Technologie i Firma

Deficyt dostępności i biznes w chmurze - przedsiębiorcy boją się przestoju aplikacji

opublikowano przez Mateusz Albin w dniu 2016-02-29

Zarówno liczba przestojów, jak i czas ich trwania zwiększyły się w porównaniu do wyników analizy opublikowanej rok wcześniej.

Przerwa w dostępie do aplikacji do milionowe straty dla firmy

Przeniesienie biznesu do chmury i korzystanie z centrów danych to zarówno zwiększenie wygody pracy, jak i uzależnienie jej od technologii. Chwilowa awaria może oznaczać poważny paraliż dla firmy. Nieplanowane przestoje w dostępie do aplikacji kosztują przedsiębiorstwa nawet 16 mln dolarów rocznie – wynika z raportu Veeam.

Ponad połowa osób na stanowiskach kierowniczych w polskich firmach przyznaje, że pomimo inwestycji poczynionych w centra danych w ich organizacjach występuje tzw. „deficyt dostępności”. Oznacza on różnicę między tym, co może zapewnić dział IT a tym, czego domagają się użytkownicy.

Przerwa w dostępie do aplikacji to strata dla firmy

Według raportu "Veeam Availability Report 2016" istnieje rozbieżność między wymaganiami użytkowników, a zdolnością działów IT do zapewnienia nieprzerwanego, całodobowego funkcjonowania przedsiębiorstw. Zarówno liczba przestojów, jak i czas ich trwania zwiększyły się w porównaniu do wyników analizy opublikowanej rok wcześniej.

Opisany „deficyt dostępności” oznacza dla firmy przede wszystkim straty, spowodowane brakiem możliwości wykonywania obowiązków. Według raportu Veeam w grę wchodzą astronomiczne sumy rzędu 14 milionów dolarów rocznie. Godzina przestoju krytycznych aplikacji kosztuje od 76 tys. do 92 tys. dolarów. Ankietowani przedsiębiorcy wspominają także o utracie zaufania pracowników i spadku wartości akcji.

 Ankietowani z Polski przyznali, że ich organizacje doświadczają rocznie od 21 do 50 nieplanowanych przestojów, które są spowodowane awariami IT lub czynnikami zewnętrznymi. Tylko z 7% polskich firm napłynęły głosy, że przedsiębiorstwo w ciągu roku nie doświadczyło żadnego przestoju. Dla porównania światowa średnia wynosi 3%.

Przedsiębiorcy boją się przestoju aplikacji

Z odpowiedzi analizowanych przez Veeam wynika, że od dwóch lat trwa trend minimalizowania przestojów aplikacji i zagwarantowania stałego, nieprzerwanego dostępu do danych. Mimo zwiększenia wymagań przez firmy „deficyt dostępności” nie zniknął.

Polacy w ramach modernizowania centrów danych najchętniej inwestują w aktualizację systemów operacyjnych oraz infrastrukturę wirtualnych desktopów (70%). Jednocześnie serwery wirtualizuje 65% przedsiębiorstw, a 47% z nich stawia na ochronę danych i backup.

Źródło: ITBC Communication, Freerange Stock Archives

marketplace

Komentarze

1
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jak dla mnie poleganie na chmurze to szczyt głupoty i brak szacunku do swoich danych... Tyle w temacie