Ciekawostki

Przystanki autobusowe ładujące baterie

przeczytasz w 1 min.

Pierwsze elektryczne autobusy pojawiły się pod koniec ubiegłego roku w Korei Południowej. Ich półgodzinne ładowanie, które odbywa się w specjalnych punktach, pozwala na przejechanie 83 kilometrów.

Niewątpliwą wadą stacji z energią elektryczną jest konieczność częstego wracania po "paliwo". Pragnąc wyeliminować to utrudnienie, projektanci stworzyli specjalne przystanki, umożliwiające ładowanie autobusów w trakcie ich kursowania.

Przystanek autobusowy

Przystanek wykorzysta energię słoneczną, która będzie gromadzona i zamieniana w energię elektryczną. Każdy przystosowany do tej technologii autobus, przejeżdżający obok przystanku lub zatrzymujący się na nim celem zabrania i wysadzenia pasażerów, będzie bezprzewodowo ładowany. Wszystko będzie się odbywać w sposób płynny, bez wymuszania nadprogramowych postojów.

Schemat ladowania przystanku

Innowacyjna koncepcja, której twórcą jest Gavin Harvey może okazać się rozwiązaniem znacznie ułatwiającym funkcjonowanie komunikacji miejskiej, wykorzystującej elektryczność. Niewątpliwą zaletą systemu jest ekologiczność oraz koszty znacznie niższe, niż w tradycyjnym transporcie publicznym.
 

Więcej o ekologicznych rozwiązaniach:

Źródło: Tom's style

Komentarze

35
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    0
    Taki patent najpierw się chyba pojawi w ZEA - widzieliście jakie tam mają przystanki?

    PS. Nie lepiej jeździć trolejbusem? ;D
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Ciekawe jak z wydajnością energetyczną takiego przystanka?
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        WOW, ale inteligentne rozwiązanie. Na długiej 20 przystankowej trasie (licząc po pół minuty ładowania na każdym) da to 10 min dłuższą jazdę. Bezprzewodowe ładowanie jest mniej efektywne niż przewodowe, więc dodatkowo czas się skróci do 9 min. Obstawiam, że podobny rezultat można uzyskać instalując panele słoneczne bezpośrednio na dachu autobusu. O kosztach instalacji już nie wspomnę, że będą nieporównywalnie mniejsze.

        Pan Gavin Harvey zasłynął z głupoty.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          No ma, a co to ma do przystankow ?
          Gosc ma racje, autobus zatrzymuje sie na przystanku na sekundy.
          Ładowanie akumulatorow to dlugotrwala operacja nawet przy zastosowaniu łączy wysokiego napięcia, co dopiero sekundy przy bezprzewodowym.
          • avatar
            Warmonger
            0
            Baterie słoneczne same z siebie mają niewielką sprawność przy dużych kosztach (zwracają się kilkanaście lat), a oni chcą jeszcze przesyłać tą energię bezprzewodowo? Trzeba mieć gadane, żeby wcisnąć władzom miasta taki bezużyteczny bajer ;)
            • avatar
              racedriver
              0
              pomysl zupelnie nie trafiony:

              - fotoginiwo elektryczne ma wydajnosc ledwie starczajaca na ladowanie komorki, a co tu mowic o 5-tonowym autobusie (znaczna czesc energi bedzie pobierana z sieci energetycznej, wiec gdzie tu elekologia)

              - ladowanie bezprzewodowe wytwarza silne pole elektromagnetyczne, ktore nie pozostaje obijetne dla czlowieka
              • avatar
                marek
                0
                Nie, trollem jest osoba, która pisze bzdury i wyzywa innych od głupków. Podałeś z dupy obliczenia, że 10 minut ładowania da 10 minut więcej jazdy i dodatkowo twierdzisz teraz, że na podstawie wymyślonych informacji.
                W całym tym rozwiązaniu chodzi jak mniemam o zaadaptowanie już jeżdżących autobusów, o podanych charakterystykach (80 km, 30 min.), do bezprzewodowego ładowania.
                http://english.cntv.cn/program/newsupdate/20110104/101809.shtml

                Nie mówiłem nic o ekonomiczności, bo się na tym nie znam (polecam tę metodę prowadzenia dyskusji).
                • avatar
                  Askvoll
                  0
                  Ale spece wzięli się za ocenę projektu! A w Korei pewnie mieszkają same tumany i planują sobie bez pomyślunku i potrzebnej wiedzy. Tyle, że oni mają elektryczne autobusy od jakiegoś czasu i związane z tym doświadczenie eksploatacyjne. Przedstawiony projekt, to zapewne jedna z wielu propozycji i miasto oszacuje opłacalność inwestycji w np. 15-letnim okresie funkcjonowania. Dlatego darujcie sobie idiotyczne komentarze malkontentów i zacznijcie zazdrościć, że gdzieś na świecie myśli się unowoczśnianiu życia, a nie tylko o wycinaniu parków pod nowe biurowce i centra handlowe.
                  • avatar
                    miedzianek
                    0
                    'Przystanki autobusowe ładujące baterie'

                    Tytul mylacy,myslalem ze chodzi o ladowanie baterii do komorek/akumulatorkow-.-
                    • avatar
                      0
                      Ekologiczny pojazd, to pojazd który korzysta z ekologicznego źródła energii. Prąd jest ekologiczny ("uwielbiam" to słowo) wtedy, kiedy uzyskiwany jest z ekologicznych źródeł (do tych zaliczamy źródła odnawialne m. in. takie jak elektrownie wodne, słoneczne, wiatrowe) czy też elektrownie atomowe.
                      W takiej Korei to ekologiczny może być trolejbus, pod warunkiem że wytwarzają energię elektryczną w sposób ekologiczny.
                      ŻADEN pojazd elektryczny wyposażony w akumulatory nie jest ekologiczny (podobnie jak żarówka energooszczędna). Pomyślcie o tym, z czego wykonuje się akumulatory (metale ciężkie), jaka jest ich masa, ile trzeba energii zużyć na ich produkcję, w jaki sposób się je utylizuje i ile to wszystko kosztuje.
                      • avatar
                        Dudi4Fr
                        0
                        Jak ja uwielbiam kiedy na Benchmarku polowa kometarzy to rozmowa o spamowaniu i trolowaniu....

                        Co do samego news-a nie bylo by latwiej-wydajniej zainstalowac na dachu autobusu (w koncu to napewno kilka m2 powierzchni) panelow slonecznych? Nie jestem fizykiem ani nic z tych stron ale wydaje mi sie ze latwiej bedzie przerobic dachy kilku autobusow niz wszystkie przystanki na lini danego autobusu...
                        • avatar
                          Ajschylos
                          0
                          Omg znowu flooduja .... Pomysł warty zainteresowania szczególnie ze względu na naszą antyczną komunikacje miejską ( połowa autobuwsów to 20 paro letnie jelcze) nie możliwy do zastosowania w Polsce ale w innych krajach czemu nie .
                          • avatar
                            raffal81
                            0
                            U nas w POLSCE to by ten przystanek rozniesli, zdewastowali i tyle o ładowaniu ;]]]
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              A to na dachu autobusu nie można by takiego panelu posadzić? Nie wyjdzie korzystniej?