• benchmark.pl
  • Gry
  • Sprzedaż prasy o grach - CD-Action znika z kiosków Ruchu [akt.]
Gry

Sprzedaż prasy o grach - CD-Action znika z kiosków Ruchu [akt.]

przeczytasz w 8 min.

Podobnie jak na całym świecie, tak i w Polsce prasa technologiczna znajduje się w coraz gorszej sytuacji w konfrontacji z internetem - wszak to właśnie jej czytelnicy są najbardziej otwarci na rozmaite nowinki. I tak oto sukcesywnie sprzedaż prasy o grach i komputerach leci w dół.

Kiosk Ruchu

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane za miesiąc luty 2011 roku. Nie pojawia się tam absolutnie nic niespodziewanego - wszystkie wydawnictwa znacząco obniżyły swoją sprzedaż. Najboleśniej odczuł to lider zestawienia - czasopismo CD-Action, choć rezultatów śmiało mogłaby zazdrościć cała konkurencja.

Tytuł

Sprzedaż w lutym 2011 roku

Sprzedaż w lutym 2010 roku

CD Action

101 105

PC Format

84 250

Komputer Świat

49 310

PC World

41 126

Chip

38 140

Play!

17 397

Główny rywal wrocławskiego magazynu - warszawski Play! w chwili obecnej balansuje na cienkiej granicy opłacalności wydawania czasopisma. W trakcie ostatniego roku stracił aż 7000 czytelników i choć w obliczu 25 000 utraconych przez CD-Action wydaje się to wynikiem stosunkowo niegroźnym, to warto nadmienić, że była to prawie połowa wszystkich miłośników Play!. Straty notowały też magazyny technologiczne, które nie są związane z grami komputerowymi, jednak w ich przypadku zmiany nie były aż tak dynamiczne.

Gdy porównany wyniki w skali miesiąca, zaskakuje bardzo nierówna forma CD-Action. W przypadku tego magazynu oczywiste jest jednak to, że o wynikach sprzedaży decydują również inne czynniki, między innymi zawartość dołączanych do pisma płyt DVD.

Tytuł

Sprzedaż w lutym 2011 roku

Sprzedaż w styczniu 2011 roku

CD Action

93 337

PC Format

70 672

Komputer Świat

43 333

PC World

33 825

Chip

30 710

Play!

12 816

Przypomnijmy, że wydawnictwo Bauer na początku kwietnia do kiosków wprowadziło kolejne pismo - Playbox, czyli magazyn adresowany do posiadaczy konsol. Na wynikach sprzedaży wszystkich trzech pozycji Bauera: CD-Action, PC FormatPlaybox znacząco odbić może się jednak konflikt z potężnym dystrybutorem prasy w Polsce - firmą Ruch, która swoim zasięgiem obejmuje popularną sieć kiosków, salonów prasowych, ale też między innymi Empiki.

Już od czerwca z kiosków znikną wszystkie czasopisma Bauera, poza popularnym CD-Action będą to między innymi marki takie jak Tele-Tydzień, Twój Styl czy Bravo, które mają setki tysięcy wiernych czytelników. Ruch posiada 40% udziałów w rynku dystrybucji prasy i tym razem to on wypowiedział umowę Bauerowi. Tym razem, ponieważ podobna sytuacja miała miejsce dwa lata temu. Wówczas jednak karty rozdawało wydawnictwo, chcąc uzyskać bardziej przychylną ofertę we wzajemnych negocjacjach.

- Strategia negocjacji z pozycji siły realizowana przez firmę Ruch SA może doprowadzić do destabilizacji rynku dystrybucji w Polsce - powiedział Wirtualnej Polsce Witold Woźniak, prezes wydawnictwa Bauer.

Najbardziej interesujące jest jednak to, jak wpłynie to na rynek prasy technologicznej, która i tak nie znajduje się w najlepszej kondycji. Jedyną nadzieją jest fakt, że wydawnictwa Bauera mają dość wiernych fanów (wszak oba są liderami rynku), którzy chętnie ruszą do konkurencyjnych salonów prasowych.

[Aktualizacja] Wygląda na to, że redakcje prasy technologicznej od Bauera mają o jedno zmartwienie mniej. Dosłownie kilka godzin po publikacji naszej wiadomości serwis Wirtualne Media poinformował, że wydawca porozumiał się z Ruchem.

Więcej ze strefy gier:

Źródło: ZKDP, Gry-OnLine, Wirtualna Polska

Komentarze

30
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Niestety jestem w UK i ciężko mi teraz kupować CDA, ale będąc w Polsce kupowałem co miesiąc (może tylko parę nr przeoczyłem ;P). Szkoda, ale przecież istnieje jeszcze prenumerata :)
    • avatar
      Ari93
      0
      tytul "Sprzedaż prasy o grach - CD-Action znika z kiosków"

      i dalej... "Już od czerwca z kiosków znikną wszystkie czasopisma Bauera, poza popularnym CD-Action będą to między innymi marki takie jak Tele-Tydzień, Twój Styl czy Bravo, które mają setki tysięcy wiernych czytelników."

      prosze o wyjasnienie bo ja z tego nic nie rozumiem...
      • avatar
        patryk78
        0
        Byłem i jestem stałym czytelnikiem CHIP'a od 1999 roku (to chyba nałóg) i obserwuję jak to pismo stacza się po równi pochyłej od jakichś trzech-czterech lat, kiedyś było to świetne pismo dla (pół)profesjonalistów, teraz staje się kolorowym magazynem dla ... sam nie wiem dla kogo, zaczyna przypominać LOGO albo coś takiego. Wydawnictwo Burda ewidentnie dąży do zarżnięcia kolejnego fajnego pisma, wcześniej wykończyli ENTER'a robiąc z nim dokładnie to samo co teraz robią z CHIP'em.

        Nie dziwię się że sprzedaż leci na łeb na szyję.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Nie chodziło tylko o CDA czy tyko technologiczne jak CDA i PCF. Ruch chciał wycofać wszystkie tytuły od Bauera (cała masa tytułów) i nie chodziło, że wszystkie się słabo sprzedają tylko o umowę między wydawnictwem, a tą siecią sprzedaży.

          Natomiast wygląda, że już się dogadali więc możecie też już pisać sprostowanie zarówno co do powodu jak i samego faktu wycofania ;)
          http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czasopisma-bauera-nie-znikna-z-kioskow-ruchu

          Trzeba bardziej sprawę badać zanim się wyciągnie własne wnioski. Tak jak ostatnio wszyscy pisali, że podobno Wisła Kraków chce ściągnąć Ruuda van Nistelrooya :P
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            CDA to klakierska makulatura.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Ale jak to? Przecież my lud pracowniczy nałożyliśmy na takie przedsiębiorstwa duże podatki i regulacje dzięki czemu Polska miała się szybciej rozwijać i wszyscy mieli być równi.
              Dzięki wysokim podatkom miała kwitnąć przedsiębiorczość a to co nieopłacalne dzieki wysokim ceną w Polsce miało się opłacać. Dlatego w imieniu ludu pracującego żądam powołania sejmowej komisji śledczej, wydania niepotrzebnie paru milionów zł i rozwiązania afery prasowej.
              • avatar
                barst
                0
                Ja osobiście tego typu czasopisma kupuję tylko wtedy, gdy są interesujące mnie gry dodane na DVD. A, że ich nie ma co miesiąc to i ciężko utrzymać stałego klienta, proste :P
                • avatar
                  Kropeczka
                  0
                  Wątpię żeby ktoś z wydawców prasy komputerowej to przeczytał, ale....... może jednak.

                  Zdarza mi się podróżować po Polsce i czasem najdzie mnie chęć na pogranie w coś. I nachodzi mnie chęć na kupienie jakiejś gazetki z grami. W kioskach jest kilka tytułów zazwyczaj.

                  I tu szok na okładce nie ma jaka gra jest na płycie, CD Action ma to jako jedyna gazeta. A gazeta w folii, płyta lata w środku.
                  Ba niekiedy w większych sklepach jest tak iż jest gazeta a o płytę trzeba pytać w BOK.

                  Ze 3, 4 razy zawzięłam się przewertowałam dany miesięcznik od A do Z.
                  I nic, wzmianka iż razem z nim powinna być płyta DVD to wszystko.

                  O zawartości nic. Nie kupiłam.

                  Nie wiem może ktoś mnie uświadomi, czy wydawca to debil, czy bierze mnie za Boga ????

                  Parę razy miałam chęć kupić dany tytuł ze względu na grę, ot żeby się odprężyć. Ale sorki w ciemno nie kupię.

                  A to z gazetki kupiłam Two Worlds a później już wersję pudełkową 2 i jestem happy.

                  Także drodzy wydawcy jak nie chcecie przejść na bezrobocie piszcie na okładce co dany numer ma na płycie. Uwzględnijcie iż prasę się foliuje - nawet jeśli nie u Was to "po drodze"

                  W dużych miastach macie silną konkurencję w postaci przecen gier w marketach w cenie 6-12 zł. A nawet na wsiach jest net i np. Allegro.

                  Także nie Wy nam łaskę robicie, jeśli jesteście na to za głupi - nie rozumiecie tego to .... bye.

                  • avatar
                    mgkiler
                    0
                    ROZWIAZANIE?

                    Gazety BEZ PLYT DVD jakos moga kosztowac 8-10zl. Mi nie zalezy na DVD bo sobie moge sciagnac z netu. A papierowa gazete chetnie czytam np w pociagu.
                    Jakby to zrozumieli tworcy magazynow komputerowych i zrezygnowali z dolaczonego DVD i obnizyli cene do takiej jak magazynow bez DVD to by sprzedaz skoczyla w gore.

                    Dzis kazdy ma net. Nikomu nie zalezy na dolaczonym DVD.
                    • avatar
                      Kropeczka
                      0
                      mgkiler
                      ".....Mi nie zalezy na DVD bo sobie moge sciagnac z netu....."

                      Bez komentarza
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Tylko dlatego ze dają WSPANIAŁE PEŁNE WERSJE gdyby nie to byli by nisko albo by ich w ogóle nie było CD - Action tak trzymać
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Gazety informatyczne to już PRZESZŁOŚĆ. Kiedyś nie było miliona for i stron poświęconych IT - a teraz?
                          Po co płacić za papier, skoro w internecie jest 100% to samo, tyle tylko, że za darmo?