotrzebowanie na pamiec jest coraz wieksza ;]]]

Mysle ze juz za pol roku czy rok, gry bede wykorzystywaly te 2 czy moze nawet 3 GIGA :)

Szymon331

5 + - 2011-12-23 20:00

Zgadzam się. Na mojej karcie w BF3 na max detalach i Full HD zdarzało się doczytać jakieś teksturki tuż przede mną. Widać było że wszystko się nie mieści w 1GB pamięci karty. Zmniejszyłem rozdzielczość do 1366x768 i 1GB wystarcza.

Skoro teraz są gry które nie pogardzą 1.3-1.5GB pamięci to wersje 2-3GB są po prostu dobrą inwestycją na przyszłość. Chyba że ktoś gra w rozdzielczości "królikowo-banniej" ;) albo kartę zmienia co 6-8 miesięcy ;)

krolik_beny

0 + - 2011-12-26 18:26

Chyba że ktoś gra w rozdzielczości "królikowo-banniej" ;)

Hehe. Dobre :) Plusa dałem :)

Szymon331

0 + - 2011-12-27 18:26

Bądź co bądź wyróżniasz się faktem grania w "niższych" rozdzielczościach ;)

krolik_beny

0 + - 2011-12-28 11:00

mam jeszcze kilka fajnych koncepcji, trudnych do ogarnięcia dla większości ludzi :)

pumpernikiel94

-1 + - 2011-12-23 18:39

bzdura! grafika pokazuje pazur w wyższych rozdzielczościach tj. 2560x1440, a grając w gry z taka rozdzielczością potrzeba sporo pamięci na textury. Po za tym grafika jest bardzo przyszłościowa, 3GB pamięci - lepiej trafić nie mogli.

karer

0 + - 2011-12-23 19:23

tak gowli scislosci to nie na tekstury potrzebujemy wiecej pamieci w karcie :). Pozatym ta karta oferuje inteligentne kompresowanie tekstur wiec jeszcze spada zapotrzebowanie na pamiec jesli chodzi o tekstury.

KOXsu

1 + - 2011-12-23 20:52

3gb chyba dla CzesiaBF2, na co mam płacić za coś czego nie wykorzystam, 2gb w zupełności wystarczy gdyż procesor sobie nie poradzi z wykorzystaniem więcej. Ciągną ludzi za kieszeń ultra dużą ilością ram.

CzesioBF2

-2 + - 2011-12-23 22:14

procesor sobie poradzi każdy ale nie od Intela

currahee

0 + - 2011-12-23 22:51

Ta karta ma być dobra również w Eyefinity a przy dużych rozdzielczościach + AA to nawet 3Gb może nie być za wiele.

pendechos

0 + - 2011-12-23 18:13

Przyda się. Rodzielczość 2k no i dla GCN.

Lightning

-3 + - 2011-12-23 18:26

To jest "fajne" u AMD - premiera jest, ale GPU nie da się kupić. Pamiętam jak kiedyś fani AMD śmiali sie z Nvidii, że kart GTX 480 prawie nie ma - co ja teraz mam odpowiedzieć? Przed świętami nie chce sie z nikim sprzeczać, ale dosyć trochę kart GTX 470 / 480 trafiło do zwykłych użytkowników w dzień premiery. Po kilku dniach Fermi zaczął się pojawiać np. na allegro (w cenie 2100 zł. ale był). W tym przypadku trzeba zaczekać ponad 2 tygodnie.

IronFe

-4 + - 2011-12-23 20:42

I tak go nie kupisz więc co płaczesz

Lightning

-1 + - 2011-12-23 21:43

O karcie GeForce 9800 GX2 też tak kiedyś myślałem ;)

mielcu3

-2 + - 2011-12-24 08:17

Kupiłeś ją za 300 zł 2 albo 3 lata po premierze więc nie ma się czym chwalić.

Lightning

-2 + - 2011-12-24 11:00

Żal mi ciebie - nawet w wigilię nie potrafisz sobie odpuścić, no ale cóż... taki ten świat.

mielcu3

0 + - 2011-12-26 12:12

nie martw się o mnie tylko o siebie. A o świecie to raczej nic nie wiesz wnioskując po twoich bredniach jakie wypisujesz w swoich komentarzach.

Michur

0 + - 2011-12-23 21:01

Tak tylko przez kilka miesięcy przed premierą pokazywali niedziałające atrapy, tu przynajmniej znasz specyfikację i wydajność.

Lightning

-1 + - 2011-12-23 21:48

Specyfikacja kart GTX 470 / 480 też była znana przed premierą tyle, że została podana przez dystrybutorów.
Dla przykładu:
http://pclab.pl/news41364.html

Michur

0 + - 2011-12-24 01:35

Tytuł ze znakiem zapytania a news rodem z onetu( wg.serwisu VR-Zone) takim strzelaniem na ślepo benchmark wróży na długo zanim inżynierzy pomyślą co mają zrobić. Poza tym szefowie Nvidi karmili nas prezentacjami karty, która nie działała co firmie nie wyszło na dobre nawet na demotywatorach się tego śmiali

mielcu3

0 + - 2011-12-24 08:14

a skąd masz takie dane że "dosyć trochę kart" trafiło do użytkowników ? Premiera fermi też była można powiedzieć "papierowa"

amb00

2 + - 2011-12-23 18:51

AMD robi postępy.

Flinski

2 + - 2011-12-23 18:57

Nie wiem dlaczego wszyscy czepiają się tak tej ceny. Tych kart nawet jeszcze nie ma, u Nas w Polsce jak zwykle ceny z kosmosu bo musimy płacić za "podatek od nowości". Sugerowana cena tej karty jest o 50$ wyższa niż GTX580. Tylko, że zapominacie o jednym- GTX w wersji 3GB kosztuje ponad 2200zł a często w pobliżu 2500. Więc z jakiej racji nazywacie 7970 drogim skoro konkurencja jest słabsza i kosztuje tyle samo w wersji 3GB?

KOXsu

-2 + - 2011-12-23 20:55

Tylko nikt mądry nie kupi GTX 580 z 3gb ram. 7970 dużo wydajniejszy nie jest więc lipa straszna. 580 to już stara konstrukcja a AMD dopiero ją dogoniło.

NobleSix

1 + - 2011-12-24 00:44

Nie dogoniło, tylko przegoniło. Nie wiadomo jak będą się podkręcać niereferenty, ale jeśli dojdą do 1200 na rdzeniu, to różnica uwypukli się jeszcze bardziej niż na premierowych kartach (które już odstawiają 580). Dodaj do tego poprawione sterowniki i przewaga będzie zapewne na poziomie 20 - 50 % po podkręceniu (obu kart). To wystarczająco dużo, tym bardziej, że benchmarki jadące na teselacji też pokazują znaczny progres. Jasne, następny model nvidii będzie wydajniejszy, tylko co z tego? Od kiedy karty nie mają jednoczesnej premiery nic to nie znaczy, poza tym kasa i tak leży w obliczeniach - i tam docelowo te zabawki mają lądować, jak nie w tej generacji to w przyszłych.

ICE1979

6 + - 2011-12-23 19:14

Premiera byla przed swietami po to- "ludzie nie kupujcie przypadkiem pod choinke gtx580 przeciez nasz 7970 jest szybszy wiec sobie go obejrzyjcie i kupcie po swietach bo warto poczekac"

mefiu2000

0 + - 2011-12-23 22:19

10/10

infinitimind

2 + - 2011-12-24 00:07

OOO No to zdrowie (Smirnoff Black).

Boziu proszę Cie jutro o małego kaca ;)

Bigun

0 + - 2011-12-24 11:11

Z niecierpliwością czekam na te karty z segmentu 600-700 pln.Raczej na pewno zasilaczy zmieniać nie trzeba będzie:)i temperaturki nie wzrosną, co już wprawia w dobry humor.

krolik_beny

0 + - 2011-12-24 20:04

A czy te 768p to chodzi o 1024x768 (4:3) czy 1366x768 (16:9) czy 1228x768 (16:10) czy 960x768 (5:4) to tylko ja wiem, bo cała reszta to czytających dostała informację, ze pogram w jakiejś rozdzielczości o wysokości 768 pixeli w pionie :)

hideo

0 + - 2011-12-24 23:14

logo Club jest okropne, ale i tak chciałbym mieć taką kartę :D

damianox9

0 + - 2011-12-25 11:00

Coś mi się wydaje że muszę sprzedać auto to sobie kupię karciochę.

Szymon331

0 + - 2011-12-27 18:28

A ja rower ;)

Morgi

0 + - 2011-12-25 17:31

2012 rok dla Intela i Nvidii, wprowadzenie topowych produktow, miazdzenie ostatnich sokow z cienkiej konkurencji i bol glowy cenowy bo bedzie drogo z powodu drozejacych surowcow i makulatury wprowadzanej przez obame i EU.

Metropolis

0 + - 2011-12-26 15:14

"wentylator"? Jaki wentylator? Ja tam widze turbine :) jesli ta ma dual biosa to znaczy ze 7950 tez bedzie miec dual bios, a to oznacza ze wszystkie znaki na niebie i ziemii wskazuna ze bedzie mozna "odblokowac" jej jednostki i taktowania w prosty sposob wgrywajac bios jak to zreszta mialo miejsce w przypadku rederentow 6950 :) i to jest wlasnie przewaga i atut rozwiazan referencyjnych, ale tylko w przypadku topowych modeli.

Marcel25

0 + - 2011-12-27 02:43

"bol glowy cenowy bo bedzie drogo z powodu drozejacych surowcow i makulatury wprowadzanej przez obame i EU" hahahaha przeciez fanboyu o tym marzyles, a teraz placzesz ze bedzie drogo i kit wciskasz o drozejacych surowcach, dzieki, rozbawiles mnie, no ale wiadomo ceny to wina surowcow...bedzie monopol to bedziesz jeszcze bardziej plakal smieszny kolezko : D

infinitimind

0 + - 2011-12-28 02:14

Akurat surowce tanieją, mojej znajomej w Bostonie staniała benzyna o 0,50 dolara na galonie i gaz o 10% bo ameryka wydobywa teraz łupkowy. Wam niestety zdrożała podziękujcie za kontrakt pawlakowi i wyzsza akcyze PO

krolik_beny

0 + - 2011-12-28 10:42

mam jeszcze kilka fajnych koncepcji, trudnych do ogarnięcia dla większości ludzi :)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie