Internet

Z YouTube znikną teledyski!

opublikowano przez Damian Szymański w dniu 2009-12-14

Google stworzy nowy serwis udostępniający muzyczne wideoklipy. To efekt porozumienia z największymi wytwórniami muzycznymi.

Google, właściciel serwisu YouTube, w porozumieniu z największymi wytwórniami płytowymi tj. EMI, Universal Music Group czy Sony Music Entertainment postanowiło uruchomić nowy serwis VEVO. W serwisie pojawią się wideoklipy artystów zrzeszonych z wspomnianymi wytwórniami. Porozumienie zakłada również migrację materiałów wideo, należących do wyżej wymienionych wytwórni z serwisu YouTube do serwisu VEVO.

Co się zatem stanie z teledyskami na portalu YouTube? Zostaną usunięte. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie jeden problem. Klipy pozostaną w sieci, jednak nie każdy będzie miał do nich dostęp.

Nie raz, podczas próby odtwarzania niektórych wideo z portalu YouTube, mogliśmy zobaczyć komunikat z którego wynikało, że nie możemy obejrzeć danego filmiku gdyż nie jest on przeznaczony dla naszego kraju.
Tak jest również tym razem, pomimo tego, iż serwis VEVO rozpoczął już działalność, jest dostępny jedynie dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. Oznacza to, że każda osoba z innego państwa (w tym z Polski) próbująca zobaczyć wideoklipy na VEVO otrzyma komunikat o niedostępności danego wideo - Sorry, this video is not available in your region.

Jak łatwo się domyślić, cała sytuacja może oznaczać, iż lada dzień możemy zostać odcięci od wielu teledysków. VEVO ma być w zamyśle twórców w pewnym stopniu odciążeniem nierentownego serwisu YouTube. Serwis VEVO ma utrzymywać się głównie z wyświetlanych reklam oraz dzięki wsparciu sponsorów, tj. AT&T, McDonald’s, Nikon, Mastercard, Dove, Colgate czy Axe.

Czy plan Google to dobry pomysł? Czy zmiany nie uderzą w użytkowników z innych państw?

Ekran jaki zobaczymy przy próbie odtwarzania wideoklipów

Źródło: osnews  bit-tech  mashable


      

Masz swój ulubiony sprzęt, program lub grę? Zapraszamy do udziału w Plebiscycie Roku 2010. Zgłoś swój Produkt Roku 2010!


 

marketplace

Komentarze

24
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Straszne
  • avatar
    Myślę że jak wejdziemy przez proxy Kanady czy USA to bez problemu będzie można oglądać. Więc pewnie z czasem powstaną programy do których tylko wklejamy link i wchodzimy na strone.
    Zaloguj się
  • avatar
    Koniec Świata >.
  • avatar
    lol
  • avatar
    Co to jest. Zrobili osobny portal z teledyskami tylko po to żeby nie było ich na YT. To jakiś żal przez duże "RZ" :P
    Zaloguj się
  • avatar
    i się ludzie dziwią, że wszyscy teraz zaczynają stosować Bing'a zamiast google'a...
    Zaloguj się
  • avatar
    Zenada. I tyle.
  • avatar
    YT podobno przynosi ogromne straty... Ludzie przecież wchodzą na niego głównie dla teledysków, także to jest moim zdaniem podkładanie kłód pod własne nogi.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli będzie koniec popularności youtube.
  • avatar
    Według mnie to YT zostanie takim "JoeMonster'em" ;/
    Popularność YouTube'a nie spadnie :PP
    Co do Bing'a to jest to klon "googla" tylko że od Microsoft'u :D/ :[...
    jest to pocieszające że robi się konkurencja lecz źle że wkracza w nią Microsoft ...
    a to z tym VEVO to jak napisane KASA !!... inaczej tego nie wytłumaczysz ;]
  • avatar
    Prawdopodobni sponsorzy: "AT&T, McDonald’s, Nikon, Mastercard, Dove, Colgate czy Axe".

    Wielka szkoda że nie ma wśród tego elitarnego grona NIKON POLSKA heheh
  • avatar
    Teledysk to reklama, identyczna jak reklama proszków do prania, czy pieluszek. Reklamuje tylko danego wykonawcę i podobnie jak reklama proszku do prania ma skłonić do zakupu proszku, teledysk ma Cię skłonić do zakupu CD danego wykonawcy.

    I teraz ja się pytam po co ta zmiana ?
    Chcą żebyśmy płacili za oglądanie REKLAM ???
  • avatar
    Youtube już jest nierentowny. Znikną teledyski to zniknie też część ludzi, przez co spadną dochody z reklam i wyjdzie na równo.