Gry na konsole

Budżet Destiny może sięgnąć aż 500 mln dolarów

przeczytasz w 1 min.

Jeśli tak się rzeczywiście stanie, to będziemy mieli do czynienia z nowym rekordem w branży gier.

Destiny gra budżet

Nie od dziś wiemy, że Destiny to projekt bardzo ambitny i rozbudowany. Najnowsze informacje sugerują jednak, iż może być to jeden z największych hitów, bądź największych porażek ostatnich lat.

Bobby Kotick, CEO Activision, wyjawił nakład, jaki przeznaczony zostanie na ten tytuł. Okazuje się, iż budżet tytułu przygotowywanego przez studio Bungie sięgnąć ma aż 500 milionów dolarów. Jeśli tak się rzeczywiście stanie, to będziemy mieli do czynienia z nowym rekordem w branży gier.

I nie ma tutaj znaczenia, że mowa nie tylko o samym przygotowaniu gry, ale również o jej promocji, licencjach czy wszystkich innych wydatkach. Problem w tym, że aby wspomniany nakład mógł się zwrócić, potrzeba będzie naprawdę dobrej sprzedaży. Szybko wyliczono, iż musiałoby być to około 15-16 milionów egzemplarzy gry.

Zobaczymy, czy Destiny będzie w stanie wzbudzić tak duże zainteresowanie. Przypomnijmy, że gra pojawić ma się na rynku 9 września w wersji na konsolach Xbox 360, PlayStation 3 oraz PlayStation 4 i Xbox One.

Źródło: vg247

Komentarze

29
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    xFruciuux
    12
    Nawet za 500mld $ można zrobić gówno więc...
    • avatar
      danio1611
      3
      500 mln dolców i nie stać ich na wersję na PC.
      Porażka...
      • avatar
        Konto usunięte
        3
        500mln z czego pewnie z 50mln na recenzje 10/10.
        • avatar
          kremowykac
          2
          200mln pójdzie na reklamy i inne akcje promocyjne.
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            Avatar jest fajny :D
            • avatar
              Konto usunięte
              1
              Jeden z CoDow ktore wygladaly jak crap graficzny, tez mial budzet $500mln.
              Sama gra kosztowala jakies 40-80 ale cala reszta, jak marketing i reklama pochlonelo kilkukrotnie wiecej.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                Powiedzmy, ze gra tworzona jest przez 2 lata, a programista/grafik zarabia $50 na godzine o i tak jest wygorowane...

                Albo sie gdzies pomylilem, albo owa kwota wystarczylaby na zatrudnienie okolo 2500 programistow/grafikow.

                A wiadomo, ze przy projektah pracuje 10-20 osob.

                Zadzwiwiajace, wynika z tego, ze naklad kasy na ludzi faktycznie tworzacych gre jest bardzo niski, wiec co im szkodzi zatrudnic kolejnych 100 i zrobic gre niesamowita?

                Pewnie sie myle, nie znam sie. Ale zastanawiajace. ;>
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  15 milionów egzemplarzy, 4 godziny wystarczą do przejścia
                  • avatar
                    poncjusz
                    -1
                    Jak by dodatkowo wyszło na PC to mieli by więcej szans na spełnienie swoich marzeń.
                    • avatar
                      Kieresz
                      -3
                      avatar tez mial z 500mln i wyszlo wiadomo co.....
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Jak gra będzie dobra to u w tydzień sprzedadzą 10mln kopii
                        • avatar
                          XaRaDaS
                          0
                          A mnie wyszło, że jakieś niecałe 9 mln. i potem będą zarabiać, biorąc pod uwagę ceny z amazona ok. 60 dolarów lub euro. Chyba, ze te 500 mln. nie obejmuje produkcji płyt i opakowań jak i dystrybucji globalnej ;)
                          • avatar
                            Barubar24
                            0
                            skoro gra jest już prawie na wyjściu to budżet jest znany już od dawna.
                            • avatar
                              Kotowaru
                              0
                              ciekawe jak te pieniądze rozdysponują... i jak im to wyjdzie!
                              • avatar
                                Rebal
                                0
                                PO - DUP - CE - NIA - DA.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  No to wyglądało to następująco:

                                  Kotick bierze 200mln, zarząd i managerowie 100mln, na promocje reklamę i inne bzdety wydadzą 100mln, produkcja nośników dystrybucja itp to będzie z 50 mln no i realnie twórcy dostaną 50 mln... odliczyć podatki i inne koszta jak garze aktorskie i wyjdzie jakieś 25 mln realnego budżetu.

                                  Teraz już wiecie czemu gry przechodzi się w góra 4h i najczęsciej są chłamem nie dorastającym do pięt Quakeowi 1 czy Unrealowi.
                                  • avatar
                                    Rebal
                                    0
                                    Popierdoliłbym robienie gry jak bym miał tyle kasy czyli pół miliarda dolarów.
                                    Jak to brzmi ?...PÓÓÓŁŁŁ MILIARDA.