Na topie

Mocne uderzenie AMD - heavymetalowa zapowiedź 2. generacji Ryzen Threadripper

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Kategoria: Komputery Podzespoły Procesory Tematyka: AMD Ryzen Threadripper Procesory AMD Producenci: AMD

Szykuje się naprawdę mocne uderzenie (i nie chodzi tylko o trailer zapowiadający nowe procesory Ryzen Threadripper).

  • Mocne uderzenie AMD - heavymetalowa zapowiedź 2. generacji Ryzen Threadripper
A A

Procesory AMD Ryzen Threadripper pozwoliły przełamać dominację Intela w najwyższym segmencie wydajnościowym. Teraz czekamy na premierę drugiej generacji układów, które mają zaoferować jeszcze lepszą wydajność.

Przypominając, nowa seria procesorów ma bazować na ulepszonej architekturze Zen+ i zostanie wykonana w niższym, 12-nanometrowym procesie technologicznym. Główne zmiany mają jednak dotyczyć jeszcze lepszych osiągów – w przypadku topowych modeli możemy liczyć nawet na 32 rdzenie/64 wątki (podczas, gdy pierwsza generacja oferuje „tylko” 16 rdzeni/32 wątki).

AMD Ryzen Threadripper 2. gen

Wszystko to przy zachowaniu kompatybilności z obecnymi płytami głównymi X399, co powinno zachęcić do ewentualnej modernizacji konfiguracji z pierwszą generacją Threadripperów.

Szykuje się zatem naprawdę mocne uderzenie… co zdaje się też potwierdzać najnowszy filmik producenta. Zobaczcie (i posłuchajcie) zresztą sami.

Premiera 2. generacji procesorów Ryzen Threadripper została zaplanowana na przyszły kwartał. Jeżeli planujecie budowę potężnego komputera do grania lub solidnej stacji roboczej, na pewno warto wstrzymać się do pojawienia się nowych jednostek.

Źródło: AMD

Odsłon: 8018 Skomentuj newsa
Komentarze

31

Udostępnij
  1. danieloslaw1
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2018-06-23 15:13

    go go amd!

    Skomentuj

  2. Virtus
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-06-23 15:17

    Propozycja 32 rdzeni do grania wydaje mi się średnia.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2018-06-23 15:22

      wole 16 mocnych wysokotaktowanych rdzeni/wątków.
      Do grania by było idealnie.

      Skomentuj

      1. kabanosek
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-06-24 14:52

        Do grania wykorzystasz najwyżej 4. Sprawdź jeśli nei wierzysz ile rdzeni jest wykorzystywanych w grach z roku 2016/2017/2018.

        Go go amd wyncyj rdzeniów

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-06-24 16:17

          jest kilka gier które robia użytek z 8 wątków, a 16 to jest mniej absurdalne zyczenie niż 32 czy 64

          Skomentuj

    2. Alovsskyy
      Oceń komentarz:

      21    

      Opublikowano: 2018-06-23 15:44

      Nie wiem kto normalny kupiłby 32R/64W procesor do gier, skoro gry mają problem z pełną utylizacją 8 rdzeni.

      Skomentuj

  3. MrAve
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-06-23 15:42

    Do grania, nawet 8 jajek to za dużo, bo większość gier i tak woli wyższy zegar.

    Co do zapowiedzi video AMD, wygląda jak kiepski teaser hollywoodzkiego blockbustera. Co się tyczy samych procków, nie mogę się doczekać :)

    Skomentuj

    1. Diuran
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-06-23 23:51

      A mnie się spodobał ten trailer, plus zajjebista Gitara.

      Skomentuj

  4. kitamo
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-06-23 16:00

    ten trailer to wygląda jakby był wykonany w latach 80tych i do tego na 286

    Skomentuj

  5. equalypse
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-06-23 16:11

    to jest wielki postęp ery PC - 32 C dla desktopów!

    niestety, większość potrafi tylko narzekać i szukać dziury w całym - jak to nasza nacja

    Intel "przyzwyczaił" nas do 4c, stąd gry stare gry nie wykorzystują za dobrze większej liczby rdzeni i wątków.
    Jestem pewien, że podobne technologie znajdą zastosowanie w konsolach nowej generacji - wobec wprowadzania takich rozwiązań software też jest optymalizowany i programiści dostosowują kod - będzie tylko lepiej. Tak więc tylko patrzeć teraz gier i oprogramowania dla tzw. mas.

    Ode mnie powiem, że bardzo się cieszę i najprawdopodobniej kupię taki CPU - dla przykładu soft do produkcji muzycznej już dawno wiele rdzeni wykorzystuje (cubase, reason, fl i wszystko inne). Czekam na tego Threadrippera, ponieważ mój i7 się nie wyrabia …..

    Pozostaje kwestia ceny (ale to ma być desktopowe cpu!)

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2018-06-23 17:17

      >Intel "przyzwyczaił" nas do 4c, stąd gry stare gry nie wykorzystują za dobrze większej liczby rdzeni i wątków.

      skoro wszyscy maja 4 a gry nawet ich nie potrafią wykorzystać w pełni (większość lata na 2-3 + ewentualnie jakieś drobiazgi na 4) to skąd wniosek że nagle na 8 czy 16 będzie inaczej?

      twórcy gier nie chcą wielu wolniejszych rdzeni bo na takie coś trudniej jest napisać grę niż na 4c (nwet bez HT) które śmigają na np. 5ghz

      i nie ma to nic wspólnego z przyzwyczajeniem, po prostu tak skomplikowane aplikacje jak gry bardzo trudno rozbija się na wiele rdzeni

      Skomentuj

      1. gerax
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-06-24 12:28

        Wydaje mi sie, że poza stopniem skomplikowania takich rozwiązań stoi opłacalność takiego rozwiązania.

        Jeśli pisano by gry pod 4c to co z użytkownikami 2c? Musieliby ulepszyć swoje PC, więc istnieje realne ryzyko obniżenia zysków sprzedaży danej gry.
        Oczywiście zapewne jakiś % użytkowników zmodernizował by swoje PC, ale w dalszym ciągu sprzedaż była by niższa, a wiadomo nie od dziś, że pieniądz musi się zgadzać.

        Podobna sytuacja dotyczy aplikacji pod androida, które są pisane ze wsparciem dużo wcześniejszych wersji tego systemu, tylko dlatego żeby produkt mógł trafić do jak największej liczby odbiorców.

        Skomentuj

  6. patol1984
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2018-06-23 16:48

    Ten trailer zmontował wnuczek lisy su? ;d

    Skomentuj

    1. patol1984
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-06-25 07:12

      Ale minusów uzbierałem, aż tylu ludziom podobał się ten trailer? :)
      Przecie to sklepka gotowców, byle amator coś takiego sklepie... Jak dla mnie trochę wiocha jak na ich budżet.
      No chyba, że właśnie robił to wnuczek lisy su to spoko.

      Skomentuj

  7. darek79r19
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2018-06-23 17:02

    Jeżeli PC idzie w tyle watków, to możemy być pewni, że nowe silniki graficzne i konsole pójdą tą samą drogą. Malkontenci zawsze będą płakać, że wolą stare...

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2018-06-23 17:18

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      idąc twoja logika wyjaśnij mi czemu gry do tej porty nie radzą sobie z tymi 4 rdzeniami skoro 4c jest w mainstreamie już ponad 12 lat?

      może coś innego stoi na przeszkodzie a nie brak rdzeni?

      Skomentuj

      1. Subvoice
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-06-23 18:08

        Może i jest, ale i5 i i7 do najtańszych nigdy nie należały. Większość i tak kupowała pentium lub i3 lub -o zgrozo- celerony. Może to stało na przeszkodzie. Czas pokaże.

        Skomentuj Historia edycji

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-06-23 19:33

          Na przeszkodzie stoi fakt ze nie wszystko da się rozbic na wiele watków i nie wszystko opłaca się w ten sposób realizować.
          Jakbys miał policzyć 4+4=? to szybciej byś sam policzył czy jakbys zlecił to 8 osobom które by na koniec musiały miedzy sobą ustalić czy wynik jest poprawny i jednogłośnie przekazać go dalej?

          proste zadania które można obliczac rownolegle można realizować na wielu rdzeniach/wątkach.
          Zadania których nie da się wykonywać rownolegle wymagają silnego watka i mocnego i wydajnego IPC.

          Konsole owszem mogą wnieść nowości w tej kwesti bo to zamknieta architektura ale licze ze raczej będziemy mieli tu do czynienia z podziałem na kilka jednostek wykonawczych o roznej ilości wątków oraz roznej czestotliwosci pracy.
          W sumie zobaczymy jak to wyjdzie.

          W przypadku PC wyobraz sobie wymagania dla gier które by krzyczały ze chcą 8 wątków. Ciezko by było takie cos sprzedać.

          Dlatego tak ciężko o gry których moduły będą radziły sobie z wykorzystaniem wielu wątków. Dlatego gry wola mocny watek o dobrym stosunku IPC.
          w przypadku PC musi ta zmiana być bardziej płynna bo tu jest konkretna kasa którą można utopic.

          To nie jest tak że intel nas przyzwyczaił - po prostu maja dobrze opanowany proces i tworzą procesory o wysokich zegarach a developerzy to lubią.

          Wiekszosc oprogramowania dużo trudniej jest napisac dla 8x 2Ghz niż 4x4Ghz jeśli już tak kolokwialnie chcemy to rozpatrywać.

          Skomentuj

          1. Eternal1
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-06-23 20:36

            Dlaczego zakładasz że na stacji roboczej będzie liczony 1 projekt?
            Na silnych stacjach roboczych możesz zapuścić kilka projektów jednocześnie, każda ilość rdzeni CPU i RAM-u będzie wykorzystana.

            Skomentuj

          2. p_lider
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-06-23 22:16

            Prawda, ja dotąd nie widziałem stacji roboczej, na której pracownik miałby odpalony w danym momencie tylko 1 program.

            Sam w pracy mam odpalonych 3 instancji Visual Studio, 1 instancję SQL Server, kilkadziesiąt kart w różnych przeglądarkach jednocześnie i jeszcze w tle czasem wirtualną maszynę.

            Że tak powiem - g... mnie interesuje kilka procent szybszy wątek w CPU, gdyż nic mi on nie da, mnie interesuje jak najwięcej tych wątków, aby kompilacja w jednym Visualu nie przerywała mi pracy instancji bazy danych lub nie powodowała, że kursor myszy zacznie się przycinać, bo na 4 wątkach w CPU tak niestety jest :(

            Skomentuj

          3. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-06-24 16:20

            jakiej stacji roboczej.
            czytaj o czym pisze się wyżej.
            wyżej mowa o grach a nie o projektach w jakichś tam cudnych programach odpalanych rownolegle a nawet jeśli by tak było to 2 projekty nie działają na osobnych wątkach w każdym programie - wszystko i tak będzie ograniczone pierwszymi dwoma wątkami które będą najbardziej obciążone. Reszta będzie czekac.
            Jak nie wierzysz to odpal np. autocada 4 razy i na nim jakiś projekt. albo 3dsmax 4 razy i na każdym osobny projekt.

            i czytajcie o czym ktoś pisze bo bez sensu komentować cos czego się nie zrozumiało.

            Skomentuj Historia edycji

      2. gerax
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-06-24 12:27

        Wydaje mi sie, że poza stopniem skomplikowania takich rozwiązań stoi opłacalność takiego rozwiązania.

        Jeśli pisano by gry pod 4c to co z użytkownikami 2c? Musieliby ulepszyć swoje PC, więc istnieje realne ryzyko obniżenia zysków sprzedaży danej gry.
        Oczywiście zapewne jakiś % użytkowników zmodernizował by swoje PC, ale w dalszym ciągu sprzedaż była by niższa, a wiadomo nie od dziś, że pieniądz musi się zgadzać.

        Podobna sytuacja dotyczy aplikacji pod androida, które są pisane ze wsparciem dużo wcześniejszych wersji tego systemu, tylko dlatego żeby produkt mógł trafić do jak największej liczby odbiorców.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-06-24 17:28

          zaraz ktoś Ci powie ze "przecież kod się skaluje do wielu wątków".
          Ignoruj takie teksty bo widać ze osoba która takie cos pisze to nie ma pojęcia co to znaczy ze cos się skaluje wielowątkowo.

          Podobnie jak Nvidia SLI się skaluje :) = 2x GTX = 1.5x wydajności :)

          nie ważne jak kod gry się skaluje dla większej ilości wątków i tak najwięcej dzieje się na 2 pierwszych wątkach i to one decydują w wielu przypadkach o tym czy pozostałe czekaja ze zwróceniem wyniku czy nie.
          Dlatego są tak małe dysproporce w wydajności na procesorach 4C i 16C w większości gier.

          AMD probowalo marketingowo ratować sytuacje reklamując ryzeny jako idealne procesory do grania i streamowania - pokazywali jak to niby podczas streamingu dodatkowe rdzenie zapewniają lepsza wydajność.
          Pierwsze testy youtuberow zweryfikowały że był to bullshit i większą wydajność miał wyżej taktowany Intel niż Ryzen z 2x większą ilość wątków.

          Skomentuj Historia edycji

  8. dragzor
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-06-24 08:30

    Istniejące x399 mogą mieć ciężki żywot, jeśli AMD nie ogarnie w chipie regulatora napięcia, którego nie ma w TR1.

    Mianowicie, TR używa 2x chip 8r/16w. A w TR2 będzie ich 4.

    Teraz z ryzen2, które mają większe TDP (105W). Nawet zwykłe OC z napięciem 1.2V będzie wymagać 350A-380A od VRM. Byle obciążenie wszystkich rdzeni a VRM płyty, który pracuje wówczas na 90-100%, będzie się grzać niemiłosiernie, na poziomie 60W ciepła. Wydane płyty x399 nie dadzą rady bez wymiany radiatorów. O OC przy 1.3 czy 1.35V na wszystkich rdzeniach na tą chwilę można zapomnieć.

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-06-24 11:20

      Kto o zdrowych zmysłach podkręca stacje robocze 0_o ?

      Tutaj liczy się maksymalna STABILNOŚĆ i dokładność wyników przy wielogodzinnej/wielodniowej pracy, czasem pracy 24/7.
      Wiadomo że OC takich TOP_owych procesorów wymaga TOP_owych rozwiązań, lecz to nisza dla 0,0001% użytkowników, dla osób które stawiają chol. drogie stacje robocze jako maszynki do gier - co samo w sobie jest co najwyżej średnim pomysłem.

      Skomentuj

      1. Finear
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2018-06-24 12:17

        >Kto o zdrowych zmysłach podkręca stacje robocze

        https://www.youtube.com/watch?v=-HO6Ys3PPIw

        Skomentuj

      2. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-06-24 12:49

        Nie ośmieszaj się i daruj sobie tematy, o których nie masz pojęcia.

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-06-24 13:43

          uważasz że to nie jest dobry przykład na podkręcanie TR?

          jasne że to ułamek zastosowań ale zawsze coś

          Skomentuj

    2. ohoho
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-06-24 14:23

      Kolega się chyba za dużo buildzoid'a naoglądał

      https://youtu.be/aKe7CnZT9ZE

      Skomentuj

  9. Pixel
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-06-25 08:49

    Ciągle wam źle z tą ilością redzeniów, bo do gier to 4 a max to już 8, jak gry mierzycie tylko do gier to poco biadolić, jak będziecie hostować grę, + client gry i dodatkowo streaming to wasze 4 rdzeniów tylko zapiszczy, zaraz będą freezy, lagi i przycinki na streamie. Niech się to rozwija, konkurencja musi być, mam nadzieję że pojedyńcze wątki AMD zyskają na mocy.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-06-25 09:24

      kto hostuje gry + streamuje i gra na CPU?

      Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!