Gry

Skyrim kontrolowany Kinectem i głosem (wideo)

przeczytasz w 1 min.

Wideo z rozgrywki.

Kiedy w świecie branżowym ukazała się informacja o kontrolerze Natal, wśród graczy zawrzało. Półtora roku temu Microsoft oficjalnie ogłosił, że projekt zyskał nową nazwę - Kinect, a wirtualna rozgrywka otrzymała nowy wymiar.

Prawda jest jednak taka, że zarówno Wii Move jak i Microsoft Kinect oferują alternatywne, ruchowe sterowanie głównie w grach familijnych. Poważne, "dorosłe" produkcje póki co korzystają z duetu mysz i klawiatura (na PC) lub pad (na konsole).

Skyrim Kinect

Ta sytuacja może się zmienić, kiedy oficjalnie zostanie wydany kontroler wykrywający gesty na systemy Windows. Póki co, zdolni użytkownicy obchodzą ograniczenia własnymi sposobami i tworzonym przez zapaleńców oprogramowaniem.

KinectFAAST, użytkownik serwisu YouTube, który na swoim koncie umieścił już filmy z modyfikacji takich gier jak Dead Island czy Bulletstorm, wzbogacił o alternatywne sterowanie także trzy ostatnie części The Elder Scrolls. Film z ostatniej odsłony, Skyrim, jest już dostępny w sieci.

Efekt końcowy, jaki widzimy na materiale wideo, został uzyskany przy pomocy programu FAAST. Umożliwia on przypisywanie zdefiniowanych gestów do odpowiednich klawiszy. Żeby jeszcze bardziej uatrakcyjnić rozgrywkę, KinectFAAST pokusił się o użycie aplikacji VAC (Voice Activated Commands), dzięki której dodatkowo możliwe jest głosowe sterowanie w grze. Dla lepszego efektu użyty został bezprzewodowy zestaw słuchawkowy RazorFish.

Czy sterowanie w Skyrim na żywo nie jest aby zbyt skomplikowane i męczące? Jeżeli film nie daje dość powodów do opowiedzenia się za lub przeciw takiemu rozwiązaniu, pozostaje możliwość samodzielnego skonfigurowania gry przy pomocy dostępnego oprogramowania. Zachęcamy do dzielenia się wrażeniami.

Więcej o grach:

Źródło: tom's hardware

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DustEater
    4
    Jeszcze trochę a do komputera w ogóle nie będziemy się dotykać xD
    • avatar
      shirase
      4
      Nie mogę się doczekać, by zobaczyć rozgorączkowanych graczy krzyczących do komputera z drugiej strony pokoju "FUS RO DAH!!", a przy tym szaleńczo machających rękami, żeby jednocześnie wyprowadzać ciosy dwoma mieczami ;) Tak, przyszłość gier zapowiada się świetlanie... dla osób patrzących na graczy z boku i zrywających boki ze śmiechu :P
      • avatar
        kapa98
        2
        Bardzo ciekawie to wygląda... Wkurzające może być jedynie ( co do tego tytułu ) to, że musi lewą rękę trzymać ciągle w powietrzu ( może troszkę boleć ;) ). W takim razie poczekam sobie na zakup nowego kompa, wyjście windows "8" i oficjalne oprogramowanie dla Kinecta na PC. Po wydaniu nowego dashboardu dla "8", który wygląda jak w xbox 360 i podłączeniu Kinecta do PC mamy praktycznie 2w1 PC i konsole. Fajnie, fajnie ;)
        • avatar
          Konto usunięte
          2
          Brawo za pomysł i staranie, im wiecej kreatywnych pomyslow tym rynek bardziej sie rozwija i takie rzowiazania nie sa rzadkosci,a ludzie z pomyslami nie siedza na tylkach tylko robia cos pozytecznego. Ten pomysl jest jednak ciekawy, ale dla niedzielnych graczy.
          sterownia myszka i klawiatura nie pregoni jeszcze nic dlugo.
          Wszystkie nowinki zawsze koncza sie na odpowiedzi na pytanie, czy pomagaja i/lub uprzyjemniaja rozgrywke. W tym przypadku moga conajwyzej urozmaicic na pare minut, po czym zaczniesz ginac na glupim bandycie bo Ci sie za wolna wyciagnal miecz, czy nie mozesz trafic we wroga strzelajac z luku.
          Trzy wczytania gry i wrocisz do sprawdzonego, radosnego wycinania henchmenów.
          Ale gratulacje za pomysl. Wiekszy harmider na rynku nowinek ZAWSZE jest doceniany.
          • avatar
            MastaLama
            1
            Fajna ciekawostka i brawa za chęci i trud :) Na pewno fajnie przez chwilę pograć w ten sposób ale myślę, że po 2-3 godzinach może się odechcieć :D może to dobry sposób aby mniej grać ;))
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              i takie coś lubie :)
              • avatar
                Wasek
                0
                Fajnie ale jest sporo do dopracowania. Jeżeli jest akcja czasem ułamki sekundy się liczą. A tutaj wydawane komendy jeszcze są zbyt wolne nie patrząc na to, że strzelanie z łuku jest ciężkie. ;) Pomysł fajny. Tylko czy sprawdzi się w grach RPG?
                • avatar
                  Nickon
                  0
                  Zabieram się do testowania;D
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Ciekawe swoją drogą ile ten gościu nad tym myślał i ile to robił... Ale fajny bajer, choć na dłuższe granie to nie wiem jakby to wyglądało.
                    • avatar
                      Bakak
                      0
                      Rewelka chce coś takiego na PC :)
                      • avatar
                        force
                        0
                        bardzo dobre rozwiązanie... gracze przestaną mieć problem z za małą ilością ruchu i z niszczeniem sobie oczu :)
                        • avatar
                          yoyo.09
                          0
                          hmm ciekawe
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Najlepsze co widziałem na Kinecta ( w sensie praktycznym :P ) i do tego zrobione przez prywatną osobę.
                            Gdyby nie to opóźnienie to by było Bardzo Dobre :P chodź niestety nie na dłuższy czas bo by męczyło np. takie trzymanie ręki w powietrzu.
                            • avatar
                              Arved
                              0
                              Fajnie jakby wykrzykiwał nazwy krzyków i to by działało :D
                              • avatar
                                xMhLx
                                0
                                trochę za wolno, ale z pewnością to ciekawy pomysł
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Czekam na wersję do Wiedźmina :)