Jakub Kralka | 2010-06-30

Wielki bunt na Naszej Klasie

Zobacz więcej w kategorii: internet

producenci: inny

 

Nasza Klasa, od kilku dni znana w sieci jako NK, w ramach rewolucyjnych zmian dokonała również modyfikacji regulaminu. To skandal! - grzmią internauci.

I rzeczywiście! Dość niedorzeczny wydaje się sam fakt, że aby w pełni korzystać z nowej odsłony serwisu konieczne jest przeczytanie i akceptacja regulaminu dłuższego niż niejedna polska ustawa. Kto jednak zdecydował się poświęcić odrobinę ze swojego czasu, dowiadywał się m.in., że wyraża zgodę na gospodarowanie swoimi fotografiami przez administrację serwisu. Zgodnie z ich treścią nasze zdjęcia z wakacji NK mogłaby wykorzystać na przykład na koszulce sprzedawanej na lokalnym bazarze!

Media i użytkownicy od razu zainteresowali się tematem, jednak administracja serwisu broniła się dość merytorycznie. Twierdzą, że tego typu zapisy, owszem, dają liczne możliwości, jednak ich celem jest na przykład wykorzystywanie fotografii użytkowników w grach zintegrowanych z serwisem i podobne praktyki stosowane są w ramach popularnego Facebooka (poniżej popularna facebookowa gra - Zynga Poker).

Gazeta Wyborcza w swoim artykule przytacza analogiczną sytuację, gdy w jednej z reklam banku ING podobizna użytkownika automatycznie wyświetlała się w owej reklamie (zachęcając do karty debetowej z takim zdjęciem, jakie tylko sobie zażyczymy). Nasza Klasa musiała zapłacić 5000 złotych odszkodowania pomimo tego, że w takiej formie wspomniany banner widział tylko użytkownik, do którego zdjęcie należało!

Tyle mianem wstępu, bowiem cały spór toczy się o kwestię kasowania kont. NK zapowiada, że utrzymywanie kilku wersji serwisu jest niemożliwe i wkrótce konta osób, które nowego regulaminu nie zaakceptowały zostaną usunięte. Prawnicy jednak zastanawiają się czy tego typu działanie jest zgodne z prawem sugerując, iż w nowym regulaminie znalazły się tzw. niedozwolone klauzule umowne.

Zdaniem większości z zapytanych o zdanie jurystów nowy regulamin stawiający ultimatum użytkownikom jest sprzeczny z przepisami kodeksu cywilnego, zaś całą sprawą powinien zainteresować się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inni z kolei twierdzą, że "darcie szat" jest nie na miejscu, zaś użytkownikom nikt nie zabrania wybrania serwisów społecznościowych, których regulamin im odpowiada.

Stanowisko UOKiK jest dość wymowne - Musielibyśmy się sprawie przyjrzeć, ale na pierwszy rzut oka to trudno by tu stawiać zarzuty, skoro nie ma strat, które da się wyrazić finansowo.

Tymczasem w internecie rozpętała się prawdziwa burza. Dawni użytkownicy NK podejrzewają swój serwis o najgorsze możliwe intencje i już teraz zapowiadają, że nie chcą mieć z nim nic wspólnego. Pytanie brzmi tylko - czy odejdą do konkurencji, która stosuje podobne chwyty w regulaminach, czy też czując się bezpiecznymi raz na zawsze odłączą kabel od internetu?

Źródło: Gazeta Wyborcza

odsłon: 21030

Komentarze

(79)

koliber2408

0 + - 2010-06-30 19:27

zapytanych o zdanie jurystów - turystów

Szymon331

0 + - 2010-06-30 19:39

Jakich turystów? Chodzi właśnie o jurystów.

SoundsGreat

0 + - 2010-06-30 20:09

turystów - hahahahahaha :D

jan Kowalski

0 + - 2010-06-30 21:46

:D myślę że to była ironia.

A co do NK, to niech kasują konta, mam nadzieje że użytkownicy przejrzą w końcu na oczy i sami zaczną usuwać.

Istvan

0 + - 2010-07-01 22:30

Patrzac na wiek autora, watpie. :)

Tak to jest. Zamiast ksiazki - komputer.

Istvan

0 + - 2010-07-02 00:01

Chociaz patrzac na Twoj wiek to tez kozak nie jestes. xD

TheSpeed

0 + - 2010-06-30 19:28

Można się było tego spodziewać. A i tak większość użytkowników nawet nie czytała co tam się wyświetliło i klikała "Dalej" byleby się szybciej dostać do swojego kochanego serwisu ;)

Gasek

0 + - 2010-06-30 19:38

Dokładnie, na nk i tak zostaną wiecznie nieświadome nastolatki

nonpix

0 + - 2010-06-30 20:24

Też zrobiłem to samo jako, że zazwyczaj nie czytam do końca regulaminów na forach czy serwisach. Na drugi dzień poprzez firmularz wysłałem im coś takiego:
"Proszę o usunięcie wszystkich moich danych osobowych.
Podczas akceptacji nowego regulaminu zostałem podstępnie!!! wprowadzony w błąd co do tego, co może!!! stać się z moimi danymi osobowymi. Otóż nie wyrażam zgody!!! na żadne dysponowanie moimi danymi osobowymi przez naszą klasę a w szczególności na jakiekolwiek wykorzystywanie do celów reklamowych, markietingowych czy jakichkolwiek innych. Żądam usunięcia moich danych osobowych i poinformowania mnie o tym fakcie. Oświadczam, że natychmiast po usunięciu moich danych osobowych i powiadomieniu mnie o tym!!!
natychmiast usunę swój profil z naszej klasy ... ewentualnie upoważniam serwis nk do usunięcia mojego profilu."
Następnego dnia otrzymałem z nk maila ... blebleble ... nasz serwis stara się ... nie będzie wykorzystywał ... itp ... odpisałem, że mają usunąć na pewno, że jestem całkowicie pewien, zdecydowany itp ... dane usunięte, konto zlikwidowane, żegnaj NK!!!

Szymon331

0 + - 2010-06-30 19:37

Konto usunąłem, napisałem podanie o usunięcie danych osobowych. Dzisiaj minęły 48 godzin więc mnie tam oficjalnie już nie ma.

Dobrze bo zachowanie NK było i jest bezczelne.
Niestety przekonałem się że mam znajomych którzy kliknęli "akceptuj" bez przeczytania choćby zdania. Żal mi się robi.

Tak czy inaczej im więcej ludzi z serwisu ucieknie tym lepiej. Może jakiś większy, zmasowany bunt nawróci serwis? Jeżeli nie to tym bardziej nie warto z nimi trzymać. O.

TheSpeed

0 + - 2010-06-30 19:47

Uciekną tylko rozważni, a cała banda przeglądająca dziesiątki zdjęć nabijając odsłony reklam i wykupująca te chore Eurogąbki zostanie :/

CougarV6

0 + - 2010-06-30 19:47

Mogę się założyć, że już trwa akcja wklejania obrazków z stanowczym protestem przeciw nowemu regulaminowi :D Strasznie mnie bawiły te akcje protestacyjne, Ludziom się wydawało, że robią coś ważnego a administracja serwisu miała to głęboko gdzieś.

Szymon331

0 + - 2010-06-30 22:58

W dodatku cieszyli się że nadal tak dużo ludzi ogląda reklamy wchodząc i protestując.

Tim0n

0 + - 2010-06-30 19:47

niech ginie

Promilus

0 + - 2010-06-30 19:50

" 1. For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it."
To z facebooka. Prawie to samo co nk.

Aerious

0 + - 2010-06-30 20:40

Ano. Ale pewnie wiekszosc "oburzonych" zachowaniem NK przeniesie sie własnie na Facebooka, nie czytajac nawet regulaminu.

germo

0 + - 2010-07-01 03:24

Prawie to samo, ale... Różnice są trzy podstawowe:
a) FB wyraźnie zaznacza, że w przypadku usunięcia materiałów lub konta z ich serwera kończy się również licencja na użytkowanie ich przez serwis. W przypadku NK o ile mi wiadomo nie ma takiego zapisu. Z własnego doświadczenia wiem, że usunięcie konta na NK =/= usunięciu danych osobowych i własności intelektualnej z systemu.
b) FB nie mówi nic o udostępnianiu Twoich danych osobowych (imię, nazwisko, "nick") podmiotom zewnętrznym, a taką możliwość rezerwuje sobie NK (chociaż to reguluje prawodawstwo w USA, które nie jest tak restrykcyjne jak w PL).
c) FB zastrzega, że udostępnianie materiałów chronionych prawami autorskimi zależy od ustawień prywatności. Należy się więc spodziewać, że materiały przeznaczone "tylko dla znajomych" trafią wyłącznie do określonej, kontrolowanej grupy osób. W przypadku NK taki zapis nie istnieje, więc mogą sprzedać Twoje zdjęcia komu tylko będą chcieli bez względu na to kto może je oglądać w Twoim profilu.
Wg. mnie różnice są wyraźne, ponieważ na NK całkowicie tracisz kontrolę nad tym co się dzieje z Twoimi prywatnymi materiałami, podczas kiedy na FB do pewnego stopnia masz wpływ na to jak będą wykorzystane.

Promilus

0 + - 2010-07-01 08:00

Germo - oto twoje prawa:
non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license
Słowniki w dłoń ;)
Masz rację natomiast, że zapisy nk dają im więcej możliwości. Obejmują w końcu też dane personalne ;) PRawdziwe czy fałszywe mało ważne.

germo

0 + - 2010-07-01 12:39

To ja też mam zagadkę słownikową dla Ciebie. Przetłumacz sobie "you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings", a następnie przeczytaj jeszcze raz co napisałem w punkcie c).
Jako uzupełnienie "This IP License ends when you delete your IP content or your account", czyli jednoznacznie określony jest warunek zakończenia udzielania przez Ciebie licencji serwisowi Facebook. Pokaż mi takie zapisy w regulaminie NK.

Promilus

0 + - 2010-07-02 07:04

Skomenowałem tylko twój punkt b. Czy powiedziałem nieprecyzyjne albo nieprawdziwe informacje?

Adeon

0 + - 2010-07-10 11:55

Taki zapis, teoretycznie, nie jest potrzebny gdyż to reguluje ustawa - dając Ci prawo do cofnięcia takiej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Teoretycznie, gdyż usługodawca może to olać a ty będziesz musiał stoczyć sądową batalię, aby to wyegzekwować.

p2rek

0 + - 2010-06-30 19:52

usunąłem konto jak tylko pojawił się nowy regulamin. Widzę, że założyciele wychodzą z założenia Wasza-Klasa Nasza-Kasa. Kto myśli ten nowego regulaminu nie zaakceptuje.

SoundsGreat

0 + - 2010-06-30 20:12

Wszyscy go akceptują. Jak poruszyłem dyskusję o nowym regulaminie wśród znajomych nikt nie wiedział nawet o co chodzi. Ja zaakceptowałem - i tak mam tam głównie fotografie z wycieczek rowerowych :P

19arek93

0 + - 2010-06-30 21:27

Ja panoramę Gdańska. ;)

JoHnNy08PL

0 + - 2010-07-02 14:56

hah, to samo miałem:
-Widzieliście ten nowy regulamin na nk?
-Jaki regulamin? Mi się nic nie pokazało!
o.O

tanakov

0 + - 2010-06-30 20:23

A ja nadal nie mam konta na NaszejKlasie (AKA NK)

czesterfield

0 + - 2010-06-30 20:37

Być może jest to nieco kontrowersyjne, ale nie rozumiem aż takiego oburzenia. Przecież nie pozwolą sobie na wykorzystywanie zdjęć w sposób budzący zażenowanie lub wstyd użytkownika - wykopali by tym sobie grób, a do tego zapewne nikt nie dąży. Co z tego, że zobaczy mnie ktoś na banerze reklamowym, codziennie dziesiątki osób widzi mnie na ulicy i nie robię z tego większego problemu...

Radical

0 + - 2010-06-30 20:50

A chciałbyś za darmo wystąpić np w reklamie kremu na hemoroidy?

czesterfield

0 + - 2010-06-30 21:32

Powtórzę się: Przecież nie pozwolą sobie na wykorzystywanie zdjęć w sposób budzący zażenowanie lub wstyd użytkownika - wykopali by tym sobie grób, a do tego zapewne nikt nie dąży.

Nie zrobią czegoś, co spowoduje masowe usuwanie kont, a takie zagranie mogłyby do tego doprowadzić. Pogodzili się z tym, że część odejdzie z powodu nowego regulaminu, ale reszty nie będą na siłę odstraszać, biznes jest biznes, im więcej użytkowników tym większa kasa.

Galnospoke

0 + - 2010-06-30 23:07

A skad Ty wiesz gdzie wykorzystaja?

Promilus

0 + - 2010-06-30 23:11

Ale w ten sposób możesz zobaczyć swoją fotę na przystanku...reklama mydła, towarzystwa ubezpieczeniowego czy czegokolwiek. Tak, regulamin który akceptujesz MOŻE zostać do takich rzeczy wykorzystany. Gdyby zupełnie tego nie chcieli to nie dawaliby regulaminu pozwalającego na nieodpłatne wykorzystanie zawartości chronionej i przekazanie praw do niej firmom z nk powiązanym. Zostawiliby tylko to co jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania nowych elementów, zaś ci co go nie zaakceptują powinni mieć funkcjonalność starej nk co jest dość proste do zrealizowania. Tymczasem ich konta zostają usunięte po 30 dniach.

czesterfield

0 + - 2010-07-01 21:42

Wiem jak mogą wykorzystać, ale mnie naprawdę nie boli to, że zobaczę swoją twarz na reklamie pasty do zębów. Powiem więcej, czułbym swego rodzaju satysfakcję, że nadaje się do takiej reklamy. Większość pewnie boli to, że mogą zrobić to za darmo, mnie nie.

Szymon331

0 + - 2010-07-01 22:36

Ja natomiast czułbym się sprzedany i to za darmo a więc wykorzystany.

Mam na tyle szacunku do siebie by nie pozwalać innym zarabiać moją twarzą.

Promilus

0 + - 2010-07-02 07:05

Szczególnie jak smarkacze dorysowaliby ci czarne zęby, wąsy jak u Stalina albo jakieś dziary ;)

Jozio

0 + - 2010-07-01 00:33

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!!! strzał w 10 xd

Spirit

0 + - 2010-06-30 20:49

Chore dla mnie jest to, że jeśli chcemy aby nasze dane zostały trwale usunięte z ich serwerów musimy PO USUNIĘCIU KONTA napisać do nich maila z wyraźną prośbą o uczynienie tegoż usunięcia. Nie mam pojęcia czy jest to zgodne z przepisami, ale według mnie nie powinno tak być. Napisałem do nich takiego maila, ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi. A chyba jako były użytkownik i petent(nie wiem czy to dobre słowo) powinienem być poinformowany o tym co dzieje się z moimi danymi. A Wy jak uważacie?

germo

0 + - 2010-07-01 03:25

Mi po około miesiącu odpisali, że moje dane zostały usunięte z systemu. PO MIESIĄCU -.-'

Krakers

0 + - 2010-06-30 20:55

puenta jest świetna w tym newsie :))

Touldie

0 + - 2010-06-30 21:15

Burza? Gdzie tam! Rzecznik prasowy NK stwierdził, że owszem obserwują zjawisko kasowania kont, ale w ogóle tym się nie przejmują, ponieważ osoby te stanowią jedynie 1 (jeden) % całej społeczności.

Znowu leje się woda na młyn :)

Galnospoke

0 + - 2010-06-30 23:08

A co ma powiedziec? 10? 50? Przeciez nigdy nie powie prawyd.

aciuh

0 + - 2010-06-30 23:37

Oczywiście, a co mają powiedzieć, że 20% ?? Nie wnikając ile mam znajomych, u mnie to jest ok 4% jak dotąd i rośnie. Ja nie kasuję konta, ale usunąłem zdjęcia i większość danych :) Jak to już wspomnieli inni, na FB jest podobnie, chociaż nie do końca.

Malcolm Feth

0 + - 2010-06-30 23:20

NK sux
ostatnim regulaminem rozwiali wszelkie watpliwosci ze zeszli na psy i ich portal reklamowy jest g.. wart....

kurzi5

0 + - 2010-07-01 00:43

Skasowane :P I'm free now! :D Yay! :D

Szymon331

0 + - 2010-07-01 22:36

+1

spavatch

0 + - 2010-07-04 17:39

Chyba do boCHaterstwa, co?

rupiec

0 + - 2010-07-01 07:48

Jeszcze tylko 20 dni do końca ultimatum i będą museli skasować konto i wszystkie moje dane. Żegnaj nasza-klaso.

Szymon331

0 + - 2010-07-01 22:37

A co Ci szkodzi, zrób to sam, wyręcz ich. Nie skasuje Ci konta bot tylko Ty sam pokazując że jesteś z nami?

toniek-94

0 + - 2010-07-01 07:51

Ja nie miałem od początku konta i jest ok. Teraz dużo osób kasuje swoje konta, może doprowadzi to do końca nk, tak bym się z tego powodu cieszył.

MiszakKr

0 + - 2010-07-03 11:38

powstanie następny polski serwis tego typu nie boj sie o to.

Dragonik

0 + - 2010-07-01 09:00

To już nie jest nasza-klasa tylko jakies nk a to jest roznica. A pozatym wczoraj byłem u kolegi i mu mówiłem że jak zaakceptował nowey regulamin to mogą wykorzystać jego zdjęcie gdzie chcą on i tak nie uwierzył tylko zaakceptował nie czytając.

Szymon331

0 + - 2010-07-01 22:38

Też się zawiodłem na jednym ze swoich kolegów. Widać niektórzy akceptują co popadnie.

Adeon

0 + - 2010-07-10 12:07

Dopiero teraz? Ja się zawiodłem na większości moich znajomych przy okazji afery ze śledzikiem, jak większość z nich wpisywała sobie opisy JESTEM DEBILEM aby się śledzia pozbyć.

Mister Eko

0 + - 2010-07-01 09:45

szkoda :) naszą-klasę niszczono już od jakiegoś czasu sukcesywnie, a teraz to dobili ostatni gwóźdź... kiedyś to aż serwery stawały, tak były oblegane, dopóki nie wkroczyły dzieci 'neo' i nie zrobił się śmietnik no i żłobek oczywiście :P

belker

0 + - 2010-07-01 10:22

ja tam zaakceptowałem regulamin jeśli chcą dyspomować moim zdjęciem, prosze bardzo w końcu nie obraże się za użycie zdjęcia z napisem find me od facebook

kuba98

0 + - 2010-07-01 12:05

Dawna nasza klasa się skończyła.

squee

0 + - 2010-07-01 22:31

Dawno temu.

cubess

0 + - 2010-07-01 22:30

porzegnalem nk.pl i moi znajomi.konta usuniete!

Szymon331

0 + - 2010-07-01 22:39

+1
+1
+1 etc. ile tam znajomych było ;)

MiszakKr

0 + - 2010-07-03 11:39

to napisz jeszcze maila do nk o usuniecie danych osobowych.

murarz16

0 + - 2010-07-01 22:37

dlatego nie korzystam z takiego shitu jak nk czy facebook! prawdziwych znajomych to ja mam na dzielnicy, uczelni itp i nie musze specjalnie zakladac kont na portalach aby utrzymywac z nimi kontakt i chwalic sie ile to ja mam znajomych bo dodalem sobie jakas pania kasjerke z Biedronki bo codziennie robie tam zakupy i ja widze albo dodac znajomych z podstawowki ktorych nie widzialem od 10 lat i ktorzy odwracaja glowe jak widza mnie na miescie! niech kasuja konta i robia rozne walki bo wtedy moze ciemnota przejrzy na oczy i nie bedzie juz czekac na "sweet focie" i "komcie" pod nimi! VIVA LA REVOLUCION!

Kawalarz15

0 + - 2010-07-01 23:05

Ja się nie przejmuje, bo konta na NK nie miałem, nie mam i nie będę miał ;)

el_profeta

0 + - 2010-07-02 09:36

Nie zaakceptowałem regulaminu i wyświetla mi się -"...bla bla.. MASZ 30 dni na potwierdzenie...bla bla". Myślałem że to NK jest dla mnie a nie ja dla NK.. Niech usuną:) i tak prawie tam nie zaglądam:)

Zwierzak

0 + - 2010-07-02 10:03

Wielu z Was pewno boi się przyznać, że miało konto. Wiele osób, które nie posiadały konta bo nie dostrzegały jego zalet, będą kpić z tych co mają/mieli. Ja przyznaje otwarcie - miałem konto, choć kilka dni temu usunąłem, ze względu właśnie na regulamin. Posiadanie konta na NK dawało sporo korzyści. Po pierwsze - jeżeli osoba z Allego zaczynała coś kombinować, wystarczyło sprawdzić jej profil i już człowiek wiedział z kim ma do czynienia. W wielu innych sytuacjach człowiek sprawdzał daną osobę, a ze zdjęć można się dużo dowiedzieć o kimś. Można było zdobyć dane do kontaktu, które były publicznie dostępne.

Do czego NK służy większości Polaków ? Obserwując moich znajomych stwierdzam, że do chwalenia się gdzie to nie byli i jacy są w życiu szczęśliwi. Pełna propaganda szczęścia i sukcesu, choć często było to dalekie od rzeczywistości. Komentarze pod profilami nauczycieli, których uczniowie wychwalali pod niebiosa, a w szkole to bali się ich i po cichu wyzywali od najgorszych.

Ja nie krytykuję nikogo za to czy posiada konto czy nie, to jego sprawa z jakich portali korzysta.

Grrruby

0 + - 2010-07-02 12:06

lol:P i tak tylko sakerzy używają naszą klasę:P

Tassador

0 + - 2010-07-02 16:04

Dlaczego dużo osób potępia tych co używają NK
co w tym złego
ich wybór
nie podoba się to nie korzystaj

zbędny jad do innych ludzi

to tak jak ktoś się śmieje z innego ze jeździ skodą
masakra

Utilizer

0 + - 2010-07-14 12:05

szymon_j14 jeździ Skodą Favorit :D

migus

0 + - 2010-07-02 16:21

a jak sie nie zaakceptuje to co?? bo ja takie zajebiste fotki tam mam i nie chce żeby mi ich skasowali i jednoczesnie nie chce żeby je gdzieś umieszczali, no chyba ze za kase:D

midinette

0 + - 2010-07-02 17:31

Prywatność ? Może zaczniemy od google'a ? Monitorują wszystko co robimy. Tylko kwestią czasu jest to, kiedy wszyscy sobie to uświadomimy i zaczniemy odczuwać negatywne skutki.

Geograf

0 + - 2010-07-02 20:15

komentarz usunięty - naruszenie regulaminu

Galnospoke

0 + - 2010-07-03 20:11

Wlasnie to robie. I to w podskokach.

Tassador

0 + - 2010-07-02 22:20

Panie GEOGRAF (admin NK ??)

jak Pan Nowak zakładał konto był jakiś tam regulamin
rozwijał profil dodawał zdjęcia odpisywał innym
włożył w to prace , czas i pewnie przyjemność

dlaczego nagle z powodu ze ktoś coś chce na siłę wymóc na p. Nowaku
trzeba podpisać nowy regulamin

coś tu nie w porządku w stosunku do użytkowników
jak dla mnie chamska zagrywka

KMyL13

0 + - 2010-07-02 22:35

@Zwierzak

Jak dla mnie twój post zasługuje na pochwałe/piwo !)


Ja też głównie widuję zdjęcia ludzi szpanujących tym co mają, tym gdzie byli, albo tym jak wyglądają.


Wychwalanie nauczycieli, albo jeszcze lepiej, teksty typu - o jakie słodkie - itp. o ich dzieciach . . . ŻENADA !


Ale dla przykładu - taka VIVA na reklamy zaprasza z fotami różnorakiej młodzieży - czy to jest kompromitujące ? NIE.


A płaczu, typu - to już nie to samo, co kiedyś - nie pojmuję w ogóle !

Jak dobrze pamiętam, nasząklasę.pl założyli jacyś studeńci w celu ODNALEZIENIA znajomych ze szkół.

HIT = TOP TREND = sprzedaż domeny za grube mln zł w momencie szczytu popularności.


Ci co kupili nasząklasę.pl inwestują i przekształcają ją, bo chcą mieć zysk i nie chcą zabić domeny; po znalezieniu szkolnych kumpli każdy by ten serwis olał. . .


Ja regulamin przeczytałem (nie cały), zaakceptowałem i nadal używam konta jak dawniej : a to na mecz wieczorkiem w siate sie z kumplami umówię, a to mnie na grilla koleżanka zaprasza, a to kumpel wrzuci śmieszną fotę, a to koleżanka wrzuci 'ładną' fotke !)

I nic się nie zmieniło - na koniec dodam, że z ciekawości założyłem sobie konto na FB i w tym samym dniu zgłosiłem do usunięcia. . . Nic ciekawego :P

PS: Sory, ale pisałem z mojego SE W200i

MiszakKr

0 + - 2010-07-03 11:49

Miałem konto na NK.pl tylko po to by utrzymywać kontakt z ludźmi, po ukończeniu szkoły i żeby od czasu do czasu dowiedzieć się co robili.
Konto skasowałem jeszcze przed wprowadzeniem tego nowego regulaminu , ale gdzieś przeczytałem o zmianach i nie spodobało mi się to, co było bezpośrednia przyczyna. Ale to że ja jeszcze muszę pisać do nich podanie o skasowanie moich danych z ich bazy to jakiś absurd. od razu po skasowania konta napisałem do nich o skasowanie moich danych osobowych odezwali się do mnie w czasie krótszym niż godzina.
Teraz od czasu do czasu siedzę na FB i tam czytałem regulamin i nie widziałem tam żadnych podstępnych wyłudzeń moich danych personalnych.

PL-ayeR

0 + - 2010-07-03 12:11

NK.pl- dla mnie celem tego portalu bylo to, zeby poprzypominac sobie ludzi ze skonczonych szkol, pogadac z dalsza rodzina oddalona o wiele kilometrów itd. Po jakims czasie na teren wtargnal motloch i nk zmienil się w jakąś focię. Dalej nie wiem co było, bo miesiące temu usunąłem konto i widzę, że było to słuszne.

kostyak

0 + - 2010-07-03 20:18

No i.....po naszej klasie

marxuss

0 + - 2010-07-03 20:22

tez nie czytam, ale moze dlatego ze nie podaje w tego typu serwisach swoich danych i nie wrzycam zdjec, wiec ogolnie mi to zwisa? :)

PoPe_1

0 + - 2010-07-05 07:56

No poooszłooo! Skasowałęm konto - ulżyło mi... Nasza-klasa zmieniła się w coś, co można nazwać "nowotworem polskiego internetu", niestety...

kolargol

0 + - 2010-07-06 18:16

wielkie halo, a problemów brak
NK nie może nic zrobić ze zdjęciami - a zwłaszcza sprzedać je, uzywać w kampaniach reklamowych, rozsyłać do przypadkowych ludzi

wszyscy tutaj zakładają, że osoba wgrywająca zdjęcia na NK jest właścicielem praw autorskich do zdjęć i dlatego może, akceptując regulamin, przekazać prawa autorskie NK

nic bardziej błędnego; gdy ktoś wgrywa zdjęcie można jednynie domniemywać, że posiada prawa do wykorzystywania zdjęcia na własny użytek, nie oznacza to, że sam jest posiadaczem praw autorskich;

można sobie wyobrazić, że nasz wujek lub koleżanka ze szkoły są autorami zdjęcia i to oni posiadają prawa autorskie; jeżeli NK spróbuje używać zdjęcie poza obrębem NK naraża się na potencjalne procesy ze strony osób trzecich

edgar

0 + - 2010-07-07 01:52

błąd...
"Nasza Klasa musiała zapłacić 5000 złotych odszkodowania pomimo tego, że w takiej formie wspomniany banner widział tylko użytkownik, do którego zdjęcie należało!"

ING musiało zapłacić, z tego co wnioskuje a nie NK.

pozdrwiam

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie