Na topie

Awaria Virgin Mobile - brak zasięgu w całej Polsce [AKT.: już działa]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Mobile

Kategoria: Mobile Ciekawostki

Poranek 21 marca 2019 roku rozpoczął się dla klientów Virgin Mobile Polska niemiłą niespodzianką – brak zasięgu dotyczy użytkowników z całego kraju.

  • Awaria Virgin Mobile - brak zasięgu w całej Polsce [AKT.: już działa]
A A

Aktualizacja, godz. 15.45: Trwało to wiele godzin, ale wreszcie awaria została usunięta. Jeśli wasze telefony dalej pokazują brak zasięgu, to prawdopodobnie powinien wystarczyć restart urządzenia lub wyjęcie i włożenie z powrotem karty SIM.  Firma Virgin Mobile Polska oficjalnie potwierdziła bowiem, że „wszystkie usługi wróciły już do normy” – można wysyłać i odbierać SMS-y, prowadzić rozmowy i korzystać z Internetu mobilnego.

Virgin działa

„Pragniemy przeprosić wszystkich naszych klientów, którzy w dniu dzisiejszym pozbawieni byli dostępu do naszych usług. Była to pierwsza w historii Virgin Mobile tak poważna awaria, która dodatkowo miała miejsce w środku nocy. Bierzemy odpowiedzialność za tę sytuację i zrobimy wszystko, co niezbędne, aby nie powtórzyła się w przyszłości” – skomentowała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Największy wirtualny operator w Polsce potwierdził, że przyczyną był „błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową” i zapowiedział, że każdy klient otrzyma przeprosinowy prezent. Szczegóły na ten temat zostaną przekazane SMS-owo. 

Aktualizacja, godz. 13.15: Wciąż walczący z problemem operator Virgin Mobile Polska poinformował na Facebooku, skąd ten brak zasięgu u tysięcy użytkowników. Otóż awaria swoje źródło ma w „komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową”. 

Dodajmy, że niektórym udało już zalogować się do sieci, więc rzeczywiście wygląda na to, że usterka jest stopniowo usuwana. Przypominamy o restartowaniu urządzeń, co może być konieczne do odzyskania łączności.

Aktualizacja, godz. 12.40: Awaria w Virgin Mobile jest powoli usuwana. Użytkownicy, którzy cierpią na brak sieci, są zachęcani przez przedstawicieli operatora do restartowania telefonów (lub wyjmowania i wkładania karty SIM). Powoli problem powinien więc znikać. 

Aktualizacja, godz. 10.25: Awaria trwa i wygląda na to, że problem jest poważniejszy, bo po tylu godzinach użytkownicy nadal skarżą się na brak zasięgu. Z komentarza przedstawiciela Virgin Mobile Polska wynika jednak, że prace nad usunięciem usterki trwają, ale nie wiadomo kiedy uda się je zakończyć. 

Virgin Polska

Aktualizacja, godz. 08.50. Przedstawiciele Virgin Mobile Polska zaczęli odpowiadać użytkownikom na Facebooku. Poinformowali, że brak sieci jest spowodowany „przejściowymi problemami z działaniem sieci”. Nie wyjaśnili na czym polegają te problemy, ale prace nad ich eliminacją już trwają. 

Virgin awaria problem

News oryginalny: Jeśli masz numer w Virgin Mobile, od rana 21 marca 2019 możesz mieć trudności, a właściwie brak możliwości połączenia z siecią. 

Ogólnopolska awaria Virgin Mobile 2019

Największy wirtualny operator w naszym kraju milczy, ale na brak sieci na Facebooku skarżą się użytkownicy z całego kraju. Nie mogą zadzwonić, wysłać SMS-a ani nawet skorzystać z Internetu mobilnego. Działają tylko połączenia alarmowe.

Virgin – brak zasięgu od rana

Pierwsze komentarze na ten temat pojawiły się w czwartek w godzinach porannych. Obecnie pod ostatnim wpisem jest ich już ponad 400, a wymieniane miasta to między innymi Kraków, Wrocław, Lublin, Białystok, Gdynia, Suwałki, Opole czy Łódź.

Virgin awaria komentarz

Virgin - awaria. Co się dzieje i kto ponosi winę?

Firma Virgin Media Polska jak dotąd nie skomentowała sprawy, więc nie wiadomo, co się dzieje i kiedy awaria zostanie wyeliminowana. Sprawę skomentował za to rzecznik sieci Play, który wyjaśnił, że wina nie leży po jej stronie. Wygląda więc na to, że coś niedobrego stało się z samym Virgin. 

Będziemy śledzić sytuację i gdy czegoś się dowiemy, znajdziecie tutaj informacje. 

Odsłon: 17981 Skomentuj newsa
Komentarze

15

Udostępnij
  1. leon-san
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 09:00

    Zasięg rwie - czasem wystarczy wyłączyć i włączyć kartę SIM. Bez konieczności rebootwania samego telefonu.

    Skomentuj

  2. dekidekowski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 09:01

    Pewnie rekonfigurowali siec pod nową usługę Virgin Net 60 i 120 i się "spsuło" :)

    Skomentuj

  3. baren
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2019-03-21 09:10

    Dlatego wciąż w życiu nie wykupię usług u jakiegokolwiek wirtualnego dostawcy. Z prostej przyczyny; bo za nic tak naprawdę nie odpowiadają. Działają dzięki możliwości większego wykorzystania infrastruktury technicznej postawionej przez innych. W rzeczywistości nic nie inwestują, a te pieniądze które czasami gdzieś przekażą to dosłownie śmiecie, które i tak odpiszą od podatków. Branson jest wystarczająco bogaty, żebym mu jeszcze dokładał.
    I tak skończy się co najwyżej: "przepraszamy za usterkę, która nastąpiła z nieustalonych (w domyśle nie leżących po naszej stronie) przyczyn. pracujemy (minęło, więc głęboko odetchnęliśmy) nad ustaleniem przyczyn awarii i dołożymy wszelkich (żadnych, po prostu zapomnijmy o tym) starań aby podobna sytuacja nie zdarzyła się w przyszłości (czyli jest kwestią czasu, gdy znowu się stanie, więc bądźcie przygotowani). stało się, trudno; i co nam zrobicie?".

    Skomentuj

    1. marcadir
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-21 10:04

      A jaki to ma związek czy virtualny czy nie... ostatnio przez pożar hali t-mobile miał problemy i usługi też nie działały przez 2 dni, a call center wrócił do normalności po 5 dniach.

      Skomentuj

      1. baren
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-21 17:31

        Jakbyś nie zauważył, to moje uwagi dotyczą samej formy funkcjonowania operatorów wirtualnych. Przypadek losowy, który opisałeś może zdarzyć się zawsze u któregokolwiek z operatorów będących właścicielami fizycznych urządzeń i baz sprzętowych.
        Dobrze dla użytkowników, że usterka ustąpiła. Przebieg jej usuwania jest, jak widać, mniej więcej taki jak napisałem. Co konkretnie się stało i co zrobiono, aby działanie wróciło do oczekiwanej normy: nie wiadomo. Posty innych użytkowników serwisu benchmark.pl wskazują, że działanie operatora Virgin jest związane z trudnościami w jego funkcjonowaniu.

        Skomentuj

        1. gormar
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-21 23:33

          Virgin Mobile stał się tak zwanym Full MVNO, gdyż zainwestował we własną platformę bilingową. To właśnie przez to awaria dotknęła tylko użytkowników VM. Gdyby Play obsługiwał tego MVNO jako wirtualną taryfę (ala Red Bull) to sprawa wyglądała by zgoła inaczej.

          Skomentuj

  4. franiux
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2019-03-21 11:25

    Apokalipsa normalnie, Dziuni z Warszawy nie działała przez to mordoksiążka i nie mogła nowego zdjęcia swojego tyłka wstawić.

    Skomentuj

    1. dzejsonista
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-22 11:41

      A pomyślałeś o ludziach, którzy w tym czasie potrzebowali skontaktować się z najbliższymi, lub zadzwonić po pomoc?

      Skomentuj

  5. fitgame
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-21 14:14

    Ostatnio notuję same problemy z tą siecią. Odkąd wymienili mi karte sim to często się zdarzało, że musiałem restartować tel żeby złapał zasięg. Wypisz, wymaluj ta sama sytuacja co dziś. I co ciekawe pojawił się też problem z wysyłaniem sms-ów. Tzn nie mogę tego robić bo wyskakuje błąd. Trzeba będzie szukać innego operatora.

    Skomentuj

    1. leon-san
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-21 14:38

      Miałem podobnie, pomogła zamiana miejscami obu kart SIM. Oczwiście pod warunkiem, że na jednym telefonie używasz dwóch kart.

      Skomentuj

    2. darioata
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-21 19:26

      Bo standardowo Virgin ma aktywna siec Play. A na tej sieci jest najslabszy zasieg!
      Tez tak mialem. Wszedlem do jakiegos budunku to zasieg spadal do dwoch kresek a jak weszlem do budynku dobrze zabetowanego to zasieg sie tracil.
      Wystarczylo w opcjach karty sim zmienic siec na T Mobile i zasieg mam zawsze pelny.

      Skomentuj

    3. fitgame
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-22 15:58

      Jeśli chodzi o zamianę miejsc kart sim to już próbowałem. Niestety, nie zadziałało. Po wczorajszej awarii zaczęło łączyć mi się automatycznie z Orange. Zasięg o dziwo był bardzo stabilny, natomiast teraz widzę, że znów wrócił PLAY i już brakuje kreski. Pogrzebałem ręcznie, zmieniłem na T-Mobile. Zasięg pełen, lecz jak nie działało wysyłanie sms-ów tak nie działa. Napiszę do suportu, bo nie wiem jak to naprawić.

      Skomentuj

  6. dzejsonista
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-03-22 11:43

    Polecam premium mobile. Poki co najlepsza oferta na rynku, a do tego błyskawiczna obsluga przez fejsa

    Skomentuj

  7. pawluto
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-23 08:46

    A ile oni mają klientów - 100 czy 200 ?
    Przy tak małej ilości jeszcze mają awarię ?

    Skomentuj

  8. pawluto
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-23 08:46

    A ile oni mają klientów - 100 czy 200 ?
    Przy tak małej ilości jeszcze mają awarię ?

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!