Konsole do gier

Nawet DirectX 12 nie pomoże konsoli Xbox One zdetronizować PS4?

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-10-16

Z pewnością nie na taki scenariusz liczą użytkownicy platformy Microsoftu.

Xbox vs PlayStation

Temat DirectX 12 poruszany jest z dość dużą systematycznością. Nie mniejsze są oczekiwania graczy i to nie tylko tych korzystających z PC, ale również z Xbox One. O ile jednak w przypadku tej pierwszej platformy o wzrost wydajności można być spokojnym, o tyle w przypadku konsoli zdania wydają się być coraz bardziej podzielone.

Kilku producentów gier wlało w serca właścicieli nowego Xboxa nadzieje, że po udostępnieniu DirectX 12 moce obliczeniowe konsoli wzrosną. Tym samym mogłaby ona nie tylko dogonić pod tym względem PlayStation 4, ale nawet ją wyprzedzić. Zupełnie innego zdania jest jednak Alan Kertz ze studia DICE.

„Żadna ilość zaufania konsumentów nie może zmienić czegoś, na co nie pozwalają moce obliczeniowe. Xbox One zawsze będzie za PlayStation 4, ponieważ jest zdecydowanie słabszy.”

Naturalnie wciąż są to jednak jedynie przewidywania. Podzielone opinie twórców dobitnie pokazują, że dopiero po premierze DirectX 12 i testach kilku gier da się ocenić czy rozwiązanie to daje jakiegokolwiek kopa konsoli Xbox One.

Źródło: gamingbolt, theofficialwegamehere

marketplace

Komentarze

52
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    skoro na konsolach jest słaba grafika to czemu nie kupicie sobie pc ? kwestia ceny :) Zawsze mnie bawiło jak gracze obrzucają się błotem, która to zabawka jest lepsza pc, x1 czy ps4. Czy dx12 coś da x1 ? nie wiem. wiem jedno jakby M$ miał lepszy marketing to walka z ps4 wyglądała by inaczej. X1 ma lepszy OS, gry to kwestia gustu. Duży plus to wsteczna kompatybilność . O której mało się mówi. W mojej opinii ludzie nie kupują X1 bo w necie przeczytali że ma słabsze podzespoły, co z tego jak ma chociaż by kinecta... na chwilę obecną nawet gry na wyłączność są lepsze na x1. PS4 poza mocą obliczeniową i marketingiem (pocztą pantoflową) zbyt dużo nie ma .. no może jeszcze wygląd :)


    ps.... a teraz sobie zacznijcie tę swoją wojenkę trolle i hejtery :)

    Zaloguj się
  • avatar
    Ogólnie to ta generacja to jest porażka grafika już powoli wygląda przestarzale. Po ograniu bety need for speeda widać to strasznie :/
    Ale po takim killzone shadow fall to widać jak by ps4 bylo z przyszłości :p
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak na prawdę XBOX ONE, jest lepszą konsolą, ma lepszy system, lepsze wsparcie, więcej "ficzerów". Pod każdym względem wolałbym XBOX ONE, od PS4, ale... niestety MS popełniło gafę i ich sprzęt jest po prostu słabszy. MS w przeciwieństwie do SONY jest bardzo bogatą firmą i powinni choćby dopłacić, ale zrobić konsolę mocniejszą, a cała reszta tylko by dopełniła dzieła.
    Zaloguj się
  • avatar
    A kim jest ten Alan Kertz? Otworzyłem jego publiczny profil na twitterze a tam posty w stylu 'xbone, xbone, xbone' z obrazkiem z fallouta gdzie postać trzyma się za krocze? Serio tacy ludzie reprezentują EA?

    https://twitter.com/Demize99/status/654777662167085056
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie ma sie co zastanawiac - jedna jaskółka wiosny nie czyni, a to czy DX12 bedzie mial faktyczny wplyw na podniesienie wydajnosci XO to sie dopiero za rok okaze.
  • avatar
    Oczywiście że NIE, DirectX12 w większości to papka marketingowa jak ludzie wierzą że GTX950 w DX12 dogoni GTX970 w DX11 to sporo się mylą.

    przełom to był: [DX7] potem [DX9] potem [DX11]
  • avatar
    a w czym może pomóc DX12 skoro ps4 jest programowane niskopoziomowo a DX12 w xbone dopiero ma to umożliwić, mniejszej liczby jednostek gpu w xbone nic nie zastąpi
    Zaloguj się
  • avatar
    Zanim wyjdą gry na DX12 minie kilka dobrych lat...
    Dopiero od 2 lat zaczęły wychodzić gry na DX10 (jak np. Driveclub), ale mało kto zrozumie, że napisanie shadera na DX11 w engine stworzonym na DX9 nie tworzy z niego gry wykorzystującej DX11.

    Już tą wiedzę graczy widać, gdy piszą "Czy DX12 będzie w Wiedźminie 3?" co oznaczałoby wyłącznie przekonwertowanie kilku shaderów, co odciążyłoby lekko procesor, jednak żadnego realnego wzrostu wydajności engine'u na pewno by się nie zauważyło ;)
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Obie konsole są ledwie od roku na rynku. Myślę, że deweloperzy dopiero zbierają doświadczenie w programowaniu na tych platformach i pod koniec ich "życia" zobaczymy produkcje znacznie bardziej efektowne graficznie niż dzisiaj. Zwłaszcza, że przeważająca większość tytułów nadal wychodzi również w wersji na poprzednią generację.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    To prawda PS4 rządzi bo dx12 nic nie wniesie nowego a devkity jeszcze wiele wycisną mocy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Obecnie obok PC mam X360 w domu i pewnie z powodu streamingu na W10 i mozliwosci odpalenia starszych gier, konsole ewentualnie wymienie na XOne a nie na PS4 :)
  • avatar
    hahaha haha chciałem coś napisać ale wy zrobiliście to za mnie hahaho ho , tutaj nic już nie ma ...
  • avatar
    Cytując klasyka, z łajna bicza nie ukręcisz. Niskopoziomowy API nic nie da konsolom.
  • avatar
    DX12 to jakieś zamknięte getto. Dobrze by było aby So(r)y dołączyło do grona Vulcan, i aby implementacja pokazała się w PS4. Im łatwiej będzie przenosić tytuły pomiędzy platformami, tym więcej gier na daną platformę.
    Co do nowych konsol, bardzo mi na nich brakuje dużej ilości prostych zręcznościówek które niegdyś królowały na 8-bitowcach, a obecnie się zaszczepiły na androidach i generalnie smartfonach, oraz na web-flash.