Na topie

AMD pracuje nad DirectML - lepszą alternatywą dla Nvidia DLSS

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: AMD Radeon Producenci: AMD

Technologia DirectML będzie wspierana przez wszystkie karty graficzne zgodne z DirectX 12. Na implementację nowej funkcji do Windowsa przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.

  • AMD pracuje nad DirectML - lepszą alternatywą dla Nvidia DLSS
A A

Jednym z głównych atutów kart graficznych Nvidia Turing jest nie tylko obsługa Ray-tracingu, ale także technologii DLSS (Deep Learning Super-Sampling) – specjalnej techniki wygładzania obrazu, która wykorzystuje uczenie maszynowe. AMD nie zamierza jednak pozostawać w tyle i przygotowuje podobne rozwiązanie dla swoich kart.

Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskiemu serwisowi 4Gamers, ujawnił, że karta Radeon VII ma obsługiwać technologię DirectML - jest to dodatek do interfejsu DirectX, który pozwala korzystać z uczenia maszynowego. Podobnie, jak w przypadku technologii DLSS, funkcję można wykorzystać do poprawy jakości obrazu przy dużo mniejszych wymaganiach sprzętowych. Co więcej, uczenie maszynowe sprawdzi się również w innych zastosowaniach (i producent podobno zaczął już z tym eksperymentować z dobrymi wynikami).

DLSS

W przeciwieństwie do konkurencyjnego DLSS, z technologii DirectML będzie można korzystać na wszystkich kartach obsługujących DirectX 12. Spekuluje się, że funkcja ta ma zostać wprowadzona do systemu Windows 10 wraz z aktualizacją Spring 2019 (niestety jeszcze nie wiadomo kiedy zostanie wydana).

Przy okazji warto dodać, że AMD nie odpuszcza również w temacie Ray-tracingu – niedawno dowiedzieliśmy się, że producent też pracuje nad oprogramowaniem i sprzętem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.

Źródło: 4Gamers, Sweclockers

Odsłon: 6647 Skomentuj newsa
Komentarze

29

Udostępnij
  1. Eternal1
    Oceń komentarz:

    16    

    Opublikowano: 2019-01-18 11:32

    "Przyszłość należy do otwartych technologii"
    AMD

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -12    

      Opublikowano: 2019-01-18 11:36

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      "only real men have fabs"

      AMD

      oh wait

      Skomentuj

  2. kitamo
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2019-01-18 12:07

    Jako dodatek do directx??
    A co z Vulkanem??
    halo? AMD ?
    :)

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-01-18 12:16

      Pewnie w drugiej kolejności (zgodnie z różnicą w udziałach rynkowych obu API).

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-19 01:20

        Ty to wiesz jak mnie rozbawic :)

        Skomentuj

  3. gregory7
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2019-01-18 13:06

    No i pozamiatane!!!! Brawo AMD!!!!
    Żeby nie było (że Fanboy) 1080Ti mam w komputerze.

    Skomentuj Historia edycji

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2019-01-18 13:26

      co pozamiatane?
      nic nie wiadomo oprócz tego ze kiedyś będzie

      Skomentuj

      1. gregory7
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2019-01-18 13:56

        Jak to nic? Czytać nie potrafisz? Jest napisane że wszystkie karty z DX go obsłużą.

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2019-01-18 14:04

          no i co z tego?
          nic nie wiemy o jakosci ani o tym jak wydajny beda musialy byc te karty
          jak w praktyce okaże sie że tylko radeon VII i w góre beda to obsługiwać to cały czar otwartego standardu znika

          tym bardziej biorąc pod uwage track record amd z technologiami tego typu
          taki freesync potrzebował 3-4 lat żeby doprowadzić go do poziomu na którym mogłby realnie konkurować z gsync

          Skomentuj Historia edycji

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-19 01:21

          @gregory - była tez informacja przed premierą polarisa że Vulkana to będa wszystkie gry obsługiwac.

          Skomentuj

          1. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-20 18:34

            Gdzie niby była taka informacja?
            Badury piszesz Wać Panie.

            Co najwyżej jacyś fanboy-e mogli takie rzeczy pisać, Ty ze swoim stażem powinieneś już mieć wyrobiony nos do takich spraw i rozróżniać mokre fantazje co poniektórych od oficjalnych stanowisk producenta.

            Skomentuj

        3. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-01-19 02:23

          To tylko pięcioligowy troll.

          Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-18 21:28

      Tu jest bardzo dużo wiernych fanów AMD siedzących na sprzęcie od Nvidii.

      Skomentuj

    3. Arael
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-19 13:22

      DirectML niczego nie załatwia, bo żeby uzyskać wydajność TensorCores na Radeonie liczącym samymi GCM musiałbyś sobie zamontować takich 10 ;) Niekomentencja autora newsa przeraża.

      Skomentuj

  4. Virtus
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-18 15:53

    Chciałbym by szanowny redaktor zachował chłodną głowę przy pisaniu news-ów.
    To, że AMD coś zapowiada, nie oznacza, że to będzie lepsze lub gorsze od konkurencji.
    Można napisać, że AMD obiecuje, że to będzie lepsze, ale nierzetelnością jest z góry przesądzanie, że będzie lepsze, bo tego na razie nie wiemy.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-19 01:22

      Jeszcze nie przywykłes do tego kto tu fanbojem czego jest :)

      Skomentuj

      1. Virtus
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-19 10:03

        Reedukacja jest możliwa :+)

        Skomentuj

    2. Arael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-19 13:23

      Nie będzie lepsze, to już teraz wiadomo, patrz mój koment wyżej.

      Skomentuj

  5. PITUCH3
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-18 16:48

    Amd , znowu, 200000000 slajdów, kurde pracuje ?
    To powinno być opracowane w tamtym roku, znowu generacja w plecy !
    "... 2044 AMD opracowało DirectML , i HBM3 ... , natomiast Nvidia GTRX 6000 , DX 20 , GDDRX10 ...."""
    AMd jest jak polski rząd , rzuci jakieś ochłapy aby pospulstwo się cieszyło , przez jakiś czas !

    Skomentuj

  6. gregory7
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-01-18 17:33

    AMD robi procki do konsol i dlatego ten standard (jako otwarty) ma tutaj rację bytu! Spójrzcie na freesync mądralę! kto wygrał INVIDIA? Buhahaha :):):) chcesz tego czy też nie ale directML zostanie a o DRssl czy jak tam gazdy zapomni za 5 lat! (Spójrz na physics!)
    Bo chciwa INVIDIA i ich super bajery tylko na ich i wyłącznie ich topowych kartach za 1000$ tyle w temacie. RIP INVIDIA!!!
    Doganiają Intela to i z invidia też nie problem.

    Skomentuj Historia edycji

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-01-18 17:39

      >Spójrz na physics

      jest w 90% gier ignorancie

      Skomentuj

      1. gregory7
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-18 20:24

        Tak ignorancie ale obsługiwany przez procesor a nie karty nvidii ha ha ha
        W menu opcji możesz wybrać, nie potrzebujesz karty graficznej do tego.
        Twoje guru nvidia zakopała ten świetny produkt. Teraz w większości olewany bo to co masz w grach (physics) to śmiech na sali.

        Skomentuj Historia edycji

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-01-19 01:28

          ojjj ludku małej wiedzy.
          Physx moze byc dzisiaj obslugiwany za pomocą CPU. Gdy NV go wprowadziła wraz ze swoimi kartami to było lata temu kiedy to zaden CPU by tego nie ogarnał.
          Jest roznica miedzy procesorowym physx a physx na GPU.

          https://www.youtube.com/watch?v=u8YWonGjQmk

          NV ma obecnie bardzo zaawansowany pakiet GW ktory jest juz czescią DirectX. Wprowadzaja co chwile nowe elementy i nowe biblioteki. A co ma AMD? tressfx ktory działą w 2 grach.

          Piszesz o gsync i freesync. A co ma jeszcze nv a o czym nie wiesz? darmowy fastsync.

          Porownaj sobie działanie wszystkich tych metod synchronizacji. Kazda ma jakies zalety i wady.

          Skomentuj

          1. nicor999
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-19 21:21

            A czasami Physx nie opracowała Ageia i dopiero później została wykupiona przez Nvidie?

            Skomentuj

      2. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2019-01-19 02:26

        I w żadnej jeszcze nie działał dobrze. Tkaniny jak z centymetrowej gumy, księżycowa fizyka, jakieś latające trójkąty, które zaraz znikają. Już lepsze symulacje oferował Havok3, który działa jedynie na bryłach sztywnych.

        Skomentuj

    2. Arael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-19 13:24

      12 działających modeli FreeSync na 400 na rynku :) Zwycięstwo! ;)

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-20 18:35

        (584 modele wedle listy i specyfikacji podanych na stronie AMD).

        Skomentuj

  7. raffal81
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-01-18 19:58

    Brawo brawo jesteście najlepsi!!!!

    Eee aaaa to AMD ? aaa to nie nie, tylko Nvidia :D:D:D

    Skomentuj

  8. DragonRed
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-21 21:29

    AMD musiało długo czekać żeby w pełni wykorzystać Rapid Packed Math.W przypadku Radeon 7 będziemy mieli do czynienia z 16GB HBM 2 więc sama wielkość pamięci może zostać dodatkowo wykorzystania do efektywniejszego wykorzystania podobnej techniki DLSS od Nvidia.
    Załóżmy , że 4k będzie zużywać 8GB HBM to w technice podobnej do DLSS będzie zużywać jej maksymalną ilość by poprawić efekt skalowania rozdzielczości prawie , że bez utraty jakości.HBM2 z HBCC posłuży do przechowywania tekstur potrzebnych na dany moment podczas skalowania i tak będzie na bieżąco poprawiana jakość.
    Niestety Vega 56 i 64 dostaną drugie życie za sprawą RPM ale mają zbyt mało pamięci.W ten sposób także sam Pascal zostanie uśmiercony w piękny sposób z powodu FP16 równego FP32.
    Nadchodzi czas , że posiadacze Vega 56 i 64 będą się śmiać z posiadaczy GTX1080Ti i Titan XP za sprawą DirectML.
    Jak widać kolejność wykorzystywania nowych technik obliczeniowych w grach jest uwarunkowana od tego co dyktują Intel i Nvidia a potem przychodzi czas na wykorzystanie pełni możliwości architektury AMD.Właśnie ten czas teraz nadchodzi i ciekawe czy ten DirectML będzie mógł zostać wykorzystany w tytułach gier , które już się pojawiły w formie patcha i ile będzie on wymagał pracy od deweloperów.Jak będzie to łatwe do wdrożenia to będzie powtórka FreeSync versus G-Sync.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!