Paweł Mnichowski | 2011-07-05

Opinia dnia: te głośniki powalą na kolana

Zobacz więcej w kategorii: dyski twarde, pamięci | dyski HDD | głośniki | karty muzyczne | tablety PC

producenci: Asus | Logitech | Samsung | ViewSonic

 

Dziś wyłowiliśmy:

Codziennie przeglądamy kilkadziesiąt opinii kupujących, zamieszczanych pod produktami w sklepie internetowym. Wyławiamy dla Was najciekawsze i prezentujemy w tym stałym cyklu newsów. Może właśnie planujesz zakupy i szukasz podpowiedzi. Może opinia będzie przestrogą, aby uniknąć nieudanego zakupu.

Uwaga nie ingerujemy w treść opinii, publikujemy je w oryginalnej wersji.

» zobacz inne opinie dnia...

   



Logitech Z 5500 THX 

Logitech Z-5500 THX

Logitech Z-5500 - po prostu cudowna jakość dźwięku jaki serwuje ten sprzęt, nie do opisania. Trzeba posłuchać, żeby się zakochać. Posiadamy go od pół roku i nadal nie mogę się nacieszyć. Gra w pokoju syna o pow. 25m2, a dźwięk roznosi się po całym domu niczym morska bryza w mniejszych pomieszczeniach lub w bloku - istna masakra!!! Znajomy jak tylko zobaczył u mnie kupił sobie wstawił do M4 ok. 60m2 z tym minusem, że sąsiedzi mają gwarantowany Sunrise Festiwal cały rok, gdyż 500W RMS powala na kolana :-))). U nas podłączony pod PC z kartą dźwiękową ASUS Xonar D2X XDT i pod Xbox na kablu optycznym. Szczerze polecam każdemu, kto stawia na dobrą jakość dźwięku i zarazem multimedialny sprzęt muzyczny. Żaden audiofil się nie powstydzi. Moja ocena 10/10.

   

  ASUS Xonar D2

ASUS Xonar D2

Powiem, sprzęt jest z wyższej półki. Porównuję do integry X-Fi z ASUS CSH IV. Dźwięk, nabrał dynamiki, w innych utworach głębi, której mi bardzo brakowało. Nie jestem fachowcem od dźwięku, ale lubię dobry dźwięk bez szumów i bzyczenia z głośników. Karta spełnia moje oczekiwania, sądzę, że nawet je przewyższa. Polecam!

   
ViewPad 7 3G

ViewPad 7 3G

Najpierw widziałem ten produkt w sklepie, potem trochę o nim poczytałem, bo bałem się nieznanej firmy. Jednak ViewSonic jest całkiem popularny w Stanach i tam jest dużo opisów ich urządzeń. Kupiłem i jestem bardzo zadowolony z pracy. Różnica w porównaniu z różnymi noname'ami jest jak niebo, a ziemia. -1 pkt za to, że mógłby być trochę cieńszy.

   
Samsung SpinPoint F3

Samsung SpinPoint F3 500 GB

Używam dysku od ok. 9 m-cy. Działa prawidłowo, nie miałem z nim żadnych problemów. Pracuje cicho. Nie mam zastrzeżeń co do szybkości jego pracy. To jest trzeci z kolei model dysku Samsunga, z którego jestem zadowolony. Pracuję na dyskach tej firmy od 1998 roku i nigdy się nie zawiodłem. Polecam.

   

 Zobacz poprzednie Opinie dnia:

» karty graficzne » dyski twarde » płyty główne » gry
»
laptopy » smartfony » pamięci RAM » wszystkie

 

odsłon: 5083

Komentarze

(43)

randallandhopkirk

0 + - 2011-07-05 14:28

500W RMS - równie dobrze można by napisać 5000 albo od razu 50000W :-))) W rzezcywistości ten zestaw ma może z 20W RMS, a o brzmieniu lepiej nie wspominać.

Paweł Mnichowski

0 + - 2011-07-05 14:45

Mają one dokładnie 505W RMS (satelity z centralem 317W) i Sub 188W. I to nie jest żart :)

dominatrix

0 + - 2011-07-05 20:08

Moc to nie wszystko. Te głośniki po prostu " pierdzą " i nic więcej. Lepiej kupić dobry wzmacniacz + kolumny np. B&W, Dali, KEF. Można znależć w tej cenie zestaw który będzie miał nieporównywalnie lepsze brzmienie i przede wszystkim analityczność dżwięku niż dudniący bas.

docnadir

0 + - 2011-07-06 12:31

"mozna znalezc" - to nie jest argument, konkretnie co i za ile?
porownamy cene, parametry i funkcjonalnosc i zobaczymy
jesli twierdzisz ze z5500 "pierdza" to znaczy ze nie widziales ich na oczy ani nie slyszales na uszy

Atak_Snajpera

0 + - 2011-07-05 14:59

"Znafca" ,który w ogóle nie testował tych głośników. Subwoofer tak potrafi napierdzielać że prawie szyby wylatują.

randallandhopkirk

0 + - 2011-07-05 16:31

Niestety sprzedałem tego "cudu" kilka sztuk i wiem dokładnie czym to śmierdzi. 20W RMS jest w stanie nagłośnić małą halę a ten zestaw ledwo jest w stanie uzyskać wystarczający poziom głosności w małym (40-50m²) pomieszczeniu.

randallandhopkirk

0 + - 2011-07-05 16:48

Końcówki pro z kilkukilowatowymi transformatorami i ważące 40-50kg mają moc rzędu 50-100W RMS. Ten Logiteh może mieć co najwyżej 500W P.M.P.O. ale 500W RMS - nigdy w życiu, musiał by chyba mieć w takim razie 2000 procentową sprawność ...... LOL LOL LOL

qLmasakra

0 + - 2011-07-06 10:22

Witam. Nie ma co tak się unosić. Logitech Z-5500 THX zestaw muzycznie przeciętny żeby nie powiedzieć słaby, tylko głośno potrafi zagrać nic więcej. Ogólnie głośniki stworzono do kina domowego(polecam) bo rzecz jasna nie do muzyki(nie polecam).

raffal81

0 + - 2011-07-05 14:40

500W owszem mocno przesadzone, ale jest na pewno glosno :))

robgrab

0 + - 2011-07-05 14:46

Te 505w nie jest przesadzone, jeśli tak uważasz tzn że nie masz ich albo chociaż nie słyszałeś na żywo co one potrafią.

nazaropeth

0 + - 2011-07-05 14:48

Moc w Z5500 jest na prawdę powalająca. Choć nawet MC-2010 ze swoimi 40W RMS potrafią doprowadzić do szału pół bloku ;)

Galnospoke

0 + - 2011-07-05 15:44

Czy wiesz co to oznacza 500W?

Mery84

0 + - 2011-07-05 14:52

Nawet jeśli nie mają faktycznie tych 505W RMS (nie wiem ile w sinus ale z testów mojego zestawu wyliczyliśmy, że nie więcej niż 220W - trafo toroid 300W, przy zachowaniu sprawności zasilacza 80% co i tak jest optymistyczne i odliczeniu na inne drobiazgi wyszło nam ~220W na zasilanie końcówek mocy)
W domu Z-5500 spisują się znakomicie i nie ma szans na podobne gabarytami, jakością, mocą i brzmieniem 5.1 za 1000PLN.

adivxv5

0 + - 2011-07-05 14:55

zgadza się, tylko po cholerę mu Xonar D2 optykiem? głupota do kwardatu.

dysan112

0 + - 2011-07-05 14:57

ciekawe jak te niby waty uzyskujecie skoro przy zaciskach od zasilacza średnio masz 10-20W, nawet jak da się na maxa to sam głośnik ma może 5% max sprawności, reszta idzie w ciepło.

Moc jest to iloczyn szybkość wykonanej pracy więc jakim cudem uzyskujecie te super waty mocy muzycznej

Mery84

0 + - 2011-07-05 15:45

Zrób 4 klasy technikum elektronicznego to się dowiesz.
Długo by tłumaczyć zasadę działania wzmacniacza akustycznego, a i tak byś pewnie odpadł w prologu.

Nie wiem skąd Ci się Moc wzięła jako iloczyn wykonanej pracy... W elektronice.
Moc to napięcie * natężenie.
Wiki cię nauczy co to jest moc czynna, bierna, pozorna, google wiedzą co to jest moc sinusoidalna wzmacniacza, moc RMS.

Idź ucz się bo bredzisz.

rafalxpl

0 + - 2011-07-05 16:23

kuzyn ma starsza serie od 3 lat młodszy brat od roku - jeden i drugi zachwala mi ze nie ma lepszych do PC :)
mieszkam w stanach ... w tej cenie ( $300) kopiłem sobie , nawet taniej bo chyba za $240 zestaw kina domowego yamaha HTR-6230 + glosniki 5.1
według mnie te Logitech to "popierdolki " - można mieć dobry sprzęt ( bardziej funkcjonalny ) za mniejsza kasę - no ale to Logitech : )
obecnie przeniosłem yamahe pod tv - a do kompa dokupiłem Genuis-a sw-1250 - za $35 - normalnie sa po $60-70 i tez super graja polecam i pozdrawiam

RV6x6

0 + - 2011-07-05 16:35

no Z5500 sa niezle.Sam mam subwoofer z panelem,plus satelity magnata i daje rade.Niewiem czy 500W ,ale grzmi tak ze nigdy nie daje na fulla ze strachu o szybe w drzwiach.
Czlowiek ktory okresla te glosniki mianem "popierdolek" niewatpliwe ich nie slyszal.
Co do ceny to jest umiarkowana, wielu zapomina ze oprocz glosnikow dostajemy dekoder DTS/Dolby, cyfrowe polaczenia i pilota do tego.

Mery84

0 + - 2011-07-05 16:50

@rafalxpl
Te głośniki to co za cudaki? Też je tak jak satelity z Z-5500 powiesisz na ścianie?
To jedna z wielu zalet - przekręcam podstawki, wieszam satelity i center, suba w kąt i mam praktycznie minimalne straty miejsca w pokoju.
Wcześniej miałem Altus140 - pół pokoju zagracone przez te krowy, potem u kumpla podziwiałem 5.1 z podłogowymi przodami i tyłami znów trzeba miejsce wygospodarować na nie. Logitecha kupiłem oprócz tego, że cena strawna, jakość wystarczająca to i funkcjonalne są bo nie zagracają mi pokoju.

@RV6x6
DTS, PrologicII, mało istotny certyfikat THX ale też 96kHz/24bit, optyka, coaxial i analogowe, możliwość skonfigurowania 3 źródeł 5.1 lub 2 cyfrowo 5.1 i 3 źródeł stereo. Stację dokującą od iPoda mam podłączoną do Logitecha i bryka aż miło :).

rafalxpl

0 + - 2011-07-05 17:35

jak tu napisać zęby się nie kłócić :]
kupując yamahę "box" masz takie głośniczki + sub
http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/hometheater-systems/home-theater-package/yht-393_black__u/?mode=model#page=2
i nic nie zagracasz - zagracać to możesz Subwooferem logitecha który do małych nie należny
słyszałem yamahę jak gra i te logitech - za mniejsza kasę mam sprzęt który mogę rozbudować i czysto gra
jak masz dobra kartę dźwiękowa i podepniesz sobie to optykiem pod pc ta yamaha tez bryka az milo
to może ja zapytam czy słyszałeś jak gra yamaha ? i jakie jest twoje zdanie ?

RV6x6

0 + - 2011-07-05 17:45

Ja sie odnosilem do stwierdzenia ze taki logitech to "popierdolka".
Co jest niewatpliwie stwierdzeniem falszywym.
Sub tej yamahy jest mniejszy, z prozaicznego powodu, bo jest slabszy i to duzo.
Natomiast glownym problemem dla polaka jest fakt ze nie widze tego zestawu w sprzedazy, a jak sie pokaze to pewno w rekomendowanej cenie z 1200zl albo i wiecej.W stanach to inaczej wyglada.
A jak gra to wiedziec nie wiem, bo w polsce tego nie ma ;-)
W kazdym razie obydwa zestawy na papierze wygladaja porownywalnie, z zastrzezeniem ze logi daje mocniejszy sub.

rafalxpl

0 + - 2011-07-05 18:21

komputronik.pl - Logitech Z-906 THX - cena = 1 499 zł
tigerdirect.com - cena = $319.99
przesyłka do pl $50-60 = troszkę zostaje w kieszeni :]
ktoś zamawia :] ?

RV6x6

0 + - 2011-07-05 18:45

Z-5500 sa lepsze od tego z-906.
Z5500 kosztuja 1100.
Zamawianie ze stanow jak ktos nie ma tam rodziny to trochu utrudniona sprawa.
No i jest kwestia gwarancji.I innego zasilania.

simondd

0 + - 2011-07-07 14:55

skad wiesz ze sa lepsze? Bo mają te 5 rms wiecej mocy :D ??

Michur

0 + - 2011-07-05 19:04

Mam od ponad 3 lat i bardzo sobie chwale, są podpięte pod tv i kompa. Nie jedną imprezę już przeszły i często grały na granicy swoich możliwości co najgorszym wypadku powodowało przepalenie bezpiecznika w subie (koszt 30 gr). Na obecną chwilę jest to sprzęt śmiesznie tani i nie ma go co porównywać do zestawów za 5 koła.

docnadir

0 + - 2011-07-05 19:44

az dziwne ze jeszcze nie zajrzal tu zaden tzw audiofil i nie zbluzgal wszystkich jaki z5500 to zlom.
nie kazdy chce wydac kilka czy kilkanascie tysiecy za roznice dzwieku ktora w pewnym przedziale cenowym staje sie czysto subiektywan...
mam z5500, mieszkam w bloku i zeby nie popsuc sobie relacji z sasiadami zwykle nie rozkrecam ich powyzej drugiej kreski, a tych kresek jest 20...

rafalxpl

0 + - 2011-07-05 19:59

ze niby jak głośniej gra to lepiej ? - syrena w wozie strażackim głośniej wyje niż te z5500
jak często słuchasz na np. na 20 kresce ?
za mniejsze pieniądze można mieć lepszy dźwięk - ale jak ktoś "aż" tyle wydal na głośniki to zawsze będzie płakał ze jego sa naj.

Galnospoke

0 + - 2011-07-05 20:09

Calkowicie sie zgadzam. Ignorancja czasami powala: glosne = dobre. Nic dziwnego, ze ludzie kupuja sprzet patrzac na wielkosc suba.

docnadir

0 + - 2011-07-05 21:09

nie napisalem nigdzie ze te glosniki to mistrzostwo swiata bo maja kilka wad. przy pierwszym kontakcie bylem delikatnie zawiedziony - mialem wrazenie ze graja troche plastikowo w tonach srednich
ale potem mi przeszlo bo bas wynagradza braki w srodku. do tego wlasnie wspomniana moc ktora jest juz wrecz legendą - dajcie sobie spokoj z porownywaniem tych glosnikow do komputera (czy kina domowego) do sprzetu estradowego, bo w swoim przedziale sa po prostu bezkonkurencyjne
wystarczy zobaczyc jak solidny jest sub zeby cena (nie tak znowu wysoka) wydala sie w pelni uzasadniona
do tego funkcjonalnosc - caly sprzet mam podlaczony do z5500 i nie musze nic przelaczac, a i w nocy moge do niego podlaczyc bezposrednio sluchawki
i nie wazne jak czesto slucham na 20 kresce - wazne ze jak bede mial ochote powybijac szyby czy zagluszyc sasiadow to "moge"
gdybym wybiral sprzet jedynie do odsluchu muzyki to nie szukalbym w kategorii "glosniki komputerowe 5.1"

Gumiskoczek

0 + - 2011-07-05 22:01

"mialem wrazenie ze graja troche plastikowo w tonach srednich
ale potem mi przeszlo bo bas wynagradza braki w srodku" - nie potrafię tego nawet skomentować...:)
Głośniczki nie nadają się do muzyki ani do koncertów. To co zrobiły z koncertem Norah Jonas na DVD 5.1 jest porażające. Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Jedyne ich zastosowanie widzę w grach...
Porównywałem je z plastikowymi zestawami kina domowego popularnych producentów takich jak Panasonic, Sony, LG i wiele z nich grało lepiej. Do zestawó stereo Yamahy, Rotela, Marantza, CA itd nie ma sensu porównywać. Niestety za jakość trzeba płacić...

docnadir

0 + - 2011-07-06 09:58

no to plac za jakosc, mi wystarczy "jakosc" funkcjonalnosc i moc z5500. nie jestem specjalista, opisuje swoje subiektywne odczucia, nie mam obowiazku pisac obiektywnie jak staraja sie to robic niektorzy domorosli redaktorzy.
jesli nie potrafisz czegos skomentowac to nie komentuj

Galnospoke

0 + - 2011-07-06 09:56

Za 1000 zl kupisz DUZO lepszy sprzet 2.1, kogo chcesz oszukac?

docnadir

0 + - 2011-07-06 10:00

ok, tyle to ja wiem, ale z5500 to 5.1
zaproponuj lepszy zestaw 5.1 w cenie ponizej 1000

Galnospoke

0 + - 2011-07-06 10:58

Nie pojmuje: jaki sens jest kupowac kiepski 5.1, skoro mozna kupic dobry 2.1. Kupujesz aby gralo czy stalo?

docnadir

0 + - 2011-07-06 12:25

z5500 mialy byc solidnymi glosnikami do komputera lub konsoli i takie są. oprocz tego w momencie gdy wlaczysz sobie film i podkrecisz odpowiednio, to rozumiesz dlaczego ten zestaw jest taki a nie inny i po co ten sub i po co 5.1 a nie 2.1

Galnospoke

0 + - 2011-07-07 11:49

"z5500 mialy byc solidnymi glosnikami do komputera lub konsoli i takie są." - nie, takie nie sa.

docnadir

0 + - 2011-07-14 18:46

racja, nie są, o wyrocznio slowa twoje swiete, pzdro :)))

docnadir

0 + - 2011-07-05 20:13

a sory, jednak sie pojawil hehe

RV6x6

0 + - 2011-07-05 20:40

Nie oznacza ze glosniej napewno oznacza lepiej.
Ale nie mozna zaprzeczyc ze skala jest tez wazna.Dynamika dzwieku w przypadku lepiej udzwiekowionych filmow czy koncertow albo oper jest bardzo wazna.
Przykladowo rozmowy sa w normalnej glosnosci, ale jak cos wybuchnie to ma pierdzielnac z odpowiednim impetem.Jak w kinie.
Pozatym co to za argument, ciszej tez nie znaczy lepiej prawda ?

silentwind

0 + - 2011-07-06 14:28

ad. głośniki Logitech Z-5500 THX

Mam te głośniki od co najmniej 3 lat, zapłaciłem wtedy 1600 zl - i zachwyt gościa piszącego recenzję, to co najmniej nie rozumiem.
Wydaje się że granie wypaliło mu słuch i nie ma pojęcia co to jest prawidłowe brzmienie. Głośniki są mocno przeciętne i warte może ze 400 zł !
Wady:
- jest 5 + 1 - ale realne brzmienie przestrzeni przypomina głośniki za 300 zł,
- bass jest ale totalnie bez kontroli, dudni, itp.
- jak wyłączysz światło w pomieszczeniu obok to głośniki dudnią - co oznacza beznadziejne filtrowanie na wejściu prądu lub złą budowę wzmacniacza,
- pojawiają się przesłuchy radia z nie-wiadomo czego (falowo) i to mimo iż odsłuch mam na wejściu cyfrowym,
- stereo jest takie że nie daje się słuchać nawet popu, dancu, a już nie mówiąc o klasyce,

Jedyne zalety:
- przy DD digital i DTS - brzmienie oceniam na 3,5/5 => czyli "coś jest" ale nie do końca to co powinno być.

docnadir

0 + - 2011-07-06 14:46

ok, rozumiem ze je wyrzuciles. w takim razie co teraz gra u ciebie?

simondd

0 + - 2011-07-06 22:04

Ludzie nie rozumiecie, że te głośniki nie są stworzone dla audiofilów tylko przecietnych/normalnych ludzi, którzy nie postawią na biurko dużych kolumn za niewiadomo ile. Za nieco ponad 1000 zł dostajemy caly zestaw 5.1, którego możemy podłączyć do kompa, ps3 itp. Każdy kto coć troch interesuje się w świecie muzyki wie że ten zestaw nie dorasta do pięt porządnemu zestawowi 2.0! Przykład gdy puścisz ten zestaw normalnej osobie, która u siebie ma np. zwykłe głośniczki 2.1 to ta osoba powie że zestaw gra rewelacyjnie, a jeżeli puścisz go audiofilowi to on powie że ten zestaw gra plastikowo (puście sobie country, muzyke klasyczną), bass strasznie dudnni itp. Ten zestaw nawet sprawdza się w grach i filmach gdzie wykorzystywany jest dziwięk przestrzenny. W muzyce już gorzej

brystel

0 + - 2011-08-29 12:36

Mam te głośniki ponad 3 lata, i nie powiem o nich złego zdania. Jak czytam niektóre opinie to chyba z kosmosu te doznania wzieliście. Mam te głośniki podłączone optykiem do XFi XtremeGamer i w życiu nie słyszałem żadnego dudnienia. Takiego nie ma przy prawidłowej konfiguracji! Człowieku wyżej opanuj się, te głośniki nadają się dużo bardziej do filmów i gier niż jakikolwiek zestaw 2.1 za tą cene! Filmy z DTS'em przy prawidłowym rozstawie satelitek mają świetny efekt, tak samo jest z grami. Widać, że nie wiesz o czym piszesz. Z-5500 to uniwersalny zestaw w zasadzie do wszystkiego (kto się z tym nie zgodzi? ^^), jeśli chodzi o muzykę to słuchać się da i to w sumie całkiem przyjemnie. Wiadomo, porównania nie ma do jakichś zestawów audiofilskich (w przypadku muzyki), ale to też zależy kto czego słucha, ja słucham muzyki elektronicznej i jak dla mnie rewelacja ;) Dużo wytrzymały, bo katuje je nie raz ostro, wiele osób je słyszało i nikt nie powiedział o nich złego zdania, bo łatwo mówić o czymś czego się nie słyszało. Racja koledzy? :) Pozdrowienia

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie