Gry

DiRT Rally 2.0 będzie wymagającą grą - kilka słów o uszkodzeniach i degradacji

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-01-05

Podczas rozgrywki w DiRT Rally 2.0 będzie trzeba się wykazać niemałymi umiejętnościami i błyskawicznie reagować na wciąż pojawiające się zmiany.

DiRT Rally 2.0 ma być grą rajdowo-wyścigową dla wirtualnych kierowców, którzy liczą na realistyczne podejście do tematu. Stąd wiernie odwzorowane trasy i samochody zachowujące się zgodnie z ich prawdziwą charakterystyką. To jednak jeszcze nie wszystko.

Główny projektant z Codemasters, Ross Gowing, ogłosił ostatnio, że w DiRT Rally 2.0 występować będzie aż 150 poziomów degradacji trasy. Drogi każdego typu będą się zmieniać z kolejnymi przejazdami i z czasem, aby odtworzone były rzeczywiste warunki. 

Dirt Rally 2.0 degradacja

Degradacja żwirowej nawierzchni może objawiać się na przykład wygładzeniem toru po pewnym czasie, a droga asfaltowa po kilku przejazdach stanie się bardziej przyczepna albo i wyboista. Dzięki temu rozgrywka powinna być bardziej realistyczna, ale też wymagająca (szczególnie podczas nocnych przejazdów w deszczu, jak zdradził Gowing).

Szczególnie gdy warunki są trudne, ale tak naprawdę w każdej chwili może pojawić się uszkodzenia samochodu. Odegrają one bardzo ważną rolę podczas rozgrywki (szczególnie w trybie kariery). Wpłyną bowiem negatywnie nie tylko na zachowanie samochodu podczas zmagań, ale też na budżet, jako że będą trwałe, co oznacza konieczność wyeliminowania ich w przerwie między rundami. 

Dirt Rally 2.0 uszkodzenia

Oczywiście tylko od gracza będzie zależało, czy naprawi samochód w całości czy też zdecyduje się na pewne oszczędności. Rozgrywka stanie się więc jeszcze bardziej wymagająca (pod tym względem, że opłaci się jeździć odpowiedzialnie). 

Przypomnijmy, że premiera gry DiRT Rally 2.0 na PC, PlayStation 4 i Xbox One odbędzie się 26 lutego 2019 roku. Nabywcy edycji Deluxe będą mogli rozpocząć zabawę cztery dni wcześniej (a dodatkowo otrzymają dostęp do samochodu Porsche 911 RGT Rally Spec, 5 odblokowanych modeli oraz przepustkę sezonową). 

Źródło: Team VVV, GamingBolt, Codemasters

marketplace

Komentarze

8
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Polska :)

    https://www.teamvvv.com/news/latest-dirt-rally-2-0-videos-show-3-new-locations-3-new-cars/
  • avatar
    realizm, droga asfaltowa bardziej wyboista po kilku przejazdach? czym się ścigamy tirami?
    Zaloguj się
  • avatar
    Zapowiada się wreszcie konkretny kąsek dla kierownic z kątek 900* :D
  • avatar
    PS4 , Xbox One to są moje odpowiedzi na realizm w grze.
    Trzeba poczekać na prawdziwe rarytasy jakie zostaną ujawnione wraz z wprowadzeniem konsol nowej generacji PS5 czy Xbox Two.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niby fajnie. Ale takie szczegóły jak "150 poziomów degradacji trasy" doceni i tak tylko mały ułamek fanatyków grających na tyle dobrze, że wzrost poziomu degradacji trasy z 50 na 60 faktycznie wpłynie na ich czas.
    Dla pozostałych 99,9% graczy o wiele większe znaczenie będzie miał szczęśliwy traf, że akurat przypadkiem udało im się przejechać OS dość blisko optymalnej linii :)
  • avatar
    "Oczywiście tylko od gracza będzie zależało, czy naprawi samochód w całości czy też zdecyduje się na pewne oszczędności"
    To już było w części 1 więc żadna nowość.