Gry

Dlaczego gry z serii GTA nie pojawiają się co roku?

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-11-22

Chcielibyście nowych odsłon GTA każdego roku? Zdaniem producenta nie wyszłoby to serii na dobre.

GTA 5

Trudno o bardziej popularne gry niż te z serii Grand Theft Auto. Co stoi za ich sukcesem? Zdaniem Rockstar oraz Take-Two jednym z powodów jest fakt, iż nie debiutują one co roku.

Strauss Zelnick, CEO Take-Two, pokusił się w ostatnim wywiadzie o słowa, o które trudno podejrzewać ostatnimi czasy osoby z branży gier. W dobie dążenia do jak najszybszego wydawania gier brzmi to bowiem jak głos rozsądku. Jego zdaniem przykłady Assassin's Creed i Call of Duty pokazują, że wydawanie gier z danej serii co roku nie wychodzi danej marce na dobre. Po pierwsze trudno zadbać o najwyższą jakość, po drugie zaś gracze zaczynają być daną marką znudzeni.

„Rynek pyta nas dlaczego nie wypuszczamy swoich tytułów co roku. Uważamy, że z tytułami nie będącymi grami sportowymi lepiej poczekać dłużej, zbudować odpowiednie napięcie. Z jednej strony daje to szansę odpocząć danej marce, a z drugiej mieć pewność, że zdąży się zadbać o najwyższą jakość, która wymaga czasu. Nie można tego robić co roku.”

Strategia przyjęta przez Take-Two dotyczy nie tylko Grand Theft Auto, ale również Red Dead Redemption czy Max Payne. Nie zanosi się na to, aby w przyszłości coś mogło się zmienić.

Popieracie takie stanowisko, czy jednak preferujecie cykl wydawniczy chociażby przywoływanego już Assassin's Creed?

Źródło: gamespot

marketplace

Komentarze

34
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    EA i Ubisoft powinny się uczyć od Take-Two. Wspaniała postawa!
    Zaloguj się
    73
  • avatar
    Nie wypuszczają co roku, bo wiedzą, że nie da się w rok stworzyć zupełnie nowej odsłony, która nie zalatywałaby kotletem. Poza tym mieli wiele przykładów potwierdzających tę tezę (Assassin's Creed, CoD i parę innych by się znalazło).
    Zaloguj się
    30
  • avatar
    Ich gry charakteryzują się ogromną ilością detali, a każdy co ma jakiekolwiek pojęcie o grach wie ile trwa oskryptowanie, oteksturowanie, wymodelowane pudła podlegającego prawom fizycznym- w gta czy max Payne jest tego od groma
  • avatar
    Żeby zrobić dobrą grę potrzeba przynajmniej trzech lat.Także postawa R* mi się podoba;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Dobrym przykładem na to, że Panowie z Rockstar mają rację jest EA i seria NFS która co roku po hucznych zapowiedziach okazuje się klapą. Nadal czekam na dobrego NFSa i tak od czasów Porsche. Chyba się nie doczekam.
    Zaloguj się
  • avatar
    Assassin's Creed i Call of Duty
    Doskonały przykład dwóch wtop. Nastawionych na maksymalny zysk minimalnym nakładem.
  • avatar
    Nie wypuszczają co roku, bo nie byłoby takiego zysku, ot proste.
    Zaloguj się
  • avatar
    Fajnie tylko jakby dawali do np. gta 5 rozszerzenia fabularne .
  • avatar
    a gdzie sonda !!!
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja się z nimi zgadzam.
  • avatar
    Mimo że cod wychodzi co roku to jest robiony przez różne studia które produkują przez 2 a od niedawna 3 lata
  • avatar
    Jakość kolejnych odsłon wynagradza czekanie .
  • avatar
    " a z drugiej mieć pewność, że zdąży się zadbać o najwyższą jakość, która wymaga czasu"

    bardziej zbugowanego multi nie widziałem w żadnej grze
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Firma godna naśladowania :)
  • avatar
    Oto najlepszy artykuł jaki znalazłem i prawdę mówią, bo po asasynie najnowszym widać to wyjebiście.

    http://pclab.pl/kom74290-10.html
  • avatar
    1) Czekając na grę kilka lat jak np. GTA V, Mafia III(wciąż czekamy ale będzie), Wiedźmin 3 i inne produkcje, człowiek coraz bardziej wyczekuje na dany tytuł tak jak cały rok czeka się na święta ;)
    2) Im więcej czasu producent ma na stworzenie gry tym jest lepiej dopracowana, fabuła czy sama gra jest ciekawsza i dłuższa. Fajnie przełożyło się to w GTA V bo na samą kampanie bite 50 godzin a do kompletnego 100% jakieś 90-100 godzin a Online zapewnia śmiało kolejne 100h żeby wszystko odblokować. No i samo wykonanie gry jest na wysokim poziomie (ciężko na rynku o lepszego konkurenta wykonanego w tym samym terminie).

    Dlatego moim zdaniem lepiej jak producenci będą się przeplatać co 2 czy 3 lata i co roku każdy wydaje swoje i w ciągu roku jak każda gra zajmuje po miesiącu czasu czy dwa + gry coroczne (F1, Fifa PES, WWE) oraz gry sieciowe to masz cały rok na gry zawalony a i nie ma luki w ciągu roku no i wychodzą na rynek dobre, dopracowane produkcje choć z drugiej strony jeśli przychody z gry nie byłyby tak konkretne jak w GTA V (bo konsole starej generacji już zwróciły koszta produkcji GTA V a nowe konsole i PC dawały tylko zarobek) to firma jakby miała co 3 lata wydawać gry mogłaby zbankrutować chociaż Rockstar jakoś nie słychać aby miał kłopoty finansowe odkąd istnieje a firmy wydające gry ciągle jak Ubisoft czy EA a i owszem.
    Słowem wolę czekać na grę 2-3 czy nawet 5 lat ale niech to dobrze działa i zrobi na mnie duże wrażenie a przynajmniej abym nie miał na co narzekać.
    Zaloguj się