regist88 | 2011-05-05

EVGA: odmieniony GTX 580 Superclocked

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: EVGA

 

EVGA wprowadziła do swojej oferty całkowicie odmienionego GeForce'a GTX 580, którego układ chłodzenia przypomina dobrze już nam znanego Phantoma od Gainwarda.

Premiera GeForcea GTX 580 miała miejsce prawie pół roku temu, ale konstrukcja ta nadal jest najwydajniejszą jednoprocesorową kartą graficzną. EVGA ma w swojej ofercie wersje referencyjną oraz HydroCooper 2, która chłodzona jest blokiem wodnym. Producent postanowił jednak wprowadzić do sprzedaży całkowicie odmieniony model DS Superclocked.

Warto przeczytać:
PNY: "referencyjny" wodny GTX 580
Zotac: oto najmocniejszy GeForce GTX 580

EVGA GTX 580 DS Superclocked pracuje z taktowaniem podniesionym z referencyjnych 772 MHz dla rdzenia i 4008 MHz dla pamięci, do odpowiednio 792 MHz i 4050 MHz. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie by samemu w domowym zaciszu spróbować zwiększyć częstotliwości pracy GTXa 580. Producent wyposażył kartę w 1,5 GB pamięci DDR5 o 384-bitowej magistrali.

Do poprawnego działania karty wymagane jest podłączenie jednej 6-pinowej i jednej 8-pinowej wtyczki zasilającej. Dzięki dwóm złączom SLI na górze laminatu, możliwe jest połączenie w komputerze do czterech GeForceów GTX 580.

 

 

Za odprowadzanie nadmiaru ciepła odpowiada ciekawie wyglądający układ chłodzenia, którego podobną wersję EVGA zastosowała już w podwójnym GeForce GTX 460 2Win. Trzeba również przyznać, że podobny schładzacz zastosował również Gainward na swoim GTXie 580 Phantom. W odróżnieniu jednak od tych kart, GTX 580 DS Superclocked, ma zamontowane nie trzy, a dwa wentylatory, masywny aluminiowy radiator z kilkoma ciepłowodami. Całość zamknięto w efektywnej plastikowej osłonie. Na śledziu umieszczono standardowy zestaw wyjść wideo, a więc dwa DVI i jedno miniHDMI.

 

 

EVGA GTX 580 DS Superclocked jest już dostępny w sprzedaży w cenie 520 dolarów, a razem z nim dostajemy w zestawie benchmark 3DMark 11.

Źródło: evga.com 

 

Polecamy artykuły:  
 
Tablet czy netbook - co jest lepsze? AMD Phenom II X4 980 Black Edition - cztery rdzenie w dobrej cenie EFI vs BIOS - najważniejsze różnice

 

odsłon: 6436

Komentarze

(45)

Sopel86

0 + - 2011-05-05 19:39

Po co komu ta karta? Mi na 6850 wszystkie gry chodzą... Crysis 2 ponad 40 klatek bez OC...

TheBlur

0 + - 2011-05-05 20:29

Nawet na moim HD 5770 90% gier (włącznie z Crysis'em 2) działa w 1680 x 1050 na pełnych detalach, przy 40-50 klatkach.

Damain1996

0 + - 2011-05-05 21:07

...w DX9.

Sopel86

0 + - 2011-05-05 22:12

DX10...

kurzi5

0 + - 2011-05-05 23:02

DX9

TheBlur

0 + - 2011-05-05 23:30

DX11

wolan91

0 + - 2011-05-06 00:02

DX 12

wolan91

0 + - 2011-05-06 00:04

Ja na moim 5850 od Gigabyte podkręconym na 920/1100 daje rade z dosłownie wszystkim ;D

Lightning

0 + - 2011-05-06 11:16

Ja mam to samo na GTX 460 nawet gdy nie podkręcam ;)

A Crysis 2 ma tylko DX9 - niby pracują nad DX11 ale skoro ta gra była robiona od podstaw z DX9 to nie liczyłbym na znaczną poprawę grafiki (tylko na mocne obciążenie karty).

Damain1996

0 + - 2011-05-08 17:59

Swojego też nie podkręcam, po tym jak mi się zasilacz ostatnio spalił ;p Na razie nie ruszałem, i jadę na stockowych zegarach, bo i tak mi to wystarcza.

DX11 doda chyba tylko teselację i lepsze tekstury, bo jak wspomniałeś gra była robiona pod konsole, a co z tym idzie DX9 ;/ Nic jak marketing. Chyba że zrobią pudełkową wersję w formie DLC, zmieniającą całą grafikę :D

Szymon331

0 + - 2011-05-06 14:20

Ja to samom mam na swoim HD 5850 ale bez OC. Chociaż nieźle się kręci. Ostatnio próbowałem go puszczać na 980MHz ;)

PIOTER123

0 + - 2011-05-06 07:11

F13 :D

Magellan

0 + - 2011-05-05 19:45

Chyba na 1280x1024
Nie każdy jak ty gra na jednym monitorze ale są ludzie który grają na np.15 tak jak Duneik z pclab, a w tedy taka grafa to i mało na max detale

CougarV6

0 + - 2011-05-05 20:10

Bez przesady. Gier, które w 1680x1650 (najpopularniejsza rozdziałka) będą klatkować na 6850 można na palcach jednej ręki wymienić.
Ogólnie wszystko powyżej 6950/560ti to już tylko "entuzjasta" dla samej radochy posiadania. (wyjątkiem są oczywiście konfigi wielo-monitorowe i ta święta trójca czyli Crysis I/Metro/GTAIV)

Nie mam nic przeciwko ludziom, którzy kupują sobie 2x 580 lub 6990, ale to raczej rozsądne nie jest :D

Celdur

0 + - 2011-05-05 19:47

Dokładnie. Zagraj kolego pod 1920x1080 z Extreme settings to pogadamy. 6850 to cienizna.

Sopel86

0 + - 2011-05-05 19:51

No ja gram w każdą grą w 1920x1080 i tylko Metro 2033 i Crysis (1) nie chodzą na full... Mi starcza 30 klatek.

TheBlur

0 + - 2011-05-05 20:31

Jak zwykle. Kolejny bałwan, który sądzi, że zysk kolejnych 100 klatek ponad 40-50 to gigantyczna korzyść. Jasne. A ja widzę pociski w locie i się przed nimi uchylam.

Damain1996

0 + - 2011-05-05 21:11

Dokładnie, ja ze swoim GTX460, w Crysisa 2, na tych najwyższych, bez żadnej ścinki grałem (tylko w jednym momencie - jak Alcatraz spadał z mostu). Metro też, ale w DX10. Ogólne wszystkie gry, w jakie grałem, FullHD i max ustawienia, bez żadnej ścinki. A kartę kupiłem w cenie podobnej do 6850, chyba nawet mniejszej :)

kurzi5

0 + - 2011-05-05 23:04

Crysis 2 akurat słaby przykład - w praktyce ma on niższe wymagania od jedynki...

Celdur

0 + - 2011-05-05 19:53

no w Metro na tej jednej karcie pod DX11 to byś miał ze 20.. Dokup drugą i będzie git.

CougarV6

0 + - 2011-05-05 20:12

Dokupywać kartę dla jednej gry (mocno przeciętnej, ale to rzecz gustu) ?? ;)

carroarmato

0 + - 2011-05-05 20:13

Grałem chwilę na 1 gtx460 w 1920x1080 przy i5 760 procku i szału nie było, więc wciskanie ciemnoty, że jest super innym jest trochę niepoważne. Jak można grac przy 30fps lub niżej i twierdzić, że jest super. Jak mi BN zetnie nagle fps w SC2 do poziomu 30 to sie gra jak żółw. Sam mam gtx580 i coś powiedzeć na temat karty mogę. Ostatnio zainstalowałem demo Avatara z ciekawośći, gra chodzi na maks w dx10 i fps się waha pomiedzy 45-60 i to mogę uznać za w pełni płynną rozgrywkę. Maks jaki widziałem po wyłączeniu vsynch było 100, ale chwilowo. Dla mnie optymalne fps to stałe 60 lub ciut mniej. Więcej to sztuka dla sztuki. Jak ktoś grał w gry na minimalnych detalach z ledwym 30 to mu to nie przeszkadza, ale są ludzie co wymagają ciut więcej hehe :) 1920x1080 nawet męczyło HD5850 z drugiego kompa i czułem różnicę po zmianie monitora z 1400x1050 na 1920x1080.

sh4dowm4n

0 + - 2011-05-05 20:25

tak sie sklada ze posiadam 460 i gram w crysisa2 na fullhd i nic nie scina wiec nie opowiadaj bajek
p.s. w sc2 tez gram na 1920x1080 tez nie ma spadków nawet podczas zadymy jedyne gry ktore tną to metro i crysis1

Dj Sajmon

0 + - 2011-05-05 21:22

30 lat ma i gra w gry.Lasek masz full pewnie!!!

Sopel86

0 + - 2011-05-05 22:14

Ja przy 30 fps nie widzę cięć i powolnego chodzenia. W Crysis 1 przy 25-26 klatkach na 5770 nawet niezle mi sie gralo

Szymon331

0 + - 2011-05-05 22:36

Dokładnie. 30FPS jest bardzo przyjemne. Szczególnie gdy gra wygląda obłędnie. Człowiek gapi się na grafikę i akcję a nie zastanawia nad tym czy ma 60 czy 30FPS.

Liczy się komfort gry. Ja go czuję przy 30 a nawet 25FPSach.

carroarmato

0 + - 2011-05-05 20:34

Nie masz spadków przy armii 200/200 z użyciem mothershipa? ciekawe... A Crysis2 to inna bajka, nie grałem, ale z tego co wiem to ma o wiele lepszą optymalizację i hula na słabszych kartach spokojnie. Z takim podjeściem możecie uznać wszystkich ludzi na całej kuli ziemskiej posiadających karty szybsze od gtx460/6850 za debili co przepłacaja niepotrzebnie..

sh4dowm4n

0 + - 2011-05-06 14:46

ale ja nikogo nie nazywam debilem, oczywiscie spadek wydajnosci jest jak sie robi kocioł ale nie ma pokazów slajdów

morgoth5

0 + - 2011-05-05 21:26

Do Phantoma nie ma co startować pod względem wyglądu. Wg. Mnie Phantom to najseksowniejsza karta graficzna tego roku :)

PiFF-PaFF

0 + - 2011-05-05 21:32

Jednemu wystarcza GTX 460, drugiemu GTX 580SLI mało ludzie są różni i maja różne hobby i dobrze :)
Co do karty to wszystko fajnie ale całe te ciepło idzie do kompa czyli grzeje budę od środka taki mini piecyk a w SLI to już poważna sprawa jakby tak te topowe firmy wymyśliły coś co wydajnie chłodzi i wywala ciepełko na zewnątrz(poza WC)to było by OK a tak zostaje nam hałas z wietrzenia budy i wymyślanie jak się ciepła pozbyć...

Pozdro
PiFF

Treyzrazer

0 + - 2011-05-05 22:03

"Nic nie stoi jednak na przeszkodzie by samemu w domowym zaciszu spróbować zwiększyć częstotliwości pracy GTXa 580."

To już nie będzie zacisze. ;)

Lightning

0 + - 2011-05-05 22:24

Będzie za to mega wydajność ;)

Szymon331

0 + - 2011-05-05 22:37

Albo się spali ;)

Lightning

0 + - 2011-05-06 11:23

Nigdy! ;) Nie znasz się :P

Gerwazy

0 + - 2011-05-05 22:17

Ja nie widzę żadnego podobieństwa do Phantoma...

Lightning

0 + - 2011-05-05 22:23

"Premiera GeForcea GTX 580 miała miejsce prawie pół roku temu, ale konstrukcja ta nadal jest najwydajniejszą jednoprocesorową kartą graficzną" gdyby to było rok temu to bym się dziwił. Chociaż jakby nie było Radeon HD 6970 ma wydajność bardzo podobną do GTX 480.

A co do samej karty - mocno przeceniona.

webmaniack

0 + - 2011-05-05 22:49

powiem tak, jest świetna, ale porównanie mam jedynie do 9800GT, więc już nie ta klasa. Dlatego jedyne co mogę powiedzieć, jest świetna, dałem za nią pieniądze, które wiele rodzin ma na przeżycie na miesiąc, więc czy warta takich pieniędzy ? NIE!, żadna karta graficzna nie jest tego warta. Kupiłem bo miałem, czy kupiłbym drugi raz, na pewno bym się zastanowił czy jest mi potrzebna taka moc, w zupełności wystarczyłaby jakaś 560Ti (nie mam nic do Radków, jako że sam tak mam na imię ;) ale jak dla mnie tylko geforce, po prostu w Radosławach się gubię i są słabsze w bardziej profesjonalnych zastosowaniach). Jakbym na prawdę się zastanowił to wystarczyłby mi nawet GTS 450 :D więc u mnie pod budą na co dzień marnuje się sporo mocy i prądu, ale od czasu do czasu dostanie jakiś gruby rendering, gdzie moc tej karty jest i tak nie wystarczająca (jakaś nvidia quadro 5000 by się przydała :D).

Lightning

0 + - 2011-05-06 11:20

Dziwne by było, gdyby GTX 580 "nie był świetny" ;)
Ja jednak w życiu nie dam za kartę graficzną więcej niż 800 zł. (zazwyczaj celuję w okolice 500 zł.)

"Jakbym na prawdę się zastanowił to wystarczyłby mi nawet GTS 450" to zależy jakie masz wymagania i monitor.

"od czasu do czasu dostanie jakiś gruby rendering, gdzie moc tej karty jest i tak nie wystarczająca" przy takich rzeczach ważniejszy jest procesor (jeśli ograniczyć się do samych części).

Szymon331

0 + - 2011-05-05 22:38

łał, dodali błękitny pasek na chłodzeniu. Genialne!

Treyzrazer

0 + - 2011-05-06 09:35

Co się czepiasz? Jest zmiana? Jest! ;P

Lightning

0 + - 2011-05-06 11:21

Jest tuning!

Szymon331

0 + - 2011-05-06 14:21

No jaha :)

carroarmato

0 + - 2011-05-05 23:01

Wiesz Lighting, myślę podobnie, skoro już mam teraz gtx580 to płakać nie będę, ale jak bym teraz składał kompa, to patrząc na stosunek wydajność/cena, to radek 6970 na pewno jest lepszy. Ja akurat miałem możliwośc okazyjnie wymienić 2 gtx 460 na i gtx580 no to wziąłem...

Lightning

0 + - 2011-05-06 11:23

"Co planuję zmienić:
Może kiedyś drugi gtx580 do sli :)" więc jest mała sprzeczność z tym co piszesz ;)

GTX 580 jest ok. 20% wydajniejszy od Radeona HD 6970 ale przy tym o ok. 400 zł. droższy (zależy od wersji). Wg mnie nie opłaca się dopłacać.

hideo

0 + - 2011-05-06 13:59

evga naprawdę fajne karty robi, szkoda że głównie na Amerykę

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie