Jakub Kralka | 2010-04-27

Oficjalnie - Nokia N8 i Symbian^3

Zobacz więcej w kategorii: oprogramowanie | smartfony, telefony

producenci: Nokia

 

Pół roku temu informowaliśmy o tym, że Nokia pracuje nad nowym Symbianem. Dziś dowiedzieliśmy się w końcu w jakich okolicznościach zadebiutuje.

Nowy system operacyjny Nokii (która obecnie pracuje nad kilkoma OSami równolegle) nie będzie tym, którego media określiły mianem "symbianowej rewolucji" (Symbian^4 ukaże się w 2011), ale jego możliwości i tak są spore - jest szybszy, płynniejszy, ma multitouch, współpracę z akceleratorami grafiki oraz portami HDMI.

Choć premiera N8 dopiero przed nami, branżowa prasa już zapowiedziała, że telefon... raczej będzie niewypałem! Rozczarowania nie krył między innymi rosyjski mobile-review.com.

Nowy model Nokii może się pochwalić aparatem o rozdzielczości 12 Mpix z możliwością nagrywania w HD, ekran dotykowy 3,5 cala (AMOLED), HSDPA do 7.2Mb/s, WiFi, Bluetooth 2.1, USB, GPS, HDMI. 256MB RAM, 512MB ROM, 16GB pamięci i procesor ARM11 680MHz.

Nokia jest ostatnim prodcentem z górnej półki, który nie zdecydował się na mniejszy lub większy mariaż z Androidem lub Windows Phone. Tylko czy to aby na pewno dobra decyzja?

Źródło: TechConnect

 

odsłon: 4693

Komentarze

(22)

R2rrO

0 + - 2010-04-27 21:41

12 Mpix i taka mała kropeczka - to soczewka jakby ktoś nie wiedział :D
Musi to być super hiper nowoczesna technologia, bo w zwykłych cyfrówkach montują jeszcze takie duże, nawet niektóre wysuwane, układy optyczne hahaha lol

Tak na serio to niech lepiej zrobią porządne 5MP z porządną matrycą i lepszą optyką... Na co komu taki rozmiar zdjęć w telefonie ? Przecież jest jasne, że rozmiar nie idzie w parze z jakością szczególnie z takiej mikro soczewki..
Generalnie telefon do niczego, zbyt wiele jest na rynku podobnych konstrukcji. Może te 12MP kogoś skusi lol!

PPP225

0 + - 2010-04-27 22:43

Jest N82, więc w czym problem? TO SĄ TELEFONY, nie lustrzanki! Zdjęcia w N82 są epicko ładne w porównaniu z innymi telefonami, jest tam niby jakaś optyka, xenon, i to starcza. Wymienne obiektywy do telefonu nieporęcznie jest nosić, kochany.

R2rrO

0 + - 2010-04-28 01:49

Złociutki :D
Jak sam napisałeś to są telefony, wiec do licha po co im 12MP ? lol Wymienne obiektywy, to można stosować do lustrzanek czy cyfraków. Telefon to nie aparat fotograficzny ;) Gdyby potrafili ulepszyć optykę przy zachowaniu rozmiarów mikro, gdyby udoskonalili np. popularna piątkę (5MP) to dopiero zdjęcia byłyby porządne ;) Porównywałem kiedyś 5MP do 3.2MP od K800i ten drugi robił lepsze foto... Dlatego twierdze, że nie ilość MP ma znaczenie. Oczywiście xenon również ma pozytywny wpływ.

Jestem zdania, że lepiej udoskonalać niż na sile pakować niepotrzebną ilość ;)

Silver

0 + - 2010-04-28 12:40

Może chociaż napiszesz jaki telefon o 5Mpx matrycy porównywałeś z k800i? Mam C902 i w zależności od scenerii raz jeden raz drugi robi lepsze zdjęcia. K800i ma nieco szybszą migawkę 1/100 vs 1/80 - drobna różnica, ale w ruchu to widać nawet drobnym (np drżenie rąk wystarczy by popsuć zdjęcie). Za to C902 robi bardziej szczegółowe zdjęcia np. tryb dokumentu znacznie lepiej się sprawdza. Niewątpliwie lampa błyskowa daje sporo.
Tak po za tym - telefon jak nazwa wskazuje - służy do dzwonienia :P Jeśli kogoś stać na coś takiego to wątpię by się zdecydował na zakup jakiegoś telefonu - prędziej zakupi netbooka, bo ma większe możliwości. Rozmiary swoją drogą, netbook wielki nie jest, choć fakt, do kieszeni nie wejdzie. Co do wszystkiego to do niczego.

Do tematu - dla mnie wręcz debilne jest (poruszona na początku sprawa) - aparat w telefonie. Nie zrobią lepszego z braku miejsca (za płaskie są). Więc dlaczego nie zrobią telefonu z aparatem jaki był w noki (chyba N93) - obiektyw był z boku, na dodatek obracany - miejsca dostatecznie, nawet 3x zoom optyczny byłby możliwy. Po za tym podobny idiotyzm przejawia się u producentów aparatów 2mln Mpx a optyka, że nawet palec by nie wszedł... niby jak ma w coś takiego światło dotrzeć z którego przecież powstaje obraz.

R2rrO

0 + - 2010-04-28 19:25

Konfrontacja z N82 która również (to rzadkość u Nokii) posiada xenona. Zdjęcia były porównywalne często z przewagą telefonu k800i a przecież ten ostatni ma 3.2MP Gdyby MP miały tak wielkie znaczenie Nokia musiałaby zauważalnie przewyższać jakością telefon z aparatem 3.2MP, a niestety wiekszej różnicy nie było :/
W sprawy techniczne nie wnikam, nie mam pojęcia który tel. ma szybsze migawki i czy w ogóle je ma :E


"Więc dlaczego nie zrobią telefonu z aparatem jaki był w noki (chyba N93) - obiektyw był z boku, na dodatek obracany - miejsca dostatecznie, nawet 3x zoom optyczny byłby możliwy."

I tu bardzo słuszna uwaga !! Zgadzam się w 100% Chyba jest to jedyne i najlepsze wyjście jeśli się chce mieć tel. z dobrym aparatem.
Dlatego napisałem ze niech lepiej ulepszają 3.2MP lub 5MP niż bezmyślnie ładują kolejne "miliony".

jan Kowalski

0 + - 2010-04-27 22:26

Właśnie! Po h** te 12MP, takie zdjęcie będzie miało kilka MB wielkości, miniaturki w galerii będą się ładowały wiecznie. O szumach to już nie ma co wspominać.. Ale lampa chyba ksenon, nieźle. :)

19arek93

0 + - 2010-04-27 22:35

Nieźle patrząc na to że k800i miał to dobrych kilka lat temu. ;)

jan Kowalski

0 + - 2010-04-27 23:09

Ale nie porównujmy SE do Nokii. ;) Wogóle to ile teraz jest telefonów z ksenonem? Może kilka.

pershing6

0 + - 2010-04-27 22:50

tak, tak, wszyscy wiedza ze MPIX sa blee... a duze lustrzanki sa cacy, albo przynajmniej kilka MPX ale za to wieszka matryca swiatloczula...
Ile JESZCZE ???

Tak btw. milo ze NOKIA sie w koncu przekonala do WM, aczkolwiek czesciowo ;p

jan Kowalski

0 + - 2010-04-27 23:10

Eee. WM=Windows Mobile?

R2rrO

0 + - 2010-04-28 02:05

Komuś się wydawało, że wie o czym pisze :P

pershing6

0 + - 2010-04-28 02:06

tak Windows Mobile i tak wiem ze zmienili nazwe na Windows Phone.

kubbak

0 + - 2010-04-28 07:33

Ty wiesz chyba czegoś czego my nie wiemy. Pod jakim względem Nokia przekonała się do WM (aka WP)?

DeRuleX

0 + - 2010-04-27 23:22

Telefon full wypas. Ma wszystko co tylko możliwe: wifi, gps, dobry aparat+kamera, nadajnik FM, duży dotykowy ekran, szybki proc+3D, użo pamięci, a to wszysko za 1500zł (podobno).

Jak by ktoś chciał zobaczyć co potrafi aparat http://dailymobile.se/2010/04/27/photos-taken-with-the-12mp-camera-on-the-nokia-n8/

R2rrO

0 + - 2010-04-28 02:07

Wolałbym dołożyć 500zł i nie mieć do czynienia z Symbianem ;)

Piotr_C

0 + - 2010-04-28 00:57

Dokładnie , dokładnie. Autor słusznie zwrócił uwagę, bo czy produkowanie telefonu z jakims nowym dziwnym OS- em ma w ogóle sens? Nie sprzyja to zarówno developerom tworzacym oprogramowanie na komorki, jak i klientom, którzy chcieliby pobrać aplikacje( sukces AppStore).

specjalized

0 + - 2010-04-28 01:26

ja tam bym wolał symbiana niż windowsa czy androida

kory2

0 + - 2010-04-28 07:39

a ja chyba sobie kupię ten telefon. Mam obecnie nokię 5800xm i jestem bardzo zadowolony. Ale ten jeszcze lepszy =) Ma być szybszy i płynniejszy więc poczekam i okaże się w testach =)

hl1030

0 + - 2010-04-28 08:20

ale to przecież logiczne jest że jaka kolwiek optyka jest o niebo lepsza on nie wiadomo jak dobrej cyfrowej rejestracji obrazu i zawsze jak bierzemy aparat to kierujemy się ilością zoom optycznego a nie MP czy zoomem cyfrowym

inglor

0 + - 2010-04-28 13:01

http://dailymobile.se/2010/04/27/photos-taken-with-the-12mp-camera-on-the-nokia-n8/
Jeśli to są zdjęcia autentycznie z N8, to chyba nic więcej w telefonie nie potrzeba :)
Już miałem zakupić X6 a tutaj proszę zamącili mnie w głowie. Na plus jak dla mnie poza wifi, gpsami, aparatem i symbianem to aluminiowa obudowa.
Szkoda tylko że tak długo trzeba czekać...

DeRuleX

0 + - 2010-04-28 13:31

Tu masz video http://dailymobile.se/2010/04/28/another-nokia-n8-hd-video-sample-720p/ jakość palce lizać, a to nie jest finalna wersja oprogramowania

scoobydoo19911

0 + - 2010-04-28 14:55

12 MPix w telefonie to raczej przegięcie(chociaż satio robi mega łane zdjęcia) a poza tym całekim fajnie to się zapowiada tylko żeby jeszcze nad multi taskingiem poracowali.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie