Grzegorz Kubera | 2010-05-07

NVIDIA: koniec z obsługą kart PhysX

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: nVidia

 

Specjalizowane karty do obsługi fizyki wyprodukowane jeszcze przez firmę AGEIA stają się coraz bardziej bezużyteczne.

NVIDIA wykupiła firmę AGEIA już lata temu, a obecnie dowiadujemy, że karty PhysX (PPU), które były oferowane w formie samodzielnych urządzeń z łączem krawędziowym, nie będą już obsługiwane przez korporację z Santa Clara.

NVIDIA chce, aby jakiekolwiek obliczenia z fizyką kojarzyły się już tylko z jej kartami GeForce.

Pracownik NVIDII z działu obsługi technicznej odpisał klientowi, który wysłał zapytanie związane z problemami dotyczącymi działania karty AGEIA w jego komputerze.

Odpowiedź była (w wolnym tłumaczeniu) następująca:

"Obecne sterowniki PhysX niestety nie obsługują kart AGEIA PPU, o czym już pewnie wiesz. Obsługa dla AGEIA PPU zakończyła się na sterownikach 8.xx.xx, ale podobnie jak ty, inni użytkownicy pytają o obsługę tych kart w obecnych sterownikach. Trwają dyskusje, aby udostępnić odpowiednie sterowniki PhysX obsługujące AGEIA PPU, ale nie jestem w stanie uzyskać żadnego potwierdzenia lub daty. Mogę cię poinformować jeśli coś się zmieni, albo możesz po prostu sprawdzić to u nas w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Niestety, nic więcej w tym momencie nie wiem."

Osoby, które kupiły karty PPU mogą poczuć się zawiedzione.

Źródło: Tom's Hardware.com

odsłon: 10108

Komentarze

(40)

krzywyzielarz

0 + - 2010-05-07 15:30

DX11 ma do tego DirectCompute.
albo mamy też OpenCL.
Szkoda jednak, że programiści będą to wykorzystywać z dużym opóźnieniem.

danieloslaw1

0 + - 2010-05-07 15:36

Mnie zawsze interesowało jak się wymawia słowo Ageia. Adżeja?

lukaszs

0 + - 2010-05-07 20:37

albo ejdżeja ;-D

Spikeblade

0 + - 2010-05-07 21:55

fyzyks baj ejdżeja

DirtyWeeMinx

0 + - 2010-05-09 13:35

Ewentualnie AGEJA , ale wtedy by sie wszystkim mózgi zlasowaly :D

marti_944

0 + - 2010-06-03 10:54

Ja myślę, że "physiks ('ś' nie 'si') by agjeia" :D
zawsze byłem zwolennikiem poprawnej wymowy :D

docnadir

0 + - 2010-05-07 15:48

z tego co pamietam to te karty dochodzily nawet do 1000 zl za sztuke, coz, nietrafiona inwestycja, a raczej wtopa

Rekuto

0 + - 2010-05-07 15:50

komentarz usunięty - naruszenie regulaminu

kielek117

0 + - 2010-05-07 15:58

zgadzam się ... Z Tytułu wywnioskowałem że Nvidia rezygnuje z technologii PhysX... co by było nie małym dla mnie zaskoczoniem bo osobiscie uważam, że PhysX to świetna sprawa.

b1tzz

0 + - 2010-05-07 16:06

To źle zrozumiałeś...

nursiak

0 + - 2010-05-07 16:17

Swietna sprawa? puknij sie w glowe... latajace trojkaty Ci sie podobaja? A o havoku slyszales? tam nie trzeba zadnych kart, tym bardziej jednego producenta

Dexterr

0 + - 2010-05-07 16:21

Havok to tez latające trójkąty i jest to silnik softwarowy a nie sprzętowy...

Rayearth

0 + - 2010-05-07 16:27

To ty się puknij bo PhysX to nie żadne trójkąty. Wymień sobie może monitor bo widocznie stary przekłamuje cie.

nursiak

0 + - 2010-05-07 16:48

http://www.youtube.com/watch?v=Cj8WKHDfu8U&feature=player_embedded
np. Mafia II i implementacja PhysX. Tego sie nie da zrobic softwareowo? Eee, nieeee lepiej stworzyc monopol...

kbm87

0 + - 2010-05-07 22:08

co wyście się tak tych trójkątów uczepili? zgadzam się, że w tym demku mafii nie wyglądają rewelacyjnie ale to nie jest wina physxa, przeciez physx jest of fizyki , od tego zeby odbijanie sie tej setki trojkatow od scian bylo liczone na gpu a nie cpu, a to, ze lataja tam tak samo wygladajace trojkaty to kwestia tak zakodzonego w mafii systemu czasteczek ktory wysyla w przestrzen takie same trojkaty, przeciez rownie dobrze mozna by rysowac inne modele. Proponuje zebyscie sciagneli ze strony nvidii sdk physxa, przejrzeli chociaz pobierznie dokumentacje, api, dowiedzieli chociaz bobierznie z czym to sie je i wtedy sie wypowiadali.
Fizyka w grach z oczywistych powodow nigdy nie bedzie pracowala tak jak "prawdziwa", to zawsze bedzie udawanie, np. siatki uzywane do liczenia kolizji skomplikowanych modeli nigdy nie pokrywaja sie dokladnie z siatka rysowanej geometrii, bo i po co. W mafii pewnie uznali ze do tych odpryskow lepiej rysowac tylko trojkaty, bo tak bedzie szybciej, a w ferworze walki nikt sie nie bedzie na nie lumpil. Rownie dobrze mozna rysowac bardziej zlozone modele odlamkow, do kolizji otoczyc je tez szczegolowszymi siatkami, ale wtedy fpsy by polecialy.

macte

0 + - 2010-05-08 13:58

tylko ze nikogo zadne demka i co one potrafia nie interesuja,
bo nie sluzą do grania. W tym wypadku mafia II reklamuje sie tak bardzo obsulga physx a co widać? Mase nierealistycznie latających trojkatow, albo rozpadajace sie drzwi.
Jedno co dobre, to symulacja tkanin. Moze wreszcie ubrania beda prawdziwsze, no i włosy.

podnietek

0 + - 2010-05-07 16:02

Niestety, coraz wiecej onetowych tytulow na benchamrku. Szkoda.

Grzegorz Kubera

0 + - 2010-05-07 16:05

Tytuł wzięty z dupy, jak to zgranie ująłeś, byłby wtedy, gdyby pisało "NVIDIA: koniec z obsługą PhysX". A chodzi o obsługę kart PhysX - czy NVIDIA ma w ofercie karty PhysX, czy może raczej GeForce? Na drugi raz proponuję czytać ze zrozumieniem.

nursiak

0 + - 2010-05-07 16:20

Kolega ma racje, tytul z dupy... Gdybym chcial poczytac onet wszedl bym na onet, nie na benchmark. Jesli dalej tego nie pojmujesz zaproponuje inny tytul: NVIDIA: koniec z obsługą kart Ageia

Treyzrazer

0 + - 2010-05-07 17:53

Ręce precz od redakcji! :)
Tytuł nie jest błędny choć na pierwszy rzut oka odbiera się go opacznie.
Ze wstydem przyznam, że w pierwszym momencie też odebrałem to źle ale po chwili skumałem w czym rzecz.

nursiak

0 + - 2010-05-07 18:15

Nie twierdze ze jest bledny(przeciez nie klamie), tylko 'onet style'. Tak jak napisales - chodzi o to, zebys kliknal w newsa zanim skumasz o co biega. Gdyby tytul byl inny (np. taki jak zaproponowalem) malo kto by newsa przeczytal (karty ageia nie cieszyly sie zbytnia popularnoscia).

nursiak

0 + - 2010-05-07 16:15

Tatatata sratatata... O kasiure chodzi, czemu tego nie napiszecie? Panie! Po co panu karta physx, kup pan nowego geforca a jak nie to Cie zmusimy... To samo bylo kiedy wprowadzili blokade w sterownikach (tandem karta ATI + najtanszy geforce do liczenia physx)...

hoodedman

0 + - 2010-05-07 16:20

haha Rekuto naucz sie czytac bo chyba nie za bardzo ci to idzie.
Wyraznie w tytule napisane jest to - co zawarte w tresci newsa.

Co do kart firmy AGEIA to od dnia premiery na roznych forach pisalem ze jest to kawał szajsu nic nie wnoszacy do tego biznesu.
Byl to to jakis kawał nic nie wartego krzemu ktory sie zglszal w biosie nako AGEIA physix i nic poza tym...
Jak by ich nVIDIA nie wykupila to by juz tej firmy dawno nie bylo.

JamBes

0 + - 2010-05-14 12:41

Tak jak Nvidia wykupiła kiedyś 3Dfx i wykorzystała technologię SLI od nich.

spock2

0 + - 2010-05-07 16:56

Ja sobie kupiłem oryginalną Ageie na ebayu za parę dolców (nowa, razem z grą) w zasadzie tylko dla gry Splinter Cell czyli jedynej w której tą fizykę naprawdę widać. Reszta to faktycznie bezuzyteczny szajs łącznie z najnowszymi produkcjami. Zastanawiam się czy nie kupić jeszcze paru dla celów kolekcjonerskich, wsyatrczy spojrzeć jakie ceny osiągają na Allegro karty turbo do Amigi :)

Promilus

0 + - 2010-05-07 18:14

Splinter Cell czy Cellfactor?

spock2

0 + - 2010-05-08 11:30

A racja, Cellfactor, Sprintera dołaczają gratis z kartą.

Mixtape

0 + - 2010-05-07 17:19

Na mnie odpadające kawałki ze ścian i ładne dymki nie działają.Dlatego mam radeona ;)

nursiak

0 + - 2010-05-07 17:26

Pamietasz max payne 2? Albo fear? Do tego nie trzeba bylo dodatkowej karty (ew. karty jednynego slusznego producenta)...

Krzychu2009

0 + - 2010-05-08 14:06

Nie działają?? To nie marudź. Amd Są budrzetowe. Ci nie mający co z mocą zrobić, przynajmniej mają jak ją wykorzystać. Pamiętajcie, Nie musicie tego aktywować w grze!!

spock2

0 + - 2010-05-08 14:22

Rze jakie są te AMD? ;)))))

mamok

0 + - 2010-05-08 16:52

hahaha AMD są budrzetowe? hahahah to że ceny są odpowiednie dla ich sprzętu nie oznacza wcale że są budrzetówkami człowieku! Może walka z intelem jest dla nich dość trudna ale karty graficzne w każdym przedziale cenowym są najlepsze (czyt. najbardziej opłacalne)

biolog

0 + - 2010-05-09 00:05

gram ostatnio w Bad Company 2 na 5870 i tam wszystko ladnie odpada, rozpada sie itd... a woda i efekty czasteczkowe sa obledne! Nie zastanawialem sie czy to procesor liczy cala fizyke czy moze karta muzyczna, sieciowa lub moze ukryty modul w myszce, ale faktem jest, ze PhysX wcale nie jest potrzbny zeby wyswietlic te wszystkie efekty, ktorymi tak sie rajcuje nVidia.

po tym jak napisales ze: "Amd Są budrzetowe" jestem sklonny uwierzyc, ze to 2009 w twoim nicu odnosi sie do roku w ktorym sie urodziles ;)

pozdro

werexx

0 + - 2010-05-09 19:51

a w batmanie mgielka na physx na ppu (tak posiadam, nie niezapłaciłem) to zazdrosc dla radków

Marek1981

0 + - 2010-05-07 18:34

Nie wiem czego się czepiacie. Tak naprawdę następuje koniec obsługi kart z PhysX a wspierana jest jego upośledzona część przepisanego kodu pod geforce ....

Krzychu2009

0 + - 2010-05-08 13:55

Zgadzam sie. Tytół, nie adekwatny do treści. Powinno być, NVIDIA: koniec z obsługą kart Ageia PhysX.

Już myślałem ze Nvidia rezygnuje z PhysX, na rzecz CUDA. Złym pomysłem by nie było. Cuda też może obliczać Fizykę.

Marek1981

0 + - 2010-05-08 14:59

Widać nie przeczytałeś tego co napisałem!!! GeForce potrafią tylko część kodu PhysX obsłużyć więc nie są kartami obsługującymi ten standard.
Ludzie nauczyliście się upraszczać a potem macie pretensje iż nie możecie dobrze zrozumieć.

Krzychu2009

0 + - 2010-05-09 18:30

Nie zmienia to faktu, że pierwsza myśl, to....

biolog

0 + - 2010-05-08 17:19

czekam, az PhysX zdechnie. taki standard na wylacznosc przynosi tylko szkody.

Kamil Myzia

0 + - 2010-05-09 12:37

I tak w Polsce chyba z tych kart nie korzystał, a jak już to mały odsetek ludzi.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie