• zaloguj

rejestracja w 10s

Szukaj w serwisie:

Darodaredevil | 2009-07-10

Drakońska ustawa przeciw piratom znów rozpatrywana we francuskim parlamencie

Zobacz więcej w kategorii: inna

producenci: inny

Miesiąc po tym, jak uznano kontrowersyjne francuskie ustawy przeciw piractwu komputerowemu za niekonstytucyjne, do parlamentu trafiła do rozpatrzenia zmodyfikowana ustawa.

Pomysły francuskich parlamentarzystów budzą wielkie kontrowersje głównie ze względu na bardzo rygorystyczny system kar za piractwo. Wg nowych pomysłów osoba, której udowodni się poraz trzeci, że pobierała z internetu nielegalne pliki, łamiąc prawa autorskie, może otrzymać bardzo surowe kary. Zostałby wytoczony jej proces karny, w którym sąd mógłby orzec do 300 000€ kary, odcięcie od internetu i do dwóch lat więzienia. Ponadto osoby umożliwiające dostęp do internetu skazanej osobie byłyby pozbawiane dostępu do sieci na miesiąc oraz musiałyby zapłacić grzywnę w wysokości 1500€. 

Nowa ustawa wydaje się być jeszcze bardziej drakońska niż jej dwie poprzednie wersje. Wielu czytelników może dziwić fakt, że piszemy o pracach ustawodawczych francuskiego parlamentu. Należy jednak pamiętać, że precedens który mógłby powstać we francuskim prawie, może zostać przyjęty przez inne kraje Unii Europejskiej, w tym Polskę.

Źródło: TechConnect

odsłon: 6196

Komentarze

(108)

mgkiler

2009-07-10 11:52

Od ustawy do jej egzekwowania w praktyce daleka droga.

Musieli by ukarac 80% polakow :)

game4you

2009-07-10 14:10

prawdziwy z Ciebie optymista..
ja powiedział bym że 99% polaków ;]

multijumper

2009-07-10 20:10

Myślisz że jest aż tak żle ?!...to chyba przesada

Darodaredevil

2009-07-14 12:27

ja myślę że przedział 60-80% jest całkiem realny, wliczając w to pojedyncze przypadki sciagniecia filmu. oczywiscie liczbe polaków mam na mysli korzystajacych z komputera i internetu. Bo wbrew pozorow spory procent ludzi nadal nie ma dostepu do sieci

1wilq

2009-07-11 00:15

może 99% to lekka przesada.. bo osobiście znam ludzi którzy nie potrafią wykorzystywać potencjału internetu... istnieje dla nich tylko gg nasza klasa bądź grono itp a jak zapytasz się ich o p2p itp... to patrzą na Ciebie jak na idiote i pytają czy to nie jest jakaś nowa www społecznościowa.... ale te 80% jak najbardziej się zgadzam :]

mgkiler

2009-07-10 11:53

Oczywiscie jestem przeciwko piractwie. System mam legalny. Gry kupuje orginalne.

Ale np ceny filmow czy muzyki sa tak duze ze nie dziwie sie piractwu.

1wilq

2009-07-11 00:18

eee.. wybacz ale ceny gier również są za drogie... może jakby były o 50% mniejsze...

Darodaredevil

2009-07-10 11:59

Ja też jestem przeciwny piractwu, system mam legalny ale 90% gier niestety nie. Muzyka tak samo. Ja chętnie bym miał wszystko legalne ale niestety taka prawda że ceny są ZA DUZE i nie ma sie co dziwic. W dodatku polacy sa biedniejszym spoleczenstwem niz francuzi i nie moga sobie tak pozwolic na kupowanie elektroniki czy muzyki jak oni.

_nick_

2009-07-10 12:08

Nie ma się co tłumaczyć cenami, masz masę gier po 10-30zł i wiele darmowych aplikacji.

Darodaredevil

2009-07-10 12:10

dlatego ostatnio kupiłem sobie antylogie Fear z dodatkami czy antologię Gothica ;)

darek11

2009-07-10 12:54

tak, ale sa to gry z przed paru lat, albo to chlam i niegrywalne smiecie. kup gre za 10zl na slepo i jak ci nie trafi to po 10 minutach bedziesz klnac na to, dobre gry zaczynaja sie od 50zl i ida w gore (mowie o wmiare nowych grach)

1wilq

2009-07-11 00:20

z takim rozumowaniem to wolałbym zamiat 5 beznadzijenych tytułów kupić jeden porządny za te 100-120 zł..

grzesiekmos

2009-07-12 09:39

Co lepsze.. kupisz ten tytuł za 120zł i pograsz w niego około 10h ;)

grzesiekmos

2009-07-12 13:54

Oczywiście nie pochwalam piractwa, ale wysokie ceny są wielkim utrapieniem w naszym kraju :/

mgkiler

2009-07-10 12:13

Ja kupuje gry orginalne.

Jest sporo dobrych gier za mniej niz 100zl.

Kupisz gre a za ile ja przejdziesz? Sa gry w ktore mozna grac miesiacami.

Niektore przechodzi sie bardzo dlugo, a niektore gra sie dlugo po multi.

Wiedzmina przechodzilem 3 miesiace. Co prawda dlatego ze mam malo czasu i gralem 2 godziny dziennie tylko.

Ale nawet jak ktos ma czas to 50-100zl na gry na miesiac, czy dwa to jeszcze jest do przezycia.

Ale jak widze ceny gier na konsole to... masakra. 200zl na gre juz bym nie dal. Musialaby byc nie wiem jak dobra.

Darodaredevil

2009-07-10 12:19

Ja strasznie czekałem na Fear 2: PO ale jak zobaczyłem cenę to czekam nadal.. Dla mnie gra warta 100zł musi oferować conajmniej 100godzin gry - dlatego jesli już to się skuszę na jakiegoś rpg

_nick_

2009-07-10 12:38

Ja też czekam z kupnem FEAR 2 ;)

Ale jak wyjdzie risen to chyba kupię go w miarę wcześnie :)

Maxord

2009-07-13 00:53

Dokładnie. 1 h gry = 1 zł ;) Ale przez to gry byłyby jeszcze droższe, bo 100 godzin gry = 100 zł + 20 za fajną fabułę + 30 zł za wygląd gry i grywalność ;( Najlepiej byłoby, gdyby 1 h gry = 0 zł, 100 h gry = 0 zł + 50 - 80 zł za grywalność i grafikę. Tak byłoby najlepiej.

_nick_

2009-07-10 12:07

Pomysł dobry, ale kary za duże, nie może byćkary pozbawienia dostępu do internetu, karę finansową rozumiem i powinna być adekwatna do ukradzionego softu, itp.

Gakudini

2009-07-10 12:40

Problem polega na tym, że jest się karanym nie za ukradziony soft, ale za udostępniony. Czyli jak miliard ludzi ściąga, to musisz zapłacić "tylko" 300000€ (oczywiście bzdura totalna). Co do odcięcia od internetu, to ciekawe jak upilnują człowieka, żeby sobie na pre paidzie nie korzystał :)

Darodaredevil

2009-07-14 19:30

Przecież sieci telekomunikacyjne prowadzą scisly rejestr - historię twoich dzialan w sieci. Wystarczy ze policja poprosi.. Wiem o tym na pewno - jak mialem problemy z netem to o dziwo pani z pomocy technicznej powiedziala mi jakich adresow najczesciej uzywam.. (ach ten Quake Live :D)

mehtron

2009-07-10 12:12

Ciekawe jak miałby wyglądać zakaz dostępu do internetu.
Czy to nie jest śmieszne?
Może wprowadzić np. zakaz zbliżania się do stref WiFi?

Kolejny prawny BUBEL i mam nadzieję, że nie zapłacę za niego.

Darodaredevil

2009-07-14 19:27

uwierz mi, ze mozna to wyegzekwować. Zakażą Ci posiadania wszelkiej elekroniki przy sobie i już.

Sachiel

2009-07-10 12:17

Generalnie piractwa nie poieram. Mam legalny system i sporo legalnych gier. Często ściągam najpierw jakąś grę i jak mi się spodoba to później kupuję orginał.
W przypadku seriali jenak to wszystko ściągam z sieci. Nie czuję się jednak w tej sprawie winny. Sądzę, że za taki stan odpowiadają nasze stacje telewizyjne. Seriale pojawiają się z ogromnym, nawet kilkuletnim opóźnieniem, albo wcale. Często emisja serialu jest niepełna, albo o absurdalnych godzinach.
Do tego dochodzi wszechobecny i znienawidzony przeze mnie lektor. W obecnych czasach, gdy telewizja cyfrowa jest standardem i są możliwości techniczne, powinna być możliwość wyboru, czy chcę oglądać film z lektorem czy z napisami.

GreQonE

2009-07-10 12:38

Popieram w 100% :)

Brandar

2009-07-10 13:25

Ave

AlphaFTN

2009-07-11 23:31

Bla Bla Bla.

Albo jesteś legalny, albo nie jesteś. Nie ma stanów pośrednich. Jedyna wina jaka jest w przypadku seriali to Twoja - że je kradniesz. Nie tłumacz sobie, że jest inaczej, bo jest to żenujące, przypomina mi katolików "wierzących nie praktykujących" i wszelkie podobne komedie.

Tyle.

rotorek

2009-07-10 12:24

lobby przemysłu muzycznego/filmowego itd. ma się nieźle - nawet w Polsce ;-)
Państwa powinny się w pierwszej kolejności zabrać za robienie porządku z organizacjami takimi jak ZAIKS (i odpowedniki w innych krajach)

tak poza tym to w Polsce albo ceny są za wysokie, albo płace za niskie (tak czy inaczej jest kiepsko)

swoją drogą to śmieszne, że roszerzona wersja władcy pierścieni jest dużo tańsza w anglii (gdzie zarobki są dużo wyższe jak u nas)
dlatego sam kupiłem z tamtego amazona płacąc śmieszne 90zł (za 12 płyt DVD), gdzie u nas cena jest 5-6 razy wyższa ;-)

przykładów znalazłoby się dużo więcej

generalnie jako osoba, która niecierpi polskiego lektora/dubbingu wolę się zaopatrzyć zagranicą płacąc dużo mniej i do tego nie płacić za często opłakane polskie wersje

Darodaredevil

2009-07-14 19:28

Bo polskę traktują jako rynek niszowy, nie ma się co dziwić. U nas maja male dochody wiec nie dbaja o klienta i to oni dyktuja warunki

Gumiskoczek

2009-07-10 12:27

Socjalistyczne Republiki Europejskie boją się "piratów", którzy kradną grę, bo tylko wysoko postawieni politycy mają monopol na złodziejstwo. Pieniądze ustanawiają prawo,społeczna bierność prowadzi do niewoli. Amen

wookash966

2009-07-10 16:49

na wieki wieków

WASZKIS

2009-07-10 12:34

Właściwie i tak już osiągneliśmy niezły sukces. W sumie każdy z nas ma świadomie legalny system. Pewnie jest jakiś odsetek nieświadomych osób co mają nielegalną winde. Większość z nas deklaruje, że kupuje oryginalne gry. A jeszcze kilka lat temu większa część naszego społeczeństwa jechała na pirackim xp, o grach już nie mówiąc.
Oczywiście inaczej wygląda sytuacja z filmami i muzyką. Każdy z nas ma inne na to spojrzenie. Jednak każdy się zgadza, że ceny produktów są niestety nie na nasze kieszenie. A bynajmniej nie pozwalają się tak cieszyć tymi produktami jak wydane pieniądze na gry.

GreQonE

2009-07-10 12:37

Popieram w 100%.

_nick_

2009-07-10 12:43

popieram w 99% :D

Bo nie zawsze gra jest lepsza od muzyki ;]


Fakt, że świadomośc Polaków w tym zakresie się zwiększa i że ceny u nas są zbyt wysokie w stosunku do zarobków.

world007

2009-07-10 12:46

W Polsce pobieranie filmów i muzyki (nie udostępnianie) jest LEGALNE!!!
Tak więc jak pobiera się film przez rapida czy p2m, bez udostępnianie, to nie łamie się Polskiego prawa.

Co do programów, aplikacji, gier itp. jest inaczej, ponieważ instalując aplikację, zgadzamy się na jej licencję.

ps.
Poza tym dla większości programów są darmowe odpowiedniki. A znajdźcie mi darmowy odpowiednik dla jakiegoś filmu ;)

Darodaredevil

2009-07-10 12:52

Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem, ale masz na mysli kopie już posiadanych rzeczy?? legalnym jest na pewno pobieranie kopii już posiadanego utworu lub programu jesli nie chcemy sobie np plyty porysowac wciaz sluchajac ulubionej piosenki

snowflake

2009-07-10 16:07

to też zależy od licencji, bo jest dużo programów, których licencja zabrania posiadania/tworzenia kopii zapasowej, co moim zdaniem jest absurdem. ;]

_nick_

2009-07-10 13:07

"W Polsce pobieranie filmów i muzyki (nie udostępnianie) jest LEGALNE!!!"

Nie prawda, nie jest karane z urzędu, ale legalne nie jest, bo posiadasz coś za co nie zapłaciłeś, a powinieneś. W takiej sytuacji może cię pozwać właściciel danych, które nielegalnie pobrałeś, czyli np. prodeucent filmu, muzyki, gry czy programu.

Za to udostępnianie nielegalnych plików jest ścigane z urzędu, taka jest różnica.

Vilgefortz

2009-07-12 01:19

A ja przytoczę jedną wypowiedź na temat piractwa.... i tyle w tym temacie.
"Przecież program jest tworem wirtualnym, który da
się kopiować bez ograniczeń a cechy takowej nie
posiadają twory materialne. Teoretycznie jeśli
ktoś by sobie narobił miliony czy miliardy kopii
danego programu, który kosztuje majątek a zajmuje
tylko kilkanaście mega (są takie) to mogłoby się
okazać, że "okradł" firmę na kwotę przewyższającą
aktywa kuli ziemskiej czyli taką jaką nigdy by ta
firma nie zarobiła nawet gdyby wszyscy obywatele
świata kupili po kopii! Takie naiwne przeliczanie,
że każda kopia jest równoważnikiem fizycznej
straty jest z gruntu błędne i prowadzi do absurdu
jak powyżej. Nie tak to powinno wyglądać.
Podstawowe założenie korygujące ten sposób
idiotycznego liczenia powinno być takie, że NIE
KAŻDY użytkownik posiadający pirata kupiłby
oryginał gdyby do pirata nie miał dostępu tylko
PEWIEN PROCENT (różny w zależności od
okoliczności, w przypadku windowsa można przyjąć
że 90% by kupiła bo tu nie ma za bardzo wyboru a w
przypadku piosenek może to być np. tylko 7%). To
jest na zasadzie "ściągam bo jest ale gdyby nie
było to bym to olał" Sam fakt, że ktoś ściąga nie
powoduje powstania żadnej straty... (ciąg dalszy niżej)

Vilgefortz

2009-07-12 01:21

bo gdyby nie on
ściągnął to zrobiłby to inny a utwór już i tak
jest rozpowszechniony (przypomina to sytuację
gdyby trzeba było zatykać uszy przechodząc pod
dyskoteką). Weźmy np.radio. Ja czasem słucham
radia bo jest za darmo ale gdybym miał płacić to
bym nie słuchał itd. Jest bo jest to się korzysta
a nie wina tego co ściąga, że dany utwór już w
sieci jest. Czy się ściągnie czy nie to to i tak
będzie.
Zupełnie inna sytuacja jest gdy ktoś
wykorzystujący dany program czy utwór potrzebuje
go w celach zarobkowych i się wymiguje od płacenia
idąc na łatwiznę - to jest zasadniczo różna sprawa
od ściągania na własny niekomercyjny użytek domowy
bądź towarzyski i tu się zgadzam, że "zawodowych"
piratów należy karać.
U nas się już tak przyjęło, że robi się to co jest
najbardziej banalne nie patrząc czy słusznie czy
nie więc wrzucili wszystkich do jednego wora i po
problemie (dla nich). Ten co ma 100MB lewych
piosenek to PIRAT a ten co sprzedaje drogie
oprogramowanie w tysiącach egzemplarzy to też
PIRAT. PIRAT=PIRAT. Pseudologika."

SORY, miało trafić do głównego wątku....

tomcorek

2009-07-12 13:00

Muszę się z tym zgodzić, wiem na własnym przykładzie gdyby nie filmy ściągane - samemu czy przez znajomych; wiekszości filmów bym nie obejrzał - prawdopodnie bym nawet o nich nie wiedział.

_nick_

2009-07-12 19:53

Wiem że to inna kategoria, ale porównanie dobre, ten co zabił 1 człowieka to morderca i ten co zabił 100 ludzi to też morderca. Nie ważne jest ile ściągałeś nielegalnych plików, ważne że to robiłeś. Inna sprawa że kary za piractwo powinny być adekwatne do jego skali.

Fakt, że ludzie jeśli by nie piracili to kupiliby mniej muzyki/filmów/programów niż by je ściągnęli, ale sporą cześć z nich jednak by kupili. Teraz jak kupuję gry to nie mam ich nowych w miesiącu 10, w które zagram w 2, tylko właśnie kupuję te 2.

Piractwo jest złem i żadne tłumaczenie tego nie zmieni.

projectdarkstar

2009-07-13 09:58

Niom, popieram kolegę.
Z polskiej wypłaty (dorabiania raczej) ledwo potrafiłem uzbierać na nowy sprzęt i na gry nie bardzo była kasa, ot może 2-3 rocznie. Windę miałem z uniwerku więc za free.
Dzisiaj dla mnie kupno gry to 1, może 2% miesięcznej wypłaty. I wiecie co? Nie chce mi się bawić w piraty, jeżeli mogę sobie zamówić na play czy amazonie, przyjdzie następnego dnia i spokój.
Natomiast rozumiem ludzi w PL, którzy zarabiają 1500 netto. Jak gra kosztuje 100 zł to się człowiek lekko krzywi przy płaceniu.
Gry w PL są za drogie ale przede wszystkim są zbyt drogie w stosunku do płac.
Do tego dochodzi całkowity brak marketingowego myślenia ze strony sklepów. W zeszłym tygodniu kupiłem 2 gry - Street Fighter 4 i Arma 2. Obie były przecenione o 30% w dniu premiery (17.99 zamiast 24.99) przy zakupie on line w rzeczonych sklepach. Tymczasem w PL sklep nic nie przeceni nawet jak towar od lat leży na półce. W PL wielu ludzi uważa, że lepiej mieć 100% z niczego niż 50% z czegoś.

krzysiek

2009-07-10 13:15

cały myk polega na tym ze:

ceny gier sa lokalizowane - gry w cenach ze steam by piracone aż miło a rynek by lezał i kwiczał.

ceny płyt z polskimi wykonawcami też sa troche za wysokie ale bez przegięć - cana za album winna być 25-30 zeta.
Polscy wykonawcy takie musza miec lokalne ceny bo nigdzie indziej sie nie sprzedadza :)
Zagranicze albumy maja ceny z kosmosu.

Rynek muzyki jest sztywny - nie ma obniżek, serii promocyjnych. Plyta po 3 latach kosztuje tyle samo.

Zdaje sie ze rynek muzki winnien patrzyć i uczyć sie od polskich wydawców gier którzy z piratami jakoś sobie jednak radzą.
I oplaca sie sprzedawać tansze niż na zachodzie gry choć ponosza czesto spore dodatkowe koszta (lokalizacja)



Enter

2009-07-11 20:02

Krzysiek, tylko czemu polskie zarobki nie są "lokalizowane" :P

STALKER__PL__

2009-07-10 12:52

niektorym kolekcjonowanie orginalnych filmow sprawia przyjemnosc a niektorym gry jeszcze innym muzyki ale i tak nie ma osoby ktora zyla by w calosci legalnie ktos sie przywala do kogos ze nie placi za gry a sam bierze narkotyki to tez jest nielegalne wiec nie ma osoby idealnej a z tym zabronieniem internetu to smiech na sali jak ktos ukradnie cos ze sklepu to co zabronia mu chodzic do wszystkich sklepow OMG

Gumiskoczek

2009-07-10 12:53

Przeczytajcie książkę Uciekinier R. Bachmana. Świat zmierza właśnie w tym kierunku:)

darek11

2009-07-10 13:00

Dodam ze napisal ja S.King tylko pod takim pseudonimem:)

Gumiskoczek

2009-07-10 13:10

Prawda:)

Gakudini

2009-07-10 13:00

Osobiście oprogramowanie mam legalne, bo albo kupuje albo korzystam z darmowego. Trudno jest nie znaleźć darmowego programu do jakiegoś zadania. Filmów mam wielką kolekcję z gazet (średnio po 8zł) :) i dużo chodzę do kina wiec nie ściągam.
Natomiast skandaliczna jest sytuacja z muzyka w Polsce, wychodzi sporo płyt w wersji "Polska" (czytaj "stadionowa") za która płaci się 35-45 zł i po otwarciu pudełka dostaje się w mordę. "Stadionowe" wydania bywają bardziej estetyczne. Kiedy w kinie spodoba mi się muzyka uradowany wyszukuje płytę i... cena 89zł !!! hellooo... za tyle mogę kupić ten film kiedy będzie miał premierę na DVD. Tylko, że za 2 lata kupie ten film z przeceny za 20zł natomiast muzyka nadal będzie po 89zł (albo nie będzie jej wcale bo jedyny egzemplarz na Polskę ktoś kupił). Dlaczego gry i filmy mogą tanieć a muzyka nie?

_nick_

2009-07-10 13:09

muzyka też tanieje, ale niestety minimalnie, masz dużo racji. Nowe płyty audio powinny kosztować max. 25-30zł, a starsze do 15zł.

sloniu

2009-07-10 13:11

A co w sytuacji gdy ukarany zostanie ktos kto pracuje dzieki internetowi przykladowo taki administrator sieci
zakaz korzystania z internetu w takim przypadku uniemozliwilby jego prace :)
poza tym w dobie dzisiejszych technolagii i dostepu do internetu tzeba by bylo tego kogos chyba na ksiezyc wyslac, bo tak naprawde co to znaczy odciecie od internetu ??? :P

Qpers

2009-07-10 17:11

To samo, co dzieje się z zawodowym kierowcą po zabraniu prawa jazdy :)

Swoją drogą śmieszy mnie zakaz udostępniania takim osobom dostępu do Internetu - bo niby jak - listem gończym go będą reklamować?

limes_inferior

2009-07-10 14:09

Poniewaz dyskutujemy o piractwie, moge tylko powiedziec, ze w wielu przypadkam samym dystrybutorom oprogramowania zwisa kompletnie (bo inaczej nie mozna tego nazwac) czy ktos piraci program czy nie.

Mialem ostatnio najlepszy przyklad z pirackimi kopiami TomTom dla iPhona (oficjalnie jeszcze niedostepny), ktore sa sprzedawane na Allegro. Allegro oczywiscie umylo raczki bo "nie doszukali sie w Aukcji znamion towaru zakazanego/nielegalnego".
A jeden z dystrybutorow TT na Polske napisal w stylu "pretensje to nie do nich, oni tego nie wystawiali i nic im do tego".

No niestety - nadal zyjemy w kraju absurdow - ale jesli dystrybutorom nie zalezy na sprzedazy oryginalnego softu i maja gdzies gieldy/piratow, to o czym my w ogole rozmawiamy?

W ogole moze to temat na kolejny felieton, zacytuje co ciekawsze fragmenty z odpowiedzi jaka odeslal dystrybutor...

Treyzrazer

2009-07-10 14:38

Sposób na odcięcie człowieka od internetu, jego konta bankowego i innych rzeczy jest już wymyślony.
Niektórzy senatorowie w USA lobbują za ustawami wymuszającymi na społeczeństwie wszczepianie chipu. W USA wielu ochotników poddało się akcji chipowania. Przy pomocy takiego ustrojstwa będzie można dozować delikwentowi dostęp do czegokolwiek. Więc będziemy kupowali tylko legalne rzeczy albo...

Darodaredevil

2009-07-10 15:16

chip RFID.. Nigdy nie pozwolę sobie tego wszczepić.. Podskoczysz?? Jedno "klik" i twoje życie znika, wymazują twoje dane, nie istniejesz..

Qpers

2009-07-10 16:16

Prędzej bym zastrzelił kolesia, który spróbowałby mi to wszczepić. Mówię zupełnie poważnie. Bez względu na nakaz, czy zakaz wszczepiania tego chipa przez prawo.

manioor

2009-07-10 16:20

zamiast karac niech obniza ceny softu i bedzie po problemie, nie widzial bym problemu u siebie z kupnem windowsa 7 za 50zl czy tez gry za 30zl ... taniej wiecej sprzedaja, drozej wiecej piractwa ... polakow nie stac i nie bedzie stac na gry, filmy czy muzyke z empikow ...

_nick_

2009-07-10 16:29

Co do win7 zgadzam się, ale co do gier.. przecież masz ich całą masę za 30zł

el_profeta

2009-07-10 16:45

Tak z "hity" z CITY INTERACTIVE :), A zeby porzadna gra kosztowala 30zl to trzeba czekac ze dwa lata... Czyli polacy skoro sa biedniejsi to w branzy rozrywkowej maja byc spoznieni (swa lata). Kolega ma racje, ceny gier w polsce proporcjonalne do sredniej krajowej i piractwo spadnie, zablokowac tylko eksport zeby nie zalal zachodu import gier z polski. WIEM WIEM -marzenia

Qpers

2009-07-10 16:55

Można by zamiast tego w końcu porządnie podnieść pensje pracownikom - wprowadzić minimalną stawkę godzinową rzędu 4 Euro za godzinę (bez względu na rodzaj umowy) i skończyć z wyzyskiwaniem Polskich pracowników! Bo co - właściciel średniej fabryki w Polsce zarabia na eksporcie mniej, niż właściciel takiej samej fabryki w np. Niemczech?

Polski pracodawca = wyzyskiwacz (oczywiście nie wszyscy tacy są - ale zdecydowana większość)

_nick_

2009-07-10 21:20

to właśnie przez doże prawa pracownicze mamy małe pensje, płaca minimalna w tym nie pomaga. W krajach gdzie nie ma płacy minimalnej są w miarę wysokie zarobki.

To co trzeba by było zmienić to koszty pracownika, bo pracodawca płaci 2x tyle co ty dostajesz.

1wilq

2009-07-11 00:39

wg mnie nasz Kraj i pracodawcy ogólnie nastawieni są na wyzysk wyzysk i jeszcze raz wyzysk.. a Ceny towarów są poporstu "niemiarodajne" przykładowo:
szary Polak zarabia w fabryce 7 zł na godzine
za godzine pracy( czyli te 7zł) może np kupic sobie nie wiem chlep 3 zł i masło 2 zł mleko 2 zł
zostaje mu? okragłe 0
A teraz Polak wyjechał za granice.. przykładowo do Szkocji (ja tam pracowałem) zarabia również 7 ale funtów na godzine
za godzine pracy kupuje również sobie chlep 40p masło 30p i mleko 50p
zostaje mu załóżmy że prawie 6 funtów jest różnica nie? \

tak samo z grami u nas 100-120 zł a tam 15-25 funtów
Morał z tego taki że dopóki producenci softów filmów muzyki itp
nie obniżą cen.. lub pensja pracownika nie wzrośnie to nie bedzie Nas stać na kupno oryginałów i piractwo nadal będzie się szerzyć.... bo sorry ktoś kto zarabia 1500 zł miesięcznie i ledwo co wyżyje przez miesiąc... a gdzie kupno jakiegokolwiek filmu czy gry??

Darodaredevil

2009-07-14 19:33

Gothic, cala saha gothic, TES III, Hitman, Far Cry, Prince of Persia - klasyka a kosztuja ponizej 30 zl, czesto w komplecie z kilkoma grami

Qpers

2009-07-10 16:22

Rynek gier komputerowych jest przeznaczony głównie dla dzieci i młodzieży (moim zdaniem). W jaki sposób taki przeciętny nastolatek ma kupić nową grę za 100zł? Powie: "Mamo, kup mi następną grę, bo chciałbym w nią sobie pograć"? Mnie by rodzicie wyśmieli i by powiedzieli, że nie maja pieniędzy na takie pierdoły. Na pewno nie każdy z nas ma/miał na tyle bogatych rodziców, żeby kupowali nam gry, filmy, czy muzykę w obecnych cenach. Można mówić, że jak cię nie stać, to cię nie tłumaczy, ale w dzisiejszych czasach dla takiego nastolatka brak gier komputerowych, MS Windows, czy muzyki i filmów na komputerze to wyalienowanie. Nie mamy wyboru, to piracimy. Dajcie mi zarobić tyle, że będę mógł sobie pozwolić na kupienie kilku gier miesięcznie, to ja chętnie za nie zapłacę :)

_nick_

2009-07-10 16:33

"Dajcie mi zarobić tyle, że będę mógł sobie pozwolić na kupienie kilku gier miesięcznie, to ja chętnie za nie zapłacę :)"

No tak dajcie mi kase to coś zrobię... eh musiz na to sam zapracować! Jak nic nie będziesz robił w kierunku wyższych zarobków to Twoja sytuacja się nie zmieni.

I nikt nie każe kupować gier po 100zł! Tą samą grę po roku kupisz za 40-50zł, a po 2-3 za 20zł a wtedy to już duże pieniądze nie są, a tym bardziej, że możesz je później sprzedać i 60% ceny ci się zwraca.

Qpers

2009-07-10 16:40

Wierz mi, że chętnie podjąłbym się lepiej płatnej pracy, jednak na prawdę ciężko w tych czasach znaleźć coś za godziwe pieniądze... Pochwalę się, że zamierzam kupić oryginalny Win7, jeśli będzie jakoś dorównywał wydajnością XP i dam radę go kupić za jakieś 300zł. Ale skupmy się na młodzieży:

pirat.1 - "Grałem właśnie w FEAR 2 - ale świetna gra! Super grafika i jakie efekty dźwiękowe!"
pirat.2 - "Tak, ja też grałem! Wymieńmy się swoimi wrażeniami i opinia na jej temat"
uczciwy.odludek - "..." - niewiele ma w tej kwestii do powiedzenia :)

Ja popieram piractwo, jeśli kogoś na prawdę nie stać na kupno oryginalnych tytułów. Gry za 20, czy 30zł to buble, bądź średnie tytuły sprzed ładnych paru lat - nadal wymusza to takie "zacofanie kulturowe"...

el_profeta

2009-07-10 16:50

zgadzam sie z twoimi pogladami:)

_nick_

2009-07-10 21:23

"Wierz mi, że chętnie podjąłbym się lepiej płatnej pracy, jednak na prawdę ciężko w tych czasach znaleźć coś za godziwe pieniądze..."

Trzeba inwestować w siebie, robić kursy, szkolenia, certyfikaty. Do tego nauczyć się czegoś porządnie a na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

2. kwestia to to że łatwiej o dobra pracę w dużym mieście, więc zawsze można się do niego przeprowadzić.


To ile będziecie za jakiś czas zarabiać zależy od was!

Qpers

2009-07-11 00:07

Chciałem zrobić kurs MS, ale jego cena to kilkukrotność mojej wypłaty... Zaoczne studia również trochę za dużo kosztują, a na dziennie po prostu mało kto może sobie pozwolić (bo skąd wtedy brać kasę?). W takiej Hiszpanii, czy innych cywilizowanych krajach studentom płaci się stypendia, które pozwalają na wynajęcie pokoju, opłaty, wyżywienie i pomoce naukowe - bez względu na osiągnięte wyniki - wystarczy chodzić na studia i zaliczać semestry.

Dzienne studia - niemal kompletny brak kasy,
Zaoczne studia - połowa wypłaty, którą zarobisz po średniej szkole stracona

PS. Tak na marginesie - jakie przydatne kursy (administrator sieci) można zrobić załóżmy do 1000zł/kurs?

Darodaredevil

2009-07-14 12:13

kurs na wózek widłowy.. Chyba jest refundowany w całości przez unię.. Więc będziesz mieć kurs i nadal 1000zł w kieszeni...

Qpers

2009-07-14 23:20

Heheh :D Taka nasza polska rzeczywistość :) Chciałem zrobić kurs MS z podstawowej wiedzy z systemów 2000/XP - wymagał dwóch certyfikatów. Wyrobieni jednego 3500zł...

Darodaredevil

2009-07-15 10:30

Wiesz co, ja się zapytam kumpla i ci powiem co i jak z takim kursem bo wiem że kumpla brat na uniwerku zrobił taki certyfikat i chyba nic nie płacił za to. Jak cos bede wiedzial to napisze Ci PW

Yoshi_80

2009-07-10 17:21

Ja nie jestem przeciwny temu gdy coś jest drogie o ile cena produktu jest uzasadniona i tu już zaczynają się duże wątpliwości w przypadku wszystkiego wydawanego na płytach ponieważ :
- gry, sporo jest po prostu beznadziejnych. Odpalimy pogramy 20 min do godziny i już sie okazuje że kasa poszła na marne, spróbujcie oddać grę bo się wam nie spodobała .. jakoś sprzęt oddać mozna ale w przypadku oprogramowania napotkamy na dziwny opór..
- muzyka , uważam że ceny są wysokie ale muzyka jest wartościa nieprzemijającą. Mam trochę orginalnych płyt i nie żałuję wydanych na nie pieniędzy. Tej samej płyty można słuchać dziesiątki lat, puki nam się podoba.
- filmy, generalnie jednorazowy zakup, niech ktoś powie ile filmów oglądal przynajmniej 2x? Trochę dużo sobie wołają jak za rzecz jednorazowego użytku.. Rozumiem, film jest drogi w produkcji ale skala odbiorców to rekompensuje w paru pierwszych tygodniach emisjii w kinach. DVD które jest już "wodą po ogórkach" bo wydwane po tym jak film schodzi z ramówki kin powinno być tańsze od biletu do kina!
-oprogramowanie użytkowe. Dlaczego jest tak, że w polsce windows, office itp programy kosztują więcej niż ich odpowiedniki w anglii czy w niemczech? Dobra mniej zarabiamy, pal licho ale dlaczego na dodatek mamy płacić więcej za coś co reprezentuje sobą taką samą wartość w języku angielskim czy niemieckim, tylko dlatego że jest wydane w polsce?

_nick_

2009-07-10 21:30

Zgadzam się z Tobą w 100%

Gumiskoczek

2009-07-10 18:24

Najpierw reklamują produkt, media przekonują nas, ze to i to jest nam niezbędne, kiedy wszyscy to mają my też chcemy to mieć. To całkiem ludzkie... Później ustalają dla siebie prawo, które nakazuje karać horrendalnymi sumami lub więzieniem za ściągniecie piosenki. W ten sposób mają masę oddanych niewolników chętnych kupować - płacić. Regulują rynek,tworzą ustawy, kontrolują ludzi. Jeśli ktoś się wychyla, jest sądzony - skazywany. Prawo, które jest wrogiem obywatela to nie moje prawo.

Użytkownik

2009-07-10 19:28

Socjalizm.

multijumper

2009-07-10 20:07

Ja sie nie odzywam bo zaraz ktoś mi cegłą j***nie

Cyberstorm

2009-07-10 21:10

Myślę że my nawet bladego pojęcia nie mamy co tak naprawdę francuzom szykuje Sarkozy (bo to on za pełnym wstawiennictwem jego żonki - "artyski", tak przekręcił wszystkich do tego projektu). To o czym się mówi głośno to tylko "pierwsza fala", a zapewne różne dodane paragrafy powalą nie jednego na glebę. Bo na ten przykład w artykule jest mowa o tym że karany będzie również ten kto udostępnił internet skazanemu, ale nie wspomina się o tym że ten "udostępniający" może być nawet NIEŚWIADOMY, a i tak zostanie ukarany !. Znakiem tego jak ktoś zrobi włam przez WiFi, lub wykorzysta sieć "osiedlową" to załatwi bogu ducha winnych ludzi (z takim tokiem rozumowania można przecież ukarać nawet dużego operatora). Ponad to taki delikwent będzie musiał zainstalować obowiązkowo oprogramowanie szpiegujące jego poczynania w sieci (o ile nie będzie to dotyczyło wszystkich, bo i takie słuchy chodzą). Inny paragraf mówi np. o tym że jeżeli odetnie się kogoś od internetu to ta osoba i tak będzie musiała za niego płacić (tak jakby korzystała z usługi). Ciekawy jestem co ten żabojad tak naprawdę chce osiągnąć, bo takim postępowaniem buduje podwaliny socjalizmu w swoim kraju i zapewne w przyszłych wyborach preziem to chyba nie zostanie.

Treyzrazer

2009-07-10 21:21

Widzę, że sporo internautów ma zdrowe spostrzeżenia na sprawę ceny legalnego produktu vs piractwo. To system, który winduje ceny wysoko, a jednocześnie umożliwia "nabycie" tego samego za free powoduje patologię.
Nie wiedzieć czemu (to moja ulubiona kwestia Forresta Gumpa ;)) 99,99% mojego softu to legal za ciężkie pieniądze.
Można powiedzieć, że na tle naturalnych ludzkich odruchów jestem skończonym idiotą płacąc krocie za coś co mogę mieć za darmo lub niemal darmo.
Taka autoironia...

Tim0n

2009-07-10 22:35

wow

Alantis

2009-07-10 22:48

Czy tak naprawdę można pozbyć się piractwa?? Jak dobrze pamiętam kilka lat wstecz Internet nie był tak rozpowszechniony jak teraz. A mimo to ja chcąc miec jakąs grę czy muzykę na CD to jechałem na giełdę i spiracone przez kogoś kupowałem po dobrej cenie dla mnie.
Jeżeli oni będą cisnąc i kontrolować wszystkich, co ludzie ściągają z neta to i tak ten proceder zejdzie na czarny rynek i tak będzie można mieć wszystko tylko na tym będzie zarabiał, ktoś inny takie jest moje zdanie.

lorun

2009-07-10 23:02

powalone, krótko , zarabiaj przez neta
http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=lorun

koliny

2009-07-10 23:05

Nie da się powstrzymać piractwa bo nie można wyeliminować jego korzeni a korzeniami są przyczyny które prowokują do piractwa. Internet jest zbyt wielki. Skoro mamy demokrację to głosuje lud a lud nie będzie chciał ustawy która zrobi pod górkę. To tylko moje prywatne zdanie i może być błędne.

Treyzrazer szanuję cię za to co jesteś w stanie powiedzieć, lubię podobnych do mnie ludzi xD

Treyzrazer

2009-07-11 08:43

Yo man!

el_profeta

2009-07-11 14:07

W demokracji wybieramy glownie ludzi do reprezentowania społeczeństwa. Naklonić posłow w sejmie za ustawą anty piracką wydaje ci się trudne skoro zarabiaj 10k zl na miesiąc? :) NO WŁASNIE... Czyli taka ustawa jak najbardziej może przejść:/.

Yoshi_80

2009-07-11 08:28

Prawda. Moim zdaniem piractwo ma dwie główne przyczyny, niegdyś brak dostępności. Pamiętam czasy gdy byłem jeszcze nastolatkiem i chodziło się do gościa któy miał "sklepik" w którym na legalu sprzedawał dyskietki z pirackimi grami. Miał listę gier wybierało się którąś i po uiszczeniu kilku zł dostawało się dyskietkę z grą Teraz to się w głowie nie mieści ale tak kiedyś było! Teraz już problemu z dostępnością w zasadzie nie ma więc problem znikął.

Druga przyczyna to jednak ceny. Piractwo jest naturalną przeciwwagą zachłanności tworcow/wydawców. Myślę, że prędzej tych drugich bo gro zysku ze sprzedaży muzyki zgarnia wydawca a nie twórca ;). Im oni są bardziej chciwi tym większe piractwo sie szerzy. Próbują nam wmawiać, że ponosza koszty zwiazane z produkcja , promocją , reklamą itd. G.. prawda , dobry produkt sprzedaje się sam, nie trzeba go usilnie reklamować a produkcja płyt jest tania jak barszcz skoro mozna wytłoczyć płytę i dodać do gazety która kosztuje w kiosku 5 czy 10 zł.

dysan112

2009-07-11 10:57

Mnie to w sumie nie obchodzi czy jestem piratem czy nie. Ściągam bo często są to lepsze wersje programów/gier czy muzyki niż bym mia mieć oryginał ze sklepu.
Pod pretekstem własności intelektualnej zlikwidowano choćby napisy.org bo zwykli użytkownicy lepiej spolszczali filmy niż to robią firmy, podobnie jest ze spolszczaniem gier czy witaminkami, nawet nie można w większości portali dawać linków bo już jesteś piratem.
Piratem jest osoba która czerpie z tego korzyści materialne a nie osoba która pobiera z Wareza czy p2p do własnego użytku

Nie wstydzę sie tego że pobieram z p2p i gdyby w Polsce do sejmu kandydowała partia piratów oddał bym na nich głos.

_nick_

2009-07-12 00:20

"Piratem jest osoba która czerpie z tego korzyści materialne a nie osoba która pobiera z Wareza czy p2p do własnego użytku"

No to jesteś piratem ;) Pobierasz za free, nic nie płacisz producentowi softu więc czerpiesz korzyści materialne.

el_profeta

2009-07-11 14:09

Za nie długe biędziemy mieć dwa komputery jeden oficjalny z chyba tylko linuksem podlaczony do sieci a drugi gdzieś na strych nie podlaczony do internetu:),

Cr4sH

2009-07-11 15:30

Wytępić piractwo to więcej niż niemożliwe :)

Fiona

2009-07-11 21:33

Ja mam karę dla francuskiej ustawy.

Każdy francuz, francuzka - złapani na piractwie będą musieli 5 lat mieszkać w Polsce i utrzymywać się wyłącznie za polską pensję minimalną.

Piractwo we Francji zniknie w ciągu roku.

Wiem to skrajny przypadek sadyzmu, taka kara narusza wszelkie prawa człowieka, ba narusza nawet prawa zwierząt chodowlanych....

Ba nie wiem czy nie podpada pod rasizm, tortury (to na bank, wyniszczenie fizyczne organizmu itd.)

To że tak ma xx milionów polaków to ni kogo nie obchodzi, zwłaszcza kolejnych ekip u koryta.

Ale jakby francusi poniesli taka karę, cały świat byłby w szoku.
Zbudowalibysmy druga Japonię z samych opłat za prawo do filmowania polskiej nędzy.....

Darodaredevil

2009-07-14 12:18

Coś w tym jest.. Mnie nadal szlag trafia jak Holendrzy np skarża się na straszne represje ze strony niemców w czasie II WŚ.. Bo im krowy zabierali.. I konta bankowe czyścili.. I nawet nie są wstanie pojąc co to znaczy stracić 6mln rodaków w obozach i na froncie. Moze to maly offtop ale taka prawda - niech kazdy mierzy wg siebie siebie, a nie kogoś.

Rychu

2009-07-12 00:07

Takie pytanie mnie naszło:
Czy gdyby kradzież np. samochodu była ścigana na takich samych zasadach jak kradzież muzyki,gier czy filmów (czyli prawie 100% szansa na nie poniesienie konsekwencji) to:
czy ludzie kupowaliby auta za 30 tys. (odpowiednik gry za 30 zł)
czy wzięli sobie z salonu jakiegoś SUVa za 100 tys. (odpowiednik gry za 100zł na którą nas nie stać)
oczywiście samochód tak jak muzyka i gry tylko do użytku własnego :)
nie udostępniamy innym ;)

jozek23

2009-07-12 22:14

nasze prawo nieopiera sie chyba na precedensach

Darodaredevil

2009-07-14 12:19

Nie, nie opiera się. Ale lobby francuskie i jej wzorce moga wpłynąć na Brukselę, a więc i na nas.

suchy1280

2009-07-13 09:44

w 100% popieram piractwo wszystko powinno być spiracone

_nick_

2009-07-13 09:58

a jakieś uzasadnienie?

projectdarkstar

2009-07-13 09:51

Ja tak pogderam z innej strony.

Zastanawia mnie, dlaczego Unia i rządy bardziej interesują się chronieniem interesów korporacji, i to głównie amerykańskich, a nie dobrobytem własnych obywateli?
Nie byłoby lepiej zaostrzyć i surowiej egzekwować prawo karne w stosunku do sprawców pobić, gwałtów i morderstw?
A może rzeczone przestępstwa są mniej ważne niż spiracona Britney Spears?
Może pewne osoby doszły do wniosku, że lepiej ścigać tych, którzy się raczej bronić nie mogą, bo od bandziora można dostać w papę.
Eh, chyba w reszcie Europy będzie jak w Polsce - chcesz zobaczyć, która dzielnica jest najbezpieczniejsza to patrz gdzie najwięcej policji, bo odważni panowie w niebieskim się do nieprzyjemnych dzielnic nie zapuszczają...

Darodaredevil

2009-07-14 12:21

Bo to przedsiębiorstwa mają silne lobby a nie obywatele. A w większości stryj wujka dziadka siostry brata siedzi w zarzadnie jakiejs firmy no i trzeba dbać o interesy rodziny...

kosma71

2009-07-13 10:55

I bardzo dobrze. Niech ustalą wysokie kary. Niech zabronią Zobaczymy wtedy jakie będą zyski z koncertów i sprzedaży płyt z muzyką. Ciekawe jakie będą wpływy ze sprzedaży sprzętu dla graczy (komputery i akcesora). Jaka będzie popularność wykonawców i ich kontrakty reklamowe. Nie wspomnę o czystych płytach, odtwarzaczach mp3, divx, mkv i setek innych. Rozumiem, że jak chce się coś mieć to trzeba za to zapłacić. Ale wydaje mi się, że z polityką cenową koncernów medialnych jest jak z podatkami. Gdy osiągną pewien poziom to wpływy zaczynją maleć. I wyeliminowanie alternatywy jaką jest możliwośc pobrania za darmo gry, filmu czy muzyki na pewno nie rozwiąże problemu malejących zysków producentów. Inna sprawa to udostępnianie...

Darodaredevil

2009-07-14 12:23

Wiesz, na zachodzie to może i nawet by przeszło jesli chodzi o aspekt finansowy ale się ludzie nie zgodzą bo powiedza ze ograniczenie praw itd.. W Polsce - na to nie bedzie nas stac a i sluchac naszych pretensji nikt nie bedzie chcial.

Cyberstorm

2009-07-13 15:53

Piractwo jest bardzo niebezpieczne, ponieważ pod jego płaszczykiem wprowadza się ustawy które godzą bardzo mocno w swobody obywatelskie. Każda osoba która to zauważa i próbuje się temu przeciwstawić zaraz okrzyknięta jest piratem. Widzą to różne grupy (polityczne i nie tylko), więc lobbują za danymi rozwiązaniami bo idą one w parze z ich "wizją świata". Ale czy złote lata filmu, muzyki i gier nie przypadały na czasy gdy nie było drakońskich ustaw o prawach autorskich ?, czy nie był to okres gdy tworzyły się legendarne zespoły, powstawały niezapomniane filmy, a studia produkowały gry które nawet dziś są na topie intelektualnych rozrywek ?. Piractwo to niezła przykrywka dla "pewnych" działań (bardzo szeroko ruzumianych) i będzie z tego jeszcze niezły bigos dla nas wszystkich o ile ktoś tego ślepego "antypirackiego" bełkotu nie powstrzyma.

Darodaredevil

2009-07-14 12:25

Bo wtedy wszystko było tańsze. Po co piracić skoro gra kosztuje powiedzmy 40zł?? Zupelnie inaczej sie sprawa ma gdy niestety realna cena przebojów zaczyna sie od 130zł wzwyż

G-36_Rebel

2009-07-13 18:03

hmmm a podsumowujac

PRIMO: ostatnie badania wykazały ze w większosci to piraci wlasnie kupuja oryginaly a ludzie ktorzy nie piraca w ogole nie kupuja bo o czyms nie slysza albo cena powoduje u nich toczenie piany z ust.

SECUNDO: oskarzanie ludzi ze piractwo to zlodziejstwo jest rownoznaczne z naduzyciem porownania piractwa do morderstwa itp dlaczego? bo to czysta kopia ktorej produkcja nie kosztuje nic oprocz kilku watow prądu, za ktory i tak placimy. do czego zmierzam firmy ktore podliczaja swoje straty podchoadza do naduzycia takiego ze licza ile program zostal sciagniety a nie kupiony a wiadomo jak duzo programow muzyki czy gier "lezy i sie kurzy" bo zostaly sciagniete bo byly. no i druga sprawa jak mozna ukrasc cos co nie ma swojej fizycznej postaci, rozumiem samochod wykonany z materialow za ktore sie placi i ktore sie wydobywa albo produkuje ale ciag cyfr?? absurd. wiem prawa autorow patrz pkt 3.

TERTIO: prawa autorskie - wpieprzyc dziadom a nie dac im zarabiac. dlaczego za 1 dobra piosenke i 10 zapchajdziur mam placic czesto 90zl albo wiecej? dlatego ze A) zaiks i dystrubutor skubia artyste jak sie skubie kurczaka na rosol, B) artyscie nie chce sie robic i wypuszcza gowno [ktos to ladnie ujal ze: wytwornie promuja biusty i dupy a wiadomo tego w radiu nie da sie posluchac] a na koncetcie gra playback to samo ma sie do rezyserow [jakie gnioty w kinie ostatnio, masakra] i tworcow programow [co roku odswiezanych zazwyczaj tylko w GUI] cdn

G-36_Rebel

2009-07-13 18:36

C) kto tu kogo okrada? dlaczego liczy sie wirtualne straty myslac ze tyle ile kopii zostalo sciagnietych to tyle bylo by kupionych? albo wszycy beda postepowac uczciwie [zarowno odbiorcy i producenci] i artysta bedzie pracowal jak szanujacy sie czlowiek 8h dziennie zeby normalnie! zyc i wypuszczal zestaw dobrych kilkunastu utworow ktore bedzie chcial nagrac na plytke i sprzedac, ale rowniez organizowal koncerty i nieuzywal playbacku, nie zapijal sie w polowie koncertu na zgona [a przypadkow jest kilkadziesiat i oni zarabiaja] a nie liczyl od razu po jednej piosence na wille z basenem, 10 ferrari i lambo w garazu, prochy i stado "blacharek"+ imprezy 24h , programista ograniczy swoja inwencje wypuszczania co rok nowych wersji puchnacych wielkoscia a nie jakoscia z nowym "lepszym GUI", a rezyser pomysli ze brad pit albo ILM nie zalatwia sprawy z dobry filmem i trzeba sie postarac chociaz z fabula, wytwornie i twory typu zaiks przestana okradac artystow z ich pomyslow, dystrybutorzy przestana mowic o nieoplacalnosci produkcji lekka reka wydajac grube miliony na zabezpieczenia uprzykrzajace zycie "tylko" posiadaczom oryginalow [bo pirat i tak ma juz lepsza wersje niewymagajaca instalki badz plyty] a pieniadze przeznacza na dluzsza rozgrywke [teraz ma zazwyczja jakies 3h] lepsza fabule, grywalnosc... D) no i ci co pisza te ustawy sami przestana okradac obywateli na grube miliardy. albo userzy beda dalej myslec ze Prawa Autorskie to przykrywka i hipokryzja chciwcow i nierobow.

_nick_

2009-07-13 21:34

to nie są tylko wirtualne straty, fakt że wszystkich tych kopii ludzie by nie kupili, ale dużą ich część na pewno.

Lightning

2009-07-14 23:18

Już to widzę - ich "drakońskie" kary w praktyce :D

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Napisz własnego newsa

Napisz własnego newsa

W dziale aktualności każdy z użytkowników serwisu może przygotować własną wiadomość,która po akceptacji redaktorów pojawi się na stronie.

  • Za nadsyłane newsy przyznajemy punkty, które wymienisz na atrakcyjne gadżety
  • Inni czytelnicy będą oceniać Twojego newsa izamieszczać pod nim komentarze.
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!

Acer Aspire 7741G-334G50MN

Intel Core i3 330M (2,13GHZ, 1066MHz FSB) / Matryca LCD: 17,3" HD Ready, LED / ...

2699,-
 z VAT

Samsung N150 (NP-N150-JA01PL)

Intel Atom N450 (1.66GHz) / 1GB (DDR2 667MHz) / 160GB SATA / 10,1" WSVGA LED ...

1099,-
 z VAT

Samsung R580 (NP-R580-JS09PL)

Intel Core i5 430M 2.26 GHz LCD: 15.6" LED HD (1366 x 768) 16:9 Gloss, połysk ...

2999,-
 z VAT

Samsung R780 (NP-R780-JS06PL)

Intel Core i5 430M 2.26 GHz LCD: 17.3" LED HD+ (1600 x 900) 16:9 Gloss, RAM 4GB ...

3299,-
 z VAT

Sony VAIO VPC-EC2M1E/WI

Intel Core i3-3500M (2.26 GHz. 3MB Advanced Smart Cache) / LCD: 17.3 cali WXGA ...

3599,-
 z VAT

NavRoad NR460 + AutoMapa Polska + SD 2GB

NavRoad NR460 jest wyposażony w znacznie wydajniejszą jednostkę centralną ...

579,-
 z VAT

TomTom XXL IQ Routes Europe 27 krajów

Zobacz więcej, podnieś komfort jazdy dzięki niezwykle szerokiemu, 5 calowemu ...

549,-
 z VAT

Kingston DataTraveler Capless 16GB Black

pojemność 16 GB, transfer odczytu na poziomie 10 MB/s zapis 10 ...

139,-
 z VAT

PenDrive SanDisk Cruzer Blade 8GB

pojemność 8 GB, transfer odczytu na poziomie 17 MB/s zapis 7 ...

69,-
 z VAT

Aktualności:

benchmark.pl TV bezpieczeństwo foto-wideo gaming informacje prasowe internet mobile nowe technologie opinie kupujących peryferia pliki, sterowniki podsumowanie miesiąca podzespoły pc recenzje z polskiej sieci Wakacyjny konkurs foto wiadomości wydarzenia w serwisie

Producenci:

3COM 3dfx 3R Systems 4World A-DATA A4Tech Abit Acer ACER Polska ActiveJet Activision Adobe Aeneon AeroCool AG Neovo Ageia Aiptek Akasa AKG Albatron Alienware ALSTOR Altec Lansing AMD Antec anysee AOC AOpen APC Aplus Apollo Apple Arctic Arctic Cooling Aristo Asmax Aspyr Media AsRock Assmann Asus ATARI Aten ATi Autodesk Aver AVG Be-quiet Becker Belinea Belkin BenQ Bethesda Softworks Beyerdynamic BFG Biostar BioWare BitDefender BlackBerry Blaupunkt Blender Foundation Blizzard Blow BlueFish Bose Brother BTC Buffalo California Access Canon Canonical Capcom Casio CD Projekt CDP Red Chaintech Chicony Chieftec Cisco Club 3D Codemasters Commodore Compro Cooler Master Corel Corsair Cowon Creative CryTek CyberPower D-link Dell DFI Dicota Digital Extremes Easy Touch ECS Edimax Eidos Eizo Elecom Electronic Arts Elpida ELSA Emtec Enermax Epic Games Epox Epson ESET EVER EVGA Facebook Foxconn Freecom Fuji Fujitsu Fujitsu-Siemens Funai Fusion-io G DATA G.Skill Gadu-Gadu Gainward Galaxy Garmin Gateway GeIL General Electric Genius Gigabyte Gigacube GlacialTech Glofiish GoodRam Google Green House GSC Game World Hama Hannspree Harman Harman/Kardon Hauppauge Hercules Heyah Hiper HiS Hitachi HP HTC Huntkey Hynix Hyperion Hyundai i-mate I-O Data IBM iBox Icemat Icon7 ICY id Software iiyama InFocus Inno3D inny Intel iRiver Jabra JBL Jointech JVC Kanguru Kaspersky Kensington Kingmax Kingston Kiss Kodak Komputronik Konami Konsorcjum FEN Koolance Koss Labtec LaCie Lavalys Leadtek Leica Lenovo Lexar Lexmark LG Lian Li LifeView Linksys Lionhead Studios LiteOn Loewe Logic Logitec Logitech Lognetmedia Lucasarts Manta Matrox Maxdata Maxtor McAfee Media-Tech Medion microlab Microsoft Microstar Minolta Mio Miro Modecom Monolith Productions Motorola Mozilla MPio MSI Multimedia Vision Mushkin Mustek Navigon Navix Navteq NCsoft NEC Nero Netgear Netia NewerTech Nexus Nikon Nintendo Noctua Nokia Novell nVidia NZXT OCZ OKI Olympus OnLive Opera Software Optimus Optoma Packard Bell Palit Palm Panasonic Panda Patriot Pentagram Pentax Philips PhotoFast Pinnacle Pioneer Piranha Bytes Planet Plantronics Play Mobile Plextor PNY Point Of View Polaroid Power Color PQI Pretec Q-Line Qimonda Qnap Qoltec Qualcomm Raidsonic Razer Realtek Relic Entertainment Revoltec Ricoh Ridata RIM Roccat Rockstar Games S3 Sagem Saitek Samsung SanDisk SANYO Sapphire Scratch Scythe Seagate Seasonic SEGA Sennheiser Sharkoon Sharp Shinoda Shuttle Sierra Sigma Silicon Power SilverStone SiS Skype Smartparts Sony SonyEricsson Sparkle Speedlink Spire Square Enix Stardock SteelSeries Sun Sunbeam SunWave Super Talent SUPoX Sweex Swiftech Symantec Synology Tacens Tagan TDK Team group Techland Technics Telekomunikacja Polska The Farm 51 Thermalright Thermaltake ThermoLab THQ TomTom Tonsil Toshiba TP-Link Tracer Trak Transcend Trend Micro Trust TwinTech Ubisoft UMAX Polska UPC USRobotics Utimaco Safeware Valve Vanguard Vedia Verbatim VIA ViewSonic VisionTek Vobis Wacom Western Digital Wine WinFast XFX Xigmatek Yahoo! Yamaha Yesico Zalman ZBoard Zotac ZyXEL

Testy i Recenzje:

fotogaleria gaming poradnik recenzja technika test TOP-10

Kategorie sprzętu:

Akcesoria aparaty cyfrowe: lustrzanki bezpieczeństwo chłodzenie czytniki e-booków drukarki, skanery dyski twarde, pamięci: dyski HDD, dyski SSD głośniki gry: filmy, darmowe on-line, RPG, FPS (strzelanki), strategie, inne, MMO, wyścigi, sportowe, akcja, sieciowe, symulacje, przygodówka inna internet kamery karty graficzne karty muzyczne klawiatury komputery konsole do gier kontrolery gier monitory, TV MP3, audio myszki: myszki dla graczy napędy optyczne nawigacja, GPS notebooki: netbooki obudowy odtwarzacze Blu-ray/DVD/Divx oprogramowanie: biuro, grafika, multimedia, narzędzia, benchmarki, system operacyjny, dodatki do przeglądarek WWW płyty główne: mini-ITX pamięci: RAM, flash PDA procesory projektory Różne słuchawki serwery sieć, Wi-Fi, NAS tablety PC telefony, smartphony tunery TV zasilacze: zasilanie awaryjne, zasilacze do obudów, zasilacze zewnętrzne

Rankingi i Benchmarki:

3DMark 06 PCMark Vantage 3DMark Vantage Crysis PCMark05 (XP) SANDRA 2009 (CPU) SANDRA 2009 (HDD) SANDRA 2009 (MEM) Super PI Crysis Warhead CINEBENCH R10 FARCRY 2 CINEBENCH R10 64-bit Peacekeeper STALKER Zew Prypeci CrystalDiskMark HD Tune Street Fighter IV Unigine Stone Giant

Poradnik / Problemy ze sprzętem:

Błędy i komunikaty Brak kompatybilności Przegrzewanie się Zawieszanie się Co kupić? Optymalizacja wydajności inny problem Dziwne zjawiska Gwarancja i serwis Sterowniki Instalacja Nie działa Konfiguracja