Maciej Piotrowski | 2010-04-06

Gran Turismo 5 z obsługą 3D?

Zobacz więcej w kategorii: gry | wyścigi

producenci: inny | Sony

 

W jednej z najgorętszych symulacyjnych gier wyścigowych tego roku zaimplementowane zostanie wsparcie  dla technologii 3D i nowego kontrolera Playstation Move. Stanie się tak jednak tylko wówczas, gdy obie te nowinki będą „interesujące”.

Od przeszło miesiąca w sieci krążyły pogłoski o tym co znajdzie się w Gran Turismo 5. I nie chodzi tu bynajmniej o zawartość samej gry, lecz o wykorzystanie ostatnich nowinek technologicznych takich jak obraz 3D czy kontroler ruchu – Playstation Move.

Sprawa zrobiła się na tyle „gorąca”, że postanowił ją wyjaśnił sam ojciec serii Gran Turismo - Kazunori Yamauchi. Prezes Polyphony Digital w wywiadzie udzielonym Playstation 3 Magazine stwierdził, że o ile kontroler Move i technologia 3D okażą się wystarczająco interesujące to nowe Gran Turismo 5 z pewnością będzie je wspierać.

“Zawsze jesteśmy otwarci na nowe technologie. Jeśli istnieją jakieś ciekawe urządzenia peryferyjne lub nowe rodzaje monitorów to jestem pewny, że zrobimy wszystko, aby je wspierać”  – powiedział Yamauchi.

Czy tak będzie wyglądać Gran Turismo 5 w 3D?

Swoją drogą ciekawe ile z tych szumnych zapowiedzi faktycznie otrzymamy w momencie premiery gry.:)

Źródło: VG247.com

odsłon: 3538

Komentarze

(42)

Mixtape

0 + - 2010-04-06 12:03

Uwaga zaraz tu będzie nasz kochany Wulfen ;)

19arek93

0 + - 2010-04-06 12:17

Już widzę sterowanie samochodem przy pomocy tego "playstation-dildo". Jojca.

Darxis

0 + - 2010-04-06 13:13

:)

the_bart123

0 + - 2010-04-06 21:44

:D dokladnie!!

JoHnNy08PL

0 + - 2010-04-06 12:32

Pociągnie 60FPS w 3D? ;D

aendrju

0 + - 2010-04-06 13:36

ależ musi od zawsze kombinowali, stosowali sztuczki programistyczne, czarowali żeby gt działało non stop w 60 fps

Mixtape

0 + - 2010-04-06 12:47

Taa akurat.Nawet z 30fps będzie mieć problemy ;D

Wulfen

0 + - 2010-04-06 12:51

przeciez juz byly udostepniane grywalne wersje gt5 w 3d, 60pfs, 1080p i aa x4

Wulfen

0 + - 2010-04-06 12:52

i grafika nieosiagalna na x360.

ShoGo

0 + - 2010-04-06 13:06

Niestety ale nawet PS3 nie pociagnie czegos takiego, napewno nie w 1080P i MSAAx2. DO tego nawet w PC trzeba z 295GTX albo i Fermi ktore sa wydajniesze niz PS3. Przykro mi tez i nie bedzie zadnego 3D w grach na PS3, przynajmniej nie w tej generacji.

Touldie

0 + - 2010-04-06 13:33

Co Ty chrzanisz?! Sony aktualnie kończy pracę nad najnowszym rozszerzeniem OSu: Triplephreni OS i zostanie rozdystrybuowany poprzez aktualizację zdalną przed premierami gier 3D.

ShoGo

0 + - 2010-04-06 14:20

To nie wiem kto mowi prawde Ty czy Sony albo Poligamia.

http://polygamia.pl/Polygamia/1,104392,7733633,Dementi__Killzone_2_i_reszta_nie_otrzymaja_wsparcia.html

Szogun.

0 + - 2010-04-06 19:42

Żadna gra nie jest w FullHD, wszystkie są tworzone w rozdzielczości 720p. Jedynie kilka "mini-gierek" jest w 1080p.

Wulfen

0 + - 2010-04-06 20:40

najpierw sie troche dowiedz na temat rozdzielczosci gier na konsole a potem sie wypowiadaj

kilka przykladow gier na ps3 w 1080p

Virtua Tennis 3- 1920×1080 (2x AA)
Ridge Racer 7--- 1920×1080 (no AA)
NBA09----------- 1920×1080 (no AA)
Fifa Street 3----1920×1080 (no AA)
Full Auto 2----- 1920×1080 (4x AA)

sa tez gry ktore nie maja ani 720p ani pelnego 1080p:
Virtua Fighter 5 (screenshot) = 1024x1024 (no AA), 1024x768 en mode 1080p
Lair = 800x1080 (2xAA) - AA buffers are merged to produce 1600x1080 for further scaling

the_bart123

0 + - 2010-04-06 21:48

wniosek z tego ze w "biednych" gierkach bedzie 3D + fullHD - a z taka zaawansowana grafika 3D jak GT5 to nie bedzie ANI 3D anie fullHD

Wulfen

0 + - 2010-04-07 02:36

juz dziala

Wulfen

0 + - 2010-04-07 02:36

w 3d i z 1080p

Mixtape

0 + - 2010-04-06 15:09

Zgadzam sie z ShoGo.Wulfeniku będziesz sobie musiał jeszcze poczekać na takie cuda bo my już to od dawna mamy :D

Wulfen

0 + - 2010-04-06 15:21

60 fps, 3d, 1080p, aa x4 i prawie fotorealistyczna grafike?

skoro juz metro osiaga na najmocniejszych kartach 12fps

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/2785_Fermi_GTX470/Fermi-metro2033_2%281%29.png

to ja nie wiem na jakim sprzecie grasz w 3d, 60fps
i 1080p. pewnie 10x fermi

JoHnNy08PL

0 + - 2010-04-06 16:14

Się mówi 5kW prądu

Mixtape

0 + - 2010-04-06 16:24

Ja na swoim komputerze w metro 2033 1920x1080 aax4 dx10 mam 43fps.A a konsolach ta giera wygląda jak S.T.A.L.K.E.R na medium,i do tego ma przycinek od cholery...

Wulfen

0 + - 2010-04-06 16:33

to wlacz dx11
2. nie na konsolach tylko na konsoli jak juz(x360) i wyglada prawie tak samo jak na pc

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 16:29

Może i nie w tej generacji ale pamiętacie jak to nie którzy krzyczeli kiedyś Crysis nigdy nie powstanie na PS3 za mało mocy słaby sprzęt itp.
Wystarczy spojrzeć na grę God of War3 i się zastanowić dobrze czy PS3 nie ma możliwości bez komentarza...
Trzeba wziąć pod uwagę że PS3 ma już 4 lata to o czymś świadczy i do tej pory trzyma poziom(exklusivy)

Wulfen

0 + - 2010-04-06 16:37

to jest wlasnie niesamowite konsola ma ponad 3 lata i exclusivey graficznie bija wszystko co wyszlo na teoretycznie kilkukrotnie mocniejsze pc

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 16:50

Chciałem napisać że leci 4 rok PS3.
Jeśli chodzi o exklusivy to się zgadza taki God of War3 graficzny majstersztyk najlepiej wyglądająca gra na rynku.

PS3slim 100W poboru prądu 256MB ram video bezszelestna praca bez komentarza...
A wszystko dzięki procesorowi Cell który i tak został zmieszany z błotem.
Do wszystkich którzy czepiają się GPU(RSX) w PS3 największą robotę odwala Cell w grafice który odciąża nie najwyższych lotów RSX-a tyle w temacie.

gilroid

0 + - 2010-04-06 18:07

Popieram. To Cell zauważcie, że grafika PS3 może nie ma pięknych tekstur ale jest bardzo szczegółowa - to zasługa Cella, który oblicza te szczegóły. RSX później nakłada tylko tekstury. Wspomnę, że mam u góry w drugim kompie 7900GTX i nie jest to karta wysokich lotów :)

the_bart123

0 + - 2010-04-06 21:52

cos za bardzo koloryzujesz PS3 - 100W???????? chyba jak jest ona wylaczona!

pamietaj ze xbox 360 ma jakies 5 lat!! i trzyma sie na rowno z ps3

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 22:25

Koloryzuje sam sprawdz ile pobiera PS3 slim.
Podczas grania 96W kiedy jest tylko włączona 75W podczas oglądania filmu Blu-Ray 80W w czasie czuwania 0.36W

the_bart123

0 + - 2010-04-06 22:29

cholercia - to gosciu w mini-recenzje kit wciskal! chyba ze pisal o ps3 fat

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 22:47

Na pewno o PS3 Fat podczas grania pobiera 206W

Mixtape

0 + - 2010-04-06 22:06

Wulfen-właśnie mam w dx11 bo mam nowiutkiego GIGABYTE HD5850 ;).Jeżeli uważasz że METRO 2033 na xbox wygląda identycznie to se okulary nałóż...Co do mocy PS3..no cóż ma swoją moc ale trzeba pamiętać że za rok to PC będzie górowało jakością i rozdzielczością tekstur(z resztą już ma..).Widać gołym okiem fanboystwo Wulfena.Brawo.

the_bart123

0 + - 2010-04-06 22:34

juz pisalem o jakosci gier (chodzi o grafike) za powiedzmy rok - jak M$/sony nie wypusci nowej konsoli - to grafika nie ulegnie ZNACZNEMU polepszeniu - bedzie tylko taka roznica jak tu sie klucicie z tym metro 2033 - niby jest - ale nie jest


obecnie wiekszosc gier jest konwertowana na PC xbox360 ps3 - by zbic najwieksza kase (oczywiscie ze beda sie zdazac takie perelki ze wyjdzie gra z wypas grafa jak np. crysis 2) ale goscie od niego beda plakac bo mniejszy dochod beda mieli - bo MILIONY uzytkownikow xbox i ps3 nie kupi jej

Wulfen

0 + - 2010-04-07 02:25

czlowieku gdzie napisalem ze wyglada identycznie? zamiast zachowywac sie jak cham przeczytaj dokladnie co napisalem. na x360 na pewno nie ma teselacji i moze kilka efektow jest nieco nizszej jakosci jednak dalej uwazam ze wyglada NIEMAL identycznie.
a co do dx11 to wczesniej napisales ze grasz w dx10
"Ja na swoim komputerze w metro 2033 1920x1080 aax4 dx10 "

the_bart123

0 + - 2010-04-07 20:14

to na mnie ten cham? - bo nie widze gdzie cie obrazilem - LUB KOGOKOLWIEK

Wulfen

0 + - 2010-04-08 14:17

to bylo do mixtype

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 22:37

Może przypomnę w czym tkwi moc PS3 itp.


Generalnie moc PS3 to w znacznym stopniu architektura. Cell ma 1 rdzeń PPU ( powerpc ) i 7 rdzeni SPU ( synergistic processing unit ). Słowo "synergistic" jest tu kluczem, bo oznacza kompletne współdziałanie. Jest to zrealizowane inaczej niż wielordzeniowość znana z PC czy Xbox360. W przypadku PS3 rdzenie mają jednoczesny dostęp do tych samych obszarów pamięci bez czekania na swoją kolej jak ma to miejsce w przypadku architektury np. intelowskiej. Przy wykorzystaniu szybkich DMA daje to możliwość jednoczesną możliwość przetwarzania informacji leżących w tym samym obszarze pamięci. Wykorzystuje się to przy post-processingu opartym na SPU - wiele efektów nakłada się praktycznie w tym samym czasie i jedyne kolejkowanie jest powodowane synchronizacją wątków SPU zbudowaną na api zbliżonym libspu2. Oznacza to, że 7 wątków pracuje jednocześnie nie czekając aż procesor pozwoli wykonać im zadanie. Teoretycznie więc pewne rzeczy da się po prostu zaprogramować na działające 7 razy szybciej. Jako przykład podaję czasami efekt light-bloom. Wymaga on 3 etapów - gaussian blur w poziomie, w pionie i miksowanie rezultatu. Jeśli masz framebuffer, to jednoczesny dostęp do niego przez SPU pozwala ci zaprogramować ten efekt na 3 wątkach, które działają jednocześnie. W uproszczeniu jeden piksel framebuffera zostanie przetworzony tak, jakby processing wymagał jednego, a nie trzech etapów. I to jest właśnie siła PS3 ;)

KILLZONE

0 + - 2010-04-06 22:41

Poza tym rdzenie SPU są stworzone głównie do obliczeń, więc wykorzystuje się to jako dodatek ( często szybszy ) do GPU, które do najszybszych nie należy. Przykładowo Insomniac ma fajny kompilator do programów shaderów, które kompilują się do kodu dla SPU - takie dodatkowe wirtualne shadery ;)

Podsumowując, dzięki architekturze PS3 można:
- ładować większe tekstury ( dekompresja w locie i rasteryzacja poza pamięcią wideo, duża tekstura jest podzielona na mniejsze, deferred rendering )
- podrasować funkcjonalność GPU poprzez dodanie wirtualnych procesorów
- wykonywać post-processing
- zminimalizować zużycie pamięci poprzez renderowanie fragmentami ( jeśli masz np. rozdzielczość 1280x720, to nie musisz tworzyć takiego dużego bufora, może stworzyć mniejszy i blitować fragmentami na ekran, przez wykorzystanie DMA i wątku SPU można to robić błyskawicznie ).
- Uncharted 2 pokazuje, że można również zasymulować vertex shader na SPU ( KZ2 robił to tylko z pixel shaderem, przy czym oświetlenie też na SPU było zrobione ).

Konsole to zazwyczaj sprzęt wyżyłowany na maksa. Xbox 360 może pochwalić się np. FSB o częstolitowści 5GHz (20GB/s), PS3 magistralą FlexIO o prędkości 35GB/s (dla przykładu PCIExpress x16 v2.0 ma prędkość 16GB/s).
Ponadto w XBOX360 zainstalowano eDRAM w GPU (embedded DRAM) firmy NEC o "szerokości" 2560-bitów (250GB/s), PS3 za to posiada pamięć systemową XDR (25GB/s) która to posiada opóźnienia 1.25/2.0/2.5/3.33 ns (!)

spavatch

0 + - 2010-04-07 00:53

Dziękujemy za jakże ciekawe i barwne zreferowanie zawartości ulotki reklamowej PS3. Wszystko świetnie, w PS3 żyje duch Amigi i jej układów specjalizowanych, ale Twój huraoptymizm był uzasadniony trzy lata temu. Od tego czasu konsola stoi w miejscu, ba, nawet się cofa, gdyż praktycznie każda kolejna rewizja to krok wstecz jeśli chodzi o funkcjonalność.

Wulfen

0 + - 2010-04-07 02:36

bzdury opowiadasz. gry na ps3 z mieisaca na miesiac wygladaja coraz lepiej. najpierw byl killzone 2. wiele osob myslalo ze to juz wszystko na co stac ps3 nie minal rok i pojawil sie unchartded2 podnoszac poprzeczke jeszcze wyzej, niedawno wyszedl gow 3, nie mialem okazji zagrac w pelna wersje, ale juz wiele osob mowi ze wyglada jeszcze lepiej niz u2. takze zobacz sobie najpierw u2, zobacz sobie gowa a potem mow o ps3.

KILLZONE

0 + - 2010-04-07 10:07

Lepiej zobacz zagraj w God of War3 wtedy pogadamy.
Poczekajmy na Gran Turismo 5 wtedy zobaczymy na co stać PS3 to co zobaczysz w finalnej wersji gry kopara ci opadnie.
Projektując PS3 była ona ponad czasową architekturą która ma starczyć na 6 lat a co mamy 4 rok który idzie konsola trzyma poziom niesamowity(Exclusivy).
I przestań pisać głupoty 3 lata temu he.
Muszę ci powiedzieć God of War 3 najładniejsza gra na rynku z przykrością muszę stwierdzić nic ładniejszego nie widziałem nawet na wypasionych PC-tach.
Lepiej powiedz ile już węgla żeś wrzucił przez te 4 lata do swojego PC-ta żeby mieć 5 klatek na sekundę więcej w grze albo jeden lepszy efekt żałosne.
Co do samych tekstur to w każdej grze można znaleść parę słabych tekstur nawet w takim Crysis-ie po prostu nie ma idealnej gry tyle w temacie.


Dziękuje za uwagę.

KILLZONE

0 + - 2010-04-07 10:07

Lepiej zobacz zagraj w God of War3 wtedy pogadamy.
Poczekajmy na Gran Turismo 5 wtedy zobaczymy na co stać PS3 to co zobaczysz w finalnej wersji gry kopara ci opadnie.
Projektując PS3 była ona ponad czasową architekturą która ma starczyć na 6 lat a co mamy 4 rok który idzie konsola trzyma poziom niesamowity(Exclusivy).
I przestań pisać głupoty 3 lata temu he.
Muszę ci powiedzieć God of War 3 najładniejsza gra na rynku z przykrością muszę stwierdzić nic ładniejszego nie widziałem nawet na wypasionych PC-tach.
Lepiej powiedz ile już węgla żeś wrzucił przez te 4 lata do swojego PC-ta żeby mieć 5 klatek na sekundę więcej w grze albo jeden lepszy efekt żałosne.
Co do samych tekstur to w każdej grze można znaleść parę słabych tekstur nawet w takim Crysis-ie po prostu nie ma idealnej gry tyle w temacie.


Dziękuje za uwagę.

KILLZONE

0 + - 2010-04-07 10:09

Przepraszam za dubla chyba musiało mi się wcisnąć niechcący.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie