Andrzej Michalski | 2010-01-09

Superkomputer z siedmioma kartami graficznymi

Zobacz więcej w kategorii: komputery

producenci: inny

 

Inżynierowie z uniwersytetu w Antwerpii w Belgii zbudowali, najpotężniejszy na świecie 'desktopowy' superkomputer o nazwie - FASTRA II.

Komputer oparty jest na sześciu dwurdzeniowych kartach graficznych Nvidia GeForce GTX 295 i jednej GeForce GTX275. W sumie urządzenie posiada 13 procesorów graficznych, co daje moc obliczeniową aż 12 teraflopów. FASTRA II ma się sprawdzić głównie w skomplikowanych badaniach medycznych (tomografia komputerowa). Jego koszt obliczono na około 6000 Euro.

Siedem kart graficznych to nie wszystko z czego składa się ów komputer. Całość opiera się na płycie głównej ASUS P6T7 WS (chipset X58) posiadającej 12 GB pamięci RAM Corsair DDR3 1333 (6 x 2 GB), procesorze Intel Core i7 920, dysku twardym Samsung Spinpoint F3 1TB oraz zasilaczu Thermaltake Toughpower o mocy 1500W plus dodatkowo trzech zasilaczach po 450W. Obudowę wykorzystano firmy Lian-Li, model PC-P80, a system operacyjny to CentOS Linux.

Źródło: iTechNews  

    

Zagłosuj w drugim etapie Plebiscytu Produkt Roku 2010 i wygraj wyprawę w dowolne miejsce Świata!

Głosuj na Produkt Roku 2010!


odsłon: 18004

Komentarze

(125)

dziobek1166

0 + - 2010-01-09 11:02

to sześciu czy siedmiu w końcu!!?

piranha

0 + - 2010-01-09 11:13

6xGTX295 + gtx275 = 7 kart graficznych :)

XaRaDaS

0 + - 2010-01-09 11:16

7 kart 6x GTX 295 :D

VMAX OC

0 + - 2010-01-09 17:39

no bo gtx 275 to do worda dali xd gdy nie wykonują badań, to pracownik pocina w pasjansa ;D

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 17:20

Zasilacz by padł przy siódmym gtx295, dlatego dali gtx275 jako rendering obrazów, reszta zapewne obliczenia przestrzenne.

VMAX OC

0 + - 2010-01-11 19:11

moja wersja jest lepsza :D

treposlaw

0 + - 2010-01-09 11:10

Yyy... Na noc macie z tymi newsami?

studencikus

0 + - 2010-01-09 11:10

jaki geek na zdjeciu :p

Czaszka

0 + - 2010-01-10 01:53

Hahaha! Dosłownie książkowy przykład Geek'a i do tego jeszcze jak mówi :D założę się że chodzi spać ze swoim laptopem ^^

mdf11

0 + - 2010-01-11 10:12

hehe, jak kolesia zobaczyłem to od razu sobie pod nosem powiedziałem "jaki geek" :D

wszerad

0 + - 2010-01-09 11:11

Takie coś ma sens? Zdaje się płyty mają ograniczoną ilość linii PCI-E więc tu dwa procesory graficzne dostaną 8 linii to chyba mało.

A i tak zaraz będzie Fermi i wystarczy pewnie dwa razy mniej kart...

XaRaDaS

0 + - 2010-01-09 11:18

Jasne już za tydzień ;) zresztą jak pewnie nawet filmiku nie obejrzałeś to po co komentować, jakbyś obejrzał to byś wiedział do czego będzie to zastosowane.

wszerad

0 + - 2010-01-09 12:15

Skoro taki sprzęt to chyba ciężkie obliczenia co? Chyba nie biorą o tak żeby po naciągać bogatych lekarzy wpieprzając im jak najwięcej sprzętu po prowizji?

aello

0 + - 2010-01-09 11:23

Każda ma x16, bo płyta posiada układ nf200, który dodaje pare linii pci-e

jankesdh

0 + - 2010-01-09 18:45

Niezupełnie dodaje tylko rozszerza linie udostępnione od chipsetu.

Ta płyta ma 1 slot pracujący zawsze 16x, potem 3 sloty 16x/8x i 3 razy 8x, więc 1 pracuje na pełnej przepustowości a reszta na 8x.
Tak przynajmniej wynika ze strony producenta.

SADUS

0 + - 2010-01-09 23:34

Niby tak ale facet powiedział, że obsługa pełnej mocy sprzętu wymagała hackowania i zmieniania oporogramowania więc pewnie wykorzystują moc sprzętową.

R2rrO

0 + - 2010-01-09 11:25

zaraz czyli za rok ? lol


No fanie gdyby NV wreszcie wydała swoja kartę :) Inne karty mogłyby wtedy potanieć ;)

Rekuto

0 + - 2010-01-09 15:31

Największy krytykant nic tylko krytykować, matka Cie nie nauczyła trochę szacunku ?

R2rrO

0 + - 2010-01-09 16:48

Przecież ja się odnoszę z szacunkiem do "krytyki" :] PS: Obraziłem Twoja ulubiona firmę, markę, czy po prostu miałeś ciężki dzień :] ?


Rekuto

0 + - 2010-01-10 12:53

Ciężki dzień, troche mnie drażni jak wchodze w co drugi news i widzę tylko krytyke.

R2rrO

0 + - 2010-01-11 11:14

Gdyby świat był idealny.... No ale niestety nie jest :/ Krytyka ma się dobrze i wciąż się rozwija :)
Też jej nie lubię ale siedzę cicho, bo sam często krytykuje - przecież ludzie tez nie są idealni ;)

spavatch

0 + - 2010-01-12 02:02

Dla Twojej informacji krytyka może być pozytywna lub negatywna.

R2rrO

0 + - 2010-01-12 12:47

Masz na myśli krytykę konstruktywna ? Niestety... Ja się wyspecjalizowałem w analizie i ocenie tylko tych złych stron ;) Jak wiadomo ocena zawsze w tym wypadku będzie negatywna. Jednak wydaje mi się, że bardziej budująca i mobilizująca ;P Czasem jednak bywa bardzo wyrachowana i niszczycielska? - ale naprawdę rzadko.
Tak czy inaczej zawsze się odnoszę z szacunkiem do samej "krytyki" ;)

sz4rlej

0 + - 2010-01-16 12:53

krytyka konstruktywna też się odnosi do "złych stron" różni się tym on negatywnej, że opiera się na sensownych argumentach, dając jednocześnie możliwość poprawy błędów krytykowanemu :) krytyka negatywna wygląda tak: " NVidia SUXXX, ATI ssie" ;)

XaRaDaS

0 + - 2010-01-09 11:19

A tak po za tym to ten news stary jest, dobre z 2 tyg. temu czytałem o tym kompie :D

szawel

0 + - 2010-01-10 09:49

Jak 90% newsów tutaj ;)

aello

0 + - 2010-01-09 11:21

Informatycy - dbają o styl :P

http://demotywatory.pl/1427/Informatycy

Gonzo

0 + - 2010-01-09 11:31

W takich koszulach ja rąbie drewno do kominka ;>

Rayearth

0 + - 2010-01-09 12:02

dobre :d

Gonzo

0 + - 2010-01-09 11:44

12 TFlops :D i te taśmy dzięki którym można obok siebie umieścić wszystkie dwuslotowe karty :))) Można coś takiego kupić, czy zrobili je sami ? Za dnia badania, a po nocach pewnie siedzą i benchmarki robią ;) hehe

Rayearth

0 + - 2010-01-09 12:01

smieszne :D

bucyfer

0 + - 2010-01-09 12:19

Mogli chociaż SSD dać :)

Bandyto3xx

0 + - 2010-01-10 12:35

dokładnie :-)

miedzianek

0 + - 2010-01-09 12:33

Albo koles sepleni albo ma dziwny akcent xd

thunder

0 + - 2010-01-09 12:41

hmm..
Facet chciał wrzucić sobie parę kart do swojego PC bo ma alergie na konsole. Ok spoko. Nie umiem ale zrozumiem.
Popyka sobie teraz w far cry czy co tam sobie chce ale po kiego grzyba wmontowuje w to legende o medycynie i niesieniu pokoju światu ?

Do obsługi tomografu w pobliskim szpitalu używają kompa starszego od kochanki dyrektora...

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 12:05

Tak i czekają tydzień na wyniki :) ten komp służy do obrazowania 3D kości, na filmiku jest to pokazane i na 100% ten twój komputerek tak szybko nie przetworzy danych, aby wyświetlić obraz 3D pewnie z rozdzielczością 12Mpix.

Factor

0 + - 2010-01-09 12:43

WOW widzę, że mają się czym chwalić O_o ... Byle kto mając tyle kasy poskłada taki sam albo nawet mocniejszy komputer...

Gonzo

0 + - 2010-01-09 12:52

To akurat prawda :)

saddam

0 + - 2010-01-09 17:39

Wiec na co czekasz? Poskladaj lepszy i napisz caly soft dla konkretnych zastosowan profesionalnych, a ja czekam z niecierpliwoscia na recenzje.

Factor

0 + - 2010-01-10 10:07

Daj tyle kasy i nie ma problemu z poskładaniem ...

saddam

0 + - 2010-01-10 12:22

Daj... Nie ma to jak dobry argument.

saddam

0 + - 2010-01-10 12:25

Wiec co dokladnie zrobisz lepiej? Jakies konkrety? Jaka plyta, jakie procki, karty? Oczywiscie nie zapominajac od kosztach.

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 17:27

celeron^^

Baleryon

0 + - 2010-01-09 12:46

Ech, sprzęt-marzenie każdego nerda.

Nb. przypomina się artykuł sprzed parunastu lat, bodajże w PC Kurierze - "Superkomputer na biurku", traktujący o najmniejszej, desktopowej stacji roboczej z Alphą AXP (i Windowsem NT). Cóż, technika poszła naprzód.

djrafik

0 + - 2010-01-09 12:57

ciekawe ile klatek w crysisie to wyciągnie heh he ;D

SoundsGreat

0 + - 2010-01-09 14:07

40

synn1993

0 + - 2010-01-09 14:26

ten komputer wycisnął 580 FPS http://www.gram.pl/news_8gvhG,,0_580_FPS_w_grze_Crysis.html
Wiec ten chyba trochę więcej :]

Promilus

0 + - 2010-01-10 11:26

Nie wycisnął - to tylko ekstrapolacja wyników z 4GPU na 16. Nie wiem czy wiesz, ale SLI i crossfire obecnie wykorzystują do renderingu max 4GPU, 6GTX295+275 to 13GPU. Więc można co najwyżej powiedzieć że teoretycznie crysis vhigh full hd aa4x poszedlby na 13*wynik pojedynczego gt200b*(współczynik skalowania sli)

Player1

0 + - 2010-01-09 13:07

Ale kocopoły co niektórzy pier***ą! Ciekawe ilu z was ma choćby cień bladego pojęcia o technikach obrazowania stosowanych w nowoczesnej medynie (tj. w krajach rozwiniętych nie w Polsce). Gość wygląda jak geek bo to jest geek, w innym przypadku nie opowiadałby z wypiekami na twarzy o komputerze z 7 kartami graficznymi.

cura666

0 + - 2010-01-12 19:12

Kiedys lekarz bardzo obrazowo opisal mi efekt palenia fajek. I to Polak ;-)

zedmen

0 + - 2010-01-09 13:30

Koleś wygląda jakby od 10 lat nie wyszedł z tego budynku.

xorg01

0 + - 2010-01-12 14:42

To bardzo możliwe ;]

dysan112

0 + - 2010-01-09 13:56

jak by pomyśleli to by wzięli HD 5000 wersje dwurdzeniowe, lepiej wydajniej i mnie prądu je. Proste

saddam

0 + - 2010-01-09 17:35

Napisz do tego uniwersytetu i wyslij projekt swojej stacji roboczej, to pewnie Cie zatrudnia od reki...

To nie jest komputer do gierek i innych pierdół, a pod wzgledem zastosowan profesionalnych ATI jest kilka epok za nVidia wiec innego wyboru nie mieli.

dysan112

0 + - 2010-01-09 20:15

mylisz pojęcie stacji roboczej. Po prostu im się nudziło i "przeładowali" normalny komputer taki jaki masz w domu.

Co do grafik to masz FireGL czy odpowiedniki u zielonych itp.. To są grafiki do zastosowań w stacjach roboczych a nie jakieś GeForce coś tam.
Jeśli chodzi o procesory to stosuje innego typu jednostki a nie takie jakie masz w domu.

Nie myl stacji roboczej z komputerem jaki masz w szkole czy jaki ma sekretarka. Te komputery często nawet dysku twardego nie mają bo poco (sieciowy na serwerze wystarczy)

Władowanie Linux-a o niczym tu nie świadczy

saddam

0 + - 2010-01-10 02:18

Jesli stacja robocza ma wykorzystywac jedynie moc SP za posrednictwem CUDA, to po co maja przeplacac za Quadro i TESLA? Na dodatek nie ma modelu Quadro, ktory bylby odpowiednikiem GTX295...

Jesli chodzi o procka, to z latwoscia moga go wymienic na Xeona W35xx w razie potzeby. Ten model plyty glownej jest dosc czesto wykorzystywany w jednoprocesorowych stacjach roboczych ze wzgldu na powiekszona liczbe kanalow PCIe x16. Wiekszosc plyt pod Xeony ma 2-3 sloty PCIe, a w przypadku plyt DP jest jeszcze gorzej. Po tak lakonicznych komentarzach wnioskuje, ze nie masz zbytnio pojecia o temacie.

dysan112

0 + - 2010-01-10 08:48

Widziałeś kiedyś w ogóle płyty serwerowe że tak piszesz, oni tylko dostali kilka kart od sponsora kasę i coś zbudowali.

Co do kart to się stosuje odpowiednie modele nie rozumiesz ? To samo procesory serwerowe, działają na innej zasadzie niż to co masz.

Swoją drogą nie oceniaj ludzi zbyt pochopnie

Promilus

0 + - 2010-01-10 11:29

A czym to się różni - ty wiesz? socketem? buforowanym ramem? hotplug kartami? I co jeszcze? Ano w sumie nic.

saddam

0 + - 2010-01-10 12:54

Obecnie nawet socket jest ten sam, a Xeony W35xx potrafia sie zadowolic rowniez RAMem non-registered non-ECC wiec roznic praktycznie nie ma.

saddam

0 + - 2010-01-10 12:21

Widzialem plyty DP oraz MP i wlasnie z tego powodu moge smialo napisac, ze nie masz bladego pojecia na ten temat.

Jakie odpowiednie modele kart? Przeciez jasno napisalem, ze w tym komputerze chodzi JEDYNIE o moc obliczeniowa procesorow strumieniowych wiec NIE MA najmniejszej rozniczy czy jest to Quadro, czy GF. W przypadku Quadro koszt bylby 6-10x wyzszy, a moc obliczeniowa znacznie nizsza ze wzgledu na brak profesionalnego odpowiednika dla GTX295. Po prostu NIE MA TAKEIGO QUADRO.

Procesory serverowe dzialaja niby na jakiej innej zasadzie? Pod te plyte podepniesz zarowno i7 jak i Xeon'a W35xx... Ten ostatni koment jest jeszcze bardziej lakoniczny i jedynie potwierdza, to co zauwazylem na samym poczatku. Zero konkretow...

dysan112

0 + - 2010-01-10 22:08

Uwielbiam ten tekst "widziałem coś i wiem wszystko i jestem najlepszy"

tylko wiesz jak by tak każdy myślał jak ty to by nie było Opteronów/Xeonów bo poco przecież to niczym się nie różni od tego co mamy w półkach sklepowych, to samo grafiki.

A co do grafik i wydajności procesorów strumieniowych to poczytaj na temat HD 5000, karty są wydajniejsze i mniej prądu pobierają.

Ale wiesz lepiej prawda ?


Promilus

0 + - 2010-01-11 00:29

A czymże jest opteron jak nie athlonem 64 z 3 zamiast 1 łączem Hyper Threading? Albo Xeon czym się różni od Core 2 Duo? Różnice są takie jak między Quadro albo Teslą a GTX280;)

jankesdh

0 + - 2010-01-11 10:32

Nie pamiętam w jakich app (profesjonalna jakaś)to było, Quadro dzięki innym sterownikom osiągało znacznie lepsze wyniki. Ten test był chyba na tomshardware.com jeśli się nie myle.

Fizycznie róznic nie ma, więc jak oni mają własny soft to po co przepłacać.

saddam

0 + - 2010-01-11 12:04

Cchodzi o nVidia performance drivers i zmodyfikowane API oparte na DX. Roznica w stosunku do trybu DX oraz OpenGL wynosi setki procent nawet w przypadku modeli dosc dalekich od high-endu. Caly soft od Autodesk z nimi wspolpracuje. W 3d maxie po przelaczeniu z DX na Quadro performance drivers moge pracowac z ta sama plynnoscia przy 4x wiekszej liczbie wielokatow.

Jest jeszcze akcelaracja na GPU i generowanie/obliczanie roznych efektow na GPU w After Effects, Premiere Pro czy tryb OpenGL dla photoshopa ale to zupelnie odrebna kwestia.

saddam

0 + - 2010-01-11 11:34

Ze wzgledy na specyfike swojej pracy od ponad 4 lat pracuje na stacjach roboczych DP, a obecnie stoje przed zakupem wlasnej wlasnie na Xeon'ach W3540. Zadnych rewolucyjnych roznic w stosunku do normalnych prockow nie ma. W zasadzie ograniczaja sie do nieco lepszej wydajnosci oraz mozliwosci pracy w systemie DP oraz MP. Ostatnie normalne procki, ktore mogly pracowac w systemie DP byly na Socket370. Od tego czasu Intel ograniczyl taka mozliwosc wylacznie dla Xeon'ow i trwa do do tej pory.

ElFi_

0 + - 2010-01-12 12:25

Nie kupuj serwerówki do domu - szkoda kasy i nerw. Ja się właśnie pozbyłem zestawu 2xE5420 na S5000PSL z 16GB FBDIMM. W porównaniu do i7 920@4GHZ jaki teraz mam to był straszny muł. Czas liczeń spadł o 40% - alem się wnerwił na utopioną w Xeony kasę.....

saddam

0 + - 2010-01-11 11:34

Ze wzgledy na specyfike swojej pracy od ponad 4 lat pracuje na stacjach roboczych DP, a obecnie stoje przed zakupem wlasnej wlasnie na Xeon'ach W3540. Zadnych rewolucyjnych roznic w stosunku do normalnych prockow nie ma. W zasadzie ograniczaja sie do nieco lepszej wydajnosci oraz mozliwosci pracy w systemie DP oraz MP. Ostatnie normalne procki, ktore mogly pracowac w systemie DP byly na Socket370. Od tego czasu Intel ograniczyl taka mozliwosc wylacznie dla Xeon'ow i trwa do do tej pory.

TomaszPawel

0 + - 2010-01-10 22:18

Buhahaha - to nVidia goni ATI a nie ATI nVidię...

To ATI ma najszybszą podwójną precyzję obliczeń - a nVidia nawet w porównaniu do serii HD48xx jest 8 razy wolniejsza!

Mój komputer do obliczeń w BOINC ma się składać z 4xHD5870 i będzie miał moc... 11 Teraflopów...

Gdybym zastosował w nim 4xHD5970 miałby moc... 18,4 Teraflopa...

Zaletą zaprezentowanego projektu opartego na GTX nVidii jest ... oprogramowanie ....

Obecnie moje 2 komputery mając moc 8 Teraflopów - i składają się tylko z 3 GPU... ATI

http://www.tomaszpawel.republika.pl

TomaszPawelTeam BOINC.

saddam

0 + - 2010-01-11 12:33

Sam wspomniales, ze sila rozwiazan nVidii jest wlasnie szerokorozumiane oprogramowanie i to mialem na mysli piszac o duzej przewadze w zastosowaniach profesionalnych.

KamiKAzeDBC

0 + - 2010-01-18 10:29

yyy wejdź w zestawienie gpu na tej stronie... ta zakładka ostudzi twój temperament... i dowiesz się nawet że mocny gtx 275 jest prawie tak wydajny jak 2x4890 nie mówiąc już o zamierzchłych 4870... poza tym oprogramowanie nVidi zabija ATI

O.C MIZIU-KIZIU

0 + - 2010-01-09 14:06

Ooo herbata mi się rozlała, dawać mi to do mnie. Co za monstrum łaaaaaaaaaał

KamiKAzeDBC

0 + - 2010-01-09 14:21

Pograł bym na nim chwilke... a potem Poznań miał by zanik prądu :)
A radków nie wzięli bo ta maszyna miała być wydajna :p

Silver

0 + - 2010-01-09 20:11

Komputer jak z Allegro :P
Jak zwykle coś spaprane:
1) Tu powinno być SSD!
2) Ten procek nie da rady 2 kartom, dwuprocesorowa płyta powinna być, z resztą dzięki niej zbudować sobie można lepszy :P po za tym jak jechać na maxa to i7 extreme (z resztą wkrótce wyjdą 6 jajowce).
3) przecież szybszy/wydajniejszy jest WD 2TB.

aello

0 + - 2010-01-09 20:51

Widać nie czytałeś do czego ma służyć ten komputer:
"FASTRA II ma się sprawdzić głównie w skomplikowanych badaniach medycznych"

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 12:10

Większość nie kapuje, ale oni widzą tylko komputery do gier. Ten będzie wykorzystywał CUDA do obliczeń i dlatego potrzebna jest taka moc obliczeniowa grafik, bo ŻADNA płyta wieloprocesorowa nie umożliwia tego.

NightSlash

0 + - 2010-01-10 13:16

I pomyśleć, że za kilka lat taką moc będzie miała karta dwuprocesorowa na jednym zasilaczu.

Silver

0 + - 2010-01-10 16:50

Tak przyznam wam rację... nieczytałem. Ale przecież coś musi przekazywać sygnał/instrukcje by te karty coś robiły. Wydaje mi się, że dwuprocesorowa płyta byłaby lepszym rozwiązaniem, bo jeden procek może nie nadąrzyć, a przy takim "batalionie" kart prawdopodobne jest zapchanie się (opóźnienia bądź jak kto woli przycinki).

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 17:45

Raczej nie, raczej się liczy taktowanie procesora a niżeli ilość rdzeni. Poza tym Drugi procesor potrzebuje dodatkowego prądu, do tego ram. A i miejsca mało. Jak myślisz dlaczego nie wsadzili siódmej gtx295??

saddam

0 + - 2010-01-11 18:02

Problem w tym, ze plyty DP maja znikoma liczbe slotow PCIe.

ElFi_

0 + - 2010-01-12 12:31

S5000PSL (kilka latek już ma) ma 4 sloty PCIE. Mechanicznie 2x16 i 2x8, elektrycznie 2x8 i 2x4, więc nie ma powodów do narzekań (no może na wydajność owej platformy Xeonowej wogóle np: FB-DIMM 667MHZ CL5). Z nowymi xeonami (Nehalem) będzie lepiej, ale i tak jak nie podkręcisz to będziesz badał ogon stawki pod względem wydajności.

multijumper

0 + - 2010-01-09 23:55

Kosz na grafy i tasiemki...genialne w swej prostocie :D

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 00:15

stare.

multijumper

0 + - 2010-01-10 00:25

A ja wolę młode ;P

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 16:50

Mi chodziło o to ze już to widziałem. A nie o sprzęt.

multijumper

0 + - 2010-01-11 22:38

A ja dla odmiany miałem na myśli kobitki...

Krzychu2009

0 + - 2010-01-12 10:23

też tak myślałem, ale za późno bo już wysłałem hehe. Raczej większość woli młode:P

lavenda7

0 + - 2010-01-10 11:40

to jest cudeńko kupcie m itakie do domu!:D

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 12:11

I co z tym zrobisz ?? w grach nie uzyskasz rewelacyjnych wyników, bo procek ci spowolni.

Maxver

0 + - 2010-01-10 13:09

zostawie sobie 2 grafy, reszte sprzedam i zmienie zasilacz ;D

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 20:41

Oj faktycznie nie pomyślałem, że można opchnąć i zostawić sobie kasę na Fermi lub HD6xxx :D

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 17:47

hehe następny mądry. W grach np. sli max 4 rdzenie gpu;) piąta do physx więcej nie ma sensu.

rafbis1

0 + - 2010-01-10 12:39

Ja uważam, że przy takiej konfiguracji procesor będzie powodował wąskie gardło ale poczekajmy na Fastra 3 z płytą EVGA i 12 rdzeniami to wtedy by była machina:)

NightSlash

0 + - 2010-01-10 13:12

Procek za słaby do tego.

Ciekawe ile ma klatek w crysisie

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 20:44

Bo Twój mózg tego nie ogarnia, jak grochem o ścianę. Same dekle tutaj są i myślą o tym, że karty graficzne to do gier i do crysisa.


Już normalnie odechciewa się czytać takie durne wpisy. Ile to ma klatek w Crysis, ile ma w 3D smarku, a autorów, mało to interesuje ich interesuje jak szybko są w stanie uzyskać pełny model 3D z tomografa.

NightSlash

0 + - 2010-01-10 23:05

A skąd ty koleś wiesz co mój mózg ogarnia. Pętaku jeden? Wyluzuj się może znajdziesz dziewczyne boś sztywny jak bambus hehehe

Mixtape

0 + - 2010-01-10 13:13

Boże to na tym crysis to chyba z 400fps będzie mieć :D

XaRaDaS

0 + - 2010-01-10 20:45

Wiesz sprawdziłem u siebie i wyszło mi 120 FPS, bo procek nie wyrabia, ale co z tego że komputer ten nie jest do grania.

NightSlash

0 + - 2010-01-10 23:06

Ile razy to jeszcze napiszesz. Każdy już wie, że nie kumasz taka twoja natura...

Mixtape

0 + - 2010-01-10 13:24

Nie wspominając o rachunki za prąd...

Krzychu2009

0 + - 2010-01-10 17:40

No niestety do niego trzeba specjalną instalacje zapodać, trochę amper bierze :)
Bezpiecznik większy? to za mało, przeciążenie przewodu podtynkowego może spowodować zsunięcie się izolacji i powstanie zwarcia, lub przerwie się połączenie i tak trzeba pruć ścianę i tak hehe.

Pakryszkin

0 + - 2010-01-10 20:44

Uwielbiam się grzać przy tym filmiku z youtuba XD

vaman7

0 + - 2010-01-10 21:08

Ciekawe, kiedy Benchmark.pl zafunduje coś takiego najlepszemu użytkownikowi tego serwisu :D !!

jonasz99

0 + - 2010-01-10 22:05

Innym, dobrym rozwiązaniem byłoby kupienie 295 single pcb , założenie bloków wodnych , jakaś duża chłodnica i nie trzeba stosować przejściowek, ani koszyków a przy wielogodzinnych obliczeniach, przy boxowym chłodzeniu karty dostają w du.. , fakt koszta wzrosłyby ale sponsorów mają ...

Krzychu2009

0 + - 2010-01-11 08:11

Dokładnie, długo elektronika nie pociągnie tam.

Widzący

0 + - 2010-01-11 08:39

http://fastra2.ua.ac.be/

Zainteresowani mogą poczytać u źródła:-D

szatras

0 + - 2010-01-11 13:31

Dzisiaj sprzęt za 6000 euro...
Za 3-4 lata znajdziemy coś równie wydajnego w biedronce za 1500 zł, i w dodatku z pasywnym chłodzeniem i znikomym poborem prądu:-)

KILLZONE

0 + - 2010-01-11 14:26

Tak jasne PC i znikomy pobór prądu.
Żeby tak było musieli by zmienić w końcu przestarzałą od lat architekturę PC-tową.

saddam

0 + - 2010-01-11 17:58

Co konkretnie jest takie przestarzale? GPU maja bardzo dobry wspolczynnik poboru mocy/wydajnosci. Radoslaw 4970 ma ~4,6TFLOPS przy 294W wiec jest to doskonaly wynik - 65W/1TF.

szatras

0 + - 2010-01-11 22:16

"Tak jasne PC i znikomy pobór prądu.
Żeby tak było musieli by zmienić w końcu przestarzałą od lat architekturę PC-tową."

No to żeby Ci szczena nie opadła:-)
Karta GeForce 9300GE -> koszt DZISIAJ ok 100 zł, wydajność w 3Dmark05 3440. Pobór prądu ~35W... chłodzenie pasywne...

Karta GeForce 5950xt -> koszt w chwili premiery ponad 2000 zł - to było około 5 lat temu. Pobór prądu ~73W, wielkie, głośne dwuslotowe chłodzenie. A wydajność? Yhm 1200 pk w 3DMark05...

Podobnie będzie ze sprzętem w artykule. Dzisiaj kosztuje 6000 euro, a za 4 lata, przebije go byle jaka 1 karta, z pasywnym chłodzeniem...

Wiem że Ameryki nie odkryłem, ale dla niektórych chyba tak..:-)

Widzący

0 + - 2010-01-11 18:27

To jest system skonstruowany do obróbki specyficznych danych i tylko w tym zakresie można o nim powiedzieć "superkomputer". Od dawna istnieją procesory sygnałowe o wysokiej mocy w zakresie specyficznych obliczeń i nikt jakoś nie szalał z tego powodu. Od kilku lat nVidia stara się nadać metodom obliczeniowym wykorzystującym GPU (czyli strumieniowy procesor sygnałowy)jakieś cudowne właściwości. Tylko pewną część zadań i to na dodatek w ograniczonym zakresie da się podzielić na setki równoległych potoków. To nie jest korona stworzenia tylko jedna z metod ograniczania kosztów użytkowania mocy obliczeniowej dla prostych a jednocześnie masywnych operacji. Dobre do łamania zabezpieczeń atakiem "brute force" (w tym celu zresztą buduje się proste klastry na PS3 ze względu na Cella), dekodowania wideo i tym podobnego przetwarzania, zasada - prosto a dużo w jednym czasie.

Istvan

0 + - 2010-01-11 20:19

A mnie zastanawia ten maly ludzik na pierwszym zdjeciu, w dolnym, prawym rogu. :)

Vassago

0 + - 2010-01-11 22:26

Ale koleś ma nieziemski sweterek:) Za komuny rozdawali takie w kościołach. A co do kompa to ciekaw jestem jak głośna jest ta maszyna. 7 wentylatorów od kart, jeden lub dwa od zasilacza, do tego procek i obudowa. Będzie ich razem kilkanaście, suszarka jak nic.

multijumper

0 + - 2010-01-11 22:40

Podsumowałeś gościa, nie ma co...

Ważne co masz w głowie a nie co nosisz na sobie ;P

szatras

0 + - 2010-01-11 22:43

Nie chciałbyś posłuchać jak pracuje mój Boxowy wentylator od Phenoma X3 720BE... przy maksymalnym obciążeniu osiąga magiczne 5000 RPM !!! Rozkręca się jak silnik w samolocie, i też mam wrażenie że ma zamiar polecieć.
Karta Sapphire VaporX (HD4890), przy maksymalnym stresie, jest zupełnie nie słyszalna przy wentylatorze od CPU:-)

Na szczęscie wkrótce wymieniam:-)

pershing6

0 + - 2010-01-12 00:28

a wiesz jak dziala turbina na jednoslotowym hd4850 przy 4500rpm ?
tez bardzo ciekawie xD

pershing6

0 + - 2010-01-12 00:28

a wiesz jak dziala turbina na jednoslotowym hd4850 przy 4500rpm ?
tez bardzo ciekawie xD

wolfikx

0 + - 2010-01-17 21:18

Oj to musisz procka nieźle kręcić bo mój jest spokojnie cichy ;)

spavatch

0 + - 2010-01-12 02:05

Wykaż się odwagą i pochwal się w profilu wiekiem, zobaczymy czy masz chociaż prawo pamiętać tamte czasy...

A odnośnie hałasu - będzie cichszy niż pierwsza lepsza szafa serwerowa.

multijumper

0 + - 2010-01-12 02:46

Wymiękacie przy mnie koledzy...

Zanim zapodałem LC na proca miałem dwa wentyle 120mm o niebagatelnej prędkości 1900obr./min. ;) prawdziwy czad...

Vassago

0 + - 2010-01-12 10:54

Mam 33 lata i dobrze pamiętam jak chodziłem do kościoła po żółty ser, spodnie czy swetry. Takie były czasy, cóż zrobić.

mariowsad

0 + - 2010-01-12 11:43

szczerze mówiąc gdybym miał tyle kasy poskładałbym nawet lepszy komputer... zamiast kupować kilka GTX 295 mogli kupić ze dwie karty Tesla C1060 Board wyszło by nawet lepiej

Krzychu2009

0 + - 2010-01-12 13:38

ile tesla kosztuje??

Krzychu2009

0 + - 2010-01-12 13:43

3120 procesorów strumieniowych zastąpisz trzema teslami 3*240sp(720)??
koszt tesli to 6tyś zł...

Zyziu

0 + - 2010-01-12 20:51

Nice one ;) Mamy już jakiś przełom :)


Pozdrawiam

sas11

0 + - 2010-01-18 19:22

A ja za tą kase składałbym jeden niezły komp na 1.5 roku a potem wymieniałbym części i bym też nieźle na tym wyszedł.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie