| 2011-11-08

DirectX 11: karty graficzne nie polecane do gier - download

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

Producenci: AMD, Intel

 

Przygotowaliśmy dla Was specjalne zestawienie kart graficznych, które... nie nadają się do grania w najnowsze gry wykorzystujące DirectX 11.

DirectX 11 LogoTrzeba przyznać, że ostatnimi czasy pojawia się coraz więcej gier korzystających z DirectX 11, a więc oferujących bardzo ładną i szczegółową grafikę. Przykładem mogą być tutaj takie tytuły jak Battlefield 3, Batman: Arkham City oraz Deus Ex: Human Revolution. Niestety zwiększenie jakości wyświetlanej grafiki wiąże się także ze zwiększeniem wymagań systemowych, a zwłaszcza tych odnośnie karty graficznej.

Obecnie wszystkie nowsze (do dwóch generacji wstecz) karty graficzne AMD Radeon i Nvidia GeForce oferują zgodność z API DirectX 11 – zarówno te zajmujące najniższe miejsce w serii, jak i te najwydajniejsze. Jak nietrudno się domyśleć, słabsze modele niestety nie będą oferować wystarczającej wydajności, aby komfortowo pograć na nich w najnowsze gry. Postanowiliśmy więc stworzyć zestawienie nowszych kart graficznych, które kompletnie nie nadają się do gier zgodnych z DirectX 11.

DirectX 11 Przykład - Unigine
Przykład różnic w grafice w demie technologicznym Unigine "Heaven"

Wierzymy, że pomoże ono mniej zorientowanym w temacie czytelnikom dokonać lepszego zakupu. Obok każdego modelu karty graficznej podaliśmy przybliżony jej wynik w benchmarku 3DMark 11 (tryb Performance).

Intel HD Graphics 2000 i 3000 – 0 punktów

  • procesory strumieniowe: 12
  • taktowanie rdzenia: 850 – 1350 MHz

 

AMD Radeon HD 6250 – 416 punktów

  • procesory strumieniowe: 80
  • taktowanie rdzenia: 280 MHz
  • taktowanie pamięci: 533 MHz

AMD Ontario C-50

AMD Radeon HD 6300M Series – 442 punktów

  • procesory strumieniowe: 80
  • taktowanie rdzenia: 500 - 750 MHz
  • taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz

AMD Radeon Mobile

AMD Radeon HD 6310 – 534 punktów

  • procesory strumieniowe: 80
  • taktowanie rdzenia: 500 MHz
  • taktowanie pamięci: 533 MHz

 

 AMD Ontario C-50 

AMD Radeon HD 6400M Series – 609 punktów

  • procesory strumieniowe: 160
  • taktowanie rdzenia: 480 - 800 MHz
  • taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz

AMD Radeon Mobile

Nvidia GeForce GT 520M/MX – 615 punktów

  • procesory strumieniowe: 48
  • taktowanie rdzenia: 1480 - 1800 MHz
  • taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz

karta graficzna Nvidia GeForce GT 520MX

AMD Radeon HD 6450 – 739 punktów

  • procesory strumieniowe: 160
  • taktowanie rdzenia: 750 MHz
  • taktowanie pamięci: 900 MHz

karta graficzna AMD Radeon HD 6450

Nvidia GeForce GT 520 - 780 punktów

  • procesory strumieniowe: 48
  • taktowanie rdzenia: 810 MHz
  • taktowanie pamięci: 900 MHz

Nvidia GeForce GT 520

Nvidia GeForce GT 525M – 883 punktów

  • procesory strumieniowe: 96
  • taktowanie rdzenia: 1200 MHz
  • taktowanie pamięci: 900 MHz

karta graficzna Nvidia GeForce GT 525M

Nvidia GeForce GT 530 – 1150 punktów

  • procesory strumieniowe: 96
  • taktowanie rdzenia: 700 MHz
  • taktowanie pamięci: 900 MHz

NVIDIA GeForce GT 530

AMD Radeon HD 6570 – 1567 punktów

  • procesory strumieniowe: 480
  • taktowanie rdzenia: 650 MHz
  • taktowanie pamięci: 1000 MHz

karta graficzna Radeon HD 6570

Przedstawione powyżej karty idealnie nadają się do prac biurowych, przeglądania internetu, oglądania filmów oraz ewentualnie grania w starsze gry na niższych ustawieniach graficznych. Warto również zaznaczyć, że jednymi z ich głównych zalet jest niski pobór mocy oraz niska cena.

Patch fifa 12 ekstraklasa download pobierz
Kliknij aby pobrać oprogramowanie Microsoft DirectX

 

Więcej o kartach graficznych:

Źródło: inf. własna

odsłon: 27428

Komentarze

(70)

Kop3r

6 + - 2011-11-08 20:53

Rzeczywiście, można podsunąć ten artykuł osobom które uważają że gt520 z 2gB vram wyświetli lepsze dx11 od hd6950 z tylko 1gB.
A tu psikus, w dx11 to prawie najgorsza karta ;)

angelboy

-2 + - 2011-11-08 21:18

jeśli patrzeć na niskoprofilowe karty (bez ostatniego radeona) to Nvidia znowu na topie :P aż dziwne :)

i chyba pomyliły ci sie oznaczenia bo nie widzę w ogóle sensu porównywać HD 6950 do GTX 520 :P przecież każdy głąb wie (chyba wie) że HD 6950 niszczy GTX 520 (kartę z supermarketów) :D

Mate_

6 + - 2011-11-08 21:38

Ja ostatnio zostałem "wyśmiany" jak mocno skrytykowałem zakup GT 520 jako karty do gier, a argumentacja była taka, że mam kartę AMD, a konkretnie HD6850 i nie wiem co mówię, co najśmieszniejsze w tym zestawie był procesor AMD.

angelboy

2 + - 2011-11-08 22:44

GT520 to karta której nawet bym nie nazwał marketowej ... w zasadzie to nie wiem co to jest i po co to jest

drugiej części zdania nie rozumiem o co kaman z tą argumentacją ...

Mate_

0 + - 2011-11-09 00:06

Chodzi o to, że według tej osoby co mnie wyśmiała nie wiem co mowie ponieważ mam karte AMD...

angelboy

-7 + - 2011-11-09 00:17

to że masz AMD nie zmienia faktu że się nie znasz ... mam nVidię i raczej tego nie zmienie :) bo wole mieć lepsze progi wyjściowe w ustawieniach niż kilka pustych klatek na sekundę więcej w grze no ale każdy ma swoje zdanie i swoje ulubione produkty ...

a wyśmiewający cię najwidoczniej miał kompleks niedouczonego maminsynka który chciał zabłysnąć głupotą bo wiedzy nie posiadał i chciał nadrobić to tym że cię pocisnął ;] ... takich tu nie brakuje :P

Mate_

4 + - 2011-11-09 01:24

Znawca się znalazł...
Miałem dwie karty nvidi, teraz mam AMD, i z ostatniej jestem najbardziej zadowolony. Naklej sobie znaczek nvidi na czoło znawco.

angelboy

2 + - 2011-11-09 10:11

kurde ja Cie tu popieram a Ty mnie ciśniesz xD napisałem w drugim poście "nie zmienia faktu że nie znasz czy znasz" :P taka prawda bo nie trzeba być wielkim geniuszem i specem aby posiadać to minimum wiedzy :)

angelboy

0 + - 2011-11-09 00:20

chcę edycję komentarzy !!! ;/

miało być "nie zmienia faktu że się nie znasz czy znasz ..."

Czajson

2 + - 2011-11-09 07:55

nie zmienia to faktu, że jesteś fanboyem ;p

angelboy

0 + - 2011-11-09 10:16

dupa prawda :D ostatnio rozważałem zakup HD6970 ale trafiłem na okazję i meeega tanio bo za 200 zł kupiłem GTX285 :) kiedyś sam jechałem na Radeonach :) po prostu wybieram to co jest dla mnie korzystniejsze jakościowo jak i cenowo :) nie lubie też się użerać ze sterownikami AMD nie wiem czemu ale zawsze mi robią na złość ...

kolabsar

1 + - 2011-11-09 18:53

Ja się spotkałem np ze sprzedającym, który polecał 440GT pewnemu gościowi jako bardzo dobrą kartę do gier, jak twierdził wszystko będzie ładnie chodziło i to zaraz po tym jak innemu wcisnął zasilacz tracera 350W... nie skomentowałem, oczy zrobiłem i wyszedłem.

impulse_101

1 + - 2011-11-08 20:57

To jest nic, wazne ze Sony i M$ uwazaja GF6800 oraz Ati1950XT za gamingowe karty... lol

JoHnNy08PL

3 + - 2011-11-08 22:43

Ahahaha :D

Szymon331

6 + - 2011-11-08 21:00

TO są karty nie polecane do gier z DX11/DX10 ale w starsze tytuły spokojnie można grać. Na kilkuletnim Intel GMA ciągnie Vice City, Baldurs Gate II i cała masa innych świetnych gier.

impulse_101

2 + - 2011-11-08 21:09

Vice City to ci telefon pociegnie wiec nie wiem czy mozna to uznac za argument w obronie tych kart :P

jonny2003

1 + - 2011-11-08 21:15

Racja. Po co robić kartę z obsługą DX 11 skoro nie nadaje się ona do gier pod DX 11. Do starych gier są stare karty...

karer

2 + - 2011-11-08 21:21

DX11 MUSI byc w tych kartach bo sa one produkowane z nowego procesu technologicznego. Zeby wyprodukowac teraz karte ktora nie obsluguje DX11 trzeba wiekszych nakladow finansowych niz zeby wyprodukowac taka sama ale z obsluga DX11.

karer

1 + - 2011-11-08 21:20

Oczywiscie ze mozna. Jesli by nie mozna bylo to za 10 lat jak karta uciagnie spokojnie crysis 2 nie bedzie mozna powiedziec ze to znaczy ze na tej karcie mozna grac. Chodzi o to ze jesli kiedys karty uciagaly ledwo GTA3 i mowiono ze sa super do gier i mozna na nich grac to dalczego dzisiaj ludzie maja mowic ze na kartach lepszych od nich "nie mozna grac"?

To ze gra ma niskie wymagania nie znaczy ze nie powinno sie jej brac pod uwage.

Czajson

-2 + - 2011-11-09 08:00

Vice City nie obsługuje DX11, więc po co zaśmiecasz?

karer

2 + - 2011-11-09 11:07

Po to ze do tej gry i tak uzywamy karty z obsluga DX11 bo inne karty obecnie NIE SA produkowane. Widze ze nie zrozumiales nawet wypowiedzi wiec po co zasmiecasz?

ziolopalacz

-4 + - 2011-11-08 21:34

A ja na ten artykuł odpowiem: "oj tam, oj tam". Moi znajomi korzystają z takich kart jak HD4670 1gb czy HD5670 512mb i nie narzekają na wydajność. Wręcz przeciwnie, co prawda HD4xxx nie mają Dx11 ale GTA4 i Crysis na full chodzą z AMD Dual-Core. A jeśli chodzi o HD5670 to tylko pamięć go ogranicza a tak spokojnie lata, nie wiem czy Dx11. (nie mówię tu o wysokich rozdzielczościach!!!)

toshi123

4 + - 2011-11-08 22:09

Ot za dużo zioła... HD4670 + Crysis na full = 5-10 fps
A HD5670 ograniczana przez 512MB ramu? Chyba kpisz... Nawet znacznie mocniejszego HD5770 w żaden sposób nie ogranicza 512MB...

toshi123

2 + - 2011-11-08 22:10

Tym bardziej w niskich rozdzielczościach! Im niższa rozdzielczość wyświetlanego obrazu tym mniej pamięci karta potrzebuje!

RPRT07

0 + - 2011-11-08 22:18

I praktycznie tylko po to jest potrzebna pamięć na GPU - do rozdzielczości, nic więcej.

karer

0 + - 2011-11-09 00:05

Oczywiscie ze do nieczego wiecej poniewaz nie wychodza nowe biblioteki graficzne jak DX12 ktory mialby jakies nowe funkcje.

toshi123

0 + - 2011-11-09 17:57

No nie do końca macie racje koledzy. Więcej pamięci przydaje się również do obsługi lepszych tekstur, większego "zasięgu widzenia" bardziej szczegółowych modeli itd. Warunkiem jest tutaj mocniejsze gpu, w kartach słabszych niż gts 450 więcej niż 512MB nie ma sensu. Co z tego, że pamięć jest jeśli karta nie nadąży z jej wypełnianiem? Większe znaczenie od ilości pamięci ma jej szybkość, przykład - różnica wydajności między HD5770 a HD5830 - karty w teorii różnią się tylko przepustowością ram'u...

karer

0 + - 2011-11-09 18:29

Oczywiscie ale zapotrzebowanie na ram w przypadku zwiekszania odleglosci rysowania jest znikome a jesli chodzi o tekstury towiadomo ze musza byc gdzies trzymane ale nie wplywa to na wydajnosc. Dopiero gdy zaczyna brakowac pamieci na tekstury wydajnosc drastycznie spada. tak wiec takstury - minimalne wymagania musza byc spelnione ale wydajnosc zalezy od GPU dalej.

Wulfen

-2 + - 2011-11-08 22:35

"GTA4 i Crysis na full"
w 800*600?

LelleQ

2 + - 2011-11-08 23:28

A jeżeli tak to co? Autor tamtego posta nie wspomniał o rozdzielczości więc nie wiem co wy się tak rzucacie :P

Czajson

0 + - 2011-11-09 08:14

Chociażby o to, że to jest art o graniu w gry z DX11 a nie o tym czy te karty nadają się do grania wogóle. Subtelna różnica a jaka istotna. Gość pisze można rzec bez sensu jeśli chodzi o ocenę artykułu a Ty go z jeszcze mniejszym sensem bronisz. Jednym zdaniem mogę Ci odpisać - to jest powód, żeby się rzucać a Ty nie trolluj.

LelleQ

1 + - 2011-11-09 18:47

A ty panie "mondry" znajdź informacje na temat tego kto to jest troll. Po drugie, co ma rozdzielczość do DX11? Tyle samo co piernik do wiatraka prawda?

TheBlur

2 + - 2011-11-08 22:47

Dobra, toś przesadził człowieku... . HD5670 całkiem zacnie poradzi sobie z grami, ale Crysis na pełnych... ? Na średnio-wysokich (ale nie bardzo wysokich) w 1280x1024 to i owszem... .

Michur

1 + - 2011-11-08 22:51

Ten art. to takie subtelne "wyjebcie ten stary złom, który trzymacie bo nam sprzedaż spada przez słabą złotówkę"

misiek12_sdz

0 + - 2011-11-08 23:04

6570 to bliźniak 6770m a na mobilnej grałem w C2/BC2/BF3/W2 i poniżej high/medium nie schodziłem a rozdziałka całkiem zacna 1600x900, także z ograniczonym budżetem ta karta może zapewnić przyjemność z rozgrywki. Nie mówimy to oczywiście o Metro w Ultra Dx11 FHD aax4 ale w większości nowych gier typu DIRT3 czy Crysis 2(tutaj fakt bez optymalizacji ze strony cryteka nie pogramy na takich kartach w DX11 ale DX9 wygląda wcale nie tak źle) można nacieszyć oko, szczególnie przeskakując z 6800GT czy tym podobnych.

suntzu

-1 + - 2011-11-09 08:21

patrz zegary, zobacz różnicę.

suntzu

-2 + - 2011-11-09 08:25

żeby nie było... 6770m skopie dupsko 6570 :) (patrz jeszcze pamięci)

misiek12_sdz

0 + - 2011-11-11 22:41

Karty mają niemal taki sam wynik bo 6770m ma 725 vs 650 za to pamięci ma aż 200MHz słabsze. Ale zawsze zostaje oc;) 850/950 śmiga na co dzień w BFie.

Wenezo

-4 + - 2011-11-08 23:14

Jaja jak berety na full w crysis to 2600k+gtx580 ma problem ;] ale sa ludzie i taborety.

LelleQ

3 + - 2011-11-08 23:30

Full czego? Cieni, tekstur albo rozdzielczości? A może full głupoty?

MaNiAc

1 + - 2011-11-08 23:35

Jedni maja racje inni tez maja racje! hehehe...

Moze i stare modele słabe wydajnosciowo taie shit etc.
Tylko niech ktos z was mi powie tak naprawde ile czasu GRACZ oglada godzinami super jakosciowo grafike w DX11 onanizujac sie z zachwytu?! Przy dzisiejszych super grach z DX11: ktory notabene napedza kase producenta sprzetu poprzez małych zapatrzonych zakompleksionych ludzików siedzacych godzinami przed komputerem i chwalacych sie na prawo i lewo ze maja lepsza grafike niz kolega!, zbytnio odjechałem :) ale do rzeczy: przy dzisiejszych super 'grach' DX11 nie ma czasu na podziwniane srodowiska DX11 bo gre przechodzi sie w 3-4h i naparza do kolejnych fal debilnych wrogów (oczywiscie potem przychodzi czas na refleksje i ogladanie ale po co?)

Duzo moich znajomych (rowniez ja) nie wymienia kart graficznych dla kolejnego numerka z DX osobiscie katuje grafike az padnie lub jesli w grze bede mial 10fps to wtedy jest czas na wymaine. A najwieksza beka jest z tego ze moj stary GF9800 GT spokojnie radzi soebie w DX9 z nowymi grami (procek lepszy i daje rade) a u znajomych z super kartami DX11 lagi, spadki FPS, zero grywalnosci etc.

Czesto czytam na Benchmarku Odpowiednai karta do... i mam beke jak nic po pierwsze 'nowe' karty i ich wydajnosc, po drugie jak nawet GF9800 GT jest w 'zestawieniu' to zastranawiam sie kto go testowal i jak...

Podsumowujac kolejny reklamowy art na Benchmarku (i szybko wszyscy do jednego z najdrozszych sklepow Komputronik-Benchmark)

Dobranoc

jurcys

1 + - 2011-11-09 01:20

dobranoc, pamiętaj że dzięki temu, że komputronik jest właścicielem benchmark.pl to możesz takie teksty o benchmarku wypisywać. Już wolę takie artykuły, niż zapychacze treści w postaci seksownych gier z dziewczyn czy coś takiego ;)

suntzu

0 + - 2011-11-09 06:08

albo tablety, telefony, zabawki dla dzieci...
-. bo taki poziom recenzji tu jest....

-------------
Mam wątpliwości do 6400m i 520m te GPU są mobilne, a tam niska rozdzielczość oznacza tyle, że ma się taką samą gęstość pixela jak na PC.

dajmy na przykład laptop 12 calowy vs 22 calowy. 22 calówki mają rozdziałkę hd. Jaka rozdziałka jest porównywalna na 12 calówce?

Czajson

-1 + - 2011-11-09 08:08

Wystarczy, że odpalisz jakąś strategię i wtedy będziesz miał dużo czasu na podziwianie krajobrazu. Ewentualnie jak będziesz robił ze snajperki zbliżenie, czy też podkradał się pod budynek. Detale to takie małe drobnostki, które jednak dają większą przyjemność optyczną. To jak lakier metalik na samochodzie - niby kolor ten sam, ale całkiem inaczej to wygląda. Dzień dobry

mutissj

0 + - 2011-11-09 01:22

To są produkty dla super marketów i allefrajer.pl=]

sleeper

0 + - 2011-11-09 01:28

"Przykład różnic w grafice w demie technologicznym Unigine "Heaven""
Hehe, bo na niczym innym praktycznie nie widać tych różnić między dx10 a dx11, no może poza spadkiem framrate :D Dx11 to jakieś kosmetyczne, niewidoczne popierdułki teraz! Nie ma na razie żadnej gry która korzysta tak jak to demo z dx11(głównie chodzi mi o teselacje bo to najbardziej jest widoczne jeśli chodzi o poprawę jakości) Musimy poczekać na gry dla których warto kupowac kartę dx11, a narazie jakos nie widze, co takiego wyszlo, zeby wydawac kasiore na ten bezuzyteczny jak dotad sprzet, chyba, ze ktos ma za duzo kasy i musi miec najnowsze cyferki na karcie

suntzu

0 + - 2011-11-09 08:20

DX11 to szereg usprawnień, głównie wydajnościowych. Dzięki tesalacji odciążasz CPU. CPU przesyła raz mapę bitową do GPU i koniec... resztę GPU obrabia.

Dzięki temu siatka dachu może liczyć 12 poly, a tesalacja zrobi z tego 200k poly. Cały dom może liczyć 1tys poly... a GPU zrobi z tego milion poly :)

beem85

0 + - 2011-11-09 12:16

Generalnie DX11 = DX10 + teselacja + multithreading. O Compute Shaderach nie wspominam, bo DX10 też je obsługuje w jakimś stopniu. Są też pewne różnice w bebechach obu API, DX11 jest bardziej oczyszczonym i surowym interfejsem, np. wywalono z niego obsługę fontów (teraz za nie odpowiada DirectWrite), nie ma też obsługi modeli X, które były w DX10. Wszystko po to by zyskać na wydajności i elastyczności.

kbrbabzbtb

0 + - 2011-11-09 08:13

Dx11 widziałem tak naprawdę w C2 i demie Heaven. Trochę trudniej było mi go dostrzec w Metro 2033, możliwe, że gdzieś tam był. Wcale go nie widziałem w Battlefield 3 czy DE :HR. O DA2 nawet nie wspomne bo to jak obsługa dx11 w tetrisie. Producenci wciskają to na siłę gdzie się da, raczą grczy podrasowanymi screenami, ci lecą do sklepów po GPU, a później na forach toczą się zaciekłe debaty o to gdzie widziano dx11 i na jakim konkretnie obiekcie i w którym momencie rozgrywki. Oprócz ładnych cegiełek w jednym tytule to dx11 tak naprawdę nie wsniósł niczego ciekawego do gier.



suntzu

0 + - 2011-11-09 08:15

hehe...
Jak to ktoś napisał ostatnio, twój stan wiedzy usprawiedliwia ten komentarz.

Geometria liczona wielowątkowo?

kbrbabzbtb

0 + - 2011-11-09 08:28

No opisałeś to wszystko ładnie tylko ja jako klient patrzę pod kątem efektu. Co mi po Twoich kalkulacjach jak C1 w dx9 chodzi i wygląda o niebo lepiej niż DE: HR w dx11? Gdzie dla mnie, jako klienta są te kokosy wynikające z obsługi dx11?

suntzu

-1 + - 2011-11-09 09:04

Za to Crysis 2 wręcz przeciwnie....
... To zależy od developera. Ale proponuję byś w DX10 stworzył grafikę składającą się z tylu poly ile ztesalowany obiekt DX11...

Co do DX9 vs DX10/11
To zupełnie inne silniki. DX10 był porażką, zobacz chociażby jak duży wzrost wydjaności był w DX10.1 ...
... niestety gier z DX10.1 jest na lekarstwo. W dodatku porównując NV DX9 vs 10 vs 11 tego nie uświadczysz, bo nie wspierali DX10.1

kbrbabzbtb

1 + - 2011-11-09 08:29

P.S.

Jest trochę tytułów gdzie wyłączając dx11 wizualnie prawie nic nie tracisz, a gra zamiast w 30 to chodzi w 60 fps.

suntzu

0 + - 2011-11-09 09:00

mówisz o wyłączaniu DX11 czyli przejście na DX10?

kbrbabzbtb

0 + - 2011-11-09 09:36

Z przejścia z dx11 na dx9. Crysis 2. Tesselacja na ścianach ładna, te odpryski i kurz po pociskach dx11 też fajne. Ale to wszystko, całość i tak wygląda prawie identycznie - spadek wydajności między trybem dx9, a 11 ogromny. Jak między bardzo komfortowo grywalne, a kompletnie niegrywalne.

Dragon Age 2 różnica w wydajności pomiędzy dx9, a 11 od 50% w górę. Wizualne różnice prawie żadne.

Szymon331

0 + - 2011-11-09 19:10

Zgadza się. Napisałem o tym recenzję. Włączenie DX11 w Crysisie 2 masakrowało mi FPS w tej grze.,

dnetsky

0 + - 2011-11-09 08:30

szkoda że nie porównywali dx10 vx dx11 w innych grach

o chociażby Civ5

:)

Hans Olo

0 + - 2011-11-09 11:44

I tak wolę Deus Ex z silnikiem bez nadzwyczajnych efektów, ale z genialną kampanią, niż kolejnego "krajzisa" nudzącego się po pierwszych kilku etapach.

NomadDemon

0 + - 2011-11-09 12:07

ja gram pod linuxem, ciesze sie jak dx9 mi sie dobrze wyswietla

karer

2 + - 2011-11-09 12:52

Ludzie sie wypowiadaja o DX11 i teselacji a chyba niebardzo wiedza ze teselacje tez trzeba WYMODELOWAC. Zeby otrzymac tai ladny efekt w grach osoby odpowiedzialne za grafike (90% pracy) musza modeloawc obiekty po raz drugi dla DX11. Dlatego jesli gra wspiera DX9 w jakiejs wersji to nie ma sie co ludzic ze developer zwiekszy naklady finansowe o ponad 50% zeby gra na DX11 byla wymodelowana kolejny raz.

kbrbabzbtb

0 + - 2011-11-09 21:26

To by tłumaczyło dlaczego o dx11 głównie się słyszy, a rzadko kiedy widzi ;)

Większość gier dzisiaj multiplatformowe produkcje robione pod konsole i dx9. I tak jak piszesz, obsługa dx11 to prawdopodobnie dla producenta dodatkowa robota, problem i dodatkowa kasa do wyłożenia po etapie kiedy cała gra jest już gotowa. Z tego powodu mało która gra korzysta z tych bibliotek, a jeszcze mniejsza liczba ma jakieś widoczne efekty dx11.

klawiatura

-14 + - 2011-11-09 15:55

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Grabol

2 + - 2011-11-09 21:39

A ja z drugiej strony tematu. Mam przyjemność pracować z młodymi ludźmi (wiek 17-27 lat). Jako gracz z ponad 20-letnim stażem, siłą rzeczy co nieco się orientuję w sprzęcie będącym aktualnie na rynku. Kiedy ww młodych ludzi pytam, czy grają, to twierdzą, że tak. Ku mojemu zdziwieniu, kiedy pytam o szczegóły sprzętu, to często nie wiedzą, czy mają ATI czy NVidię. Dokładnie za to wiedzą, ile ramu ma ich karta, i ten parametr stawiają na pierwszym miejscu. Najczęściej też kupują kompy skonfigurowane w markecie. Jeżeli benchmark ma być portalem przyjaznym dla "mniej wtajemniczonych", to takie arty powinny się jak najbardziej pojawiać.

NuCore

1 + - 2011-11-10 00:14

Dokładnie, powszechne jest określanie wydajności karty na podstawie ilości MB pamięci na karcie graficznej, a nie MHz'y, czy innych bardziej szczegółowych danych jak ilość ROP, TMU itd, nie wspominając o pozostałych elementach GPU, czy jego generacji i zastosowanych w nim rozwiązaniach. Potem ludzie kupują karty z 2GB RAM, mimo że to tylko GT520, a że szyna danych do pamięci to tylko 64Bit i co najwyżej GDDR3, to już mało kto wie;)

emcen

1 + - 2011-11-13 17:29

Jakieś wariactwo , od 4 lat jestem szczesliwym posiadaczemHD 3870 i E8200 @ 3,2 i wiekszosc gier mi chodzi w zadowalajacej jakosci . Ogólnie rzecz biorąc to w grach nie zauważyłem poprawy jakości grafiki od ładnych paru lat ,tak od 2007 roku stoimy w miejscu. Jak patrzę na te dachówki w heaven to śmiać mi się chce bo nie takie rzeczy na dx9 widziałem :D Battlefield 3 powiadacie??? a cóż w nim przełomoweg??? oklepane schematy ,. troche lepsza grafika ale jakim kosztem??? trzeba troiche sie zastanowic , dla mnie nadal jest kanciasta , widac wielokaty i takie tam , fotorealizm?jaki fotorealizm, skrypty na kazdym kroku. W takim tepie to ja prędzej pójdę do piachu niz sie go doczekam.

dkx1992

-1 + - 2011-11-15 19:06

DX10 to ładniejszy DX9... dopiero od DX11 się grafika polepszyła

Lankers

0 + - 2011-11-15 21:32

GT 520 to odgrzany kotlet... Na allegro chodzi po 100-200 zł...
Dużo osób niestety to kupuje ponieważ myśli że to z górnej półki...
Zamiast sprawdzić gdzieś w internecie opinie na ten temat.

allejaja16

0 + - 2011-11-18 06:53

Ja śmigam na gf gt430 i dx11 dobrze śmiga np w crysis 2

malboro511

0 + - 2011-11-29 16:40

kurde wszystko zrobia zeby kase wziasc i bubel wkrecic

lem00r

0 + - 2011-12-01 00:45

a ja sram na te karty. voodoo 2 to było coś. ciułałem pół roku. HEH stare dobre czasy........



!!!!!!!!!! mario w directx 12 to bedzie szał.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie