• benchmark.pl
  • Gry
  • Stormrise (PC) pierwszą grą wymagającą DirectX10 i Windows Vista
Gry

Stormrise (PC) pierwszą grą wymagającą DirectX10 i Windows Vista

przeczytasz w 1 min.

Jak donosi serwis PCGamesHardware.com, wszystko wskazuje na to, że najnowsza strategia firmy Creative Assembly, twórców słynnej serii Total War, nosząca tytuł Stormrise będzie pierwszą grą wymagającą do jej uruchomienia karty graficznej wspierającej DirectX 10 i Windows Vista. Fakt ten został potwierdzony w rozmowie przeprowadzonej przez redaktorów serwisu z głównym projektantem Stormrise – Artem Kulakov’em, który jednoznacznie wskazał, że gra została stworzona wyłącznie pod Vistę i DirectX 10.

Powodem takiej decyzji miały być zalety i kompatybilność DX10 z konsolami nowej generacji oraz większe możliwości uproszczenia silnika renderującego. Stormrise został bowiem od początku pomyślany jako gra multiplatformowa, która oprócz komputerów PC ma pojawić się również na konsolach Xbox 360 i Playstation 3. Stąd też owa wspomniana wyżej kompatybilność była jednym z ważniejszych czynników takich a nie innych decyzji studia Creative Assembly.

Cóż, jak widać producenci powoli szykują się do „podnoszenia poprzeczki” wymagań sprzętowych w nowych grach. O tym jednak czy dla Stormrise będzie warto o pomyśleć o ewentualnych zmianach sprzętowych w naszych komputerach przekonamy się niebawem, gdyż premiera gry zapowiedziana została na koniec tego miesiąca.

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    19arek93
    0
    Szkoda że nie DX 10.1 ;-)
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Kurde gra prezentuje się świetnie na tym filmiku i na dodatek w hd tylko szkoda że nie na dx 9.c
      • avatar
        bchrubas
        0
        Ciekawe, może to zmotywuje niektórych do dogłębnego zbadania "kompatybilności" DX10 i WinXP ;-)
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Jakieś kanciaste te modele postaci...
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Jak pierwsza gra? A Halo 2 na pc również było przez jakiś czas tylko pod viste i dx 10 :)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Kiepska grafika, denna animacja, kanciaste modele ja tu nie widzę żadnego dx10 nawet jak na 9c to grafa do dupy.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Na zyski autorzy gry poczekają parę miesięcy aż wyjdzie Windows 7.
                • avatar
                  Dzban
                  0
                  Fajny klimat SF i walka z mutantami. Grafika jest OK. Animacje też złe nie są. Marudzicie. A modelom przydałoby się nieco vertexów tu i tam ale też nie jest źle. A ja mam viste i kartę DX10 więc będę mógł zagrać.
                  • avatar
                    suntzu
                    0
                    Zapowiada się siekana, modele są kanciaste bo pewnie będzie pare set postaci w jednym momencie... będzie się działo....

                    Empire at war jest fatalne pod względem optymalizacji. Gra ciągnie z 1 rdzenia korzyści i dlatego działa najlepiej na i7.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Może to tak wygląda bo to RTS a my i tak będziemy widzieć te jednostki z pewnej odległości (i pewnie będzie ich do tego bardzo dużo) więc jeśli każdy model byłby dopracowany to wymagania systemowe mogłyby być bardzo wygórowane :P
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Na gry-online jest news, że gra będzie wspierała DX10.1. Podobno ma w tym trybie szybciej działać niż w Dx10.
                        Biorąc pod uwagę, że gra będzie działać na Xboxie 360, który ma w trzewiach coś na wzór Dx9c, to pewnie ktoś wcześniej czy później dopatrzy się jak to przerobić na pececie, żeby działało pod DirectX 9. Ale poczekamy, zobaczymy. Mam nadzieję, że grafika będzie warta tych wymagań, bo IMO DX10.1 ma (niewykorzystany póki co..) potencjał.