Gry

Duke Nukem Forever będzie ogromną grą [akt]

przeczytasz w 3 min.

Twórcy Duke Nukem Forever obiecują, że gra będzie miała trzy razy dłuższą kampanię niż inne „nowe” produkcje FPS, a podczas rozgrywki będziemy się naprawdę świetnie bawić. Pojawiły się też informacje o demie.

Duke Nukem Forever to najprawdziwsza gra legenda. Po 13 latach produkcji, wielokrotnym zawieszaniu prac, plajtom developerów i innym tego typu przygodom, we wrześniu światem gier wstrząsnęła informacja, że DKF jest nadal tworzone, a premiera będzie miała miejsce w 2011 roku. I tak, nie wiadomo czego mamy się spodziewać – przestarzałej produkcji czy może rewelacyjnego powrotu do lat świetności serii Duke Nukem. Skoro twórcy postanowili kontynuować prace, to może jednak jest na co czekać?

 Warto przeczytać:
 

Redaktorzy serwisu CVG przeprowadzili wywiad z szefem aktualnego producenta Duke Nukem Forever – Gerbox Studios, Randym Pitchfordem. Zapowiedział on, że kampania dla jednego gracza będzie naprawdę duża, a na jej przejście będziemy potrzebowali około trzy razy tyle czasu, co przy Call of Duty: Modern Warfare 2. Generalnie, szef Gearboksa cały czas wspomina, że jest bardzo mile zaskoczony i zdumiony ogromem produkcji, którą przejął po 3DRealms. Tym samym zapowiada, że najnowsze przygody Duke Nukema dadzą naprawdę bardzo wiele frajdy. Cóż, trzymamy za słowo.

Inny przedstawiciel studia Gearbox - Steve Gibson, zapowiedział, że w 2011 roku, jeszcze przed premierą pełnoprawnej produkcji, ukaże się wersja demonstracyjna. Zaprzeczył tym samym doniesieniom, jakoby demo dostępne było wyłącznie dla tych, którzy zakupią elektroniczny egzemplarz Borderlands Game of the Year Edition – „Demo będzie dostępne dla wszystkich (…) Chcemy, by ludzie pomyśleli "kurczę, oni faktycznie produkują tę grę zgodnie z planami’”. Pozostaje już tylko czekać.

Przypomnijmy, data premiery gry Duke Nukem Forever planowana jest na początek przyszłego roku, natomiast platformami docelowymi są konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz - co najważniejsze - komputery osobiste.

Aktualizacja: 18.10.2010

Ostatnie informacje, że na przejście całego trybu dla pojedynczego gracza będziemy potrzebowali około trzy razy tyle czasu, co przy Call of Duty: Modern Warfare 2 nie mówiły zbyt wiele. Dlatego też przedstawiciele studia Gearbox podali oficjalne informacje na temat długości Duke Nukem Forever. Aby zaliczyć całą kampanię dla jednego gracza potrzebować będziemy od 16 do 17 godzin nieustannej rozgrywki. Jak na dzisiejsze standardy dla FPS trzeba przyznać – jest całkiem nieźle.
 

Źródło: CVG, eurogamer, imdb, inf. własna 

Polecamy artykuły:  
PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony
Test 16 coolerów - który schłodzi najlepiej?
Premiera: więcej rdzeni i megaherców od AMD

Komentarze

59
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Pożyjemy zobaczymy...
    • avatar
      Player1
      0
      Biorąc pod uwagę to, ile rzekomo trwają pracę nad tym tytułem, to gra powinna oferować przynajmniej dziesięciokrotnie dłuższy czas rozgrywki.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        No ale przy Call od Duty: Modern Warfare 2 nie można się nudzić bo jest jakaś fabuła a przy bezsensownej nawalance można się pokusić o więcej poziomów... Nic nowego nie wymyślili.
        • avatar
          Lightning
          0
          Super że wypuszczają demo :) Powinni tak robić w przypadku każdej nowej gry :)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Buhaha, akurat w CoD MW 2 kampania dla singla jest krótka, więc zrobienie kampanii 3x dłuższej to żadne szczególne osiągnięcie ;)
            • avatar
              DiamentoKWZ
              0
              Gra miała się ukazać jak byłem piękny i młody a tu chyba będą moje dzieci w nią grać... :P
              • avatar
                Cybul2
                0
                3 razy dłuższe niż dzisiejsze fpsy czyli jakieś 3x4 godziny LOL
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Gra bedzie gniotem na niespotykaną dotąd skale.
                  Ponad dziesiec lat pracy nad nią. W sumie nie zaoferuje graczowi kompletnie nic.
                  Zapamietajcie to, bo wspomnicie moje slowa.
                  • avatar
                    benzene
                    0
                    Tę grę trzeba będzie kupić choćby po to aby złożyć hołd Księciu. Jeżeli za humor odpowiada ta sama osoba co w DN3D to pieniądze nie będą wywalone w błoto.
                    • avatar
                      Pisschrist
                      0
                      Ale się czarnowidzów zebrało... 3 razy dłuższa niż MW2- i już niektórzy narzekają że za krótko. W ogóle gniotem będzie, nic nie będzie oferować, to tempa nawalanka a nie fabularny dramat obyczajowy (czym zazwyczaj fps'y przecież są, no nie? a swoją drogą to gram w fps'y już z 10 lat, i jakoś żaden nie miał sensownej fabuły, tylko jej namiastki...) i w ogóle nic wam się nie podoba. Z takim podejściem to nawet jakby Duke okazał się najlepszą grą na świecie to i tak byście marudzili że cośtam cośtam jest nie tak jak sobie wymarzyliście. Eh...
                      • avatar
                        TomaszPawel
                        0
                        Czekamy z niecierpliwością - ale patrząc na czas produkcji gra powinna być nie 3 a 10 razy dłuższa :D
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Podali przyklad najkrotszego FPP na rynku. Patrzac w ten sposob Fiat 126p jest 3x (tak: trzy razy prosze Panstwa, szok!) od Syreny 105lux.
                          • avatar
                            neo937
                            0
                            Patrząc na komentarze "czarnowidzów" to 12h to za mało, żadne osiągnięcie, gra będzie gniotem itd. Tylko jak wyjdzie to się pewnie na nią rzucicie jak myszy na ser i przejdziecie kampanię SinglePlayer z uśmiechem na twarzy, że DNF w ogóle wyszedł.

                            Ja osobiście czekam na tę grę, w DN3D nie miałem okazji grać jakoś szczególnie długo (grałem może z godzinkę u kolegi), ale gra naprawdę mi się podobała. Gra pewnie będzie bardzo dobra, bo Gearbox wziął się za jej ostateczne dokończenie, a Borderlands (który to jest produkcją właśnie z tego studia, tak dla niewiedzących) był ( i jest ) bardzo dobrym i grywalnym tytułem wg mnie.
                            • avatar
                              0
                              Powiem jedno - kurczę, oni faktycznie produkują tę grę zgodnie z planami :)
                              • avatar
                                hideo
                                0
                                czekam z niecierpliwością na DNF :)
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Trzeba poczekac zeby ocenic ale......
                                  ...jak mialbym krecic kolem i formulowac odpowiedz, co bardzo lubie robic to:

                                  gearbox zrobil same niezle gry i mysle, ze ta tez bedzie ok
                                  tyle, ze ...(wsadzajac kij w mrowisko)... przez konsole nie bedzie to ta gra, na ktora sie kiedys czekalo i ktora miala byc rewolucja technologiczna

                                  poza tym plyta ma ograniczona pojemnosc, dluzsza kampania oznacza miedzy innymi podobne lokalizacje i tekstury ciagnace sie nieskonczonosc, tudziez inne ograniczenia w jakosci produktu

                                  ktos ciagle tych konsolowcow nabija w butelke tanimi chwytami

                                  ja wciaz czekam na jakiegos samobojce ekonomicznego, ktory wyda pieknego graficznie, rozbudowanego, skomplikowanego i wymagajacego myslenia exclusiva na moja ulubiona platforme - pc :)
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    Co to się porobiło?!
                                    Takie hity jak MW, MW2 i tym podobne niechcący ustanowiły wzorzec "długości" gry. I gdy powstaje nowa gra dłuższa niż te wymienione to twórcy, krzyczą, że będzie ogromna. Przez wiele lat przyzwyczaiłem się do tak "ogromnych" produkcji jak Jedi Knight, Quake 2, Unreal, Half-Life, Stalker, Crysis i wielu innych. Uznaję je za standard jeśli chodzi o czas przejścia. Nie dam się nabrać, że coś będzie niby ogromne. Jak na razie (z gier FPS) tylko seria Stalker może nosić miano "ogromnej" gry.
                                    • avatar
                                      yeldus
                                      0
                                      Ludzie chcą długich gier i zapominają, że nie można przy budżecie 100% robić gry, które mają długość na 100% i technologię na 100%. Chcemy gier ładnych i atrakcyjnych wizualnie i dźwiękowo, proporcje nam się ustawią inaczej, z 70% na technologię a z 30% na projektowanie fabuły, lokacji i tym podobnych.

                                      Oczywiście są wyjątki od tej reguły, chociażby seria half-life, która zawsze była przodownikiem. To są jednak ewenementy bazujące na legendzie, która ma szansę ponieść tytuł i przewidywane wyniki sprzedaży pozwolą na zadłużenie (budżetu, nie firmy) na etapie produkcji.

                                      Sam DNF padł ofiarą zbyt szybkiego rozwoju technologii i zbytniej perfekcyjności twórców, którzy zawsze chcieli mieć grę topową, ale pojawiał się ktoś, kto stworzył prostszą ale ładniejszą grę. I w tych okolicznościach wydanie przestarzałego już DNF w oczach twórców było niegodne. Czemu z powodzeniem zaprzecza np. Valve, tworząc piękny Source Engine i gry na nim, które powstają do tej pory. Myślę, że na Source2 Valve pojedzie z następnymi kilkoma tytułami.

                                      Gearbox powinien się sprawdzić, ufam, że zrobią świetną grę. DNF na bank kupię, jako stary gracz który w DN3D ukończył bodaj 2 z 3 "rozdziałów". Tak samo kupiłem StarCrafta II i kupię Diablo III czy wszelkie kontynuacje Half-Life'a. Wydłużę sobie dzieciństwo o kolejne wielkie tytuły. :D
                                      • avatar
                                        wildthink
                                        0

                                        "Przypomnijmy, data premiery gry Duke Nukem Forever planowana jest na początek przyszłego roku, natomiast platformami docelowymi są konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz - co najważniejsze - komputery osobiste."

                                        No jeszcze trzeba by było, że na PC by gra nie wyszła
                                        • avatar
                                          tom_1984
                                          0
                                          Fajnie będzie zagrać w fps'a który nie skończy się po 5-6 godzinach. Jak sobie przypomnę HL, Unreala czy nawet Quake'a 2 to...
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            Jak myslicie co wyjdzie wczesniej duke nukem forever czy gran turismo 5:)
                                            • avatar
                                              miedzianek
                                              0
                                              Hmmm...Czyli ze gre przejde w jeden dzien?Bo MW2 zajelo mi jakies 6 godzin
                                              • avatar
                                                Warmonger
                                                0
                                                Pamiętam, że gdy usiadłem parę lat temu do rewelacyjnej gry, jaką było Dungeon Siege, przejście kampanii zajeło mi niecałe 30 godzin, czyli dwa tygodnie (całe weekendy spędzałem przed komputerem). Nie wyobrażam sobie, jak można kupować coś, co trwa pięć razy krócej...
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  W 2011 to właściwie dość szybko jak na taką produkcję :D
                                                  Nie wiadomo czy będzie dobra, ale jedno jest pewne - zbiją na tym fortunę ;)
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    Graliście w PREY? Dla mnie to był zawsze duchowy spadkobierca Duke'a. Klasyczny do bólu FPS lecz mający ciekawe dialogi, fajną stylistykę i liniową fabułę a mimo to grało się wyśmienicie.
                                                    Nie ważne było czy gameplay miał tam 12 czy 16 godzin. Cały ten czas mimo "nawalankowego" charakteru zlatywał na przyjemnej grze.
                                                    Widzę, że mało kto pamięta, że produkcje takie jak MW2 nie są dobrym przykładem dla klasycznego FPS. To własnie m.in. Prey, Doom 3, Wolfenstein, Singularity (i zapewne DNF) są typowymi jego przedstawicielami i są jakie są.
                                                    Sam John Carmack mawiał przecie, że fabuła w FPS jest podobna do tej w filmach porno.. :).
                                                    • avatar
                                                      PChero
                                                      0
                                                      \Duke Nuken pamiętam tą sieke w 2D :D
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        Nieźle, w tyle to ja gothica 4 przeszedłem, a raczej arcanie bo to nie jest gothic...
                                                        • avatar
                                                          .B.W.
                                                          0
                                                          Pożyjemy, zobaczymy, kilkanaście godzin (miejmy nadzieję soczystej) rozrywki mile widziane. :)

                                                          Duke, pokaż wreszcie swą (prawdziwą) twarz! :)
                                                          • avatar
                                                            sirius98
                                                            0
                                                            Mam nadzieje że nie będzie lamerskiego prowadzenia za rękę w zespole (dotrzyj po sciśle określonej linii z punktu A do B) jak w nowym SUPER KRÓTKIM Medal of Honor.
                                                            W ogóle poziom uproszczeń w grach i w nowych systemach Microsoftu osiągnął taki poziom landrynkowy że aż czekam do 02.11.2010 na Fedore 14 x64 aby w końcu przesiąś się na system w których coś jeszcze można skonfigurować poza tapetą.