Jakub Kralka | 2010-03-23

Pierwsze Fermi tańsze, ale gorsze?

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: nVidia

 

Spokojnie, to jeszcze nic pewnego! Choć fakt, że Nvidia zamiast stanowczo zdementować te informacje odmawia komentarza może budzić mały niepokój.

Zdaniem zachodnich serwisów technologicznych pierwsze karty zbudowane w oparciu o nowy procesor graficzny GT300 (kojarzony przede wszystkim pod nazwą Fermi) nie będą tak doskonałe, jak zapowiadano. W pionierskich modelach GeForce GTX470 oraz GTX480 obniżona zostanie liczba rdzeni - z planowanych 512 do kolejno 448 oraz 480. Przyczyną są problemy jakie podwykonawca, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, ma z wyprodukowaniem odpowiednio małych rdzeni.

Nieoficjalnie mówi się o tym, że ceny obydwu modeli zostaną obniżone. Póki co jednak Nvidia stroni od komentarzy, zaś faktem pozostają oficjalne kwoty - 499$ za GTX480 oraz 349$ za GTX470.

Zdaniem producenta kolejnych opóźnień nie będzie (docelowo karty miały pojawić się w sprzedaży pod koniec 2009 roku) i oficjalna data premiery zapowiadana jest na 26. marca. Pewne jest jednak, że sklepy zaczną dystrybuować oba modele najwcześniej 6. kwietnia.

Źródło: MaximumPC

odsłon: 4531

Komentarze

(21)

Blackout

0 + - 2010-03-23 09:48

Porażka.
A jak w koncu dopracuja proces to wyjdzie "nowa" karta 485 gtx i znowu na tym samym zarobia.

tomciog14

0 + - 2010-03-23 09:53

Jeśli ta informacja jest prawdziwa to pewno masz racje... Albo inna możliwość: Gdy zaczną już produkować "pełne" karty to te wersje zubożone nie będą obsługiwane już przez sterowniki bo jak wypuścili parę tysięcy tych kart to nie będą sobie nimi programiści długo zaprzątać głowy... Ale pożyjemy to zobaczymy jak będzie.

SoundsGreat

0 + - 2010-03-23 10:38

Co za bzdura!

tomciog14

0 + - 2010-03-23 10:58

No co... tylko takie "spekulacje". Tak na prawdę nikt nie wie co nvidia może jeszcze zrobić... xD

seniak2

0 + - 2010-03-23 09:53

Cały czas coś idzie nie tak... Co z wami zieloni?! Do roboty!!!

pershing6

0 + - 2010-03-23 10:26

hahahha, latwo tak napisac, a tak naprawde zielonego :P pojecia nie masz na co sklada sie proces tworzenia takiego chipa

seniak2

0 + - 2010-03-23 19:06

ale sam przyznasz, że ostatnio zieloni lecą w kulki...:P

krolik_beny

0 + - 2010-03-23 09:55

Przypomina się sytuacja z GeForce FX. Miały one wyjść w grudniu 2002r. a wyszły w kwietniu 2003r. z powodów jakie nVidia miała z ich produkcją. I się okazało, ze GeForce FX 5800 pobierały dużo prądu i miały słabszą wydajność niż przewidywano i szybko wyszły poprawione GeForce 5900. Natomiast jak się potem okazało cała seria FX miała problem z algorytmem DirectX 9 i w grach z Shader Model 2.0 miała fatalną wydajność. Dopiero po roku wyszły rewelacyjne GeForce 6800.

tintirintin

0 + - 2010-03-23 10:43

nV sie za bardzo przyzwyczaiło do dominacji na rynku, GeForce od początku do serii 4 sprzedawały się bez problemu i były po prostu dobre. Gdy poczuli cień konkurencji, to chcieli zrobić coś rewelacyjnego, a wyszło - FX. Teraz od serii 6000 też mieli dość dobrą sytuacje, spece od marketingu sie rozleniwili, kasa leciała na boki 'wspierając' producentów gier i efekty każdy widzi. Ale nV nie potrafi sie uczyć na własnych błędach i chce zrobić coś rewelacyjnego. Z tym, że nawet jeśli opracują świetny układ, są jeszcze zależni od obecnych technologii, przez to opóźnienia a ostatecznie zaporowa cena. Powinni się uczyć od innych i poprawiać układy małymi krokami, ale dopracowanymi - wtedy zarobią dość, żeby myśleć też o rewolucyjnych rozwiązaniach. Wystarczy spojrzeć na Intel ze swoją strategią 'tik-tok' - wiedzą, że nie można robić wszystkiego na raz, więc robią na zmiane, ale z jakim efektem.

hl1030

0 + - 2010-03-23 10:05

a ja po prostu myślę że zieloni się przeliczyli w możliwościach technologicznych (chcieli masowo wprowadzić coś co jest dopiero w powijakach)

biolog

0 + - 2010-03-23 10:53

zgadzam sie z Toba. Mi tez sie wydaje, ze przekombinowali. Chcieli zrobic za duzy krok naprzod i teraz sie mecza z tym Fermi. Najsmieszniejsze jest to, ze w miedzyczasie technologia sie rozwinela i moze sie okazac, ze pomimo ogromnych nakladow architektura Fermi nie przetrwa dlugo.

SoundsGreat

0 + - 2010-03-23 10:42

448 SP w słabszej wersji to i tak potęga! Fajnie jak by do jesieni zeszły na 1000PLN, ale z GeForce to raczej mało prawdopodobne. No i chociaż sercem jestem za nV i popieram to, że starają się zrobić coś w miarę nowego, to logika nakazuje wejść w HD5xx0/6xx0, przynajmniej są dopracowane. Zobaczymy.

force

0 + - 2010-03-23 11:33

a ja po prostu myślę, że oni się dogadali....raz lepsza jest seria jednego producenta, a raz drugiego :P

faust

0 + - 2010-03-23 11:59

Radze czasami poczytac fudzille bo to tam bylo juz napisane tydzien temu. A z reszta na benchmarku tez to bylo wiadome wiec news jest bezsensowny.

Jake24

0 + - 2010-03-23 12:22

Ja tam jednak podchodzę spokojnie do takich informacji. Do premiery zostało kilka dni więc spokojnie. Zobczymy co też te cuda potrafią w grach, bo chyba to, zaraz obok ceny, jest dla nas najważniejsze. Ja im kibicuję, bo jak wypuszczą nic nie warte grzejniki, to znowu ATI obrośnie w piórka i mogą nie obniżać za bardzo cen. Za rok modernizuje kompa i zdecyduję czy ATI czy NV wszytsko mi jedno, byle wydajnie i nie za drogo.

maybach

0 + - 2010-03-23 14:31

Przecież o tym się bodajże mówiło jeszcze w zeszłym tygodniu, że nie będzie 512, gratulacje za szybkość

humandxp

0 + - 2010-03-23 14:56

wyjdzie taki niewypal jaki mam, czyli 8800 gts 640mb.
karta serii G80 i wspiera cuda i wianki a nie wspiera dekodowania filmow na gpu. choc praktycznie od G84, odswiezonego G80 niczym sie nie rozni.
poczekam na pelna karte. ati dziekuje.

krolik_beny

0 + - 2010-03-23 16:56

A od kiedy to GeForce to nie wypał?? To jedna z najlepszych serii kart graficznych w historii, bez względu czy G80 czy G92... Całkowite przeciwieństwo GeForce FX 5800. Na 8800 do dziś można pograć bez problemu na wysokich detalach, a ta karta miała premierę w 2006r. !!!

A jeśli chodzi o dekodowanie filmów to 8800 to ewidentnie karta do grania z założenia przecież była.

humandxp

0 + - 2010-03-23 19:34

pewnie, ze mozna grac, karta jest swietna. ale w tym jednym wzgledzie czuje sie oszukany. wszystko inne dziala na kartach od gf8xxx, a dekodowania na gpu nie dziala tylko z lenistwa developerow.
do tego ja swojego kompa kupilem w czerwcu 2007, 1499zl dalem za karte, a w pazdzierniku za 800zl mozna bylo kupic 8600gt wydajnoscia podobne do mojej, ale dekodujace na gpu.
a praktycznie chip sie nie zmienil, az do gtx260. moj 8800 ma 96 shaderow, a 8800 gts 512mb ma 128. pozatym nic w karcie nie zmienili.

karta akurat, na juz starego crysis, jest za wolna, wsio na high w 1680x1050 to 21fps srednio,po podkreceniu gpu i ram 30fps.
w dx10 w win7 x64 i wsio na ultra dostajemy srednio nedzne 12fps.
dzis za 600zl moge kupic swietne gtx260, wydajniejsze 4x od mojej karty. ale poczekam na poprawione gtx470.

saddam

0 + - 2010-03-24 09:19

Wiec zainstaluj sobie nvidia pure video

Darxis

0 + - 2010-03-23 16:59

Oni nie mają "zielonego" pojęcia czego klient chce

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie