Na topie

Call of Duty: Ghosts nie dla komputerów z mniejszą niż 6 GB ilością pamięci RAM

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Kategoria: Gry komputerowe Tematyka: Call of Duty Producenci: Activision Infinity Ward

Po premierze gry Call of Duty: Ghosts w sieci rozgorzało od dyskusji. Najwięcej szumu robi blokada na komputerach z mniejszą niż 6 GB pamięcią RAM.

call of duty ghosts premiera porównanie grafiki x360 ps3 vs ps4 blokada uruchomienia poniżej 6GB ram

AA

Najnowsza odsłona serii Call of Duty zatytułowana Ghosts, ledwie zdążyła pojawić się na rynku, a już pojawiły się pierwsze zgrzyty. Chodzi o minimalne wymagania sprzętowe, które według wielu graczy zostały przez twórców zawyżone i sztucznie blokują możliwość uruchomienia gry na komputerach z mniejszą niż 6 GB pamięcią RAM. Z okazji premiery gry, warto także przyjrzeć się jak prezentuje się ona wizualnie na konsoli PS3, X360 oraz nadchodzącej PS4.

O grze Call of Duty: Ghosts pisaliśmy już wielokrotnie, omawialiśmy m.in. nowe tryby rozgrywki jak Squads czy też Extinciton, jak i informowaliśmy o oficjalnych wymaganiach sprzętowych gry. Jak się okazuje, nie były one takie jak większość przewidywała, a mianowicie okazały się mówiąc delikatnie nieco wysokie.

Gra CoD: Ghosts z okazji swojej premiery, zebrała także swoje pierwsze oceny i recenzje, które patrząc obiektywnie, są całkiem przyzwoite, chociaż pozostał pewien niedosyt.

Przechodząc jednak do głównego tematu, który jest bardzo często poruszany przez graczy w internecie. Otóż zgodnie z opublikowanymi wymaganiami sprzętowymi, gra do działania potrzebuje przynajmniej 6 GB pamięci operacyjnej RAM. Wielu graczy sądziło, że te są podane nieco na wyrost, a w grę da się w miarę komfortowo grać nawet przy mniejszych ilościach zainstalowanej pamięci w komputerze.

call of duty ghosts blokada uruchomienia gry na pc poniżej 6 gb ram

Niestety jak się okazało, osoby, które chciały uruchomić grę na komputerach wyposażonych w mniejszą niż 6 GB ilość pamięci RAM zamiast możliwości gry, otrzymały komunikat informujący, że dany komputer nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych gry Call of Duty: Ghosts dotyczących pamięci RAM.

Taka sprawa, już tradycyjnie nie mogła zostać pozostawiona bez rozpatrzenia przez bardziej zaawansowanych graczy. Otóż po wykonaniu kilku testów w grze na najwyższych ustawieniach graficznych, okazało się, że gra lokuje jedynie 1,5 lub w pewnych przypadkach do 2 GB pamięci RAM. Pojawiły się pytania, dlaczego więc twórcy zablokowali możliwość gry na komputerach z mniejszą ilością pamięci niż 6 GB?

Niewykluczone, że mamy tutaj do czynienia z problemem natury technicznej, gdzie gra w pewnych sytuacjach potrafi wykorzystać więcej niż 4 GB pamięci, co aby uniknąć późniejszego niezadowolenia graczy, skłoniło twórców do wprowadzania sztucznej blokady. Niestety, czy tak faktycznie jest, tego, na razie nie wiadomo. Wiadomo jednak, że blokadę zastosowaną przez twórców już udało się skutecznie dezaktywować, a w internecie pojawiły się już do tego celu pierwsze narzędzia i co ważne gra z ich zastosowaniem działa poprawnie – takie przynajmniej opinie można wyczytać w sieci.

Pozostaje jednak pytanie, czy twórcy nie mogli darować sobie tego zabezpieczenia i po prostu zawrzeć sam komunikat informujący o mniejszej niż zalecana ilości pamięci RAM? Niewykluczone, że to by rozwiązało problem.


Na koniec warto zająć się kwestią jakości grafiki w Call of Duty: Ghosts. W sieci pojawiły się bowiem pierwsze porównania wersji z konsol obecnej generacji, a dokładniej PlayStation 3 i Xbox 360 z dopiero nadchodzącą konsolą PlayStation 4. Zapewne wnioski z konfrontacji są powszechnie znane i chyba nie budzą wątpliwości, to jednak warto się przyjrzeć porównaniu oraz zobaczyć jak gra sprawuje się na PS4, a trzeba przyznać, że jest dużo lepiej.

Źródło: IGN, Guru3D, NeoGAF, VG247, DualShockers

Odsłon: 36888 Skomentuj newsa
Komentarze

65

Udostępnij
  1. K.L.F
    Oceń komentarz:

    70    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:34

    Napisał bym coś ale zaraz mnie zminusują. :(

    Skomentuj

    1. Alladen
      Oceń komentarz:

      -34    

      Opublikowano: 2013-11-05 19:35

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Proszę

      Skomentuj

    2. aviel
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2013-11-05 19:42

      Tak się minusów na benchmarku boisz? :) przecież to nie koniec świata

      Skomentuj

    3. Cri5t
      Oceń komentarz:

      64    

      Opublikowano: 2013-11-05 19:44

      Miej odwagę! Nie przejmuj się zdaniem innych. Patrz i się ucz.


      Ta gra to po prostu cholerny gówniany kotlet i nawet na next-genie wygląda słabo (...)

      Skomentuj

      1. bvcxz
        Oceń komentarz:

        -17    

        Opublikowano: 2013-11-05 19:52

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Nie udało się ci, to ja napiszę coś, za co mnie zminusują: pies ginie w kampanii!

        Skomentuj

        1. aviel
          Oceń komentarz:

          27    

          Opublikowano: 2013-11-05 20:02

          Nie prawda, bo chodzą słuchy, że w Black Ops 3 będzie, tylko już jako staruszek (13-15 lat) i będzie wyszczekiwał swoje przeżycia, które będą miały znaczący wpływ na fabułę. ;)

          Skomentuj

    4. anurex
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-11-06 10:46

      Ja napiszę.....obecnie standardem jest już 8GB pamięci w PC

      Skomentuj

  2. Alladen
    Oceń komentarz:

    40    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:35

    Chcą sztucznie pokazać że COD'tlecik jest lepszy od BF495242

    Skomentuj

    1. gural23
      Oceń komentarz:

      24    

      Opublikowano: 2013-11-05 20:38

      http://cdn.arwrath.com/1/131757.gif

      Skomentuj

      1. Pioyer
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2013-11-05 23:39

        ten screen wciaz mnie bawi hahah :D

        Skomentuj

  3. bartekmustach
    Oceń komentarz:

    17    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:39

    Hmmm ciekawe, bo spokojnie można uruchomić grę na 4 GB RAMu

    Skomentuj

    1. Kapucynek
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-11-05 19:52

      Ale pewnie jak ci się uda uruchomić to będzie to samo co z Krazisem 3 na komputerach z mniejszą ilością ram (i wszystkimi grami na CryEngine 3), czyli crash z powodu braku dostępnej pamięci. Mi się to niestety czasami zdarzało pracująć w CryEngine 3 SDK 3.5.3 oraz Crysisie 3.

      Skomentuj

      1. bartekmustach
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2013-11-05 19:55

        Nic podobnego. Trzeba zasranca potraktowac RAM Fixem i odpowiednia dawka pamieci wirtualnej i lata az milo.

        Skomentuj

        1. Pepec9124
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-11-05 20:37

          Właśnie, jak ktoś ma mniej niż 4GB ramu to raczej nie odważy wyłączyć pamięci wirtualnej która jest dobra tylko na SSD.

          Skomentuj

          1. lazar47
            Oceń komentarz:

            -20    

            Opublikowano: 2013-11-05 22:54

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Trochę śmierdzi mi tutaj biedactwem..

            Narzekacie na RAM ?
            Za pewne sama gra kosztować będzie około 200zł, a to że zalecają 6GB to co za problem ?
            Crucial Ballistix Tactical 4GB CL8 1600MHz = 150zł

            8GB = 270zł

            Jesteście w stanie wydać na grę 200zł co najmniej, a żałujecie pieniędzy na części do kompa ? ( nie wliczając tutaj gimbusów, którzy oryginalne gry dostają tylko pod choinkę )

            Jeszcze rok , dwa lata temu 4GB wydawało się dużo, teraz taka ilość zajeżdża plebsem...

            A tak poza tym, rodzaj dysku twardego nie ma wpływu na pamięć wirtualną. Owa pamięć nie jest wykorzystywana jak pamięć fizyczna czyli RAM -.-
            Na przyszłość lepiej się nie ośmieszać bezpodstawną wiedzą .

            Skomentuj

          2. Anavrin990
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2013-11-06 00:02

            Zabieg w celu wywołania u ludzi paniki na kupno RAM'u,ale to jest miażdżąca głupota bo u mnie żadna gra nie zużywa więcej niż 2.3-góra 2.5GB.

            Nie każdy ma pieniądze na kupno jednego i drugiego.Typowe podejście.Typu co za problem nie?

            Skomentuj

          3. shakal84
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2013-11-06 13:35

            To chyba nie grałeś w BF3 bo mi na ultra detalach przy dużych mapach potrafi pokazać w menedzerze urządzeń 4.2 GB zajętej pamieci z 16 GB które mam :P

            Skomentuj

          4. projectdarkstar
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2013-11-06 08:24

            Nie do każdej płyty można kupić łatwo RAM. Płyty na S775 obsługują głownie stare DDR3 i większość nowych modułów nie jest kompatybilna.
            Tak więc jeżeli ci śmierdzi biedotą to nos wytrzyj.

            Skomentuj

          5. LelleQ
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2013-11-06 09:35

            Gadasz jak potłuczony i zapominasz, że dużo ludzi ma pamięci DDR2, które nie są takie tanie. Po drugie, są osoby, które mają pamieć w konfiguracji 4x1. Na koniec dodam, że jeżeli coś ci śmierdzi, to znak, że powinieneś zaprzyjaźnić się z wodą.

            Skomentuj

          6. lazar47
            Oceń komentarz:

            -8    

            Opublikowano: 2013-11-19 04:27

            Posiadacze DDR2 nie powinni wgl się rozglądać za takimi grami -.-

            Skomentuj

      2. SoundsGreat
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2013-11-05 22:01

        Przeszedłem niedawno całego Crysisa 3 na ustawieniach wysokich. Mam 4 GB RAM i ani razu nie napotkałem crasha.

        Skomentuj

    2. DiaBloss
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-11-06 17:53

      Podobno Guru3D zauważyli, że Call of Duty: Ghosts w maksymalnych ustawieniach graficznych korzysta tylko z od 1,5gb do 2gb ramu, więc chcą nas wycyckać na kasę ....

      Skomentuj

  4. misiek12_sdz
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:40

    http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Call_of_Duty_Ghosts-test-ghost_ram.jpg
    RAMu bierze dość sporo ale nie aż tyle aby usprawiedliwić limit 6GB.
    Do tego śmiga na Phenomie X2 550 i GTX460 w FHD, także nie wymaga za dużo od sprzętu. Nie wiem co chcą tym postępowaniem osiągnąć.

    Skomentuj

        1. Pepec9124
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2013-11-05 20:38

          Chcieli czymś w końcu zabłysnąć jak innymi nowościami nie potrafią.

          Skomentuj

  5. michal07901
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:46

    Tak jest zawsze! Jak by nie zablokowali to by było darcie że gra laguje, tnie itp A jak to zrobili to jest problem że zablokowali. Jak dla mnie nie powinno być takiej blokady. Tylko powinno wyjść ostrzeżenie ze masz tylko 4GB RAM i może to spowodować spadki wydajnosci. Z drugiej strony jednak może jest to po to żeby zmusić graczy do dokupienia ramu? 15mln egzemplaży razy 100zł za dodakowe 4GB ramu? Bo wątpie że ktoś dokupi tylkp 2GB.

    Skomentuj

  6. aviel
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2013-11-05 19:47

    Przypomina mi się pierwszy Crysis i wmawiana różnica w efektach między DX9 a DX10. Widać kolejny raz użytkownicy udowadniają producentowi, że nie tak łatwo da się ich oszukać.

    Wprowadzenie sztucznego ograniczenia do 6GB jest tak głupim pomysłem, że wydaje się to być aż niewiarogodne. Przecież nie każdy ma taką platformę aby sobie pozwolić na maksymalną rozdzielczość tekstur, tym bardziej nie każdy gra w ultra rozdzielczościach. To jakaś zmowa z producentami pamięci RAM czy jak :P

    Skomentuj

    1. Varso
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2013-11-05 19:55

      Raczej pozostałość po wyścigach marketingowców gdzie Watchdog z BF4 przepychały się, która będzie miała bardziej wyśrubowane minimalne wymagania to i EA coś musiała dodać od siebie ;)

      Bez obaw. Wyjdzie patch, który będzie wrzucał do RAMu pustą zmienną o długości 2-4GB, co by był oficjalny pretekst, że nowy DLC wykorzystuje cały zakres :D

      Skomentuj

    2. Mikezet12
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-11-07 21:43

      Spisek

      Skomentuj

  7. Daniel96
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:00

    mam wymagania na ultra ale kupiłem pudełkową wersję żeby szybciej zainstalować a po zainstalowaniu muszę ściągnąć od nowa ze stema pudełko mogę wywalić przez okno

    Skomentuj

  8. Doktorek
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:02

    Może to moje tylko odczucia ale zdaje sie że Sony zaczyna olewać PS3 bo według mojej opinii na PS3 wygląda najbiedniej.

    Skomentuj

    1. aviel
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-11-05 20:12

      To znaczy, że jak deweloper tworzy kiepską wersję gry na PS3 to winne jest SONY?

      Skomentuj

  9. kitamo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:03

    Jak gr zchodza w DX9 z 1GB ram to jest narzekanie ze konsole ograniczaja, jak dadza wysokie wymagania sprzetowe i 6GB ram bo w nowych konsolach jest 8GB, tez narzekanie.
    Najlepiej jakby DX12 chodzil na kartach z DX9, i wszystko smigalo na netbookach.

    8GB ram obecnie to jest wrecz standard w platformach do grania.

    Mimo ze ten COD jest raczej cienki graficznie w porownaniu do BF4, to nie ma co narzekac na wymagania bo i tak sa skromne.

    Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2013-11-05 20:38

        Zaraz pewnie wyjdzie sposob na zdjecie tej blokady, ale kto wie - moze na 4gb gra tnie.
        Zaraz wyjdzie "patch" i bedzie mozna sprawdzic.

        Fakt moglo byc ostrzezenie ale dla mnie to ma mniejsze znaczenie.

        Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2013-11-05 20:54

            tak tak ,ale ma mna mysli cos bardziej oficjalnego.

            Skomentuj

    1. bullseye
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2013-11-05 20:42

      Żadna gra nie zjadła mi ponad 4GB z systemem włącznie, więc po grzyba mi kolejne 4GB ? Tak by było ? By powiedzieć że mam komputer 8Giga ?:D

      Skomentuj

      1. szyps
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-11-05 22:21

        Gothic 3 na max detalach potrafił i 6gb ramu zjeść, więc są gry które jednak z większej pamięci korzystają.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-11-06 16:05

          Crysis z modami zjadal pamiec az milo.

          Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-11-06 16:04

        bo masz malo gier 64bit. BF4 potrafi sporo ramu zjesc.

        Skomentuj

  10. kamild1996
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:24

    A podziemie nie próżnuje - wydali fix, który usuwa wymuszenie 6GB RAM :P
    http://m0001.gamecopyworld.com/games/pc_call_of_duty_10.shtml#Call%20of%20Duty:%20Ghosts%20v1.0%20[MULTI5]%20Fixed%20Files%20+%20Memory%20Fix
    (powyższy materiał przedstawiono jedynie w celach edukacyjnych)
    :E

    Skomentuj

  11. Pepec9124
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:33

    Pies im się nie mieści do ramu.

    Skomentuj

  12. Raider0001
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:39

    u mnie połyka 2,1GB

    Skomentuj

  13. MasterBarti
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:46

    No co za ci... pracują w tym Activision :/
    Nie rozumiem co trzeba mieć w głowie by tak sztucznie zablokować uruchomienie gry. To jest po prostu żenujące.

    Skomentuj

  14. QraJr
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-11-05 20:56

    A potem płacz że piraci. Kupujesz grę i nie możesz normalnie pograć bo masz jakieś z dupy ograniczenia.

    Skomentuj

  15. spokojny
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-11-05 21:06

    A ile polykac musi konkurent ,, BF4,, ?.

    Skomentuj

  16. KrissXD
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-11-05 21:15

    Ten "nowy" IW Engine to cud techniki..

    Skomentuj

  17. MrPawello
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2013-11-05 22:38

    Ja tam uważam, że chcą sztucznie pokazać jak to gry na next-geny są "wypasione" i że obecne komputery nie dadzą im radę, więc potrzeba pierdyliard ramu, by udźwignąć te kolosy.

    Skomentuj

  18. M2000
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-11-05 23:09

    jak ja lubię się śmiać z takich informacji i tych "kontrowersji" hah xD

    Skomentuj

  19. tomek1904
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-06 00:13

    Jestem ciekaw, czy, jak tutaj czytam, "sztuczny" wymóg posiadania minimum sześciu gb pamięci ram do uruchomienia gry, nie jest czasem związany z niedawnym wzrostem ich cen...

    Skomentuj

    1. PhobosX
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-11-06 07:41

      I ser zółty podrożał na domiar złego...

      Skomentuj

  20. Kiciulek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-06 11:12

    6GB RAM i DX11... moim zdaniem sztuczne przesuwanie granicy minimalnych wymagań, które będzie miało wpływ na globalne wymagania minimalne gier. Jak nie od dziś wiadomo seria CoD cieszy się bardzo dużą popularnością, a zawyżone wymagania skłonią część graczy do dokupienia RAMu i wymiany kart na te zgodne z najnowszym Directem.

    Skomentuj

  21. Dragonik
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-06 12:26

    Usunąć psa i rybki i będzie hulać na 1 GB ramu:)

    Skomentuj

  22. daniel90zmc
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2013-11-06 12:36

    Witam wszystkich,

    Zapraszam do podpisania petycji umożliwającej granie na 4gb ramu !

    https://www.change.org/petitions/let-people-with-less-than-6gb-of-ram-to-play-call-of-duty-ghosts-on-pc#share

    Każdy podpis się liczy , Zapraszam

    Skomentuj

  23. Lonnger
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-11-06 13:22

    Ehh... i jak zwykle "My wiemy lepiej co dla Ciebie dobre". Jeśli mam ochotę to będę grać nawet jak gra będzie mi się ścinać - mam za mało pamięci RAM, za słaby procesor, zbyt słabą kartę graficzna, ale kupuję grę bo chcę!

    Pamiętam jak grałem w Wiedźmina 1 na laptopie: Celeron 1,5GHz, Intel GMA950 i 4GB RAM - aby uruchomić grę musiałem użyć dodatkowego programu, który emulował mi odpowiednie funkcje karty graficznej - gra się cięła na najmniejszych detalach, na najniższej rozdzielczości - ale grałem i miałem frajdę. To moja wola i takie sztuczne blokady mnie strasznie denerwują:/

    Nie zmienia to faktu, że po miesiącu kupiłem komputer na którym wiedźmin poszedł na najwyższych;P

    Skomentuj

    1. Geriavit
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-01-10 18:17

      Ja tak kiedyś grałem w Carmagedon xD Totalny pokaz slajdów ale wyczaiłem, że "-" można zmniejszyć wielkoość obrazu i grałem w okienku 10x10cm xD

      Skomentuj

  24. krait
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-11-06 18:37

    Za duzo skinszotów z BF się na oglądaliscie ze grafika przysłania wam rzeczywistosc...

    Skomentuj

  25. Kershav
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-11-06 19:00

    Mam Phenoma II x2 560, Radka HD 5770 i 4 GB RAMu DDR3 1333MHz. Wgrałem ramfixa i COD śmiga na wysokich na 60-45 fps'ach. Potwierdzam, te wymagania są z dupy.
    Pozdrawiam.

    Skomentuj

    1. przemek2503pl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-11-10 13:50

      W jakiej rozdziałce ?

      Skomentuj

  26. Omagicescu
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-11-06 19:56

    Mogą być 2 powody tych wygłupów activi$ion:

    -komuś zależy żeby ludzie wymieniali sprzęt-

    -gra nie wygląda nextgenowo to zadbali żeby przynajmniej wymagania na takie wyglądały...

    Skomentuj

  27. szampon010
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-11-06 20:56

    Wszystko to marketing...jak nie wymagania gier wyssane z kciuka,to laptopy dedykowane tylko dla Win 8 bez wsparcia dla starszych systemów.Można by wyliczać i wyliczać.Najważniejsze to mieć świadomość, że ktoś chce ze mnie zrobić głupszego niż jestem.Też czasem pędzę "razem z falą" a później pukam się w czoło.Jedno jest pewne spora część ludzi w napadzie paniki pobiegnie w te pędy zakupić dodatkowe kostki ramu w celu zapewnienia sobie max zadowolenia z gry.Pewnie gdybym nie poczytał i nie pozaglądał też nie miałbym tej właśnie wiedzy.Pozdrawiam świadomych użytkowników.

    Skomentuj

  28. mateuszmatrix
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-11-07 00:50

    Przy serii MW tutaj niestety nie ma fajerwerków...

    Skomentuj

  29. barbatana
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-11-08 11:39

    Powiem krótko i zwięźle.
    W znakomitej większości oświetlenie w CURRENT genach (patrz filmik na dole artykułu) jest dla mnie o wiele bardziej naturalne i przyjemne. NEXTGEN'owe oświetlenie (oraz tekstury) są bardziej kontrastowe i jakoś do mnie nie przemawiają (pomimo że tekstury mają znacznie większe rozdzielczości). Moja opinia dotyczy szczególnie scen typu EXTERIOR (a już w szczególności scenie na orbicie okołoziemskiej - tam oświetlenie sceny jest dla mnie o niebo lepsze w CURRENT GENIE).
    Niestety większa ilość RAM wymagane w grach, więcej potrzebnych rdzeni, lepsze GPU - nie popychają znacząco całej gry w nowe rejony jakości - za nową jakość muszą odpowiadać też nowe, wydajne algorytmy oświetlania scen w czasie rzeczywistym (ze szczególnym wskazaniem na GI - Global Illumination) które nie było tylko "approximate" czyli kilkoma plamami które są rozmazane i nałożone na mapę cieni (na tyle pozwala aktualnie moc komputerów i algorytmy). W miarę rozsądne GI (Global illumination liczone dla większej ilości poligonów, by było dokładnieszje), więcej uwagi na sposób oświetlania scen oraz shadery skóry ludzi (mniej plastikowego wygądu) oraz lepsze algorytmy (a nie skrypty) niszczenia otoczenia, lepsze AI przeciwników - to mój przepis na lepsze gry. Mnie już nie biorą HIGH RESOLUTION textures, lepsze AO, SSAO i inne OCLUSSIONS liczone dla krawedzi "by polepszyć oświetlenie sceny". Chciałbym też by chmury i pogoda nie były w większości przypadków SKYBOXAMI (w Battlefield 4 doznałem szoku że niebo to wielka bitmapa...i do tego statyczna. gdzie tu przełom? Żebyc choć 3-4 warstwy chmur - z płaskich bitmap ale animowane jedna nad drugą by nieco życia dodać)...To moja opinia. Sprzęt jest gotowy na takie wyzwanie ale rozumiem że GAMES CORPO's nie mogą dać nam tego wszystkiego bo coś muszą zostawić na następne "NEXT-GENY".
    Mnie zawsze interesuje oświetlenie w grach, a nie EXTREMALNIE dobrze oddane tekstury betonu czy zarost na twarzy gracza...czego i tak w rozgrywce nie widzę bo lecę jak oszalały - to nie wycieczka krajoznawcza. Dla mnie liczy się "OGÓLNE" odczucie co do otoczenia. A za to odpowiada w głównej mierze oświetlenie.
    Uff, ale się rozpisałem.
    Pozdrawiam serdecznie graczki, graczy i innych gierek używaczy:)

    Skomentuj

    1. Geriavit
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-01-10 18:21

      Dokładnie... krótko i zwięźle xD Ciekawe co by było jak chciałbyś się "trochę" rozpisać? xD

      Skomentuj

  30. mutissj
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-11-10 13:46

    kogo to obchodzi, będzie crack na 4GB ram

    Skomentuj

  31. newsfan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-03-14 19:41

    Jak by nie porównał tego w ten sposób, to by nikt się nie zczaił, że jest różnica na PS4

    Skomentuj

  32. Dilkner
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-03-31 21:07

    Ta sztuczna blokada to kpina...

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!