Na topie

Ray tracing na kartach GeForce i Radeon - Crytek prezentuje demo Neon Noir [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Zademonstrowane demo technologiczne Neon Noir prezentuje potencjał techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że nie musi ona działać na kartach Nvidia RTX.

  • Ray tracing na kartach GeForce i Radeon - Crytek prezentuje demo Neon Noir [AKT.]
A A

Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing) to jedna z tych technologii, która pozwala poprawić realizm w najnowszych grach. Funkcja wymaga jednak odpowiedniej mocy obliczeniowej, więc można z niej korzystać tylko na najnowszych kartach graficznych Nvidii z dedykowanymi jednostkami RT… a przynajmniej tak było do tej pory.

Firma Crytek opublikowała nagranie z dema technologicznego Neon Noir, które wykorzystuje potencjał silnika CryEngine 5.5 i zaawansowanej funkcji odpowiedzialnej za pełne oświetlenie. Efekty możecie zobaczyć na poniższym filmiku.

Technologia Cryteka pozwala uzyskać efekt śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, ale, w odróżnieniu od dotychczasowych rozwiązań stosowanych w grach (np. w Battlefield V), bazuje na interfejsie programowania – można z niej korzystać niezależnie od sprzętu, a według producenta wystarczy tutaj karta graficzna GeForce lub Radeon ze średniej półki zgodna z DirectX 12 lub Vulkan.

Wygląda więc na to, że Nvidia właśnie straciła główny atut swoich nowych kart graficznych. Oczywiście wszystko będzie zależeć od deweloperów i tego czy rzeczywiście chętniej będą korzystać z rozwiązania programowego (za którym na pewno przemawia szersza dostępność dla graczy).

Aktualizacja 08.05.2019 18:50

Firma Crytek opublikowała na swoim blogu wpis poświęcony demu Neon Noir i technologii Total Illumination, gdzie ujawniono kilka ciekawych szczegółów na temat implementacji technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym w silniku CryEngine.

Crytek Neon Noir

Crytek Neon Noir

Wykorzystana funkcja nie jest powiązana ze sprzętowymi jednostkami czy interfejsem programowania (API), dzięki czemu może działać praktycznie na dowolnej nowej karcie graficznej AMD lub Nvidia. Silnik daje jednak możliwość sterowania złożonością efektów, co może mieć wpływ na jakość i płynność animacji.

Crytek Neon Noir

Wspomniana karta graficzna Radeon RX Vega 56 pozwoliła na wyświetlanie animacji w rozdzielczości 1080p przy płynności 30 kl./s, ale zmniejszenie jakości odbić od połowy rozdzielczości pozwoliłoby uzyskać ponad 40 kl./s w rozdzielczości 1440p.

Deweloperzy przyznali jednak, że zastosowana technologia może wykorzystać potencjał sprzętowych jednostek do Ray-tracingu, co przełoży się na jeszcze lepszą jakość obrazu i płynność animacji. Przykładowo karta GeForce GTX 1080 (bez takich jednostek) pozwala na wyświetlanie animacji w rozdzielczości 1080p przy ograniczonej jakości odbić, ale model z serii GeForce RTX (już wyposażony w takie jednostki) prawdopodobnie pozwoliłby na zwiększenie rozdzielczości do 4K i zastosowanie pełnej jakości odbić.

Crytek Neon Noir

Technologia Total Illumination została dodana do planu rozwoju silnika CryEngine na bieżący rok. Można zatem podejrzewać, że za jakiś czas zostanie ona wykorzystana w konkretnej grze.

Źródło: Crytek, Guru3D

Odsłon: 30272 Skomentuj newsa
Komentarze

102

Udostępnij
  1. leto1987
    Oceń komentarz:

    -16    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:00

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Ray traced reflections.. to tylko same odbicia. O oświetleniu ray traced nigdzie na filmie nie ma mowy.

    Skomentuj

    1. GuyVer
      Oceń komentarz:

      17    

      Opublikowano: 2019-03-16 23:10

      W pierwszych demkach od Nvidii też nie było :P

      Skomentuj

    2. GuyVer
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-16 23:10

      W pierwszych demkach od Nvidii też nie było :P

      Skomentuj

    3. Eternal1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-16 23:18

      To jest wysoko rozwinięte globalne oświetlenie.

      Skomentuj

    4. pablo11
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2019-03-17 00:40

      RTX od Nvidii to też nie jest całe oświetlenie, w BF5tce są to odbicia, a w Metrze jest to globalna iluminacja, która jest jednym ze składników oświetlenia, widoczna głównie w zacienionych miejscach. Reszta jest wypalona starymi metodami.

      Skomentuj

    5. xbk123
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2019-03-17 09:00

      Każdy to wie. Ale przekaz od premiery RTX był taki, że RT wymaga dedykowanego sprzętu, inaczej to dosłownie pokaz klatek albo jeszcze gorzej. BV też ma tylko odbicia robione z wykorzystaniem RT i spadek wydajności po ich włączeniu jest bardzo duży. Tutaj Crytek pokazuje naprawdę ładnie zrobione odbicia i co ważne, całość leci na starej karcie od AMD (Vega 56). Nie mówią też, że całej reszty (GI, cienie) nie można zrobić w ten sposób, po prostu ich nie ma w tym demie.

      Skomentuj

      1. szymcio30
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-13 13:19

        xbk123

        Czytaj ze zrozumieniem. Każdy kto choć cokolwiek się zna to wie, że RT było i jest możliwe na innych kartach niż RTX. Nvidia okłamała? Przecież mówiła prawdę i na starych kartach jest pokaz slajdów. Nawet 1080 Ti wymięka w 1080p. Crytek też nie pokazał pełnego RT bo nawet RTX 2080Ti nie dałby rady. Poza tym porównywać demo do gier które otrzymały Raytracing to jakieś nieporozumienie. Zobacz demo Metro Exodus a potem porównaj z wydaną gra i być może zrozumiesz o co mi chodzi.

        Skomentuj

    6. eninede
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2019-03-17 11:27

      Przeciez to tylko okreslenie dla nazwy technologii sledzacych odbicia skierowanych do obserwatora. Myslisz, ze "Ray Tracecing" to rzeczywiste sledzenie "promieni"? Promieni czyli wiazek swiatla? Wiazek swiatla czyli - fotonow? Wirtualnych fotonow? :D

      Skomentuj Historia edycji

      1. Arael
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-17 16:33

        To są właśnie skutki poziomu nauczania matematyki w Polsce.

        Skomentuj

      2. Mati-PL
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-17 17:36

        To nie jest tylko nazwa marketingowa, to jest nazwa techniki, sposobu kalkulowania propagacji promieni w wirtualnej przestrzeni. I tak jak sama nazwa mówi, owszem, jest to śledzenie promieni ale nie świetlnych, są to promienie wystrzeliwane z kamery w stronę sceny i w zależności na co trafią, to takie informacje otrzymuje renderer. Taki promień może nieść bardzo wiele informacji, od GI i cieni po odbicia i refrakcje. W demo Crytek pokazał zapewne jakiś bardzo skuteczny algorytm na liczenie promieni dla odbić i pewnie tylko odbić, ale to się okaże. Ray-Tracing jest znany od dawna, ale sprzętowe implementacje tej techniki to już naprawdę nowość.

        Pozdrawiam

        Skomentuj

  2. Eternal1
    Oceń komentarz:

    19    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:08

    Demo było renderowane przy użyciu Radeon Vega56.

    Czyli nowe konsole dostaną Ray-Tracing działający na standardowych jednostkach wykonawczych GPU.
    nVidia po raz kolejny zostanie z kwitkiem za swoje uber-luxury własnościowe technologie ograniczone dla najdroższego sprzętu.
    Co wybierze developer? RTX dla ledwie garstki najbogatszych graczy PC? Czy funkcje API DX12/Vulkan dostępne dla większości graczy PC oraz wszystkich nabywców nadchodzących konsol?

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      -22    

      Opublikowano: 2019-03-17 00:37

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Nie sądzę, by przyszłoroczne konsole dostały Raytracking, trzeba pamiętać, że nowa generacja konsol będzie posiadała APU, ale to APU nie będzie mocniejsze od dzisiejszego 2080Ti, który z wyspecjalizowanymi jednostkami ledwie radzi sobie z cząstkowym Raytrackingiem. Ogólnie dalej będzie się stosowało oszczędniejsze metody oświetlenia, tylko coraz bardziej rozbudowane. Jak dla mnie efekty RTX z Metra i BF5 są zbyt mało znaczące, by producenci się o nie zabijali. Lepiej uszczegółowić modele, aniżeli oświetlenie.

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-17 00:52

        Przecież to DEMO działa na Vega56, nowe konsole spokojnie dostaną GPU o podobnej mocy.

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2019-03-17 00:56

          zgadzam się ze nowe konsole raczej na pewno jakaś formę RT dostana ale to jest demo, baardzo daleka droga do tego żeby użyc tego w grze i podobna wydajnością co obecnie nvidia

          Skomentuj

        2. darioata
          Oceń komentarz:

          -22    

          Opublikowano: 2019-03-17 09:40

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          ''nowe konsole spokojnie dostaną GPU o podobnej mocy.''

          Padlem ze smiechu! Az ledwo z podlogi wstalem!
          Nie mistrzu. Konsole nowej generacji nie dostana GPU na poziomie RTX 2080 ale cos na poziomie co najwyzej GeForce 1070 TI!
          Koszty mistrzu nie pozwola na lepsze GPU! Procesor tak samo bedzie wykastrowanym 8 rdzeniowym Ryzenem z taktowaniem 2.2 Ghz maksymalnie 2.6 Ghz!
          Konsole mistrzu maja byc tanie i nie kosztowac wiecej niz 299-399$ w dniu premiery!

          Skomentuj

          1. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            11    

            Opublikowano: 2019-03-17 10:34

            Od kiedy Vega 56 jest na poziomie RTX 2080? Przecież ona jest na poziomie 1070 Ti lub niższym (w wybranych tytułach tylko zdarza się jej pokonać 1080), a do RTX 2080 jej daleko.

            Innymi słowy, nie pij alkoholu z rana, to nie będziesz bełkotać.

            Skomentuj

          2. pablo11
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-17 15:54

            Byś sie zdziwił. Obaj macie racje. Vega 56 rzeczywiście nie może się równać w grach z RTX 2080, ale jeśli wziąć pod uwagę obliczenia na uniwersalnych jednostkach, to sytuacja się wyrównuje i Vega 56 ma więcej suchej mocy obliczeniowej. To co będą posiadały Nextgeny to będzie raczej coś pokroju 2080, czyli raczej będą słabsze niż Vega 56 (Navi jako generacja ma być pozbawiona nadmiaru jednostek nieprzydatnych obecnie w grach, przez co ma zbliżyć się w kwestii wydajność/Wat do obecnych produktów Nvidii,a przy okazji ma być tańsza w produkcji- czy w sprzedaży, to się jeszcze okaże).

            To wszystko nie są oficjalne informacje, ale to jest bardzo prawdopodobne, szczególnie, że AMD coś wspominało, że Radeon VII ma być najmocniejszą kartą w tym roku. Co wcale nie oznacza, że Navi będzie słabsze od niego w grach.

            Skomentuj

        3. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-05-09 10:44

          @Eternal1 ostatnio pisałeś ze to demko chodziło na Vega56 w 4k/30fps

          Wyjasnij teraz te bzdury jakims sensownym argumentem.

          Skomentuj

        4. szymcio30
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-05-13 12:59

          Eternal1

          Nie wiem czemu wszyscy jarają sie demem. Wyjdzie gra Cryteka z ta techniką wtedy można porozmawiać. Poza tym choć by na głowie stawali to karta z dodatkowymi jednostkami RT będzie miażdżyć wydajnością i szybciej wykona obliczenia. Dla tworzących gry nie liczy sie tylko bowiem cena, ale też czas i wydajność. Zresztą taki RTX 2060 potrafi zlać gtx 1080 Ti co w normalnych grach bez RT jest niemozliwe

          Skomentuj

    2. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -16    

      Opublikowano: 2019-03-17 00:51

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      >nVidia po raz kolejny zostanie z kwitkiem za swoje uber-luxury własnościowe technologie ograniczone dla najdroższego sprzętu.

      lol, ale ty specjalista w dziedzinie jesteś

      nvidia nie zostanie z kwitkiem bo nieżalenie jaka technologia przejdzie to mainstreamu to ich karty z RT cores będą ja wspierać i będą sobie z tym radzić lepiej niż karty bez wyspecjalizowanych jednostek

      poza tym bardzo ważne jest tu, ze jest to demo silnika bezpośrednio od jego twórców, każdy inny nie będzie musiał sie bawić w hardcoreowie kodowanie takich funkcji jezeli będzie mógł skorzystać z rozwiązań dostępnych w DXR dla DX12 i z których korzysta też nvidia ale z wsparciem hardwareu (RT cores)

      >Co wybierze developer? RTX dla ledwie garstki najbogatszych graczy PC?

      deweloper wybierze co chce i nie ma to znaczenia bo i karty amd i karty nvidi będa to wspierać kwestia tylko tego jak dobrze będa sobie z tym radzić


      Skomentuj

      1. kombajn
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2019-03-17 06:32

        Tak? A ty skąd wiesz że rdzenie RT będą wspierały inne techniki ray tracingu? Nie przypominam sobie żeby karty Nvidii mające hardwarowego PhysX sprzętowo wspierały o niebo bardziej popularnego Havoc

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -9    

          Opublikowano: 2019-03-17 13:55

          stad wiem że RT nvidia działa przez DXR w DX12
          to jest standardowa implementacja ray tracingu dla win10
          KAŻDY kto korzysta z DX12 będzie się do tego podpiąć (o ile ma wystarczająco dużo mocy) i tak samo każda gra która będzie działać na DX12 i będzie miała ray tracing poprzez DXR będzie mogła być wspierana hardwareowo przez nvidie


          >PhysX sprzętowo wspierały o niebo bardziej popularnego Havoc

          bo było to zaimplementowane inaczej niż teraz
          zresztą, ostatecznie rozwiązanie nvidi wygrało, 90% gier dziś korzysta z physx

          Skomentuj

          1. kombajn
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2019-03-18 07:35

            "90% gier dziś korzysta z physx" dzięki dawno się tak nie uśmiałem z rana
            lista gier obsługujących PhysX
            https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-accelerated_PhysX_support
            lista gier obsługujących Havok:
            https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_Havok

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2019-03-18 08:00

            a przeczytałeś chociaż co linkujesz?

            to jest lista gier z hardware acceleration która rzeczywiście jest mała
            ale ilość gier które używają physx jako swojego silnika fizyki jest gigantyczna, obecnie physx nie działa tylko na kartach nvidi ale na cpu jako normalna cześć silnika gry
            a korzystają z niego wszystkie gry na silniku unreal, unity i cześć na cryengine

            samo unity i unreal dają bardzo duża listę gier

            https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games

            https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unity_games

            ale nice try

            Skomentuj

          3. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-18 18:34

            TY naprawdę do tego stopnia nie jesteś w stanie zrozumieć prostych argumentów czy robisz sobie jaja? Ja powiedziałem że obecność rdzeni RT wcale nie gwarantuje że te rdzenie będą wspierały obliczenia ray tracingu z wykorzystaniem innych technik niż te wymyślone przez Nvidię. Jako przykład podałem brak wsparcia dla innych silników fizyki przez sprzęt który wspomaga obliczenia fizyki w systemie PhysX a ty mi jako kontrargument podajesz że PhysX jest liczony na CPU. Człowieku a co ma piernik do wiatraka?

            Skomentuj

          4. awesome1337
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-18 18:52

            > a ty mi jako kontrargument podajesz że PhysX jest liczony na CPU.

            chyba masz problem z czytaniem

            powiedziałem na marginesie że ostatecznie physx wygrał, jako że ewidentnie nie wiesz co to jest physx dziś i nie widzisz różnicy miedzy tym czym był 10lat temu to ci wytłumaczyłem

            to nie jest żaden kontrargument tylko dygresja na boku

            kontrargumentem jest to co napisałem wcześniej, physx był inaczej zaimplementowany niż obecnie RT od nvidi

            RT który oferuje nvidia działa poprzez DXR dla DX12
            to nie jest ograniczone tylko do nvidi a dostępne dla każdego kto chce stworzyć grę opierając się o DX12 i jest to również rozwiązanie otwarte dla AMD

            zestaw instrukcji na których działaniu opiera się DXR może byc wspierany przez software czyli po przez np. cuda cores które nie zostały stworzone do jednego zadania czyli liczenia promieni (czy raczej dla obliczeń na których działa przewidywanie jak odbija się światło, dzięki temu są też bardzo przydatne przy AI, machine learning etc) tak jak i AMD Stream Processors, tylko w przeciwieństwie do akceleracji hardwarem, czyli RT cores, radzą sobie z tym dużo gorzej (z oczywistych powodów, mam nadzieje)

            i działa to też w druga stronę, RT cores już teraz umożliwią obliczanie wielu innych rzeczy niż sam ray tracing (wspomniane wyżej AI) i ze względu na to jakie obliczenia wykonują mogą być zastosowane do innych technik RT niż tylko ta oferowana w tym momencie, to że beda wspierać wszystko co będzie szło przez DX12 i DXR to jest dość oczywistsze ale również inne autorskie rozwiązania będą mogły być wspierane niewielkim nakładem pracy


            dotarło teraz? czy 3 raz muszę to samo powtarzać

            Skomentuj

      2. BariGT
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2019-03-17 06:40

        Karty mega drogie - > karty malo popularne -> male zainteresowanie technologia na nich rozwijana.

        Pamietasz jak bylo G-synciem?

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -10    

          Opublikowano: 2019-03-17 14:11

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          jedyne co to porównanie pokazuje to ze nic nie wiesz na ten temat lol

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2019-03-17 15:52

            Zakładam, ze zaraz sie dowiem ile ty wiesz na ten temat?

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -8    

            Opublikowano: 2019-03-17 16:15

            nie ja nie wiem jaka jest różnica między jednym a drugim

            Skomentuj

      3. awesome1337
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2019-03-18 12:49

        może jakis argumenty przeciw zamiast samych minusów ?

        krzyczenie nie bo nie, nie sprawi nagle ze nie mam racji lol

        Skomentuj

  3. GuyVer
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:08

    Dla mnie HIT tego roku, pozamiatali
    Znowu bełkot marketingowy sprawił że kazali nam wierzyć że tylko przeprojektowane karty że stajni Nvidii na to pozwalają..
    I jeszcze pokazali to na Vedze 56 , demo chodzilo w 4K niestety nieznane są klatki na sekundę... Podobno do końca następnego tygodnia ma być dostępny do pobrania benchmark na bazie tego dema...

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-03-17 00:54

      >niestety nieznane są klatki

      znane, 30fps

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-05-09 10:04

      owszem hit ale ... to jeden silnik. Raczej dla nas istotne jest by implementacja taka mogła być w każdym silniku.

      Dalej stoi to w miejscu jak vulkan - uboga ilość gier która korzysta z takiego ficzera.

      Poczekajmy na pierwsza gre od crytek bo na razie to demko.

      Skomentuj

  4. GuyVer
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:08

    Dla mnie HIT tego roku, pozamiatali
    Znowu bełkot marketingowy sprawił że kazali nam wierzyć że tylko przeprojektowane karty że stajni Nvidii na to pozwalają..
    I jeszcze pokazali to na Vedze 56 , demo chodzilo w 4K niestety nieznane są klatki na sekundę... Podobno do końca następnego tygodnia ma być dostępny do pobrania benchmark na bazie tego dema...

    Skomentuj

  5. GuyVer
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:09

    Dla mnie HIT tego roku, pozamiatali
    Znowu bełkot marketingowy sprawił że kazali nam wierzyć że tylko przeprojektowane karty że stajni Nvidii na to pozwalają..
    I jeszcze pokazali to na Vedze 56 , demo chodzilo w 4K niestety nieznane są klatki na sekundę... Podobno do końca następnego tygodnia ma być dostępny do pobrania benchmark na bazie tego dema...

    Skomentuj

  6. Michał 06
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:27

    Wiecie dlaczego silnik Cry-engine ? Bo niemcy płakali jak tworzyli ,tak byli pewni sukcesu .

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-05-09 10:40

      Niemcy to płaczą ze biedne polaki nie chcą przyjechać do nich zbierac szparagów ;)

      Skomentuj

  7. suntzu
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-03-16 23:32

    Nie wiem czy to jakiś przekaz dnia AMD, że NV oszukała itp...
    W grach dynamiczne oświetlenie czy odbicia są od dawna oraz "raytracing".

    W tym w Cryengine. Problemem było limitowanie funkcji do elementów statycznych i problematyczne działanie. Działało to na Maxwellach już, więc kij z tym.

    W Turningach NV wprowadziło dedykowane jednostki do liczenia pathtracingu i soft do wsparcia tego i tyle. Na jednostka SP i w OpenCL policzycie to nawet na radeonach HD48xx ale bardzo wolno.

    Skomentuj

    1. Chiny_X
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-17 11:41

      GI było już w stalkerach tylko trzeba było sobie je włączyć z konsoli.
      Inna sprawa, że wraz z nowszymi sterownikami działało to coraz gorzej. A dziwnym zbiegiem GI W Call of Prip. na HD5770 i Phenom 2 955 działa z taką samą liczbą klatek na sekundę jak na 8700k + r9 390

      Skomentuj

      1. suntzu
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-03-17 19:32

        Dlatego podstawowa różnica czy masz pathtracing czy też nie. GI jest od dawna.

        Skomentuj

  8. szymcio30
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-17 00:46

    Zgadzam się;)

    Przecież raytracing można było uruchomić np na kartach Pascal !! Jednak to nie znaczy, że będzie działał tak szybko i wydajnie jak na Turingach. Kurcze przecież to było dawno powiedziane, a teraz będą teorie, że NVIDIA oszukuje

    Skomentuj

    1. Eternal1
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-17 00:56

      DEMO było odpalone na Vega56 w 4K@30FPS.
      Podobną mocą dysponuje już Pascal GTX1070/1070Ti.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2019-05-09 11:36

        @Eternal1 jak zwykle fantazjujesz.
        Zaledwie 1080p/30fps ale U Ciebie to normalne.

        Skomentuj

    2. suntzu
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-17 08:41

      Tu jest inna technika raytracingu- jednostki RT nie będą wykorzystywane o ile Crytek nie wykorzysta ich.
      Przewaga TU będzie wynikała jedynie z archi.

      Skomentuj

  9. BariGT
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-17 06:29

    Hurrrrrr durrrrrrrrrrrrrr RT, karty musza byc 2x drozsze niz kiedykolwiek bo jest RT - nowoczesnosc!!!!!111111oneone

    Skomentuj

  10. darioata
    Oceń komentarz:

    -17    

    Opublikowano: 2019-03-17 09:36

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    ''Ray tracing'' dla ubogich i tyle w temacie!

    Skomentuj

    1. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2019-03-17 10:40

      Coś cię boli? Może są na to lekarstwa -> https://f.allegroimg.com/original/03b6aa/fac7a32645cf9d01f178c7936b3f

      Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-17 14:20

      Czemu dla ubogich? Te odbicia wyglądają bardzo dobrze. To co masz w BV nie jest doskonałe, z tego co pamiętam w necie znajdziesz sporo filmików pokazujących niedoskonałości i artefakty. I o tym, ile do tego trzeba wybulić na "specjalną", "dedykowaną" kartę nawet nie wspomnę. Ciekawi mnie jak to się rozwinie i czy wypuszczą to demo i będzie można sprawdzić jak to chodzi.

      Skomentuj

    3. mobil12
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-17 15:25

      Szkoda że w swojej zapalczywości w pochwałach dla marketingu zielonych nie bierzesz pod uwagę, że ci "ubodzy" mogą dostać to samo na ekranie co "bogaci", którzy zapłacili frycowe za reklamę :P

      Skomentuj

      1. EH_Gosu
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-17 17:58

        Nie, nie tak to działa. DXR działa na wszystkich kompatybilnych z tą techniką kartach. Natomiast chodzi tutaj o jakość tego działania, że tak to określę.

        Suche demko technologiczne, nijak ma się do gry. Fakt, że Radeon VEGA 56 renderował to demko w 30 fps oraz 4k, jest przyjemny natomiast warto poczekać na to by zobaczyć jak to samo demko obsłuży chociażby RTX 2060, bo ten dzięki jednostkom RT całkowicie zdeklasuje tutaj nawet Radeona VII, czy TITAN Xp. Powiem więcej, w grach z DXR takich jak "Battlefiled V" czy "Metro Exodus", RTX 2060 z włączonym DXR rozjeżdża TITAN V. Akurat świeżo po testach jestem :)

        Trochę ludzie się pospieszyli z wyrokowaniem opinii, za kilka dni będzie GDC 2019 to wiele się wyjaśni.

        Skomentuj

    4. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-03-18 09:15

      BUAHAHAHAH, widze ze dales sie nabrac obslizgłej zielonej firmie , kupiłes RTX 2080? Ngreedia powinna nazwac te karty znowu GTX 2080 hahah

      Skomentuj

  11. mobil12
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2019-03-17 15:22

    Brawo dla Crytek, skoro AMD sobie z monopolem nie może poradzić :P
    A ja wciąż czekam na przyzwoitą kartę za przyzwoite (realną wartość) pieniądze bez marketingowego bełkotu o RT, tensorach i innych bzdurach.

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-18 10:55

      Mnie też bawią te tytuły filmików, że AMD ma w końcu swój RT. Jakie AMD? AMD nic w tym kierunku nie zrobiło. To Crytek ma swój RT, w swoim silniku, dostępny do odpalenia na wszystkich kartach. To, że puścili to na AMD nie znaczy, że zrobili to pod AMD. To funkcjonalność dostępna tylko dla silnika CryEngine póki co, który IMO świetny, ale jakoś specjalnie popularny to nie jest. Ale moim zdaniem jakość tych odbić jest bardzo dobra. Chyba, że ktoś zamiast grać chce chodzić z lupą.

      Skomentuj

    2. Juan Sanchez Villa-Lobos Ramir
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-03-18 11:20

      Musicie się wszyscy wiele nauczyć od JanuszJestem jako jedyny piszę największe komentarze w historii serwisu toż to prawie powieść!nie jakieś tam 3 zdaniowe popierdółki!

      Skomentuj Historia edycji

        1. mobil12
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-03-18 22:28

          Nie sztuką jest pisać dużo ... ważniejsze by pisać mądrze.
          Jest takie stare powiedzenie, że dzwon jest głośny, bo w środku pusty ...

          Skomentuj

  12. Premek1804
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-18 11:34

    Niech chociaż to zaimplementują i pokażą w nowym Crysisie.

    Skomentuj

  13. Blashix
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-18 11:53

    Crysis 4.

    Skomentuj

  14. Dunny
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-18 12:00

    Buahahaha az mi żal tej dzieciarni modlącej sie do nvidii :) RT w ich wydaniu to taki sam hit jak Hairworks ahahahahahahah

    Skomentuj

  15. Ciekawski_
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-18 15:00

    Nie wchodząc w szczegóły. To uniwersalne rozwiązanie jest na pewno lepszym pomysłem niż wchodzenie w dedykowane specjalistyczne jednostki jak u Nvidii.
    Łatwiej tworzyć gry w oparciu o uniwersalne rozwiązania, które pójdą zarówno na PC jak i konsolach, niż tworzyć mocno dedykowane wersje z wykorzystaniem rdzeni RT i bez.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-03-18 15:25

      ale jedno nie wyklucza drugiego
      nvidia korzysta z standardowej implementacji Ray tracingu dla win10, po prostu wspiera go hardwarem bo inaczej obecnym karta brakuje mocy
      to wszystko działa przez dx12 i konsole też mogą z tego korzystać i jak również karty amd

      to już jest uniwersalne rozwiązanie

      Skomentuj

      1. Ciekawski_
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-18 16:05

        Od strony technicznej tak. Ale nie da się napisać jednego uniwersalnego kodu na RT i bez. Po prostu albo rdzenie RT będą się nudzić albo na GPU bez rdzeni RT gra zacznie bardzo mocno zwalniać w miejscach gdzie przewidziano wykorzystanie pełnej mocy rdzeni RT.
        Można to rozwiązać warunkowo if RT działaj tak else działaj inaczej. Ale wyobraź sobie ile takich miejsc będzie w grze, ile trzeba by testów aby je wszystkie wyłapać. To jest dodatkowy czas i koszty.
        Dużo łatwiej pisać kod od początku zakładający "liniową moc GPU" (bez skoków które dają rdzenie RT).
        No a nikt nie napisze gry na zasadzie "niech ci co nie mają rdzeni RT w GPU (95% po uwzględnieniu konsol) się męczą ze spadkami FPS". W ten sposób praktycznie zabili by sprzedaż gry, gdy w recenzjach pojawiło by się stwierdzenie "bez RTX nie podchodź". Reakcja klientów - w takim razie może kiedyś kupię.

        Skomentuj Historia edycji

          1. Ciekawski_
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-18 19:16

            Ty to chyba masz braki z logiki.
            "Liniowo" było celowo użyte bo chodzi o to, że są różne GPU o różnej wydajności. Chodzi o to żeby nie było tak, że jedna karta jest powiedzmy x1,5 mocniejsza od drugiej, ale dzięki rdzeniom RT w momencie gry w którym "ray tracing" jest mocno wykorzystywany nagle różnica zmieniała się na x10.
            Nie da się tego zrobić inaczej niż przez opcjonalne, zapisane w kodzie, użycie jednostek RT.
            Widać, że ty nie masz pojęcia o programowaniu(instrukcje "if/else" są niemal "beznakładowe" dla współczesnych procesorów w porównaniu z niemal każdą inna linijką kodu, zwłaszcza jeśli sprawdzasz wartość "bool").
            Jeśli zrobisz to inaczej, bez warunkowania to będziesz miał to co napisałem wcześniej:
            "Po prostu albo rdzenie RT będą się nudzić albo na GPU bez rdzeni RT gra zacznie bardzo mocno zwalniać w miejscach gdzie przewidziano wykorzystanie pełnej mocy rdzeni RT."

            Skomentuj Historia edycji

          2. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-19 10:02

            Po pierwsze dostałem bana za słowo "udob*uchać", bo zawiera niecenzuralny wyraz, co pokazuje jak tragiczną walidację tu prowadzą. I oczywiście wszystkie moje komentarze zostały usunięte. Super Benchmark!

            Wracając do tematu...

            Nie rozumiem co ty starasz się tu wytłumaczyć. Po to masz opcje graficzne w grze, żeby dostosować je do swojego sprzętu. Dlatego np RT zaimplementowane w DX12 w bibliotece DXR mimo, że może być liczone przez każdą kartę graficzną jest np w BF5 dostępne tylko kart RTX, bo nie ma sensu używania tych efektów, gdyż żadne inne karty sobie z tym nie poradzą.

            "Ale nie da się napisać jednego uniwersalnego kodu na RT i bez."

            No jak to nie... to jak np wg ciebie pisze się kod na użycie 3 różnych typów AA? Albo Ambient Occlusion? Chcesz mi może powiedzieć, że użycie RT jakoś szczególnie się różni od innych ustawień graficznych, które w różnych miejscach mogą mieć różne wykorzystanie i różnie będą działać na różnych konfiguracjach sprzętowych?

            Zmieniasz jeden parametr w konfigu i program leci zupełnie inną ścieżką tam gdzie powinien. Jak wszystkie karty będą miały moc, żeby obsłużyć jakąś formę RT to nie będziesz miał w grze ograniczeń do kart z serii RTX. A to że teraz takie ograniczenie jest nie znaczy, że kod jest jakoś specjalnie napisany czy duplikowany.

            "Po prostu albo rdzenie RT będą się nudzić albo na GPU bez rdzeni RT gra zacznie bardzo mocno zwalniać w miejscach gdzie przewidziano wykorzystanie pełnej mocy rdzeni RT."

            To nie od dewelopera zależy które rdzenie w karcie graficzne będą liczyć daną rzecz. Właśnie w DX12+DXR chodzi o to, że to sterownik karty rozdziela pracę i jak w przypadku kart z RTX są dostępne specjalne rdzenie to przekieruje dane obliczenia na te rdzenie. Jak nie to nie. Jak AMD będzie miało jakieś swoje rdzenie to biblioteka DXR zostanie odpowiednio zmodyfikowana, żeby odpowiednio komunikowała się ze sterownikiem karty. Twórca gry, nie będzie w kodzie, żadnych ifów pisał. Aktualnie jest jeden globalny w konfiguracji, albo masz kartę RTX albo nie.

            Proponuję ci zapoznać się najpierw jak jest generowana w grze klatka obrazu to może zrozumiesz jak bardzo się mylisz w swoich wyobrażeniach i jakichś ifach.

            Skomentuj Historia edycji

  16. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-08 20:18

    Wiec nvidia szybko zareagowala placac za dopracowanie technologii tak aby lepiej pracowala na ich cudownym produkcie, bo jak by to bylo.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-05-08 20:20

      a może po prostu maja lepsze karty graficzne?

      skąd tacy idioci jak ty się biorą?

      Skomentuj

      1. chrisplbw
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-05-08 21:14

        nie osądzaj, bo się okaże że z tego samego miejsca co ty.

        Skomentuj

        1. xbk123
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-05-09 08:27

          Już nie chce mi się szukać, ale dałbym głowę, że info o 4k/30fps się wtedy gdzieś pojawiło, stąd tyle komentarzy bazujących na tym.

          Skomentuj

          1. xbk123
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-05-09 08:42

            @edit

            do komentarza awesome1337

            Skomentuj

          2. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2019-05-09 10:18

            No i co z tego, że informacja się pojawiła skoro nie była to informacja od twórców. Wiesz w necie pojawiają się informacje, że ziemia jest płaska. Trzeba było być fanboyem, żeby w to uwierzyć.

            Skomentuj

          3. xbk123
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-05-09 10:49

            Taboret, najmądrzejszy z całej wioski. Wszyscy wokoło to fanboye. Chyba te kilka minusów od jakiegoś multikonta Ci się rzuciło na psychikę. Taka informacja pojawiała się na portalach, więc się ją komentowało

            https://www.techspot.com/news/79221-much-rtx-crytek-reveals-real-time-ray-tracing.html

            https://ithardware.pl/aktualnosci/crytek_chwali_sie_wlasnym_ray_tracingiem_dziala_na_radeonie_rx_vega_56-8859.html

            Skomentuj

          4. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-05-09 12:33

            Widzisz, weryfikacja faktów to podstawa. Polskie portale tylko kopiuj/wklej z translatorem w dużej większości. Nic dziwnego, że ta bzdura się pojawiła w wielu miejscach.

            Tak czy inaczej wystarczy trochę zdrowego rozsądku i zaznajomienia z tematem, żeby widzieć, że to nie jest możliwe, żeby Crytek nagle odkrył jakąś magiczną implementację RT bez rdzeni RTX, która daje tak niesamowite efekty. A cały świat do tej pory nawet nie wpadł na pomysł, żeby coś w tym kierunku robić, mimo że już wydajność pozwala od jakichś 2 lat. Tylko ta zła oszukańcza Nvidia. Crytek odkrył prawdę o Nvidii...

            Nvidia uderza w prawdziwy RayTracing, a bez akceleracji sprzętowej nie będzie to jeszcze możliwe. A Crytek jak dobrych efektów nie uzyskał, to dalej tylko wariacja na ten temat, z całą masą ciekawych, fajnych sztuczek dla zaoszczędzenia mocy. Ale dalej jednak sztuczek. Dlatego każdy kto ma choć trochę oleju w głowie, wiedział, że gdzieś jest haczyk. Albo to nie jest 4k albo to demo nie jest w całości w real-time. I tyle. A tu i nie tylko tu, wiwatujący tłum jakby obalono jakiegoś okrutnego monarchę.

            Ja się cieszę, że RT się rozwija, Nvidia to wszystko ruszyła i teraz wszyscy w to idą. Tak samo jak w smartfonach prześciganie się o powierzchnię ekranu. Ukrywanie kamerki i głośników w coraz to bardzie wymyślny sposób. I tego właśnie oczekuję, że będą różne implementacje w silnikach gier i zaczną powstawać kolejne gry z RT i wykorzystaniem rdzeni RTX.

            Skomentuj

          5. xbk123
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 14:27

            Tą informację podało jeszcze więcej portali tech. Coś pamiętam, że między innymi na guru3d była. Może edytowali tekst news`a później.

            Poza tym napisałeś, że demo nie jest w całości w real-time. Jest jakieś info z firmy Crytek na poparcie tego?

            I ostatnie, co to znaczy, że RT Cryteka jest sztuczny, a Nvidii prawdziwy hehe. Trochę mnie to bawi, ale chętnie posłucham dobrej argumentacji. Ostatecznie, jak efekty będą dobre, to kogo to obchodzi jak to robią z perspektywy gracza. W IT jest zawszę parę metod na osiągnięcie czegoś. Niekoniecznie jedna jest najlepsza, a reszta do du..

            Skomentuj

          6. człowiek-taboret
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-05-09 19:56

            Ok, na szybko.

            1) "Poza tym napisałeś, że demo nie jest w całości w real-time. Jest jakieś info z firmy Crytek na poparcie tego?"

            Napisałem, że w momencie publikacji tego dema, było jasne, że to demo nie może działać w 4K@30fps na Vega56, bo generowanie takiej rozdzielczości w grze nawet bez tych efektów na tej karcie to jest wydajności na styk. Więc na tamten czas mój wniosek był taki, że albo nie jest w 4K (co było najprawdopodobniejsze), albo nie był to real-time. Wiesz mogła być np częściowo pre-renderowana scena z nałożonymi tylko efektami. No ale już wiadomo, że to było Full-HD w 30fps.

            2) Prawdziwy RT a sztuczny. Pisząc prawdziwy mam na myśli, strzelasz promieniami z kamery i na bazie tego renderujesz. Bez jakiegoś upraszczania i nakładania różnych efektów. NVidia poszła w kierunku tego prawdziwego, ze sprzętowym dedykowanym wsparciem do tych konkretnych obliczeń. Natomiast Crytek, używa RT tylko do pewnych fragmentów, żeby uzyskać trochę lepszy efekt.

            3) Jaka to różnica z perspektywy gracza? Żadna. Patrzysz na grę i cieszysz japę podziwiając grafikę. Jak to zrobili to kogo to obchodzi. Ale z perspektywy kogoś kto trochę się bardziej zagłębia w temat, różnica jest. Mnie ciekawi jak te efekty się osiąga i uważam, że Nvidia w tym wypadku postawiła na trudniejszy do osiągnięcie i wymagający większej mocy wariant. Bliżej docelowemu renderowaniu w RT całej sceny. A Crytek tylko upiększył to co już można było u nich osiągnąć. Pytanie jest jak dużo trzeba się napracować z tym silnikiem, żeby zrobić nie jedną scenę, a faktycznie grę. Bo może się okazać, że podejście Cryteka to jeszcze więcej roboty niż dotychczas. Wtedy nikt tego komercyjnie nie tknie.

            4) Ja się cieszę na każdą implementację, ogólnie rzecz ujmując, RayTracingu, bo to przyszłość. Wiadomo, że zanim przejdzie się w pełni na RT to będzie okres przejściowy, gdzie tej technologii będzie się używać tylko do wspomagania lub zastępowania niektórych efektów.

            Skomentuj

    2. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-05-08 22:22

      Już teorie spiskowe, ah te uciemiężone AMD...

      Skomentuj

  17. awesome1337
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-08 20:18

    >Wspomniana karta graficzna Radeon RX Vega 56 pozwoliła na wyświetlanie animacji w rozdzielczości 1080p przy płynności 30 kl./s,

    no to by było na tyle xD

    Skomentuj

    1. chrisplbw
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-05-08 21:13

      Dlaczego zacytowałeś tylko kawałek? - pozostała część nie pasuje do teorii i światopoglądu?

      Skomentuj

      1. awesome1337
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-08 21:14

        jakiej teorii?

        komentarze wyżej mówią o 4k@30fps, odnoszę się do tego

        Skomentuj

        1. chrisplbw
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2019-05-09 19:59

          Twierdzisz, że odnosisz się do komentarza, a cytujesz kawałek artykuł. W dodatku tylko tyle by tobie odpowiadało.

          Może pora się otrząsnąć, bo już sam nie wiesz co piszesz i o czym.

          Skomentuj

          1. awesome1337
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-05-09 22:58

            >bo już sam nie wiesz co piszesz i o czym.

            chyba ty

            i niby co by mi nie odpowiadało jak bym dał większy cytat

            Skomentuj

  18. jungle1804
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2019-05-08 20:44

    Tak czy siak czy owak stare Gtx bez jednostek rt można sobie wsadzić w buty. 1080p w 30 klatkach huehue

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-05-08 21:24

      Nim RT na dobre zagości w większości gier i stanie się standardem to nawet obecny RTX2080ti zdąży trafić do muzeum.

      Skomentuj

  19. KENJI512
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-05-08 21:33

    Dawać mnie Crysis 4 Ray Traced!

    Kolejny cud grafiki będzie :3 i zarzynacz na poziomie Metro :333

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-05-09 12:16

      Jakby teraz wjechali z czyms takim na salony to by było naprawdę cos. Jak za czasów pierwszego krajzysa.

      Skomentuj

  20. człowiek-taboret
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2019-05-08 22:20

    @awesome1337 napisał powyżej:

    ">nVidia po raz kolejny zostanie z kwitkiem za swoje uber-luxury własnościowe technologie ograniczone dla najdroższego sprzętu.

    lol, ale ty specjalista w dziedzinie jesteś

    nvidia nie zostanie z kwitkiem bo nieżalenie jaka technologia przejdzie to mainstreamu to ich karty z RT cores będą ja wspierać i będą sobie z tym radzić lepiej niż karty bez wyspecjalizowanych jednostek"

    ... i został zakopany pod stertą minusów i do tego jeszcze komentarze, że skąd on może wiedzieć, czy to będzie działać na RTX. A teraz sami twórcy mówią, że będzie wspierać i korzystając z rdzeni RT będzie można wyciągnąć jeszcze większą wydajność.



    Ale największą bekę mam z @Eternal1:
    "DEMO było odpalone na Vega56 w 4K@30FPS.
    Podobną mocą dysponuje już Pascal GTX1070/1070Ti."

    Buahahaha tępy fanboyu. Na połowie jakości może ledwie starczy na 1440p w konsolowej płynności. A ten się rozmarzył, że 4k... że 30fps... że Vega56 taka super... Ah... po prostu nie mogę przestać się śmiać... hahahahah haha hahaha haha hahah ha...

    Skomentuj

    1. chrisplbw
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-05-09 20:05

      Jeśłi dla ciebie stwierdzenie z artykułu, że "prawdopodobnie pozwoliłoby" oznacza że "będzie wspierać i korzystać" (jak sam napisałeś), to jesteś mistrzem zakrzywiania rzeczywistości i Lotto prawdopodobnie pozwoliłoby ci wygrać.

      Skomentuj

      1. człowiek-taboret
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-09 22:22

        Jeżeli za jedyne źródło informacji traktujesz artykuł na benchmarku to sam wychodzisz na mistrza...

        Skomentuj

  21. Wulfen4
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-05-08 23:00

    Czytam sobie ten wpis cryteka i przyznam, że bardzo sprytnie to zrobili. GI(oświetlenie rozproszone) oraz odbicia mniej połyskujących powierzchni zrobili za pomocą voxel cone tracingu lub cubemap, a tylko najbardziej połyskujące powierzchnie jak woda czy szkło korzystają z "true mesh ray tracing".
    Dzięki temu uzyskują bardzo dobrą wydajność a jakość jest prawie ta sama jakby gi i odbicia robili pełnym raytracingiem

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-05-09 10:48

      Owszem, sprytnie po prostu zaimplementowane a wizualnie efekt bardzo podobny.
      Ludzie się cieszą bo myslą ze udało się obejść RT oferowany przez RTXy ale to tylko demko i jeden silnik.
      Jak wyjdzie jakas gra na tym silniku to zobaczymy jak to będzie wygladalo.

      Skomentuj

  22. Koyotek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-05-09 09:32

    Podoba mi się podejście. Technologia dla wszystkich z dodatkowym bonusem w postaci wykorzystania specjalizowanych jednostek kart rtx.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-05-09 09:51

      czyli tak samo co obecnie działajcy RT w grach

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-05-09 10:35

      no to samo masz w NV - RT dostały wszystkie karty ale na RTX działa to najwydajniej.

      Skomentuj

  23. Koyotek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-05-09 09:32

    Podoba mi się podejście. Technologia dla wszystkich z dodatkowym bonusem w postaci wykorzystania specjalizowanych jednostek kart rtx.

    Skomentuj

  24. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-09 09:59

    Ok, fajnie, jest demo więc jest możliwości.
    Będę się cieszył jak pierwsza gra to wykorzysta.

    Silnik crytek znów może być w centrum zainteresowania jak za czasów pierwszego crysisa. To by było cos.

    Jakby silnik wykorzystał jeszcze jednostki RTX to by była oczekiwana wydajność a nie to co pokazuje dzisiaj BF1 czy tomb raider.

    niestety problem jest zasadniczy i zapewne takim zostanie - implementacja tego sposobu realizacji RT znajdzie miejsce tylko w cryengine.
    Jeden silnik to za mało.

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-05-09 10:15

      Przecież UnrealEngine też jest rozszerzany o implementację RT. Uważam, że na tegorocznym E3 ta technologia będzie często się pojawiać w zapowiedziach.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-09 10:34

        tak UE dostanie RT ale za dużo nie wiadomo jeszcze jak to ma działac.

        Liczę ze będzie to mocno okrojone RT ale dzięki temu znajdzie zastosowanie także w konsolach co by było dużym plusem.

        Skomentuj

        1. człowiek-taboret
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2019-05-09 12:39

          A ja mam nadzieję, że będzie tak zaimplementowane, żeby można było wykorzystać mocniejszą kartę czy też taką z dedykowanymi rdzeniami, aby uzyskać lepszą jakość. Wtedy efekt nie będzie tylko kolejną sztuczką do imitacji oświetlenia, cieni i refleksów w grze.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-10 16:37

            Nie jestem przekonany czy cryengine będzie w stanie wykorzystac RTX bezposrednio tak jak sobie to nvidia zaplanowała.
            Raczej w inny sposób osiągneli podobny wizualnie efekt (bo to taki troche trikowy RT).
            Jakb ywyszło że na RTX mozna jeszcze dopalic wydajnosc jednostkami RT to by było cos.

            Skomentuj

  25. człowiek-taboret
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-05-09 12:29

    Widzisz, weryfikacja faktów to podstawa. Polskie portale tylko kopiuj/wklej z translatorem w dużej większości. Nic dziwnego, że ta bzdura się pojawiła w wielu miejscach.

    Tak czy inaczej wystarczy trochę zdrowego rozsądku i zaznajomienia z tematem, żeby widzieć, że to nie jest możliwe, żeby Crytek nagle odkrył jakąś magiczną implementację RT bez rdzeni RTX, która daje tak niesamowite efekty. A cały świat do tej pory nawet nie wpadł na pomysł, żeby coś w tym kierunku robić, mimo że już wydajność pozwala od jakichś 2 lat. Tylko ta zła oszukańcza Nvidia. Crytek odkrył prawdę o Nvidii...

    Nvidia uderza w prawdziwy RayTracing, a bez akceleracji sprzętowej nie będzie to jeszcze możliwe. A Crytek jak dobrych efektów nie uzyskał, to dalej tylko wariacja na ten temat, z całą masą ciekawych, fajnych sztuczek dla zaoszczędzenia mocy. Ale dalej jednak sztuczek. Dlatego każdy kto ma choć trochę oleju w głowie, wiedział, że gdzieś jest haczyk. Albo to nie jest 4k albo to demo nie jest w całości w real-time. I tyle. A tu i nie tylko tu, wiwatujący tłum jakby obalono jakiegoś okrutnego monarchę.

    Ja się cieszę, że RT się rozwija, Nvidia to wszystko ruszyła i teraz wszyscy w to idą. Tak samo jak w smartfonach prześciganie się o powierzchnię ekranu. Ukrywanie kamerki i głośników w coraz to bardzie wymyślny sposób. I tego właśnie oczekuję, że będą różne implementacje w silnikach gier i zaczną powstawać kolejne gry z RT i wykorzystaniem rdzeni RTX.

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-05-09 12:35

      Komentarz nie w tym miejscu - a edycja komentarzy nie działa, nawet IE, który nie ma adblocka.

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-05-10 16:39

      No wlasnie tak to tutaj działa niestety :)

      Tak samo jak ludzie pisali że nvidia oszukuje bo gtx970 ma tylko 3,5Gb vram i jak gra wykorzystuje wiecej to pojawiają się artefakty - oczywiscie zamiast sprawdzic temat to wszystkie portale na jedno kopyto a pozniej jak sie okazało to była bujda bo bez problemu 4GB wykorzystac mozna i wszystko smiga. Wielki skandal oparty o jeden filmik z YT bo komus jak sie okazało zle shadowplay działał ;)

      Skomentuj

      1. szymcio30
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-05-13 13:09

        kitamo

        Karta m 4GB pamięci, ale ostatnie 0.5GB ma wolniejsza przepustowość co może w niektórych przypadkach skutkować obniżeniem wydajności. Nie zmienia to faktu iż NVDIA w dniu premiery 970 nic na ten temat nie wspomniała. Wielu poczuło się oszukanych. Poza tym odpal na Ultra: Rise of the Tomb Raider, The Division 2 albo Tom Clancy's Ghost Recon - Wildlands. Zobaczysz co się stanie. Także nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo choć ten problem nie występuje we wszystkich grach to jednak jest. Sam miałem ta kartę więc wiem o czym piszę

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!