Maciej Piotrowski |

Killzone 3 - GRALIŚMY!

Zobacz więcej w kategorii: gry | akcja | filmy | FPS (strzelanki)

producenci: inny | Sony

 

» Strefa gier

  » poprzedni
Stacking - posiądź, wykorzystaj, porzuć
Rewolucja przemysłowa w matrioszkowym świecie

PEGI
Ograniczenia wiekowe

 
Data premiery:
23 lutego 2011
 
Wymagania
sprzętowe:

• Playstation 3


Filmowe, choć nieco mniej epickie, wojenne doświadczenie

Jedna z najlepszych serii pierwszoosobowych strzelanin na konsole tryumfalnie powraca na ekrany naszych telewizorów. Killzone 3 może i nie wzbudza już takiej euforii jak jego wyczekiwany poprzednik, ale z pewnością jest od niego dużo lepszy. Szybka, bardzo widowiskowa akcja potrafi dostarczyć nam więcej emocji, a świetny tryb multiplayer zapewnić długie godziny czystej frajdy. Rewelacyjna oprawa graficzna i popis możliwości technologii 3D u niejednego gracza wywoła uśmiech błogiego zadowolenia. Z kolei ruchowy kontroler Playstation Move właśnie w Killzone 3 dostanie prawdziwych skrzydeł.

 Na co liczyliśmy:

intrygującą fabułę • mocno zarysowane postacie • ciekawsze i bardziej różnorodne lokacje • interesujący arsenał broni • jeszcze lepszą oprawę graficzną • znakomity klimat

 Czego się obawialiśmy:

opornego sterowania • wprowadzenia brutalnych finisherów (ataków wręcz) upraszczających zabawę • spłycenia rozgrywki na potrzeby kontrolera Playstation Move • ugrzecznionej polskiej wersji językowej

 

 Pierwsze oceny z sieci:

 

„Dla sieciowych strzelanin FPS Killzone 3 jest tak bliski perfekcji, jak tylko to możliwe. Te słowa nie przychodzą mi łatwo. Tryb dla pojedynczego gracza nadal potrzebuje jeszcze nieco szlifów, ale jego wady bledną w ogromie frajdy oferowanej przez zabawę wieloosobową, nie wspominając już o tym, że gdy trzeba, kampania potrafi dostarczyć kilku niezapomnianych chwil. Nie sądzę, by PlayStation 3 miało kiedykolwiek tak pełny, satysfakcjonujący pakiet, jak Killzone 3, wyrafinowany, dopracowany i oferujący czystą, prostą i bezpretensjonalną akcję.”
10/10 - Destructiod.com

„Chociaż kampania dla pojedynczego gracza w Killzone 3 nie okazała się tak niezapomnianym ani tak konsekwentnym przeżyciem jak się spodziewałem, solidnie opracowane tryby zabawy wieloosobowej   pozwoliły mi zapomnieć o tamtych rozczarowaniach. Najnowszy Killzone to bez wątpienia jedna z najlepszych gier sieciowych dostępnych obecnie na Playstation 3, a jednocześnie jedna z najlepiej wyglądających gier konsolowych dostępnych dziś na rynku.”
8,3/10 - 1UP.com

„Lista opcji oferowanych przez Killzone 3 jest imponująca: wsparcie dla technologii 3D, kompatybilność z PlayStation Move, kooperacyjna kampania na podzielonym ekranie na jednej konsoli oraz zabawa z botami dostępne w trybie offline. Jednak żadne 3D nie zmieni faktu, że kampania w Killzone 3 to żałosne doświadczenie. Killzone 3 oferuje oczywiście więcej przeróżnych fajerwerków niż jego poprzednik - ale troche wstyd, że zostały one „naklejone” na tak podrzędną grę.”
7/10 - Joystiq.com


 

Powrót na planetę Helghan

Kiedy dwa lata temu na półkach sklepowych zadebiutował Killzone 2, entuzjazm posiadaczy Playstation 3 sięgnął zenitu. Oto pojawiła się produkcja, która graficznie wysoko podbijała poprzeczkę wśród strzelanin konsolowych,  dostarczając jednocześnie sporych emocji dzięki nieźle opowiedzianej historii inwazji na planetę mrocznych Helghastów. Mimo to Killzone 2, jak dla mnie przynajmniej, monotonią rozgrywki i szaroburą oprawą graficzną potrafił zabić cały zapał z jakim siadało się do gry. W „trójce”, która właśnie miała swoją premierę, jest zupełnie inaczej :)

Nasze oczy cieszy znacznie bogatsza kolorystyka lokacji, a na strunach naszych emocji, niczym na mandolinie, gra super dynamiczna akcja. Tu stale się coś dzieje. Najwyraźniej twórcy zdawali sobie sprawę z najsłabszych elementów swojej poprzedniej produkcji i  postanowili coś z tym zrobić. Opierając się na panujących obecnie trendach największy nacisk położono tym razem na różnorodność  rozgrywki, a nie tylko na widowiskowość (choć i tu mocno grę mocno doszlifowano). Mamy tu więc i typowe walki „uliczne”, i jazdę czołgiem podczas której kierujemy jedynie działkami, i poziomy w którym z powietrza ostrzeliwujemy platformy wiertnicze, siadamy za sterami szybkiego mecha czy latamy słynnym już jet-packiem. Znalazło się miejsce nawet dla etapu czysto skradankowego, w którym liczy się cicha eliminacja przeciwników. I choć nie wszystkie te fragmenty w pełni się udały, to całość sprawia naprawdę dobre wrażenie.

Niestety, w tej beczce miodu znalazła się i łyżka dziegciu. Jest nią bardzo słaba linia fabularna. Opowieść o dalszych losach dwójki bohaterów – Rico i Seva nie dość, że pełna jest niedomówień i domysłów, to jeszcze sposób jej prezentacji daleki jest od ideału. Mam tu na myśli zbytnie przemieszania wątków, których nie ratuje nawet kilka ciekawych wstępów gry. Owszem wszystkie powierzane nam zadania mają swoje jasne wytłumaczenie w fabule, ale brakuje w tym wszystkim czegoś co mogłoby lepiej związać gracza z prowadzoną przez siebie postacią.

Sama rozgrywka pozostała niemal niezmieniona. Nadal mamy do czynienia z rasową strzelaniną FPS, w której trup ściele się gęsto, a ilość wystrzelonych pocisków mogłaby zawstydzić niejeden arsenał supermocarstw. Pojawiło się tu jednak i kilka nowości. Jedną z nich jest możliwość zastosowania brutalnych ataków podczas walki w wręcz. Ich dodanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Niezwykła, czasami mrożąca krew w żyłach widowiskowość tych ruchów to jeden z najjaśniejszych elementów rozgrywki w Killzone 3. Myli się jednak ten co sądzi, że w ten sposób da się załatwić każdego przeciwnika nawet w ogniu walki. Podejście odpowiednio blisko do przeciwnika wcale nie jest takie proste, a i nie zawsze uda się wykończyć wroga jednym sprawnym ruchem. W tej materii twórcy wykazali się wyjątkowo makabryczną wyobraźnią. Momentami zastanawiałem się nawet jak bardzo zakręceni są programiści Guerilla Games, aby móc nie tylko stworzyć tak sugestywne akcje, ale również okrasić je tak niesamowicie przejmującymi efektami dźwiękowymi.


 

Trójwymiarowa orgia

Killzone 3 może i nie ma ciekawej, spójnej fabuły, a drobne błędy graficzne, które czasami się zdarzają, mogą razić co większych purystów wizualnych. Nie sposób odmówić jednak tej produkcji  innowacyjności. Gra oferuje wsparcie dla technologii 3D, która ponoć w jej przypadku znacząco podkręca widowiskowość całej zabawy. Ponoć, bo niestety nie dane mi było tego sprawdzić. Udało mi się za to przetestować Killzone 3 z Playstation Move w ręku. I wiecie co? To pierwsza gra, która faktycznie pokazuje jak wielki power drzemie w ruchowym kontrolerze Sony.

Namierzanie przeciwników jest niezwykle intuicyjne i bardzo precyzyjne, a co najważniejsze nie męczy. O ile oczywiście poświęci się nieco czasu na właściwe skonfigurowanie PS Move. Nieco gorzej wygląda sterowanie samą postacią (chodzenie i obracanie się), ale i do tego można się przyzwyczaić. W takich sytuacjach dużo lepiej sprawdza się Navigation Controller  niż gamepad.

Nie ma to jak towarzystwo

W Killzone 3 oprócz kampanii dla pojedynczego gracza pojawiła się specjalna opcja przejścia gry w kooperacji. Jest to całkowicie osobny tryb, z własnym systemem zapisu stanu rozgrywki. Niestety zabawa we współpracy z drugim graczem możliwa jest jedynie na podzielonym ekranie, na jednej konsoli. Rozgrywka okupiona została dość mocnym pogorszeniem oprawy wizualnej, jednak sama zabawa jest przednia. Dodanie drugiego gracza nie powoduje zwiększenia poziomu trudności gry.

Pomimo frajdy jaką dają tryby kampanii nie da się ukryć, że największy blask Killzone 3 bije z rozgrywek sieciowych. Rozbudowane opcje zabawy wieloosobowej, w których najciekawiej prezentują się fabularyzowane operacje zapewniają satysfakcjonującą zabawę na wiele godzin. Pięć różniących się klas postaci, kilkanaście rozbudowanych umiejętności, spory arsenał broni i doskonale zaprojektowane poziomy to zalety rozgrywek. Dla malkontentów twierdzących, że w sieciowe strzelaniny FPS nie da się grać przy pomocy pada także i tutaj przygotowano obsługę Playstation Move. Sterowanie przy pomocy kontrolera ruchowego sprawdza się tu jednak aż za dobrze, lekko upraszczając rozgrywkę takim graczom (możliwość obejścia odrzutu broni).

Na koniec warto wspomnieć o bardzo dobrze przygotowanej polskiej wersji językowej. Tym razem aż kipi mocnymi przekleństwami. Dobór aktorów podkładających poszczególne głosy okazał się bardzo udany - choćby świetny Edward Lubaszenko w roli ogarniętego rządzą władzy Jordana Stahla czy Jan Engert wcielający się w postać kapitana Jasona Nerville'a. Niestety przyszło im się zmierzyć z legendą przemysłu elektronicznej rozrywki Malcolmem MacDowellem czy równie dobrym Rayem Winstone’em przez co wynik tego starcia jest raczej przesądzony. Spory plus dla Sony za pozostawienie wyboru wersji językowej w rękach samego gracza.

Killzone 3 z pewnością nie jest grą wybitną. Nienajlepsza warstwa fabularna gry to jednak niewielka wada w porównaniu do wrażeń jakie jest ona w stanie nam zapewnić. Efektowne i bardzo dynamicznie prowadzone misje, spora różnorodność lokacji, znakomita oprawa audiowizualna i niesamowicie grywalny multiplayer sprawiają, że zabawa z Killzone 3 nie ma sobie równych. Przynajmniej na Playstation 3.

 

Polecamy artykuły:    
Test Drive Unlimited 2 - optymalne karty graficzne Android - najlepsze gry cz. 2 Sony NGP, czyli Playstation Portable 2

 

odsłon: 9932

Komentarze

(106)

WaxYL

0 + - 2011-02-24 21:46

Z gameplayu zauważyłem:
- brutalnie zabijasz wroga wbijając mu nóż w oko, ale za to strzelasz pierdziawką, która ma odrzut jak pistolet na kapiszony i brzmi jak pistolet do paintballa.
Ale to tylko moje dumania:)

Maciej Piotrowski

0 + - 2011-02-24 21:56

Nie jest tak źle. Odrzut jest podczas zabawy na padzie. W momencie przesiadki na Move można go wyłączyć i wówczas faktycznie jest to uproszczenie.

aleurwal

0 + - 2011-02-25 10:15

Wygląda jak Crysis połączony z Half Life 2 - to wszystko już było..

Mixtape

0 + - 2011-02-24 21:48

Zaraz zacznie się wojna :). Już czuję jak ON nadchodzi i ON też nadchodzi.

Szymon331

0 + - 2011-02-24 22:44

Niech nadchodzą, mają swój dzień, swoją grę, zasłużyli ;)

Promilus

0 + - 2011-02-24 21:50

No ładne. Dobrze dopracowane modele i fajne oświetlenie. Słaby model zniszczeń, tekstury otoczenia nie zachwycają, ale przy tym tempie kto tam większą uwagę zwraca.

Maciej Piotrowski

0 + - 2011-02-24 21:58

Niestety, to nie Frostbite:) Rozpada się tylko to co twórcy chcieli aby sie rozpadało:)

pershing6

0 + - 2011-02-24 22:43

a w jakiej grze mozna rozwalic wszystko ?
zawsze to sa skrzynki, kolumny, plyty betonowe i drewniane elementy...
zanim powstanie gra w ktorej zamias lazic 10min przez labirynty walniesz granat pod sciane i przejdziesz musimy sie zadowolic tym co nam daja...

Szymon331

0 + - 2011-02-24 22:46

Mimo wszystko w bad company zniszczyć można całe budynki (choć to jest dosyć prosto zrobione) to efekt naprawdę jest świetny.

renholder1987

0 + - 2011-02-25 09:52

Można zniszczyć tylko zewnętrzne ściany a domy się nie zawalają."wybrane" budynki zawalają się w całości.Co nie zmienia faktu,że na tamten dzień gra dawała więcej możliwości niż reszta pochodnych tego typu:)

pejlowicz

0 + - 2011-02-25 21:58

W Red Faction 2 można było niszczyć całe budynki.

a_wojtek

0 + - 2011-02-26 09:30

W Wormsach:D

Szymon331

0 + - 2011-02-26 12:53

100% racji ;)

jankesdh

0 + - 2011-02-24 23:38

Nie przesadzaj z tymi teksturami - to nie Metro 2033, jakbyś widział na żywo K2 a potem K3 to zrobili duży krok w kwestii grafiki.

Promilus

0 + - 2011-02-25 11:50

To tak, ale jakiejś rewolucji w świecie grafiki gier to ja tutaj nie zauważyłem. Ot przyzwoita gra, dopracowana, ale nie taki przełom i wymiatacz jak to Wulfen starał się pół roku temu przekonywać.

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:24

Ojoj, i znowu wydumane terorie na temat jaką to PC/PS3 ma mityczną moc itp... Żeby temat GIER wzbudzał tyle emocji...

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:26

to tu nie miało pójść...

Lightning

0 + - 2011-02-24 22:31

No i znowu najlepsza gra trafia na Play Station 3. Grafika też jest bardzo dobra - mam nadzieję, że pogram u kumpla :)

chrisu1982

0 + - 2011-02-24 22:44

z ta najlepsza gra to bez przesady, tytul co najwyzej dobry
jestem konsolowcem pelna geba, zagrywam sie na sony od psx-a ale killzone? zwykly fps, ktory niczym sie nie wyroznia, do tego sterowanie na padzie to pomylka
to jak grac w fife/nba czy dirt/nfs na klawie, mozna ale pytanie po co? i jak?
imho wciaz mamy to samo, fps na piecu, uncharted/ gow na playu,
ja jeszcze zagrywam sie w K2 bo ten pad mnie poprostu dobija, duzo czaus minie zanim zakupie K3
juz wole 3 raz Black Ops przechodzic

Lightning

0 + - 2011-02-24 22:49

No ja również właśnie zainstalowałem Black Ops i będę je przechodzić 3 raz - znakomita gra :) Jednak mimo wszystko pograłbym w coś nowego o dobrej fabule, bo ostatnio mało jest takich gier. Mi to bez różnicy czy gram na padzie czy klawiaturze w cokolwiek (no chyba, że w wyścigi - obowiązkowo na kierownicy).

jankesdh

0 + - 2011-02-24 23:37

W K3 jest poprawili sterowanie padem - teraz jest tak samo jak w innych grach :)

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 08:40

tu nie chodzi o poprawienie ale o sama rozgrywke na padzie
jak juz mowilem, do fps to jest klawa i mysz
to tak jakby ktos napisal, ze sterowanie w fifie na klawie poprawiono, moze i tak, bo niby mozna wszystko poprawic, ale to wciaz bedzie klawa i gow... a nie prezycja

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:34

Uwierz mi, że to jest tylko kwestia przyzwyczajenia, ale im więcej gram na PS3 tym lepiej mi idzie (ku wszelkim malkontentom k3 na padzie nie ma wspomagania), także idzie się przyzwyczaić i można mieć duuużo frajdy z grania. Pamiętam jak kupiłem PS3 i 1 grą jaką miałem był Killzone 2 dostawałem szału, ale w końcu się nauczyłem :)

Jednocześnie nie przeczę, że sterowanie klawiaturą jest bardziej precyzyjne i szybsze, ale w momencie gdy na konsoli mamy tylko graczy z padami to jest to nieistotne.

TheSpeed

0 + - 2011-02-24 22:41

Nie mam PS3, ale w to muszę zagrać, choćby kilka minut :D

Zarazek

0 + - 2011-02-24 22:44

Noo. Fajnie, fajnie. Pograłbym sobie, lecz niestety. Nie mam na czym, ani u kogo. : /

Szymon331

0 + - 2011-02-24 22:48

Czekam na Battlefield 3. Do tego czasu Killzone (też 3 ;) może mieć swoje dni chwały. Niech się śpieszą bo po premierze "Pola bitwy" o Killzone nikt nie będzie pamiętał ;)

Lightning

0 + - 2011-02-24 22:51

No to jeszcze z pół roku poczekasz ;)
Ja mimo wszystko dalej jestem nienasycony serią Call of Duty.

destras

0 + - 2011-02-24 23:24

Seria CoD padła dla mnie po drugiej części. Czekam na BF3 i Crysis 2. A zwłaszcza nowego Crysisa nie mogę się doczekaćm jestem wielkim fanem tej gry

renholder1987

0 + - 2011-02-25 09:57

Call jest niezmienny od ładnych paru lat,nie oferuje żadnych innowacji co ma dać nam battlefield 3.Wydaje mi się ze to będzie jeszcze większy killer niż crysis jeśli chodzi o grafike, ma mieć wsparcie tylko dx11 na pc(konsole będą mieć uproszczony silnik pod dx9) jestem ciekaw jak programiści to wykorzystają:)

Lightning

0 + - 2011-02-25 12:45

No to chyba już dawno nie grałeś w serię CoD ;) Owszem MW2 i BO są podobne, ale jednak jest znakomicie :)

Konuz

0 + - 2011-02-25 13:45

Przepraszam Cię, ale w którym miejscu jest znakomicie? W singlu? Litości :)...a jeśli mówimy o multi, to również odgrzewany kotlet od czasów pierwszego MW...przy BC2 nawet nie ma czego szukać.

Szymon331

0 + - 2011-02-25 13:51

Zgadzam się niestety. Seria CoD zdycha a BO jest tego kolejnym już przykładem.

renholder1987

0 + - 2011-02-25 14:09

Wszystkie CoDy od MW są takie same a chodzą z części na część coraz gorzej bo "wszechmogący" activision nie umie zrobić porządnie(ostatni udany call to 1) gry na pc.Robią gre na konsole potem robią port na pc i maja w nosie działa to ok ale jak to juz ich nie interesi dlatego BO był niegrywalny bez patcha nawet na topowych maszynach ze śmiesznie niską wartością fps jak na tak stary silnik i średnią grafike.Grałem we wszystkie CoDy(poza 3 bo nie wyszła na pc),najsłabsze wg mnie to world at war i black ops :)

Czaszka

0 + - 2011-02-24 22:51

OMG a gdzie komcie wulfena? :O :O :O

Lightning

0 + - 2011-02-24 22:52

Mixtape już zaczął prowokację więc pojawią się - nie martw się o nich ;) Tym razem jednak będą mieli czym "zaszaleć".

adrian304

0 + - 2011-02-24 23:04

Meanwhile in Wulfen's house...



Fap, fap, fap :D

Flaqs

0 + - 2011-02-24 23:23

Umarłem!!!!!!!!!! xD

racedriver

0 + - 2011-02-25 00:49

+1

the_bart123

0 + - 2011-02-24 23:05

tez czekam na recenzje Wulfen'a!!!!!!!!!

Gdzie jestes!!??

RafiXII

0 + - 2011-02-24 23:12

wulfen popełnil suicide bo niestety z tego co mu obiecywano nie wyszło nic - ot tak przeciętna strzelanka z tego co widziałem....

jankesdh

0 + - 2011-02-24 23:41

Nareszcie będę mógł się pozbyć kupionych omyłkowo gier (w tym BO) :)

jankesdh

0 + - 2011-02-24 23:42

Te prowokacyjki są całkiem zabawne, jeszcze śmieszniej będzie jak się na nie ktoś nabierze...

Gadget

0 + - 2011-02-25 00:48

A kto to jest wulfen :D ?

Grubas2142

0 + - 2011-02-25 01:02

Inteligentny człowiek próbujący rozmawiać na poziomie, jednak tylko PRÓBUJĄCY gdyż źli fanboyje PC mu ciągle przeszkadzają w wygłaszaniu prawdy o świecie :))))))))))))))))))))))))))

Grubas2142

0 + - 2011-02-25 01:02

do Himera :D:D:D

Gadget

0 + - 2011-02-25 01:13

:o To ja na niego poczekam, pogadamy sobie :D

RafiXII

0 + - 2011-02-25 04:32

Ja helmut Wulfen KAPUT :O

Michur

0 + - 2011-02-25 07:27

ciekawe co powie o grafice , w jakim stopniu przebija i o ile lat tą z pc;)

Flaqs

0 + - 2011-02-25 08:58

XBOX'a pewnie też nie oszczędzi ;)

xfire25

0 + - 2011-02-25 09:31

THIS IS MADNESS!!!

renholder1987

0 + - 2011-02-25 10:01

Nic nie powie ani wulfen ani killzone(chociaż nie jestem pewien czy killzone nie ma jeszcze bana),bo biedni się zawiedli:P Zapewne ich reakcja na killzone3 wyglądała tak xD:

http://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc

kulig75

0 + - 2011-02-25 11:13

Tak jasne jak na razie to killzone3 prezentuję się świetnie nawet taki Crysis2 nie straszny bo niczym wielkim nie zaskoczy.

Mam coś dla ciebie standartowa reakcja PC-towca :]

"Bo Crysis nie chciał ruszyć"

http://www.youtube.com/watch?v=op-pIY6ZvMM&feature=related

:)

Sami zaczepiacie i jakieś głupie podteksty walicie.
Ten rok dla PS3 zapowiada się bardzo dobrze a taki Uncharted3 pod koniec roku pokaże jak się robi gry.
Będzie to kolejny techniczny majstersztyk a wy co tam macie na tych prądożernych PC-tach możecie pokazać tą przepaść w końcu :)

Jak chcecie zobaczyć ładne efekty to zobaczcie sobie KZ2/3 Uncharted2 God of War3 i gdzie wasz DX11 pytam się gdzie....

Jestem ciekawy gdzie was zaprowadzą wasze PC-ty do gier gdzie bez 1000Watowego zasilacza ani rusz.
Sony przy tworzeniu PSP2 od razu podziękowało za układy Nvidii Amd stwierdziło jasno słaba wydajność tych układów.
Dlatego zainteresowała bardzo wydajnymi mało prądożernymi układami ARM PowerVR.
PSP2 przykład na bardzo wydajną z małym poborem prądu maszynkę do gier w kieszeni.
Jak myślicie co będzie siedziało w nowej konsoli PS4...

Dopóki nie zmieni się architektura technologia w PC-tach tak dalej będziecie brnąć w coraz większe zapotrzebowanie na prąd (wydzielanie ciepła i hałas) a z wydajnością też będzie różnie czyli cienko.

ROK 2011 PS3.

http://www.youtube.com/watch?v=vG0WEiO4vgM&hd=1

Dziękuje za uwagę.

synn1993

0 + - 2011-02-25 11:30

No dobra dobra idź już graj w tego killzone

renholder1987

0 + - 2011-02-25 11:43

4 gry wymienił i się pali jak stąd na księżyc xD bujaj dalej w obłokach :) i ciesz się dobrodziejstwami dx9:) kolejny rozgoryczony fanboy ps3.

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 11:53

no ale ciezko sie nie zgodzic, ze to perelki pelna geba, co z tego, ze mamy dx11 jak zysk z tego poki co marginalny, kilka lepszych efektow w przecietnych tytulach, osobiscie wolalbym juz perelke na styl uncharted 2 chocby z dobrym wykorzystaniem dx10

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 11:51

choc uwazam, ze fanboy z ciebie okropny z jednym sie musze zgodzic
droga wyznaczona prze pecety faktycznie idzie od lat w zla strone
coraz cieplej, coraz glosniej i za kilka lat 1000Watt, szkoda, ze to tak wyglada bo potencjal pecetow jest ogromny, tylko niestety kazdy kupuje grafike i zanim jest wykorzystana chocby 80% juz trzeba zmieniac na nowa

Promilus

0 + - 2011-02-25 13:05

A w konsolach masz niby lepiej? Kiedyś były zupełnie pasywnie chłodzone z kilkoma W zużycia, a teraz już ponad 100W z aktywnym chłodzeniem. Więc to co krytykujesz w PC to w konsolach jest dokładnie taki sam trend.

renholder1987

0 + - 2011-02-25 14:02

Powiem ci tylko,że bez pc konsole stały by w miejscu bo gdyby nie pc grałbyś dalej w mario na 16 bitach a nie na tych bebechach które mają ps3/xbox.Więc zamknij się i nie wypisuj głupot bo z dx9 już nic nowego nie wyciśniesz i dopiero nowa generacja konsol pokaże coś ciekawego teraz grafa na konsolach leży i kwiczy jak grasz na 3x" z odległości do 10m to nie widzisz graficznych niedociągnięć ja z odległości 50cm przy 19" widze każdą niewygładzoną krawędź.Jedziesz po pctach,że są głośne i się grzeją bo najwyraźniej nie wiesz jak działa miniaturyzacja nowe procesory wykonane w 32nm są chłodniejsze,pobierają mniej prądu i wydajniejsze w dodatku można je bez obawy podkręcać.Poprzyj swoje wyssane z palca teorie faktami

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 14:37

po pierwsze czemu tak niegrzecznie od razu, ja Cie nie obrazalem
po drugie, poczytaj troche o konsolach a zobaczysz, ze to tak nie jest do konca, za czasow psx-a, na konsoli za 600 zlotych gralem w tekken 3, ace combat 2 czy final fantasy 7 gry, ktorych nawet nikt nie myslal wydawac na pieca bo to bylby totalny killer, fakt, wyszedl 3dfx i pecety przeszly diametralna zmiane i wyprzedzili raz a dobrze konsole
sprawa najwazniejsza, nie ma czegos takiego jak wyscig pc vs konsole, tego typu idiotyzmy tworza fanboye
idac dalej ciezko siedziec blisko i sie wpatrywac w 42 cale, na sam koniec dodam, jesli wedlug Ciebie, Uncharted 2, God of War 3, GT5 czy nawet Killzone (choc tutaj rewelacji nie ma) to gry brzydzkie i konsola lezy i kwiczy to nie mamy o czym rozmawiac
ps. wspolczuje grania na 19 calach, fajne ale 5 lat temu, teraz wszystko ponizej 24 i 1080p przy pececie to polsrodek

Konuz

0 + - 2011-02-25 14:44

Bez przesady, nie każdy potrzebuje od razu wielkiego monitora na biurku. Ja również posiadam 19" i nie widzę powodu, dla którego miałbym to zmienić...zwłaszcza mając monitor 0,5m przed oczami. Dodatkowo grając w 1440x900 nie muszę wymieniać swojego R4850, bo w tej rozdzielczości radzi sobie znakomicie poza paroma wyjątkami (np. Metro 2033).

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 14:55

powiedz to tym, co tutaj wypisuja teksty typu, konsole to syf to tylko 720p, pecety smigaja w fullhd

Konuz

0 + - 2011-02-25 15:02

Staram się nie podsycać ognia ;)

Promilus

0 + - 2011-02-25 16:03

Dzieciom nie przetłumaczysz... konsole to jest typowy sprzęt do gier... konsolowych. Niestety strategie czy cRPG (nie hack'n'slash) to domena PC i tego nie zmienisz. Jeśli chodzi o strzelanki to widać, że konsole też dają radę i dobrze.

renholder1987

0 + - 2011-02-25 17:34

Pad ogranicza mobilność w fpsach i tak cukierkowo nie jest(choć prawie skończyłem medal of honor na psx):) A w moich wypowiedziach staram się udowodnić,że tzw jaranie się grą na konsole jest bezpodstawne:) Owszem można się cieszyć z wydanej gry ale bez przesadyzmu i obrzucania ludzi o innym zdaniu mięsem(jak to robią niektórzy).Przyznaj,że teraz konsole w przeciwieństwie do pctów mają sporo ograniczone możliwości jeśli chodzi o jakość grafiki w grach.Programiści wyciskają ile się da z możliwości jakimi dysponował dx9 ale to ma swoje granice:) Architektura samych konsol też jest już nie najnowsza i na dzień dzisiejszy można by wycisnąć więcej po paru usprawnieniach ale po co jak można robić gry na tych samych silnikach i zarabiać kilkakrotnie na wydaniu tego samego z lekko zmienioną fabułą.Jednym się to podoba innym nie,ja osobiście jestem za rozwojem dlatego nie odpowiadają mi konsole i zamilkne jak wyjdą nowe generacje typu xbox7xx i ps4 :)

Lightning

0 + - 2011-02-25 12:46

No i przyszło zastępstwo Wulfena :)

kulig75

0 + - 2011-02-25 13:35

Asynchroniczność PS3 (XDRDDR3) 35GB/s (CPUGPU) 1,6 terabita/s EIB W przypadku PC wydajność GPU jest ograniczona magistralą CPU-GPU (dane)
Cell może przesłać 20GB/s do GPU)a cała architektura ma już 5 lat.
Magistrala by być efektywna musiałby łączyć CPU i GPU w jednym chipie krzemowym (tak jak miało to miejsce w PS2, Xboxie360 teraz i PS3 - EIB można porównać właśnie to takiej wewnętrznej magistrali SLI).

Prędkości w CPU i GPU są takie bo odbywają się na bardzo krótkich dystansach i wymiarze.
Także dopóki będziecie cały czas wkładać karty graficzne w sloty tak zawsze będzie z wydajnością cienko na PC.
Dlatego Sandy Bridge poszedł tą drogą - CPU i GPU w jednym chipie (omijasz magistralę)może coś się w końcu zmieni...

To ma być wydajne a nie na papierku ładnie wyglądać (cyferki)gdzie można ze sprzętu wycisnąć ile się da

Co do zasilaczy to już teraz przynajmniej 500W a co dopiero będzie za 2 lata z tego co widać idzie to w złym kierunku i tyle.

Cell w PS3 wykonuje całą brudną robotę w procesie renderingu bo nie dość że musi zajmować się przerzucaniem normalnych dla CPU "rzeczy" (animacja fizyka ai itp.) to jeszcze wielu developerów używa go do renderowania grafiki.
Jednostki SPU nadają się do tego celu znakomicie (bo sam Cell w istocie jest hybrydą CPU i GPU) i można na nich uzyskać znacznie większą precyzję niż na GPU.

Taki KZ2 jak i KZ3 jest zrobiony w większości na Cell'u bez komentarza...

:)

Promilus

0 + - 2011-02-25 13:48

1. Topowe GPU mają 1,5-2GB własnej pamięci, a nie 256MB jak PS3. Dodatkowo można przez to dość swobodnie korzystać z VBO czy FBO które to nie wymagają udziału proca, tak samo Geometry, hull&domain shadery itp. Zatem sam GPU może sobie w wielu przypadkach modyfikować scenę bez pomocy CPU. Coś czego RSX w PS3 nie potrafi.
2. W związku z powyższym zupełności wystarczający jest zatem transfer 8GB/s w PCI-E 16x
3. SB poszedł tą drogą bo inną by w sumie nie mógł, hehehehe ;) Nie robili tego by mieć super przepustowość CPU-GPU bo ten GPU jest cienki jak dupa węża. igp musi dzielić pamięć z CPU więc rozsądne było umiejscowienie go blisko kontrolera pamięci, a że machnęli go przy L3 to tym lepiej bo cache buforuje dane zarówno do cpu jak i gpu.
4. Precyzja? SPU w Cellu mają taką samą precyzję obliczeń co shadery w GPU. Oczywiście można użyć podwójnej precyzji, tylko wtedy Cell leży i kwiczy (wydajność spada o rząd wielkości). Problemu tego nie ma PowerXCell i8 w Roadrunnerze.

adi760

0 + - 2011-02-25 11:38

kulig75, nie wiem o co ci chodzi. nikt nie atakuje PS3, a ty się napinasz na PC. Sam mam kompa, ale grałem na PS2 i Xboxie 360 i nie mam nic do konsolowców. A z tymi 1000 watami to daje ci coś takie brednie pisać?

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 11:52

wiesz, dzisiaj min. 500, za bedzie za kilka lat?

renholder1987

0 + - 2011-02-25 14:23

Mam średniej klasy pcta,działam na 400w zasiłce i jeszcze mam spory zapas,poprzyj to faktami.Za pare lat będzie tyle samo albo i mniej gdyby wartości watt rosły by proporcjonalnie co roku to już mielibyśmy zasilacze 2kw+ a o takim jeszcze nie słyszałem.Jeśli nie korzystasz z SLI/crossfire zasilacz 500w wystarczy ci na długie lata,bo dzięki miniaturyzacji wartości pobieranego prądu z roku na rok są zmniejszane zobacz sobie na pobory prądu kart graficznych z przed paru lat a spójrz na dzisiejsze porównaj także ich możliwości a zobaczysz,że dzisiejsze karty graficzne/procesory są wydajniejsze,pobierają mniej prądu(lub wartości są zbliżone ale wynagradza to zwielokrotniona wydajność),wydzielają mniej ciepła (poprzez zmniejszenie powierzchni chipa).

chrisu1982

0 + - 2011-02-25 14:40

oczywiscie masz racje, ale dobra grafika za kilka stowek, mocny cpu poddany OC to 500W dobrej firmy totalne minimum, przykre ale prawdziwe, do tego kilka dyskow i zasilacz za 400zl. robi sie standardem, bo chyba, ze ktos lubi szukm i kupuje megashit za 99 z allegro

kopczenko

0 + - 2011-02-25 14:52

PO cholere zwyklemu smiertelnikowi 500W? - niech zrobia porzadne 350W to tez kupie bo wystarczy.
Moj komp bez krecenia do 300W z gniazdka(i5 750 + 460) raczej nie dobije. a ile osob kreci cokolwiek???
Koledze skladalem jesienia komputer oparty na i3 540 i 460 i co trzeba bylo kupic OCZ 600W (240zl) bo nic rozsadnego nie bylo w nizszej cenie. Pure power 430W byl za 220 i tez co 250W to raczej gora ile wezmie jego komp.. A ze sie kupuje zasilacze >500W to wynika tylko z tego ze nie ma nic godnego uwagi

renholder1987

0 + - 2011-02-25 17:36

Przesadzasz... a telewizory 3x"-4x"-5x" to może chodzą na wode?!

kbrbabzbtb

0 + - 2011-02-25 14:14

Kulig w paru rzeczach masz racje. Pc-ty dzisiaj mają wydajność mocno na wyrost bo i tak nie robi się na nie gier.

Ale to co tam przytaczasz powyżej to dla mnie bełkot marketingowy. Gry typu bioshock, bioshock 2, mass effect itd chodzą jak burza na full i w 1920x1200 na pc-ecie ze niecałe 2 tys pln. A na konsoli tylko w 720p i często sa przycięcia. Wiec gdzie tu te ograniczenia w pc w praktyce.

renholder1987

0 + - 2011-02-25 14:32

Jeżeli gra jest zrobiona dobrze bo wydawca się stara(jak to jest z bioware)to taki mass effect wygląda ładnie i chodzi dobrze na sprzęcie średniej klasy

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:55

Oooo, to teraz się nazywa dobrze zrobiona gra? A nie port z konsoli, albo przez konsole wymagania stoją w miejscu?

Wybacz za atak, ale trzeba być konsekwentnym ;)

BTW, gierki które wymienił kbrbabzbtb działaja na UE a jedyną grą którą działała gorzej mi było Brothers in Arms i jakieś tytuły z physX, więc kiepski przykład troszkę ;)

renholder1987

0 + - 2011-02-26 02:29

ME to przykład z życia wzięty.Jest pare innych gier które są dobrze zoptymalizowane.Bo o takim Black Ops tego powiedzieć nie można

renholder1987

0 + - 2011-02-26 02:29

ME to przykład z życia wzięty.Jest pare innych gier które są dobrze zoptymalizowane.Bo o takim Black Ops tego powiedzieć nie można

Darekson

0 + - 2011-02-25 14:15

Nie rozumiem po co wydłubywać oczy skoro i tak czterech tych ślepaków nie potrafi mnie trafić mimo że tańczę obok nich, porażka. Nadzieja w multi

Szymon331

0 + - 2011-02-25 15:36

No dokładnie, aż dziwne że sztuczna inteligencja jest aż tak głupia.

Miało być wyzwanie a znowu mamy walkę z bezgłowymi kurczakami. Szczególnie widać to na filmiku powyżej.

Wales21

0 + - 2011-02-25 14:28

A ja mam pytanie z innej "beczki".

1-jaka powinna być jasność tv plazmowego i lcd "oczywiscie z właczonym trybem gra" w killzone 3??
2-RGB na full czy ograniczone ??

Wales21

0 + - 2011-02-25 14:30

Jakie ustawienia stosójecie

Szymon331

0 + - 2011-02-25 15:40

Zależy od oświetlenia w pokoju. Jak jest jeż ciemnawo to nie ma potrzeby świecić ile fabryka dała bo tylko oczy się zmęczą. Do gier jednak niżej niż 60% jasności chyba się nie schodzi bo wszystko zaczyna szarzeć.

Mimo wszystko to jest tak uzależnione od preferencji użytkownika i konkretnego modelu że nie ma co się rozwodzić na ten temat.

Jak podłączam komputer do telewizora 42' to jasność ustawiam na 80% (LED LCD) Jak korzystam z monitora 24' to zawsze na 48% jasności.

docnadir

0 + - 2011-02-25 15:47

zbyt wiele innowacji w killzone 3 jako fps nie ma. wlasciwie to wcale ich nie ma. ale jesli chodzi o sama grafike i o to ile tak naprawde da sie wycisnąc z tak starej konstrukcji jaka jest ps3 to killzone 3 zabija. moze na pc mamy teraz dx11, teselacje i inne pierdoły, ale zadna gra na pc nie ma tak dopieszczonych leveli, bo nikomu sie nie chce i nie oplaca ich dopracowywac do tego stopnia.

kulig75

0 + - 2011-02-25 16:16

Maszynka daje radę wystarczy spojrzeć na filmik który i tak nie oddaje tego co widać w domciu na dużym TV Full HD.

http://www.youtube.com/watch?v=xWrduBxozT8&hd=1

"moze na pc mamy teraz dx11, teselacje i inne pierdoły, ale zadna gra na pc nie ma tak dopieszczonych leveli"

Czy DX11 czymś nas jeszcze zaskoczy jak to się będzie miało do nowych konsol które pojawią się w niedalekiej przyszłości.

Te pytanie zostawiam do zagorzałych PC-towców którzy to mają awersję na punkcie konsol :)

Mixtape

0 + - 2011-02-26 00:28

Mmmm już widzę jak Kulig pluje sobie w brodę, że Wiedźmin 2 nie wyjdzie na konsole. I patrz jaki efekt : KOSMICZNA powtarzam KOSMICZNA grafika do tego ogromny świat, rozbudowana rozgrywka i do tego poziom trudności. To są atuty robienia gier na PC.

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:52

Grałeś?

jankesdh

0 + - 2011-02-26 10:08

Szkoda, że nie masz wielu gier jak Wiedźmin wykorzystujących potencjał PC.

szymek2424

0 + - 2011-02-25 16:15

Kurna szkoda że na PC nie ma :(

Rekuto

0 + - 2011-02-25 17:47

Jak zwykle najwięcej do powiedzenia ma banda pajaców co konsoli na oczy nie widzieli.

Michur

0 + - 2011-02-25 19:21

benchmark jest raczej dla fanów pc a nie ps3 jak chcesz wyzywać od pajaców to tu masz stronkę http://www.ps3site.pl/

kulig75

0 + - 2011-02-25 20:40

Michur nie rób wichury :)

Michur

0 + - 2011-02-26 07:45

:)

Snake73

0 + - 2011-02-26 10:18

skoro jest dla fanów pc to po co robi recenzję gry konsolowej?

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:25

Ojoj, i znowu wydumane terorie na temat jaką to PC/PS3 ma mityczną moc itp... Żeby temat GIER wzbudzał tyle emocji...

jankesdh

0 + - 2011-02-26 01:45

Bardzo przyjemnie się gra :) Jeszcze kina domowego mi brakuje i będzie super :)

A dla ludzi tak będących za PC mam prośbę:
Wymieńcie ekskluzywne tytuły na PC które są tak dopieszczone jak exy na PS3 (z ery ps3).

A tym co siedzą pół metra od monitorka i przyglądają się czy grafika aby dobra, to gratuluje wciągających gier...

Michur

0 + - 2011-02-26 07:47

widać że jesteś zapatrzony w psa bo teraz sporo osób ma pc pod tv

jankesdh

0 + - 2011-02-26 10:46

Wybacz, ale jak miałbym grać na PC podłączonym do TV? Chyba nie na klawiaturze leżącej na kolanach i myszcze z podkładką na sofie a obudowa full tower leżąca w połowie drogi sofa-tv.

PS. Jeśli bym był zapatrzony w PS to bym nie wydał tyle i wydałem na PC ;)

Szymon331

0 + - 2011-02-26 12:57

Hę? Telewizor na szafce, jeden kabel HDMI do obudowy pod stolikiem na którym jest myszka i klawiatura. Obok wygodny fotel. Pełen komfort i wielki ekran. Ja tak czasami gram, nie wiem w czym problem?

jankesdh

0 + - 2011-02-26 21:49

Na siłę można wszystko, dla mnie PC tylko i wyłącznie przy biurku, a nie jakieś kombinacje. Internet też na TV przeglądasz?

Michur

0 + - 2011-02-27 16:47

tak wszystko tylko na tv

jankesdh

0 + - 2011-02-26 21:54

Rozumiem, jeszcze jakby hajendowego kompa można było zmieścić do obudowy wielkości aplitunera i grać na padzie, ale to jest pozbawione sensu w ogóle.

Michur

0 + - 2011-02-26 13:45

dokładnie tak, wszystko jest kwestią dobrego ustawienia. Ja tak funkcjonuje od 2 lat i uważam że jest wygodniej niż przy biurku.

kolbooc

0 + - 2011-02-27 02:29

Wiesz może nie wymienie tutaj przykładu z ery ps3 ale z ery ps1 i ps2 kiedy to też były wojny konsola pc, jako przykłady dopieszczonych gier można uznać gry blizzarda(można je śmiało brać w ciemno)...
co do ery ps3 to właściwie starcraft2 chociaż nie grałem(narazie nie ma na czym ;/), mimo to wielu ludzi chwali sobię tą grę...
co do ciebie mam wrażenie że bardziej ty jesteś za ps3 niż inni za PC, odnoszę wrażenie iż swoim pytaniem od dobre exclusivy na pc chciałeś udowodnić że takich nie ma, a myślę że znajdzie się ich sporo.
co do siedzenia 0.5 metra od monitora, to tak jak wcześniej pisali, można peceta do tv i będzie to świetnie funkcjonowało, i wcale nie na siłe, bo tak samo na siłę gra się w fpsy na padzie jak na kompie przed tv( a da się obie rzeczy całkiem sprawnie robić ), tylko nie można mieć uprzedzeń przed takimi rozwiązaniami, stwierdzenie że się nie da to tak samo jakby powiedzieć że laptop się do gier nie nadaje...

jankesdh

0 + - 2011-02-27 13:25

A poza blizzardem? Nie przepadam za takimi grami, ale fakt, że to jest dobry przykład.
Nie mówię, że to nie da się sprawnie grać na pc pod TV, po prostu estetyka takiego rozwiązania jest raczej nikła (wg mnie).
Granie w fps na konsoli na padzie nie jest na siłę, bo to jest jedyne rozwiązanie (nie biorę move pod uwagę póki co).
Nie jestem uprzedzony, po prostu takie rozwiązanie jest bez sensu, jeśli PC nie służy mi tylko i wyłącznie do grania.
Nie jestem fanem żadnej platformy, każda ma swoje plusy i minusy, które trzeba zaakceptować i tyle.

BoroRaper

0 + - 2011-03-16 23:25

nie ma co komentowac gra kozacka na movie idealnie sie gra

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie