Na topie

Acer Swift 3 z procesorem AMD Ryzen będzie tańszy od odpowiednika z Intelem

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Laptopy

Kategoria: Komputery Laptopy Producenci: Acer

Swift 3 to jeden z pierwszych laptopów, w którym zastosowano nowy procesor AMD Ryzen Mobile. Na premierę przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

  • Acer Swift 3 z procesorem AMD Ryzen będzie tańszy od odpowiednika z Intelem
A A

Jesteśmy po prezentacji procesorów AMD Ryzen Mobile, więc teraz tylko czekać na gotowe laptopy. Jedną z takich konstrukcji ma być Acer Swift 3 SF315 – kompaktowa i funkcjonalna propozycja dla wymagających klientów.

Acer Swift 3 SF315 został wyposażony w 15,6-calowy ekran IPS o rozdzielczości Full HD (1920 x 1080 px), a także pełnowymiarową klawiaturę, duży touchpad i czytnik linii papilarnych. Całość zamknięto w eleganckiej obudowie wykończonej aluminium.

Acer Swift 3

W środku znalazł się procesor AMD Ryzen 5 2500U – układ ten został wyposażony w 4 rdzenie.8 wątków oraz zintegrowaną grafiką Radeon RX Vega 8. Oprócz tego przewidziano nośnik SSD M.2 PCIe o pojemności 256 GB oraz 8 GB pamięci DDR4 (w trybie jednokanałowym, ale producent podobno ma w planach również inne konfiguracje).

Acer Swift 3  Acer Swift 3 

Na obudowie wyprowadzono złącze audio, jeden port USB 2.0, dwa USB 3.0 i jeden USB 3.0 typ C, a także wyjście HDMI i czytnik kart pamięci. Co prawda producent nie przewidział standardowej karty sieciowej, ale w zamian udostępniono bezprzewodową Wi-Fi 802.11ac z Bluetooth 4.0. Wbudowana bateria ma pozwalać na 10 godzin pracy urządzenia.

Specyfikacja laptopa Acer Swift 3 SF315 (SF315-41-R7PC):

  • ekran: 15,6 cala - 1920 x 1080 px
  • procesor: AMD Ryzen 5 2500U
  • pamięć RAM: 8 GB DDR4
  • układ graficzny: AMD Radeon RX Vega 8
  • dysk SSD: 256 GB
  • bateria: 48 Wh
  • wymiary: 384 x 255 x 17,9 mm
  • waga: 1,9 kg

Opisywany model ma trafić do sprzedaży w grudniu, a podstawowa konfiguracja została wyceniona na 799 euro. Dla porównania podobny model na bazie procesora Intel Core i5-7200U kosztuje 899 euro.

Źródło: Acer, ComputerBase

Odsłon: 3968 Skomentuj newsa
Komentarze

25

Udostępnij

Laptopy w marketplace

  1. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-27 12:14

    Konfiguracje jednokanałowe to chyba tylko po to ,żeby pokazać ,że bez dwukanałowości APU RYZEN 5 poradzi sobie z propozycją konkurenta.
    Ja za 2500kloca z miłą chęcią bym to wciągnął ale zobaczymy jeszcze ceny no i czy można dodać drugą kostkę RAM żeby używać tryb DUAL CHANNEL.

    Skomentuj

  2. Geriavit
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-10-27 12:21

    Jeśli się wyrobią z wprowadzeniem urządzeń z APU przed świętami to może uda im się ugryźć kawałek tego tortu, który od dawna należy do Intela. Szczerze mówiąc to lapki mnie w zasadzie nie interesują ale trzymam kciuki za czerwonych bo chcę żeby wrócili do gry jak za dawnych lat. Zdrowej konkurencji nigdy za wiele. Najlepiej by było gdyby pojawił się jakiś trzeci gracz ale na chwilę obecną to nie realne.

    Skomentuj

  3. Eternal1
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-10-27 12:46

    No nie ma to jak pakować APU z najmocniejszym iGP w tym segmencie rynku by sparować je z jednokanałową pamięcią DRAM (facepalm)
    Nawet konwertowalny "laptopo-tablet" HP Envy 360X z R5 2500U pracuje na pamięci DualChannel.

    Rozumiem że to ma być dobrze wyceniona, wydajna biznesówka, a jeśli ktoś będzie chciał coś więcej pograć, może znaleźć wariant z pamięcią DualChannel.
    Pozostaje życzyć dobrze widocznej konfiguracji oraz świadomych wyborów.

    Skomentuj

  4. jacy4
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2017-10-27 13:52

    100 euro mniej za podobną wydajność cpu i o wiele lepszą wydajność grafiki? No to teraz intel będzie musiał coś z tym zrobić.

    Skomentuj

      1. AmigaPPC
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2017-10-27 18:40

        Synka to najpierw sobie zrób (jeśli wiesz jak, masz czym i jakakolwiek kobieta chciałaby mieć dzieci z Tobą), zanim zaczniesz tak pisać.

        Skomentuj

  5. adrkan
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-10-27 14:35

    Na wykresach AMD ten model miał wyraźnie dual channel.

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-10-27 17:05

      Układ ma kontroler DualChannel, lecz producent obsadził tylko jeden kanał (zapewne dla uproszczenia projektu w tańszym wariancie).

      Skomentuj

  6. Marek1981
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-27 14:55

    Tytuł wprowadza w błąd. Ten procek jest prawdopodobnie nieznacznie wolniejszy od 8550u a ten w lapku to 7200u http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-8550U-vs-Intel-Core-i5-7200U/m320742vsm153577
    To już inna półka cenowa i 2rdzenie...

    Skomentuj

  7. mjwhite
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-10-27 18:50

    za 749$ jest taki swift z i5-8350u+mx150, więc cena niższa a wydajność + - tego ryzena. Porównywanie do 7200u to kiepski żart.

    https://www.amazon.com/dp/B0746NV7XG/ref=psdc_13896615011_t5_B0746NQYFF

    Skomentuj

    1. AmigaPPC
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-10-27 19:39

      Dolicz opłatę importową.

      Skomentuj

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-10-28 15:39

        ok doliczyłem wyszło 749€ to o 50€ taniej niż ten ryzen i do tego ze 2x wydajniej.

        Dla przypomnienia

        http://www.benchmark.pl/aktualnosci/acer-swift-3-sf315-laptop-z-procesorem-intel-core-i5-8250u-cena.html

        cena 100$ niższa niższa ryzena

        Skomentuj Historia edycji

        1. AmigaPPC
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-28 16:42

          Nie mam pojęcia jak liczysz tą opłatę - bo za laptopa, za którego w USA zapłaciłem 1117.99$ musiałem uiścić opłatę importową w wysokości 255.1$ i opłacić przesyłkę 67.99$.
          Rzecz miała miejsce 2 miesiące temu, a wybacz ale nie wierzę, że przepisy importowe zmieniły się w tym czasie na korzyść szarego człowieka i to w takim stopniu.

          Skomentuj

          1. mjwhite
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-10-28 17:36

            zawsze było tak że sprzęt w europie w € kosztował tyle co w usa w $...

            Zresztą zobaczymy jak oba produkty będą u nas w sklepach, niemniej ryzen nie zapowiada się jakoś okazjonalnie tanio(przynajmniej te w/w modele).

            Skomentuj

          2. AmigaPPC
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-29 16:04

            Ja podałem przykład jak jest w rzeczywistości, ni nasze pobożne życzenia :E

            Skomentuj

    2. BartekPoznan32
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-10-28 13:15

      procek i osobny układ graficzny nvidii zeżre o wiele więcej prądu od apu, laptop będzie grubszy i o wiele cieplejszy.

      Skomentuj

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2017-10-28 15:38

        jak go nie obciążysz to nie zeżre i nie będzie się grzał.

        Skomentuj

    1. kero8
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-10-27 20:50

      Intel srintel. Sam planuje zakup i5-8250 i MX150, ale jak się okaże, że Ryzen niewiele będzie ustępował zestawowi Intel NVidia i odpowienio mniej kosztował to go kupię. Na minus brak VRamu, na plus 1 chip-1 danina. Te Wasze ciągłe biadolenie, która to firma ma większego.

      Skomentuj

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2017-10-28 15:42

        jak nie będzie ustępował? W ryzenie masz 15W albo na CPU albo na GPU. Jak obciążysz obie jednostki to wydajność spadnie o połowę. U intela na maksa może lecieć zarówno CPU jak i GPU, fakt wciągnie wtedy więcej ale będzie 2x wydajniej jak na ryzenie.

        Skomentuj

        1. lenoxxx
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-28 21:36

          mjwhite ty to chyba byś chapnął Intelowi :D

          Skomentuj

          1. mjwhite
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-29 12:58

            chętnie ale musiałaby być sporo ładniejsza od Lisy Su ;)

            Skomentuj

    2. kambaleron
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-27 21:14

      Kiedyś zraziłem się do procesorów Intela w laptopach ponieważ integra cały czas kłóciła się z grafiką Nvidii o przejęcie pracy w aplikacjach i grach. Dla bardziej zorientowanych czy ten problem nadal występuje w nowych konstrukcjach ?

      Skomentuj

      1. AmigaPPC
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-10-27 23:36

        Tak.

        Skomentuj

      2. hexenisalive
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-10-28 12:05

        Nie.
        Optmus działa jak trzeba pod Windows.
        W zasobniku jest symbol mówiący czy coś pracuje na iGPU czy na GPU NV.
        Da się też po prostu kliknąć i wymusić GPU NV w grze czy aplikacji.
        Działa jak trzeba. Ja nie narzekam na nic. Na legalnych grach i sofcie zero problemu.
        Pod Linux to jest chyba "BumbleBee" i niby też da się przełączać GPU.

        Skomentuj

        1. AmigaPPC
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-28 16:48

          Niestety nie zawsze, część gier nie wykrywała w ogóle Quadro 4100m, część nie wykrywała monitora podpiętego do tejże (zakładam, że to wina gier) a niektóre programy przeze mnie używane odmawiały posłuszeństwa po wymuszeniu pracy na nV.

          Skomentuj

      3. mjwhite
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-10-28 15:45

        wiele laptopów w ogóle nie pozwala włączyć iGPU w procesorze, choć byś na głowie stawał.... wszystko zależy od biosu(uefi) i producenta laptopa.

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!