Mateusz Sołtysiak | 2012-01-16

Opinia dnia: bardzo dobry dysk twardy

Zobacz więcej w kategorii: dyski twarde, pamięci | dyski HDD

producenci: Samsung | Seagate | Western Digital

 

 
 

Seagate 1 TB Barracuda 7200.12 (32MB, Serial ATA III)
dysk HDD

Codziennie przeglądamy kilkadziesiąt opinii kupujących, zamieszczanych pod produktami w sklepie internetowym. Wyławiamy dla Was najciekawsze i prezentujemy w tym stałym cyklu newsów. Może właśnie planujesz zakupy i szukasz podpowiedzi. Może opinia będzie przestrogą, aby uniknąć nieudanego zakupu.

Uwaga!
Nie ingerujemy w treści opinii, publikujemy je w oryginalnej wersji

Zobacz inne opinie dnia

 

WD Scorpio Black 500 GB (7200, 16MB, Serial ATA II)
dysk HDD

 

Samsung SpinPoint F3 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
dysk HDD

 

WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II
dysk HDD

 

Seagate 1 TB Barracuda 7200.12 (32MB, Serial ATA III) Seagate 1 TB Barracuda 7200.12 (32MB, Serial ATA III)

Cena: 489 zł

W przeciwieństwie do poprzedników muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z tego dysku. Posiadam go od września (od 3 miesięcy) i jak dotąd żadnych problemów, a właśnie stuknęło 250 uruchomień. Program CrystalDiskInfo określa jego stan jako "dobry", temperatura na ogół nie przekracza granicy 31-32 stopni, jedynie przy instalowaniu Medievala II (ponad 10 GB danych) udało mi się go rozgrzać do 36 stopni. Podsumowując bardzo dobry dysk, warto kupić.

 

WD Scorpio Black 500 GB (7200, 16MB, Serial ATA II) WD Scorpio Black 500 GB (7200, 16MB, Serial ATA II)

Cena: 549 zł

dysk baaaaardzo szybki ale jak na moje ucho ciut za głośno szumi. Poprzednik hitachi tez 7200 ale dużo bardziej cichy (i wolniejszy). odejmuje 1 za głośność

 

 

 

Samsung SpinPoint F3 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ) Samsung SpinPoint F3 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)

Cena: 529 zł

szybkosc i kultura pracy ok jednak pod pelnym obciazeniem sposrod i7 2600/ 6950 DCUII 2GB to dysk jest najglosniejszy :o ale i tak polecam nie przeszkadza az tak

 

 

 

 

WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-IIWD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

Cena: 519 zł

Dysk cichy, trzymie niskie temperatury, puki co 0 technicznych problemów, cena przyzwoita, mniejsze zużycie energii ( ? ), spora pamięć cache....... jednym słowem....... odradzam wszystkim, zwłaszcza jeśli chcecie mieć na nim system, takiego powolnego dysku jeszcze nie miałem. Mam dwa dyski SSD na system, gdy go używam jest oczywiście szybko, potem chce sobie film z WDka włączyć, samo otwarcie folderu trwa ze 3 sek, choć jak już ruszy to nie jest najgorzej. Mimo to nie polecam, lepiej trochę dopłacić i mieć coś lepszego. PS: nowe sterowniki niewiele pomogą.
Ocena 5, jeśli komuś lag na starcie nie przeszkadza, na magazyn super.

 

   

 Zobacz poprzednie Opinie dnia:

» karty graficzne » dyski twarde » płyty główne » gry
»
laptopy » smartfony » pamięci RAM » wszystkie

 

odsłon: 4833

Komentarze

(33)

MEW

0 + - 2012-01-16 11:06

Znaczy się, że te dyski 'już' tanieją?

DustEater

2 + - 2012-01-16 11:26

z tego co widzę to ceny powoli się normują. już 500GB można kupić za ok 300-350zł, nie tak jak wcześniej 450-500zł

malyperelka

3 + - 2012-01-16 11:07

To nie jest odpowiednia pora na zakup HDD.
Aczkolwiek info przydatne , no i solidaryzuję się z właścicielem WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II i cierpię wraz z nim :)

ICE1979

5 + - 2012-01-16 11:14

Nie tylko ty, ja oddalem matce do pasjansa, niech sobie kobieta gra.

nugatt

0 + - 2012-01-16 16:38

" Mam dwa dyski SSD na system, gdy go używam jest oczywiście szybko, potem chce sobie film z WDka włączyć, samo otwarcie folderu trwa ze 3 sek, choć jak już ruszy to nie jest najgorzej. Mimo to nie polecam, lepiej trochę dopłacić i mieć coś lepszego. PS: nowe sterowniki niewiele pomogą.
Ocena 5, jeśli komuś lag na starcie nie przeszkadza, na magazyn super."

A może mu się ten dysk niesystemowy mu się po prostu wyłączał, bo był nieużywany.

_MoonLight_

3 + - 2012-01-16 11:09

lag na starcie 3s LOL(?!?) chyba, ze stanu offline to mogę się zgodzić ale to chyba oczywiste. Mam podbny tylko 2TB na sata3 i żadnych lagów nie ma.

Szymon331

0 + - 2012-01-16 11:29

Może kolega opisujący dysk nie wie że jeżeli system i wirtualną pamięć ma na SSD to ten dysk po jakimś czasie przechodzi w stan uśpienia i talerze się zatrzymują? U mnie też rozruch dysku trwa ze 3-4 sekundy jeżeli dłużej z niego nie korzystam.

afaik11

0 + - 2012-01-16 11:59

Dokładnie. :)
Nie pomoże tutaj nawet Caviar Black, ani VelociRaptor, tylko zmiana ustawień w Opcjach Zasilania aby dyski twarde nie wyłączały się po zadanym czasie bezczynności.

Mimo wszystko tego Green'a odradzałbym jako dysk systemowy, gdyż u mnie ten dysk nie przekracza transferów 40MB/s przy odczycie i zapisie. :(

Cacek93

3 + - 2012-01-16 11:23

Jak dobrze, że na razie nie muszę kupować dysku... ta Barracuda zamiast 489zł powinna kosztować co najwyżej 289zł.

Szymon331

0 + - 2012-01-16 11:31

Co jak co ale 0.5k za dysk 1TB to bardzo dużo. Dobrze że nie jestem w nagłej potrzebie bo szłoby się pochlastać...

Tiamat

8 + - 2012-01-16 11:45

Mamo, ratuj!
Co ten dysk robi: "trzymie niskie temperatury, puki co 0 technicznych problemów".
Co to jest: "trzymie"? Trzyma?
Co to jest: "puki"? Znaczy, że są jakieś stuki, puki? Póki?
Popracuj nad problemami ortograficznymi, a na pewno będziesz trzymać niską temperaturę swojego organizmu (bez stresu).

Touldie

2 + - 2012-01-16 11:47

Podzielam twoje przerażenie poziomem znajomości języka polskiego. JEŚLI on jest obcokrajowcem, to wybaczam, jeśli Polakiem, to WSTYD!

Touldie

5 + - 2012-01-16 11:46

O qwa!

"Dysk cichy, trzymie niskie temperatury, puki co 0 technicznych problemów, (...)"

PUKI??? I to jeszcze publiczny komentarz, że każdy może wejść i zobaczyć tego potwora ortograficznego. Masakra.

Touldie

2 + - 2012-01-16 11:52

Co to za analfabeta minusuje? :)

Touldie

2 + - 2012-01-16 11:52

Co to za analfabeta minusuje? :)

hammerdirt

0 + - 2012-01-16 11:47

ja w czerwcu ubieglego roku kupilem Hitachi deskstar 2TB za 480 i myslalem ze to duzo ale teraz ceny sa zabojcze tearaz sparwdzale to chodzi nowy na alledrogo za ponad tysiaka ,chyba mam pomysla:)

Touldie

0 + - 2012-01-16 11:48

Z pewnością za naganny pomysł można uznać pisanie postów na telefonie :)

afaik11

1 + - 2012-01-16 12:04

Czy w tytule newsa nie powinno być "Opinia dnia: bardzo _drogi_ dysk twardy"? ;)

mat75

1 + - 2012-01-16 13:43

Seagate barracuda żal na maxxxxa w ostatnim czasie miałem dwa 500GB , jeden w komputerze stacjonarnym po roku bad sectory, a drugi w laptopie w podobnym czasie podzielił los poprzednika. Gościu piszesz ze po 3 miesiącach super poczekaj jeszcze chwile...

lothar

0 + - 2012-01-16 15:46

Teraz mamy szczyt cenowy. Ceny powinny zacząć spadać niedługo. W drugim kwartale dostawy mają się ustabilizować a cena spadać przez cały 2012 rok. Do poziomów sprzed roku jednak szybko nie wrócimy. IDC przewiduje że dopiero w 2013 roku


pół roku minęło od powodzi w Tajlandii...

flybywire

0 + - 2012-01-16 16:13

2-3 dni przed tą nieszczęsną powodzią zakupiłem dysk Samsung 2TB 5400rpm w cenie 275 zł. Szczęście w nieszczęściu...

hinson

0 + - 2012-01-16 17:28

''Posiadam go od września (od 3 miesięcy) i jak dotąd żadnych problemów, a właśnie stuknęło 250 uruchomień.''

A co ma sie dziac przeciez ten dysk to nowka. Ja to sie moge pochwalic. Moj tez z serii Barracuda 250 GB mam od pazdziernika 2006 roku i do dzisiaj zero jakichkolwiek problemow.

stoona

2 + - 2012-01-16 17:49

Szkoda, że nigdzie nie jest napisane, że na nowe dyski Seagate jest już tylko 1 rok gwarancji. WD też obniżył gwarancje do 2 lat.

gregpeter

0 + - 2012-01-16 21:41

dokładnie, tylko dlaczego jakoś cichutko o tym?

Morgi

0 + - 2012-01-16 18:07

Koszmar, w tej cenie to ssd jest duzo wydajniejsza i fajniejsza propozycja, czasy konca talerzy zostaly przyspieszone, poniekad swiadczy to jak bardzo zachod uzaleznil sie od niewolniczej sily produkcyjnej azji, mala katastrofa naturalna konczy ere niskich cen, bo centrum robot jest w biednej Tajlandii.

9e0r9e

0 + - 2012-01-16 18:35

Mała katastrofa naturalna - nasze powodzie to przy Tajlandzkiej pryszcz, a ten mówi, że to nic.

Druga rzecz - gdyby centra produkcyjne były w innych rejonach świata (np. w Europie) to wszystko mielibyśmy znacznie droższe, ponieważ w Azji wykorzystuje się tanią siłę roboczą. A my jeszcze płaczemy, że Dolar droższy, przez co sprzęt drożeje. Cieszmy się raczej, że nikt tam się nie buntuje.

Na studiach jeden doktor uświadomił mi, że w zasadzie każdy z nas wykorzystuje pracę tej "taniej siły roboczej" na co dzień korzystając np. z telefonów komórkowych, które mają baterie litowe, a ten wydobywa się w jednym miejscu na świecie.

lothar

0 + - 2012-01-17 09:10

no nie nazwałbym tego małą katastrofą naturalną jeśli fabryka dysków stoi w 3metrowej wodzie od pół roku...
Jeszcze w grudniu mieli kolejne podtopienia

Morgi

0 + - 2012-01-18 19:45

Tak mala, bo co mnie obchodzi jakas Tajlandia, to lokalny problem, w skali globalnej nic nie znaczy, podobnie trzesienie czy tsunami w skali 9 czy 10. Wstyd a moze tragedia dla gospodarki swiatowej i lokalnej jest to, ze nie zaplanowano i unikniono strat, bo ludzie sa zastopowalni zyski nie.

lothar

0 + - 2012-01-19 09:16

no przecież produkują dyski... i mają zyski
tylko klienci muszą więcej zapłacić, trzeba im jakoś ten towar dostarczyć, np. łódkami. Hehe

9e0r9e

0 + - 2012-01-16 18:35

Kolejna sprawa - jak to ludziom się w d**ach poprzewracało po wejściu SSD - już krytyka zwykłego HDD nie zważając, że koleś kupił sobie dysk na SATA II (no chyba, że nie było wtedy SATA III, ale po co wtedy ta krytyka). Tego kogo stać to weźmie SSD i dobije nawet do 1TB, a tego kogo nie, a chce mieć pojemny dysk weźmie "talerzowca", ale czy to wstyd?!

Co do cen HDD to nie spodziewam się już specjalnego spadku. Ludzie i tak kupują HDD, bo jak chcą kompa to nie będą patrzeć kiedy spadnie, tylko co jest bardziej opłacalne.

No i jeszcze słówko o analfabetyzmie - jak się uczyłem w liceum mieliśmy w całej szkole jednego kolesia z dysleksją. Jakiś czas temu robiłem w tej samej szkole ankietę i tam przed maturą próbną (w zeszłym roku) dyrektorka prosiła, by każdy miał swoje zaświadczenia o takiej przypadłości, więc musiało być kilka takich osób na klasę...

Szymon331

0 + - 2012-01-16 19:04

Czy ktoś pisze że posiadać "talerzowca" zamiast SSD to wstyd? Ja takiego zapisu nie znalazłem.

Osobiście używam SSD pod system ale bez HDD nie mógłbym pracować. Dla mnie SSD to udogodnienie ale zarabiają jednak nadal HDD.

Andari

0 + - 2012-01-17 17:53

o kurcze :O ale ten F3 podrożał pamiętam jak kupowałem taki za 280zł
do dzisiaj śmiga i jest szybki nie traci wydajności oraz 0 błędów.
mam nadzieję że długo podziała

aadeon

0 + - 2012-01-18 13:46

Piękne ceny, ja rok temu kupowałem Caviara EARS 1GB za 200zł... :|

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie