Dawid Mączka | 2011-04-23

Wii 2 będzie miał kontrolery z ekranami dotykowymi

Zobacz więcej w kategorii: konsole do gier

producenci: Nintendo

 

Od jakiegoś czasu w sieci wrze na temat nowej konsoli Nintendo, która miałby zostać zaprezentowana podczas targów E3 i być następcą najpopularniejszego obecnie current-gena, Wii.

Aktualizacja!

Nintendo potwierdziło to o czym mówiło się od jakiegoś czasu. Oficjalna notka prasowa mówi, że w 2012 roku firma wypuści do sklepów następce Wii. Wiadomo również, że działająca wersja nowej konsoli zostanie oficjalnie zaprezentowana już podczas tegorocznych targów E3, 7-9 czerwca w Los Angeles.

Prócz informacji na temat nowej konsoli Nintendo, firma podała do publicznej informacji, że do chwili obecnej sprzedało się 86 milionów konsol. Serwis Bloomberg dotarł do wypowiedzi samego Satoru Iwaty. Według prezydenta Nintendo firma nie może postawić wyłącznie na 3D dopóki telewizory wspierające tą technologię nie staną się bardziej powszechne. Również kontrolery ruchu nie są już taką rewolucją. Iwata zapowiada po prostu kolejną rewolucję w naszych salonach. Czyżby faktycznie kontrolery z ekranami?

Oryginalny news

Mało kto przewidywał Nintendo Wii kasowy sukces, konsola według wielu analityków miała być niszowym towarem skierowanym głównie dla koneserów. Okazało się, że Wii to prawdziwa kura znosząca złote jaja. Konsola jest w chwili obecnej najlepiej sprzedającym się current-genem, wyprzedzając o dwie długości zarówno PS3 jak i Xboxa 360. Nic więc dziwnego, że w momencie gdy widać coraz bardziej słabnącą sprzedaż w sieci pojawiają się głosy na temat następcy dawnego Revolution.

Warto przeczytać:
Gracze pomogą DARPA w obronie USA
Razer Hydra czyli PS Move dla pecetów

Sporo informacji z potwierdzonych źródeł opublikował IGN lub Kotaku. Na pierwszy ogień weźmy informacje dotyczące kontrolera. Wii było tym względem swego rodzaju rewolucją, czy z Wii2 będzie podobnie? Sporo wskazuje że tak, o ile wierzyć plotkom. Nowa konsola Nintendo ma posiadać kontrolery w kształcie padów, z ośmioma przyciskami, dwiema gałkami analogowymi, kamerą oraz ekranem dotykowym o przekątnej 6.2 cala.

Ekran w padzie? Rewolucja! Nie do końca, podobny patent (tyle że był to malutki ekranik monochromatyczny) był już w Dreamcascie. Więc po co ten ekran? Według doniesień wyświetlacz ten służyć będzie na zasadzie dodatkowego ekranu w DSie. Wyświetlałby mapę, ekwipunek, zdjęcia zrobione kamerą. Nie robi to specjalnego wrażenia, ale jeśli dodamy do tego informację o przesyłaniu obrazu z konsoli, robi się ciekawie. Chodzi o strumieniowanie obrazu do czterech kontrolerów. Przykładowo podczas gry z przyjaciółmi, każdy będzie miał na swoim ekranie swoją postać.

Jaka nazwa? Pamiętamy że GameCube nazywał się początkowo Doplhin, prostackie Wii było kiedyś wspaniałym Revolution. Wśród nazw dla nowej konsoli Nintendo najczęściej powtarzają się Wii 2, Wii HD lub Project Cafe. Sama konsola wizualnie ma przypominać mix Wii ze SNESem, a na grafikach które trafiły do sieci wygląda po prostu wspaniale. Oczywiście mogą to być tylko wymysły jakiegoś fana.

Nintendo Wii nie było traktowane poważnie przez wielu producentów i graczy ze względu na słabe parametry, które nie pozwalały na wyświetlanie grafiki na poziomie PS3 lub Xboxa 360. Według serwisu IGN Project Cafe wyposażony zostanie w układ grafiki oparty o AMD R700, a nie jak mówiło się wcześniej o architekturę AMD Fusion. GPU ma być zbliżone swoją mocą do tego znanego z PS3 czyli układu opartego o NVIDIĘ 7800GTX. Sercem urządzenia ma być prawdopodobnie trzyrdzeniowy procesor IBM PowerPC podobny do tego znanego z Xboksa 360, tyle że z podbitymi częstotliwościami zegarów.

Project Cafe wspierać będzie rozdzielczość 1080p oraz stereoskopowy obraz 3D. Konsola miałaby kosztować około 350-400 dolarów i trafić do sprzedaży w 2012 roku. Natomiast pierwsza oficjalna zapowiedź ma mieć miejsce podczas targów E3, które już za dwa miesiące. Pozostaje czekać do tego czasu na zweyfikowanie tych wszystkich informacji.
 

Źródło: IGN, Engadget

Polecamy artykuły:    
Obudowy komputerowe - poradnik jak wybrać
Connectify - stwórz sieć bez routera
TOP-10 Monitory

odsłon: 3570

Komentarze

(47)

Rakata

0 + - 2011-04-23 18:03

Kontroler? Totalna bzdura. Po to wprowadzali innowacyjne sterowanie do Wii, żeby teraz dawać jakiegoś ZONKa z ekranikiem LCD?

Włożenie AMD R700 to też porażka. Ten układ może być 2-4x szybszy od Xenosa siedzącego w X360, ale czy to wystarczy do 1080p? Tak - ale przy zachowaniu "aktualnego" poziomu grafiki, natomiast nie ma co liczyć na graficzną rewolucję.

Ogólnie stworzenie sprzętu tylko trochę "lepszego" od konsol sprzed 5 lat to totalna porażka. Ale pewnie nowe Wii i tak kupią fanatyczni fani Nintendo.

Fr3aKy

0 + - 2011-04-23 18:27

Wii też nie jest wiele szybsze od PS2 a jakoś nie przeszkodziło to w osiągnięciu większej sprzedaży od PS3 i X360

hideo

0 + - 2011-04-23 18:40

uważaj fanów Nintendo jest dużo ;) http://www.youtube.com/watch?v=a88EjzRku0g&feature=player_detailpage#t=982s

hideo

0 + - 2011-04-23 18:24

dodam, ze konsola wg nieoficjalnych informacji ma mieć również kontrolery znane z Wii (o czym autor newsa nie wspomniał), ma być wstecz kompatybilna z grami Wii, fajnie że będzie miała HD (newet jeśli nie zawsze 1080p), już zacieram ręce na nowe Mariany HD :D (a jeszcze Super Mario Galaxy 1 i 2 musze nadrobić z Wii :p), plusem tego wszystkiego będzie to, że jeśli konsola nie będzie miała kosmos karty graficznej to będzie w miarę stosunkowo niedroga, niewielka wymiarami, lekka, zgrabna, cicha, energooszczędna i co najważniejsze nie będzie się psuć - będzie bardzo trwała i bezawaryjna (jak SNES, N64 czy Wii - czołgi nie do zajechania :) ale i tak najważniejszy jest Mario XD

hideo

0 + - 2011-04-23 19:09

ciekawi mnie jak będzie wsparciem producentów poza Nintendo, bo Wii mimo wielkiego sukcesu konsoli to gier-hitów 3rd party nie miało za wiele, kiedyś (SNES) to były złote czasy Nintendo, wszystkie nintendowskie hity + hiciory third party :) może tym razem się to uda? choć z R700 obawiam się, że niekoniecznie

andi17xl

0 + - 2011-04-23 19:17

Czy sugerujesz że układ montowany niegdyś w HD 4890/4870/4850 jest słaby puknij się w głowę konsolowy konserwatysto... ten układ porównywalny z GTX 260 a nawet po podkręceniu z gtx 280 i jest słaby...

Pewnie chciałbyś mieć w konsoli GTX 580 w SLI z Xeon 12 rdzeni z 12GB ramu za 350 do 400 dolców?? opadnij na ziemie...


Z grabiami na księżyc szkoda się denerwować!

hideo

0 + - 2011-04-23 19:30

ja spokojnie piszę a Ty tak nerwowo odpowiadasz, spokojnie nastolatku, gram na konsolach dłużej niż Ty żyjesz sądząc po Twoim profilu, tylko mówię tylko, że przykładowo GTA VI na Wii 2 mimo wszystko może nie powstać z takich samych powodów dla których GTA IV na Wii nie powstało (po prostu za słaba technicznie konsola), za to owe teoretyczne GTA VI powstanie na ps4/x720/pc bo te sprzęty będą w sam raz technicznie, to tylko gdybanie ale w przypadku Wii tak faktycznie było - świetna konsola z niewielką (w porównaniu do ps3/x360) liczbą hitów 3rd party

hideo

0 + - 2011-04-23 19:45

skracając, chciałbym by w Wii 2 oprócz hitów Nintendo z Mariem w roli głównej były też gry jak Mortal Kombat, GTA i wiele innych gier 3rd party (których nie było na Wii, bo konsola technicznie była za słaba), a obawiam się że R700 nie pociągnie przykładowo GTA VI, które to pociągnie pecet na jakimś radeonie 8xxx, myślę że rozumiesz o co chodzi :) no ale cóż, nawet jeśli Wii 2 nie dostanie hiciorów 3rd party i tak trzeba będzie kiedyś kupić dla megamiodnych gier z Marianem ;) a pc/ps4/x720 dla reszty

andi17xl

0 + - 2011-04-23 20:00

Tylko popatrz że Nintendo wypuszcza konsole już teraz i nie jest powiedziane że za nie wypuści next gena wtedy gdy Będzie nowy Xklocek czy PS. A z tego co chodzą ploty niestety przestój w grafie będzie na 3lata :) Czyli GTA 5 na co wychodzi nie będzie lepsze od 4 graficznie a 6 na pewno już będzie na ps4 itd...

Reasumując nie mam 17 lat ;P i wkurzyłem się fakt ale...

Jak oni potrafią wycisnąć z Xboxa 360 tyle by graficznie nie odbiegał wiele od 8800GTX czy 4850 w PC to na pewno ten układ w konsoli będzie porównywalny do gtx 580 na PC ;) no może troszkę przesadziłem GTX 460 ;P

hideo

0 + - 2011-04-23 20:04

1.fakt masz 21 lat :p ale i tak ja gram już 24 rok hehe ;-) 2.dlatego miałem na myśli raczej GTA VI, z V to faktycznie może będzie na Wii :D a jeszcze jakby zrobili np. Mortal Kombat czy jakieś Mass Effect 3 itd. to naprawdę to byłoby REWELACYJNIE :D Nintendo niech się porządnie dogada z ludkami 3rd party

hideo

0 + - 2011-04-23 20:05

znaczy GTA V na Wii2 oczywiście

andi17xl

0 + - 2011-04-23 20:17

ok stary dziadu ;P:D że chce ci się jeszcze grać ??? SZACUN :P:D

Powracając do tematu:

Po patrz na PS2 i PS3 pomiędzy nimi jest 6lat różnicy a przepaść graficzna. A Jak by w 2012 roku wyszła PS4 czy X720 to grafika na pewno była by lepsza! Dodali by Physix Coś pokroju GTX 580 tylko w 28nm jakiś 8 rdzeń CPU.. i przy wykorzystaniu programistów na MAXa to grafika była by chyba już fotorealistyczna! Bo mając do dyspozycji 512 rdzeni cuda to po prostu zabili by PC-ty...

Dlaczego tak sądzę?
Ponieważ sam twierdzisz że z grafą 7800GTX dorównują seri gtx 500 ;)
Więc czemu lub komu dorównywali by teraz??

hideo

0 + - 2011-04-23 20:35

mam 30 lat, stary może i tak hehe ale pamiętam kolejki na polskiej premierze ps3, stali głównie 40latkowie hahah :D no ale wracajac do tematu, masz rację moze by i wycisnęli więcej z takiej grafy więcej niż producenci gier pecetowych (na pewno więcej) ale przykładowo taki PhysX to potrafi ostro zjechac wydajność karty graficznej w tej chwili (i to takich jak GTX580), klatki spadają na łeb na szyję przecież z mocną fizą, AA i teselacją, DX 11 dobija jeszcze ostro, poczekajmy 2-3 lata aż te efekty ustabilizują się w kartach (tzn nie będą powodować kosmicznych spadków fps w FullHD DX11 jak to jest teraz), imho warto poczekać te 2-3 lata, gier na ps3 i x360 dobrych będzie jeszcze sporo :) a w międzyczasie można nadrobić zaległości np. Wii (które to ja chcę nadrobić XD najlepiej na Wii2 wstecz kompatybilnym z Wii), a aktualnie gry multiplatformowe pc/ps3/x360 nie dorównują grafice GTX580 mimo wszystko odrobinkę lepiej to wygląda na GTX580 tyle, że nie jest to tak duża różnica by teraz już wydawać ps4

Rakata

0 + - 2011-04-23 19:40

Mamy 2011 rok. Wii HD będzie miało premierę w 2012 roku a wpakują do niego GPU stworzone w 2008. Od strony technicznej to jest niepoważne. Natomiast fanboje Nintendo i tak kupią nową konsolę. Ba, może być nawet skutecznym "zapychaczem" przed pojawieniem się prawdziwej nowej generacji. Pytanie tylko czy developerzy będą chcieli inwestować w tego typu "tymczasowy" sprzęt?

Acha, sam mam Xboxa 360 i oczywiście uważam, że najważniejsze są gry. Np. ostatni BULLETSTORM dał mi masakrycznie dużo radochy. Co nie zmienia faktu, że minęło już dość czasu i powinna nadejść nowa generacja, chociażby po to aby móc na luzie grać w 1080p i żeby nowy Unreal Engine mógł rozwinąć skrzydła.

hideo

0 + - 2011-04-23 19:52

naprawdę chcesz już nową generację tylko dlatego żeby uruchomić grę w 1080p bez żadnych dodatkowych szczękopadujących efektów? daj spokój, toż to tylko rozdzielczość, a grafika nie składa się z samej rozdzielczości ekranu, imho to jeszcze za wcześnie na ps4/x720 bo dzisiejsze grafy to wciąż zbyt mała różnica w porównaniu do ps3/x360 a w DX11 FullHD często padają (a przecież XBOX to skrót od DirectX BOX), Sony i MS mają rację czekając do 2014 na większy postęp, bo kto aktualnie da kasę na ps4 widząc niemal tą samą grafikę tylko tylko w FullHD (a fullhd to tylko liczba punktów ekranu a nie poważnie lepsza grafika)

andi17xl

0 + - 2011-04-23 20:09

Hymnn grafa porównywalna do PC dlatego ponieważ jak wiesz wiele gier to porty z konsol! Szczerze czekam na Battlefield 3 który PODOBNO ma być osobno tworzony na PC i jak się postarają to faktycznie pokażą na co stać PC-ty

I wtedy można porównać grafe i powiedzieć czy nowa generacja aby na pewno nie jest nam potrzebna. XBOX 360 już jest od 2005 roku na rynku. Więc czy okres 7 lat to mało? myślę że konsole powinny zmieniać się co 5lat max.

Popatrzcie na PC z 2005 roku vs z 2011roku. Nie chciałbym dalej pracować na tym z 2005...

hideo

0 + - 2011-04-23 20:26

a dla mnie ps4 czy x720 to powinny być: FullHD + tekstury dużo lepsze niż aktualnie (więc minimum 4 a najlepiej jak twierdzi Crytek 8GB pamięci w nowych konsolach-popieram) w grach pc na moim radeonie 6850 1GB tekstury często niezbyt wyraźne przy podejściu blisko) + musi być dużo więcej polygonów niż aktualnie + porządne efekty fizyki, teraz przykłady: gry dziś nadal wrzuci się coś do wody to woda nie bryzga realistycznie tylko nadal mocno sztucznie to wygląda w grach, a w FullHD gry (jak Portal 2) dostają nagle lekkiej kanciastości (kwadratury koła-widać np. na "broni" do portalowania :) ponieważ FullHD nagle pokazuje niedoróbki niewidoczne aż tak bardzo przy 720p więc potrzeba więcej polygonów a to tylko w DX9, przykładowo w Dragon Age 2 w DX 11 na FullHD karta nie wyrabia na maxa zbyt płynnie i potrafi mocno spadać i przykłady można mnożyć, fakt może na 6990 jest dobrze, ale 6990 jest tak drogi, głośny i goracy aktualnie że i tak Sony musi poczekać aż karty tej mocy będą tańsze odrobinkę mniej prądożerne i cichsze ;) to tylko teorie wiem, ale po to tu jesteśmy by teoretyzować poniekąd na dotychczasowych doświadczeniach :) a konsole powinny się zmieniać co 5 lat, fakt, ale tylko jeśli skok jest duży i jasno widoczny, a nie to że mi dadzą Portala 3 któy będzie graficznie taki jak 2 tylko w FullHD (z mniejszą kanciastością krawędzi i z lepszym AA za to większą kanciastością okręgów hehe), trzeba poczekać jeszcze 2-3 lata na ps4/x720 by to było to czym ma właśnie być :)

Rakata

0 + - 2011-04-23 20:56

Według mnie technologicznie sprzęt poszedł już wystarczająco mocno do przodu i nowa generacja mogłaby zapewnić te wodotryski o których Ty mówisz, że będą możliwe dopiero później.

Jedna sprawa to to, że karty graficzne z 2005 roku a 2011 bardzo mocno poszły do przodu, a druga to to, że tego nie widać w grach. Ale to inna kwestia. Jak widzę ile wyciągnięto w np. Bulletstormie - to wiem że w nextgenie wyciągnięto by jeszcze, jeszcze więcej.

A jeśli ta stagnacja dalej będzie trwać, to się okaże, że pierwsza-lepsza komórka będzie mieć osiągi X360/PS3 a ludzie cały czas będą czekać na "kolejną" generacje stacjonarnych...

hideo

0 + - 2011-04-23 21:18

widocznie tak nie jest skoro Sony i MS jednak czekają, tam siedzą tabuny ludzi i myślą czy to już ten czas czy jeszcze nie, a bez tych fajerwerków graficznych o których ja piszę to tym bardziej nie ma co wydawać ps4/x720 bo ps3 i xbox360 sobie nieźle radzą :) porównaj ps1 z ps2, i ps2 z ps3 jak duże to skoki graficzne, a dzisiejsze ps4 byłoby jednak za małym skokiem (raczej kroczkiem a nie skokiem)

Rakata

0 + - 2011-04-23 21:39

Postawię kontrowersyjną tezę, że MS/Sony bardziej liczą kasę niż wyczekują właściwego momentu. A zwlekanie doprowadzi tylko do wrzucania coraz bardziej "przyciętych" wersji gier na konsole.

I porównałem grafę Perfect Dark Zero (X360) z Bulletstorm i Crysis 2 (obie na X360) i doszedłem do wniosku, że z czasem powstają coraz ładniejsze gry - na tym samym sprzęcie :P

Zatem jeśli teraz wpakowaliby dobre CPU/GPU/RAM to by starczyło spokojnie na 2-3 lata konkurowania z pecetami.

kulig75

0 + - 2011-04-23 21:58

Mogło Konkurować od 2-3 lat przecież PS3 ma 5 lat i do tej pory trzyma poziom i może konkurować spokojnie a wszystko dzięki tytułom U2 GOW3 KZ3 Heavy Rain a przez resztę czasu pokażą się infomous2 The Last Guardian Uncharted3 i God of War4.
Jakoś na piecu do tej pory nie widać przełomu aby mógł zmiażdżyć wymienione tytuły :)

Mortal już rządzi na konsolach.....

kulig75

0 + - 2011-04-23 21:42

hideo po raz kolejny muszę się z tobą zgodzić ;)

Tak przy okazji zobaczcie sobie co jeszcze będzie można wycisnąć z obecnych konsol pokazuje to Japonskie studio Tri-Ace na swoim nowym konsolowym silniku.

http://www.youtube.com/watch?v=mfikXRTe498&hd=1

Wole poczekać te 3 lata i zobaczyć prawdziwy skok audiowizualny na konsoli a 1080p to będzie standarcik.
W tej generacji wole już żeby gry były w 720p ale pokroju U2 GOW3 KZ3 Heavy Rain bo one prezentują się o wiele lepiej niż wszystkie gry w 1080p.

hideo +10

Rakata

0 + - 2011-04-23 22:37

A teraz pomyśl jakie cuda mogliby zdziałać na CPU/GPU/RAM z 2011 roku :P

No ale luzik. Nie narzekam :) Póki co mam w co grać

kulig75

0 + - 2011-04-23 22:51

I o to chodzi jest w co grać :)

endl3ss

0 + - 2011-04-23 19:56

Wolałbym coś na zasadzie VMU do Dreamcasta ;)

safeuse

0 + - 2011-04-23 20:58

Zwaliło już ich z tym dotykaniem! Onaniści jedni! Wszystko dotykowe! Mam już tego dosyć! Jak na takim czymś niby grać? Rozprasza tylko uwagę i zamiast na grze człowiek koncentruje się na sprzęcie. Zamiast człowiek bawić się grą, bawi się sprzętem!!!

impulse_101

0 + - 2011-04-23 21:15

proponuje wstawic tam procesor CELL ktorego moc obliczeniowa nie zostala jeszcze w pelni odkryta...

hideo

0 + - 2011-04-23 21:22

na moje oko skoro wrzucają grafikę trochę szybszą od tej w ps3/x360 to wrzucą i trochę szybszy cpu, w końcu cell czy inne procki w konsolach stacjonarnych i tak wszystko teraz siedzi na archu PowerPC od IBM

Rakata

0 + - 2011-04-23 21:41

CELL jest wykorzystany tylko w 10% a i 256MB Ramu to naprawdę sporo (więcej byłoby zbytkiem i obrazą dla pana Boga), więc proponowałbym premierę PS4 w 2020 roku :)

Tak, żartuję :P

safeuse

0 + - 2011-04-23 22:00

A ja proponuję pominąć PS4 i od razu wydać PS5!

Tak, jestem gejem :P

kulig75

0 + - 2011-04-23 22:18

Tak chcielibyście takie procki mieć na piecach tak dopracowane do gier i materiałów filmowych HD.
Cell świetnie się sprawdza w renderingu i w transkodowaniu video full HD.
Cell'a opracowywali przez 4 lata od 2001 roku zobacz sobie mamy 2011 jakby nie ten procesor to by nie było takich ładnych gier pokroju U2 GOW3 KZ2/3 do tej pory wykorzystują ten procesor.
Ty myślisz że to dzięki archaicznemu GPU Nvidii(RSX).

Teraz przykład w PS4 nie będziemy mieli żadnego Ge-force AMD czy tym bardziej Intela Sony w prosty sposób to z komentowało "za słabo wydajne podzespoły" podziękowali panom tak jak podziękowali dla przenośnej konsolki która ma wyjść NGP.

Zobacz sobie co siedzi w NGP Procesor: ARM Cortex-A9 core (4-rdzeniowy)
Grafika PowerVR SGX543MP4+
Jak myślicie co będzie siedziało w PS4 nie trzeba być jasnowidzem...

Rakata

0 + - 2011-04-23 22:42

Więc niech dadzą CELL 2 + min 4 GB Ramu + jakąś sensowną grafę, nie będę protestował :)))

kulig75

0 + - 2011-04-23 23:02

Ale to już nie od nas zależy ;) też bym nie miał nic przeciwko jakby wsadzili Cell2 architektura jest już znana i byłoby prościej.

Sony chyba najlepiej wie co ma wsadzić do nowej generacji na pewno nie wrzuci badziewia żeby po 2 latach nie dało się z tego więcej wycisnąć.

Czaszka

0 + - 2011-04-24 10:51

Tak się podniecasz tym mitycznem cell'em. Ale taka jest prawda że jakby wsadzili tam nawet Q6600 od intela, grafika dalej była by bardzo dobra na konsolach bo jest takie coś czego brakuje na PC a zwie się to Optymalizacja.

constantine86

0 + - 2011-04-23 22:11

Procesor CELL może i nie jest w pełni odkryty, ale doszły mnie wieści, że diablo trudno napisać cokolwiek na tą architekturę. A trud przekłada się na godziny pracy co przekłada się na pieniądze co przekłada się na cenę. Zatem z tym CELLem to jest różnie.

Co to posta HIDEO, że za wcześnie trochę na nową generację z powodu zastoju wydajnościowego. Tu niestety ma trochę racji. Nie ma już schodzenia co pół roku na nowy proces technologiczny, jak to było przed dekadą. I to dowodzi tylko tego, że krzem jest wyeksploatowany, zaś na każdy dodatkowy nanometr trza łożyć coraz więcej. Niby łata się to architekturą, rdzeniem, ale każdy chyba przyzna, że przyspieszenie już nie to co kiedyś.

Inna sprawa to koszt oprogramowania. W miarę zaawansowania aplikacji, koszty rosną logarytmicznie. Zatem gdzieś znajdzie się granica, gdzie (o ile nie wymyślą czegoś innego jak krzemowy mosfet) to się zatrzyma.

zerosouL

0 + - 2011-04-23 23:13

Cell to tylko taka rewelacja na papierze i cud marketingu bo raz ze w operacjach zmiennoprzecinkowych jest slaby (czyli ogolnie w grach jesli ktos nie wie o co biega), a dwa ze ta architektura jest malo rozpowszechniona i ciezko sie na niej pracuje. Zreszta sam IMB to przyznal i porzucili dalsze prace nad rozwijaniem tej technologii. AMEN.

Technologia jak najbardziej pozwala na wypuszczenie nowych konsol, aczkolwiek trzeba bedzie na nie poczekac do chwili az spadnie im sprzedaz tych obecnych. Przeciez liczy sie tylko kasa. Wszsytko jest kwestia optymalizacji bo skoro konsola posiadajaca 512 ramu i geforce 6800 jest w stanie udzwignac unreal engine 3, to najnowsze grafiki na luzie pociagna ze dwie kolejne generacje silnika (przy konsolowej optymalizacji oczywiscie).

PS: kulig75 ty albo jestes ciota albo juz sam nie wiem. Ile razy trzeba ci na sile wkladac do glowy, ze grafika nie ma nic wspolnego z prockiem? Mowiac prostymi slowami abys zrozumial procek tylko napedza caly ten kombajn graficzny, a za wszystkie efekty, bajery i wodotryski odpowiada karta graficzna. Gdyby nie ten "archaiczny" RSX to na swoim cellu moglbys odpalic przy dobrych lotach pasjansa.

kulig75

0 + - 2011-04-23 23:36

"Ciota" widać jaki z ciebie głąb jakbyś nie wiedział to Cell jest hybrydą i jak najbardziej może być wykorzystywany do grafiki tym bardziej do tych efektów bajerów wodotrysków jak to żeś napisał.

Teraz powiedz na czym zrobili w Killzone3 oświetlenie czy nawet antyalising MLAA itp większość gry jedzie na Cell'u tak jak ma to miejsce w KZ2 U2 GOW3.

Wszystkie te efekty są robione na komórkach SPU Cell'a a jest ich 6 do wykorzystania gdzie można było automatycznie odciążyć słabego już RSX'a.

A teraz szybko się udać do szkolić i odrobić lekcje.

Masz tu stary filmik z Uncharted2 od ND Mastering The Cell.
Proszę się zagłębić w dokumentacje U2 KZ2 i zobaczyć co było zrobione na Cell'u.

http://www.youtube.com/watch?v=Az0CXkyoWjg&hd=1

zerosouL

0 + - 2011-04-24 11:37

Mowiac prostymi slowami abys zrozumial procek tylko napedza caly ten kombajn graficzny, a za wszystkie efekty, bajery i wodotryski odpowiada karta graficzna. Widocznie masz problem ze zrozumieniem tego co powiedzieli developerzy na zamieszczonym filmiku, bo to ze procek odciaza karte graficzna w obliczeniach nie jest jakas nowinka cella. Zreszta sami developerzy ujeli to w ten sposob "przenoszac obliczenia takie jak post-processing itp na spu bylismy w stanie bardziej obciazyc gpu poprzez dodanie wiekszej ilosci polygonow". Przy dobrej optymalizacji do wiekszosci tego typu bajerow mozna by bylo zatrudnic SPU, ale nie zmienia to faktu ze gra jest robiona pod API karty graficznej, jej direct X i to ona odpowiada za wyglad grafiki w grze.

PS: tak sie podniecasz tym cellem i jak widac robisz po majtach na sama mysl o nim, ze az zapytam o jedna ostatnia rzecz. Wedlug Ciebie dlaczego IMB zarzucil wszelkie prace nad cellem publicznie oglaszajac, ze ta technologia nie ma przyszlosci? ok teraz juz mozesz isc szukac kolejnego filmiku w internecie, albo wklej jakies screenshoty aby bylo sie z czego posmiac znowu :D

kulig75

0 + - 2011-04-24 22:16

"Przy dobrej optymalizacji do wiekszosci tego typu bajerow mozna by bylo zatrudnic SPU"

I co żeś usłyszał proszę się zagłębić w dokumentacje i zobaczyć co znaczy zatrudnić SPU w twoim tłumaczeniu.

To zobaczysz o jakich efektach mowa :]

Jesteś tłumokiem i takim zostaniesz..

kulig75

0 + - 2011-04-23 23:39

Za długo siedzisz na blaszanym sprzęcie i dla ciebie taki Cell może się wydać technologią i architekturą z kosmosu ;)

Nie do przyjęcia dla ciebie że procesor może robić za grafikę.

wrobellito

0 + - 2011-04-24 09:46

Jestem ciekaw jak nowy Battlefield 3 będzie wyglądał na PS3 bo wersja na PC jak na ta chwile bije wszystkie najnowsze tytułu a to jest dopiero wersja pre-alpha.

zerosouL

0 + - 2011-04-24 15:10

Juz teraz widac ta nowa jakosc. Nie jest to moze jakis fenomenalny krok w przyszlosc ale zawsze. Prawdziwej rewolucji bardziej wypatrywalbym w DOOM 4 na ich rewolucyjnym i swietnie sie zapowiadajacym silniku.

kulig75

0 + - 2011-04-24 22:20

Jesteś tak rewolucyjny jak twój przełomowy piec :)

chibi90

0 + - 2011-04-24 15:40

jo mom emulator wii i gro sie pieknie^^ w rozne tytuly...
jeden tytul mi sie ciol i byly to pokemony. a dlaczego to nie mam pojecia ~10-20 fpsow a reszta gier 25-49 ;]

hinson

0 + - 2011-04-24 16:43

Kolejne slabe gowno sie szykuje, no ale konsologlowi i tak beda sie podniecac jakie to Wii2 bedzie mialo zajebista grafike. Ciekawi mnie tylko jak chca uzyskac rozdzielczosc 1080p karcie graficznej, ktora ma byc ''mocna'' jak 7800GTX i wyposazona prawdopodobnie 512MB pamieci, no coz zycze powodzenia.
Widze ze sa tu ludzie ktorym podoba sie dzisiejsza grafika w PS3 i Xboxie360. No coz posiadam PS3 i to co widze w grach, to przewaznie paskudne tekstury ja z sprzed 10 lat, brak AA czy rozdzielczosc w niektorych grach ponizej 720p. No rzeczywiscie zajebista grafa. Te gry ktore wygladaja troche lepiej, to chodza w 20-30fps.Trzeba byc slepym albo byc niezlym ignorantem, aby twierdzic ze obecna generacja ma zajebista grafike.

kulig75

0 + - 2011-04-24 22:23

Następny tłuk z kosmosu.

renholder1987

0 + - 2011-04-25 00:00

@Rakata a po co mają pakować cos lepszego niż AMD700?! Grafa i tak leży od paru lat na tym samym poziomie(poza kosmetycznymi zmianami i wyciskaniem resztek z tego co jest) puki xbox i ps3 wojują rynek nie ma sensu wprowadzac czegos innowacyjnego byle by wszystko smigało a ze w 1080p to juz i tak lepiej niż xklocek i psek:)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie