Na topie

Acer Swift 3 też z procesorem AMD Ryzen 7 2700U - znamy cenę

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Laptopy

Kategoria: Komputery Laptopy Producenci: Acer

Producent zainteresowany mobilnymi procesorami AMD Ryzen - w jego ofercie właśnie pojawiła się druga wersja laptopa Swift 3.

  • Acer Swift 3 też z procesorem AMD Ryzen 7 2700U - znamy cenę
A A

Jakiś czas temu pisaliśmy o laptopie Acer Swift 3 w wersji z procesorem AMD Ryzen 5 2500U. W planach producenta jest również jego wydajniejsza wersja z układem Ryzen 7 2700U.

Acer Swift 3 SF315 na pierwszy rzut oka wygląda jak poprzedni model. Nadal mamy do czynienia z ekranem IPS o przekątnej 15,6 cali i rozdzielczości Full HD. Nie zabrakło też podświetlanej klawiatury, dużego touchpada i czytnika linii papilarnych.

Główne zmiany dotyczą środka, bo producent zastosował tutaj procesor AMD Ryzen 7 2700U, 8 GB pamięci DDR4 RAM i zintegrowaną grafikę Radeon Vega 10. Na dane przeznaczono nośnik SSD o pojemności 512 GB. Wbudowana bateria to 4-komorowe ogniwo o pojemności 3320 mAh.

Acer Swift 3  Acer Swift 3

Na obudowie laptopa wyprowadzono wszystkie najważniejsze złącza: jedno USB 2.0, dwa USB 3.0, jedno USB 3.0 typu C i wyjście HDMI. Jest też złącze audio i czytnik kart SD. Z kolei za bezprzewodową łączność odpowiada karta Wi-Fi 802.11ac.

Specyfikacja laptopa Acer Swift 3 SF315 (SF315-41-R6J9)

  • ekran: 15,6 cala - 1920 x 1080 px
  • procesor: AMD Ryzen 7 2700U
  • pamięć RAM: 8 GB DDR4
  • układ graficzny: AMD Radeon RX Vega 10
  • dysk SSD: 512 GB
  • bateria: 4 komorowa (3320 mAh)
  • system: Windows 10
  • wymiary: 384 x 255 x 17,9 mm
  • waga: 2,19 kg

Acer Swift 3 SF315 z procesorem Ryzen 7 2700U i dyskiem 512 GB został wyceniony na 950 dolarów. Dla porównania model z układem Ryzen 5 2500U i dyskiem 256 GB kosztuje 750 dolarów.

Źródło: Acer

Odsłon: 3716 Skomentuj newsa
Komentarze

28

Udostępnij
  1. mjwhite
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2017-12-20 10:26

    cena jak za dużo wydajniejszego i7 z MX150.... brawo amd!

    https://www.amazon.com/Acer-i7-8550U-NVIDIA-GeForce-SF314-53G-87EQ/dp/B075KHGKMF/ref=sr_1_1?s=pc&ie=UTF8&qid=1513762061&sr=1-1&keywords=swift+3&refinements=p_n_feature_four_browse-bin%3A2289792011

    Skomentuj

    1. Silver
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-12-20 11:12

      Nieznacznie cenę podbija większy dysk.

      Skomentuj

    2. Kwarkon
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-12-20 11:18

      ten do którego link podałeś ma 2x mniejszy SSD od tego w konfiguracji Ryzen 7 2700U.
      Samo to może zawyżać cenę o ~100$ (?)

      Skomentuj

    3. supervisor
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-12-20 12:14

      Eternal1 odpowiedział ci już w poprzednim temacie. i7+Mx150 ma dwa razy większy pobór prądu.

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-12-20 13:36

        Różnica w TDP jest 3-krotna, 15 vs 45W (15 + 30)

        Skomentuj Historia edycji

        1. mjwhite
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2017-12-20 15:39

          na papierze laiku, w praktyce wychodzi podobnie, przy dużo wyższej wydajności intel w testach graficznych.

          Skomentuj

          1. Eternal1
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-12-20 20:32

            Z czego wnioskujesz "dużo wyższą wydajność" 0_o?

            3DMark 2011 daje wynik 4570 vs 4070 pkt.
            Czyli i7-8550U + MX150 jest tutaj o 12,5% szybszy od R7-2700U przy 300% (!) wyższym TDP.

            Testy gier jakie znalazłem, VEGA10 (DualChannel DDR4) vs MX-150 (GDDR5/64bit) (FPS):
            [CS:GO] 85 vs 100
            [GTA5] 60 vs 70
            [Witcher3] 38 vs 45

            15% różnicy w grach to ta Twoja "dużo wyższa wydajność"?

            Skomentuj

          2. kero8
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-12-21 23:54

            Dobrze wiecie że te 15W jest nierealne przy mniej więcej tym samym procesie 14-16nm. Moim zdaniem ten proc dostanie coś takiwgo jak intelowskie cTDP i będzie ciągnął ok 35W. Na plus 1 chip, jedno chłodzenie, więcej miejsca. Na minus mniej Ramu, bo brakuje tego dla grafiki. Najlepiej porównywać do bliźniaka z Intelem i nV jak ten z AMD już będzie w sprzedaży.

            Skomentuj

          3. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-22 01:10

            Ponosi Cię fantazja, 15W TDP to oficjalna specyfikacja i układ musi się go trzymać, czy to AMD czy Intela, bez znaczenia.

            W obu też przypadkach (RyzenMobile oraz KabyLakeR) TDP jest konfigurowalne (odpowiednio 9-15W, oraz 10-25W), lecz to jedynie opcja.
            Ustawisz 9W (RyzenMobile) czy 10W (KabyLakeR) i układy będą się go trzymać obniżając odpowiednio zegary i napięcia rdzeni X86-64 oraz rdzeni GPU.

            Skomentuj

          4. kero8
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-12-22 17:59

            Wcale nie musi trzymać. Intel ma oficjalnie procesory, przy których podaje TDP 28W , a w krótkim okresie osiągają 35W. Tak samo jest z seriami 45W, 55W itd. Za bardzo się ciśnieniujesz tym TDP. Daj spokój i zaczekaj na testy. Nie ma sensu umierać za wiarę w Intela , AMD czy nVidie.

            Skomentuj

          5. kero8
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-12-21 23:58

            3DMark 2011 to stary benchmark. W nowszym różnice między grafikami będą inne. Niestety brak VRamu może zadziałać na niekorzyść tego AMD.

            Skomentuj

          6. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-22 01:11

            Przecież podałem wyżej różnice w 3 grach, średnio 15% (zamiast 12,5% w starym 3DMark-u 2011)

            Skomentuj

          7. kero8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-22 18:00

            Nie pisałem o grach tylko o 3DMarku. O tym, że nowszy da inną różnicę.

            Skomentuj

    4. FranzMauser
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-12-20 12:48

      Nie karmcie intelowsko invidiowego trola. On już tak ma i żadne argumenty do niego nie trafią. Po prostu szkoda czasu.

      Skomentuj

    5. Eternal1
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-12-20 13:39

      R7-2700U vs i7-8550U + MX150
      15 vs 45W (15 + 30)
      15,6 vs 14"
      512 vs 256 GB

      "dużo wydajniejszego" ?

      SingleCore X86 - minimalna przewaga i7-8550U
      MultiCore X86 - znaczna przewaga R7-2700U
      (przy bardzo zbliżonym poborze energii)

      GPU: MX150 vs VEGA10 (4570 vs 4070 3DMark 2011)
      (przy 3x wyższym poborze energii MX-a)

      Skomentuj Historia edycji

      1. mjwhite
        Oceń komentarz:

        -7    

        Opublikowano: 2017-12-20 15:55

        "The Ryzen-based HP is roughly comparable to notebooks powered by ULV Intel CPUs and entry-level Nvidia GPUs. The Xiaomi Mi Pro is perhaps the best example of this as it carries the i5-8350U CPU, MX150 GPU, and the same size 1080p IPS display as our Ryzen HP. When subjected to average (3DMark06) and Witcher 3 loads, both systems are nearly identical at 46 W to 51 W each. "

        czyli łżesz jak pies, pisząc że tandem intela bierze 3x więcej.

        Skomentuj

        1. Eternal1
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-12-20 20:16

          TDP (ThermalDesignProfile) informuje ile energii elektrycznej jest przetwarzane na energię cieplną.
          Określa kategorię urządzeń do jakich układ może trafić, określa wymogi co do wydajności układu chłodzenia.
          Współczynnik ściśle powiązany z poborem energii lecz nie jest z nim równy.

          R7-2700U generuje 15W TDP
          Jest to kompletny SoC i zawiera:
          - 4 rdzenie ZEN X86-64 (4C/8T) z Cache L1/L2
          - Cache L3
          - GPU VegaM
          - interface-y I/O
          Więc wszystkie te elementy korzystają ze wspólnego budżetu energii. Ile energii cieplnej może tutaj wydzielić sam rdzeń GPU VEGA10? dostanie co najwyżej 7W.

          MX-150 generuje 25W TDP (samo GPU).
          Potrzebuje więc jeszcze CPU x86 oraz interface I/O, np. i7-8550U z 15W TDP.
          W przeciwieństwie do VEGA8/10, kontroler MX-150 nie obsługuje DualChannel DDR4 2400, posiada kontroler GDDR5 i korzysta z tej pamięci na 64-bitowej szynie. Ten VRAM też pobiera energię i generuje TDP.
          MX-150 wraz z swoją VRAM generuje (wedle różnych źródeł) 30-35W. Do tego dodajmy 15W układu I7-8550U. Wychodzi 45-50W.

          Masz rację, pobór energii obu platform w pełnym obciążeniu może być zbliżony (z lekką przewagą RyzenMobile).
          Jednak mamy tutaj 3X (300%) różnicę w generowanym TDP (15 vs 45-50W). To oznacza że RyzneMobile R7 2700U jest 3X chłodniejszy i może być z sukcesem stosowany w mniejszych i cieńszych urządzeniach (bez groźby przegrzania, hałaśliwej pracy czy zrzucania zegarów), bądź w bardziej standardowych - całkowicie pasywnie.

          Skomentuj

          1. Silver
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-12-21 19:57

            Generalnie zgadzam się z tym co napisałeś. Niestety w jednym miejscu zwrócę uwagę mianowicie TDP. Nie wiem jak to wygląda obecnie - jakiś czas temu każdy z producentów miał własne wyliczenia co do TDP stąd powstawały różne w wartościach. Nawet producenci coolerów podawali odpowiednie TDP dla AMD jak i Intela. Mały kruczek, ale bardzo istotny.

            Skomentuj

          2. Eternal1
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-12-22 01:20

            Masz rację, lecz jak długo obserwuję rynek CPU, AMD podawało bardziej precyzyjnie ten parametr.
            AMD podawało "maksymalne" TDP jakie jest w stanie wygenerować układ, zaś Intel "średnie użytkowe". Obie wartości zwały się tak samo "TDP".
            AMD planowało coś zmienić w tej kwestii bo to marketingowo było nieuczciwe i niekorzystne dla nich.
            Jak jest obecnie, trudno powiedzieć.

            Pierwsze testy porównawcze laptopów z tej samej linii, o identycznej konfiguracji a różniące się wariantem (Ryzen 15W oraz Kaby 15W) dają jakieś porównanie.

            Skomentuj

          3. kero8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-22 00:06

            Na stronie AMD jest info, że ten Ryzen MA cTDP 12-25W. Więc narazie nie wykłócajcie się i zaczekajmy do testów identycznych serii z różnymi chipami.

            Skomentuj

          4. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-22 01:15

            RyzneMobile R5 2500U/R7 2700U mają bazowe TDP = 15W, oraz konfigurowalne (opcjonalnie wedle woli użytkownika) cTDP = 9-25W.
            Czyli potrzebuję dłuższej sesji na baterii, obniżam cTDP do 9W a układ odpowiednio obniża zegary i napięcia CPU i GPU.
            Adekwatnie w drugą stronę.

            Skomentuj

    6. Silver
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-22 10:35

      Ten laptop ma faktycznie DDR3L podane w specyfikacji. Więc kolejny argument dlaczego kosztuje tyle samo stąd kolejne 50-70$

      Skomentuj

  2. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-12-20 12:09

    Tak to jest jak fanboj broniący swojej marki porównuje Laptopa zgrabnego 14cali z tym 15.6cala z AMD na pokładzie.
    Szczerze teraz trzeba byłoby dokładnie przyglądnąć się wydajności tego SSD 256GB versus 512GB oraz pozostałej części konfiguracji obu laptopów.
    Wielki plus ,że w końcu się pojawiają laptopy oparte od APU AMD tak wydajne a przecież dopiero to pierwsza generacja gdzie CPU jest tak mocne po stronie RED TEAM.
    Premiery mają to do siebie ,że ceny są zawyżane często więc biorąc pod uwagę konfigurację oraz porównanie przepustowości pamięci RAM po test SSD INTEL już nawet nie będzie brany przeze Mnie pod uwagę no chyba ,że ceny spadną przynajmniej o te 150dolarów.
    Widzę Amazon ładnie walnął babola informując o użytej pamięci RAM DDR3 w przypadku INTELA.

    Skomentuj

    1. AmigaPPC
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-12-20 18:17

      Nie fanboj tylko etatowy pijarowiec z Intela i to kompletnie niedoinformowany.

      Skomentuj

    2. Silver
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-22 10:36

      Na stronie Acera również jest DDR3L

      Skomentuj

  3. PITUCH1
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2017-12-20 13:15

    hahaha, a miało być taniej :P

    Skomentuj

  4. piwo1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-12-20 18:56

    pamieci 1x8gb czy 2x4gb w dual channel bo az prosi sie o to pytanie do specyfikacji? bo jak w single to od razu mozna ten laptop wyrzucic do smieci.
    pytanie dwa jaka czestotliwosc? 2400mhz?
    cena do 4000zl wydaje sie w miare atrakcyja.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kero8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-22 00:15

      Dobre pytanie. Tylko tyle znalazłem. Z ciekawostek zasilacz tylko 45W (!). Miałem 13'3" Acera z i5-5257u (28W-35W) i dawali 65W. Ten komp nie będzie demonem szybkości.

      https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Lhyzk8gRmDgJ:https://www.acer.com/ac/en/US/content/model/NX.GV7AA.004+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!