Bandyto3xx | 2010-02-22

Smartfon Nokii z procesorem 1,3 GHz

Zobacz więcej w kategorii: smartfony, telefony

producenci: Nokia

 

Paul Jacobs, CEO firmy Qualcomm, poinformował o rozpoczęciu współpracy z Nokią, której celem ma być stworzenie urządzenia opartego o procesor z serii Snapdragon. 

Choć w obecnej chwili najmocniejszy model procesora Qualcomm, jaki zamontowano w smartfonach, pracuje z częstotliwością 1 GHz, to Nokia chce iść na przód i najprawdopodobniej użyje modelu z zegarem 1,3 GHz. 

Telefon, w którym zostanie zamontowana ta jednostka najprawdopodobniej będzie działał pod kontrolą najnowszego Symbiana, o którym mowa tutaj. Nokia zaprezentuje urządzenie jeszcze w tym roku i pokłada w nim duże nadzieje.

Źródło: tcmagazine.com

 

odsłon: 4640

Komentarze

(28)

Tearius

0 + - 2010-02-22 09:25

No tak, tak...jeszcze trochę a zrobią do tych smartfonów bios i będzie można sobie te procesory podkręcać...

Viperus

0 + - 2010-02-22 09:37

Już dawno można było podkręcać procki w telefonach np. HTC

assistant

0 + - 2010-02-22 14:01

I do tego wiatraki z rurkami miedzianymi.

the_bart123

0 + - 2010-02-22 10:08

ja tam nie wiem - ale procki w telefonach mozna podkrecac (i 'skrecac') z tego co wiem

BaMpEr

0 + - 2010-02-22 10:08

juz od wielu lat mozna podkrecac :) i nic sie nie dzieje jedynie szybciej bateria leci i ciut cieplejszy spod

Tearius

0 + - 2010-02-22 11:59

ehh...nie jestem na bieżąco xD

Rayearth

0 + - 2010-02-22 10:42

jeszcze troche to raczej trzeba bedzie z zewnetrznym akumulatorem chodzi...

1GHz jest naprawde wystarczajaco pradozerny

deel77

0 + - 2010-02-22 09:48

Po co 1.3GHz? Ale pewnie lepiej dać szybszy procesor niż optymalizować soft.

Sławekpl

0 + - 2010-02-22 10:08

dokładnie, kretyńskie podejście, zamiast uprościć oprogramowanie, zoptymalizować, skrócić kod, to idą jak woły za stadem czyli M$ który w każdym kolejnym wydaniu okienek zwiększa wymagania sprzętowe
ja na pewno nie czekam na ten telefon :P

the_bart123

0 + - 2010-02-22 10:10

owszem i mozna optymizowac kod - ale ile kosztuje optimizacja setek milionow (jak miliardow) lini kodu - a ile kosztuje wpakowanie szybszego procka

jeomax.co.uk

0 + - 2010-02-22 10:32

Nie zartuj se :)
Nie widziales chyba kodu Symbiana, jak i reszty kodu zrodlowego chyba. Po pierwsze - kod tego OSa jest podzielony na wiele, NAPRAWDE WIELE pakietow specjalizowanych (podobnie, jak w GNU/Linuksie np.), wiec do optymalizacji wystarczy wybrac kilka krytycznych pakietow i po sprawie. Po drugie optymalizacje zazwyczaj stosuje sie do niewielkiej czesci kodu, takze te Twoje wydumane miliardy oznaczaja w praktyce kilka setek, moze tysiac linii kodu w sumie.

the_bart123

0 + - 2010-02-22 11:10

no dobra - jak to taki pikus - to wedlug twojej teorii taka nokia "terroryzuje"/sabotuje wlasna marke specjalnie dajac kiepski produkt?

Dziwne

Maxver

0 + - 2010-02-22 16:05

Patrzcie od "naszej" strony, czyli kupujących, zamiast dać update jakiejś aplikacji/symbiana za DARMO to zrobią nowy, szybszy telefon którym koledzy będą mogli się chwalić że jego ma 1.3GHz a jego 1GHz i jest fajniejszy bo jest nowszy :D a Nokia/firma tylko zarobi na sprzedaży tych telefonów :)

Warmonger

0 + - 2010-02-22 18:20

Oczywiście. Kiedyś komputery osobiste śmigały z Wordem, Winampem i jakąś niekiepksą gierą na procku 300Mhz. Jakie jest racjonalne uzasadnienie kilkukrotnie zwiększonych wymagań wymagań tego prostego w gruncie rzeczy systemu? Funkcjonalny bardziej nie jest, co najwyżej ma ładniejszy interface. I za to użytkownicy są gotowi zapłacić ciężką kasę :/

asffaf

0 + - 2010-02-22 10:09

Miałem kiedyś Nokie N-gage CLS i też była możliwość OC procka :)

Dementor

0 + - 2010-02-22 10:09

jeszcze troche to w smartfonach bedzie core2 duo w procesie 16nm:p
Elegancko poprostu Nokia sie stara

the_bart123

0 + - 2010-02-22 10:12

jesli procek bedzie pobieral mniej lub tyle samo energii co snapdragon 1GHz to czemu nie.

Bo jesli ten procek zre o 33% wiecej energii od snapdragon - to ja przepraszam

pershing6

0 + - 2010-02-22 12:10

nie gniewam sie :)

samo podniesienie zegara o 1/3 jego taktowania nie zwieksza o 1/3 jego TDP

venice

0 + - 2010-02-22 10:37

"(...) pokrywa duże nadzieje w tym urządzeniu."

pokłada, pokłada duże nadzieje... :) Pozdrawiam

CougarV6

0 + - 2010-02-22 11:05

Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na pomysł instalacji małych wkurzających wentylatorków w telefonach? bo przecież nie można w nieskończoność bezkarnie podnosić taktowanie...

the_bart123

0 + - 2010-02-22 11:33

juz by dawali gdyby:

a) wentylator nie powiekszal az tak urzadzenia (pamietajmy ze jestesmy w dobie 10mm grubosci telefonu - gdzie o 2mm grubszy tel to juz naprawde duzo, a nie widzialem wentylatorow cienszych niz.. niewiem 7mm?)

b) by wentylator uzywac uzadzenie musi sie naprawde mocno grzac - pamietaj ze wentylator nie dziala sam z siebie - pobiera energie - co za tym idzie bateria pojemniejsza - a co za tym idzie wieksza i ciezsza


zeby wentylator byl zastosowany to na moje oko musialby byc z 3-4x wydajnieszy procek od takiego snapdragon (NIE 3-4x wiecej MHz - BO KAZDY INFORMATYK WIE ze np. jeden rdzen 2GHz pentium 4 a takiego Qualcomm 2GHz (jak zrobia) to pobor pradu to dwie kompletnie rozne bajki) by taki procek sie przegrzewal (czyli taki snapdragon 3-4GHz) - do tego urzadzenie musialoby miec o WIELE pojemniejsza baterie i grubosc od powiedzmy 30mm wzwyz

kupilbys ""komorke"" o grubosci 30mm o przekatnej powiedzmy 4" wazacej zeby tylko 300g?

oczywiscie z wiatrakiem i powiedzmy 3GHz Qualcomm

pershing6

0 + - 2010-02-22 12:18

Niedlugo pewnie cala obudowa w jakims telefonie bedzie z jednego kawalku aluminium i bedzie sluzyla jako radiator.

Wentyl niepotrzebny.

MastaLama

0 + - 2010-02-22 11:09

Coraz więcej mocy obliczeniowej w małych urządzeniach tylko czy ktoś z tego tak naprawdę korzysta i wykorzystuje to w pełni?
Jeżeli chcę pooglądać filmy, popracować lub poprzeglądać sieć to żeby robić to wygodnie to tylko na PC lub laptopie.
Fajne gadżety ale czy na pewno funkcjonalne i warte swojej ceny?

R2rrO

0 + - 2010-02-22 16:04

Powinni przejść na Maemo i taka N900 wyposażyć w taki procek... Bo jej obecny nie posiada wystarczającego zapasu mocy obliczeniowej i kiedyś stanie sie wąskim gardłem.
Generalnie Nokia zawsze pakowała za słabe procki do swoich cegłofonów a cały Symbian to ich największe nieporozumienie.

Może najnowsze generacje Symbiana i nowe CPU zmienią coś na lepsze. Jednak i tak wolałbym zobaczyć Maemo w akcji a nie cholernego Symbiana :)
Trochę tych tel. Nokii się miało i po dawnej firmie została tylko sama nazwa... Serwis tej marki to już totalna katastrofa!
Nokia musi teraz ostro pracować żeby znów mogła się stać tym czym była kiedyś. Musi przekonać ludzi, że ich produktu już nie muszą być kojarzone z cegłofonami, szybko padającymi bateriami, tandetnym wykończeniem, topornym Symbianem i katastrofalną obsługa klienta i jakością ich serwisów...

Może się to kiedyś zmieni :>

the_bart123

0 + - 2010-02-22 18:04

zatem mniemam ze nie posiadales E55 lub co lepsza E72 :)

R2rrO

0 + - 2010-02-22 22:43

Niestety nie. Mimo ze przewiniło się trochę tel. tej marki przez moje ręce zawsze wybierałem model który spełnia moje kryteria, o których nie będę się rozpisywał...
Te które posiadałem i posiadam obecnie, wypełni spełniają moje potrzeby. Jednak po krótkim użytkowaniu wychodzą wady konstrukcyjne jak grzyby po deszczu...
Skoro nie miałem żadnej "E" coś w nich musiało mi się bardzo nie podobać :)

Jednak to żadne usprawiedliwienie... Taki gigant jak Nokia powinien mieć tak samo dobry każdy telefon. Nie ważne jaki OS jaki numerek czy jaka literka znajduje się w jego nazwie... to że jeden produkt jest doby, dopracowany nie usprawiedliwia od tego, żeby reszta była żenująco tandetna.

Darxis

0 + - 2010-02-22 17:10

Lepszy od mojego w laptopie :)

seniak2

0 + - 2010-02-22 17:12

niech w końcu zrobią telefon z wbudowaną mikrofalówką:D:D

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie