Karty graficzne

Borderlands 3 - da się zagrać na zintegrowanej grafice? [AKT.]

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2019-09-20

Sprawdzamy, czy zintegrowany układ graficzny w procesorze AMD Ryzen 3400G, czyli Radeon Vega 11, poradzi sobie z najnowszą odsłoną Borderlands!

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że najnowsza odsłona Borderlands została zrobiona dobrze, a fani mogą zacierać ręce. Jeśli jeszcze nie możesz się zdecydować czy sięgnąć po tę grę, być może w decyzji pomoże ci nasza recenzja Borderlands 3.

Tymczasem sprawdźmy czy można zagrać w Borderlands 3 na... zintegrowanej grafice. W tym celu sięgnęliśmy po platformę z procesorem APU Picasso, czyli najnowszym APU firmy AMD. Oczywiście na naszych łamach możecie zapoznać się z recenzją modelu AMD Ryzen 5 3400G.

News został zaktualizowany o testy porównawcze w DX 12 (który to tryb jest w Borderlands 3 wciaż w wersji beta) oraz wideo prezentujące osiagi APU podczas rzeczywistej rozgrywki.

Test Borderlands 3 na zintegrowanej grafice

Na początek wykorzystaliśmy benchmark wbudowany w grę. Platforma testowa oparta była na procesorze AMD Ryzen 5 3400G oraz zintegrowanej grafice Radeon Vega 11. Procesor pracował z pamięciami RAM o taktowaniu 3200 MHz oraz CL14. W UEFI BIOS zdjęte były ograniczenia Precision Boost (opcja PB Overdrive). Wykorzystaliśmy ustawienia Enhanced Mode 3, które dodatkowo podkręcają zintegrowaną grafikę do 1500 MHz (o 100 MHz więcej od standardowego taktowania).

Wykorzystaliśmy ustawienia bardzo niskie oraz trzy rozdzielczości: 1920 x 1080, 1600 x 900 oraz 1280 x 720. Dodatkowo porównaliśmy wydajność przy użyciu API DirectX 11 i DirectX 12. Gwoli wyjaśnienia - tryb DX12 w Borderlands 3 jest wciąż w wersji beta. Po jego wybraniu gra uruchamia się bardzo długo (na APU) i zajmuje praktycznie całą wolną pamięć RAM.

Borderlands 3 - 1920 x 1080, ustawienia bardzo niskie
[średnie klatki na sekundę] DirectX 11vs DirectX 12

DirectX 12 41
DirectX 11 40

Borderlands 3 - 1600 x 900, ustawienia bardzo niskie
[średnie klatki na sekundę] DirectX 11vs DirectX 12

DirectX 12 53
DirectX 11 52

Borderlands 3 - 1280 x 720, ustawienia bardzo niskie
[średnie klatki na sekundę] DirectX 11 vs DirectX 12

DirectX 12 68
DirectX 11 66

Generalnie jakiegoś szału nie ma, bowiem najwydajniejsza zintegrowana grafika na rynku w rozdzielczości Full HD i ustawieniach bardzo niskich osiąga zaledwie średnio 40 klatek na sekundę. Ciekawiej się robi dopiero po zmniejszeniu rozdzielczości.

Na APU dużych różnic po włączeniu trybu DX12 nie uświadczymy - być może sytuacja wygląda inaczej przy użyciu zewnętrznych kart graficznych.

Nie omieszkaliśmy sprawdzić jak APU radzi w sobie podczas rzeczywistej rozgrywki i wyniki są naprawdę obiecujące - zerknijcie na materiał wideo poniżej. Został on nagrany za pomocą zewnętrznego wideo grabbera Avermedia LiveGamer Ultra. W teście wykorzystaliśmy rozdzielczość Full HD i ustawienia bardzo niskie.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

1
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Napisalibyście o masowych i dużych problemach technicznych jak stuttering czy też fakt, że gra może skasować wam progress. Jak gracie albo zamierzacie to poczekajcie aż usterki techniczne zostaną naprawione. Lepsze to niż strata 6 godzin gry z powodu niechlujstwa twórców lub też platformy. A problemy wydajnościowe są też na konsolach.

    Zalecam ostrożność i na PC i na konsolach.