Maciej Piotrowski | 2010-03-30

Prezentacja możliwości PhysX w Mafii II

Zobacz więcej w kategorii: gry | akcja | filmy

producenci: inny | nVidia

 

NVidia ostro promuje swoje najnowsze karty oparte na układzie Fermi. Do gier, które będą wykorzystywać ich możliwości dołączyła właśnie rewelacyjnie zapowiadająca się Mafia II.

Podczas zeszłotygodniowej imprezy Pax East firma 2K Games wraz z NVidią przedstawiły specjalny zwiastun nadchodzącej wielkimi krokami drugiej odsłony kultowej już Mafii. Film ten jednak nie jest demonstracją samej gry, a pokazem możliwości technologii PhysX na nowych kartach z serii GTX 400. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do jego obejrzenia. Mafia II nabiera najwyraźniej coraz większych rumieńców.

odsłon: 11839

Komentarze

(145)

STALKER__PL__

0 + - 2010-03-30 14:47

kolejna gra w której radki będą płakały

kopczenko

0 + - 2010-03-30 15:33

Radki nigdy z fizyka nie plakaly tylko proc :D to tak po pierwsze ;D

Lepiej ze sa takie trojkaty niz by ich mialo nie byc swoja droga przesadzili z tynkiem no albo powinni isc na calosc i jak rozwale granat w budynku to sie zawali chociaz czesc to bym zrozumial.
Albo rozwale szybe to sie ladnie rozleci i spadnie.
Płaszcza nie da sie fajnie zrobic - chcialbym zeby jeszcze w tych efektach byl wiatr i rozwiewal plaszcz czy cos.
MAFIA 2 wyglada prawie lepiej niz GTA IV tak ze musi troszke wymagac - koniec :D

STALKER__PL__

0 + - 2010-03-30 21:27

to nawet procek ale z kartami nV nie ma juz tego problemu

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:37

ten płaszcz będzie wkurzający! Wyobraź sobie, grasz godzinami i cały czas "faluje jak opętany" gdy biegniesz!

glasser

0 + - 2010-03-30 14:48

Czyli wciskanie ciemnoty ludziom.

adamusik83

0 + - 2010-03-30 17:34

ciemnoty? ty sam widac ciemnota jestes :)

100% posiadacz karty Radeon zazdrosny o to jak bardzo physX zmienia grywalnosc gry !

Ile więcej radosci daje strzelanie rozwalajac wszystko dookoła rozpadające się za kazdym razem inaczej(obliczanie zniszczen w czasie rzeczywistym a nie zakodowane wczesniej)?!

Ta sama gra(gry) na jakimkolwiek Radeonie będzie wyglądała poprostu smiesznie, i bedzie dawac o duzo mniej satysfakcji i rozrywki bo przeciesz o TO tak naprawde w grach chodzi!

Zaraz zostane obrzucony hasłami typu fanboy itp. przez osoby ktore nie zrozumieją o czym piszę bo szkoda im dopłacic troszke wiecej do prądożernego i "nieopłacalnego" GeForce.


glasser

0 + - 2010-03-30 17:52

"100% posiadacz karty Radeon zazdrosny o to jak bardzo physX zmienia grywalnosc gry !"

Niestety, ale mam GF, pudło.


"Ile więcej radosci daje strzelanie rozwalajac wszystko dookoła rozpadające się za kazdym razem inaczej(obliczanie zniszczen w czasie rzeczywistym a nie zakodowane wczesniej)?!"

Widać, że jesteś omamiony super hiper zajebistym wynalazkiem zwanym PhysX. Muszę Cię zmartwić, ale ten wynalazek ma tylko wymusić kupno jeszcze bardziej hiper, karty GF. Te śmieszne efekty to można zrobić bez tej pseudo technologii, ale wtedy nie potrzebny byłby GF i tu jest pies pogrzebany.


"Ta sama gra(gry) na jakimkolwiek Radeonie będzie wyglądała poprostu smiesznie, i bedzie dawac o duzo mniej satysfakcji i rozrywki bo przeciesz o TO tak naprawde w grach chodzi!"

Trudno, aby te same efekty chodziły na innej karcie, skoro one są pisane specjalnie pod GF i tylko na nim mają działać.

Atak_Snajpera

0 + - 2010-03-30 18:31

Jeżeli te same efekty będą na konsolach to będzie oznaczać że nvidia robi ludzi w balona.

jarosly

0 + - 2010-03-30 20:31

nie jestem pewien czy rsx ma wsparcie physix, więc wątpię by te efekty były identyczne. Natomiast myślę, że mogą być na tyle dobre że gdybyś nie przeczytał tego newsa (etc) to byś tego nie zauważył. Częściowo za sprawą świetnego cell'a, ale chyba głównie dlatego że efekty które w aktualnych grach z physix możemy zobaczyć są (tutaj ciśną mi wulgaryzmy na język) ...delikatnie mówiąc kiepskie i jak najbardziej osiągalne na innym sprzęcie w dodatku bez takich spadków wydajności jakie aktualnie widzimy. Poprostu Nvidia robi nas w bambuko i tyle...

STALKER__PL__

0 + - 2010-03-30 21:29

nie wiem co jak co ale nie chcial bym zeby ten caly physx zabrudzil silnik source od half life 2

kfikacz

0 + - 2010-03-31 13:37

a o Jeriho slyszales?

co prawda nie widac tam tych efektow, ale gra wymaga zainstalowanych driverow physx.


PS. nie mam zamiaru uzywac pl krzakow.

Room429

0 + - 2010-04-03 01:21

Jako 100% posiadacz karty Radeon i GeForce najbardziej zazdrosny jestem o to Twoje "przeciesz" .. zreszta nie raz uzyte tu w komentarzach.
Pozdrawiam i zycze owocnej walki z cienotą ;)

franko

0 + - 2010-03-30 14:54

I do tego potrzebny physix ? bo takie efekty sa spokojnie od uzyskania bez niego... powiewajacy plaszcz, odlamki, wszystko juz bylo i bez physixa.
I ta bezczelna reklama nvidi serii 400. Widze marketing fermi ruszyl z kopyta ;/

franko

0 + - 2010-03-30 15:00

Juz wiadomo dlaczego mafia wyjdzie z opoznieniem, bo nvidia zabulila zeby physixa wrzucic...

franko

0 + - 2010-03-30 15:02

Nadal czekam na gre, w ktorej fizyka ma jakikolwiek wplyw na rozgrywke, a nie tylko wizualne bajery, na ktore i tak po pewnym czasie sie przesaje zwracac uwage.

Szymon331

0 + - 2010-03-30 15:44

Polecam Battlefield BC2

franko

0 + - 2010-03-30 16:02

Chodzilo mi bardziej o reklamowany physix i jego wyjatkowe mozliwosci ;) To ze havoc potrafi to wiem .

Szymon331

0 + - 2010-03-30 16:27

Aha, no cóż. To ja czekam z Tobą ;)

Darxis

0 + - 2010-03-30 17:09

Ja też!!!

1wilq

0 + - 2010-03-30 19:18

Trochę poczekacie.. :P

Treyzrazer

0 + - 2010-03-30 17:46

Po prostu brak pomysłów na grę, która wycisnęłaby siódme poty z karty nie poprzestając na pokazaniu odpadającego tynku :(

cysi3k

0 + - 2010-03-30 18:04

Cofnij się w czasie do Half-Life 2 ;)
Tam faktycznie bez wykorzystania fizyki pewnych etapów gry nie przeskoczysz ;P

pershing6

0 + - 2010-03-30 16:05

najlesze jest "GEFORCE 400GTX GPUs" zwracam uwage na "s" na koncu ,fajnie ze gra dziala plynnie na min. 2x najnowszych gtx'ach ;P

_nick_

0 + - 2010-03-30 14:55

Tak jakby havok był w czymś gorszy...

juggler

0 + - 2010-03-30 15:04

Na pewno w kwestii marketingu przegrywa z PhysX.

FeniksLT

0 + - 2010-03-30 15:07

a jak wiemy marketing podstawą handlu ;] ktoś się na nim zna lepiej (nvidia) lub gorzej (AMD) . Można mieć super produkt, ale reklama potrafi zdziałać CUDA ;p

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:42

Weźmy np euphorię! grając w GTA 4 czujemy się bajerancko przez 20 minut, a potem zdajemy sobie sprawę że powtarzalność taka że hooooo..!

matronix

0 + - 2010-03-30 15:05

"Crank that s#!t up!" mocarne hasło... a co do tego... hmmm... no jak to się nazywa... aaaA Fisiks xD ależ się ciesze, że będę mógł oglądać jak się m.in. drzwi rozwalają od kul gdyż na pewno będę w nie pakował większość swojego magazynka zamiast do przeciwników by podziwiać jaki to "S#!T" nVidia odstawiła... Mam nadzieję, że twórcy nie skupili większości swojej energii na implementacji tego "cuda" w grę i nie zapomnieli o najważniejszej rzeczy GRYWALNOŚCI (w szerokim znaczeniu tego słowa).

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:44

11/10, nic dodać nic ująć.

ZiemoOne

0 + - 2010-03-30 15:13

Coto za kupa (physX) fruwajace trojkaty maja byc realistyczne lol. Dziadostwo i tyle, giera moze i bedzie ok, ale te efekty to marketingowa sciema. Koles sie wczuwa a ja widze g... na ekranie.

warcab

0 + - 2010-03-30 15:17

zgadzam sie, latająca trójkąty

wszerad

0 + - 2010-03-30 15:26

Mi się podoba, szczególnie rozwalające się kafelki i kolumny. Ciekawe tylko że zasłony ze stołu już nie rozwalą:) Ciekawe też na czym to odpalić Tri SLI GTX 480? Przy takiej ilości trójkątów jak zacznie się brodzić to pewnie jeszcze przez 2 lata się karty będą zwieszać!

adamusik83

0 + - 2010-03-30 17:53

przynajmniej starają się coś wprowadzac nowego..z czasem to dopracują..chodzi przeciesz o zblizanie się do realistyki.

Cała grafika na wszystkich kartach skłąda się z trókątów. tylko są one tak połączone ze tworza inne bryły ..mogli by napewno to ulepszyc ale nie bylo by nikogo stac na sprzet do obliczania takich ilosci danych w czasie rzeczywistym i bys narzekał na ceny pozniej..

arco2006

0 + - 2010-03-30 15:43

to tylko chwyt reklamowy na karty od NV i GTX400, bo kto normalny kupi piecyk i prądożerną grafikę? GTX4xx dla idiotów.

adamusik83

0 + - 2010-03-30 17:44

GTX4XX nie dla biedaków..

glasser

0 + - 2010-03-30 17:55

To tylko karta dla pogaczy, omamionych marketingiem, ale na takich ciemniakach się najwięcej zarabia :)

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:48

Poczekaj Choopie! nVidia będzie zmuszona obniżyć ceny i to zrobi, bo inaczej tylko nieliczna grupa głupków oraz bogaczy będzie tylko te karty kupowała. Ja bym nie dał 2000zł żeby zobaczyć "Fisixa" w Super Ultra HD Mafii 2, chętnie zagram w mafię na Radeonie 4890 1Giba i na pewno będę dobrze się bawił.

macte

0 + - 2010-04-01 11:42

LOL potwierdzam, latajace odłamki od drzwi.
reszta lolkow co sie podnieca tymi odlamkami niech zobaczy prawdziwe(! A nie na filmie akcji) zdjecia ze strzelania do drzwi czy wybuchu samochodu.
Jak sie strzela do drzwi to wcale żadne odlamki nie lataja.
A już to co sie dzieje na poczatku przy kolumnach jest mocno nierealne. Toż tam wręcz fruwają jak na wietrze te trójkąty. Odlamki oczywiście by sie pojawiły ale nie w takiej ilosci i nie fruwaly by tak...

Konuz

0 + - 2010-03-30 15:21

Mafia II + PhysX czyli łapówek ciąg dalszy...

arco2006

0 + - 2010-03-30 15:45

u NV to się nazywa dać kasę pod stołem, żadnych łapówek nie dają.

djrafik

0 + - 2010-03-30 15:52

dlatego karty nvidii na tym samym poziomie wydajności są DROZSZE od ati bo muszą sobie odbić na klientach za reklamy i takie tam pod stołem..

Dexterr

0 + - 2010-03-30 16:07

Dziecięce rozumowanie świata. Implementacja dodatkowych efektów PhysX kosztuje więc czemu firma miała by nie wziąć za dodatkową pracę kasy. Na kartach ATI i tak będzie działać tyle ze bez efektów PhysX, nie tracąc przy tym na grywalności.

Konuz

0 + - 2010-03-30 16:27

Gdyby było tak jak mówisz to po co nV miała by implementować PhysX? Skoro można pograć na kartach obu producentów i mieć przy tym taką samą grywalność jak mówisz, to jaki zieloni mieli by w tym interes, skoro Mafia nie podniosła by sprzedarzy ich kart (bo logocznie rzecz biorąc właśnie tak by to wyglądało patrzać na to co napisałeś)?

Konuz

0 + - 2010-03-30 16:27

sprzedaż oczywiście ;)

Maxver

0 + - 2010-03-30 22:27

bo nie wszyscy o tym "myslą" czy też o tym "wiedzą" myślą że jak pisze Nvidia, to gra bedzie lepiej chodziła na Nvidi czy też tylko nvidia ma taki dodatek bo na pudelku tak pisze.

btw. http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/STREAM-TECHNOLOGY/Pages/stream-technology.aspx

MiszakKr

0 + - 2010-03-30 15:26

te trójkąty bardziej bolą niż u realistyczniają grafikę.pewnie w świecie nvidi kolumna ,szkło czy ściana rozpadają się na trójkąty ale o ile mi wiadomo w życiu , nie. Mam nadzieje tylko ze nie zrobią pełnej komerchy a przez to gra będzie źle chodzić na kartach ATI przez te ogromne ilości [powtórzę się] trójkątów :/. Mafia the lost heaven zachwyciła mnie nie grafika ani efektami ale świetna fabuła , świetnie działającym miastem i na ogol realistyką [mandaty, śmierć przy zderzeniu czołowym z duża prędkością , przebijanie opon ,szyb.]
Mam nadzieje ze to nie zaginie gdzieś w tym całym physix ,i gra wciąż będzie niesamowita.

19arek93

0 + - 2010-03-30 15:28

D.N.O.

Dexterr

0 + - 2010-03-30 15:55

Rozwinięty intelektualnie komentarz doskonale obrazujący stopień rozgarnięcia piszącego. Dodatkowe kropki sugerują prawdopodobne pauzy myślowe.

kfikacz

0 + - 2010-03-31 13:47

profesorkowi sugerujemy szybka przebiezke dookola kampusu.


mam na ciebie oko kolezko juz od dlugiego czasu.

wujashek

0 + - 2010-03-30 15:29

Orientuje sie ktos kiedy fizyka bedzie liczona na kartach ATI?

franko

0 + - 2010-03-30 15:33

W momencie kiedy nvidia w koncu zrozumie ze monopol na physix to glupota.
Kupujcie fermi, bo wasze karty nie uciagna takiej ilosci trojkatow :)

ivanos

0 + - 2010-03-30 15:36

Zobaczymy jak będzie z wydajnością w tej grze z PhysX na słabszych kartach.

arco2006

0 + - 2010-03-30 15:48

duże zwolnienie i mniejsza liczba FPS, chyba jak mówiła NV jedna do grafiki kartę kupić, a 2-gą do fizyki. :)

ivanos

0 + - 2010-03-30 19:27

No w Metro 2033 spokojnie da się grać w high przy 1680/1050 z Fizyką włącznie na takim GTX 275 więc wszytko zależy chyba bardziej od optymalizacji samej gry :D No poczekamy zobaczymy.

Next_Gen_1987

0 + - 2010-03-30 15:36

Tak... i jeszcze tylko na kartach GTX 400 haha, bo już nagle seria GTX 200 przestała wspierać PhysX. Szkoda, że zaśmiecą tym taką kultową grę :-(

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 17:29

można to wyłączyć, nie zapomniałeś?

glasser

0 + - 2010-03-30 17:56

Widać, że nie dostrzegasz, jak nVidia robi ludzi na szaro.

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 19:03

Co to ma do rzeczy?? Shift?? czy to Nvidii wina, że karty ATI obciążają mocniej CPU?? Shifcie PhysX działa na CPU. Gdzie jeszcze problem?? To że blokują w batmanie swoje wygładzanie Gadżety, gdzie ATI choć dostało zaproszenie, odmówiło?? Może z waszej strony to źle wygląda, ale z tej strony to ati jest cofnięte, nie rozwija GPGPU. PhysX na gpu nie ma. Sama moc nic nie znaczy.

yureek

0 + - 2010-03-30 20:11

jakbyś nie wiedział to Havok jest technologicznie rozwinięte bardzo dobrze, wykorzystywany jest w 3D Studio Max jako system fizyki pod nazwą reactor, efekty w Matrixie zostały stworzone z użyciem Havoka, z gier seria Assassin's Creed, Fear, Fallout 3, Timeshift, seria Tom Clancy Ghost Recon i wiele innych, Havok to nie tylko PC, to także Xbox 360, Wii, PS3

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 20:59

Wiem, że havok nie ma nic wspólnego z Ati, po za tym jest intelowski:) A co on tam liczył i w jakiej serwerowni to mi obojętne. Pozdrawiam.

kfikacz

0 + - 2010-03-31 13:52

sam nie masz nic wspolnego z ati.

http://www.tomshardware.com/news/AMD-Havok-physics,5646.html

germo

0 + - 2010-04-01 23:59

Tak, tylko odkąd ATI kupiło Havoka ten silnik się praktycznie nie rozwija. Wprowadzają tylko niewielkie ulepszenia...

Krzychu2009

0 + - 2010-04-02 11:59

Mam kartę Ati, ale nie w tym kompie. Miałem ich 3. Dziękuje.

Malcolm Feth

0 + - 2010-03-30 15:44

lol, jak zwykle sami fachmenii od fizyki :D

arco2006

0 + - 2010-03-30 15:52

a co podobają ci się jak śmieci furkają, liście, papiery lub szmaty? Bo mi np. NIE. Dla mnie to całe PhysX to wielkie nieporozumienie- monopol i tyle. Jak by był otwartym standardem to może lepiej by robili do tego efekty, a tak jak dadzą kasę pod stołem to i zrobią im te śmieszne efekty.

Malcolm Feth

0 + - 2010-03-30 15:56

przeciez nie musisz uzywac ;)

Batmana wszyscy zachwalali pod katem fizyki, wyjdzie Mafia to sie zobaczy, a jak bedzie kupa to po prostu nikt nie bedzie uzywac i tyle.
Dobrze ze jest chociaz mozliwosc wyboru.
Wstepnie wyglada to calkiem niezle... pytanie jeszcze co na to karty.

Teraz ATI zaczelo otwarty projekt zwiazany z fizyka, zobaczymy jak to wszystko pojdzie i na ile sie rozwinie. Otwarte standardy zawsze sa lepszym rozwiazniem dla uzytkownika, jakby nie patrzec.

Konuz

0 + - 2010-03-30 16:30

Batman bynajmniej nie był zachwalany dlatego, że miał taką a nie inną fizykę.

ivanos

0 + - 2010-03-30 19:41

Jak już zostało napisane.Zawsze ten PhysX można sobie wyłączyć i po sprawie.Plus jest tu taki że posiadacze GeForców mają taką opcję w postaci obsługi PhysX i tyle.Co do otwartych standardów to każdy inny producent czy to CPU czy GPU ma takie same możliwości,aby wprowadzić swój standard podobny do PhysX.Jakoś nikt jeszcze tego nie zrobił.Odpowiedzią na PhysX miało być ATI Stream i jak nie było tak go nie ma.Za chwilę będzie seria HD 6000 i dodadzą tylko DX12 :D

kfikacz

0 + - 2010-03-31 13:56

Stream jest juz od dawna i ma sie bardzo dobrze.
wystarczy sie minimalnie interesowac, ale wtlaczane przez nvidie bzdury swoje robia.

http://www.youtube.com/watch?v=E3ANHaajCPo

PS. w ilu grach widzisz uzyta tech. CUDA ?

ivanos

0 + - 2010-04-01 11:15

To że ATI Stream jest to każde dziecko wie.Chodzi o wykorzystanie go w grach tak jak PhysX,a w tych go niema i koniec.Takie Tech dema to sobie mogą być na you tube.

franko

0 + - 2010-03-30 15:56

O jaki komentarz, poziom 6 latka. Czy masz problem z pisaniem, wyrazeniem siebie ? czy po prostu glupie opinie na temat innych sa na porzadku dziennym w toim otoczeniu ?

arco2006

0 + - 2010-03-30 16:34

6 lat to masz sam do tego dopisz jeszcze 30lat

franko

0 + - 2010-03-30 16:58

eee to do Malcolma bylo :)

Malcolm Feth

0 + - 2010-03-30 18:37

no normalnie zaraz focha walne :P

Zon-k

0 + - 2010-03-30 17:40

Zawsze można poznać nowe prawa. Pierwszy dostał w lewy bok, przewrócił się na lewo, drugi dostał z karabinu w prawy bok, przewrócił się na .. lewo :)

Next_Gen_1987

0 + - 2010-03-30 15:47

A Ty to już szczególnie ''fachmen''? A może fanboy.

TEREK

0 + - 2010-03-30 15:54

Mmmm no to mi, zadowolonemu posiadaczowi HD5870, nie zostaje nic innego jak zakupić GT220 albo GT240 i przerobić na karte fizyki :P

Sławekpl

0 + - 2010-03-30 16:10

przypominam o takiej grze jak Cell Factor, wtedy fizyka dzięki dedykowanemu PPU wyglądała naprawdę rewelacyjnie, nawet artykuł możecie poczytać na PiłoLandzie o tym, co osiągnięto te kilka lat temu, obecna implementacji tego silnika w kartach nV może tylko śnić, bo nie dorównuje do pięt temu jakby nie było czteroletniemu rozwiązaniu, a przecież każdy się zgodzi, ze 4 lata to przepaść w grafice i grach

AGEIA PhysyX - wykonany w procesie technologicznym 0,13 mikrona i zbudowany ze 125 milionów tranzystorów

kostyak

0 + - 2010-03-30 18:12

co to jest Piłoland ?

Sławekpl

0 + - 2010-03-30 19:14

odpowiedź masz na PM wraz z linkiem ;) do arta o którym pisałem

kfikacz

0 + - 2010-03-31 14:00

niestety musze Cie rozczarowac.
posiadam PPU Agei oraz GF220.
GF jest ~ 2x mocniejszy, ladnie to widac w fluidmark`u.
Na Agei mam ~45fps, na GF prawie 90.

Ponadto, nie da sie uruchomic nowych gier z PPU, physx a przynajmniej wersje wymagane przez nowe gry, dziala tylko na geforce.

PS. do grafiki mam radka 5770 i bardzo sobie chwale.

kory2

0 + - 2010-03-30 16:24

Nic nowego mi tu nie pokazali. Wszystko jest do osiągnięcia bez pxysiX Tylko oczywiście spadało by w czasie nie realistycznym tylko przybliżonym. Ja pogram bez physiX. Takie efekty mnie nigdy nie rajcowały. Far Cry 2 to jest grafika z super fizyką. I jakoś nie ma physiX i nikt nie narzeka

kory2

0 + - 2010-03-30 16:40

Według mnie nVidia więcej by zarobiła gdyby wydawała oddzielnie karty fizyki.

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 17:27

Nie musi.

jaconen

0 + - 2010-03-30 16:42

Ta wypowiedź gostka od Mafii, to zwykły chłyt ;) propagandowy sponsorowany przez producentów farelek ;)

Spikeblade

0 + - 2010-03-30 16:56

Wyjdzie taki efektowny "shit" coś sądzę ;/
Wybuchy wcale tak pięknie nie wyglądają, uchodzące powietrze z kół itd. Wszystko już kiedyś było bez PhysX'a ;/

SoundsGreat

0 + - 2010-03-30 16:57

WOW! Jeśli TAKIE efekty są tylko na Fermi, to autentycznie je kupie! Jak widać nVidia to potęga ;)

macte

0 + - 2010-04-01 11:45

jak widać oparles sie marktetingowi i nie wiesz jak w rzeczywistosci wygladają takie efekty.

franko

0 + - 2010-03-30 17:10

Zastanawia mnie ta marketingowa papka Nvidii, physix, fermi i inne CUDA, karty na tym samym rdzeniu w nowym opakowaniu,
czy juz naprawde nie da sie wymyslec nic nowego ? czy nowe i ciekawe rozwiazania sa zbyt drogie do wprowadzenia ?
Co sie stalo z firma ktorej nowa generacja kart naprawde cos zmieniala w swiatku grafiki ? Gdzie ta zaawansowana fizyka ? i efekty graficzne ktore ciagle sie obiecuje, wraz z wprowadzeniem nowych superdrogich kart.

Zon-k

0 + - 2010-03-30 17:31

Zieloni nie raz wycieli nr, żeby nabić sobie kieszenie... Jak przypomnę sobie biedaków, którzy zapłacili słono, żeby sobie zrobić przesiadkę z GForce 2 na GForce 4 (mx) albo za nowość Fx 5200 - która potrafiła "nowe efekty" wyciągnąć przy 5 fpsach...
Uwstecznienie swiata gier na 2-3 lata.

Czerwoni też nie byli święci, numeracja 9000, 9100, 9200, 9550... jest odwrotnie proporcjonalna do mocy, przynajmniej po cenie można było się zorientować, czym to pachnie.

Co do nowości prockowych, to zawsze musi upłynąć dekada, żeby programiści/koderzy zaczęli w większej połowie wykorzystać potencjał. Tak było z SSE.XXX, tak samo będzie z SM5, to samo jest z x64... :)

Atak_Snajpera

0 + - 2010-03-30 18:38

Noo 8500 = 9100 :)

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 17:24

Najwięcej do powiedzenia mają posiadacze radeonów:):/ norma.

Zon-k

0 + - 2010-03-30 17:32

Ja mam Intela :))

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 17:33

Fajnie

franko

0 + - 2010-03-30 17:33

A jakie znaczenie tutaj ma posiadana karta ? W tej prezentacji nie ma nic czego nowego, troche trojkatnych odlamkow wygladajacych malo realistycznie, i "gumowy" plaszcz. Plus bezczelna raklama kart 400 dajaca do zrozumienia ze na innych kartach np 200 nie bedzie to tak wygladalo.

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 17:37

Ma znaczenie.

adamusik83

0 + - 2010-03-30 17:41

!

Dobrze ze cokolwiek robią przeciesz tym nakrecają rynek gier..i rozwój grafiki..powoli ale próbują coś robić przynajmniej nowego..z czasem dopracują to w końcu chodzi o dążenie do realizmu w grafice!

Nie siedzą cicho jak ATi i czekają na błąd konkurencji..tylko próbują coś robić..ryzykują i mają miliony zadowolonych klientów..

Niezadowoleni są tylko posiadacze kart od ATI.i muszą wyżywać sie po forach na Nvidii bo tylko to im zostało.

glasser

0 + - 2010-03-30 17:59

Przede wszystkim to chodzi o wyciągnięcie kasy od ciemnego narodu, któremu się wpaja, że to ich super PhysX jest najlepszy i bez niego nie da się grać.

ivanos

0 + - 2010-03-30 19:43

To samo z DX11 itp :D

Konuz

0 + - 2010-03-30 18:03

Uważaj bo na pewno implementują to specjalnie dla Ciebie i innych zielonomaniaków. Zmartwię Cię, ale zwyczajnie chcą Cię ogolić z pieniędzy.

Dabas

0 + - 2010-03-30 21:52

"nakrecają rynek gier..i rozwój grafiki.."

Jako posiadacz dwóch GF8800GT mam gdzieś ichnie nakręcanie rynku gier i rozwoju grafiki, a także fizyki. Jako świadomy (mniej-więcej) konsument kupuje stosunkowo niewiele gier. W tym roku puki co "Bioshock 2" (Havok w połączeniu ze starym dobrym Unreal 3), dodatek do Dragon Age'a (tam gdzieś jest PhysX, to prawda, nie mam pomysłu co on daje w drużynowym RPG, ale gdzieś tam jest), i dodatek do Dawn of War 2 (w okolicach intra mamy do obejrzenia zielone logo... AMD...). Podniecanie się PhysXxem i innymi przypomina mi głęboką podstawówkę gdy chłopcy, nie idąc śladami poprzednich pokoleń mierzących swe wymiary linijką, licytowali się ile to maja MB RAM, i ile MHz ma ich Pentium MMX...

kfikacz

0 + - 2010-03-31 14:06

jeeetam pane... ;)

mam radeona i GF. co z tego wynika, ze mam swietna grafike i physxa bez zadnych kompromisow :)

wydajnosc ~ GF275 wersja z physxem na pokladzie.

dominox

0 + - 2010-03-30 17:54

Ale czy nikt tu nie rozumie z fanbojów że zamknięty standard jest zły? Nie lepiej żeby było OpenPhysix i każdy mógłby to wykorzystać? Wolicie mieć jednego producenta kart który ma jakąś technologię i potem płacić krocie za jego sprzęt nie mając wyboru albo grać na zubożałych detalach/efektach.
Nie wiedziałem że w tym kraju większość ludzi kasą ocieka.

glasser

0 + - 2010-03-30 18:00

Ocieka, ale głupotą niestety.

cysi3k

0 + - 2010-03-30 18:14

Widziałem to wszystko w Red Faction w 2001 roku bez PhysXów i innych CUDAków...

Fajnie że w ten sposób odciąża się CPU od zbędnych obliczeń na rzecz obliczania fizyki przez GPU... ale nich mi ktoś nie pitoli głupot że bez tych wynalazków nie można osiągnąć tego samego. Żałosne zagrywki typu: Kup karte nV bo w batmanie nie będziesz miał efektów fizyki... Nie jestem fanem żadnej z firm a w komputerze mam zintegrowaną kartę intela ale jak czytam takie marketingowe farmazony to mi się słabo robi!

Bosman

0 + - 2010-03-30 18:33

Taka jest prawda. Poza tym nie bardzo rozumiem, co w tych "efektach" jest takiego niesamowitego. Odpryski odłamków wyglądają raczej sztucznie, a innych oszałamiających efektów (których jak kolega napisał nie dałoby się osiągnąć inaczej) nie widać. A przecież na takiej demonstracji chyba by nie przegapili czegoś bardziej spektakularnego.

Atak_Snajpera

0 + - 2010-03-30 18:41

Nvidia wciska ludzią phishita tak samo jak lansuje tą cudowną technologie 3d z brylami na nosie!

Gonzo

0 + - 2010-03-30 18:42

Jedyne co mnie wręcz rozbawiło to to, że po tych wszystkich wypowiedziach tego zafascynowanego Pana na samym końcu pokazali wybuchający samochód. Wszystko niby fajnie, strzelali do niego i on wybuchł, ale co ma wspólnego z realizmem strzelanie do samochodu i jego wybuch ? Rozumiem, że samochód wybuchłby po tym jak ktoś strzelałby po jego baku, ale w momencie gdy ostrzał prowadzony jest po jego dachu i drzwiach to... bez komentarza :>

Gonzo

0 + - 2010-03-30 18:46

strzelali do niego i on wybuchł (w tym momencie powinna być kropka) i cała reszta zdanie do pytajnika włącznie do skasowania :D niestety nie ma edycji, a ja się zamyśliłem za co przepraszam :>

franko

0 + - 2010-03-30 19:41

Albo ten filmik z upadajacym grubasem :P ze niby jego cielsko to physix ? przeciez to juz w trailerze bylo, przestrzelona opona to tez jakas kiszka, jakby auto jechalo i ktos przestrzelil opone, i wtedy zgodnie z fizyka by sie zachowalo to by bylo cos, ale tak to... :D

S#!T

rafalmroz3

0 + - 2010-03-30 19:57

Nie wiem czy ogladałeś, oglądaliście Pogromców Mitów, ale tam było o strzelaniu w bak, samochód nie wybuchł. Fizyka nie miała nic do tego, a sam efekt wybuchu był mizerny

dolu1993

0 + - 2010-03-30 19:10

zapowiada sie fajne choc nie jestem posiadaczem ani zwolenników kart nVidi :)
ciekawe czy na moim Radku HD4870 1GB pogram na max :D

kory2

0 + - 2010-03-30 19:24

Nvidia musi jakoś przytrzymać przy sobie klientów. Wszystko to da sie osiągnąć bez physiX i to jest oczywiste i zawsze było. PhysiX tylko obciaża swoje grafiki. Ja gram we wszystkie gry bez physiX i jakoś jestem bardzo zadowolony. Wszystko śmiga. A efekty to tylko efekty. Których nie widać .

mszark

0 + - 2010-03-30 19:56

Dajcie spokój. Nic nowego nie pokazali. Patrząc na to max payne się przypomina. To nawet nie wygląda realistycznie. Strzelają a odłamków jak po granacie. I bez tego da się grać.
nie zrobią nagle gry tylko pod nowe karty nvidii bo sporo ludzi kupiło radeona z nowej serii. Sam nie dawno jeszcze miałem gtx'a ze względu na psyhx ale się go pozbyłem. Piec i pożeracz prądu.

renholder1987

0 + - 2010-03-30 20:01

autorki shit zielonych który tnie nawet na ich sprzecie xD Havok for ever i działa supcio na wszystkim a i efekty ciekawsze

kamillo23

0 + - 2010-03-30 20:29

zawsze preferowałem nV od ATI taki sentyment, ale teraz patrzac na ich marketing i foworyzowanie kart ktorych wypuszczenie zajelo im 1.5 roku poprostu zal. to physX jest poprostu zalosne. ale mi efekty specjane. ati wyprzedzilo zielonych conajmniej o 8 miesiecy i niestety duzo kliento kupilo juz ati takze nv musi naprawde sie starac zeby miala wysoka sprzedaz po tak ..niskiej... cenie! co pruboje osiagnac przez takie reklamy. nawet karta z dx11 nie jest potrzebna bo polowa tych gier co wychodzi nie ma wsparcia dla dx10!!! ale na czyms trzeba zarabiac! mam 4870x2 i juz myslalem o zmianie na karte z dx 11 ale wole poczekac niz ladowac im kase do kieszeni. pozdrowiena dla nV zycze wysokiej sprzedazy gtx4XXXX

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 21:08

Gdzie kol-wiek wsadzą jakieś Efekty PhysX, to już większość węszy jakiś spisek. Mnie tylko szyba się nie podobała i murki. Albo Nvidia Każe tak wciskać obłędnie rozbudowany PhysX, albo producent gry.
Wiem, że nvidia wspiera projekty. Powiązane są z jej Opcjami/efektami. Z drugiej strony co ma AMD nie u standaryzowanego, żeby mieszać się w pracę nad grą?? NIC!

Kto zna na to odpowiedź. Jakieś dowody??

Paq-studio

0 + - 2010-03-30 22:03

Widziałem podobne efekty w kilku innych tytułach i wcale nie trzeba było do tego zaprzęgać PhysX.

Piotrek_P

0 + - 2010-03-30 22:13

A mnie się to podoba. Nie rozumiem w czym problem. Przecież każdy, w każdej chwili może sobie wyłączyć physx i problemu nie będzie. Nikt nie namawia was byście kupowali najdroższe karty. Ja osobiście Physx traktuje jako miły dodatek, który wzbogaca grafikę. Jak chodzi w grach chodzi płynnie to go włączam i już a jak gra z physx zacina np. Metro 2033 to wyłączam phys i gram dalej :)

kfikacz

0 + - 2010-03-31 14:12

a wystarczylby radek i GF220 naprzyklad :)

game4you

0 + - 2010-03-30 22:16

Dziwne te efekty..
Będzie śmieszniej jak gra wyjdzie i sterowanie samochodem okaże się być równie "biedne" jak w pierwszej czesci gry.
Jak ktoś widział gameplay z gry to wie o czym mówie.

Wtedy to NVIDIA będzie mogła się pochwalić swoim PhysX :D

Ale jest możliwość że sterowanie zostanie dopracowane i bedzie wiadomo dzięki czyjej ingerencji.

Krzychu2009

0 + - 2010-03-30 22:20

Wcale nie było sterowanie takie złe, po za tym, hm... Po gameplay coś widać?? Mnie Mafia I podobała się. Jak na tamte czasy lepsza od gta!

kerry_sd

0 + - 2010-03-30 22:18

efekty są żenujące - sto razy lepsze efekty fizyczne i graficzne występują np. w Uncharted 2 na playstation3; animacja twarzy czy efekty niszczenia twarzy w U2 są lepsze w czasie rzeczywistym niż w Mafii 2 w scenkach przerywnikowych...

zresztą, podobne efekty były w wielu grach pecetowych, żeby nie wspomnieć stareńskiego Maxa Payne 2 czy Half Life'a 2, w czasach kiedy nikt nei słyszał o Fermi

zgadzam się, że jest to wciskanie ludziom ciemnoty, gra spokojnie pójdzie na kartach 8800GT, ale trzeba sprzedać najnowsze połączenia piekarnika z suszarką za 2500 zł

kerry_sd

0 + - 2010-03-30 22:19

efekty niszczenia twarzy - wkleiło mi dwa razy :D - - kiedy na Benchmarku będzie można robić korektę własnych postów????

kory2

0 + - 2010-03-30 22:26

Nvidia nie jest taka zła wcale. Ale i tak się ciesze że mam ati radeona. Nvidia ostatnio wali wszystko. Sam marketing sie liczy. Nie powiem. Niektóre wphysix mi sie podobają. Ale to sam marketing.

tazik21

0 + - 2010-03-30 22:33

Zon-k

"Zawsze można poznać nowe prawa. Pierwszy dostał w lewy bok, przewrócił się na lewo, drugi dostał z karabinu w prawy bok, przewrócił się na .. lewo :)"

jest jeszcze coś takiego jak środek ciężkości

lukaszek

0 + - 2010-03-30 23:13

:/

Sławekpl

0 + - 2010-03-30 23:17

na PiłoLandzie Promilus1984 umieścił linka do CellFactor, którego tutaj pozwolę sobie wkleić, zobaczcie jak wyglądała ta gra wspierana przez 125mln tranzystorów Ageia zanim PhysyX został pożarty przez nV
http://www.youtube.com/watch?v=dZ1PPzCyNcg
czy tylko mnie się wydaje, że wtedy to lepiej wyglądało?

Krakers

0 + - 2010-03-31 09:40

powiem Ci, że gdyby to miało tak wyglądać, to wpływało by znacznie na rozgrywkę, i producent musiał by zdecydować się tylko na karty nvidii.

Ale tego nikt nigdy nie zrobi, bo po co sobie obcinać dochody? Gracze z kartami ATI, tej gry nie kupią.
Dlatego aktualny physix, wygląda jak wygląda - zbiór nie wpływających na grę bajerów :(

nicor999

0 + - 2010-03-31 08:38

ludzie zajmujący się wdrażaniem fizyki do gier powinni być z nią zaznajomieni i może lepiej niech zrobią coś w rzeczywistości a później to przenoszą do gier. takie efekty to powinny odstraszać ludzi a nie ich zachęcać. Jeżeli coś ma wyglądać realistycznie to niech tak wygląda a nie jakieś półśrodki. Jeżeli tak wg nich wygląda fizyka to szczerze mówiąc mnie nie zachęca do kupna karty graf. żeby mieć kilka takich bajerów.

Niech ten czas poświęcą na dopracowanie gry. A tak ma to za zadanie jeszcze bardziej odmóżdzyć ludzi "bo ja mam więcej trójkątów niż kumpel" :P

Krakers

0 + - 2010-03-31 08:54

Jęczycie na tego Physix jak stare baby przed blokiem. Rozwiązanie idealne to to nie jest, trochę przesłodzone, alee na prawdziwą fizykę poczekamy jeszcze długie lata, bo żeby uzyskać taakie efekty trzeba naprawdę mocnych kart. A Wy odrazu chcecie mieć super rzeczywistą fizykę w każdej nowej grze.

Druga sprawa, gdyby nie zapędy Nvidii, ATI nadal nic by nie robiło, bo oni mają to specjalnie "gdzieś" a tak... to chociaż obiecują. I nie tylko doją klientów.

Otheim

0 + - 2010-03-31 09:07

Jeśli to jest Physix Nvidii to ja tego nie kupuje, ten płaszcz wygląda mało realnie. ;)

nicor999

0 + - 2010-03-31 09:08

mogłoby pozostać tak jak na początku. NV + ATI + Ageia i byłby spokój. PhysX mógłby się rozwijać niezależnie i być implementowany w każdej grze. I powiem szczerze że wolałbym dopłacić kolejne 1000zł za osobną karte (bo taka była cena) niż być zmuszanym do kupna nv lub ati jakby one miały. I chyba wyszłoby wszystkim na dobre bo producenci kart graficznych nie skupialiby się na implementowaniu fizyki w układy graficzne a na dopracowywaniu ich.

Swoją drogą ktoś pamięta jak się nazywał układ/system odpowiedzialny za AI który był bodajże reklamowany za czasów jak wychodził Oblivion i miał być przełomem?

VoytAss

0 + - 2010-03-31 12:05

A czy postać moze wyłapać odłamkiem po głowie tak by wyglądało to naturalnie? :D

Drey_Radek

0 + - 2010-03-31 13:12

Krew człowieka zalewa, jak patrzy na te pseudo efekty...
Red Fiction 1 - niszczenie ścian, świetne efekty rozbijania szyb!
Enter the matrix - odpadanie kawałków kolumn!
I wiele innych gier, gdzie efekty już kilka lat temu trzymały podobny poziom:/

Tu nazwali to PhysX i chcą na dzieciach pieniądze zarabiać. Oby tylko fabuła i grywalność nie straciła na tego typu zabiegach marketingowych.



adivxv5

0 + - 2010-03-31 13:14

Kolejna marketingowa papla, a głupole i tak się nabiorą. Ja już nie potrafię się doczekać na DX 12 i jego nowoczesnych rozwiązań

Krzychu2009

0 + - 2010-03-31 13:51

Dx12 to ta sama papka co dx11:)

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:34

a ja się nie mogę doczekać na DX13 i SM 7.0, których premiera niebawem. o.O

Otheim

0 + - 2010-03-31 13:30

Drey_Radek to fakt, podobne efekty były już za czasów 3D smarka 2001 jak pamiętam. :)

Krzychu2009

0 + - 2010-03-31 13:49

Ale przy jakiej rozdzielczości hehe.

glasser

0 + - 2010-03-31 15:40

I co z tego? Dzisiaj jest także nieporównywalnie szybszy sprzęt.

Nikus

0 + - 2010-04-02 00:50

Cieszę się że mogłem przeczytać dzisiejszego wieczoru opinię tak wielu ekspertów, to naprawdę budujące. Tylu typów którzy nie mają nawet szczątkowej wiedzy w temacie implementowania fizyki w grach, ba w jakimkolwiek temacie związanym z tworzeniem gier komputerowych zechciało się dziś podzielić swoimi jakże głębokimi przemyśleniami. Dziękujemy... za poprawę humoru przed snem.

PS. Bez urazy funbojki :)

MIR4G3

0 + - 2010-04-02 23:28

a co to za problem do radka dokupic jakiegos taniego gf 8800, 9800 tak na sama fizyke, + modowane sterowniki i mamy physxa z wiekszym frameratem niz gdybysmy grali na samym gf niewazne jak mocnym...

nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja karte graficzna dla physxa skoro i tak musza ja WYLACZYC albo ZJECHAC Z DETALAMI zeby miec w miare rozsadny framerate... ja kupilem gf 260, troche zaluje ale mniejsza o to po to zeby w przyszlosci gdy kupie radka (hd 6000) bedzie idealny do physxa

ot cala filozofia...

Blue1993

0 + - 2010-04-02 23:32

Zapowiada się elegancko, kolejny z nielicznych obowiązkowych tytułów! Bardzo umilające trwającym w czekaniu na GTA 5 ;p
Myślę że na moim GTX 9800 odpali, zawsze mogę iść do siory która ma mocniejszego kompa (wstyd) ;p

theory

0 + - 2010-04-04 19:08

ogladajac filmik nie widzialem nic zadziwiajacego...
zenada ! :D
mam 2 radki hd 5970 black edition i z tego co widzialem na filmiku gry na moim kompie sa o wiele razy lepsze jakosciowo...
juz w metro 2033 mam lepsza grafe niz tu ten gf w mafi 2 xd

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie