Maciej Piotrowski | 2010-03-04

Zabezpieczenia DRM Ubisoftu już złamane? [Zaktualizowano]

Zobacz więcej w kategorii: gry | inne

producenci: Ubisoft

 

Wiele wskazuje na to, że nowy, kontrowersyjny system zabezpieczeń Ubisoftu nie był w stanie zbyt długo powstrzymać piratów. Czyżby kolejny raz DRM był utrudnieniem tylko dla legalnych użytkowników?

Decyzja Ubisoftu o wprowadzeniu do swoich pecetowych gier nowego, niezwykle inwazyjnego zabezpieczenia DRM spotkała się ze sporą krytyką ze strony graczy. Wymóg stałego połączenia z Internetem podczas całej rozgrywki bardzo mocno ingeruje w prawa użytkownika gry do korzystania z niej. Nie ma bowiem żadnych możliwości zabawy w przypadku braku dostępu do sieci. Ubisoft podjął już jednak decyzję, że większość zapowiedzianych tytułów zostanie wyposażona w nowy system DRM.

Tymczasem wczoraj w sieci pojawiły się pierwsze pogłoski, że DRM Ubisoftu padł ofiarą piratów nim tak naprawdę zdążył wejść na rynek. Tytułem, który ponoć jako pierwszy został złamany jest najnowsza część serii Silent Hunter. Jego światowa premiera miała miejsce 2 marca, co pokazuje jak szybko piratom udało się obejść nowe zabezpieczenie. Wedle informacji zagranicznych mediów piracka wersja gry nie wymaga żadnych skomplikowanych czynności do jej uruchomienia i nie potrzebuje połączenia z Internetem.

Ciekawe co na to wszystko powie Ubisoft...

[Aktualizacja 04.03.2010] – W odpowiedzi na pogłoski o złamaniu nowych zabezpieczeń Ubisoft wydał oświadczenie, w którym utrzymuje, że doniesienie o obejściu systemu  DRM są nieprawdziwe. Według przedstawicieli Ubisoftu pirackie wersje Assassin’s Creed 2 i Silent Hunter 5, które pojawiły się w sieci nie są kompletne. Niestety nie wyjaśniono dokładnie na czym owa niekompletność miałaby polegać.

Źródło: VG247.com

odsłon: 5347

Komentarze

(33)

Sigall

0 + - 2010-03-04 09:41

Jestem ciekaw ile Ubisoft kosztował pomysł z tym zabezpieczeniem... Oczywiście wszystko walnie po kieszeni graczy (nie liczę piratów im wszystko jedno ile kosztuje gra :P ). Zakładam że zabezpieczenie to połowa ceny gry, średnio nowa gra 130zł, wiec bez zabezpieczeń 65zł, odrazu poszedł bym kupić...

kuklak

0 + - 2010-03-04 09:45

I znowu mamy 1:0 dla piratów... W takiej sytuacji dochodzi do paradoksu, że aby sobie pograć komfortowo w legalną wersję gry i tak trzeba ściągnąć sobie cracka. Jest to niebezpieczny trend, ponieważ producenci nie mogąc sobie poradzić z piractwem będą stosować coraz to bardziej drakońskie systemy DRM, aż w końcu odwrócą się od pc jako platformy do grania. Bo chyba nikt nie wieży, że zrezygnują z DRM i będą oczekiwali, że jak pogramy w pirata, to kupimy oryginał...

wookash966

0 + - 2010-03-04 10:14

I szerokiej drogi im! a piraci przestawią się na konsole. Może wtedy na PC odrodzą się prawdziwe gry - jagged alliance, dungeon keeper, commandos i wiele innych...

Lukasz R1

0 + - 2010-03-04 11:40

Święta racja bo dziś liczy się tylko ilość szczegółów na ekranie ilość fps megaherców a grywalność spada na dalszy plan ...

BuBos18

0 + - 2010-03-04 12:49

Ja uważam, że kiedyś gry były robione nie tylko dla pieniędzy, a dziś to tylko komercja, ma przynosić przede wszystkim jak największe zyski i napędzać rynek sprzętu.

rakken

0 + - 2010-03-04 09:51

Niech zrezygnują z tego durnego DRMa i obniżą ceny o gier o koszta zabezpieczenia. Jestem pewien że da to lepsze efekty.

lwses

0 + - 2010-03-04 09:56

nie cza zadnych zabezpieczen i wydaania kasy na nie,sposób jest jeden obnizyć ceny gier.A jesli dla mnie legalnego uzytkownika ma być utrudnieniem DRM i wywaleniem tyle kasy za gre to sorry ale popieram piratów

lwses

0 + - 2010-03-04 10:00

dokladnie,czlowiek nie wiem jakie zabezpieczenia wymysli to jest i wstanie je obejść i tak jest ze wszystkim nawet z naszym gupim prawem/przepisami.

XaRaDaS

0 + - 2010-03-04 09:57

To było do przewidzenia, po co stosują te durne zabezpieczenia ?? Każde zabezpieczenie da się złamać, więc po co to robić i jeszcze w taki drakoński sposób. Wszelkie te DRM to dyskryminacja legalnych graczy, bo oni będą najbardziej poszkodowani, a piraci i tak będą piracić i tego żadne systemy zabezpieczeń nie zmienią, nawet gry on-line są piracone, bo powstają serwery niededykowane.

Ehh żal normalnie takich firm.

suchy262

0 + - 2010-03-04 09:59

Niech dają kolejne zabezpieczenia to ci co grają przeniosą się na konsole.

Sigall

0 + - 2010-03-04 10:04

No i co to da? Piractwo na konsole też jest... PS3 się temu chyb a jeszcze opiera ale pewnie też w końcu da się i ją przerobić... Co wtedy producenci gier zrobią? Przestaną je produkować? wątpię bo to dochodowy interes.

MadenO

0 + - 2010-03-04 10:27

PS3 się delikatnie opiera piractwu, ale tylko dlatego że jeszcze ceny nośników blueray są drogie i nie opłaca się kopiować bo końcowa cena jest zbliżona do oryginalnej gry. Tak więc moim zdaniem najlepszym zabezpieczeniem PS3 jest BR

BuBos18

0 + - 2010-03-04 11:36

Brawo dla grupy SKIDROW :)
Panowie z Ubisoftu, wszyscy czekają na wasze kolejne super zabezpieczenia :D Tylko przypadkiem nie myślcie o obniżce cen!

Coyot

0 + - 2010-03-04 11:41

Trzeba też dodać, że ubisoft już złagodził troche swoją polityke DRM, do Assasin Creed II który defakto nie miał swojej premiery jeszcze, wyszedł patch 1.1 który powoduje to , że w momencie utraty połączenia z internetem gra rozpocznie się dokładnie od momentu jego utracenia, a nie od ostatniego punktu kontrolnego.

Widać że poprostu antypirackie zabezpieczenia nie mają absolutnie żadnego sensu, nie tędy droga do rynku pecetowego!

Warmonger

0 + - 2010-03-04 11:57

Punkty kontrolne?! Ostatnią grą na PC, w której to widziałem, był Bomberman na 486. Precz z konsolami!

Co do zasadniczej treści newsa, wiedziałem, że tak będzie. Piraci sobie poradzą bez problemu, ale normalny użytkownik również będzie zmuszony ściągać cracki i inne cuda.
Jeśli w Ubi chcą się czuć bezpiecznie, niech założą odpowiednie kaftany i zamkną się w pokoju z gumowymi ścianami.

pixa_god

0 + - 2010-03-04 12:35

Już jest w sieci można ściągać z torrentów DRM upadło potrzebowali do tego 2 dni wg mnie to strzał w kolano nie wszyscy maja neta ale wszyscy chcą grac w gry wg mnie to cale DMR to bzdura

Rufus

0 + - 2010-03-04 12:48

I tak nie kupię SH5 dopokąd będzie w nim cokolwiek zmuszającego mnie do połączenia z internetem. Ja rozumiem, że teraz jest era stałego dostępu, ale jeszcze paru normalnych ludzi na tym świecie nie przebywa całodobowo 'online'. SH3 był idealny na nudne wykłady, przerwy pomiędzy zajęciami... na jakieś wakacje... Już pomijam awarie, zmiane IP na neostradzie...

mariano84

0 + - 2010-03-04 12:50

"Według przedstawicieli Ubisoftu pirackie wersje Assassin’s Creed 2 i Silent Hunter 5, które pojawiły się w sieci nie są kompletne. Niestety nie wyjaśniono dokładnie na czym owa niekompletność miałaby polegać."

Czy czegoś takiego nie ogłosiło też EA, kiedy to wyszły simsy 3?;]
Co innego mogliby ogłosić ponosząć klęske;d

BariGT

0 + - 2010-03-04 13:35

Niekompletne bo brakuje im wsparcia DRM. ROTFL :PPP

DJBOSS

0 + - 2010-03-04 12:52

Nie popieram piractwa.... ale zabezpieczenia typu potrzebne non stop połączenie z Netem to bzdura. Jeśli dalej będa robić tego typu ruchy to faktycznie zamiast zmiejszać będą zwiększać piractwo. To będzie ich utwierdzało że rynek na PC jest nie opłacalny i mogą się zacząć kierować bardziej ku konsolom (piractwo jest ale na miejszą skale narazie bo i konsol mniej niż PC, no i zabezpieczenie typu Blu-Ray broni się samo ze względu na koszty nośnika) Ale i cena oprogramowania w stosunku do zarobków w naszym pięknym kraju zabija, pokażcie mi amerykanina który kupi grę powiedzmy za 189$ :)) Ciekawe tylko co w efekcie na to ATI/NVIDIA. Kto i poco będzie kupował ich mega wypasione grafy do czego?do neta? Pozostanie sam rynek Profi .... błędne koło powoli się zaczyna robić chyba nie tędy droga....

leopard

0 + - 2010-03-04 12:53

Sh5 dziala pieknie, wlacznie ze zlamanym patchem 1.1.
I to wszystko skidrow, ktorzy do asow nie naleza :)

mariano84

0 + - 2010-03-04 12:55

Jak to na czym polega niekompletność? Na tym, że są bardziej ekologiczne ponieważ nie potrzeba pudełka;]

Janke5

0 + - 2010-03-04 13:20

mają rację, że gra jest niekompletna, bo przecież nie posiada... DRM :D

germo

0 + - 2010-03-04 13:57

Podobno w pirackiej wersji nie ma "achivementów"... wow! To naprawdę ogromny cios w rzeszę piratów -.-'

Bastus78

0 + - 2010-03-04 13:33

Rozbraja mnie to ze wszyscy piszą o piractwie na PC, a na X360 piraty szybciej wychodzą niż na PC.

lucjanm

0 + - 2010-03-04 13:57

Jak by nie patrzeć to gry na Xboxa wychodzą zawsze wcześniej w sklepach a więc i piraty są szybciej ameryki nie odkryłeś tym stwierdzeniem

JoHnNy08PL

0 + - 2010-03-04 14:31

...
Załóżmy że premiera gry XXX na X360 jest 20Marca, to już dzisiaj spokojnie by była dostępna do pobrania

me-to

0 + - 2010-03-04 13:44

"W odpowiedzi na pogłoski o złamaniu nowych zabezpieczeń Ubisoft wydał oświadczenie, w którym utrzymuje, że doniesienie o obejściu systemu DRM są nieprawdziwe. Według przedstawicieli Ubisoftu pirackie wersje Assassin’s Creed 2 i Silent Hunter 5, które pojawiły się w sieci nie są kompletne. Niestety nie wyjaśniono dokładnie na czym owa niekompletność miałaby polegać."
Są niekompletne - tak brakuje im DRMa :D:D:D
To jest największy ból dla wydawców, zapowiadali zabezpieczenia niemal idealne - niestety znów się nie udało

niezly czad

0 + - 2010-03-04 13:59

http://www.youtube.com/watch?v=pLC_zZ5fqFk

Gabe Newell mowi tu kilka ciekawych rzeczy m.in. nt. zabezpieczen.

BariGT

0 + - 2010-03-04 16:02

Bardzo mądrze facet mówi

Darxis

0 + - 2010-03-04 15:54

I tak je złamią. Wszystko co da się stworzyć da się zniszczyć

chris1981

0 + - 2010-03-05 14:55

Kurde co to za bełkot tu niektórzy wypisują? Jak zabezpiecznie moga niby "poszkodować" legalnego gracza??? Mam wiele oryginalnych gier i nie czuję się bunajmnie poszkodowany, wkładam płytę, instaluję, gram - w czym tu problem. Co z tego, że gra może wymagać połączenia z netem, każdy nowoczesny komputer je ma, nie liczę jakichś wsioków których nie stać na stałkę albo iPlus'a ale oni i tak oryginału nigdy nie kupią... Użytkownik poszkodowany kurde jak ci kompa wyjebie w powietrze to będziesz jeden z drugim deklem poszkodowany...

BuBos18

0 + - 2010-03-05 16:32

-1

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie