• benchmark.pl
  • Gry
  • Dead Rising 3 na PC w 30 klatkach na sekundę - tak samo jak na Xbox One
Gry

Dead Rising 3 na PC w 30 klatkach na sekundę - tak samo jak na Xbox One

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2014-06-16

Winne nie są tutaj ani moce obliczeniowe komputerów, ani też brak chęci ze strony producenta. W czym zatem problem?

Dead Rising 3 gra PC

Nieco ponad tydzień temu Capcom zapowiedział, iż planuje wydanie Dead Rising 3 w wersji na PC. Jeśli informacje te były dla Was interesujące i być może sięgniecie po tę propozycję, to z pewnością z ciekawością przyjrzycie się najnowszym doniesieniom.

Często wałkowany jest temat rozdzielczości i ilości klatek, w jakich działają konsolowe gry. W przypadku przenoszenia takowej na PC zazwyczaj spodziewać można się poprawionej oprawy graficznej i płynniejszego działania, co wynika naturalnie z racji tego, że mocniejsze komputery są od konsol wydajniejsze. W przypadku Dead Rising 3 nie będzie to jednak szczególnie odczuwalne.

Twórcy zapowiedzieli bowiem, iż gra działać będzie w 30 klatkach na sekundę, a wiec dokładnie tak, jak na Xbox One. Dlaczego? Okazuje się, że winne nie są tutaj ani moce obliczeniowe komputerów, ani też brak chęci ze strony producenta. Jakakolwiek zmiana jest w tym aspekcie po prostu niemożliwa. Tak głosi przynajmniej oficjalne stanowisko.

"Głównym problemem naszego silnika jest to, że to nasz autorki projekt. Nie mamy wielu zasobów, pomimo czego Dead Rising 3 zostało opracowane na następną generację konsol. Wszystkie te czynniki razem oznaczają, że ​​możemy spokojnie wszystko zaprojektować po swojemu, ale pojawiają się bariery techniczne. Dzieje się tak, gdy 60 fps nie jest zaplanowane wcześniej. Silnik jest zbyt skomplikowany, aby zmienić to teraz. Trzeba by po prostu zrobić od nowa duże fragmenty, a następnie zadbać o dodatkowe testy. Nie sądzę, że wersja PC jest dla szefostwa dość priorytetowa by wydać na nią wiele pieniędzy. Chcieliśmy to naprawić sami, ale byliśmy przerażeni tym, ile pracy się z tym wiąże."

Przypomnijmy, iż Dead Rising 3 trafi na PC już latem. Nieco wcześniej poznaliśmy wymagania sprzętowe gry, które w świetle nowych informacji niektórzy zechcą sobie przypomnieć. Aby było ciekawiej, są one całkiem wysokie.


Źródło: dsogaming, youtube

marketplace

Komentarze

57
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    "Nie sądzę, że wersja PC jest dla szefostwa dość priorytetowa by wydać na nią wiele pieniędzy."

    to moze wogle nie wydawajcie gry na pc skoro to jest taki wielki ból i łaska ze strony producenta.

    Nastaly czasy gdzie tworzy sie półprodukt ktory przez pol roku lata sie patchami a na koniec Ci powiedza zebys sie cieszyl z tego co masz bo dla szefostwa nie liczy sie jakosc a kasa.
  • avatar
    no i gdzie te nexgenowe magiczne 60 fps
  • avatar
    Producenci mają coraz bardziej wyje***e na PC...
  • avatar
    >2014
    >hardcodowane ustawienia w silniku
  • avatar
    hahahaha to samo mowili tworcy dark souls ...NIE DA SIE....modderom zajello az 3 dni zdjecie tej blokady...tak samo jak obecnie z watchdogs....modderzy odblokowali juz polowe efektow ktorych wogole nie ma oficjalnie w grze.......
  • avatar
    Bedzie smieszniej jak po dzien po wydaniu jakis moder to naprawi:)
    Zaloguj się
  • avatar
    mnie zawsze dziwi jedno - w XBO jest karta graficzna która ma możliwości
    AMD GCN 768-SPU, 1,23 TFLOPS

    a na PC wymagania minimalne jeśli chodzi o kartę to

    AMD GCN 1280 , 2,56 TFlops

    a najlepiej jaby było

    AMD CGN 2048, 3,8 TFlops

    ja chyba czegoś tu nie kumam że moc obliczeniowa na PC karty graficznej musi być 2 krotnie większa a nawet 3 krotnie.
    To jest tak jakby stwierdzić że fabrycznego malucha nie wyprzedzi opel corsa a dopiero lamborgini. Jeśłi tak nie jest - proszę o uświadomienie mnie.
    Zaloguj się
  • avatar
    to jest taka high endowa produkcja ze caly swiat i tak ma to gdzies czy jest 30 czy 60 czy 120 fps
  • avatar
    //PRZEPRASZAM ZA SPAM// REDAKCJI A CO WY NA TO?


    Watch Dogs może wyglądać jak na prezentacji z 2012 roku. Moder znalazł oryginalne pliki w pecetowej wersji gry!

    Co więcej, niektóre już udało mu się włączyć, choćby dynamiczne cienie tworzone przez światła samochodów, zwiększoną intensywność deszczu czy większą liczbę postaci niezależnych na ulicach. Gdy tylko uda mu się rozpakować pozostałe pliki, włączy prawdopodobnie inne efekty.

    Więcej: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114
  • avatar
    A przed chwilą czytałem słowa mądralińskiego z Sony jakie to możliwości techniczne stoją przed deweloperami... To czym oni są tak przerażeni? Że musieliby napisać kod, który zrównałby się pod względem wydajności z PC? Sony da im receptę, bo oni widzą całe spektrum możliwości.
  • avatar
    I tak będą mody które to naprawią więc news możecie wsadzić sobie wiecie gdzie.
  • avatar
    To trzeba będzie czekać na modera który odblokuje te 60 fps. Nienawidzę 30 fps. Nie potrafię już nawet grać z taką liczbą klatek. To jest pokaz slajdów dla mnie!
  • avatar
    hahahahahahah jebłem :D całkiem jak nowy NFS :D ahahahhahahah żałosne jak można grać w 30 fps w 21 wieku.... KARYGODNE
  • avatar
    Heh, pożyczyłem od kumpla ps3 by przejść sobie BF Bad Company bo na PC nie było. Granie w FPSy na konsolach to jakiś śmiech, mam też GTA V, brat sobie gra bo ja patrzeć nie mogę, poczekam na PC, z 4m nic nie widać a z bliska r*ygać mi się chce bo GTA San Andreas na moim HTC One X wygląda tak samo.
  • avatar
    Gra ma mieć możliwość odblokowania większej ilości fps, tyle tylko, że programiści nie gwarantują, że będzie to chodzić stabilnie.
  • avatar
    kapral.hicks...mam podobnie przez cała grę 45-65 w trawka zabiła mi fps do 25.
  • avatar
    Mam dosyć, nie piszę komentarzy.
  • avatar
    "Okazuje się, że winne nie są tutaj ani moce obliczeniowe komputerów, ani też brak chęci ze strony producenta." No no, gra projektowana na konsole i dziwnym trafem producent robi smutną minę przyznając, że będzie działać w 30 kl/s. Shocker! I to nie wina kompów, ani brak chęci.. po prostu się nie da.. Ta.. nie da się my *ass. Mieli by jaja chociaż i przyznali, że hajsu się im nie chce topić w nieopłacalnym biznesie. ;)
  • avatar
    btw bo to by oznaczało, że w przypadku spadku fpsów gra będzie też "zwalniała", a na to nie mogą sobie pozwolić. Raczej nie chcą skompromitować XBONE-a jako konsoli nowej generacji.
  • avatar
    Jeśli to prawda, to nie wiem co za idiota pisał ten silnik, sam pisałem proste silniki 2d i 3d w różnych językach. Więc wiem że implementacja zmiennego fps-a jest bardzo prosta. Jest czymś oczywistym przy prototypowniu go.

    To nie wina PC ani konsol hejterzy, tylko programistów.
  • avatar
    baca130@ na innych stronkach przeczytać można, że gra będzie miała na PC odblokowaną ilość fps, nie trzeba będzie żadnych modów, aby to odblokować. Problem tylko w tym, że ci programiści gwarantują sprawne działanie ich gry tylko w 30 fps'ach, a wyższa ilość klatek może już powodować jakieś problemy (jeśli dobrze zrozumiałem, to podobnież z animacją postaci, która została zgrana czy dostosowana, pod 30 fps). Jakiś czas temu mieliśmy przykład nfs rivals, tam odblokowanie FPS popsuło wiele rzeczy, auta dziwnie przyśpieszały i skręcały itd. i sam nie wiem, czy naprawili do to dzisiaj.

    Ogólnie jednak widać po wypowiedzi programisty tej gry, że sprawę dało się naprawić, kwestia tylko kosztów i pracy. Pokazuje już to stosunek developerów do platformy PC. Nie tylko nie opłaca się już robić świetnych exów, ale coraz bardziej olewa się już multiplatformy.

    ""Nienawidzę 30 fps. Nie potrafię już nawet grać z taką liczbą klatek. To jest pokaz slajdów dla mnie!""

    Z ta kwestią jest zabawna sprawa. Dawniej grałem w gry przy 30 fpsach, a wydawały mi się płynne, dziś natomiast przy crysis 3 dopiero 120 fps umożliwiło mi responsywną grę. Doszedłem jednak do tego, co powoduje ten problem, a jest to nie tyle ilość klatek, co lag w sterowaniu (dodawany tak przez grę, jak i przez problemy ze stewonikami nvidii, np. kwestią zbyt dużej ilości pre-rednerowanych klatek). Tak więc ja jestem w stanie grać przy 30 fps, ale tylko gdy nie ma laga :). Używam paru trików, aby obniżyć ten lag na kompie (swoja drogą dodanie samego MSAA dodaje wyraźne opóźnienie, był nawet o tym kiedyś szum na wielu stornach, a ja tylko to potwierdzam), a gdy już gra ma mniejszy input lag, to mogę grać przy tych 30 fps.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przemek, to nie kwestia sprzętu :), kłaniają się ustawienia LOW, dopiero przy nich było 120fps. Włączyłem je z ciekawości, gdyż chciałem zobaczyć jak gra będzie wyglądać, ale fakt na który zwróciłem uwagę, to była właśnie dramatyczna poprawa responsywności przy celowaniu. Przy samych detalach VH jest już mniej fps, choć to tez zależy od planszy. Przykładowo przez 95% czasu gry mam 60-90 fps, ale są 2 miejsca w całej grze, gdzie fps spadnie na 35-45 fps. Jedno z nich to, te wielkie pole ruchomej trawy, zaraz na początku drugiej planszy (wydaje mi się, że to proc 3570 ogranicza mi tu grę, gdyż fps nie poprawił się nawet przy zmniejszeniu rozdziały), oraz druga miejscówka zaraz na początku 3 levelu, gdzie wychodzi się z tego gruzy i widać żołnierzy zrzucanych przez helikopter (jest tam takie drzewo, na którym użyli displacement mappingu, i patrząc na te drzewo mam 35 fps)
    Zaloguj się
  • avatar
    Najśmieszniej będzie jak wyjdzie DLC który nam da więcej FPSów...
  • avatar
    Doceniam zaangażowanie gościa ale i tak nie kupię tej gry, chyba że ten mod wyjdzie jako oficjalna aktualizacja i jeszcze Ubisoft przeprosi, że ktoś inny musiał za nich to zrobić
  • avatar
    Do number_one. Weź poszukaj sobie testów gier, ostatnio dużo było porównań ps4 vs xone, zobaczysz, że 30 klatek to tam nigdy nie ma, 24,31,27,18fps... To o czym piszesz to kompletne bzdury. Właśnie takie coś o czym Ty piszesz było by kompletnym zabijaniem kreatywności.
    Zaloguj się
  • avatar
    A od premiery Nextgenów wyszła jakaś gra w 60fps?
  • avatar
    Tam gdzie miało być 60 jest 30 hahaha nie jadę po ps4 ale jak ktoś pisze kilzone grafika nie dostępna dla pc bo nikogo nie stać na kompa co kosztuje więcej jak konsola to nie mogę się powstrzymać
  • avatar
    Ja myślę, że tak z 10-15 lat i konsole stacjonarne w tym kształcie, w jakim są, znikną i nastaną czasy mobilnych konsol, tabletów i komputerów. I skończy się biadolenie, że konsole zepsuły zabawę PC-towcom, bo konsol już nie będzie :) Zostaną tylko te pokroju steam machine.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    jesteś przykładem prymitywa o plemiennej mentalności
  • avatar
    A gadka że konsole to pc i byle komp pociągnie a tu taki kwiatek.Jednak nie tak łatwo.
  • avatar
    Pecetowcy nie rozumieją, że na konsolach możliwe jest napisanie gry w taki sposób aby wartość 30 klatek na sekundę była "wszyta" w kod gry. W takim przypadku kod gry tworzy zamkniętą, praktycznie niemodyfikowalną strukturę, nie da się zwiększyć ilości klatek, bo na konsolach nie ma takiej potrzeby (wszystkie konsole danego modelu mają przecież identyczną specyfikację). Dzięki temu gra może być lepiej zoptymalizowana (przynajmniej teoretycznie) i wyciskać więcej możliwości z danej konsoli.

    Tak stworzone gry to przede wszystkim exy na którąś z konsol, kiedy gra jest multiplatformowa, wtedy kod tej gry ma musi uwzględniać różne architektury danych sprzętów do grania i takie cuda są niemożliwe.

    Wnioskując są dwie opcje; albo konwersja Dead Rising 3 na peceta nie była planowana, albo dopuszczali możliwość przeniesienia DR3 na PC, ale nie interesowało twórców jakiej jakości będzie to konwersja.
    Zaloguj się
    -12
  • avatar
    "Nie sądzę, że wersja PC jest dla szefostwa dość priorytetowa by wydać na nią wiele pieniędzy"

    No jasne że nie, to jest to co powiedział Ubisoft a co każdy powtarza po cichu tylko nie mówi na głos. PC jest w tej całej wojnie na drugim miejscu i zawsze będzie, priorytet to konsole i za nimi idzie dużo pieniążków, dlatego to konsole mówią kiedy jest next gen a nie PC, kogo obchodzi co tam jest na PC milion rzeczy sobie może być, ale powtarzam to konsole mówią kiedy jest next gen a wy możecie sobie szczekać do woli hu hu , zamiast sie puszyć nad GTA 5 przypomnijcie sobie jak rok wcześniej skamleliście jak robaki i płakaliście że nie ma na PC haha, powód został podany w wywiadzie.
    Zaloguj się
    -14
  • avatar
    konsole to zuo
  • avatar
    Jak napisali ujowy silnik to może być tak, że się nie da zmienić tego, ale wątpię. Mało który programista pisze grę/silnik gry pod stały fps, zazwyczaj robi się skalowanie i wraz ze wzrostem/spadkiem fpsów modyfikuje się szybkość gry. Wątpię w oficjalne stanowisko...
  • avatar
    kapralu co ty masz za sprzęt że ci 120 fps w crysis 3 wyciąga ?
  • avatar
    30 fpsów? GTFO Nie wezmę tego szajsu choćby za darmo rozdawali.
  • avatar
    Heh, pożyczyłem od kumpla ps3 by przejść sobie BF Bad Company bo na PC nie było. Granie w FPSy na konsolach to jakiś śmiech, mam też GTA V, brat sobie gra bo ja patrzeć nie mogę, poczekam na PC, z 4m nic nie widać a z bliska r*ygać mi się chce bo GTA San Andreas na moim HTC One X wygląda tak samo.
  • avatar
    To miało się dodać do odpowiedzi Akatzuky... Ale coś nie działa.
  • avatar
    diego93z...jak pada nie ogarniasz to twój problem.