Gry

Cyberpunk 2077 zbyt kolorowy? Mike Pondsmith uspokaja

przeczytasz w 1 min.

Najnowszy zwiastun Cyberpunk 2077 spotkał się z ciepłym przyjęciem, chociaż wśród głosów zadowolenia da się usłyszeć narzekania nielicznych graczy. Ostatecznie wszyscy mają być jednak zadowoleni.

Prezentacja zwiastuna Cyberpunk 2077 to bez wątpienia jedno z najciekawszych wydarzeń targów E3 2018. Na oficjalnym kanale gry w serwisie YouTube odtworzono go już ponad 5 mln razy. Zdecydowaną przewagę maja pozytywne oceny, ale niektórzy gracze mają co do gry pewne obawy.

Jakie? Związane z klimatem gry, który ich zdaniem nie będzie wystarczająco mroczny. Zwraca się uwagę na zbyt kolorową oprawę, która pozostaje w sprzeczności z pierwszym materiałem wideo promującym grę (tym z 2013 roku).

Twórcy nie zdecydowali się na takie zarzuty zareagować, ale zrobił to Mike Pondsmith. Przypomnijmy, iż jest to twórca klasycznego systemu fabularnego Cyberpunk 2020, na którym gra bazuje. I już ono samo w sobie nie w pełni zasługuje na miano mrocznego.

„Dla tych, którzy chcieliby więcej deszczu, mroku i podobnych rzeczy: algorytmy pogodowe i cykl dzień/noc. Każdy mógłby to przedstawić w takim stylu, mrocznie, deszczowo, z neonami. Wiedzieliśmy, że możemy to zrobić. Chcieliśmy jednak pokazać, że mroczna przyszłość może objawiać się o każdej porze - i w dzień i w nocy.”

Jednocześnie warto wspomnieć o zwiastunie przygotowanym przez fanów. Jest on przeróbką wideo przygotowanego przez twórców na E3 2018, w której wykorzystano motyw, a przede wszystkim bohaterkę z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.


Źródło: cyberpunk, reddit, Tolkfan

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cacek93
    20
    Nie rozumiem krytyki z tego powodu, że nie było mroczno (nie padał deszcz i nie było ciemno), nawet w prawdziwym życiu świeci słońce i jest kolorowo :)
    Ciężko oceniać na tym etapie, mi osobiście bardzo się spodobało, ale w szczególności udźwiękowienie.
    • avatar
      Yukko
      5
      Ten ból D, że gra Cyberpunkowa nie jest w klimatach wiecznych deszczowych nocy z neonami jest większy od żartów o "twojej mamie" (jak wiecie co mam na myśli).

      Być może taka zmiana standardów wyjdzie grze na dobre bo będzie się wyróżniać na tle innych. Jak 100 gier robi to samo, tak samo to duża szansa, że gdy wyjdzie ta jedna co robi to inaczej to do będzie właśnie powiew świeżości.

      Ci co mają ból D niech wpierw dadzą grze szanse. Nie zapominajcie też na czym gra bazuje a więc o Cyberpunk 2020 gdzie tak ciemno i deszczowo wcale nie było.
      • avatar
        renholder1987
        4
        Oceny takie bo nikt chyba nie grał w :

        https://i.imgur.com/ot5DnVF.jpg

        Teaser który wyszedł parę lat temu przedstawiał scenę nocą i nagle wszyscy kojarzą cyberpunka z wszechobecną nocą... Tak samo porównania do blade runnera kiedy temu bliżej jednak do deus exa. Wszczepy,implany,protetyka,korporacje... Trzeba być dobrej myśli grę robi nie byle jakie studio,temat nie jest łatwy do zrealizowania i miło,że coś zaczyna się dziać :) Tyle lat wytrzymałem to cierpliwie poczekam aż porządnie zrobią
        • avatar
          Finear
          2
          no ale przecież wszystko się zgadza, tak powinien wyglądać świat i klimat jeżeli bazujemy na cyberpunku

          • avatar
            chrisplbw
            2
            Nie ma co się zastanawiać nad "krytyką" części ludzkości, która nawet nie wie co to CP 2020, która nigdy nie grała minuty w jakikolwiek "papierowe" rpg i na wiedzieliby do czego służy kostka np. 12-ścienna. Totalna ignorancja doprowadza do konkluzji, że siedzieliby w ciemnym pokoju polewając się z konewki, a jedynym neonem i to z nazwy byłaby rybka w stojącym obok akwarium :)
            Po premierze CP2077 przypomnijcie sobie to co napisaliście, i dojdziecie do jednego wniosku, cyt.: "Wszystkie te chwile zniknęły w czasie jak łzy w deszczu" :P

            • avatar
              hideo
              1
              wierzę, że gra będzie totalną rewelacją (na miarę np. najlepszych exclusivów produkowanych przez Sony) aczkolwiek trailer faktycznie bardzo kolorowy jak na mroczną przyszłość cyberpunka, co nie oznacza że w mrocznej przyszłości nie świeci słońce ;) ale pogoda zmienną jest
              • avatar
                AkaRyupl
                1
                Nie wiem o co chodzi wszystkim krytykującym. Przecież można przedstawić mroczną historię w pięknych kolorach. Wszystko rozbija się o fabułę, a nie oprawę graficzną.
                • avatar
                  xxx.514
                  1
                  Ci, którym się kolorystyka nie podoba, przekręcą sobie kolorystykę w panelu sterowania grafiki i po problemie. Bardziej zdolni połączą się w grupy i wydadzą mody do grafiki, o ile CDPR modowanie uwzględni w swojej nowej perełce. Koloryzacja to tylko część gry, moim zdaniem ważniejsza jest raczej mechanika, dobrze poprowadzony wątek fabularny czy nawet sama ścieżka dźwiękowa - a ta ostatnia nawet ze średniej gry potrafi zrobić coś, co mile się wspomina - jak chociażby nieszczęsny Gothic 3. Wg mnie za wcześnie jest na jakąkolwiek krytykę czy pochwały, bo to dopiero drugi oficjalny trailer. Pozwólmy artystom pracować tak, jak to założyli. Mniejsza krytyka to mniejszy nacisk w studiu projektowym, a przez to lepszy efekt.
                  • avatar
                    MrAve
                    -1
                    Należę do tego grona osób, które po obejrzeniu zwiastuna zastanawiały się co jest grane? Wiadomo, to pierwszy trailer, który w zasadzie nie mówi nam nic o samej rozgrywce, ale myśląc o cyberpunk'owych klimatach, mam przed oczami właśnie klimaty nocne, ponure.

                    I nie zrozumcie mnie źle, nie ma nic złego w tym, że CDPR chce pokazać swoją grę jako nieszablonową - super. Ja natomiast spodziewałem się czegoś co połechta moje 3 letnie oczekiwanie i zobaczę klimat wylewający się z ekranu.

                    A tak, zobaczyłem GTA tyle, że w przyszłości. Trochę...zabrakło klimatu...CDPR z pewnością wiedzą co robią, ale nie sądzę by tak odważna decyzja dobrze wpłynęła na pierwszy odbiór gry. Wydaje mi się, że lepiej było pierwszym trailerem "posmarować" sobie u graczy, a później pokazywać trailery wskazujące na różnorodność i nieszablonowość. No ale, to nie ja jestem producentem ani wydawcą.
                    • avatar
                      khadzad
                      -2
                      Jedyny ból dupy jaki zaobserwowałem to tych co atakują tych którym się kolorystyka nie podoba.
                      Ludzie mają prawo stwierdzić, że coś im się nie podoba, nie pasuje do ich oczekiwań. Nie muszą kupować gry tylko dlatego że zrobiło je Polskie studio(które wydało W3 które też może się podobać lub nie).

                      Dla mnie to jest GTA. Nic więcej, i jak w GTA nie gram(bo mnie nie kręci) tak i w to nie zagram bo wygląda według mnie kiepsko. Cyberpunk to dla mnie całkowicie zniszczone środowisko naturalne eleminujące możliwośc wyjścia na łąke powąchać kwiatki. Tyle.
                      • avatar
                        Nullmaruzero
                        -4
                        Sapkowski mówił że gry słabe, że nie takie jak powinny.
                        Teraz Pondsmith mówi podobnie :D

                        Chyba to już chyba będzie regularny styl redów jeśli chodzi o "wzorowanie się" na czymś :)
                        • avatar
                          chotnik2
                          0
                          Nawet trailer nie pasuje idealnie do CP, to pasuje idealnie do czego innego - Ghost in the Shell :)
                          • avatar
                            chrisplbw
                            0
                            Naucz się najpierw zwracać do drugiej osoby, potem możemy dyskutować. Forma bezosobowa jest dla mnie niedopuszczalna.
                            Jeśli nie wystarczy Ci wypowiedź samego twórcy CP2020, uczestniczącego w produkcji, która jest zacytowana w powyższym artykule, to na nic się zdadzą moje słowa. EOT.