Gry

XIII - powrót komiksowej strzelanki sprzed dekady

przeczytasz w 1 min.

Czy ktoś pamięta jeszcze wybitą przez Ubisoft strzelankę opartą na komiksie genialnego Jeana Van Hamme? Mowa oczywiście o XIII - niezłym fpsie z 2003 roku, który wyróżniał się przede wszystkim bazującym na cel-shadingu, pseudokomiksowym wyglądzie.

XIII - powrót fpsa sprzed lat

Kto tym razem pójdzie do odstrzału? 43 Prezydent USA już był.

Okazuje się, że historia Steve Rowlanda będzie miała po latach swój dalszy ciąg. Francuskie wydawca i dystrybutor - Anuman Interactive - ogłosił właśnie rychłe nadejście następcy hitu z 2003 roku. XIII: Lost Identity ma pojawić się w listopadzie, między innymi na PC, Maca, iPhone i iPada. Wybór przenośnych urządzeń Apple jako platform dla rasowego fpsa może budzić pewne obawy co do charakteru gry. Czy będziemy mieli do czynienia z banalnym celowniczkiem dla uczniów pierwszych klas gimnazjum?

Arrr! Tylko nie nie w mojego iPhone 4!

Miejmy nadzieję, że nie. Tymczasem warto jeszcze przypomnieć, że oryginalna gra, poza ciekawym scenariuszem, którego kanwą było tajemnicze zabójstwo Prezydenta Stanów Zjednoczonych, oferowała ponad 30 różnorodnych misji i sporo trybów multi dla ośmiu graczy maksymalnie.

Więcej o grach:

Źródło: egmnow

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    0
    Ja tam wiem że ludzie lubią tego typu grafikę. Miły "odstresowywacz" po pracy/szkole. Ale równie dobrze mogłaby być już we flashu ;)
    • avatar
      kubbak
      0
      Oj grało się grało w XIII. Świetna gra jak na tamte czasy.

      Miło będzie zobaczyć kontynuacje tej gry.
      • avatar
        pzilk
        0
        bardzo dobry pomysł. z chęcią pogram, bo dla mnie XIII to jedna z lepszych gier. polecam
        • avatar
          stud3nt
          0
          XIII miało fantastyczną fabułę, której nie powstydziłaby się niejedna poważna produkcja. Adaptacja była dosyć luźna, ale i tak na bardzo wysokim poziomie. Niestety, gra kończyła się potężnym cliffchangerem (mniej więcej w połowie ósmego zeszytu komiksu), w planach była druga część, która nigdy nie powstała - wielka szkoda.

          Ciekawe, co dostaniemy teraz. Bezpośrednia kontynuacja XIII będzie niestrawna fabularnie dla młodszych graczy, natomiast streszczenie całości wydarzeń z pierwszej części w jednym filmiku może być bardzo trudne. W 2003 roku gry zaczynały się już skracać i upraszczać, ale nie tak drastycznie, jak dzisiaj. Unreala II można było ukończyć w 20 godzin i to był szok, że tak krótko.