Jakub Kralka | 2011-03-03

Indie wyrzucą BlackBerry, Google, Skype

Zobacz więcej w kategorii: bezpieczeństwo | internet | smartfony, telefony

producenci: Google | RIM | Skype

 

Indie planują w bardzo nieładny sposób zaszantażować wielkie korporacje. Na pierwszy ogień poszło RIM.

Już niebawem firmy takie jak RIM (producent telefonów BlackBerry), Google czy Skype mogą zostać wyrzucone z Indii. A wszystko dlatego, że rząd azjatyckiego państwa chce dostać klucze zabezpieczające, które umożliwiłyby na podsłuchiwanie rozmów czy przejmowanie informacji.

  Warto przeczytać:
 

Chińskie Google Maps wygląda jak Sim City!

Czy firmy takie jak RIM, Google albo Skype na coś takiego mogą przystać? Nie wydaje się to prawdopobodobne, a bezczelne do tego stopnia nie były nawet Chiny. Nawet rząd amerykański swego czasu oferował ogromne pieniądze za klucze bezpieczeństwa Skype'a, jednak producenci programu nie skusili się milionową ofertą.

Rząd Indii swoje pobudki wyjaśnia bezpośrednim zagrożeniem terroryzmem. Choć wszystkie trzy firmy odrzuciły ultimatum, póki co nie wiadomo, czy władze zrealizują swoję groźbę o wyrzuceniu korporacji z kraju. Dziwi też niekonsekwencja w doborze marek.

Źródło: gizmofusion

odsłon: 4167

Komentarze

(21)

Evil_Genius

0 + - 2011-03-03 20:08

Amerykańce by chcieli podsłuchiwać i śledzić wszystkich bo mają ciekawe tajemnice, które starają się zataić. Dobrze, że czasami da się coś wygryźć z tego ich bełkotu i dowiedzieć się czegoś ciekawego.

michael_89

0 + - 2011-03-03 20:30

Hm... A kto zagwarantuje, że słynne Wikileaks nie jest amerykańską "podkładką" i narzędziem dezinformacji? :P
Co do podsłuchów, jeśli USA chce jakąś informację - to ją po prostu bierze, i żadne szyfrowanie, tunele VPN, TOR proxy itp. przed tym nie uchronią. Przynajmniej zwykłych obywateli :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Echelon

dagthore

0 + - 2011-03-03 21:24

Na szczęście nie wszystko da się podsłuchać i namierzyć, mogą sobie zakładać 50 agencji. Jak wiesz jak korzystać z Internetu to nie masz problemów ... poza tym nie wiem czy znasz działanie VPN lub TOR, a poza tym działanie działaniu nie równe. Wszystko trzeba dobrze skonfigurować, żeby działało jak sobie życzysz.

Treyzrazer

0 + - 2011-03-03 20:12

"Dziwi też niekonsekwencja w doborze marek."
Nie dziwi. Inni już pobrali kasę ;D

Sławekpl

0 + - 2011-03-03 20:47

raczej... inni wysupłali kasę dla kogo trzeba ;)

impulse_101

0 + - 2011-03-03 20:47

+1

d i l

0 + - 2011-03-03 21:16

Tam jest po prostu burdel - handel organami, matkami zastępczymi i _uj wie co jeszcze :(

dagthore

0 + - 2011-03-03 21:25

a co myślisz że w statnach, europie i gdziekolwiek indziej tego nie ma? Jest tylko się o tym nie mówi...

d i l

0 + - 2011-03-03 22:03

Racja, tylko tam to norma, przyzwolenie władzy i znacznej większości społeczeństwa.

dagthore

0 + - 2011-03-04 08:52

Na pewno masz rację że u nas (zachód) jest to w mniejszym stopniu, jednak jest i nie wiem czy władze przymykają oko, wydaje mi się bardziej że zwykli prości ludzie nie mają pojęcia co się tak naprawdę w tym świecie dzieje. Dostajemy uśmiechy polityków, lukrową TV z najlepszymi informacjami, piękne i interesujące artykuły w internecie ... po co? Po to żeby nam się żyło dobrze i żebyśmy nie interesowali się niepotrzebnymi sprawami.

d i l

0 + - 2011-03-04 11:21

Bez przesady, teraz to dziennikarze gonią za sensacją i pokazują jakie tu wałki się u nas wyczynia. Wiadomo nigdy całej prawdy na jaw nikt nie odkryje.
Tylko, że Indie to takie slamsy, a w biedzie to ludzie są zdolni do różnych rzeczy i ku zadowoleniu wszystkim się trochę Im etyka zwichrowała.

dagthore

0 + - 2011-03-04 12:21

a co wiesz odnośnie ACTA (przedstawili coś dziennikarze sami z siebie przed rozdmuchaniem tego przez blogerów)? Co wiesz o szantażowaniu Hiszpanii przez USA (blokady dla piratów pobierających dane), co wiesz odnośnie, tajnych baz CIA w Polsce (jedni mówią że były inni że nie, co wiemy o tym dlaczego jesteśmy w Iraku? Mamy armię która potrafi sobie tam poradzić? Co z tej wojny będziemy mieli oprócz milionowych rachunków i odszkodowań dla zabitych? Przecież tego można wymieniać media się tym nie interesują, nie znajdziesz wypowiedzi polityków ... uważasz że to moja przesada? Co do Indii poczekajmy jeszcze trochę i zobaczymy Kto będzie trzecim światem jak tak dalej będziemy się rozwijać:]

d i l

0 + - 2011-03-04 17:09

Skoro sam temat jest znany to coś jednak wiadomo i chyba dużej części populacji się to nie podoba. Tam to jest sposób na życie, oddać nerkę i mieć spokój na 10 lat za kilka tysięcy $, raczej mało kto u nas tak myśli - w Indiach to poszło dużo dalej.

Kropeczka

0 + - 2011-03-03 21:54

Nie sądzę, żeby amerykańskie agencje nie miały wszystkich kluczy.
Amerykańskiemu rządowi się nie odmawia, podobnie jak byczemu karkowi w pustej uliczce głuchą nocą.
I tu i tu odmowa oznacza ból i kłopoty. ;P
Tajemnicą poliszynela jest słynne trójki nie mają problemu z czytaniem i dekodowaniem wszystkiego co je interesuje.

A co do tej sytuacji w Indiach, stary numer: prosisz sąsiada o 1000 zł, odmawia, ale za to chętnie zgadza się Cię zawieść za friko na dworzec PKP - a o ta podwózkę chodziło od początku - lol

Baleryon

0 + - 2011-03-03 22:25

Racja, nie odmawia się, ale jeśli trzymać się opensource'owych produktów (GPG, TrueCrypt), to zagrożenia chyba nie ma. Choć zawsze można się obawiać, że to, co nie udało się tysiącom kryptologów z całego świata przez ładnych już parę lat, tj. znalezienie słabości w obecnych algorytmach, mogło udać się już (dużej ponoć) rzeszy matematyków z NSA.

dagthore

0 + - 2011-03-04 08:55

Czy Wy w ogóle znacie zasadę działania algorytmów szyfrujących w TrueCrypt? Jakie są możliwości złamania takiego algorytmu? Czy po prostu piszecie z niewiedzy?

Baleryon

0 + - 2011-03-04 12:33

Tak, znamy. Jeśli również chcesz je poznać, wejdź na ich stronę tudzież poczytaj chociażby hasła z zakresu kryptologii na (angielskojęzycznej) Wikipedii. To naprawdę nie jest tak jak w filmach sensacyjnych: "Przejęliśmy zaszyfrowany HDD terrorystów, muszę tylko pobrać nasze tajne rządowe narzędzia i za godzinę będziemy go mieli jak na tacy".

NJaszczur

0 + - 2011-03-03 22:01

"Dziwi też niekonsekwencja w doborze marek."
To samo było jakiś czas w jakimś innym kraju arabskim. Skończyło się na umieszczeniu serwerów Blackberry w tym kraju.
Podejrzewam, że inne firmy załatwiają takie sprawy wcześniej.

constantine86

0 + - 2011-03-04 07:27

Apropo Amerykańskich poczynań, bardzo łatwo się w nich zorientować przytaczając historię Bradleya Manninga - osoby która wykradła materiały zamieszczone później na Wikileaks. Facet po pół roku dostaje nowe zarzuty, podobnie jak Chodorkowski kilka miesięcy temu dostał kolejne lata za kratkami na potrzeby Kremla. Pokusiłem się nawet poczytać więcej i opisać całość.

http://constantinesplace.blogspot.com/2011/03/smierc-za-informacje.html

Auriell

0 + - 2011-03-04 08:18

"które umożliwiłyby _na_ podsłuchiwanie"

Polska język, trudna język ;)

Coyot

0 + - 2011-03-04 16:12

Bo to jest dosłownie niemożliwe
-w przypadku Skype trzeba by całą architekturę przebudowywać
-w przypadku Google w ogóle szyfrowanie zdjąć
-blackberry z tego co pamiętam dogadało się z Indiami że umożliwią podsłuchiwanie komunikatorów (e-maila jest niemożliwe z uwagi na możliwości techniczne).

Indie to wielki i potężny rynek - i w jaki sposób oni chcą te usługi zablokować ? Zablokują dostęp do głównej strony skype !?

Zresztą Skype i Blackberry nie są amerykańskimi firmami ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie